– a képviselő-testület előterjesztését és határozatát (nyilatkozatát) arra vonatkozóan, hogy az önkormányzat saját erejéből – részben vagy egészében – a vis maior helyzetét nem tudja feloldani.
A kérelmet – mellékletekkel – a helyi önkormányzatok 2 példányban a Pénzügyminisztérium Önkormányzati és Területfejlesztési Főosztályának küldik meg.
A támogatás odaítéléséről a pénzügyminiszter és a belügyminiszter együtt dönt.
A támogatás rendeltetésszerű felhasználásáról – annak megtörténtét követő 30 napon belül – a helyi önkormányzat az idevonatkozó bizonylatok becsatolásával a Pénzügyminisztériumnak köteles elszámolni.
2. Önhibájukon kívül hátrányos helyzetben lévő (forráshiányos) helyi önkormányzatok támogatása
A forráshiányból eredő jelentős ellátóképesség-csökkenés esetén az önhibájukon kívül hátrányos pénzügyi helyzetben lévő helyi önkormányzatok kiegészítő támogatást igényelhetnek. E támogatást csak az az önkormányzat igényelheti, amely a normatívan képződő forrásokon túl a saját források maximális feltárására (helyi adóztatás, vagyonhasznosításból származó jövedelmek stb.) és a kiadások lehetséges csökkentésére tett intézkedések (pl. intézmények társulásos működtetése, körjegyzőség, hatósági feladatok társulás útján való ellátása) mellett sem képes a kötelező önkormányzati feladatok ellátására, valamint az 1990. december 31. előtti hitel-, kötvénykötelezettség és azok 1996. évben esedékes kamatai teljesítésére.
Nem igényelhet támogatást ezen a címen az a helyi önkormányzat, amely
a) a kötelező önkormányzati feladatok 1995. évi tényleges működési kiadásait az 1996. évre központi támogatással elismert előirányzattal, továbbá az államháztartás alrendszereitől átvett kötelező feladatok előirányzatával megnövelten túl, azt meghaladóan tervezi,
b) a béralap 1995. évi tényleges teljesítését az a) pontban foglaltakon túl megnöveli,
c) helyi adó bevezetéséről nem döntött,
d) felhalmozási célú kiadást tervez, ideértve az 1991. január 1. után felvett – nem működő egészségügyi gép-műszer beszerzést szolgáló – fejlesztési célú hitel törlesztését és kamatait, kivéve, ha ennek a teljes forrása kifejezetten erre a célra kapott támogatás, lakossági befizetés, egyéb felhalmozási bevétel vagy átvett pénzeszköz,
e) az 1996. évben indítani szándékozott beruházásához központi céltámogatást kapott és a saját forrás rendelkezésre állásáról nyilatkozott, kivéve, ha
– a támogatott cél az életveszélyessé vált általános iskolai tanterem kiváltása, valamint a működő egészségügyi intézmények gép-műszer beszerzése,
– a beruházás pénzügyi forrásai között tervezett saját pénzeszköz teljes egészében a lakosságtól vagy más szervtől (az önkormányzat finanszírozási körén kívüli gazdálkodó szervtől) átvett pénzeszközből származik,
– a helyi önkormányzat lemondott a központi céltámogatásról,
f) intézményeit is ideértve, 3 hónapra vagy ennél hosszabb időre lekötött tartós bankbetéttel, vagy legalább ilyen időtartamra szóló, bank által kibocsátott értékpapírral, állampapírral rendelkezik,
g) az egészségügyi, szociális, oktatási intézmények intézményenkénti kihasználtsága az 50%-ot nem éri el, kivéve azt a települési önkormányzatot, ahol intézménytípusonként csak egy intézmény üzemel,
h) az alacsony kihasználtsággal működő intézményeinek társulás útján történő közös fenntartását nem kezdeményezte.
A helyi önkormányzatok igényüket a Pénzügyminisztériumhoz a TÁKISZ-okon keresztül nyújthatják be. A TÁKISZ-okhoz való beérkezés időpontja:
– 1996. április 30.
– 1996. szeptember 30.
