Az egészségügyi gyermekotthonban ellátottak után életkortól függetlenül mindaddig igénybe vehető a támogatás, amíg áthelyezésük más intézménybe nem oldható meg. Ha az ide tartozó intézmények oktatási feladatot is ellátnak, a fenntartó önkormányzat igénybe veheti az adott oktatási feladathoz kapcsolódó normatív állami hozzájárulást, a bentlakó és a bejáró, intézményen belül oktatott tanulók után.
A GYIVI által elhelyezettek utáni normatív állami hozzájárulást és az önkormányzatok közötti megosztást az f) pont szabályozza.
Az ellátottak számának meghatározása
Tervezésnél becsléssel, elszámolásnál az ellátottak éves
gondozási napjainak a száma, osztva 365-tel, kivéve az f) pont szerinti állami gondoskodásban részesülőket.
k) Óvodai ellátás
Összege: 27 500 Ft/fő
Az állami hozzájárulás az önkormányzati intézményben óvodai ellátásban részesülők után vehető igénybe, kivéve a fogyatékos, illetve az állami gondoskodásban részesülő óvodai ellátottakat. Az iskola előkészítő csoportban foglalkoztatottak után – függetlenül attól, hogy az általános iskolához vagy óvodához szervezett – az óvodai hozzájárulás igényelhető. Az iskolaérettségi követelményeknek meg nem felelő, túlkoros előkészítő csoportban foglalkoztatottak után, a fogyatékosság megállapításáig szintén csak az óvodai hozzájárulás jár.
A fogyatékosság típusa szerinti szakértői bizottság szakvéleménye alapján a fogyatékosok nevelésére kijelölt, csoportban ellátott gyermekek után a fogyatékos gyermekek oktatásához kapcsolódó o) pont szerinti normatív hozzájárulás igényelhető.
Az állami gondoskodásban részesülő gyermek ellátásához a GYIVI-t fenntartó önkormányzat legalább az ezen pont szerinti normatív hozzájárulás összegével járul hozzá.
Az ellátottak számának meghatározása
Tervezésnél becsült létszám, elszámolásnál az 1992. X. 15-i oktatási statisztikával megegyező létszám 8/12 része és az 1993. X. 15-i létszám 4/12 része alapján.
(A statisztika tanügyigazgatási alapokmánya az Óvodai felvételi és mulasztási napló.)
l) Kiegészítő állami hozzájárulás a nemzetiségi, etnikai óvodai ellátáshoz
Összege: 5500 Ft/ellátott
E kiegészítő hozzájárulás akkor vehető igénybe, ha a gyermek önkormányzati, nemzetiségi óvodában (óvodai csoportban), a nemzetiségi óvodai programban foglaltakat anyanyelven, illetve két nyelven sajátítja el, továbbá, ha az óvodai intézményben differenciált nevelési program alapján biztosított a cigánygyermekek differenciált (egyéni vagy csoportos) foglalkoztatása. Az igénybevételhez az előzőeket a Foglalkoztatási naplóban kell dokumentálni.
Az állami gondoskodásban részesülő gyermek után itt az óvodát fenntartó önkormányzat jogosult a hozzájárulásra.
Az ellátottak számának meghatározása
Tervezésnél becsléssel, elszámolásnál az 1992. X. 15-i oktatási statisztikával megegyező létszám 8/12 része és az 1993. X. 15-i létszám 4/12 része alapján.
(A statisztika tanügyigazgatási alapokmánya az Óvodai felvételi és mulasztási napló, Foglalkozási napló.)
m) Általános iskolai oktatás
Összege: 41 000 Ft/oktatott
Az önkormányzat a hozzájárulás teljes összegének igénybevételére jogosult: az általános iskolában nappali rendszerű oktatásban részt vevő tanulók után.
A normatív hozzájárulás 1/3-ad része vehető igénybe az esti, levelező dolgozó és a nyolc általános iskolát végzett 14–16 éves korúak, az évfolyamtársaihoz képest túlkoros (14–18 éves) általános iskolát nem végzettek önkormányzati oktatási intézményhez szervezett – Művelődési és Közoktatási Minisztérium által a tankötelezettség teljesítéséhez meghatározott (engedélyezett) – oktatási terv szerinti képzésében részt vevők után.
Nyolcosztályos gimnáziumi képzés esetén általános iskolai ellátottnak minősül az állami hozzájárulás szempontjából a gimnázium 1–4. évfolyamában oktatott tanuló, hatosztályos gimnáziumi oktatás esetén az 1–2. évfolyamban oktatott tanuló.
Az oktatottak számának meghatározása
Tervezésnél becsléssel, elszámolásnál az 1992. X. 1-jei oktatási statisztikával megegyező létszám 8/12 része és az 1993. X. 1-jei létszám 4/12 része alapján, kivéve az f) pont szerinti állami gondoskodásban és az o) pont szerinti fogyatékosoktatásban részesülőket.
(A statisztika tanügyigazgatási alapokmánya a Törzslap, Tanuló nyilvántartó könyv.)
n) Alapfokú művészet oktatás
Összege: 25 100 Ft/oktatott
A normatív hozzájárulás igénybe vehető az önkormányzati önálló zeneiskolákban és azok kihelyezett tagozataiban oktatott tanulók után, valamint a zeneiskolai működési elvek, nevelési-oktatási tervek szerint működő oktatási intézményben, az alapfokú művészeti oktatásban részt vevő tanulók után.
Nem igényelhető a normatív hozzájárulás a zene- és művészeti tagozatos általános iskolai tanulók után.
A hozzájárulás az anyaintézményt fenntartó önkormányzatot illeti meg. A más önkormányzathoz kihelyezett tagozat működtetési feltételeihez – a kihelyezett tanulók száma szerint, az állami hozzájárulás átadásával – az anyaintézményt fenntartó önkormányzat járul hozzá. Az állami hozzájárulással év végén az anyaintézményt fenntartó önkormányzat számol el.
Az állami gondoskodásban részesülő gyermekek után itt az oktatási intézményt fenntartó önkormányzat igényelheti a támogatást.
Az oktatottak számának meghatározása
Tervezésnél becsléssel, elszámolásnál az 1992. X. 1-jei oktatási statisztikával megegyező létszám 8/12 része és az 1993. X. 1-jei létszám 4/12 része alapján.
(A statisztika tanügyigazgatási alapokmánya a Zeneiskolai törzslap, Tanulói nyilvántartó oktatási lap.)
o) Fogyatékos gyermekek oktatása
Összege: 70700 Ft/oktatott
A hozzájárulás igénybe vehető az önkormányzat által fenntartott intézményben vagy tanulócsoportban oktatott általános iskolás korú – szakértői bizottság szakvéleménye alapján – fogyatékos gyermekek, a fogyatékos speciális szakiskolai képzésben részesülő tanulók, a testi és érzékszervi fogyatékos gimnáziumi tanulók, valamint a fogyatékosok nevelésére kijelölt csoportban ellátott óvodások után.
