Az Országgyűlés az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 28. §-ában foglaltak alapján a Magyar Köztársaság 1994. évi költségvetéséről szóló - többször módosított - 1993. évi CXI. törvény (a továbbiakban: Költségvetési Törvény), a Magyar Köztársaság 1993. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló 1994. évi XCVI. törvény (a továbbiakban: 1993. évi Zárszámadási Törvény), valamint az Országgyűlés 5/1994. (II. 23.) OGY határozat, 10/1994. (III. 2.) OGY határozat, 20/1994. (III. 31.) OGY határozat, 21/1994. (III. 31.) OGY határozat, 30/1994. (IV. 13.) OGY határozat, 31/1994. (IV. 13.) OGY határozat, 38/1994. (VII. 18.) OGY határozat, 47/1994. (X. 6.) OGY határozat, 50/1994. (X. 14.) OGY határozat végrehajtásáról a következő törvényt alkotja:
1. § Az Országgyűlés a Magyar Köztársaság 1994. évi költségvetésének végrehajtását
1 478 526,3 millió forint, azaz egymillió-négyszázhetvennyolcezer-ötszázhuszonhategész háromtized millió forint bevétellel,
1 800 228,3 millió forint, azaz egymillió-nyolcszázezer-kettőszázhuszonnyolcegész háromtized millió forint kiadással,
321 702,0 millió forint, azaz háromszázhuszonegyezer-hétszázkettő millió forint hiánnyal
hagyja jóvá.
2. § (1) A költségvetés kiadási előirányzatainak teljesítését az 1. számú melléklet fejezetenként, költségvetési címenként, alcímenként, előirányzat-csoportonként és kiemelt előirányzatonként tartalmazza.
(2) A költségvetés bevételi előirányzatainak teljesítését a 2. számú melléklet fejezetenként, költségvetési címenként, alcímenként, előirányzat-csoportonként és kiemelt előirányzatonként tartalmazza.
3. § Az Országgyűlés tudomásul veszi, hogy az e törvény 1. §-ában megállapított költségvetési hiány finanszírozására a Költségvetési Törvény 3. §-ában kapott felhatalmazás alapján a pénzügyminiszter
a) 132 319,3 millió forint összegű hosszú lejáratú államkötvényt bocsátott ki;
b) 189 382,7 millió forint értékben növelte az 1 évnél rövidebb lejáratú kincstárjegyek állományát.
4. § (1) Az Országgyűlés tudomásul veszi, hogy a pénzügyminiszter - a Költségvetési Törvény 3. §-ának (6) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján - az állami forgóalap folyamatos likviditása és a társadalombiztosítási alapokból teljesített kiadásokhoz vállalt állami garancia megteremtése érdekében 34 963,6 millió forint értékben csökkentette a kincstárjegyek állományát.
(2) Az Országgyűlés tudomásul veszi, hogy az e törvény 1. §-ában megállapított költségvetési hiány finanszírozására a Költségvetési Törvény 3. §-ában kapott felhatalmazás alapján 1995. április 30-ig a pénzügyminiszter 3000,0 millió forint értékben államkötvényt bocsátott ki, amely utólag azonos összegben váltott ki kincstárjegyállomány-növekményt. Az 1994. évi költségvetési hiány miatt így - a 3000,0 millió forint értékű államkötvény-kibocsátást is figyelembe véve - 186 382,7 millió forinttal növekedett a kincstárjegyek állománya.
5. § (1) A helyi önkormányzatok feladatainak ellátásához nyújtott normatív állami hozzájárulás önkormányzatonként és hozzájárulásonként részletezett elszámolását a pénzügyminiszter és a belügyminiszter együttes rendeletben teszi közzé e törvény hatálybalépését követő 15 napon belül. A normatív állami hozzájárulás országosan összesített összegét a 3. számú melléklet tartalmazza.
(2) Az Országgyűlés jóváhagyja azon önkormányzatok előirányzatainak csökkentését, amelyek év közben együttesen 194,8 millió forint összegben mondtak le a normatív állami hozzájárulás előirányzatáról, illetve, amelyeket intézményátadás következtében 44,2 millió forint összegben az nem illeti meg. A módosított előirányzatokat az (1) bekezdés szerinti rendelet tartalmazza.
(3) Az Országgyűlés megállapítja, hogy a normatív állami hozzájárulásoknak a helyi önkormányzatokat - a ténylegesen teljesített mutatószámok alapján - megillető és a részükre a költségvetési évben folyósított összegek különbözetei a következők:
a) a helyi önkormányzatok 1994. december 31-én fennálló visszafizetési kötelezettsége 1283,8 millió forint;
b) a központi költségvetést terhelő kiegészítés 665,3 millió forint;
c) s ennek egyenlegeként a helyi önkormányzatok 1994. év után előírt tartozása 618,5 millió forint.
(4) Az Országgyűlés megállapítja továbbá, hogy azon helyi önkormányzatokat, amelyek a normatív állami hozzájárulást - saját számításaik, illetőleg az Állami Számvevőszék ellenőrzése alapján - az őket ténylegesen megilletőnél 5%-kal nagyobb, vagy azt meghaladó mértékben vették igénybe, összesen 69,5 millió forint kamatfizetési kötelezettség terheli. Ennek helyi önkormányzatonként részletezett összegét a pénzügyminiszter és a belügyminiszter együttes rendelete tartalmazza.
(5) A (3) bekezdés a) pontjában meghatározott visszafizetési kötelezettségből 240,1 millió forintot, a b) pontban meghatározott központi költségvetést terhelő kiegészítésből 106,6 millió forintot - figyelemmel az Állami Számvevőszéknek az Áht. 121. §-ának (3) bekezdése szerinti vizsgálatára - a pénzügyminiszter és a belügyminiszter külön rendelete önkormányzatok szerint részletezi.
