Az Országgyűlés az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 28.§-a alapján a Magyar Köztársaság 1991. évi állami költségvetéséről és az államháztartás vitelének 1991. évi szabályairól szóló, többször módosított 1990. évi CIV. törvény (a továbbiakban: Költségvetési Törvény) végrehajtásáról a következő törvényt alkotja:
1. § Az Országgyűlés a Magyar Köztársaság 1991. évi állami költségvetésének végrehajtását
858.882,4 millió forint, azaz nyolcszázötvennyolcmilliárd-nyolcszáznyolcvankettőmillió-négyszázezerforint bevétellel,
973.038,0 millió forint, azaz kilencszázhetvenhárommilliárd forint kiadással,
114.155,6 millió forint, azaz egyszáztizennégymilliárdegyszázötvenötmilliárd-hatszázezer forint hiánnyal
jóváhagyja.
2. § A költségvetés kiadási előirányzatainak teljesítését az 1. számú melléklet fejezetenként, költségvetési címenként, alcímenként és kiemelt előirányzatonként tartalmazza.
3. § A költségvetés bevételi előirányzatainak teljesítését a 2. számú melléklet fejezetenként, költségvetési címenként, alcímenként és kiemelt előirányzatonként tartalmazza.
4. § (1) Az Országgyűlés tudomásul veszi, hogy az e törvény 1. §-ában megállapított költségvetési hiányból a Költségvetési Törvényben jóváhagyott 78.786,1 millió forintnyi rész fedezetéül - a Költségvetési Törvény 7.§ (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján - a pénzügyminiszter
a) 60.000,0 millió forint összegű hitelt vett fel a Magyar Nemzeti Banktól;
b) 15.000,0 millió forint összegű új államkötvényt bocsátott ki;
c) 3.786,1 millió forinttal növelte a forgalomban lévő kincstárjegyek állományát.
(2) Az Országgyűlés felhatalmazza a Kormányt, hogy az e törvény 1. §-ában megállapított költségvetési hiány jóváhagyottan felüli részével megegyező 35.369,5 millió forintot átmenetileg finanszírozó, a kincstárjegy állomány 1991. évi növekedésében megtestesülő forrásokat az 1992. évtől - a kincstárjegyek visszaváltása mellett - egy évnél hosszabb lejáratú államkötvénnyé alakítsa át.
5. § A kincstárjegy állomány a 4.§ (1) bekezdés c) pontjában és a (2) bekezdésben szereplő, az állami költségvetés hiánya átmeneti finanszírozási forrását képező összegen felül 10.569,6 millió forinttal emelkedett, ami az állami forgóalapot növelte. Ebből 9.455,0 millió forint a Társadalombiztosítási Alap által az állami forgóalaphoz kapcsolódó Nyugdíjmegelőlegezési számláról az 1991. év végén átmenetileg igénybe vett összeg forrását képezte.
6. § (1) A helyi önkormányzatok feladatai ellátásához nyújtott normatív állami hozzájárulás önkormányzatonként és hozzájárulásonként részletezett összegét a 3. számú melléklet , országosan összesített összegét a 4. számú melléklet tartalmazza. Az Országgyűlés megállapítja, hogy a normatív állami hozzájárulásoknak a helyi önkormányzatokat- a ténylegesen teljesített mutatószámok alapján - megillető és a költségvetési évben folyósított összegei különbözeteként a helyi önkormányzatok 1991. december 31-én fennálló visszafizetési kötelezettsége 1.860,4 millió forint, az állami költségvetést terhelő-kiegészítés 360,9 millió forint, s ennek egyenlegeként az önkormányzatok 1991. költségvetési év után előírt tartozása 1.499,5 millió forint.
(2) Az érintett önkormányzatok az (1) bekezdésben foglalt visszafizetési kötelezettségüket e törvény hatálybalépését követően 15 napon belül kötelesek a Pénzügyminisztérium 232-90120-0027 számú „Előző évi költségvetési maradványok” elnevezésű számlájára teljesíteni. A pénzügyminiszter felhatalmazást kap arra, hogy ha a befizetések a törvény hatálybalépését követő 30 napon belül nem érkeznek meg az állami költségvetésbe, az érintett önkormányzatok következő hónapban esedékes normatív állami hozzájárulásából tartozásukat egy összegben levonja, illetve azon önkormányzatok számára, amelyeket kiegészítés illet meg, legkésőbb az e törvény hatálybalépését követő 15 napon belül gondoskodjon a kiegészítések átutalásáról.
(3) A helyi önkormányzatoknak nyújtott címzett támogatásokat - önkormányzatonként és jogcímenként részletezve - az 5. számú melléklet tartalmazza.
(4) A helyi önkormányzatoknak nyújtott céltámogatás összegét - önkormányzatonként és jogcímenként részletezve - a 6. számú melléklet tartalmazza. Az Országgyűlés az önkormányzatok céltámogatásról való lemondását a 6. számú mellékletben foglaltak szerint tudomásul veszi. Egyidejűleg elrendeli az önkormányzatok által lehívott állami támogatás lemondott összegének (2) bekezdésben foglaltak szerinti visszafizetését.
(5) A helyi önkormányzatok számára előirányzott központosított előirányzatok felhasználását - jogcímenként részletezve - a 7. számú melléklet tartalmazza.
