Időállapot: közlönyállapot (1992.V.13.)

1992. évi XXVI. törvény - a helyi önkormányzatok 1992. évi címzett és céltámogatásáról 10/10. oldal

604. Balsa
605. Bodrog
606. Csaholc
607. Dombrád
608. Gulács
609. Gyepűkaján
Sor- Önkormányzat neve
szám
610. Hajdúhadház
611. Járdánháza
612. Jászivány
613. Kálmánháza
614. Milota
615. Nyírpazony
616. Tiszabercel
617. Tiszaberek
618. Újkenéz
619. Várda
620. Záhony
Egészségügyi gép, műszer beszerzés.
621. Ajak
622. Bakonyszentlászló
623. Balsa
624. Császló
Csegöld
625. Csurgó
626. Fonyód
627. Gacsály
628. Gara
629. Gyömrő
630. Kecel
631. Klárafalva
632. Leányfalu
633. Magyargencs
634. Mártély
635. Mocsa
636. Nagypirit
637. Nagytarcsa
638. Novajidrány
639. Nógrád megyei önkormányzat
Sor- Önkormányzat neve
szám
640. Nyársapát
641. Nyírbátor
642. Nyírcsászári
643. Öcsény
644. Perkupa
645. Poroszló
646. Pusztakovácsi
647. Rapolt
648. Sajólád
649. Somlójenő
650. Somogygeszti
651. Szakoly
652. Tarpa
653. Tiszanána
654. Veszprém megyei önkormányzat
Nem támogatott vízgazdálkodás 1992.
655. Bucsu
656. Budapest II. kerület
657. Budapest III. kerület
658. Budapest III. kerület
659. Budapest IV. kerület
660. Budapest IV. kerület
661. Budapest X. kerület
662. Budapest XI. kerület
663. Budapest XIX. kerület
664. Budapest XVI. kerület
665. Budapest XVIII. kerület
666. Budapest XVIII. kerület
667. Budapest XVIII. kerület
668. Budapest XVIII. kerület
669. Budapest XVIII. kerület
670. Budapest XX. kerület
Sor- Önkormányzat neve
szám
671. Budapest XXI. kerület
672. Budapest XXII. kerület
673. Csabacsűd
674. Csanádapáca
675. Csörötnek
676. Dunaújváros
677. Erdőtelek
678. Jásztelek
679. Karcag
680. Kisújszállás
681. Kunhegyes
682. Lenti
683. Lesencefalu
684. Lesenceistvánd
685. Lesencetomaj
686. Megyehid
687. Polgár
688. Rátka
689. Sárbogárd
690. Somogydöröcske
691. Sopron
692. Szegvár
693. Szergény
694. Székesfehérvár
695. Szulimán
696. Szücsi
697. Tiszasziget
698. Vasalja
699. Zimány
Magyaratád
Patalom
Nem támogatott oktatás 1992.
Sor- Önkormányzat neve
szám
700. Abaújvár
Pányok
Zsujta
701. Alsószölnök
702. Andocs
703. Ásványráró
704. Bakonycsernye
705. Bakonynána
706. Bársonyos
707. Berettyóújfalu
708. Békés megyei önkormányzat
709. Budapest XI. kerület
710. Csaholc
711. Csaholc
712. Dombóvár
713. Dombóvár
714. Dőr
715. Egerbakta
716. Esztár
717. Esztergom
718. Fejér megyei önkormányzat
719. Forráskút
720. Gyomaendrőd
721. Hajdúnánás
722. Hatvan
723. Hevesaranyos
724. Hidasnémeti
725. Kajdacs
726. Kisnémedi
727. Kistelek
728. Lipót
729. Magyarhomorog
730. Mártély
Sor- Önkormányzat neve
szám
731. Medina
732. Mogyorósbánya
733. Mórichida
Árpás
Rábaszentmiklós
734. Nagymaros
735. Nekézseny
736. Palotabozsok
737. Patak
738. Pácin
739. Polgár
740. Rábagyarmat
741. Salgótarján
742. Sály
743. Sáránd
744. Sárrétudvari
745. Szakcs
746. Szekszárd
747. Szekszárd
748. Szuhakálló
749. Tarnaméra
750. Tápiószele
751. Téglás
752. Tiszasas
753. Tófej
Baktüttös
Pusztaederics
754. Varsány
755. Váchartyán
756. Verseg
757. Zalaszabar
Nem támogatott egészségügyi és szociális ellátás 1992.
Sor- Önkormányzat neve
szám
758. Ajka
759. Bátya
760. Budapest II. kerület
761. Budapest II. kerület
762. Csarnóta
763. Csegöld
764. Dubicsány
765. Dunavarsány
766. Esztergom
767. Hajdúsámson
768. Hejőszalonta
769. Ipolytölgyes
770. Karos
771. Kisrozvágy
772. Kőtelek
773. Maglód
774. Nagykereki
775. Polgár
776. Rátka
777. Sajószöged
778. Sényő
779. Somogydöröcske
780. Szápár
781. Tenk
782. Túrony
783. Zalkod
784. Zaránk
Nem támogatott szilárd hulladék elhelyezés 1992.
785. Ácsteszér
Csatka
786. Bakonycsernye
787. Bakonyszentkirály
Sor- Önkormányzat neve
szám
788. Bakonyszentlászló
789. Csörötnek
790. Detk
791. Dorog
Leányvár
Piliscsév
Tokod
Kesztölc
792. Ecséd
793. Fancsal
794. Felsőberecki
795. Forró
796. Golop
797. Hidasnémeti
798. Hort
799. Hódmezővásárhely
800. Kálló
Erdőtarcsa
801. Kondorfa
802. Lázi
803. Marcaltő
804. Monaj
805. Muhi
806. Nagyszénás
807. Nyékládháza
808. Rábacsanak
809. Sikátor
810. Szászvár
811. Száva
812. Szücsi
813. Tard
814. Téseny
815. Tiszalúc
Sor- Önkormányzat neve
szám
816. Tokaj
817. Veszprémvarsány
818. Zalacsány
Nem támogatott egyéb cél 1992.
819. Komlóska
820. Kóny
Rábacsécsény
Rábaszentmihály
Kisbabót
Mérges
821. Muhi
822. Nagylózs
823. Ónod
824. Ónod
825. Ónod
826. Paloznak
827. Sajósenye
828. Sajóvelezd
829. Szergény
830. Szikszó
831. Szulimán
832. Szulimán
833. Újkér