(6) A helyi önkormányzatokat a Költségvetési Törvény 19. §-ának (5) bekezdése alapján - figyelemmel az Állami Számvevőszéknek az Áht. 121. §-ának (3) bekezdése szerinti vizsgálatára - 44 414 ezer forint jogtalanul igénybe vett cél- és címzett támogatás visszafizetési kötelezettség és további 38 641 ezer forint összegű jogtalanul igénybe vett kiegészítő és központosított támogatás visszafizetése terheli, melynek önkormányzatok szerinti részletezését a pénzügyminiszter és a belügyminiszter külön rendelete tartalmazza.
(7) Azok a helyi önkormányzatok, amelyek a Költségvetési Törvény 19. §-ának (1), (3) és (5) bekezdései szerinti befizetési kötelezettségüket - a 179/1991. (XII. 30.) Korm. rendelet 6. §-a alapján - 1995. március 25-ig nem teljesítették, e törvény hatálybalépését követő 15 napon belül kötelesek azt teljesíteni a következő feltételek szerint:
a) az a helyi önkormányzat, amelynek kamat nélküli visszafizetési kötelezettsége volt, ennek teljesítésével egyidejűleg 1995. március 26-tól a visszafizetés napjáig számított mulasztási napokra vetítve, az éves átlagos jegybanki alapkamat kétszeresének (47,28%) megfelelő büntetőkamatot fizet;
b) az a helyi önkormányzat, amelynek kamattal növelt visszafizetési kötelezettsége volt, ennek teljesítésével egyidejűleg a kamattal növelt összeg után - 1995. március 26-tól a visszafizetés napjáig számított mulasztási napokra vetítve - további büntetőkamatot fizet. A büntetőkamat az éves átlagos jegybanki alapkamat kétszeresének (47,28%) naptári napra számított mértéke.
(8) Az (5) és (6) bekezdésekben meghatározott visszafizetési kötelezettség és az ehhez kapcsolódó, a Költségvetési Törvény 19. §-ának (1), (3) és (5) bekezdései szerinti kamatfizetési kötelezettség teljesítésének határideje a pénzügyminiszter és a belügyminiszter együttes rendeletének hatálybalépését követő 15 nap. Azoknak a helyi önkormányzatoknak, amelyek e befizetési kötelezettségüket határidőre nem teljesítik, a határidőtől a befizetés napjáig kamatfizetési kötelezettségük keletkezik. A kamat mértékének megállapítására a (7) bekezdés a), illetve b) pontjaiban foglaltakat ezen határidőtől kell alkalmazni.
(9) Az Országgyűlés felhatalmazza a pénzügyminisztert, hogy amennyiben a pénzügyminiszter és a belügyminiszter együttes rendeletének hatálybalépését követő 30 napon belül a (3), (4), (7) és (8) bekezdés szerinti befizetések nem érkeznek meg a Pénzügyminisztérium MNB 232-90103-1492 „Önkormányzatok előző évről származó befizetései”, valamint az MNB 232-90103-4000 „Különleges bevételek” bevételi számlájára, az érintett önkormányzat tartozását a következő hónaptól kezdődően az esedékes normatív állami hozzájárulásból - a tartozás összegéig - levonja, a levonás napjáig figyelembe vett büntetőkamattal számolva.
(10) Azon önkormányzatok számára, amelyek pótlólagos normatív állami hozzájárulásra jogosultak, a Pénzügyminisztérium a támogatást - 710,3 millió forintot - 1995. április 28-án átutalta.
(11) Azon helyi önkormányzatok részére, amelyek az (5) bekezdés szerinti állami számvevőszéki ellenőrzés alapján pótlólagos állami hozzájárulásra jogosultak, a Pénzügyminisztérium a pénzügyminiszter és a belügyminiszter együttes rendeletének hatálybalépését követő 15 napon belül átutalja a megállapított összeget, mely az előző évi költségvetés kiegészítése címén számolandó el.
6. § (1) A helyi önkormányzatoknak nyújtott színházi támogatásokat önkormányzatonkénti bontásban a 4. számú melléklet tartalmazza.
(2) A helyi önkormányzatoknak nyújtott címzett támogatásokat - jogcímenként részletezve - az 5. számú melléklet tartalmazza.
(3) A helyi önkormányzatoknak nyújtott céltámogatás összegét - jogcímenként részletezve - a 6. számú melléklet tartalmazza.
(4) A helyi önkormányzatok központosított előirányzatainak felhasználását a 8. számú melléklet részletezi.
(5) Az Országgyűlés felhatalmazza a pénzügyminisztert, hogy a helyi önkormányzatok címzett és céltámogatási előirányzatainak elszámolási különbözeteként 108,1 millió forintot utaljon át az Állami Fejlesztési Intézet Rt.-hez (a továbbiakban: ÁFI Rt.) az „Önkormányzatok előző évről származó befizetései” bevételi számláról az e törvény kihirdetését követő 15 napon belül.
7. § Az Országgyűlés tudomásul veszi, hogy a helyi önkormányzatok 1993. évi normatív állami hozzájárulásának elszámolásából az 1993. évi Zárszámadási Törvény 6. §-ának (3) bekezdésében előírt egyenlegében 375,0 millió forint és az 1993. évi Zárszámadási Törvény 6. §-ának (4) bekezdésében előírt 38,9 millió forint visszafizetési kötelezettségüknek eleget tettek.
8. § Az Országgyűlés tudomásul veszi, hogy a Magyar Rádió és a Magyar Televízió az alaptevékenységének tervezettet meghaladó (támogatásértékű) bevételi és azzal összefüggő kiadási előirányzatainak emelését saját hatáskörben végrehajtotta.
9. § Az Országgyűlés tudomásul veszi az elkülönített állami pénzalapok mérlegét a 7. számú melléklet szerint azzal, hogy az egyes alapok auditálásához szükséges változásokat a feltárás évében kell elszámolni.
