Időállapot: közlönyállapot (1995.XII.28.)

1995. évi CXXI. törvény - a Magyar Köztársaság 1996. évi költségvetéséről 10/10. oldal

– a képviselő-testület előterjesztését és határozatát (nyilatkozatát) arra vonatkozóan, hogy az önkormányzat saját erejéből – részben vagy egészében – a vis maior helyzetét nem tudja feloldani.

A kérelmet – mellékletekkel – a helyi önkormányzatok 2 példányban a Pénzügyminisztérium Önkormányzati és Területfejlesztési Főosztályának küldik meg.

A támogatás odaítéléséről a pénzügyminiszter és a belügyminiszter együtt dönt.

A támogatás rendeltetésszerű felhasználásáról – annak megtörténtét követő 30 napon belül – a helyi önkormányzat az idevonatkozó bizonylatok becsatolásával a Pénzügyminisztériumnak köteles elszámolni.

2. Önhibájukon kívül hátrányos helyzetben lévő (forráshiányos) helyi önkormányzatok támogatása

A forráshiányból eredő jelentős ellátóképesség-csökkenés esetén az önhibájukon kívül hátrányos pénzügyi helyzetben lévő helyi önkormányzatok kiegészítő támogatást igényelhetnek. E támogatást csak az az önkormányzat igényelheti, amely a normatívan képződő forrásokon túl a saját források maximális feltárására (helyi adóztatás, vagyonhasznosításból származó jövedelmek stb.) és a kiadások lehetséges csökkentésére tett intézkedések (pl. intézmények társulásos működtetése, körjegyzőség, hatósági feladatok társulás útján való ellátása) mellett sem képes a kötelező önkormányzati feladatok ellátására, valamint az 1990. december 31. előtti hitel-, kötvénykötelezettség és azok 1996. évben esedékes kamatai teljesítésére.

Nem igényelhet támogatást ezen a címen az a helyi önkormányzat, amely

a) a kötelező önkormányzati feladatok 1995. évi tényleges működési kiadásait az 1996. évre központi támogatással elismert előirányzattal, továbbá az államháztartás alrendszereitől átvett kötelező feladatok előirányzatával megnövelten túl, azt meghaladóan tervezi,

b) a béralap 1995. évi tényleges teljesítését az a) pontban foglaltakon túl megnöveli,

c) helyi adó bevezetéséről nem döntött,

d) felhalmozási célú kiadást tervez, ideértve az 1991. január 1. után felvett – nem működő egészségügyi gép-műszer beszerzést szolgáló – fejlesztési célú hitel törlesztését és kamatait, kivéve, ha ennek a teljes forrása kifejezetten erre a célra kapott támogatás, lakossági befizetés, egyéb felhalmozási bevétel vagy átvett pénzeszköz,

e) az 1996. évben indítani szándékozott beruházásához központi céltámogatást kapott és a saját forrás rendelkezésre állásáról nyilatkozott, kivéve, ha

– a támogatott cél az életveszélyessé vált általános iskolai tanterem kiváltása, valamint a működő egészségügyi intézmények gép-műszer beszerzése,

– a beruházás pénzügyi forrásai között tervezett saját pénzeszköz teljes egészében a lakosságtól vagy más szervtől (az önkormányzat finanszírozási körén kívüli gazdálkodó szervtől) átvett pénzeszközből származik,

– a helyi önkormányzat lemondott a központi céltámogatásról,

f) intézményeit is ideértve, 3 hónapra vagy ennél hosszabb időre lekötött tartós bankbetéttel, vagy legalább ilyen időtartamra szóló, bank által kibocsátott értékpapírral, állampapírral rendelkezik,

g) az egészségügyi, szociális, oktatási intézmények intézményenkénti kihasználtsága az 50%-ot nem éri el, kivéve azt a települési önkormányzatot, ahol intézménytípusonként csak egy intézmény üzemel,

h) az alacsony kihasználtsággal működő intézményeinek társulás útján történő közös fenntartását nem kezdeményezte.

A helyi önkormányzatok igényüket a Pénzügyminisztériumhoz a TÁKISZ-okon keresztül nyújthatják be. A TÁKISZ-okhoz való beérkezés időpontja:

– 1996. április 30.

– 1996. szeptember 30.

