14 | Magyar Bányászati Hivatal | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 3,0 | |||||||||
15 | Magyar Energia Hivatal | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 337,3 | 36,0 | ||||||||
17 | Külkereskedelmi szolgálat | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 2 333,8 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 60,0 | |||||||||
18 | Országos Műszaki Fejlesztési Bizottság Hivatala | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 14,3 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 5,0 | |||||||||
21 | Magyar Szabadalmi Hivatal | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 1 400,0 | |||||||||
22 | Országos Mérésügyi Hivatal | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 1 097,7 | |||||||||
23 | Országos Műszaki Információs Központ és Könyvtár | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 251,3 | |||||||||
24 | Országos Atomenergia Hivatal | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 536,2 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 25,0 | |||||||||
25 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | ||||||||||
3 | Gazdaságfejlesztési célelőirányzatok | ||||||||||
1 | Gazdaságfejlesztési előirányzat | 240,0 | |||||||||
4 | Turisztikai célelőirányzat | 2 350,0 | |||||||||
6 | Piaci intervenciós célelőirányzat | 1 062,2 | |||||||||
7 | Műszaki fejlesztési alapprogram célelőirányzat | 600,0 | |||||||||
XV. fejezet bevételei összesen: | 12 278,4 | 215,3 | |||||||||
XVI. KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERÜLETFEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM | |||||||||||
1 | Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium igazgatása * | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 93,9 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 1,5 | |||||||||
2 | Országos Műemlékvédelmi Hivatal | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 17,2 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 6,9 | |||||||||
3 | Országos Meteorológiai Szolgálat | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 158,0 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 8,0 | |||||||||
4 | Környezetgazdálkodási Intézet | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 746,5 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 18,7 | |||||||||
5 | Természetvédelmi területi szervek | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 298,4 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 0,2 | |||||||||
6 | Környezetvédelmi területi szervek | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 419,1 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 2,4 | |||||||||
8 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | ||||||||||
2 | Ágazati célelőirányzatok | ||||||||||
6 | Alföld program | 175,2 | |||||||||
7 | Környezeti kárelhárítás | 50,0 | |||||||||
9 | Duna Monitoring | 20,0 | |||||||||
11 | Szigetközi térség kárainak mérséklése | 138,7 | |||||||||
12 | A hágai jogvita környezeti-ökológiai megalapozása | 20,0 | |||||||||
25 | Levegőtisztaság-védelmi mérőhálózatok működtetése | 50,0 | |||||||||
26 | Balaton intézkedési terv és nagy tavaink védelme program | 80,0 | |||||||||
4 | Területfejlesztési célfeladatok | 290,0 | |||||||||
XVI. fejezet bevételei összesen: | 2 557,0 | 37,7 | |||||||||
XVII. KÖZLEKEDÉSI, HÍRKÖZLÉSI ÉS VÍZÜGYI MINISZTÉRIUM | |||||||||||
1 | Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium igazgatása * | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 47,2 | |||||||||
2 | Közlekedési Felügyeletek | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 8 298,9 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 12,1 | |||||||||
3 | Hírközlési Intézmények | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 3 394,6 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 65,1 | |||||||||
4 | Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 709,7 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 3 773,8 | |||||||||
5 | Légügyi Igazgatóság | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 66,0 | |||||||||
6 | Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 16 780,0 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 70,0 | |||||||||
7 | Vízügyi és árvízvédelmi intézmények | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 3 704,6 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 65,5 | |||||||||