Az oktatottak számának meghatározása
Tervezésnél becsléssel, elszámolásnál az 1992. X. 1-jei oktatási statisztikával megegyező létszám 8/12 része és az 1993. X. 1-jei létszám 4/12 része alapján, kivéve az f) pont szerinti állami gondozásban részesülőket. A gimnáziumi és szakiskolai fogyatékos tanulóknál a IX. 15-i létszámadatok veendők figyelembe.
(A statisztika tanügyigazgatási alapokmánya az Értelmi Fogyatékosok Törzskönyve, Törzslap.)
p) Gimnáziumi és szakiskolai oktatás
Összege: 62 500 Ft/oktatott
A hozzájárulás teljes összege vehető igénybe az önkormányzat által fenntartott négy évfolyamos gimnáziumban, a két tannyelvű, négynél több évfolyamos gimnáziumban, a hat évfolyamos gimnázium 3–6. évfolyamában, a nyolc évfolyamos gimnázium 5–8. évfolyamában, a négy évfolyamos (heti ötnapos) nappali képzési rendszerű ifjúsági osztályokban, valamint a szakiskolai osztályokban oktatott tanulók után. Ezen túlmenően igényelhető a hozzájárulás a gimnáziumhoz szervezett humán-szakmai képzésben részt vevők után, valamint a 8. általános iskolai osztályt végzettek után, akik az oktatási intézményhez szervezett szakiskolai képzésben vagy előkészítő képzésben vesznek részt a Művelődési és Közoktatási Minisztérium által engedélyezett nappali rendszerű oktatási formában. A hozzájárulás csak az első humán-szakmai, illetve szakiskolai képesítés megszerzéséhez jár.
A gimnáziumi testi, érzékszervi fogyatékos tanuló után az o) pont szerinti hozzájárulás igényelhető. Ez esetben az Országos Szakértői Bizottság szakvéleménye és a kijelölt általános iskolában szerzett alapfokú végzettség bizonyítása a jogosultság alapja.
Az esti és a levelező képzésben részesülők után a hozzájárulás 1/3-a jár.
Az oktatottak számának meghatározása
Tervezésnél becsléssel, elszámolásnál az 1992. IX. 15-i oktatási statisztikával megegyező létszám 8/12 része és az 1993. IX. 15-i létszám 4/12 része alapján, kivéve a fogyatékos, o) pont szerinti oktatásban és az f) pont szerinti állami gondoskodásban részesülőket.
(A statisztika tanügyigazgatási alapokmánya a Törzslap, Törzskönyv, Beírási napló.)
q) Szakközépiskolai oktatás
Összege: 66 000 Ft/oktatott
A hozzájárulás teljes összege vehető igénybe az önkormányzati szakközépiskolai tanulók, az érettségizett és nappali technikus képzésben részt vevők (5. évfolyam) után. A nyolc általános iskolát végzettek szakközépiskolai oktatási intézményhez szervezett első szakiskolai képzésében vagy szakmai előkészítő képzésében résztvevők után a p) pont szerinti hozzájárulás igényelhető.
Az állami hozzájárulás szempontjából esti, levelező oktatásnak az első szakma megszerzéséhez nyújtott képzés minősül, amelyhez a hozzájárulás 1/3-a igényelhető.
Az oktatottak számának meghatározása
Tervezésnél becsléssel, elszámolásnál az 1992. IX. 15-i oktatási statisztikával, megegyező létszám 8/12 része és az 1993. IX. 15-i létszám 4/12 része alapján, kivéve az o) pont szerinti oktatásban és az f) pont szerinti állami gondoskodásban részesülőket.
(A statisztika tanügyigazgatási alapokmánya a Beírási napló, Törzslap.)
r) Szakmunkásképzés
ra) Szakmunkásképzés (elméleti oktatás)
Összege: 42 100 Ft/oktatott
A hozzájárulást igényelheti a feladatot ellátó és intézményt fenntartó önkormányzat a saját intézményében oktatott, valamint kihelyezett tanulói után is. A szakmunkásképző intézethez tartozó, de más önkormányzat által működtetett tagiskolák, kihelyezett tagozatok fenntartásához – legalább a kihelyezett tanulók száma szerinti állami hozzájárulás átadásával – az „anyaintézményt” fenntartó önkormányzat hozzájárul.
Az e jogcímen igénybe vehető összeg hozzájárulást tartalmaz a nem önkormányzati tanműhelyben történő gyakorlati oktatás bér- és közterheihez is.
Az állami hozzájárulás szempontjából a szakmunkások részére szervezett érettségire felkészítő képzés (amennyiben nem felel meg a képzési idő a p) pontban meghatározott ifjúsági képzésnek) esti képzésnek minősül, amelyhez az állami hozzájárulás 1/3-a igényelhető.
Az állami hozzájárulás az első szakma megszerzését biztosító szakmunkásiskolai képzésben vehető igénybe.
Az oktatottak számának meghatározása
Tervezésnél becsléssel, elszámolásnál az 1992. IX. 15-i oktatási statisztikával megegyező létszám 8/12 része és az 1993. IX. 15-i létszám 4/12 része alapján, kivéve az f) pont szerinti állami gondoskodásban részesülőket.
(A statisztika tanügyigazgatási alapokmánya a Beírási napló, Törzslap, Gyakorlati oktatói csoportnapló.)
rb) Szakmunkásképző iskolai tanműhelyi oktatás
Összege: 40 600 Ft/oktatott
A hozzájárulás az önkormányzat által fenntartott szakmunkásiskolai tanműhelyben oktatottak után vehető igénybe.
Ha az önkormányzat vállalati vagy társasági keretek között biztosítja a tanműhelyi képzést, állami hozzájárulást erre nem igényelhet.
Az oktatottak számának meghatározása
Tervezésnél becsléssel, elszámolásnál az 1992. IX. 15-i oktatási statisztikával megegyező létszám 8/12 része, és az 1993. IX. 15-i létszám 4/12 része alapján, kivéve az f) pont szerinti állami gondoskodásban részesülőket.
(A statisztika tanügyigazgatási alapokmánya a Törzslap, Gyakorlati oktatói csoportnapló, Tanműhelyi napló.)
s) Kiegészítő állami hozzájárulás a nemzetiségi, etnikai, vagy kéttannyelvű oktatáshoz
Összege: 16 500 F/oktatott
A kiegészítő hozzájárulás akkor vehető igénybe, ha a gyermek az önkormányzat által fenntartott intézményben
– nemzetiségi óraterv, tanterv és tankönyv alapján tanul;
– kislétszámmal működő oktatási intézményekben 0. vagy csatlakozó órában nemzetiségi tanterv és tankönyv alapján tanulja az anyanyelvet;
– az oktató-nevelő intézmény keretei között biztosítja a cigánytanulók differenciált egyéni vagy csoportos felzárkóztatását, a korcsoportok, illetve évfolyamok követelményeinek megfelelő eredményes továbbhaladását tanórai foglalkozásokon;
– a Művelődési és Közoktatási Minisztérium engedélyével működő kéttannyelvű oktatásban részesül.