Az igénylést a következő dokumentumokkal kell megküldeni (az 1996. első félévre vonatkozó dokumentumok csak a második határidőre szükségesek):
– az 1995. évi költségvetés végrehajtásáról, az 1996. évi költségvetésről, és az
– 1996. első félévi beszámolóról szóló képviselő-testületi előterjesztés és rendelet, illetőleg határozat,
– az 1990. december 31. előtti hiteltartozás és kamatai 1996. évet érintő kötelezettségének igazolásáról szóló banki bizonylat,
– működési célú éven belüli hitelek és azok kamatainak (kivéve a munkabér-hitelek) igazolásáról szóló banki bizonylat,
– a képviselő-testület nyilatkozata az e)–h) pontokban foglaltak igazolására.
A TÁKISZ-ok az előzőekben jelzett határidőket követő 30 napon belül a rendelkezésre álló dokumentumok és helyi ismereteik alapján rövid elemzést készítenek a figyelembe vehető forráshiány összegére. A kérelmeket és azok mellékleteit 2 példányban a Pénzügyminisztérium Önkormányzati és Területfejlesztési Főosztály részére megküldi.
A kérelmek döntés-előkészítése során – indokolt esetben – a Pénzügyminisztérium és Belügyminisztérium további információkat kérhet az önkormányzatoktól, vagy az illetékes TÁKISZ-tól. A támogatások odaítéléséről készített közös javaslatot a pénzügyminiszter és a belügyminiszter bemutatja az Országgyűlés Önkormányzati és rendészeti bizottságának. Ezt követően támogatásuk odaítéléséről a pénzügyminiszter és a belügyminiszter együtt dönt. A döntésüket – évenként két alkalommal – a Magyar Közlönyben teszik közzé.
3. Állami támogatás a tartósan fizetésképtelen helyzetbe került helyi önkormányzatok adósságrendezésére irányuló hitelfelvétel visszterhes kamattámogatására és a helyi önkormányzatok közteher-tartozásaihoz nyújtandó támogatásra.
Az állami támogatást az a helyi önkormányzat igényelheti, amelyik – a külön törvényben szabályozott adósságrendezési eljárás keretében – az egyezséget pénzintézeti hitellel teremtette meg.
A visszatérítendő kamattámogatás összege legfeljebb a jegybanki alapkamat + 1% mértékig nyújtható. A kamattámogatás kamatmentes. Visszatérítését a hitel lejáratát követő évben kell megkezdeni. A kamattámogatás visszatérítésének időtartama nem lehet hosszabb, mint a hitel futamideje. A kérelemhez mellékelni kell a pénzintézeti hitelről kötött megállapodást, az önkormányzat saját forrásaira és a fizetőképességére vonatkozó nyilatkozatot, a kamattámogatás visszatérítéséhez előkészített megállapodás tervezetét és az ezeket bizonyító okiratokat.
A kérelmeket és azok mellékleteit 2 példányban a Belügyminisztérium Önkormányzati Gazdasági Főosztálya részére kell megküldeni.
A kérelmek döntés-előkészítése során indokolt esetben a Belügyminisztérium további információkat kérhet az önkormányzatoktól vagy az illetékes TÁKISZ-tól.
Az állami támogatás odaítéléséről a belügyminiszter és a pénzügyminiszter együtt dönt.
Azon helyi önkormányzat, amelynek bérszámfejtési feladatait a TÁKISZ végzi, és 1995. december 31-i fordulónapig fennálló köztehertartozási kötelezettségeihez a szükséges fedezetet a TÁKISZ részére nem biztosította, a költségvetési éven belül visszafizetendő támogatást kap ezen tartozásai kiegyenlítését szolgáló finanszírozási megoldással.