Az igénylést a következő dokumentumokkal kell megküldeni (az 1996. első félévre vonatkozó dokumentumok csak a második határidőre szükségesek):

– az 1995. évi költségvetés végrehajtásáról, az 1996. évi költségvetésről, és az

– 1996. első félévi beszámolóról szóló képviselő-testületi előterjesztés és rendelet, illetőleg határozat,

– az 1990. december 31. előtti hiteltartozás és kamatai 1996. évet érintő kötelezettségének igazolásáról szóló banki bizonylat,

– működési célú éven belüli hitelek és azok kamatainak (kivéve a munkabér-hitelek) igazolásáról szóló banki bizonylat,

– a képviselő-testület nyilatkozata az e)–h) pontokban foglaltak igazolására.

A TÁKISZ-ok az előzőekben jelzett határidőket követő 30 napon belül a rendelkezésre álló dokumentumok és helyi ismereteik alapján rövid elemzést készítenek a figyelembe vehető forráshiány összegére. A kérelmeket és azok mellékleteit 2 példányban a Pénzügyminisztérium Önkormányzati és Területfejlesztési Főosztály részére megküldi.

A kérelmek döntés-előkészítése során – indokolt esetben – a Pénzügyminisztérium és Belügyminisztérium további információkat kérhet az önkormányzatoktól, vagy az illetékes TÁKISZ-tól. A támogatások odaítéléséről készített közös javaslatot a pénzügyminiszter és a belügyminiszter bemutatja az Országgyűlés Önkormányzati és rendészeti bizottságának. Ezt követően támogatásuk odaítéléséről a pénzügyminiszter és a belügyminiszter együtt dönt. A döntésüket – évenként két alkalommal – a Magyar Közlönyben teszik közzé.

3. Állami támogatás a tartósan fizetésképtelen helyzetbe került helyi önkormányzatok adósságrendezésére irányuló hitelfelvétel visszterhes kamattámogatására és a helyi önkormányzatok közteher-tartozásaihoz nyújtandó támogatásra.

Az állami támogatást az a helyi önkormányzat igényelheti, amelyik – a külön törvényben szabályozott adósságrendezési eljárás keretében – az egyezséget pénzintézeti hitellel teremtette meg.

A visszatérítendő kamattámogatás összege legfeljebb a jegybanki alapkamat + 1% mértékig nyújtható. A kamattámogatás kamatmentes. Visszatérítését a hitel lejáratát követő évben kell megkezdeni. A kamattámogatás visszatérítésének időtartama nem lehet hosszabb, mint a hitel futamideje. A kérelemhez mellékelni kell a pénzintézeti hitelről kötött megállapodást, az önkormányzat saját forrásaira és a fizetőképességére vonatkozó nyilatkozatot, a kamattámogatás visszatérítéséhez előkészített megállapodás tervezetét és az ezeket bizonyító okiratokat.

A kérelmeket és azok mellékleteit 2 példányban a Belügyminisztérium Önkormányzati Gazdasági Főosztálya részére kell megküldeni.

A kérelmek döntés-előkészítése során indokolt esetben a Belügyminisztérium további információkat kérhet az önkormányzatoktól vagy az illetékes TÁKISZ-tól.

Az állami támogatás odaítéléséről a belügyminiszter és a pénzügyminiszter együtt dönt.

Azon helyi önkormányzat, amelynek bérszámfejtési feladatait a TÁKISZ végzi, és 1995. december 31-i fordulónapig fennálló köztehertartozási kötelezettségeihez a szükséges fedezetet a TÁKISZ részére nem biztosította, a költségvetési éven belül visszafizetendő támogatást kap ezen tartozásai kiegyenlítését szolgáló finanszírozási megoldással.