7. § Az Országgyűlés megállapítja, hogy a helyi önkormányzatok 1990. évi normatív állami hozzájárulásának elszámolásából, az 1991. évi XLII. törvényben előírt egyenlegében 1.852 millió forint visszafizetési kötelezettsége 1.842 millió forintban teljesült. A 10 millió forint különbözetet a Költségvetési Törvény 7. számú mellékletében megállapított előirányzat fel nem használt maradványa ellensúlyozta.
8. § Az Országgyűlés tudomásul veszi, hogy a pénzügyminiszter a központi költségvetési szervek felhasználható pénzmaradványát az állami pénzügyekről szóló 1979. évi II. törvény 39. § (2) bekezdésében, a törvény végrehajtására kiadott 23/1979. (VI. 28.) MT rendelet 56. §-ában és a költségvetési szervek költségvetésének végrehajtásáról szóló 4/1991. (II. 13.) PM rendelet 23. §-ában foglaltak szerint állapítja meg, s ennek keretében gondoskodik az állami megbízás alapján közfeladatokat ellátó nem állami intézmények, a hittudományi egyetemek és főiskolák támogatásáról, és a felsőoktatási hallgatók pénzbeli juttatására szolgáló normatív támogatás tényleges mutatószámok alapján történő elszámolásáról.
9. § (1) Az Országgyűlés jóváhagyja, hogy a pénzügyminiszter az állami költségvetés központi letéti számlájára visszatérült összegekből 1.170,0 millió forintot, a letéti jellegű Központi takarékossági számláról 790,0 millió forintot, összesen 1.960,0 millió forintot - a költségvetés likviditásának javítására - az állami forgóalapba év közben befizetett.
(2) Az állami költségvetés központi letéti számlájára az állami forgóalapba történt befizetést követően - a korábban e számláról megelőlegezett összegekből - 14,9 millió forint térült vissza, amely ugyancsak az állami forgóalapot illeti.
10. § Az Országgyűlés a központi költségvetési szervek által kezelt letéti számlák állományáról és pénzforgalmáról kapott tájékoztatást tudomásul veszi. Felhatalmazza a pénzügyminisztert, hogy - ha jogszabály másképp nem rendelkezik - a számlatulajdonos költségvetési szerv javaslata alapján döntsön az 1991. január 1-jén nyilvántartott és 1991. december 31-ig nem rendeződött letétek további kezeléséről, illetőleg elrendelje azok visszautalását, további megtartását vagy az állami forgóalap javára történő befizetését.
11. § Az Országgyűlés tudomásul veszi, hogy a pénzügyminiszter és a Magyar Nemzeti Bank elnöke a Költségvetési Törvény 24. § (1) bekezdés a)-d) és i) pontjaiban megállapított adósságelemekkel kapcsolatos, a 26. és 27. §-okban előírt szerződéskötési, illetőleg szerződésmódosítási kötelezettségét a törvényben szabályozott feltételek szerint - az Állami Számvevőszék ellenjegyzésével - teljesítette.
12. § A Költségvetési Törvény 24.§ (1) bekezdés e)-h) pontjaiban megállapított adósságelemekkel kapcsolatos, a 26-29. és 31. §-aiban előírt, a Pénzügyminisztérium és a Magyar Nemzeti Bank, valamint a Pénzügyminisztérium és az Állami Fejlesztési Intézet közötti szerződéskötések szabályai a következők szerint módosulnak:
a) a Magyar Nemzeti Bank 1992. november 1-jei hatállyal nyújtson hitelt az állami költségvetésnek a nemzetközi pénzügyi szervezetek - Nemzetközi Gazdasági Együttműködési Bank, Nemzetközi Beruházási Bank, Nemzetközi Újjáépítési és Fejlesztési Bank, Nemzetközi Fejlesztési Társulás és Nemzetközi Pénzügyi Társaság - alaptőkéjéhez való hozzájárulás Magyar Nemzeti Bank által megelőlegezett, a fennálló 6.621 millió forintösszegére;
b) a Magyar Nemzeti Bank 1992. november 1-jei hatállyal nyújtson hitelt az állami költségvetésnek az Állami Fejlesztési Intézet - és annak jogelődje - által ellátott állami beruházási feladatok finanszírozását szolgáló, a Magyar Nemzeti Bank által 1968-1990. között nyújtott refinanszírozási hitelekből 1990. december 31-ig keletkezett, továbbá a költségvetés által az 1991. évben teljesített 6 milliárd forint törlesztés figyelembevételével a fennálló 253.473,7 millió forint tartozás átvállalására;
c) a Magyar Nemzeti Bank által a Nemzetközi Újjáépítési és Fejlesztési Banktól felvett és a költségvetésnek továbbkölcsönzött hitelekkel kapcsolatos, korábbi években a Pénzügyminisztérium és a Magyar Nemzeti Bank között megkötött szerződéseknek a kamat mértékéről, valamint az adósságszolgálat teljesítéséről rendelkező szabályait 1992. november 1-jei hatállyal úgy kell módosítani, hogy azok összhangban legyenek a belföldi államadósságok kezelésére vonatkozó előírásokkal;
d) az állami költségvetés által kibocsátott és a Magyar Nemzeti Bank által 1990-ig bezárólag megvásárolt államadóssági kötvények kamatfeltételét a kötvények újbóli kinyomtatásával a Magyar Nemzeti Bankról szóló 1991. évi LX. törvény 82. §-ában foglalt előírással összhangban 1992. november 1-jei hatállyal módosítani kell.
13. § (1) A 12. § a) pontjában szereplő államadósság lejárata 1992-től kezdődően 5 év türelmi idővel együtt 15 év.