10. § Az Országgyűlés jóváhagyja a központi költségvetés mérlegét a 9. számú melléklet szerint.
11. § Az Országgyűlés tudomásul veszi, hogy az egyes nemzetközi tartozások ellentételeként beérkező szállítások pénzügyi elszámolásáról szóló 1994. évi XIII. törvényben foglaltak végrehajtásaként az Orosz Köztársasággal szembeni - 1991. végéig keletkezett és 1992. év végi hatállyal az állam által megvásárolt - követelés egy részének törlesztéseként 1994. december 31-ig megvalósult orosz haditechnikai szállítások értékének, valamint a kapcsolódó vám, vámkezelési díj és import általános forgalmi adó összegének megfelelően a központi költségvetés 1994. évi bevételei és kiadásai megemelésre kerültek a következők szerint:
a) a XXX. Nemzetközi elszámolások fejezet, 1. cím, 2. Korábban nyújtott hitelek törlesztése alcímének bevételei 8395,820 millió forinttal;
b) a XVII. Pénzügyminisztérium fejezet, 25. cím, 3. Vám- és importbefizetések alcímének bevételei 919,755 millió forinttal, 26. cím, 1. Általános forgalmi adó alcímének bevételei 2333,364 millió forinttal;
c) a IX. Honvédelmi Minisztérium fejezet, 2. cím, 6. alcím, 1. előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzatának kiadásai 11 648,939 millió forinttal.
12. § (1) Az ÁFI Rt. által kezelt, az államháztartáson kívüli adósokkal szemben nyilvántartott követelésállomány 1994. december 31-én 92 121,2 millió forint, amelyből 9023,4 millió forint állami kölcsön, 83 097,8 millió forint az állami alapjuttatás utáni járadékfizetési kötelezettség. Az 1994. december 31-i követelésállomány 1993. december 31-i állományhoz képest 24 132,2 millió forinttal csökkent.
(2) Az Országgyűlés tudomásul veszi, hogy az 1993. évi Zárszámadási Törvény 16. §-ának (1) bekezdésében foglalt követelések az 1994. évben a következők miatt változtak:
a) az Országgyűlés döntött 3021,3 millió forint adósság elengedéséről (Szekszárdi Húsipari Rt. 282,3 millió forint, MÁV Rt. 2739,0 millió forint) és a DUNAFERR DV Rt. 3500,0 millió forintos tartozásának 2500,0 millió forint névértékű részvénnyé konvertálásáról;
b) a Mátraaljai Szénbányák felszámolása keretében sor került 5428,6 millió forint tartozás azonos névértékű Mátra Erőmű Rt. részvénnyel történő kiegyenlítésére;
c) a Magyar Köztársaság 1992. évi költségvetéséről és az államháztartás vitelének 1992. évi szabályairól szóló 1991. évi XCI. törvény (a továbbiakban: 1992. évi Költségvetési Törvény) 38. §-ában kapott felhatalmazásával élve az ÁFI Rt. 125,1 millió forint adósságtőke konverzióra vállalt kötelezettséget (Tokaj Kereskedőház Rt. és az ST GLASS Öblösüveggyártó Rt. esetében az adóskonszolidációban, továbbá a Borsodnádasdi Lemezgyár felszámolása során), valamint a feltételek teljesítése esetén 53,8 millió forint tartozás elengedésére tett ígéretet az adóskonszolidáció során;
d) a költségvetés bevétele állami kölcsön törlesztéséből 4151,3 millió forint, fix járadék fizetéséből 8666,3 millió forint volt;
e) az 1994. december 31-én felszámolás alatt lévő adósok tartozása az adósságtörlesztéskor, illetve a felszámolási eljárás lezárásakor vezethető ki a követelésállományból, amely miatt 1567,9 millió forinttal csökkent az állomány;
f) az 1993. december 31-i követelésállomány növekedett 2328,3 millió forinttal, melyből 2162,2 millió forintot eredményezett a Paksi Atomerőmű 21000 MW-os bővítéséhez kapcsolódva az 1994. évben a fix járadék fizetésére megkötött szerződés.
13. § (1) Az Országgyűlés tudomásul veszi, hogy a jamburgi gázszállítás árbevételéből a költségvetés bevétele 16 733,2 millió forint volt.
(2) Az Országgyűlés a Jamburg kiemelt jelentőségű kormányzati beruházás lezárásával kapcsolatos munkálatokra - a beruházás pénzmaradványaiból - 50 millió forint összeg felhasználását jóváhagyja.
14. § Az Országgyűlés tudomásul veszi, hogy a pénzügyminiszter a Költségvetési Törvény 3. §-ának (8) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a bankrendszer piacgazdasági feltételeinek megfelelő működését megalapozó hitelkonszolidációs rendszer működtetéséhez szükséges állami források megteremtésére 47 757,1 millió forint értékben hitelkonszolidációs államkötvényt bocsátott ki, ami az alábbi célokat szolgálta:
a) 22 207,0 millió forint összegű kötvényt a Pénzügyminisztérium kereskedelmi bankoknál lévő tulajdonrészének növelésére fordított a pénzügyminiszter;
b) 5951,1 millió forint összegű kötvényt kétes banki követelések megvásárlására fordított a pénzügyminiszter;
c) 2500,0 millió forintot a pénzintézetek számítástechnikai rendszerének fejlesztésére fordított a pénzügyminiszter;
d) 17 099,0 millió forint összegű kötvény a pénzintézeteknek nyújtott alárendelt kölcsöntőke fedezetét szolgálta.
15. § Az Országgyűlés tudomásul veszi, hogy a pénzügyminiszter a Magyar Köztársaság 1993. évi költségvetéséről szóló - többször módosított - 1992. évi LXXX. törvény 39. §-ának a) pontjában szereplő felhatalmazás alapján a budapesti felsőoktatás-fejlesztés céljaira - világkiállítási előhasznosítással - 3000,0 millió forint értékben bocsátott ki államkötvényt.