Ezer forintban
Helyi önkormányzat | Központi támogatás | ||
Ajka | 42 233 | ||
Badacsonytomaj | 36 672 | ||
Baja | 54 652 | ||
Balassagyarmat | 54 750 | ||
Balatonfűzfő | 51 878 | ||
Barcs | 39 285 | ||
Békéscsaba | 73 001 | ||
Berettyóújfalu | 41 085 | ||
Bicske | 3 765 | ||
Bonyhád | 3 915 | ||
Budapest Főváros | 1 495 963 | ||
Cegléd | 63 137 | ||
Celldömölk | 5 850 | ||
Csongrád | 28 715 | ||
Csorna | 38 553 | ||
Dabas | 53 493 | ||
Debrecen | 117 248 | ||
Dombóvár | 56 320 | ||
Dunaújváros | 60 171 | ||
Eger | 84 705 | ||
Encs | 36 112 | ||
Érd | 110 931 | ||
Esztergom | 60 150 | ||
Fehérgyarmat | 2 980 | ||
Füzesabony | 2 985 | ||
Gödöllő | 72 487 | ||
Gyöngyös | 62 043 | ||
Győr | 108 647 | ||
Gyula | 47 648 | ||
Hajdúböszörmény | 2 980 | ||
Hajdúnánás | 37 395 | ||
Hajdúszoboszló | 2 957 | ||
Hatvan | 55 737 | ||
Heves | 34 094 | ||
Hódmezővásárhely | 53 227 | ||
Jászberény | 52 142 | ||
Kalocsa | 52 967 | ||
Kaposvár | 68 217 | ||
Kapuvár | 40 186 | ||
Karcag | 51 876 | ||
Kazincbarcika | 60 900 | ||
Kecskemét | 92 352 | ||
Keszthely | 59 932 | ||
Kiskőrös | 34 752 | ||
Kiskunfélegyháza | 52 965 | ||
Kiskunhalas | 56 752 | ||
Kisvárda | 54 456 | ||
Komárom | 61 716 | ||
Komló | 51 080 | ||
Körmend | 71 197 | ||
Kőszeg | 2 981 | ||
Kunszentmárton | 29 217 | ||
Lenti | 54 523 | ||
Letenye | 2 969 | ||
Makó | 47 888 | ||
Marcali | 50 158 | ||
Mátészalka | 62 068 | ||
Mezőkovácsháza | 37 669 | ||
Mezőkövesd | 52 365 | ||
Mezőtúr | 41 921 | ||
Miskolc | 124 531 | ||
Mohács | 44 734 | ||
Monor | 45 494 | ||
Mór | 3 823 | ||
Mosonmagyaróvár | 53 894 | ||
Nagyatád | 39 642 | ||
Nagykanizsa | 60 589 | ||
Nagykáta | 37 381 | ||
Nagykőrös | 3 778 | ||
Nyergesújfalu | 46 834 | ||
Nyírbátor | 48 174 | ||
Nyíregyháza | 96 682 | ||
Orosháza | 53 627 | ||
Ózd | 52 627 | ||
Paks | 56 550 | ||
Pápa | 50 993 | ||
Pásztó | 2 980 | ||
Pécs | 95 642 | ||
Püspökladány | 41 255 | ||
Ráckeve | 3 787 | ||
Rétság | 2 970 | ||
Salgótarján | 82 854 | ||
Sárbogárd | 50 787 | ||
Sárvár | 51 371 | ||
Sátoraljaújhely | 53 790 | ||
Siklós | 43 000 | ||
Siófok | 63 905 | ||
Sopron | 56 638 | ||
Szarvas | 46 092 | ||
Szeged | 127 929 | ||
Szeghalom | 42 054 | ||
Székesfehérvár | 95 469 | ||
Szekszárd | 67 887 | ||
Szendrő | 31 598 | ||
Szentendre | 48 695 | ||
Szentes | 53 311 | ||
Szerencs | 52 309 | ||
Szigetszentmiklós | 51 774 | ||
Szigetvár | 42 916 | ||
Szolnok | 97 597 | ||
Szombathely | 79 900 | ||
Tamási | 3 849 | ||
Tatabánya | 92 421 | ||
Tiszafüred | 39 829 | ||
Tiszaújváros | 65 935 | ||
Vác | 77 428 | ||
Várpalota | 54 183 | ||
Vásárosnamény | 2 948 | ||
Veszprém | 86 193 | ||
Záhony | 41 199 | ||
Zalaegerszeg | 76 572 | ||
Zalaszentgrót | 2 967 | ||
Összesen: | 7 088 400 |
Normatív állami hozzájárujlások jogcímei | Mértéke (Ft/fő) | Normatív hozzájárulás jogosultságának alapja | |