(2) A 12. § b) pontjában szereplő refinanszírozási hiteljegybanki hitellel való átvállalása miatt államadósság lejárata különbözik aszerint, hogy a refinanszírozási hitel milyen kihelyezéseket finanszírozott:
a) az állami kölcsönöket finanszírozó 25.795,4 millió forintösszegű hitelrész lejárata megegyezik az államháztartáson kívüli adósokkal kötött szerződésekben meghatározottal;
b) a nemzetközi beruházásokkal összefüggő devizahitelt finanszírozó 1.912,5 millió forint hitelrészt 1992-től kezdődően 3 év alatt egyenlő részletekben kell visszafizetni;
c) a további 225.765,8 millió forint összegű hitelrész - amelyből a Gabcikovo-Nagymaros Vízlépcső beruházásra 32.096,6 millió forint, a Jamburgi Gázvezeték Építése beruházásra 45.483,0 millió forint jut - lejárata 1992-től kezdődően 5 év türelmi idővel együtt 15 év.
(3) A 12. § c) és d) pontjában szereplő adósságelemek lejárata azonos az eredeti szerződésekben, illetve a kötvény kibocsátásakor meghatározottal.
14. § Az e törvény 12. § a), b) és d) pontjában szereplő adósságelemek kamatára 1992. november 1-jétől a Magyar Nemzeti Bankról szóló 1991. évi LX. törvény 82. §-ában foglaltak, az e törvény 12. § pontjában szereplő adósságelem kamatára a 19. § (4)bekezdésében foglaltak az irányadók.
15. § (1) A Költségvetési Törvény 31. § (1), (2) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek, egyidejűleg a (7) bekezdés a hatályát veszti:
„(1) A 24.§ (1) bekezdés g) pontja szerinti tartozásra a Magyar Nemzeti Bank által az állami költségvetésnek nyújtott hitelt a Pénzügyminisztérium kölcsönözze tovább az Állami Fejlesztési Intézetnek. Az Állami Fejlesztési Intézet a továbbkölcsönzött hitelből fizesse vissza a Magyar Nemzeti Banknak fennálló refinanszírozási hitel összegét.
(2) A refinanszírozási hitelből és más forrásból az Állami Fejlesztési Intézet - és annak jogelődje - által eszközölt összes kihelyezések alapján az államháztartáson kívüli adósok felé fennálló követelések összege153.696,2 millió forint, amiből 22.746,0 millió forint az állami kölcsönök, 130.940,9 millió forint az állami alapjuttatások utáni járadékok összege.”
(2) A Költségvetési Törvény 31. § (3) bekezdése a) és b) pontjai helyébe a következő rendelkezések lépnek és a c) pont jelölése b) pontra változik:
„a) az Országgyűlés tudomásul veszi, hogy az Állami Számvevőszék vizsgálata alapján a Költségvetési Törvény 31. § (3) bekezdés a)-b) pontjában szereplő, adósságszolgálati kötelezettségek alól adott mentesítések, illetőleg a refinanszírozási hitelből adósságkonverzió és közvetlenül vállalkozásokban való állami részesedés megszerzésére felhasznált rész összege - a Magyar Köztársaság 1992. évi költségvetéséről és az államháztartás vitelének szabályairól szóló 1991. évi XCI. törvény 37. §-ában elengedett követelésen felül - az 1991. év végén 14.138 millió, illetőleg 4.358 millió forint. A tételes felsorolást a 8. számú melléklet tartalmazza.”
(3) A Költségvetési Törvény 31. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A (2) bekezdés szerinti törlesztéseket és járadékokat, az állami kölcsönök kamatát, valamint a jamburgi gáz árbevétel összegét - amelyeket az állami költségvetés belföldi adósságszolgálat bevételi fejezetében kell előirányozni és
elszámolni - az Állami Fejlesztési Intézet köteles befizetni a költségvetésbe.”
16. § (1) A Költségvetési Törvény 24. §-ában szabályozott, belföldi jövedelemtulajdonosokkal szembeni államadósság az 1991. évben a következő tényezők miatt és mértékben változott:
a) 124.725,2 millió forinttal növelték az e törvény 4. § (1)-(2) bekezdésében, valamint 5. §-ában foglalt hitelfelvételek és értékpapír-kibocsátások;
b) 40.000,0 millió forinttal növelte a Költségvetési Törvény 32. § (1) bekezdése szerint az állami költségvetés folyamatos fizetőképességének biztosításához a Magyar Nemzeti Banktól felvett hitel;
c) 525,4 millió forinttal növelte a Költségvetési Törvény 24. § (1) bekezdés e) pontja szerint bizonyos nemzetközi pénzügyi szervezetek alaptőkéjéhez való hozzájárulás címén a Magyar Nemzeti Bank által megelőlegezett összeg;
d) 666,5 millió forinttal növelte a Költségvetési Törvény 24. § (1) bekezdés f) pontja szerinti, a Magyar Nemzeti Bank által az állami költségvetésnek továbbkölcsönzött világbanki hitelek állományemelkedése;
e) 21.569,0 millió forinttal csökkentette az állami költségvetés kiadásai XXVI. fejezet, 1. Cím, 1. Alcím, 1-2 kiemelt előirányzatain és 3. Alcímén elszámolt 11.200,0 millió forint és az állami költségvetésen kívül elszámolt, a privatizációs bevételekből teljesített 10.369,0 millió forint hiteltörlesztés;
f) 1.730,0 millió forinttal csökkentette az állami költségvetés kiadásai XXVI. fejezet, 1. Cím, 2. Alcímen elszámolt államkötvény-adósságtörlesztés.