7. számú melléklet az 1995. évi CXXI. törvényhez

Helyi önkormányzati hivatásos tűzoltóságok támogatása

Ezer forintban

Helyi önkormányzat Központi támogatás
Ajka 42 233
Badacsonytomaj 36 672
Baja 54 652
Balassagyarmat 54 750
Balatonfűzfő 51 878
Barcs 39 285
Békéscsaba 73 001
Berettyóújfalu 41 085
Bicske 3 765
Bonyhád 3 915
Budapest Főváros 1 495 963
Cegléd 63 137
Celldömölk 5 850
Csongrád 28 715
Csorna 38 553
Dabas 53 493
Debrecen 117 248
Dombóvár 56 320
Dunaújváros 60 171
Eger 84 705
Encs 36 112
Érd 110 931
Esztergom 60 150
Fehérgyarmat 2 980
Füzesabony 2 985
Gödöllő 72 487
Gyöngyös 62 043
Győr 108 647
Gyula 47 648
Hajdúböszörmény 2 980
Hajdúnánás 37 395
Hajdúszoboszló 2 957
Hatvan 55 737
Heves 34 094
Hódmezővásárhely 53 227
Jászberény 52 142
Kalocsa 52 967
Kaposvár 68 217
Kapuvár 40 186
Karcag 51 876
Kazincbarcika 60 900
Kecskemét 92 352
Keszthely 59 932
Kiskőrös 34 752
Kiskunfélegyháza 52 965
Kiskunhalas 56 752
Kisvárda 54 456
Komárom 61 716
Komló 51 080
Körmend 71 197
Kőszeg 2 981
Kunszentmárton 29 217
Lenti 54 523
Letenye 2 969
Makó 47 888
Marcali 50 158
Mátészalka 62 068
Mezőkovácsháza 37 669
Mezőkövesd 52 365
Mezőtúr 41 921
Miskolc 124 531
Mohács 44 734
Monor 45 494
Mór 3 823
Mosonmagyaróvár 53 894
Nagyatád 39 642
Nagykanizsa 60 589
Nagykáta 37 381
Nagykőrös 3 778
Nyergesújfalu 46 834
Nyírbátor 48 174
Nyíregyháza 96 682
Orosháza 53 627
Ózd 52 627
Paks 56 550
Pápa 50 993
Pásztó 2 980
Pécs 95 642
Püspökladány 41 255
Ráckeve 3 787
Rétság 2 970
Salgótarján 82 854
Sárbogárd 50 787
Sárvár 51 371
Sátoraljaújhely 53 790
Siklós 43 000
Siófok 63 905
Sopron 56 638
Szarvas 46 092
Szeged 127 929
Szeghalom 42 054
Székesfehérvár 95 469
Szekszárd 67 887
Szendrő 31 598
Szentendre 48 695
Szentes 53 311
Szerencs 52 309
Szigetszentmiklós 51 774
Szigetvár 42 916
Szolnok 97 597
Szombathely 79 900
Tamási 3 849
Tatabánya 92 421
Tiszafüred 39 829
Tiszaújváros 65 935
Vác 77 428
Várpalota 54 183
Vásárosnamény 2 948
Veszprém 86 193
Záhony 41 199
Zalaegerszeg 76 572
Zalaszentgrót 2 967
Összesen: 7 088 400

8. számú melléklet az 1995. évi CXXI. törvényhez

Humánszolgáltatást ellátó nem állami intézmények normatív állami hozzájárulásainak jogcímei és összegei

Normatív állami hozzájárujlások jogcímei Mértéke (Ft/fő) Normatív hozzájárulás jogosultságának alapja
Szociális, egészségügyi intézmények
Bentlakásos és átmeneti elhelyezést nyújtó intézményi ellátás 202 000 Ápolást, gondozást nyújtó otthonokban rehabilitációs intézményekben – kivéve a fogyatékosok ápoló-gondozó otthoni és gyógypedagógiai intézeti ellátását –, valamint gyermekek, időskorúak és fogyatékosok átmeneti elhelyezését biztosító intézményekben ellátottak száma
Nappali szociális intézményi ellátás 36 200 Időskorúak, fogyatékosok, pszichiátriai és szenvedélybetegek, valamint hajléktalanok nappali intézményeiben ellátottak száma
Fogyatékosok ápoló-gondozó otthoni és gyógypedagógiai intézeti ellátása 289 500 Fogyatékos gyermekek, fogyatékos felnőttek, ápoló-gondozó otthonában, valamint gyógypedagógiai intézetben ellátottak száma
Hajléktalanok átmeneti intézményei 87 000 Férőhely
Gyermek- és ifjúságvédelem keretében állami és intézeti neveltek ellátása 270 000 *  Gyermek- és ifjúságvédelemben részesülő gondozottak száma