Szociális, egészségügyi intézmények | |||
Bentlakásos és átmeneti elhelyezést nyújtó intézményi ellátás | 202 000 | Ápolást, gondozást nyújtó otthonokban rehabilitációs intézményekben – kivéve a fogyatékosok ápoló-gondozó otthoni és gyógypedagógiai intézeti ellátását –, valamint gyermekek, időskorúak és fogyatékosok átmeneti elhelyezését biztosító intézményekben ellátottak száma | |
Nappali szociális intézményi ellátás | 36 200 | Időskorúak, fogyatékosok, pszichiátriai és szenvedélybetegek, valamint hajléktalanok nappali intézményeiben ellátottak száma | |
Fogyatékosok ápoló-gondozó otthoni és gyógypedagógiai intézeti ellátása | 289 500 | Fogyatékos gyermekek, fogyatékos felnőttek, ápoló-gondozó otthonában, valamint gyógypedagógiai intézetben ellátottak száma | |
Hajléktalanok átmeneti intézményei | 87 000 | Férőhely | |
Gyermek- és ifjúságvédelem keretében állami és intézeti neveltek ellátása | 270 000 * | Gyermek- és ifjúságvédelemben részesülő gondozottak száma |
Oktatási-nevelési intézmények *
Óvodai nevelés, általános iskolai nevelés és oktatás, alapfokú művészetoktatás | 54 000 | Óvodai ellátásban részesülők és az általános iskolai tanulók, alapfokú művészeti oktatásban részesülők, a nemzetiségi, etnikai oktatásban részesülők kiegészítő hozzájárulásával együtt | |
Speciális oktatás és nevelés | 88 000 | Fogyatékos gyermekek száma, valamint az általános iskolai és középiskolai kollégiumi ellátásban részesülők | |
Középiskolai oktatás | 86 000 | Gimnáziumban és szakközépiskolában oktatott tanulók létszáma | |
Szakiskolai, szakmunkásképző iskolai szakképzés | 54 000 | Szakiskolai és szakmunkásképző iskolai tanulók száma | |
Felsőoktatási nappali hallgatók oktatása | 80 000 | Hittudományi és nem állami egyetemek, főiskolák hallgatóinak száma | |
Kollégiumi ellátás | 66 000 | Felsőfokú kollégiumban, externátusi ellátásban részesülők |
Millió forintban
Előir. | Kiem. ei. | BEVÉTELEK | 1996. évi | |
csop. | szám | Kiemelt előirányzat neve | előirányzat | |
1 | Útalap-hozzájárulás | 37 501,0 | ||
2 | Gépjármű túlsúlydíj | 300,0 | ||
3 | Belföldi gépjárműadó | 6 000,0 | ||
4 | Külföldi gépjárműadó | 1 300,0 | ||
5 | Vagyonhasznosítási bevétel | 550,0 | ||
6 | Kamatbevétel | 500,0 | ||
7 | Külső szervtől átvett pénzeszköz | 450,0 | ||
Folyó bevételek | 46 601,0 | |||
8 | Külföldi hitelfelvétel: IBRD III | 2 830,0 | ||
9 | Külföldi hitelfelvétel: EIB I | 970,0 | ||
10 | Külföldi hitelfelvétel: EIB II | 3 000,0 | ||
ÖSSZES BEVÉTEL | 53 401,0 | |||
Folyó bevételek | 46 601,0 | |||
Folyó kiadások | 48 041,0 | |||
GFS egyenleg | –1 440,0 |
Millió forintban
Előir. | Kiem. ei. | KIADÁSOK | 1996. évi | |
csop. | szám | Kiemelt előirányzat neve | előirányzat | |
1 | Intézmény-üzemeltetés | 6 700,0 | ||
2 | Közúti igazgatóságok útfenntartási munkálataira | 3 600,0 | ||