(2) Az (1) bekezdés szerinti növelő és csökkentő tényezők következtében a belföldi jövedelemtulajdonosokkal szembeni államadósság az 1991. évben 142.618,1 millió forinttal emelkedett.
17. § A Költségvetési Törvény 25. § (1) bekezdésében szabályozott, nem belföldi jövedelemtulajdonosokkal szemben fennálló államadósságnak a rubel- és nem rubelviszonylatokban fölvett kormányhiteleken és a Magyar Állam által a Nemzetközi Újjáépítési és Fejlesztési Banktól közvetlenül felvett hiteleken kívül részét alkotják a Magyar Állam által az Európai Közösségtől és az ún. 24-ek országcsoportjától felvett, a 77/1991. (VI. 13.) Korm. rendelettel módosított, a 77/1990. (IV. 25.) MT rendelettel létrehozott Hitelfedezeti Alapban kezelt hitelek.
18. § A 17. § szerinti nem belföldi jövedelemtulajdonosokkal szembeni államadósság az 1991. évben 60,7 milliárd forinttal emelkedett.
19. § Az Országgyűlés felhatalmazza a Kormányt, hogy a Magyar Nemzeti Bank mérlegében szereplő, államközi megállapodásokon alapuló szállítások és nem-kereskedelmi elszámolások eredményéből adódó, az illető országok meghatalmazott bankjai által elismert 1991. december 31-i 63.600 millió forint rubelviszonylatú követelés visszafizetésére kezességet vállaljon.
20. § E törvény a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.
millió forintban | ||||||||
Cím- | Al- | Kiem. | Cím- | Al- | KIADÁSOK | 1990: CIV. tv. | 1991. évi | |
szám | cím- | elő- | név | cím- | szerinti | tény | ||
szám | ir. | név | Kiemelt előirányzat neve | előirányzat | ||||
1 | Köztársasági Elnöki Hivatal | - | - | |||||
1 | Béralap | 18,2 | 18,2 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 8,1 | 8,8 | |||||
3 | Dologi kiadások | 4,4 | 38,5 | |||||
2 | Ágazati és célfeladatok | - | - | |||||
1 | Állami kitüntetések | 50,0 | 0,0 | |||||
I. fejezet kiadásai összesen: | 80,7 | 65,5 | ||||||
1 | Képviselői testület | - | - | |||||||
1 | Béralap | 352,9 | 298,9 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 207,2 | 113,6 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 268,2 | 197,5 | |||||||
2 | Országgyűlés igazgatási kiadásai | - | - | |||||||
1 | Béralap | 143,4 | 143,4 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 46,0 | 64,0 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 282,0 | 819,1 | |||||||
3 | Országgyűlési Könyvtár | - | - | |||||||
1 | Béralap | 19,0 | 20,6 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 8,2 | 8,8 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 15,8 | 24,1 | |||||||
4 | Nemzetiségi szövetségek támogatása | 200,0 | 200,3 | |||||||
5 | Pártok támogatása | - | - | |||||||
1 | Parlamenti képviselettel rendelkező pártok támogatása | - | - | |||||||
1 | Fiatal Demokraták Szövetsége | 64,4 | 64,4 | |||||||
2 | Független Kisgazda, Földmunkás és Polgári Párt | 87,7 | 87,7 | |||||||
3 | Kereszténydemokrata Néppárt | 59,3 | 59,3 | |||||||
4 | Magyar Demokrata Fórum | 158,4 | 158,4 | |||||||
5 | Magyar Szocialista Párt | 84,0 | 84,0 | |||||||
6 | Szabad Demokraták Szövetsége | 146,1 | 146,1 | |||||||
7 | Agrárszövetség | 42,2 | 42,2 | |||||||
2 | Parlamenti képviselettel nem rendelkező pártok támogatása | - | - | |||||||
1 | Hazafias Választási Koalíció | 14,2 | 14,2 | |||||||
2 | Magyar Szocialista Munkáspárt | 18,0 | 18,0 | |||||||
3 | Magyarországi Szociáldemokrata Párt | 15,9 | 15,9 | |||||||
4 | Vállalkozók Pártja | 9,8 | 9,8 | |||||||
5 | Egyéb pártok | |||||||||
3 | Időközi választások támogatása | 0,0 | 0,0 | |||||||
6 | Társadalmi szervek támogatása | - | - | |||||||
1 | Társadalmi szervezetek | 400,0 | 396,1 | |||||||
2 | Szakszervezeti közművelődési intézmények | 200,0 | 225,4 | |||||||
3 | Magyar Vöröskereszt támogatása | 0,0 | 235,0 | |||||||
8 | Állóeszközfelújítás, nagyjavítás | 374,0 | 0,0 | |||||||
9 | Kormányzati beruházások | - | - | |||||||
1 | Intézményi beruházások | 4,0 | ||||||||
II. fejezet kiadásai összesen: | 3.216,7 | 3.451,7 | ||||||||
1 | Alkotmánybíróság | - | - | |||||
1 | Béralap | 62,4 | 61,5 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 23,9 | 26,2 | |||||
3 | Dologi kiadások | 36,9 | 75,7 | |||||
2 | Ágazati és célfeladatok | - | - | |||||
1 | Működési feltételek kiegészítése | 33,0 | ||||||
3 | Állóeszközfelújítás, nagyjavítás | 4,8 | 0,0 | |||||