8 | MÁV egészségügyi szolgáltatás | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 0,3 | |||||||||
9 | MÁV egészségügyi alapellátó intézmények | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 4 817,2 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 22,0 | |||||||||
10 | Közlekedési Múzeum | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 14,4 | |||||||||
11 | Magyar Űrkutatási Iroda | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 580,0 | |||||||||
13 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | ||||||||||
5 | Hírközlési célfeladatok | ||||||||||
1 | Távközlés-fejlesztési és frekvenciagazdálkodási feladatok | 4 036,6 | |||||||||
XVII. fejezet bevételei összesen: | 42 449,5 | 4 008,5 | |||||||||
XVIII. KÜLÜGYMINISZTÉRIUM | |||||||||||
1 | Külügyminisztérium igazgatása | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 49,7 | 80,0 | ||||||||
2 | Külképviseletek | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 4 040,0 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 60,0 | |||||||||
3 | KüM jóléti intézményei | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 45,2 | |||||||||
4 | Fejezeti tartalék | ||||||||||
XVIII. fejezet bevételei összesen: | 4 134,9 | 420,0 | |||||||||
XIX. MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM | |||||||||||
1 | Munkaügyi Minisztérium igazgatása | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 255,4 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 15,0 | |||||||||
3 | Nemzeti Szakképzési Intézet | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 519,3 | 2,0 | ||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 13,0 | |||||||||
4 | Munkaügyi Kutatóintézet | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 24,7 | 0,5 | ||||||||
5 | Regionális átképző központok | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 881,2 | 113,4 | ||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 22,8 | |||||||||
6 | Munkaügyi Minisztérium Oktatási és Pihenő Központ | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 20,3 | 0,8 | ||||||||
7 | Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 22,0 | |||||||||
8 | Országos Munkavédelmi Képző és Továbbképző Intézet | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 52,2 | |||||||||
9 | Országos Munkaügyi és Módszertani Központ | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 397,4 | 3,0 | ||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 8,0 | |||||||||
10 | Munkaügyi Központok | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 7 442,3 | 47,0 | ||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 362,0 | |||||||||
11 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | ||||||||||
6 | Munkaerőpiaci szervezet fejlesztési program | 1 000,0 | |||||||||
7 | Megyei Munkaügyi Központok működési tartaléka | 135,9 | |||||||||
XIX. fejezet bevételei összesen: | 9 614,8 | 1 723,4 | |||||||||
XX. MŰVELŐDÉSI ÉS KÖZOKTATÁSI MINISZTÉRIUM | |||||||||||
1 | Művelődési és Közoktatási Minisztérium igazgatása | ||||||||||
1 | Művelődési és Közoktatási Minisztérium igazgatása | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 127,3 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 2,7 | |||||||||
2 | MKM jóléti és szociális intézmények | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 324,2 | |||||||||
3 | MKM külkapcsolatok | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 99,8 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 7,6 | |||||||||
2 | Tudomány- és műszaki egyetemek, művészeti felsőoktatás | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 8 186,6 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 284,4 | |||||||||
3 | Agrártudományi egyetemek | ||||||||||
1 | Egyetemek | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 4 308,4 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 119,1 | |||||||||
4 | Orvosegyetemek, Egészségtudományi Egyetem | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 23 139,0 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 509,7 | |||||||||
5 | Főiskolák | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 4 317,4 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 28,1 | |||||||||
6 | Továbbképző intézetek | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 629,5 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 21,0 | |||||||||