16. § Az Országgyűlés tudomásul veszi, hogy a pénzügyminiszter a Magyar Nemzeti Bankról szóló 1991. évi LX. törvény 22. §-a alapján 59 101,3 millió forint összegben bocsátott ki piaci kamatozású államkötvényt a Magyar Nemzeti Bankkal szembeni kamatmentes lejárat nélküli költségvetési adósság átalakítása céljából.
17. § (1) A társadalombiztosítási alapok 1992. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló 1993. évi CV. törvény 6. és 10. §-ai alapján 1994-ben összesen 5455,9 millió forint összegben bocsátottak ki az 1992. évi hiányokat finanszírozó kötvényeket, amelyek az említett jogszabályok alapján a kibocsátást követő 30 nap elteltével állampapírrá alakulnak át. E kötvények kamatterhe és visszafizetése a költségvetést terheli.
(2) Az Országgyűlés tudomásul veszi, hogy a központi költségvetés a társadalombiztosítás pénzügyi alapjai 1993. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló 1995. évi VII. törvény 2. §-a (1) bekezdésének b) pontjában foglalt 349,7 millió forint és a 13. §-a (2) bekezdésében foglalt 2139,0 millió forint kötelezettségét a Magyar Köztársaság 1994. évi pótköltségvetéséről szóló 1994. évi LXV. törvény XI. Népjóléti Minisztérium fejezet, 11. A társadalombiztosítási alapoknak és szervezeteiknek fizetendő térítés cím túlfinanszírozásának terhére teljesítette.
18. § (1) A Magyar Köztársaság 1991. évi költségvetéséről és az államháztartás vitelének 1991. évi szabályairól szóló, többször módosított 1990. évi CIV. törvény 24. §-ában és az 1992. évi Költségvetési Törvény 39. §-ában szabályozott, belföldi jövedelemtulajdonosokkal szemben fennálló államadósság az 1994. évben a következő tényezők miatt és mértékben változott:
a) 307 132,9 millió forinttal növelték az e törvény 3., 14., 15., 16. és 17. §-ában foglalt, valamint - az 1993-ban értékesített kincstárjegyek lecserélése miatt - 60 000 millió forint értékű államkötvény-kibocsátások;
b) 94 419,1 millió forinttal növelték az e törvény 3. és 4. §-a (1) bekezdésében foglalt változások, valamint az 1993-ban értékesített kincstárjegyek 60 000 millió forint értékben kötvényre való lecserélése miatti csökkenés egyenlege;
c) 37 776,5 millió forinttal csökkentette a költségvetési hiányt finanszírozó MNB hitelek törlesztése, amelyből 8176,0 millió forint a költségvetési kiadások XXXI. fejezet, 1. cím, 1. alcím, 1. kiemelt előirányzat név alatt szerepelt, 29 600,5 millió forintot pedig a privatizációs bevételekből fordítottak erre a célra;
d) 8586,5 millió forinttal csökkent a nem költségvetési hiányt finanszírozó MNB-vel szembeni hiteltartozások összege, amelyből 2050,0 millió forint a költségvetési kiadások XXXI. fejezet, 1. cím, 1. alcím, 2. kiemelt előirányzat, 636,5 millió forint a 4. alcím és 5900,0 millió forint az 5. alcím alatt szerepelt;
e) a költségvetési kiadások XXXI. fejezet, 1. cím, 2. alcímen elszámolt 2650,4 millió forint az államkötvény-adósságot csökkentette;
f) a költségvetési kiadások XXXI. fejezet, 1. cím, 7. alcímen elszámolt 3604,7 millió forint a kincstári államkötvény-állományt csökkentette;
g) a költségvetési kiadások XXXI. fejezet, 1. cím, 8. alcímen elszámolt 44 866,8 millió forint az 1991-1992. évi hiányt finanszírozó államkötvény-állományt csökkentette;
h) 60,9 millió forinttal növekedett az MNB által továbbkölcsönzött világbanki hitelek állománya;
i) 8488,9 millió forinttal emelkedett a helyi önkormányzatok által a közalkalmazottak jogállását szabályozó törvényben foglalt 1994. január 1-jei bérintézkedések fedezetéül felvett hitelek és megelőlegezett saját források miatti tartozással.
(2) A forint hivatalos leértékeléséből és a keresztárfolyamok változásából származó kamatmentes lejárat nélküli, MNB-vel szembeni adósság állománya 258 060,4 millió forinttal növekedett 1994-ben, amely a 317 161,7 millió forintos árfolyamkülönbözet és az 59 101,3 millió forintos kötvényátalakítás különbözeteként adódott.
(3) Az (1) és (2) bekezdés szerinti növelő és csökkentő tényezők következtében a belföldi jövedelemtulajdonosokkal szembeni költségvetési adósság összesen 570 336,4 millió forinttal emelkedett 1994-ben.
(4) A nem belföldi jövedelemtulajdonosokkal szembeni költségvetési adósság az 1994. évben 33 821,0 millió forinttal növekedett.
19. § (1) Az egyes nemzetközi tartozások ellentételeként beérkező szállítások pénzügyi elszámolásáról szóló 1994. évi XIII. törvény (a továbbiakban: Ntbsz. tv.) 1. § (1) bekezdése c) pontjának a helyébe a következő rendelkezés lép, illetve d) ponttal egészül ki:
„c) A IX. Honvédelmi Minisztérium fejezet 2. Magyar Honvédség cím 6. Központi intézmények ellátó és kiszolgáló szervezetek alcíme 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport 4. Orosz haditechnikai szállítások kiemelt előirányzatának kiadásait az a) és b) pontban szereplő bevételek rá eső részének együttes összegével növeli.
d) A VIII. Belügyminisztérium fejezet 6. Határőrség cím 1. Határőrség Országos Parancsnokság és szervei alcím 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport 4. Orosz haditechnikai szállítások kiemelt előirányzatának, 2. Biztosító és Kiszolgáló Igazgatóság alcím 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport 4. Orosz haditechnikai szállítások kiemelt előirányzatának, 3. Határőr-igazgatóságok alcím 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport 4. Orosz haditechnikai szállítások kiemelt előirányzatának kiadásait az a) és b) pontban szereplő bevételek rá eső részének együttes összegével növeli.”