A kiegészítő hozzájárulás feltétele az itt megfogalmazott feladatok foglalkozási naplóval is dokumentált teljesítése.
Nemzetiségi nyelvet idegen nyelvként oktató iskolában oktatottak után kiegészítő támogatás nem igényelhető. Egy oktatott gyermek után csak egy címen igényelhető a kiegészítő hozzájárulás.
Az állami gondozott gyermek után itt az oktatási intézményt fenntartó önkormányzatot illeti meg a kiegészítő hozzájárulás.
Az esti és levelező képzésben részesülők után a kiegészítő állami hozzájárulás 1/3 része igényelhető.
Az oktatottak számának meghatározása
Tervezésnél becsléssel, elszámolásnál az 1992. IX. 15-i oktatási statisztikával megegyező létszám 8/12 része és az 1993. IX. 15-i létszám 4/12 része alapján a középfokú intézményekben, illetve az 1992. X. 1-jei oktatási statisztikával megegyező létszám 8/12 része és az 1993. X. 1-jei létszám 4/12 része alapján az alsófokú intézményekben.
(A statisztika tanügyigazgatási alapokmánya a Beírási napló, Törzslap, Törzskönyv, Tanuló nyilvántartó könyv, Foglalkozási napló.)
t) Diákotthoni ellátás
Összege: 66 000 Ft/ellátott
A hozzájárulás igénybe vehető az önkormányzati általános iskolai diákotthonban, középfokú diákotthonban, nemzetiségi diákotthonban, externátusi ellátásban részesülők után.
Az állami gondoskodásban részesülők a létszámba nem számíthatók be. Az állami hozzájárulást és az önkormányzatok közötti megosztást az f) pont szabályozza.
Az ellátottak számának meghatározása
Tervezésnél becsléssel, elszámolásnál az 1992. X. 15-i diákotthoni statisztikával megegyező létszám 8/12 része és az 1993. X. 15-i létszám 4/12 része alapján a középfokú intézményekben, illetve az 1992. X. 1-jei diákotthoni statisztikával megegyező létszám 8/12 része és az 1993. X. 1-jei létszám 4/12 része alapján az alsófokú intézményekben.
(A statisztika tanügyigazgatási alapokmánya a Foglalkoztatási napló, Ügyeleti napló.)
u) Sportfeladatok
Összege: 50 Ft/fő
A települési önkormányzatot 1992. január 1-jei állandó lakossága után illeti meg a hozzájárulás.
v) Helyi közművelődési feladatok
Összege: 250 Ft/fő
A hozzájárulást az 1992. január 1-jei állandó népesség alapján veheti igénybe az önkormányzat a települési kulturális, közművelődési feladatokhoz.
z) Megyei, fővárosi önkormányzatok igazgatási és közművelődési feladatai
Összege: 490 Ft/fő
A hozzájárulást igénybe veheti minden megyei, valamint a fővárosi önkormányzat a megye (a megyei jogú város népességével együtt számított), valamint a főváros 1992. január 1-jei állandó népessége alapján.
Kiegészítő szabályok
1. Gondozási nap: egy gondozott egy napi intézményi gondozása (szociális otthoni, intézeti, egészségügyi gyermekotthoni és gyógypedagógiai intézeti, idősek és fogyatékosok szállást biztosító intézményei, valamint az állami gondozásban részesülők ellátása), amely az intézménybe történő felvétellel kezdődik és annak végleges elhagyásával fejeződik be. Az ideiglenesen távollévők – kórházi ápolás, szabadság - is beszámíthatók a gondozási napba.
2. Közös tulajdonú (ez esetben a fenntartás is közös), illetőleg közös fenntartási intézmények: minden olyan intézménynél, amelynek feladatához normatív állami hozzájárulás kapcsolódik és az érintett önkormányzatok közösen tartják fenn, a normatív állami hozzájárulást az ellátotti kör után az állandó lakhely szerinti önkormányzat igényelheti és az igénylő is számol el a hozzájárulással. Az intézmény helye szerinti önkormányzat számára – a közös megállapodás alapján kialakított intézményi kiadási előirányzat önkormányzatonkénti ellátottakra jutó részét – átadják a közös fenntartásban részt vevő önkormányzatok. Az e körbe nem tartozó ellátottak után az intézmény székhelye szerinti önkormányzat veheti igénybe a hozzájárulást.
3. Az állandó népességre vonatkozó adatok az Állami Népességnyilvántartó Hivatal (ÁNH) adatai.
A színházak központi támogatása az 1992. évi számított működési kiadások rekonstrukció és feladatváltozások miatti növekedésével korrigált összegének
– budapesti színházaknál 50%-a
– szabadtéri színházaknál 50%-a
– vidéki színházaknál 60%-a.
Az így kialakított önkormányzati támogatást - és működési kiadást - növeli az 1992. évi központi bérpolitikai intézkedés éves szintű összege.
Az állami támogatás csak önkormányzati fenntartású színházak támogatására fordítható.
Ha az önkormányzat az állami költségvetésben megállapított működési kiadási szint alatt állapítja meg intézménye(i) előirányzatát, az éves elszámolás keretében az igényjogosultság megállapításánál a törvény 19. § (8) bekezdése szerinti visszafizetési kötelezettsége keletkezik.