4 | Kormányzati beruházások | - | - | |||||
1 | Intézményi beruházások | |||||||
III. fejezet kiadásai összesen: | 161,0 | 163,4 | ||||||
1 | Legfelsőbb Bíróság igazgatási kiadásai | - | - | |||||
1 | Béralap | 91,2 | 131,0 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 39,3 | 56,0 | |||||
3 | Dologi kiadások | 39,4 | 88,1 | |||||
2 | Ágazati és célfeladatok | - | - | |||||
1 | Előmeneteli és bérrendszer | 55,3 | 0,0 | |||||
2 | Közigazgatási bíráskodás | |||||||
3 | Állóeszközfelújítás, nagyjavítás | 11,0 | 0,0 | |||||
IV. fejezet kiadásai összesen: | 236,2 | 275,1 | ||||||
1 | Legfőbb Ügyészség kiadásai | - | - | |||||
1 | Béralap | 76,3 | 135,7 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 31,3 | 56,8 | |||||
3 | Dologi kiadások | 87,3 | 80,6 | |||||
2 | Területi ügyészségek | - | - | |||||
1 | Béralap | 458,6 | 762,1 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 198,5 | 320,4 | |||||
3 | Dologi kiadások | 93,8 | 227,7 | |||||
3 | Országos Kriminológiai és Kriminalisztikai Intézet | - | - | |||||
1 | Béralap | 10,5 | 15,4 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 4,4 | 6,5 | |||||
3 | Dologi kiadások | 2,7 | 3,6 | |||||
4 | Ágazati és célfeladatok | - | - | |||||
1 | Előmeneteli és bérrendszer | 537,4 | 0,0 | |||||
2 | Büntetőeljárási törvény módosítása | 86,4 | 0,0 | |||||
3 | 12 városi ügyészség létesítése | 48,0 | 0,0 | |||||
4 | Nyomozó hivatalok felállítása | 115,0 | 0,0 | |||||
5 | Állóeszközfelújítás, nagyjavítás | 15,0 | 0,0 | |||||
V. fejezet kiadásai összesen: | 1.765,2 | 1.608,8 | ||||||
Cím- | Al- | Kiem. | Cím- | Al- | KIADÁSOK | 1990: CIV. tv. | 1991. évi | |
szám | cím- | elő- | név | cím- | szerinti | tény | ||
szám | ir. | név | Kiemelt előirányzat neve | előirányzat | ||||
1 | Állami Számvevőszék igazgatási kiadásai | - | - | |||||
1 | Béralap | 162,6 | 158,3 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 69,9 | 68,2 | |||||
3 | Dologi kiadások | 127,5 | 129,3 | |||||
2 | Továbbképző központ | - | - | |||||
1 | Béralap | 7,0 | 7,5 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 3,0 | 3,3 | |||||
3 | Dologi kiadások | 12,8 | 22,4 | |||||
4 | Állóeszközfelújítás, nagyjavítás | 6,0 | 0,0 | |||||
5 | Kormányzati beruházások | - | - | |||||
1 | Intézményi beruházások | 0,0 | 9,0 | |||||
VI. fejezet kiadásai összesen: | 388,8 | 398,0 | ||||||
1 | Miniszterelnöki Hivatal igazgatási kiadásai | - | - | |||||
1 | Béralap | 200,9 | 226,0 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 86,4 | 104,0 | |||||
3 | Dologi kiadások | 242,0 | 435,5 | |||||
2 | Tárca nélküli miniszterek | - | - | |||||
1 | Béralap | 18,8 | 20,8 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 8,4 | 8,7 | |||||
3 | Dologi kiadások | 10,0 | 12,1 | |||||
3 | Nemzetiségek és Etnikai Kisebbségek Hivatala | - | - | |||||
1 | Béralap | 13,9 | 13,0 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 5,9 | 5,0 | |||||
3 | Dologi kiadások | 24,2 | 24,3 | |||||
4 | Magyar Közvéleménykutató Intézet | - | - | |||||
1 | Béralap | 30,7 | 23,1 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 11,0 | 8,4 | |||||
3 | Dologi kiadások | 21,7 | 130,8 | |||||
5 | Pressinform Külföldi Újságírókat Tájékoztató Iroda | - | - | |||||
1 | Béralap | 4,1 | 2,7 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 1,5 | 1,2 | |||||
3 | Dologi kiadások | 5,9 | 6,3 | |||||
6 | Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete | - | - | |||||
1 | Béralap | 100,9 | 123,1 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 46,5 | 61,1 | |||||
3 | Dologi kiadások | 122,9 | 174,6 | |||||
7 | Világkiállítási Programiroda | - | - | |||||
1 | Béralap | 16,6 | 23,6 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 7,1 | 7,3 | |||||
3 | Dologi kiadások | 20,1 | 120,5 | |||||
8 | Országos Bányaműszaki főfelügyelőség | - | - | |||||
1 | Béralap | 45,4 | 45,3 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 21,7 | 23,8 | |||||
3 | Dologi kiadások | 29,4 | 30,9 | |||||
9 | Központi Kormányüdülő | - | - | |||||
1 | Béralap | 84,8 | 91,4 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 35,2 | 39,6 | |||||
3 | Dologi kiadások | 99,5 | 200,1 | |||||
10 | Biztonsági szolgálatok | - | - | |||||