7 | Egyéb oktatási intézmények | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 150,7 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 14,0 | |||||||||
8 | Nemzeti kulturális intézmények | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 1 178,9 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 2,0 | |||||||||
9 | Kutató és szolgáltató intézetek | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 708,3 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 35,9 | |||||||||
XX. fejezet bevételei összesen: | 43 170,1 | 1 024,5 | |||||||||
XXI. NÉPJÓLÉTI MINISZTÉRIUM | |||||||||||
1 | Népjóléti Minisztérium igazgatása | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 12,1 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 1,0 | |||||||||
2 | Népegészségügyi intézetek | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 2 879,0 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 1,0 | |||||||||
3 | Szak- és továbbképző intézmények, könyvtárak, dokumentációs központok | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 142,3 | |||||||||
4 | Gyógyító-megelőző ellátás országos szakintézetei | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 15 554,0 | 142,7 | ||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 410,0 | |||||||||
5 | Állami szociális intézetek | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 92,3 | |||||||||
6 | Országos Mentőszolgálat | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 7 017,9 | 45,8 | ||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 10,4 | |||||||||
7 | Gyermek- és ifjúságvédelem intézetei | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 79,6 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 0,2 | |||||||||
8 | Népjóléti Minisztérium üdülője | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 8,7 | |||||||||
XXI. fejezet bevételei összesen: | 25 785,9 | 611,1 | |||||||||
XXII. PÉNZÜGYMINISZTÉRIUM | |||||||||||
1 | Pénzügyminisztérium igazgatása | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 569,8 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 2,2 | |||||||||
2 | Állami Biztosítás, Szerencsejáték Felügyelet és az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak Felügyelete | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 1 440,0 | 70,0 | ||||||||
3 | Állami Pénz- és Tőkepiaci Felügyelet | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 2 045,3 | 354,9 | ||||||||
4 | „Lánchíd” Irodaház | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 314,0 | |||||||||
5 | Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 200,3 | |||||||||
6 | Vám- és Pénzügyőrség | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 1 430,7 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 1,5 | |||||||||
7 | Nemesfémvizsgáló és Hitelesítő Intézet | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 175,5 | |||||||||
9 | Kincstári Vagyoni Igazgatóság | ||||||||||
1 | Kincstári Vagyoni Igazgatóság | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 202,1 | |||||||||
2 | Kincstári vagyonkezelés és hasznosítás | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 797,9 | |||||||||
6 | Kincstári vagyonkezeléssel és hasznosítással kapcsolatos központi költségvetést megillető bevételek | 300,0 | |||||||||
12 | Magyar Államkincstár | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 181,7 | |||||||||
13 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | ||||||||||
2 | Ágazati célelőirányzatok | ||||||||||
5 | Kárrendezési célelőirányzat | 40,0 | |||||||||
19 | Vállalkozások költségvetési befizetései | ||||||||||
1 | Társasági adó | 120 000,0 | |||||||||
2 | Bányajáradék | 18 052,8 | |||||||||
3 | Vám- és importbefizetések | 196 000,0 | |||||||||
5 | Játékadó-bevétel | 11 100,0 | |||||||||
6 | Koncessziós díj | 574,0 | |||||||||
7 | Egyéb befizetések | 25 700,0 | |||||||||
20 | Fogyasztáshoz kapcsolt adók | ||||||||||
1 | Általános forgalmi adó | 627 000,0 | |||||||||
2 | Fogyasztási adó | 266 300,0 | |||||||||
21 | Lakosság költségvetési befizetései | ||||||||||
1 | Személyi jövedelemadó | 400 848,0 | |||||||||
2 | Egyéb lakossági adók | 1 450,0 | |||||||||
3 | Lakossági vámbefizetések | 1 800,0 | |||||||||
4 | Lakossági illetékek | 29 900,0 | |||||||||
22 | Egyéb költségvetési bevételek | ||||||||||
1 | Vegyes bevételek | ||||||||||