Millió forintban
Központi támogatás | |||||
Önkormányzatok | Számított működési kiadás | számított működési kiadáshoz | 1992. évi bérpolitikai intézkedéshez | összesen | |
Békés Megyei Önkormányzat | 91,5 | 54,9 | 3,8 | 58,7 | |
Heves Megyei Önkormányzat | 130,3 | 78,2 | 5,8 | 84,0 | |
Győr Megyei Jogú Városi Önkormányzat | 210,2 | 126,2 | 12,1 | 138,3 | |
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat | 96,1 | 57,7 | 3,9 | 61,6 | |
Tolna Megyei Önkormányzat | 39,6 | 23,8 | 0,4 | 24,2 | |
Veszprém Megyei Önkormányzat | 122,4 | 73,4 | 4,7 | 78,1 | |
Zala Megyei Önkormányzat | 113,6 | 68,2 | 5,6 | 73,8 | |
Debrecen Megyei Jogú Városi Önkormányzat | 154,4 | 92,6 | 8,5 | 101,1 | |
Gyula Városi Önkormányzat | 26,6 | 13,3 | 0,1 | 13,4 | |
Kaposvár Megyei Jogú Városi Önkormányzat | 154,8 | 92,9 | 7,8 | 100,7 | |
Kecskemét Megyei Jogú Városi Önkormányzat | 132,9 | 79,8 | 6,5 | 86,3 | |
Tatabánya Megyei Jogú Városi Önkormányzat | 39,0 | 23,4 | 1,4 | 24,8 | |
Kisvárda Városi Önkormányzat | 17,0 | 8,5 | 0,3 | 8,8 | |
Kőszeg Városi Önkormányzat | 3,8 | 1,9 | – | 1,9 | |
Miskolc Megyei Jogú Városi Önkormányzat | 154,2 | 91,5 | 7,7 | 99,2 | |
Pécs Megyei Jogú Városi Önkormányzat | 208,3 | 125,0 | 10,5 | 135,5 | |
Szeged Megyei Jogú Városi Önkormányzat | 251,9 | 145,0 | 10,9 | 155,9 | |
Székesfehérvár Megyei Jogú Városi Önkormányzat | 53,1 | 31,9 | 1,4 | 33,3 | |
Szentendre Városi Önkormányzat | 10,0 | 5,0 | 0,1 | 5,1 | |
Szolnok Megyei Jogú Városi Önkormányzat | 145,5 | 87,3 | 4,7 | 92,0 | |
Sopron Megyei Jogú Városi Önkormányzat | 70,0 | 42,0 | 0,7 | 42,7 | |
Dunaújváros Városi Önkormányzat | 9,5 | 5,7 | – | 5,7 | |
Budapest | 1.600,0 | 800,0 | 61,4 | 861,4 | |
Összesen: | 3.834,7 | 2.128,2 | 158,3 | 2.286,5 |
Sor- szám | Cél | Igénybevétel feltételei | Támogatási keret millió Ft-ban | |
1. | Magánszemélyek jövedelemadójában a közműfejlesztésre megállapított kedvezmények megszüntetésének ellentételezése | A közműfejlesztések támogatásáról szóló 89/1991. (VII. 12.) Korm. rendelet alapján igényelhető. | 1.700 | |
2. | Határátkelőhelyek fenntartásának, valamint a határnyiladék tisztításának a támogatása | Igényelhet támogatást: a) minden határátkelőhelyet (kivéve a vasúti átkelőt) fenntartó települési önkormányzat az 1992. évi forgalom (ki- és beléptetési adatok) alapján 1993. március 15-ig a Belügyminisztériumtól a megyei TÁKISZ-on keresztül; | 150 | |
b) határnyiladék tisztítására minden szárazföldi határsávval rendelkező települési önkormányzat a Belügyminisztérium Határőrség Határrendészeti Igazgatóságai által települési önkormányzatonként visszaigazolt határhossz alapján a Belügyminisztériumtól 65 ezer Ft/km/év összeggel. Az igényeket a megyei TÁKISZ-hoz kell bejelenteni 1993. március 15-ig. | ||||
3. | Szociális követelményeknek meg nem felelő telepek felszámolásának támogatása | Támogatás alapja a szociális követelményeknek meg nem felelő telepi, vagy ahhoz hasonló körülmények között élő családok (lakosok) részére 1993. évben átadott (bér- és személyi tulajdonú) lakások száma. Az igény 1992. év végén átadott azon lakások száma után is benyújtható, amelyekre az elmúlt évben támogatást nem igényeltek. | 20 | |
A támogatás összege az építési terület előkészítése során ténylegesen felmerült területelőkészítési, telekkialakítási és villany-, víz-, közműberuházási költség, amely azonban lakásonként az 50 ezer Ft-ot nem haladhatja meg. A támogatást az érintett önkormányzatok 1993. október 1-jéig igényelhetik a Belügyminisztériumtól a megyei TÁKISZ-on keresztül. | ||||
4. | Vállalati szakmunkásképző tanműhelyek átvételéhez egyszeri támogatás | A Belügyminisztériumtól – átvételi megállapodás alapján, a költséget megjelölve, minden negyedév végéig, illetve a negyedik negyedévben október 30-ig - igényelhetik azok az önkormányzatok, amelyek a feladatellátás feltételeit tartósan csak az intézmény átvétellel tudják biztosítani. A többletköltségnél nem vehető figyelembe a normatív állami hozzájárulásként (utólag) igényelhető összeg. A támogatásról tárcaközi bizottság dönt. | 200 | |
5. | Színházi tevékenység támogatása | A támogatást a Művelődési és Közoktatási Minisztérium pályázati felhívása alapján kiemelt szakmai jelentőségű bemutatókra, nemzetközi kapcsolatokra, a határainkon túli magyar színházakkal történő együttműködésre, színház-szakmai felszerelés beszerzésére lehet igényelni. Az elosztásról kuratórium dönt. Az összegből 100 millió Ft a fővárosi, 100 millió Ft a vidéki színházi élet támogatását szolgálja. | 200 | |
Pályázhatnak az önkormányzati színházak, valamint az önkormányzatok által támogatott színházak, színházi vállalkozások. A támogatás az önkormányzatot illeti meg. | ||||
6. | A körjegyzők bérének és tb-járulékának támogatása | A körjegyzőség (a közös képviselő-testület) székhelye szerinti önkormányzat polgármestere nyújthatja be az igényt a Belügyminisztériumhoz a TÁKISZ-on keresztül egy évben kétszer, június 20-ig és november 20-ig utólag. Új körjegyzőségnél a megalakulást követő hónap 1-jétől jár támogatás. | 200 | |
Az 1993-ban igényelhető támogatás mértéke havi 30.000 Ft. | ||||
7. | A környezet és a vízbázisok fokozott védelme érdekében lakossági folyékony települési hulladékgyűjtés támogatása | Igényelheti minden helyi önkormányzat, amely lakossági folyékony települési hulladékgyűjtést ártalmatlanítás céljából saját önkormányzati szervezetével végez, vagy külső vállalkozóval végeztet. A támogatás mértéke az összegyűjtött és szabályozott lerakóhelyek által igazolt ártalmatlanított lakossági folyékony hulladék köbméterenként 95 Ft. Igényelhető utólag, az önkormányzathoz beérkezett, előzőek szerint igazolt és az önkormányzat által felülvizsgált számlák alapján, minden negyedévet megelőző hónap 20-ig a Belügyminisztériumtól a megyei TÁKISZ-on keresztül. | 200 | |
8. | A helykímélő, hamvasztásos temetés és a hatósági halottszállítás támogatása | Állampolgár vagy más jogi személy, aki hamvasztás útján gondoskodott az elhunyt eltemettetéséről | 160 | |
a) Budapesten, Debrecenben, Szegeden elhunytnak helyben történő elhamvasztása esetében 3.000 Ft; | ||||
b) hamvasztóba helyközi szállítással szállított elhunyt esetében 6.300 Ft egyszeri hozzájárulásra jogosult az eltemettető állandó lakhelye szerinti önkormányzatnál. | ||||
A hatósági halottszállításhoz támogatást igényelhet minden települési önkormányzat, amely a területén vagy külterületén bekövetkezett rendkívüli halálesetben – hatósági intézkedésre – halottszállításról gondoskodik. A támogatás mértéke esetenként 3.000 Ft. | ||||
A támogatást az érintett települési önkormányzatok utólag, minden negyedévet megelőző hónap 20-ig igényelhetik a Belügyminisztériumtól a megyei TÁKISZ-on keresztül. | ||||