1 | Béralap | 1.652,7 | 1.634,5 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 711,4 | 690,2 | |||||
3 | Dologi kiadások | 1.844,9 | 1.591,9 | |||||
4 | Állóeszközbeszerzés, létesítés | 617,9 | 1.060,9 | |||||
5 | Lakástámogatás | 23,0 | 23,0 | |||||
11 | Ágazati és célfeladatok | - | - | |||||
1 | Tudománypolitikai Alaphoz hozzájárulás | 44,5 | 44,1 | |||||
2 | Magyarországi Nemzeti és Etnikai Kisebbségekért Alapítvány | 50,0 | 50,0 | |||||
3 | Határon Túli Magyarságért Alapítvány | 15,0 | 15,0 | |||||
4 | Teleki László Alapítvány | 70,0 | 83,3 | |||||
5 | Nemzeti és etnikai kisebbségekkel kapcsolatos kormányzati feladatok | 17,5 | 0,0 | |||||
6 | Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetségének támogatása | 29,8 | 29,6 | |||||
7 | Tudományos Ismeretterjesztő társulat támogatása | 85,7 | 85,0 | |||||
10 | Nemzetiségi lapok támogatása | 40,0 | 70,0 | |||||
14 | Egyházi műemléki épületek céljellegű felújításiköltsége | 80,0 | 80,0 | |||||
15 | Szent István Bazilika felújításának meggyorsítása | 120,0 | 120,0 | |||||
16 | Nemzetközi jelentőségű egyházi nagyrendezvények | 100,0 | 100,0 | |||||
17 | Helyi önkormányzatok egyházakkal kapcsolatos céljellegű kiadásai | 100,0 | 100,0 | |||||
18 | Római katolikus egyház céljellegű nemzetközitevékenysége | 100,0 | 98,5 | |||||
12 | Állóeszközfelújítás, nagyjavítás | 37,6 | 0,0 | |||||
13 | Kormányzati beruházások | - | - | |||||
1 | Intézményi beruházások | 15,0 | 13,0 | |||||
2 | Dunai Vízlépcső | 700,0 | 591,0 | |||||
14 | Tartalék | 38,3 | 81,8 | |||||
15 | Gazdasági Versenyhivatal | - | - | |||||
1 | Gazdasági Versenyhivatal igazgatása | - | - | |||||
1 | Béralap | 72,2 | 56,2 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 31,0 | 26,6 | |||||
3 | Dologi kiadások | 42,0 | 72,8 | |||||
4 | Tartalék | 20,0 | 0,0 | |||||
16 | Állami Vagyonügynökség | - | - | |||||
1 | Állami Vagyonügynökség igazgatási kiadásai | - | - | |||||
1 | Béralap | 137,6 | 118,3 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 59,2 | 50,1 | |||||
3 | Dologi kiadások | 31,1 | 67,1 | |||||
2 | Állóeszközfelújítás, nagyjavítás | 10,0 | 18,8 | |||||
3 | Kormányzati beruházások | - | - | |||||
1 | Intézményi beruházások | 0,0 | 0,0 | |||||
4 | Tartalék | 0,0 | 0,0 | |||||
17 | Központi Statisztikai Hivatal | - | - | |||||
1 | Központi Statisztikai Hivatal központi igazgatási kiadásai | - | - | |||||
1 | Béralap | 174,0 | 170,9 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 63,0 | 71,6 | |||||
3 | Dologi kiadások | 149,5 | 278,0 | |||||
2 | KSH megyei igazgatóságai | - | - | |||||
1 | Béralap | 261,4 | 339,2 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 89,2 | 106,9 | |||||
3 | Dologi kiadások | 22,6 | 121,5 | |||||
3 | KSH Népszámlálás | - | - | |||||
1 | Béralap | 44,3 | 45,3 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 18,3 | 17,4 | |||||
3 | Dologi kiadások | 29,6 | 144,3 | |||||
4 | KSH Könyvtár és Dokumentációs Szolgálat | - | - | |||||
1 | Béralap | 25,6 | 21,9 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 9,4 | 9,8 | |||||
3 | Dologi kiadások | 5,8 | 13,6 | |||||
5 | KSH Számítóközpont | - | - | |||||
1 | Béralap | 48,3 | 47,1 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 20,8 | 20,9 | |||||
3 | Dologi kiadások | 16,2 | 40,2 | |||||
6 | KSH Kutatóintézetek | - | - | |||||
1 | Béralap | 17,9 | 28,3 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 8,1 | 9,2 | |||||
3 | Dologi kiadások | 8,0 | 27,4 | |||||
7 | Ágazati és célfeladatok | 243,0 | 0,0 | |||||
8 | Állóeszközfelújítás, nagyjavítás | 15,0 | 0,0 | |||||
9 | Kormányzati beruházások | - | - | |||||
1 | Intézményi beruházások | 240,0 | 223,0 | |||||
10 | Tartalék | 18,0 | 39,2 | |||||
18 | Országos Műszaki Fejlesztési Bizottság | - | - | |||||
1 | Országos Műszaki Fejlesztési Bizottság igazgatási kiadásai | - | - | |||||
1 | Béralap | 72,7 | 86,4 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 31,2 | 33,2 | |||||
3 | Dologi kiadások | 91,5 | 153,2 | |||||
2 | Országos Atomenergia Bizottság | - | - | |||||
1 | Béralap | 4,9 | 34,6 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 2,1 | 13,9 | |||||
3 | Dologi kiadások | 3,9 | 39,2 | |||||
3 | OMFB Fehérje - és Biotechnológiai Iroda | - | - | |||||
1 | Béralap | 5,5 | 1,7 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 2,4 | 0,6 | |||||