Oktatási-nevelési intézmények * 

Óvodai nevelés, általános iskolai nevelés és oktatás, alapfokú művészetoktatás 54 000 Óvodai ellátásban részesülők és az általános iskolai tanulók, alapfokú művészeti oktatásban részesülők, a nemzetiségi, etnikai oktatásban részesülők kiegészítő hozzájárulásával együtt
Speciális oktatás és nevelés 88 000 Fogyatékos gyermekek száma, valamint az általános iskolai és középiskolai kollégiumi ellátásban részesülők
Középiskolai oktatás 86 000 Gimnáziumban és szakközépiskolában oktatott tanulók létszáma
Szakiskolai, szakmunkásképző iskolai szakképzés 54 000 Szakiskolai és szakmunkásképző iskolai tanulók száma
Felsőoktatási nappali hallgatók oktatása 80 000 Hittudományi és nem állami egyetemek, főiskolák hallgatóinak száma
Kollégiumi ellátás 66 000 Felsőfokú kollégiumban, externátusi ellátásban részesülők

9. számú melléklet az 1995. évi CXXI. törvényhez

1. ÚTALAP

A bevételek és a kiadások felhasználása jogcímenként

Millió forintban

Előir. Kiem. ei. BEVÉTELEK 1996. évi
csop. szám Kiemelt előirányzat neve előirányzat
1 Útalap-hozzájárulás 37 501,0
2 Gépjármű túlsúlydíj 300,0
3 Belföldi gépjárműadó 6 000,0
4 Külföldi gépjárműadó 1 300,0
5 Vagyonhasznosítási bevétel 550,0
6 Kamatbevétel 500,0
7 Külső szervtől átvett pénzeszköz 450,0
Folyó bevételek 46 601,0
8 Külföldi hitelfelvétel: IBRD III 2 830,0
9 Külföldi hitelfelvétel: EIB I 970,0
10 Külföldi hitelfelvétel: EIB II 3 000,0
ÖSSZES BEVÉTEL 53 401,0
Folyó bevételek 46 601,0
Folyó kiadások 48 041,0
GFS egyenleg –1 440,0

Millió forintban

Előir. Kiem. ei. KIADÁSOK 1996. évi
csop. szám Kiemelt előirányzat neve előirányzat
1 Intézmény-üzemeltetés 6 700,0
2 Közúti igazgatóságok útfenntartási munkálataira 3 600,0
3 Külső útfenntartási munkálatokra 9 400,0
4 Út-, hídépítés 5 412,0
5 Útkorszerűsítés 425,0
6 Hídkorszerűsítés 565,0
7 Előkészítés 418,0
8 Gépészeti, műszaki fejlesztés 80,0
9 Közúti telepek fejlesztése 80,0
10 Műszaki fejlesztés, fenntartás 20,0
11 Folyó kamat-, jutalékfizetés 11 040,0
12 Áfa 5 601,0
13 Fogyasztási adó visszatérítés megtérítése 4 700,0
Folyó kiadások 48 041,0
13 Hiteltörlesztés 3 660,0
ÖSSZES KIADÁS 51 701,0

2. VÍZÜGYI ALAP

A bevételek és a kiadások felhasználása jogcímenként

Millió forintban

Előir. Kiem. ei. BEVÉTELEK 1996. évi
csop. szám Kiemelt előirányzat neve előirányzat
1 Vízkészletjárulék 3 300,0
2 Egyéb folyó bevétel 60,0
Folyó bevételek 3 360,0
3 Kölcsön más alaptól
4 Hitelfelvétel
ÖSSZES BEVÉTEL 3 360,0
Folyó bevételek 3 360,0
Folyó kiadások 2 996,0
GFS egyenleg 364,0

Millió forintban

Előir. Kiem. ei. KIADÁSOK 1996. évi
csop. szám Kiemelt előirányzat neve előirányzat
1 Áruk, szolgáltatások, áfa 84,0
2 Vízügyi állami alapfeladatok 1 180,0
3 Kamatfizetés 140,0
4 Víztársulati fenntartás 65,0
5 Vízminőségi kárelhárítás költségvetési szervek útján 15,0
6 Működési kiadások 130,0
7 Áfa 15,0
8 K+F munkák 120,0
9 Beruházási támogatás: ipar 40,0
10 Beruházási támogatás: víztársulati beruházás 72,0
11 Beruházási támogatás: víziközmű-társulati beruházás 97,0
12 Önkormányzati beruházások támogatása 1 018,0
13 Egyéb (függő) kiadások 20,0
Folyó kiadások 2 996,0
14 Hiteltörlesztés 44,0
15 Hiteltörlesztés más alapnak 320,0
ÖSSZES KIADÁS 3 360,0