9. | A pincerendszerek veszélyelhárítási munkálataira | Igényelheti a Belügyminisztérium 1992. első negyedévében kiadott felhívására jelentkezett veszélyeztetett település önkormányzata az elemi csapásként jelentkező pincék és más mesterséges üregek kárelhárításához, amennyiben igényét a tárcaközi bizottság az 1992. év közepén lefolytatott helyszíni bejárás során megalapozottnak találta. Az összeg elosztásáról – az elfogadott és a már folyamatban lévő kárelhárítási munkák figyelembevételével – a tárcaközi bizottság legkésőbb 1993. január folyamán dönt. | 500 | |
10. | Víz-, csatornaszolgáltatás fogyasztói ártámogatásának megszüntetése miatt | A támogatás a lakossági többletkiadások részbeni ellentételezésére szolgál. | 1.500 | |
A támogatás feltételeit tárcaközi bizottság állapítja meg. | ||||
11. | Lakossági távhőszolgáltatás támogatása | Az 1992–93. évi fűtési idény második felére szóló támogatást az érintett települési önkormányzatok 1993. február 15-ig kapják meg a fűtött lakások száma és légköbmétere alapján, amennyiben a helyi ármegállapítás jogkörben jóváhagyott távfűtési díj meghaladja a 140 Ft/lm3 mértéket. A támogatás összege ezen határérték feletti díjhányad 75%-a. | 350 | |
12. | A főváros tömegközlekedés támogatása | Igényelheti a Fővárosi Önkormányzat a főváros tömegközlekedésének üzemeltetése és állóeszközfenntartási, -fejlesztési céljaira, két részletben, február 20-ig, illetve július 20-ig. | 2.000 | |
13. | Nevelési segély kiegészítés | A rendszeres vagy rendkívüli nevelési támogatás önkormányzati forrásának kiegészítését célozza. Felhasználható a gyermekek közélelmezéssel kapcsolatos térítési díjainak mérséklésére vagy átvállalására, illetve egyéb neveléssel összefüggő kiadások támogatására. A Népjóléti Minisztérium által 1993. február 28-ig meghirdetett pályázat alapján illeti meg a települési önkormányzatokat. Az elosztás (a pályázati feltételrendszer) figyelembe veszi a település szociális paramétereit, illetve a nevelési segélyezésre tervezett saját forrásait. | 1.850 | |
14. | Munkanélküliek jövedelempótló támogatása | A munkanélküli ellátásból kikerült tartósan munkanélküliek települési önkormányzatok által folyósított jövedelempótló támogatásához történő 50%-os állami hozzájárulás fedezetére szolgál. | 2.850 | |
Igénybe vehető a települési önkormányzatok által már kifizetett támogatások alapján. | ||||
Az igénylés rendjét – „A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról” szóló törvény rendelkezései alapján – a népjóléti miniszter a belügyminiszterrel egyetértésben 1993. január 31-ig rendeletben szabályozza. | ||||
15. | Gyermeknevelési támogatás | Három vagy több kiskorú gyermek családon belüli nevelési feltételeinek javítására szolgál. A jogosultsági kört, a támogatás mértékét „A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról” szóló törvény határozza meg. Igénybe vehető az önkormányzatok által már kifizetett támogatások alapján. | 3.180 | |
Az igénylés rendjét – „A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról” szóló törvény rendelkezései alapján – a népjóléti miniszter a belügyminiszterrel egyetértésben 1993. január 31-ig rendeletben szabályozza. | ||||
16. | A 100 főt meg nem haladó tanuló létszámú általános iskolát fenntartó községi önkormányzatok támogatása | Az egyetlen – 100 főt meg nem haladó tanuló létszámú – általános iskolát fenntartó községi önkormányzatok az iskolafenntartáshoz, valamint az itt dolgozó pedagógusok területi pótlékához pályázat alapján maximum 500 ezer Ft támogatást igényelhetnek. A támogatás önkormányzati körben történő igénybevétele feltételeiről a Művelődési és Közoktatási Minisztérium 1993. február 15-ig ad tájékoztatást. | 300 | |
17. | Helyi önkormányzati hivatásos zenekarok és énekkarok támogatásának kiegészítése | A támogatás önkormányzati körben történő igénybevétele feltételeiről a Művelődési és Közoktatási Minisztérium 1993. február 15–ig ad tájékoztatást. Kuratórium dönt a pályázatok elbírálásáról. | 80 | |
Összesen: | 15.440 |
1. Az alapvető lakossági ellátást nyújtó intézmények működtetésére – önhibájukon kívül – képtelen települési önkormányzatok kiegészítő állami támogatást vehetnek igénybe. E támogatást csak az az önkormányzat igényelheti, amely a normatívan képződő forrásokon túl, a saját források maximális feltárása, a kiadások lehetséges csökkentésére tett intézkedések mellett sem képes az alapvető lakossági ellátást nyújtó intézmények működtetésére, valamint az 1990. december 31. előtt vállalt hitel-, kötvénykötelezettség, azok kamatai 1993. évi üteme teljesítésére.
Nem igényelhet támogatást az a települési önkormányzat:
a) amely az 1993. évben indítani szándékozott beruházásához központi céltámogatást kapott, kivéve, ha
– az ivóvízellátás (közkifolyós ivóvízellátás, vízbázisfejlesztés, vízhálózat építés, vízkezelési eljárás) fejlesztésére céltámogatást kapott,
– a beruházás pénzügyi forrásai között tervezett saját pénzeszköz teljes egészében a lakosságtól vagy más szervtől átvett pénzeszközből származik,
– a települési önkormányzat lemondott a központi céltámogatásról;
b) amely 6 hónapra vagy ennél hosszabb időre lekötött tartós bankbetéttel vagy legalább ilyen időtartamra szóló bank által kibocsátott értékpapírral rendelkezik;
c) amelynél az egészségügyi, szociális, oktatási intézmények intézményenkénti kihasználtsága az 50%–ot nem éri el, kivéve azt a települési önkormányzatot, ahol intézménytípusonként csak egy-egy intézmény üzemel.
A Kormány – egyedi felülvizsgálat alapján – a pénzügyminiszter és belügyminiszter együttes javaslatára dönt a támogatásról. Ehhez az önkormányzatok a következő dokumentumokat bocsátják rendelkezésére:
– 1991., 1992., 1993. évi költségvetésről szóló testületi előterjesztés és rendelet;
– 1991., 1992. évi költségvetés végrehajtásáról szóló testületi előterjesztés és rendelet;
– 1990. december 31. előtti hiteltartozás és kamatai 1993. évet érintő kötelezettségének igazolásáról szóló banki bizonylat;
– a képviselő-testület nyilatkozata az a), b) és c) pontokban foglaltak igazolására.
A települési önkormányzatok e dokumentumokkal felszerelt részletes, a megtett intézkedések bemutatását is tartalmazó támogatási igényüket 1993. május 31-ig küldhetik meg a területileg illetékes TÁKISZ-hoz (a fővárosi kerületi önkormányzatok a FÁKISZ-hoz). A TÁKISZ-ok az önkor-mányzatok által megküldött kérelmekhez – a rendelkezésre álló dokumentumok és helyi ismereteik alapján – rövid elemzést készítenek.
A TÁKISZ-ok 1993. június 30-ig továbbítják az önkormányzatok kérelmeit a Pénzügyminisztérium részére.