3 | Dologi kiadások | 3,5 | 0,7 | |||||
4 | Ipari Formatervezési Tanács Irodája | - | - | |||||
1 | Béralap | 2,8 | 2,7 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 1,2 | 1,1 | |||||
3 | Dologi kiadások | 1,4 | 2,7 | |||||
5 | Magyar Szabványügyi Hivatal | - | - | |||||
1 | Béralap | 66,1 | 77,3 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 24,8 | 30,7 | |||||
3 | Dologi kiadások | 35,3 | 122,6 | |||||
6 | Országos Találmányi Hivatal | - | - | |||||
1 | Béralap | 78,8 | 96,2 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 33,9 | 40,4 | |||||
3 | Dologi kiadások | 95,1 | 221,8 | |||||
Cím- | Al- | Kiem. | Cím- | Al- | KIADÁSOK | 1990: CIV. tv. | 1991. évi | |
szám | cím- | elő- | név | cím- | szerinti | tény | ||
szám | ir. | név | Kiemelt előirányzat neve | előirányzat | ||||
7 | Országos Mérésügyi Hivatal | - | - | |||||
1 | Béralap | 109,1 | 124,6 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 46,9 | 60,7 | |||||
3 | Dologi kiadások | 148,0 | 143,6 | |||||
8 | Országos Műszaki Információs Központ és Könyvtár | - | - | |||||
1 | Béralap | 98,6 | 76,2 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 38,2 | 37,5 | |||||
3 | Dologi kiadások | 292,1 | 239,9 | |||||
9 | Ágazati és célfeladatok | - | - | |||||
10 | Állóeszközfelújítás, nagyjavítás | 20,7 | 0,0 | |||||
11 | Kormányzati beruházások | - | - | |||||
1 | Intézményi beruházások | 50,0 | 50,0 | |||||
12 | Tartalék | 4,9 | 11,6 | |||||
19 | Alapok támogatása | - | - | |||||
1 | Központi Ifjúsági Alap támogatása | 80,0 | 80,0 | |||||
2 | Világkiállítási Alap támogatása | 50,0 | 50,0 | |||||
20 | Bérpolitikai intézkedési keret | - | - | |||||
1 | Egészségügyi és szociális ágazatban dolgozók bérpolitikaiintézkedésére | 1.959,0 | 0,0 | |||||
2 | Oktatási ágazatban dolgozók bérpolitikaiintézkedésére | 7.150,0 | 0,0 | |||||
3 | Művészeti, közművelődési és közgyűjteményi dolgozók központibérfejlesztése | 350,0 | 0,0 | |||||
21 | Költségvetés általános tartaléka | - | - | |||||
1 | Címzetlen tartalék | 7.000,0 | 0,0 | |||||
22 | Kárrendezési és kárpótlási hivatalok | - | - | |||||
1 | Béralap | 0,0 | 54,8 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 0,0 | 22,1 | |||||
3 | Dologi kiadások | 0,0 | 159,7 | |||||
23 | OTKA-Iroda | - | - | |||||
1 | Béralap | 0,0 | 5,7 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 0,0 | 0,5 | |||||
3 | Dologi kiadások | 0,0 | 16,6 | |||||
VII. fejezet kiadásai összesen: | 27.703,5 | 12.803,1 | ||||||
1 | Belügyminisztérium igazgatási kiadásai | - | - | |||||
1 | Béralap | 1.389,7 | 1.193,6 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 549,3 | 521,5 | |||||
3 | Dologi kiadások | 2.038,9 | 3.142,6 | |||||
4 | Lakástámogatások | 59,3 | 59,3 | |||||
2 | Köztársasági megbízottak hivatalai | - | - | |||||
1 | Béralap | 276,1 | ||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 118,3 | ||||||
3 | Dologi kiadások | 401,1 | ||||||
3 | Területi államháztartási és közigazgatási információsszolgálatok | - | - | |||||
1 | Béralap | 745,4 | ||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 322,8 | ||||||
3 | Dologi kiadások | 903,0 | ||||||
Cím- | Al- | Kiem. | Cím- | Al- | KIADÁSOK | 1990: CIV. tv. | 1991. évi | |
szám | cím- | elő- | név | cím- | szerinti | tény | ||
szám | ir. | név | Kiemelt előirányzat neve | előirányzat | ||||
4 | Kormányőrség | - | - | |||||
1 | Béralap | 495,0 | 469,2 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 208,3 | 195,2 | |||||
3 | Dologi kiadások | 90,8 | 214,9 | |||||
4 | Lakástámogatások | 5,5 | 5,5 | |||||
5 | Rendőrség | - | - | |||||
1 | Béralap | 11.194,8 | 11.108,6 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 4.546,4 | 4.249,9 | |||||
3 | Dologi kiadások | 3.575,0 | 7.863,7 | |||||
4 | Lakástámogatások | 291,8 | 291,8 | |||||
6 | Határőrség | - | - | |||||
1 | Béralap | 2.043,0 | 1.996,2 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 698,9 | 448,4 | |||||
3 | Dologi kiadások | 2.017,0 | 2.903,3 | |||||
4 | Lakástámogatások | 37,8 | 37,8 | |||||
7 | Tűzoltóság | - | - | |||||
1 | Béralap | 140,1 | 126,0 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 55,9 | 35,7 | |||||
3 | Dologi kiadások | 95,6 | 465,2 | |||||
4 | Lakástámogatások | 2,4 | 2,4 | |||||