(2) Az Ntbsz. tv. 2. §-a (2) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az Országgyűlés felhatalmazza a Kormányt, hogy az orosz haditechnikai szállítások tárgyévi szállításai ütemezésének megfelelően az áruellenérték és a járulékos költségek elszámolása során saját hatáskörben utólagosan megnövelje a IX. Honvédelmi Minisztérium, a VIII. Belügyminisztérium, a XVII. Pénzügyminisztérium fejezet, illetve a XXX. Nemzetközi elszámolások fejezet e törvény 1. §-a (1) bekezdésének a)-d) pontjaiban foglalt előirányzatait.”
20. § (1) Az Országgyűlés elrendeli, hogy a volt büntetés-végrehajtási vállalatok gazdasági társaságokká alakulásáig képződött 233,5 millió forintos adótartozásait, valamint e törvény hatálybalépéséig ehhez kapcsolódó késedelmi pótlékait - az ellehetetlenülés megakadályozása és a működőképesség helyreállítása érdekében - az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal illetékes adóhatósága elengedje, és a tartozásokat a nyilvántartásaiból törölje.
(2) Az Országgyűlés a Magyar Államvasutak Rt.-t mentesíti az állami kezesség beváltása miatt 1994-ben keletkezett 6 milliárd forint, állammal szembeni tartozás megfizetése alól.
(3) Az Országgyűlés tudomásul veszi, hogy a Magyar Rádió és a Magyar Televízió a részükre az 1994. évben előlegként az állami forgóalap terhére kiutalt 1 661 000 ezer forintot 1994-ben, illetőleg 1995-ben visszafizette.
21. § (1) E törvény a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.
(2) Az Országgyűlés felhatalmazza a pénzügyminisztert és a belügyminisztert, hogy az e törvény 5. §-ának (1), (4), (5) és (6) bekezdésében foglalt - helyi önkormányzatonként részletezett - elszámolásokat és kötelezettségeket együttes rendeletben tegye közzé.
Millió forintban
Elő- | Ki- | Elő- | KIADÁSOK | Az 1994. évi | ||||||
Cím- szám | Alcím- szám | irány- zat cso- port- szám | emelt elő- irány- zat- szám | Cím- név | Alcím- név | irány- zat cso- port- név | Kiemelt előirányzat neve | LXV. törvény- nyel módosított 1993. évi CXI. törvény szerinti előirányzat | 1994. évi teljesítés | |
I. KÖZTÁRSASÁGI ELNÖKSÉG | ||||||||||
1 | Köztársasági Elnöki Hivatal | |||||||||
1 | Köztársasági Elnöki Hivatal | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 42,4 | 44,6 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 18,8 | 20,6 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 88,4 | 135,6 | |||||||
2 | Köztársasági Elnök Katonai Irodája | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 1,9 | 1,7 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 0,8 | 0,7 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 4,1 | 4,8 | |||||||
2 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | |||||||||
2 | Ágazati célelőirányzatok | |||||||||
1 | Állami kitüntetések | |||||||||
3 | Dologi kiadások | 53,1 | ||||||||
I. fejezet kiadásai összesen: | 209,5 | 208,0 | ||||||||
II. ORSZÁGGYŰLÉS | ||||||||||
1 | Országgyűlés | |||||||||
1 | Képviselő-testület | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 680,2 | 809,5 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 302,8 | 347,7 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 471,0 | 391,4 | |||||||
2 | Országgyűlés hivatali szervei | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 297,8 | 340,9 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 115,2 | 137,1 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 732,7 | 967,7 | |||||||
2 | Felújítás | 185,0 | 198,9 | |||||||
3 | Országgyűlési Könyvtár | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 29,4 | 43,0 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 12,7 | 14,5 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 21,4 | 38,4 | |||||||
2 | Felújítás | 0,7 | 0,4 | |||||||
4 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | |||||||||
2 | Képviselő-testület váltásával kapcsolatos kiadások | 650,0 | ||||||||
1-4. cím összesen: | 3 498,9 | 3 289,5 | ||||||||
5 | Nemzeti és etnikai kisebbségek támogatása | 220,0 | 220,0 | |||||||
6 | Pártok támogatása | |||||||||
1 | Országos listán mandátumot szerzett pártok támogatása | |||||||||
1 | Fiatal Demokraták Szövetsége | 106,7 | 106,7 | |||||||
2 | Független Kisgazda, Földmunkás és Polgári Párt | 132,7 | 132,6 | |||||||
3 | Kereszténydemokrata Néppárt | 102,8 | 102,8 | |||||||
4 | Magyar Demokrata Fórum | 200,7 | 200,7 | |||||||
5 | Magyar Szocialista Párt | 232,9 | 232,9 | |||||||
6 | Szabad Demokraták Szövetsége | 225,2 | 225,2 | |||||||
2 | Országos listán mandátumot nem szerzett pártok támogatása | |||||||||
1 | Demokrata Koalíció | 11,2 | 11,2 | |||||||
2 | Munkáspárt | 27,6 | 27,6 | |||||||
3 | Magyarországi Szociáldemokrata Párt | 12,4 | 12,4 | |||||||
4 | Vállalkozók Pártja | 7,7 | 7,7 | |||||||
5 | Köztársaság Párt | 10,8 | 10,8 | |||||||
6 | Magyar Igazság és Élet Pártja | 6,8 | 6,8 | |||||||
7 | Agrárszövetség | 22,5 | 22,5 | |||||||
8 | Társadalmi szervek támogatása | |||||||||
1 | Társadalmi szervezetek | 400,0 | 399,8 | |||||||
3 | Magyar Vöröskereszt támogatása | 260,0 | 260,0 | |||||||
4 | Értelmi fogyatékosokat segítő érdekvédelmi szervezetek együttesen | 29,0 | 29,0 | |||||||
5 | Hallássérültek Országos Szövetsége | 60,0 | 60,0 | |||||||
6 | Mozgáskorlátozottak Egyesületének Országos Szövetsége | 46,0 | 46,0 | |||||||
7 | Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége | 67,0 | 67,0 | |||||||
II. fejezet kiadásai összesen: | 5 680,9 | 5 471,2 | ||||||||
III. ALKOTMÁNYBÍRÓSÁG | ||||||||||