A Kormány 1993. augusztus 15-ig felülvizsgálja a kérelmeket és dönt a támogatásokról. A Pénzügyminisztérium a kormányrendelet kihirdetését követő 15. napon belül bocsátja rendelkezésre a támogatás összegét a települési önkormányzatok számára.
2. A helyi önkormányzat támogatást igényelhet a rendkívüli, váratlan események következtében felmerülő, az önkormányzatot sújtó természeti vagy más károk mérséklésére – figyelembe véve a biztosításból vagy egyéb módon megtérülő vagy megtéríthető károkat –, valamint az előre nem látható, az önkormányzat körültekintő gazdálkodása ellenére jelentkező többletköltségekkel járó kötelezettségek részbeni vagy teljes elismerésére. A támogatás odaítéléséről a pénzügyminiszter és a belügyminiszter együtt dönt.
E kérelemhez mellékelni kell:
– az önkormányzat 1993. évi költségvetéséről szóló testületi előterjesztést és rendeletet;
– a káresemények bekövetkeztét, a többletkiadások kötelezettségét tanúsító bizonylatot (pl. kárbecslés, tanúsítvány, szakértői vélemény, költségvetés, számla, egyéb okirat);
– a képviselő-testületi előterjesztést és határozatot arról, hogy az önkormányzat saját erejéből – részben vagy egészében – nem tudja feloldani a vis maior helyzetét.
Amennyiben a helyi önkormányzat a kiegészítő támogatási kérelemben valótlan adatot szolgáltat, s ezt az Állami Számvevőszék utólagos ellenőrzése megállapítja, a kiegészítő támogatás teljes összegét vissza kell fizetnie az állami költségvetésbe.
Ha az önkormányzat visszafizetési kötelezettségének az Állami Számvevőszék vizsgálati jelentése országgyűlési elfogadását követő 30 napon belül nem tesz eleget, a Pénzügyminisztérium az érintett települési önkormányzatot megillető normatív állami hozzájárulást, ha pedig ez nem elégséges, az önkormányzatot megillető személyi jövedelemadónak az 50%-át, a visszafizetendő támogatás összegéig elvonja.
Millió forintban
NYITÓ ÁLLO | FOLYÓ BEVÉTELEK | TŐKE BEVÉTELEK | HITELKAP- CSOLATOK | ÖSSZES | NYITÓ ÁLLO- MÁNY | |||||||||||||
MEGNEVEZÉS | MÁNY | Adójellegű | Nem adó jellegű | Kv. támoga- | Más alaptól | Privati- zációból | Egyéb | Álló- eszköz | Érték- papírból | Egyéb | Hitel- felvétel | Hitel- felvétel | BEVÉTEL | + BEVÉ | ||||
vállalk. | lakosság | kv. szerv | önkorm. | tás | átvett | érték. | pénzint. | alapból | TEL | |||||||||
Erdőfenntartási Alap | 220 | 2.400 | 100 | 50 | 50 | 2.600 | 2.820 | |||||||||||
Földvédelmi Alap | 150 | 150 | 150 | |||||||||||||||
Halászatfejlesztési Alap | 1 | 86 | 86 | 87 | ||||||||||||||
Vadgazdálkodási Alap | 20 | 35 | 35 | 55 | ||||||||||||||
Állattenyésztési Fejlesztési Alap | 475 | 475 | 475 | |||||||||||||||
Mezőgazdasági Fejlesztési Alap | 4.000 | 4.000 | 4.000 | |||||||||||||||
Mezőgazdaság és erdőgazdálkodás | 241 | 0 | 2.400 | 0 | 100 | 0 | 0 | 0 | 4.000 | 796 | 0 | 0 | 50 | 0 | 0 | 7.346 | 7.587 | |
Idegenforgalmi Alap | 100 | 300 | 20 | 500 | 200 | 1.120 | 1.120 | |||||||||||
Kereskedelemfejlesztési Alap | 243 | 800 | 2.900 | 3.700 | 3.943 | |||||||||||||
Befektetésösztönzési Alap | 700 | 90 | 790 | 790 | ||||||||||||||
Vízügyi Alap | 2.970 | 30 | 3.000 | 3.000 | ||||||||||||||
Felzárk. az európai felsőokt. Alap | 2.041 | 1.000 | 1.000 | 250 | 2.250 | 4.291 | ||||||||||||
Szakképzési Alap | 81 | 1.800 | 1.800 | 1.881 | ||||||||||||||
Oktatás | 2.122 | 1.800 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1.000 | 1.000 | 0 | 0 | 0 | 0 | 250 | 0 | 0 | 4.050 | 6.172 | |
Központi Ifjúsági Alap | 6 | 10 | 100 | 1 | 117 | 117 | ||||||||||||
Kulturális Alap | 0 | 0 | ||||||||||||||||
Kulturális szolgáltatás | 0 | 0 | 0 | 6 | 10 | 0 | 100 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 117 | 117 | |
MT TPB Kutatási Alap | 0 | 0 | ||||||||||||||||
Népjóléti M. Kutatási Alap | 0 | 0 | ||||||||||||||||
FM Kutatási Alap | 0 | 0 | ||||||||||||||||
MKM Kutatási Alap | 0 | 0 | ||||||||||||||||
OMMF Kutatási Alap | 0 | 0 | ||||||||||||||||
KFH Kutatási Alap | 0 | 0 | ||||||||||||||||
MTA Kutatási Alap | 40 | 20 | 60 | 60 | ||||||||||||||
OTKA Kutatási Alap | 2 | 2.440 | 2.440 | 2.442 | ||||||||||||||
Tudományos kutatás | 2 | 0 | 0 | 0 | 40 | 0 | 2.440 | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2.500 | 2.502 | |
Környezetvédelmi Alap | 1.500 | 550 | 600 | 2.650 | 2.650 | |||||||||||||
Műszaki Fejlesztési Alap | 150 | 7.500 | 690 | 200 | 8.390 | 8.540 | ||||||||||||
Ált. Piaci Intervenciós Alap | 150 | 150 | 150 | |||||||||||||||
Foglalkoztatási Alap | 1.144 | 1.500 | 12.000 | 13.500 | 14.644 | |||||||||||||
Területfejlesztési Alap | 6.000 | 400 | 6.400 | 6.400 | ||||||||||||||
Szolidaritási Alap | 1.266 | 43.960 | 16.800 | 52.000 | 112.760 | 114.026 | ||||||||||||
Rehabilitációs Alap | 110 | 140 | 36 | 176 | 286 | |||||||||||||
Letelepedési Alap | 8 | 4 | 10 | 4 | 10 | 1.000 | 1.028 | 1.036 | ||||||||||
Útalap | 36 | 15.240 | 4.450 | 5.250 | 24.940 | 24.976 | ||||||||||||
Világkiállítási Alap | 80 | 13.700 | 500 | 5.000 | 8.700 | 27.900 | 27.980 | |||||||||||
Szerencsejáték Alap | 1.200 | 100 | 20 | 1.320 | 1.320 | |||||||||||||