3. MUNKAERŐPIACI ALAP

A bevételek és a kiadások felhasználása jogcímenként

Millió forintban

Előir. Kiem. ei. BEVÉTELEK 1996. évi
csop. szám Kiemelt előirányzat neve előirányzat
1 Költségvetési támogatás 3 070,0
2 Munkaadói járulék 62 800,0
3 Munkavállalói járulék 22 000,0
4 Egyéb bevétel 700,0
5 Más alapoktól végleges átvétel
6 Rehabilitációs hozzájárulás 450,0
7 Visszterhes támogatások törlesztése 80,0
8 Privatizációból 7 000,0
9 Kamatbevétel
10 Szakképzési hozzájárulás 3 200,0
11 Szakképzési kamatmentes kölcsön visszafizetés 100,0
Folyó bevételek 99 400,0
ÖSSZES BEVÉTEL 99 400,0
Folyó bevételek 99 400,0
Folyó kiadások 101 555,0
GFS egyenleg –2 155,0

Millió forintban

Előir. Kiem. ei. KIADÁSOK 1996. évi
csop. szám Kiemelt előirányzat neve előirányzat
1 Aktív foglalkoztatási eszközök 19 000,0
2 Szakképzési célú kifizetések 3 915,0
3 Munkanélküli ellátások 59 980,0
4 Jövedelempótló támogatás 50%-a 10 500,0
5 Bérgarancia kifizetések 500,0
6 Rehabilitációs célú kifizetések 760,0
7 Alapkezelőnek működéshez átadott pénzeszköz
1 Működési célra átadott 80,0
2 Felhalmozási célra átadott 20,0
8 Országos munkaerőpiaci szervezet
1 Személyi juttatások 3 340,0
2 Társadalombiztosítási járulék 1 362,0
3 Dologi kiadások 1 698,0
4 Felújítás
9 Beruházási céltartalék 400,0
Folyó kiadások 101 555,0
ÖSSZES KIADÁS 101 555,0

4. NEMZETI KULTURÁLIS ALAP

A bevételek és a kiadások felhasználása jogcímenként

Millió forintban

Előir. Kiem. ei. BEVÉTELEK 1996. évi
csop. szám Kiemelt előirányzat neve előirányzat
1 Kulturális járulék 715,0
2 Bírság, egyéb bevétel 17,0
3 Költségvetési támogatás 315,0
Folyó bevételek 1 047,0
ÖSSZES BEVÉTEL 1 047,0
Folyó bevételek 1 047,0
Folyó kiadások 1 047,0
GFS egyenleg 0,0

Millió forintban

Előir. Kiem. ei. KIADÁSOK 1996. évi
csop. szám Kiemelt előirányzat neve előirányzat
1 Pályázati támogatások 974,0
2 Alapkezelő igazgatóság működési költségvetése 73,0
Folyó kiadások 1 047,0
ÖSSZES KIADÁS 1 047,0

5. KÖZPONTI KÖRNYEZETVÉDELMI ALAP

A bevételek és a kiadások felhasználása jogcímenként

Millió forintban

Előir. Kiem. ei. BEVÉTELEK 1996. évi
csop. szám Kiemelt előirányzat neve előirányzat
1 Jogerősen kiszabott környezetvédelmi bírságok
1 Bírságok (vállalkozásoktól): légszennyezési 350,0
2 Bírságok (vállalkozásoktól): szennyvíz 200,0
3 Bírságok (vállalkozásoktól): veszélyes hulladék 40,0
4 Bírságok (vállalkozásoktól): zaj és rezgés 20,0
5 Bírságok (vállalkozásoktól): természetvédelmi 0,0
2 Üzemanyag termékdíj 5 800,0
3 Csomagolóeszközök környezetvédelmi termékdíja 4 000,0
4 Gumiabroncsok környezetvédelmi termékdíja 900,0
5 Hűtőber. és közegek környezetvédelmi termékdíja 480,0
6 Akkumulátorok környezetvédelmi termékdíja 700,0
7 A bányajáradék 5%-a 840,0
11 Beruházási támogatás visszatérülése, visszavonása 355,2
13 Privatizációs bevétel 1 000,0
Folyó bevételek 14 685,2
ÖSSZES BEVÉTEL 14 685,2
Folyó bevételek 14 685,2
Folyó kiadások 10 550,8
GFS egyenleg 4 134,4