1 | Alkotmánybíróság | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 97,8 | 100,4 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 43,5 | 43,1 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 73,7 | 234,3 | |||||||
2 | Felújítás | 590,0 | 469,7 | |||||||
3 | Kormányzati beruházások, intézményi beruházások | |||||||||
2 | Egyéb intézményi beruházások | 20,0 | 20,0 | |||||||
III. fejezet kiadásai összesen: | 825,0 | 867,5 | ||||||||
IV. LEGFELSŐBB BÍRÓSÁG | ||||||||||
1 | Legfelsőbb Bíróság | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 335,2 | 335,4 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 151,2 | 151,3 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 101,4 | 121,9 | |||||||
2 | Felújítás | 31,0 | 32,1 | |||||||
3 | Kormányzati beruházások, intézményi beruházások | |||||||||
2 | Egyéb intézményi beruházások | 10,0 | 10,0 | |||||||
IV. fejezet kiadásai összesen: | 628,8 | 650,7 | ||||||||
V. MAGYAR KÖZTÁRSASÁG ÜGYÉSZSÉGE | ||||||||||
1 | Legfőbb Ügyészség | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 338,0 | 326,8 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 148,6 | 145,5 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 111,2 | 155,2 | |||||||
2 | Felújítás | 6,2 | 6,2 | |||||||
3 | Kormányzati beruházások, intézményi beruházások | |||||||||
2 | Egyéb intézményi beruházások | 21,0 | 21,0 | |||||||
2 | Területi ügyészségek | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 2 195,4 | 2 072,9 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 966,1 | 925,7 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 290,4 | 424,2 | |||||||
2 | Felújítás | 34,0 | 35,4 | |||||||
3 | Országos Kriminológiai és Kriminalisztikai Intézet | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 37,7 | 28,6 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 16,1 | 12,4 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 3,2 | 14,0 | |||||||
V. fejezet kiadásai összesen: | 4 167,9 | 4 167,9 | ||||||||
VI. ÁLLAMI SZÁMVEVŐSZÉK | ||||||||||
1 | Állami Számvevőszék | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 393,8 | 395,9 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 176,1 | 182,9 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 181,9 | 191,0 | |||||||
2 | Felújítás | 5,0 | 3,6 | |||||||
2 | Továbbképzési Intézet és Üdülő | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 9,4 | 11,3 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 4,3 | 5,1 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 17,4 | 27,5 | |||||||
2 | Felújítás | 0,2 | ||||||||
VI. fejezet kiadásai összesen: | 787,9 | 817,5 | ||||||||
VII. MINISZTERELNÖKSÉG | ||||||||||
1 | Miniszterelnöki Hivatal | |||||||||
1 | Miniszterelnöki Hivatal igazgatás | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 228,8 | 282,8 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 100,5 | 128,2 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 150,0 | 292,1 | |||||||
2 | Miniszterelnöki Hivatal Ellátó Szolgálata | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 130,5 | 134,7 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 57,3 | 69,3 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 406,6 | 554,0 | |||||||
2 | Felújítás | 10,0 | 136,8 | |||||||
3 | Tárca nélküli miniszterek igazgatása | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 33,1 | 36,8 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 14,2 | 17,2 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 4,2 | 7,7 | |||||||
3 | Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Hivatal | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 25,5 | 27,9 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 11,3 | 12,0 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 31,5 | 34,3 | |||||||
4 | Kárpótlási Hivatalok | |||||||||
1 | Országos Kárrendezési és Kárpótlási Hivatal | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 330,0 | 137,5 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 137,9 | 111,8 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 546,6 | 542,2 | |||||||
2 | Megyei kárrendezési és kárpótlási hivatalok | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 490,8 | 631,6 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 216,1 | 289,1 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 382,5 | 499,3 | |||||||
7 | Világkiállítási Programiroda | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 49,7 | 62,0 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 21,9 | 29,3 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 163,1 | 172,0 | |||||||
9 | Üdülők | |||||||||
1 | Központi Állami Üdülő és Oktatási Központ | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 49,0 | 52,2 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 21,5 | 21,4 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 81,6 | 144,3 | |||||||
2 | Felújítás | 17,4 | ||||||||
2 | MEH Hivatali Üdülő | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 6,5 | 7,1 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 2,9 | 3,2 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 10,2 | 36,0 | |||||||
2 | Felújítás | 8,1 | ||||||||
3 | Üdülőszállók | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 56,3 | ||||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 24,7 | ||||||||
3 | Dologi kiadások | 132,0 | 7,7 | |||||||
10 | Országos Tudományos Kutatási Alap Irodája | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 52,7 | 44,7 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 6,9 | 10,2 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 20,4 | 30,6 | |||||||