2 | Területi tűzoltóság | - | - | |||||
1 | Béralap | 2.357,5 | ||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 1.002,4 | ||||||
3 | Dologi kiadások | 1.803,6 | ||||||
4 | Lakástámogatások | |||||||
8 | Polgári Védelem Országos Parancsnoksága | - | - | |||||
1 | Béralap | 345,2 | 342,8 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 145,9 | 145,7 | |||||
3 | Dologi kiadások | 100,0 | 211,4 | |||||
4 | Lakástámogatások | 3,2 | 3,2 | |||||
9 | Menekültügyi Hivatal | - | - | |||||
1 | Béralap | 10,4 | 9,3 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 4,5 | 3,4 | |||||
3 | Dologi kiadások | 5,3 | 13,9 | |||||
10 | Kárpótlási Hivatal | - | - | |||||
1 | Béralap | 36,9 | 17,4 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 13,4 | 6,3 | |||||
3 | Dologi kiadások | 30,8 | 274,2 | |||||
11 | Állami Népességnyilvántartó Hivatal | - | - | |||||
1 | Béralap | 64,3 | 78,2 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 26,4 | 32,7 | |||||
3 | Dologi kiadások | 64,2 | 281,3 | |||||
12 | Magyar Közigazgatási Intézet | - | - | |||||
1 | Béralap | 25,6 | 20,0 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 8,7 | 7,7 | |||||
3 | Dologi kiadások | 9,1 | 18,3 | |||||
13 | Főiskolák | - | - | |||||
1 | Béralap | 225,3 | 321,2 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 89,5 | 130,0 | |||||
3 | Dologi kiadások | 150,0 | 255,7 | |||||
Cím- | Al- | Kiem. | Cím- | Al- | KIADÁSOK | 1990: CIV. tv. | 1991. évi | |
szám | cím- | elő- | név | cím- | szerinti | tény | ||
szám | ir. | név | Kiemelt előirányzat neve | előirányzat | ||||
14 | BM kulturális, sport - és jóléti intézmények | - | - | |||||
1 | Béralap | 380,8 | 370,6 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 153,4 | 94,2 | |||||
3 | Dologi kiadások | 346,9 | 613,2 | |||||
15 | BM egészségügyi intézmények | - | - | |||||
1 | Béralap | 425,4 | 446,8 | |||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 173,3 | 190,5 | |||||
3 | Dologi kiadások | 298,0 | 701,0 | |||||
16 | Alapok | - | - | |||||
1 | Letelepedési Alap | 800,0 | 800,0 | |||||
17 | Állóeszközfelújítás, nagyjavítás | 1.519,4 | 0,0 | |||||
18 | Állóeszközbeszerzés és -létesítés | 3.341,6 | 0,0 | |||||
19 | Kormányzati beruházások | - | - | |||||
1 | Intézményi beruházások | 955,6 | 935,0 | |||||
20 | Ágazati és célfeladatok | 866,6 | 2.090,6 | |||||
21 | Tartalék | |||||||
22 | Vagyonellenőrző bizottságok | - | - | |||||
1 | Béralap | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | |||||||
3 | Dologi kiadások | |||||||
23 | Vagyonátadó bizottságok | - | - | |||||
1 | Béralap | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | |||||||
3 | Dologi kiadások | |||||||
24 | Állami hozzájárulás az önkormányzatok költségvetéséhez | - | - | |||||
1 | Normatív támogatások | - | - | |||||
1 | Települések általános támogatása | |||||||
2 | Települések összes lakosára jutó támogatás | - | - | |||||
3 | Települések 3-13 éves korú lakosaira jutó támogatás | - | - | |||||
4 | Települések 60 éven felüli lakosaira jutó támogatás | - | - | |||||
5 | Külterületi lakosokra jutó támogatás | - | - | |||||
6 | Gyógy- és üdülőhelyi díjak támogatása | - | - | |||||
7 | Gyermek- és ifjúságvédelem ellátottjaira jutó támoga tás | - | - | |||||
8 | Szociális intézmények ellátottjaira jutó támogatás | - | - | |||||
9 | Szakosított szociális intézmények ellátottjaira jutótá- mogatás | - | - | |||||
10 | Egészségügyi gyermekotthon és gyógypedagógiai inté- zetellátottjaira jutó támogatás | - | - | |||||
11 | Középfokú oktatási intézmény tanulóira jutó támoga tás | - | - | |||||
12 | Diákotthonban elhelyezett tanulókra jutó támogatás | - | - | |||||
13 | Színházi nézőkre jutó támogatás | |||||||
14 | Területi szakigazgatás tevékenységéhez kapcsolódó, fővárosiés megyei lakosokra jutó támogatás | - | - | |||||
2 | Kiegészítő állami támogatások | - | - | |||||
1 | Elmaradt lakóházfelújítás támogatása | - | - | |||||
2 | Települési szolgáltató vállalatok támogatása | - | - | |||||
3 | Átmenet segítésére szolgáló támogatások | - | - | |||||
Cím- | Al- | Kiem. | Cím- | Al- | KIADÁSOK | 1990: CIV. tv. | 1991. évi | |
szám | cím- | elő- | név | cím- | szerinti | tény | ||
szám | ir. | név | Kiemelt előirányzat neve | előirányzat | ||||