3 | Külső útfenntartási munkálatokra | 9 400,0 | ||
4 | Út-, hídépítés | 5 412,0 | ||
5 | Útkorszerűsítés | 425,0 | ||
6 | Hídkorszerűsítés | 565,0 | ||
7 | Előkészítés | 418,0 | ||
8 | Gépészeti, műszaki fejlesztés | 80,0 | ||
9 | Közúti telepek fejlesztése | 80,0 | ||
10 | Műszaki fejlesztés, fenntartás | 20,0 | ||
11 | Folyó kamat-, jutalékfizetés | 11 040,0 | ||
12 | Áfa | 5 601,0 | ||
13 | Fogyasztási adó visszatérítés megtérítése | 4 700,0 | ||
Folyó kiadások | 48 041,0 | |||
13 | Hiteltörlesztés | 3 660,0 | ||
ÖSSZES KIADÁS | 51 701,0 |
Millió forintban
Előir. | Kiem. ei. | BEVÉTELEK | 1996. évi | |
csop. | szám | Kiemelt előirányzat neve | előirányzat | |
1 | Vízkészletjárulék | 3 300,0 | ||
2 | Egyéb folyó bevétel | 60,0 | ||
Folyó bevételek | 3 360,0 | |||
3 | Kölcsön más alaptól | |||
4 | Hitelfelvétel | |||
ÖSSZES BEVÉTEL | 3 360,0 | |||
Folyó bevételek | 3 360,0 | |||
Folyó kiadások | 2 996,0 | |||
GFS egyenleg | 364,0 |
Millió forintban
Előir. | Kiem. ei. | KIADÁSOK | 1996. évi | |
csop. | szám | Kiemelt előirányzat neve | előirányzat | |
1 | Áruk, szolgáltatások, áfa | 84,0 | ||
2 | Vízügyi állami alapfeladatok | 1 180,0 | ||
3 | Kamatfizetés | 140,0 | ||
4 | Víztársulati fenntartás | 65,0 | ||
5 | Vízminőségi kárelhárítás költségvetési szervek útján | 15,0 | ||
6 | Működési kiadások | 130,0 | ||
7 | Áfa | 15,0 | ||
8 | K+F munkák | 120,0 | ||
9 | Beruházási támogatás: ipar | 40,0 | ||
10 | Beruházási támogatás: víztársulati beruházás | 72,0 | ||
11 | Beruházási támogatás: víziközmű-társulati beruházás | 97,0 | ||
12 | Önkormányzati beruházások támogatása | 1 018,0 | ||
13 | Egyéb (függő) kiadások | 20,0 | ||
Folyó kiadások | 2 996,0 | |||
14 | Hiteltörlesztés | 44,0 | ||
15 | Hiteltörlesztés más alapnak | 320,0 | ||
ÖSSZES KIADÁS | 3 360,0 |
Millió forintban
Előir. | Kiem. ei. | BEVÉTELEK | 1996. évi | |
csop. | szám | Kiemelt előirányzat neve | előirányzat | |
1 | Költségvetési támogatás | 3 070,0 | ||
2 | Munkaadói járulék | 62 800,0 | ||
3 | Munkavállalói járulék | 22 000,0 | ||
4 | Egyéb bevétel | 700,0 | ||
5 | Más alapoktól végleges átvétel | |||
6 | Rehabilitációs hozzájárulás | 450,0 | ||
7 | Visszterhes támogatások törlesztése | 80,0 | ||
8 | Privatizációból | 7 000,0 | ||
9 | Kamatbevétel | |||
10 | Szakképzési hozzájárulás | 3 200,0 | ||
11 | Szakképzési kamatmentes kölcsön visszafizetés | 100,0 | ||
Folyó bevételek | 99 400,0 | |||
ÖSSZES BEVÉTEL | 99 400,0 | |||
Folyó bevételek | 99 400,0 | |||
Folyó kiadások | 101 555,0 | |||
GFS egyenleg | –2 155,0 |
Millió forintban
Előir. | Kiem. ei. | KIADÁSOK | 1996. évi | |
csop. | szám | Kiemelt előirányzat neve | előirányzat | |
1 | Aktív foglalkoztatási eszközök | 19 000,0 | ||
2 | Szakképzési célú kifizetések | 3 915,0 | ||
3 | Munkanélküli ellátások | 59 980,0 | ||
4 | Jövedelempótló támogatás 50%-a | 10 500,0 | ||