INDOKOLÁS

a helyi önkormányzatok 1992. évi címzett és céltámogatásáról szóló XXVI. törvényhez

ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS

A helyi önkormányzatok fejlesztési és rekonstrukciós feladatainak megvalósításához 1992. évben, első ütemben 25,22 milliárd forint központi támogatás adható. Ezen belül címzett támogatásként az 1991. évinél 33%-kal több, 10 071,3 millió forint használható fel.

A 3271 darab céltámogatási igénybejelentés 22,0 milliárd forint központi támogatási igényt tartalmazott. Ebből 2435 darab, 15,1 milliárd forint támogatási összeggel felelt meg az Irányelvben foglalt feltételeknek. A támogatás összege több mint kétszeresen haladja meg az 1991. évit.

RÉSZLETES INDOKOLÁS

Az 1. §-hoz

1992-ben tovább folytatható a délalföldi ivóvízminőségjavító és a nógrádi térség ivóvízellátásának programja, a megyei, valamint a 300 millió forint teljes költséget meghaladó városi kórházak rekonstrukciója, továbbá a színházrekonstrukciók. A fővárosi, megyei önkormányzatokat az 1991. év előtt kibocsátott kötvények tőke- és kamatterheinek 1992. évi összege címzett támogatásként illeti meg. Kamatmegtakarítás érdekében ez irányú kötelezettségeiket a törvény hatálybalépése után mielőbb teljesíteni kell.

A 2. §-hoz

Az önkormányzatok 1992-ben az 1991. évivel azonos célokra és azonos arányban kapnak támogatást. Folytathatók a vízgazdálkodási fejlesztések, a városi kórházrekonstrukciók, a szociális otthoni férőhelyfejlesztések, az alap- és középfokú oktatási létesítmények beruházásai, a szilárdhulladéklerakó telepek fejlesztései. Új beruházások támogathatóük a vízgazdálkodás ágazatba tartozó önkormányzati fejlesztési feladatok gyakorlatilag teljes körében. Lehetőség van a helyben történő oktatás feltételeinek megteremtésére az alapfokú oktatás 1-3. osztálya számára, tornateremépítésekre és a nemzetiségi oktatás céljait szolgáló iskolák építésére. Tovább bővülhet a szociális otthoni férőhelyek száma és korszerűsödhet az egészségügyi intézmények gép-, műszerállománya.

A 3. §-hoz

Azok az önkormányzatok is támogatásban részesülnek, amelyek a feltételekben meghatározottnál több központi támogatást igényeltek. A támogatás összege azonban a saját forráshoz igazodóan mérséklődik.

A 4. §-hoz

A helyi önkormányzatok 1991. évi céltámogatásáról szóló XXI. törvény alapján támogatott fejlesztések egy részénél meghiúsult a társulat létrehozása, amihez az önkormányzat a támogatást kapta. Az önkormányzati beruházásként való megvalósítás esetén vízellátásnál a 30%-os, a szennyvízelvezetésnél és tisztításnál a 40%-os támogatás 50, illetőleg 60%-ra módosul. Az önkormányzat a beruházás megvalósításához a többlet saját forrás fedezetet testületi határozattal vállalja. Fordított eset is előfordul. A fejlesztési cél megvalósításához indokolt az önkormányzatok módosítási szándékát engedélyezni.

Az 5. §-hoz

Nem javasolható azon önkormányzati igények támogatása, amelyekben az Irányelvben szereplő feltételeket nem teljesítették, illetve, amelyeket nem támogatott célokra nyújtottak be.

A 9-10. §-hoz

Az 1991. évben központi támogatással megkezdett beruházásoknál jelentős költségemelkedés tapasztalható. Mind az önkormányzati, mind az állami költségvetés tervezésének biztonsága érdekében indokolt a támogatott beruházásoknak az 1992. évi támogatási javaslatban, illetőleg igénybejelentésben a beruházási összköltségre vonatkozó adatát olyannak tekinteni, amely alapja a következő években a központi támogatásokról hozandó döntésnek. Az egy év alatt bekövetkezett beruházási összköltségnövekedés miatt a felsorolt négy kórház rekonstrukciójának szakmai tartalmát és költségalakulását indokolt külön felülvizsgálni és azt a további finanszírozás alapjául a címzett és céltámogatások 1993. évi előirányzatairól szóló törvényben rögzíteni. Ugyanakkor biztonságot kell adni az önkormányzatoknak arra vonatkozóan, hogy a több évig tartó beruházások támogatása folyamatos, és a támogatási arányok a folyamatban lévő beruházásoknál nem változnak.