2 | Felújítás | 0,1 | ||||||||
11 | Biztonsági Szolgálatok | |||||||||
1 | Nemzetbiztonsági Hivatal | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 1 710,4 | 1 731,8 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 752,6 | 761,8 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 1 253,8 | 1 410,1 | |||||||
2 | Felújítás | 100,0 | 100,3 | |||||||
3 | Kormányzati beruházások, intézményi beruházások | |||||||||
1 | Nevesített intézményi beruházások | 298,4 | 298,4 | |||||||
3 | Egyéb intézményi beruházások, lakástámogatás | 23,0 | 23,0 | |||||||
2 | Információs Hivatal | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 505,4 | 511,0 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 221,3 | 226,0 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 924,7 | 956,8 | |||||||
2 | Felújítás | 10,9 | 20,1 | |||||||
3 | Kormányzati beruházások, intézményi beruházások | |||||||||
2 | Egyéb intézményi beruházások | 55,0 | 54,9 | |||||||
3 | Egyéb intézményi beruházások, lakástámogatás | 15,0 | 15,0 | |||||||
13 | Határon Túli Magyarok Hivatala | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 49,2 | 57,8 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 21,6 | 26,5 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 78,8 | 82,3 | |||||||
15 | Állami Bankfelügyelet | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 167,9 | 179,0 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 74,4 | 81,5 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 99,7 | 242,6 | |||||||
2 | Felújítás | 43,5 | ||||||||
16 | Állami Vagyonügynökség | |||||||||
1 | Állami Vagyonügynökség | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 707,0 | 696,8 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 311,0 | 313,3 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 685,0 | 556,4 | |||||||
2 | Felújítás | 97,0 | 77,3 | |||||||
2 | Vagyonkezeléssel és a privatizáció előkészítésével összefüggő kiadás | 8 500,0 | ||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 13,6 | ||||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 6,0 | ||||||||
3 | Dologi kiadások | 5 200,9 | ||||||||
3 | Szavatosság, jótállás, kezességvállalás kiadásai | 12 500,0 | ||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
3 | Dologi kiadások | 1 663,2 | ||||||||
17 | Országos Testnevelési és Sporthivatal | |||||||||
1 | Országos Testnevelési és Sporthivatal Igazgatása | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 177,5 | 202,8 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 75,0 | 94,3 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 161,5 | 362,1 | |||||||
2 | Felújítás | 7,9 | ||||||||
3 | Központi sportintézmények és sportlétesítmények | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 310,3 | 421,4 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 139,4 | 187,9 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 559,9 | 821,2 | |||||||
2 | Felújítás | 88,5 | ||||||||
5 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
3 | Dologi kiadások | 39,4 | ||||||||
2 | Felújítás | 132,5 | ||||||||
3 | Kormányzati beruházások, intézményi beruházások | |||||||||
1 | Nevesített intézményi beruházások | 304,0 | 287,0 | |||||||
2 | Egyéb intézményi beruházások | 120,0 | 137,0 | |||||||
4 | Célelőirányzatok | |||||||||
1 | Utánpótlás | 15,5 | 3,5 | |||||||
2 | Testnevelés | 11,8 | 10,5 | |||||||
3 | Szabadidősport | 30,0 | 13,7 | |||||||
4 | Informatika | 5,0 | ||||||||
5 | Nemzetközi sportkapcsolatok | 18,0 | 24,3 | |||||||
6 | Központi sportesemények támogatása | 55,2 | 15,4 | |||||||
7 | Sporttudomány | 11,0 | 7,6 | |||||||
5 | Egyéb ágazati szakmai célfeladatok | 89,6 | 74,9 | |||||||
6 | Társadalmi szervezetek támogatása | |||||||||
1 | Sportegyesületi létesítmények támogatása | 55,0 | 61,4 | |||||||
2 | Sportszövetségek | 625,6 | 455,0 | |||||||
3 | Magyar Olimpiai Bizottság | 76,0 | 86,0 | |||||||
5 | Sportegyesületek támogatása | 55,7 | ||||||||
7 | Olimpiai szereplés | |||||||||
1 | Téli olimpia részvétel | 14,0 | 14,0 | |||||||
8 | Fejezeti tartalék | 9,8 | ||||||||
18 | Országos Műszaki Fejlesztési Bizottság Hivatala | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 220,3 | 209,4 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 93,4 | 95,9 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 368,2 | 518,7 | |||||||
2 | Felújítás | 9,3 | 9,0 | |||||||
19 | Magyar Szabványügyi Hivatal | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 81,5 | 112,4 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 31,5 | 55,1 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 80,3 | 173,9 | |||||||
2 | Felújítás | 4,0 | 8,9 | |||||||
3 | Kormányzati beruházások, intézményi beruházások | |||||||||
2 | Egyéb intézményi beruházások | 7,0 | 7,0 | |||||||
20 | Országos Találmányi Hivatal | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 200,0 | 212,7 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 90,0 | 103,9 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 198,3 | 348,8 | |||||||
2 | Felújítás | 20,0 | 19,2 | |||||||
3 | Kormányzati beruházások, intézményi beruházások | |||||||||
2 | Egyéb intézményi beruházások | 60,0 | 60,0 | |||||||
21 | Országos Mérésügyi Hivatal | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 228,4 | 332,1 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 100,5 | 153,5 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 231,4 | 418,1 | |||||||
2 | Felújítás | 37,2 | 70,0 | |||||||