Kisvállalkozói Garancia Alap | 191 | 4.000 | 2.200 | 6.200 | 6.391 | |||||||||||||
ÖSSZESEN | 5.593 | 24.680 | 52.424 | 18.316 | 724 | 10 | 75.990 | 1.020 | 26.000 | 7.167 | 5.000 | 2.456 | 9.000 | 5.250 | 0 | 228.037 | 233.630 |
Millió forintban
FOLYÓ KIADÁSOK | TŐKE KIADÁSOK | KV. ÁLTAL EL- | HITELKAPCSOLATOK | ÖSSZES KI- | ZÁRÓÁLLO- | KIADÁS + ZÁRÓ | ||||||||||||||||
MEGNEVEZÉS | Áruk, szol- | Pénz- beli | Kamat- fizet. | Támogatások | Más alapnak | Egyéb | Álló- eszköz | Érték- papír | Tőketranszfer | VONT ÖSSZEG | Hitel- törl. | Hitel- törl. | ADÁS | MÁNY | ÁLLOMÁNY | |||||||
gált. | juttatás | vállalk. | lakosság | kv. szerv | önkorm. | átadás | beszerz. | vásárl. | vállalk. | lakosság | kv. szerv | önkorm. | pénzint. | alapnak | ||||||||
Erdőfenntartási Alap | 2.540 | 170 | 2.710 | 110 | 2.820 | |||||||||||||||||
Földvédelmi Alap | 150 | 150 | 150 | |||||||||||||||||||
Halászatfejlesztési Alap | 86 | 86 | 1 | 87 | ||||||||||||||||||
Vadgazdálkodási Alap | 40 | 40 | 15 | 55 | ||||||||||||||||||
Állattenyésztési Fejlesztési Alap | 105 | 50 | 50 | 50 | 190 | 30 | 475 | 475 | ||||||||||||||
Mezőgazdasági Fejlesztési Alap | 3.600 | 400 | 4.000 | 4.000 | ||||||||||||||||||
Mezőgazdaság és erdőgazdálkodás | 0 | 0 | 0 | 6.245 | 50 | 620 | 50 | 0 | 466 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 7.461 | 126 | 7.587 | |
Idegenforgalmi Alap | 200 | 94 | 32 | 184 | 70 | 250 | 40 | 60 | 190 | 1.120 | 1.120 | |||||||||||
Kereskedelemfejlesztési Alap | 3.550 | 350 | 3.900 | 43 | 3.943 | |||||||||||||||||
Befektetésösztönzési Alap | 790 | 790 | 790 | |||||||||||||||||||
Vízügyi Alap | 600 | 74 | 75 | 130 | 1.028 | 95 | 889 | 89 | 2.980 | 20 | 3.000 | |||||||||||
Felzárk. az európai felsőokt. Alap | 2.000 | 2.000 | 2.291 | 4.291 | ||||||||||||||||||
Szakképzési Alap | 250 | 995 | 600 | 1.845 | 36 | 1.881 | ||||||||||||||||
Oktatás | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2.250 | 995 | 0 | 600 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3.845 | 2.327 | 6.172 | |
Központi Ifjúsági Alap | 5 | 3 | 60 | 24 | 10 | 9 | 6 | 117 | 117 | |||||||||||||
Kulturális Alap | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||
Kulturális szolgáltatás | 5 | 3 | 0 | 0 | 60 | 24 | 10 | 0 | 9 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 117 | 0 | 117 | |
MT TPB Kutatási Alap | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||
Népjóléti M. Kutatási Alap | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||
FM Kutatási Alap | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||
MKM Kutatási Alap | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||
OMMF Kutatási Alap | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||
KFH Kutatási Alap | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||
MTA Kutatási Alap | 30 | 30 | 60 | 60 | ||||||||||||||||||
OTKA Kutatási Alap | 76 | 5 | 1.479 | 50 | 390 | 2.000 | 442 | 2.442 | ||||||||||||||
Tudományos kutatás | 0 | 0 | 0 | 76 | 5 | 1.509 | 0 | 0 | 80 | 0 | 0 | 0 | 0 | 390 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2.060 | 442 | 2.502 | |
Környezetvédelmi Alap | 116 | 95 | 155 | 73 | 1.876 | 335 | 2.650 | 2.650 | ||||||||||||||
Műszaki Fejlesztési Alap | 3.737 | 2.598 | 1.000 | 800 | 400 | 8.535 | 5 | 8.540 | ||||||||||||||
Ált. Piaci Intervenciós Alap | 150 | 150 | 150 | |||||||||||||||||||
Foglalkoztatási Alap | 13.000 | 13.000 | 1.644 | 14.644 | ||||||||||||||||||
Területfejlesztési Alap | 50 | 2.500 | 2.350 | 4.900 | 1.500 | 6.400 | ||||||||||||||||
Szolidaritási Alap | 108.600 | 5.300 | 113.900 | 126 | 114.026 | |||||||||||||||||
Rehabilitációs Alap | 180 | 180 | 106 | 286 | ||||||||||||||||||
Letelepedési Alap | 200 | 698 | 138 | 1.036 | 1.036 | |||||||||||||||||
Útalap | 10.990 | 11.350 | 500 | 1.600 | 24.440 | 536 | 24.976 | |||||||||||||||
Világkiállítási Alap | 5.800 | 1.600 | 300 | 20.150 | 27.850 | 130 | 27.980 | |||||||||||||||
Szerencsejáték Alap | 1.284 | 36 | 1.320 | 1.320 | ||||||||||||||||||
Kisvállalkozói Garancia Alap | 215 | 3.000 | 3.215 | 3.176 | 6.391 | |||||||||||||||||
ÖSSZESEN | 6.005 | 2.203 | 74 | 16.306 | 108.863 | 13.553 | 1.263 | 1.155 | 26.299 | 20.186 | 3.000 | 6.454 | 40 | 12.630 | 3.929 | 0 | 1.689 | 0 | 233.449 | 10.181 | 233.630 |
Normatív állami hozzájárulások jogcímei | Mértéke (Ft/fő) | Normatív hozzájárulás jogosultságának alapja | |
Szociális, egészségügyi intézmények | |||
Szociális otthoni és intézeti ellátás | 186.400 | Szociális otthonokban, szakosított szociális intézetben ellátottak, illetve ápoltak, gondozottak száma | |
Idősek és fogyatékosok nappali intézményei | 30.850 | Idősek, fogyatékosok napközi otthonában, klubjában nyilvántartott tagok száma | |
Fiatalkorúak egészségügyi gyermekotthoni és a szociális, gyógypedagógiai intézeti ellátás | 275.000 | Az igénybe vevő fiatalkorú ellátottak száma | |
Gyermek- és ifjúságvédelem keretében állami és intézeti neveltek ellátása | 213.900 | Gyermek- és ifjúságvédelemben részesülő gondozottak száma | |
35 évesnél fiatalabb kábítószeresekkel foglalkozó terápiás intézeti ellátás | 320 Ft/nap | Ápolási nap | |