Millió forintban

Előir. Kiem. ei. KIADÁSOK 1996. évi
csop. szám Kiemelt előirányzat neve előirányzat
1 Kezelés, működtetés költségei 646,0
2 Egyéb (áfa) kiadások 30,8
3 Kamatfizetés 80,0
4 Közcélú környezetvédelmi feladatok 960,0
5 Környezeti kárelhárítás 550,0
6 Támogatás a környezetvédelmet közvetlenül elősegítő fejlesztésekhez
1 Általános környezetvédelmi támogatás 1 818,0
2 Üzemanyagok környezetszennyezését csökkentő támogatás 1 500,0
3 Csomagolóeszközök környezetszennyezését csökkentő támogatás 1 986,0
4 Gumiabroncsok környezetszennyezését csökkentő támogatás 556,0
5 Hűtőberendezések környezetszennyezését csökkentő támogatás 180,0
6 Akkumulátorok környezetszennyezését csökkentő támogatás 444,0
7 Bányavállalkozókra át nem hárítható tájrendezési feladatok 800,0
8 Vállalkozásokra át nem hárítható környezetvédelmi feladatok 1 000,0
Folyó kiadások 10 550,8
9 Hiteltörlesztés más alapnak 134,4
ÖSSZES KIADÁS 10 685,2

10. számú melléklet az 1995. évi CXXI. törvényhez

A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS 1996. ÉVI MÉRLEGE


BEVÉTELEK
1996. évi
előirányzat * 

KIADÁSOK
1996. évi
előirányzat * 
GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK BEFIZETÉSEI GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK TÁMOGATÁSA
Társasági adó (pénzintézetek nélkül) 69 900,0 Termelési árkiegészítés és dotáció 41 150,0
Különleges helyzetek miatti befizetés 16 322,0 Egyéb támogatás 600,0
Vám- és importbefizetések 224 000,0 Együtt 41 750,0
Játékadó 7 250,0 Mezőgazdasági és élelmiszeripari exporttámogatás 32 300,0
Egyéb befizetések 13 000,0 Reorganizációs program 7 000,0
Agrárpiaci támogatás 5 000,0
Összesen 330 472,0 Agrártermelés költségeit csökkentő támogatás 16 500,0
Együtt 60 800,0
FOGYASZTÁSHOZ KAPCSOLT ADÓK Összesen 102 550,0
Általános forgalmi adó 513 300,0 FOGYASZTÓI ÁRKIEGÉSZÍTÉS 41 600,0
Fogyasztási adó 238 800,0 FELHALMOZÁSI KIADÁSOK
Összesen 752 100,0 Központi beruházások költségvetési fedezete 65 667,2
Magánerőből való lakásépítés támogatása 29 850,0
LAKOSSÁG BEFIZETÉSEI Összesen 95 517,2
Személyi jövedelemadó 378 725,5 TB KÖZREMŰKÖDÉSÉVEL FOLYÓSÍTOTT ELLÁTÁSOK
Adóbefizetések 5 200,0 Családi támogatások 125 800,0
Illetékbefizetések 26 910,0 Jövedelempótló és jövedelemkiegészítő szociális támogatások 50 400,0
Összesen 410 835,5 Különféle jogcímen adott térítések 23 700,0
Összesen 199 900,0
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK TÁMOGATÁSA
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEKTŐL SZÁRMAZÓ Költségvetési szervek támogatása *  372 589,3
BEFIZETÉSEK 6 260,0 Alapoktól átvett feladatok támogatása 38 333,0
HELYI ÖNKORMÁNYZATOK BEFIZETÉSE 1 500,0 Bevételeket beszedő szervek támogatása 28 190,9
ELKÜLÖNÍTETT ÁLLAMI PÉNZALAPOKTÓL 4 700,0 Bérpolitikai keret 14 873,0
NEMZETKÖZI PÉNZÜGYI KAPCSOLATOKBÓL EREDŐ Társadalmi önszerveződések támogatása 3 120,8
BEVÉTELEK 13 946,2 Összesen 457 107,0
PÉNZINTÉZETEK TÁRSASÁGI ADÓJA ÉS OSZTALÉKA 9 400,0 HELYI ÖNKORMÁNYZATOK TÁMOGATÁSA 330 276,5
MNB BEFIZETÉSE 20 500,0 ELKÜLÖNÍTETT ÁLLAMI PÉNZALAPOK TÁMOGATÁSA 3 385,0
EGYÉB BEVÉTELEK 13 700,0 NEMZETKÖZI PÉNZÜGYI KAPCSOLATOK KIADÁSAI 41 823,6
ADÓSSÁGSZOLGÁLATTAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK 64 439,0 ADÓSSÁGSZOLGÁLAT, KAMATTÉRÍTÉS 546 612,3
EGYÉB KIADÁSOK 5 500,0
BEVÉTELEK ÖSSZESEN: 1 627 852,7 ÁLTALÁNOS TARTALÉK 10 450,0
BEVÉTELEK ÖSSZESEN 1 627 852,7 KORMÁNYZATI RENDKÍVÜLI KIADÁSOK 17 002,5
KIADÁSOK ÖSSZESEN 1 860 724,1 ÁLLAM ÁLTAL VÁLLALT KEZESSÉG ÉRVÉNYESÍTÉSE 9 000,0
A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS FOLYÓ EGYENLEGE: –232 871,4
PRIVATIZÁCIÓS BEVÉTELEK 100 000,0
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS KORRIGÁLT EGYENLEGE –132 871,4
Központi költségvetési szervek saját bevételei 226 107,9 KIADÁSOK ÖSSZESEN: 1 860 724,1
A törvény 2. számú melléklete szerinti bevételi főösszeg: 1 953 960,6 Központi költségvetési szervek nem támogatással fedezett
A törvény 1. számú melléklete szerinti kiadási főösszeg: 2 086 832,0 kiadásai 226 107,9
A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS HIÁNYA: 132 871,4 A törvény 1. számú melléklete szerinti kiadási főösszeg: 2 086 832,0
A KÖLTSÉGVETÉS HITELFELVÉTELEI 30 250,0 A KÖLTSÉGVETÉS TÖRLESZTÉSEI 345 355,1