5 | Bérgarancia kifizetések | 500,0 | ||
6 | Rehabilitációs célú kifizetések | 760,0 | ||
7 | Alapkezelőnek működéshez átadott pénzeszköz | |||
1 | Működési célra átadott | 80,0 | ||
2 | Felhalmozási célra átadott | 20,0 | ||
8 | Országos munkaerőpiaci szervezet | |||
1 | Személyi juttatások | 3 340,0 | ||
2 | Társadalombiztosítási járulék | 1 362,0 | ||
3 | Dologi kiadások | 1 698,0 | ||
4 | Felújítás | |||
9 | Beruházási céltartalék | 400,0 | ||
Folyó kiadások | 101 555,0 | |||
ÖSSZES KIADÁS | 101 555,0 |
Millió forintban
Előir. | Kiem. ei. | BEVÉTELEK | 1996. évi | |
csop. | szám | Kiemelt előirányzat neve | előirányzat | |
1 | Kulturális járulék | 715,0 | ||
2 | Bírság, egyéb bevétel | 17,0 | ||
3 | Költségvetési támogatás | 315,0 | ||
Folyó bevételek | 1 047,0 | |||
ÖSSZES BEVÉTEL | 1 047,0 | |||
Folyó bevételek | 1 047,0 | |||
Folyó kiadások | 1 047,0 | |||
GFS egyenleg | 0,0 |
Millió forintban
Előir. | Kiem. ei. | KIADÁSOK | 1996. évi | |
csop. | szám | Kiemelt előirányzat neve | előirányzat | |
1 | Pályázati támogatások | 974,0 | ||
2 | Alapkezelő igazgatóság működési költségvetése | 73,0 | ||
Folyó kiadások | 1 047,0 | |||
ÖSSZES KIADÁS | 1 047,0 |
Millió forintban
Előir. | Kiem. ei. | BEVÉTELEK | 1996. évi | |
csop. | szám | Kiemelt előirányzat neve | előirányzat | |
1 | Jogerősen kiszabott környezetvédelmi bírságok | |||
1 | Bírságok (vállalkozásoktól): légszennyezési | 350,0 | ||
2 | Bírságok (vállalkozásoktól): szennyvíz | 200,0 | ||
3 | Bírságok (vállalkozásoktól): veszélyes hulladék | 40,0 | ||
4 | Bírságok (vállalkozásoktól): zaj és rezgés | 20,0 | ||
5 | Bírságok (vállalkozásoktól): természetvédelmi | 0,0 | ||
2 | Üzemanyag termékdíj | 5 800,0 | ||
3 | Csomagolóeszközök környezetvédelmi termékdíja | 4 000,0 | ||
4 | Gumiabroncsok környezetvédelmi termékdíja | 900,0 | ||
5 | Hűtőber. és közegek környezetvédelmi termékdíja | 480,0 | ||
6 | Akkumulátorok környezetvédelmi termékdíja | 700,0 | ||
7 | A bányajáradék 5%-a | 840,0 | ||
11 | Beruházási támogatás visszatérülése, visszavonása | 355,2 | ||
13 | Privatizációs bevétel | 1 000,0 | ||
Folyó bevételek | 14 685,2 | |||
ÖSSZES BEVÉTEL | 14 685,2 | |||
Folyó bevételek | 14 685,2 | |||
Folyó kiadások | 10 550,8 | |||
GFS egyenleg | 4 134,4 |
Millió forintban
Előir. | Kiem. ei. | KIADÁSOK | 1996. évi | |
csop. | szám | Kiemelt előirányzat neve | előirányzat | |
1 | Kezelés, működtetés költségei | 646,0 | ||
2 | Egyéb (áfa) kiadások | 30,8 | ||
3 | Kamatfizetés | 80,0 | ||
4 | Közcélú környezetvédelmi feladatok | 960,0 | ||
5 | Környezeti kárelhárítás | 550,0 | ||
6 | Támogatás a környezetvédelmet közvetlenül elősegítő fejlesztésekhez | |||
1 | Általános környezetvédelmi támogatás | 1 818,0 | ||
2 | Üzemanyagok környezetszennyezését csökkentő támogatás | 1 500,0 | ||
3 | Csomagolóeszközök környezetszennyezését csökkentő támogatás | 1 986,0 | ||