Oktatási–nevelési intézmények | |||
Óvodai ellátás | 27.500 | Óvodai ellátásban részesülők száma | |
Nemzetiségi, etnikai óvodai ellátás | 5.500 | Kiegészítő hozzájárulás a nemzetiségi, etnikai óvodai ellátásban részesülők alapján | |
Általános iskolai oktatás | 41.000 | Általános iskolai tanuló, valamint esti, levelező dolgozó és 14–16 éves iskolarendszeren kívüli oktatásban részt vevők 1/3 része | |
Alapfokú művészeti oktatás | 25.100 | Alapfokú zenei és más művészeti oktatásban részesülők (ideértve a zeneiskolák kihelyezett tagozatát is) | |
Fogyatékos gyermekek oktatása | 70.700 | Önálló intézményben vagy tanulócsoportban oktatott fogyatékos gyermekek száma | |
Gimnáziumi és szakiskolai oktatás | 62.500 | Gimnáziumban és szakiskolában oktatott tanuló és az esti, levelező létszám 1/3 része | |
Szakközépiskolai oktatás | 66.000 | Szakközépiskolai tanuló és az esti, levelező létszám 1/3 része | |
Szakmunkásiskolai elméleti oktatás | 42.100 | Szakmunkásiskolában oktatott létszám | |
Szakmunkásiskolai tanműhelyi oktatás | 40.600 | Szakmunkásiskolai tanműhelyben oktatott tanulók száma | |
Nemzetiségi, etnikai vagy két tannyelvű oktatás | 16.500 | Kiegészítő hozzájárulás az alsó- és középfokú nemzetiségi, etnikai vagy két tannyelvű oktatásban részesülőknek | |
Diákotthoni ellátás | 66.000 | Általános iskolai, közép- és felsőfokú diákotthonban, externátusi ellátásban részesülők | |
Felsőoktatási nappali hallgatók oktatása | 92.400 | Egyetemen, főiskolán, hittudományi akadémián oktatottak száma |
A felsőoktatási nappali hallgatók oktatásánál a mutatószámok meghatározása a II. 15-i és X. 15-i állapotnak megfelelő létszám alapján számított éves átlaglétszám alapulvételével történik. Amennyiben az intézmény ezen időpontokat követően kezdi meg működését, az átlaglétszám számításánál a belépés tényleges időpontját kell figyelembe venni.
A normatív állami támogatások igénybevételének módja – a felsőoktatási nappali hallgatók oktatása kivételével – megegyezik a 3. számú mellékletben foglaltakkal.
Millió forintban
BEVÉTELEK | 1993. évi előirányzat | KIADÁSOK | 1993. évi előirányzat | |
GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK BEFIZETÉSEI | GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK TÁMOGATÁSA | |||
Társasági adó (pénzintézetek nélkül) | 54.000 | Termelési árkiegészítés és dotáció | 16.500 | |
Különleges helyzetek miatti befizetés | 25.000 | Reorganizációs program | 3.000 | |
Vám- és importbefizetések | 82.000 | Egyéb támogatás | 1.500 | |
Állami vagyon utáni részesedés | 6.600 | Együtt | 21.000 | |
Játékadó | 5.500 | Mezőgazdasági, élelmiszeripari exporttámogatás | 26.000 | |
Egyéb befizetések | 15.600 | Agrárpiaci támogatás | 9.000 | |
Összesen | 188.700 | Együtt | 35.000 | |
FOGYASZTÁSHOZ KAPCSOLT ADÓK | Összesen | 56.000 | ||
Általános forgalmi adó | 259.000 | FOGYASZTÓI ÁRKIEGÉSZÍTÉS | 20.400 | |
Fogyasztási adó | 170.000 | FELHALMOZÁSI KIADÁSOK | ||
Összesen | 429.000 | Központi beruházások költségvetési fedezete | 26.350 | |
LAKOSSÁG BEFIZETÉSEI | Jamburgi Gázvezeték Építési Alap | 2.500 | ||
Személyi jövedelemadó | 189.500 | Magánerőből való lakásépítés támogatása | 26.560 | |
Adóbefizetések | 8.900 | Összesen | 55.410 | |
Illeték befizetések | 8.500 | GARANCIA ÉS HOZZÁJÁRULÁS A TÁR- SADALOMBIZTOSÍTÁSHOZ | 8.800 | |
Összesen | 206.900 | A TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁS KÖZRE- MŰKÖDÉSÉVEL FOLYÓSÍTOTT ELLÁTÁSOK | ||
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK- TŐL SZÁRMAZÓ BEFIZETÉSEK | 2.000 | Családi pótlék, várandóssági támogatás | 106.490 | |
ÖNKORMÁNYZATOK BEFIZETÉSE | 500 | Egyéb juttatások és térítések | 13.450 | |
NEMZETKÖZI PÉNZÜGYI KAPCSOLA- TOKBÓL EREDŐ BEVÉTELEK | 22.200 | Összesen | 119.940 | |
PÉNZINTÉZETEK TÁRSASÁGI ADÓJA ÉS OSZTALÉKA | 25.000 | KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK TÁMOGATÁSA | ||
Minisztériumok, országos szervek | 140.875 | |||
Védelem és egyéb fegyveres testületek | 127.627 | |||
EGYÉB BEVÉTELEK | 5.000 | Társadalmi önszerveződések támogatása | 2.330 | |
Bérpolitikai keret | 10.480 | |||
ADÓSSÁGSZOLGÁLATTAL KAPCSOLA- TOS BEVÉTELEK | 80.750 | Összesen | 281.312 | |
ÖNKORMÁNYZATOK TÁMOGATÁSA | 262.228 | |||
ELKÜLÖNÍTETT ÁLLAMI PÉNZALAPOK TÁMOGATÁSA | 75.990 | |||
BEVÉTELEK FŐÖSSZEGE | 960.050 | NEMZETKÖZI PÉNZÜGYI KAPCSOLA- TOKBÓL EREDŐ KIADÁSOK | 29.440 | |
ADÓSSÁGSZOLGÁLAT, KAMATTÉRÍ- TÉS | 203.597 | |||
Ebből: – adósságtörlesztés | 23.825 | |||
– lakással kapcsolatos kiadások | 33.660 | |||
BEVÉTELEK FŐÖSSZEGE | 960.050 | EGYÉB KIADÁSOK | 2.500 | |
KIADÁSOK FŐÖSSZEGE | 1.145.417 | ÁLTALÁNOS TARTALÉK | 13.500 | |
KORMÁNYZATI RENDKÍVÜLI KIADÁ- SOK | 7.300 | |||
EGYENLEG | –185.367 | GARANCIAVÁLLALÁS | 9.000 | |
KIADÁSOK FŐÖSSZEGE | 1.145.417 | |||
Központi költségvetési szervek saját bevételei | 130.412 | Központi költségvetési szervek saját bevé- tellel fedezett kiadásai | 130.412 | |
A törvény 2. számú melléklete szerinti bevételek | 1.090.462 | A törvény 1. számú melléklete szerinti kiadások | 1.275.829 | |
EGYENLEG | –185.367 |