22 | Országos Műszaki Információs Központ és Könyvtár | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 105,7 | 119,3 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 41,4 | 55,1 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 172,7 | 269,9 | |||||||
2 | Felújítás | 28,1 | 29,1 | |||||||
3 | Kormányzati beruházások, intézményi beruházások | |||||||||
2 | Egyéb intézményi beruházások | 20,0 | 20,0 | |||||||
23 | Országos Atomenergia Hivatal | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 90,5 | 103,2 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 39,8 | 48,6 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 78,0 | 120,4 | |||||||
24 | Magyar Űrkutatási Iroda | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 39,3 | 4,0 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 16,9 | 1,8 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 19,0 | 72,1 | |||||||
25 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | |||||||||
1 | Fejezeti kezelésű intézményi előirányzatok | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 20,0 | ||||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 8,8 | ||||||||
3 | Dologi kiadások | 104,1 | 22,3 | |||||||
2 | Felújítás | 182,0 | ||||||||
3 | Kormányzati beruházások, intézményi beruházások | |||||||||
2 | Egyéb intézményi beruházások | 90,0 | 89,8 | |||||||
2 | Célelőirányzatok | |||||||||
4 | Kutatási feladatok támogatása | 55,1 | 69,7 | |||||||
5 | Magyarországi Nemzeti és Etnikai Kisebbségekért Alapítvány | 95,0 | 95,0 | |||||||
7 | Illyés Alapítvány | 615,0 | 615,0 | |||||||
8 | Teleki László Alapítvány | 101,8 | 101,8 | |||||||
9 | Nemzeti Gyermek- és Ifjúsági Alapítvány | 25,0 | 25,0 | |||||||
10 | Kisebbségi lapok támogatása | 100,0 | 100,0 | |||||||
13 | HÍD nemzetközi ifjúsági tábor | 11,3 | 11,3 | |||||||
15 | Kisebbségi intervenciós keret | 43,0 | 43,0 | |||||||
21 | Kulturális hagyományaink feltárása, nyilvántartása és kiadása | 27,3 | 27,3 | |||||||
22 | Magyarok Világszövetségének támogatása | 200,0 | 200,0 | |||||||
23 | Határon túli magyar sajtó támogatása | 40,0 | 33,3 | |||||||
24 | Magyar-Máltai Szeretetszolgálat | 320,0 | 320,0 | |||||||
27 | Földrendező és földkiadó bizottságok kiadásai | 400,0 | 400,0 | |||||||
28 | Nemzeti tájékoztatás, országpropaganda | 31,5 | 11,9 | |||||||
29 | Hungária Televízió Alapítvány | 2 400,0 | 2 400,0 | |||||||
30 | MTESZ támogatása | 60,0 | 62,0 | |||||||
32 | Kormányzati beruházások, beruházási célprogram | |||||||||
1 | Központi kormányzati informatikai infrastruktúra fejlesztése | 325,0 | 320,6 | |||||||
4 | Kormányzati távközlési célprogram | 55,0 | 43,8 | |||||||
33 | Házat Hazát Alapítvány | 50,0 | 50,0 | |||||||
34 | Vae Victis Alapítvány | 6,0 | 6,0 | |||||||
35 | Választási tv-műsorok költségeire | 100,0 | 100,0 | |||||||
36 | Mentesítettek tv előfizetési díja | 900,0 | 900,0 | |||||||
37 | MR sugárzási díjjal kapcsolatos céltámogatása | 200,0 | 200,0 | |||||||
38 | Pro Prefessione Alapítvány | 200,0 | 200,0 | |||||||
39 | II. Alekszij pátriárka és kísérete látogatásának költségeire | 2,9 | 2,9 | |||||||
40 | A Zoborhegy téri Regnum Marianum Alapítvány támogatása | 20,0 | 20,0 | |||||||
41 | Sajtószabadság Alapítvány támogatása | 10,0 | 10,0 | |||||||
42 | Antall József Emlékalapítvány | 20,0 | 20,0 | |||||||
43 | A gazdasági kamarák megalakulásával összefüggő költségek | 400,0 | 400,0 | |||||||
44 | Az 1956-os Magyar Forradalom Történetének Dokumentációs és Kutatóintézete Közalapítvány támogatása | 10,0 | ||||||||
26 | Alapok támogatása | |||||||||
1 | Központi Ifjúsági Alap | 36,0 | 36,0 | |||||||
3 | Országos Tudományos Kutatási Alap | 1 920,0 | 1 920,0 | |||||||
4 | Központi Műszaki Fejlesztési Alap | 4 080,0 | 4 080,0 | |||||||
27 | Céltartalék | |||||||||
2 | Központi költségvetési szervek 1993. évi bérpolitikai kerete | 3 450,0 | ||||||||
3 | Központi költségvetési szervek közalkalmazottainak bérpolitikai kerete | 8 200,0 | ||||||||
4 | Köztisztviselők 1994. évi központi bérpolitikai kerete | 2 000,0 | ||||||||
5 | Egyházi, alapítványi intézmények 1994. évi bérpolitikai kerete | 1 400,0 | ||||||||
6 | A központi költségvetési szerveknél a minimálbérek felemelése miatti bérkiegészítés | 20,0 | ||||||||
7 | A központi költségvetési szerveknél a takarékossági intézkedésekkel összefüggő létszámcsökkentések többletkiadásainak fedezete | 500,0 | ||||||||
29 | Költségvetés általános tartaléka | 1 709,6 | ||||||||
30 | Kormányzati rendkívüli kiadások | |||||||||
4 | Egyházi ingatlanok visszaadása | 4 000,0 | 3 997,6 | |||||||
5 | Büntetőeljárásról szóló törvény alapján megállapított kártalanítás | 100,0 | 81,6 | |||||||
8 | Országgyűlési képviselő-választási kampány kiadásai | 100,0 | 96,7 | |||||||
31 | Magyar Rádió | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 1 699,9 | 1 471,8 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 651,0 | 666,7 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 3 477,9 | 5 820,0 | |||||||
2 | Felújítás | 31,4 | 83,3 | |||||||
3 | Kormányzati beruházások, intézményi beruházások | |||||||||
1 | Nevesített intézményi beruházások | 317,0 | 310,6 | |||||||
32 | Magyar Televízió | |||||||||
1 | MTV központi szervezete | |||||||||
1 | Működési költségvetés | |||||||||
1 | Béralap | 3 535,6 | 3 721,8 | |||||||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 1 816,3 | 1 301,7 | |||||||
3 | Dologi kiadások | 7 311,1 | 24 706,5 | |||||||
2 | Felújítás | 234,5 | 119,6 | |||||||
3 | Kormányzati beruházások, intézményi beruházások |