4 | Gumiabroncsok környezetszennyezését csökkentő támogatás | 556,0 | ||
5 | Hűtőberendezések környezetszennyezését csökkentő támogatás | 180,0 | ||
6 | Akkumulátorok környezetszennyezését csökkentő támogatás | 444,0 | ||
7 | Bányavállalkozókra át nem hárítható tájrendezési feladatok | 800,0 | ||
8 | Vállalkozásokra át nem hárítható környezetvédelmi feladatok | 1 000,0 | ||
Folyó kiadások | 10 550,8 | |||
9 | Hiteltörlesztés más alapnak | 134,4 | ||
ÖSSZES KIADÁS | 10 685,2 |
BEVÉTELEK | 1996. évi előirányzat * | KIADÁSOK | 1996. évi előirányzat * | |
GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK BEFIZETÉSEI | GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK TÁMOGATÁSA | |||
Társasági adó (pénzintézetek nélkül) | 69 900,0 | Termelési árkiegészítés és dotáció | 41 150,0 | |
Különleges helyzetek miatti befizetés | 16 322,0 | Egyéb támogatás | 600,0 | |
Vám- és importbefizetések | 224 000,0 | Együtt | 41 750,0 | |
Játékadó | 7 250,0 | Mezőgazdasági és élelmiszeripari exporttámogatás | 32 300,0 | |
Egyéb befizetések | 13 000,0 | Reorganizációs program | 7 000,0 | |
Agrárpiaci támogatás | 5 000,0 | |||
Összesen | 330 472,0 | Agrártermelés költségeit csökkentő támogatás | 16 500,0 | |
Együtt | 60 800,0 | |||
FOGYASZTÁSHOZ KAPCSOLT ADÓK | Összesen | 102 550,0 | ||
Általános forgalmi adó | 513 300,0 | FOGYASZTÓI ÁRKIEGÉSZÍTÉS | 41 600,0 | |
Fogyasztási adó | 238 800,0 | FELHALMOZÁSI KIADÁSOK | ||
Összesen | 752 100,0 | Központi beruházások költségvetési fedezete | 65 667,2 | |
Magánerőből való lakásépítés támogatása | 29 850,0 | |||
LAKOSSÁG BEFIZETÉSEI | Összesen | 95 517,2 | ||
Személyi jövedelemadó | 378 725,5 | TB KÖZREMŰKÖDÉSÉVEL FOLYÓSÍTOTT ELLÁTÁSOK | ||
Adóbefizetések | 5 200,0 | Családi támogatások | 125 800,0 | |
Illetékbefizetések | 26 910,0 | Jövedelempótló és jövedelemkiegészítő szociális támogatások | 50 400,0 | |
Összesen | 410 835,5 | Különféle jogcímen adott térítések | 23 700,0 | |
Összesen | 199 900,0 | |||
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK TÁMOGATÁSA | ||||
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEKTŐL SZÁRMAZÓ | Költségvetési szervek támogatása * | 372 589,3 | ||
BEFIZETÉSEK | 6 260,0 | Alapoktól átvett feladatok támogatása | 38 333,0 | |
HELYI ÖNKORMÁNYZATOK BEFIZETÉSE | 1 500,0 | Bevételeket beszedő szervek támogatása | 28 190,9 | |
ELKÜLÖNÍTETT ÁLLAMI PÉNZALAPOKTÓL | 4 700,0 | Bérpolitikai keret | 14 873,0 | |
NEMZETKÖZI PÉNZÜGYI KAPCSOLATOKBÓL EREDŐ | Társadalmi önszerveződések támogatása | 3 120,8 | ||
BEVÉTELEK | 13 946,2 | Összesen | 457 107,0 | |
PÉNZINTÉZETEK TÁRSASÁGI ADÓJA ÉS OSZTALÉKA | 9 400,0 | HELYI ÖNKORMÁNYZATOK TÁMOGATÁSA | 330 276,5 | |
MNB BEFIZETÉSE | 20 500,0 | ELKÜLÖNÍTETT ÁLLAMI PÉNZALAPOK TÁMOGATÁSA | 3 385,0 | |
EGYÉB BEVÉTELEK | 13 700,0 | NEMZETKÖZI PÉNZÜGYI KAPCSOLATOK KIADÁSAI | 41 823,6 | |
ADÓSSÁGSZOLGÁLATTAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK | 64 439,0 | ADÓSSÁGSZOLGÁLAT, KAMATTÉRÍTÉS | 546 612,3 | |
EGYÉB KIADÁSOK | 5 500,0 | |||
BEVÉTELEK ÖSSZESEN: | 1 627 852,7 | ÁLTALÁNOS TARTALÉK | 10 450,0 | |
BEVÉTELEK ÖSSZESEN | 1 627 852,7 | KORMÁNYZATI RENDKÍVÜLI KIADÁSOK | 17 002,5 | |
KIADÁSOK ÖSSZESEN | 1 860 724,1 | ÁLLAM ÁLTAL VÁLLALT KEZESSÉG ÉRVÉNYESÍTÉSE | 9 000,0 | |
A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS FOLYÓ EGYENLEGE: | –232 871,4 | |||
PRIVATIZÁCIÓS BEVÉTELEK | 100 000,0 | |||
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS KORRIGÁLT EGYENLEGE | –132 871,4 | |||
Központi költségvetési szervek saját bevételei | 226 107,9 | KIADÁSOK ÖSSZESEN: | 1 860 724,1 | |
A törvény 2. számú melléklete szerinti bevételi főösszeg: | 1 953 960,6 | Központi költségvetési szervek nem támogatással fedezett | ||
A törvény 1. számú melléklete szerinti kiadási főösszeg: | 2 086 832,0 | kiadásai | 226 107,9 | |
A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS HIÁNYA: | 132 871,4 | A törvény 1. számú melléklete szerinti kiadási főösszeg: | 2 086 832,0 | |
A KÖLTSÉGVETÉS HITELFELVÉTELEI | 30 250,0 | A KÖLTSÉGVETÉS TÖRLESZTÉSEI | 345 355,1 |
A Magyar Honvédség létszáma (fő):
Létszám* | |||
Megnevezés | állománytábla szerinti, rendszeresített | költségvetési | |
tiszt | 11 225 | 11 983 | |
tiszthelyettes és zászlós | 10 121 | 9 433 | |
sor-, szerződéses és hallgatói állomány együtt | 34 385 | 35 932 | |
honvédségi közalkalmazott és köztisztviselő együtt | 14 081 | 17 115 | |
Mindösszesen | 69 812 | 74 463 |
* Az állománytábla szerint rendszeresített létszám a 99/1995. (X. 13.) OGY határozatban rögzítetteket tükrözi.
A Határőrség létszáma (fő):
Létszám* | |||
Megnevezés | állománytábla szerinti** | költségvetési | |
tiszt | 2 267 | 1 996 | |
tiszthelyettes és zászlós | 6 637 | 5 462 | |
sorállomány* | 10 627 | 7 487 | |
határőrségi közalkalmazott és köztisztviselő | 2 743 | 2 495 | |
Mindösszesen | 22 274 | 17 440 |
** Az 1996. december 31-i állapotot tükrözi.
„Melléklet az 1993. évi CXIV. törvényhez
Állatfaj és a képzés alapja | METJ szám | A tenyésztési hozzájárulás a nettó árbevétel %-ában |
1. Exportra vagy feldolgozók részére értékesített vágóállat és állati termék:
Szarvasmarha
Tejértékesítés | 93–12–02 | 0,5 | |
Vágómarha-értékesítés | 93–12–02 | 0,5 |
Sertés
Vágósertés | 93–22–01 | 0,4 |
Juh
Gyapjú | 93–32–02 | 0,6 | |
Vágójuh | 93–32–01 | 0,6 | |
Juhtej | 93–32–03 | 0,6 | |
Vágónyúl | 93–82–04 | 0,2 |
Ló
Exporteladás | 93–41–03 (04, 05, 06) | 0,6 | |
Belföldi eladás | 93–41–03 (04, 05, 06) | 0,6 |
2. Naposállat:
Naposcsibe | 93–51–01 | 0,2 | |
Naposliba | 93–53–01 | 0,2 | |
Naposkacsa | 93–54–01 | 0,2 | |
Napospulyka | 93–55–01 | 0,2 |
3. Lóverseny totalizatőr forgalmának 0,6%-a.”