11. számú melléklet az 1995. évi CXXI. törvényhez

A Magyar Honvédség létszáma (fő):

Létszám*
Megnevezés állománytábla szerinti,
rendszeresített
költségvetési
tiszt 11 225 11 983
tiszthelyettes és zászlós 10 121 9 433
sor-, szerződéses és hallgatói állomány együtt
34 385

35 932
honvédségi közalkalmazott és köztisztviselő együtt
14 081

17 115
Mindösszesen 69 812 74 463

* Az állománytábla szerint rendszeresített létszám a 99/1995. (X. 13.) OGY határozatban rögzítetteket tükrözi.

A Határőrség létszáma (fő):

Létszám*
Megnevezés állománytábla szerinti** költségvetési
tiszt 2 267 1 996
tiszthelyettes és zászlós 6 637 5 462
sorállomány* 10 627 7 487
határőrségi közalkalmazott és köztisztviselő
2 743

2 495
Mindösszesen 22 274 17 440

** Az 1996. december 31-i állapotot tükrözi.

12. számú melléklet az 1995. évi CXXI. törvényhez

„Melléklet az 1993. évi CXIV. törvényhez

A tenyésztési hozzájárulás mértéke


Állatfaj és a képzés alapja

METJ szám
A tenyésztési hozzájárulás a nettó árbevétel %-ában

1. Exportra vagy feldolgozók részére értékesített vágóállat és állati termék:

Szarvasmarha

Tejértékesítés 93–12–02 0,5
Vágómarha-értékesítés 93–12–02 0,5

Sertés

Vágósertés 93–22–01 0,4

Juh

Gyapjú 93–32–02 0,6
Vágójuh 93–32–01 0,6
Juhtej 93–32–03 0,6
Vágónyúl 93–82–04 0,2

Exporteladás 93–41–03
(04, 05, 06)
0,6
Belföldi eladás 93–41–03
(04, 05, 06)
0,6

2. Naposállat:

Naposcsibe 93–51–01 0,2
Naposliba 93–53–01 0,2
Naposkacsa 93–54–01 0,2
Napospulyka 93–55–01 0,2

3. Lóverseny totalizatőr forgalmának 0,6%-a.”