1 | Koncessziós díjbevétel (szerencsejáték) | 250,0 | |||||||||
2 | Várpalota és környéke helyi önkormányzatai japán kölcsönével kapcsolatos ÁFA-fizetésre megelőlegezett összegek visszatérítése | | 200,0 | ||||||||
3 | A Hungarocamion Rt. visszaforgatott hitele kamatából befizetés | 484,0 | |||||||||
8 | Egyéb vegyes bevételek | 3 150,0 | 350,0 | ||||||||
23 | Költségvetési befizetések | ||||||||||
1 | Központi költségvetési szervek | 4 900,0 | |||||||||
2 | Önkormányzatok befizetései | 3 600,0 | |||||||||
3 | Elkülönített állami pénzalapok befizetései | ||||||||||
4 | Útalap | 5 600,0 | |||||||||
25 | Pénzintézetek befizetései | ||||||||||
1 | Pénzintézetek társasági adója | 15 000,0 | |||||||||
2 | Egyéb pénzintézetek befizetései | 2 500,0 | |||||||||
26 | MNB befizetése | 55 700,0 | |||||||||
XXII. fejezet bevételei összesen: | 1 791 522,1 | 7 062,6 | |||||||||
XXX. GAZDASÁGI VERSENYHIVATAL | |||||||||||
XXX. fejezet bevételei összesen: | |||||||||||
XXXI. KÖZPONTI STATISZTIKAI HIVATAL | |||||||||||
1 | KSH Központi Igazgatás | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 188,7 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 2,0 | |||||||||
2 | KSH Megyei Igazgatóságai | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 76,8 | |||||||||
4 | KSH Könyvtár és Dokumentációs Szolgálat | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 2,2 | |||||||||
5 | KSH kutatóintézetei | ||||||||||
1 | KSH Népességtudományi Kutató Intézet | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 1,9 | |||||||||
2 | KSH Gazdaságelemzési és Informatikai Intézet | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 41,0 | |||||||||
6 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | ||||||||||
2 | Célelőirányzatok | ||||||||||
11 | Statisztikai regiszter | 300,0 | |||||||||
XXXI. fejezet bevételei összesen: | 310,6 | 302,0 | |||||||||
XXXII. MAGYAR TÁVIRATI IRODA | |||||||||||
1 | Magyar Távirati Iroda | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 1 140,0 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 3,0 | |||||||||
XXXII. fejezet bevételei összesen: | 1 140,0 | 3,0 | |||||||||
XXXIII. MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA | |||||||||||
1 | MTA Titkársága | ||||||||||
1 | MTA Titkárság Igazgatása | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 6,1 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 0,1 | |||||||||
2 | MTA Doktori Tanács Titkársága | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 12,9 | |||||||||
3 | MTA Könyvtára | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 15,0 | |||||||||
4 | MTA Matematikai és természettudományi kutatóintézetek | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 2 459,7 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 32,4 | |||||||||
5 | MTA Élettudományi kutatóintézetek | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 847,5 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 15,8 | |||||||||
6 | MTA Társadalomtudományi kutatóintézetek | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 424,7 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 2,3 | |||||||||
7 | MTA Területi akadémiai központok | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 15,0 | |||||||||
8 | MTA Kutatást kiszolgáló szervek | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 88,5 | |||||||||
10 | MTA egyéb intézményei | ||||||||||
1 | Működési költségvetés | 96,9 | |||||||||
2 | Felhalmozási bevételek | 2,0 | |||||||||
XXXIII. fejezet bevételei összesen: | 3 966,3 | 52,6 | |||||||||
XXXIV. TÖRTÉNETI HIVATAL | |||||||||||
XXXIV. fejezet bevételei összesen: | |||||||||||
XL. NEMZETKÖZI ELSZÁMOLÁSOK | |||||||||||
2 | Kormányhitelek visszatérülése | ||||||||||
1 | Rubelelszámolású hitelek visszatérülése | 23 180,0 | |||||||||
2 | Dollárelszámolású hitelek visszatérülése | 1 638,0 | |||||||||
4 | Nemzetközi pénzügyi szervezetek és külföldi pénzintézetek kihelyezett hiteleinek visszatérülése | ||||||||||
1 | Belföldre továbbkölcsönzött hitelek tőke visszatérülése | ||||||||||
1 | Világbanki hitelre | 1 558,3 | |||||||||
2 | EBB hitelre | 353,0 | |||||||||
3 | EBRD hitelre | 363,0 | |||||||||
2 | Belföldre továbbkölcsönzött hitelek kamat és rendelkezésretartási jutalékának visszatérülése | ||||||||||
1 | Világbanki hitelre | 3 182,7 | |||||||||
2 | EBB hitelre | 1 432,1 | |||||||||
3 | EBRD hitelre | 229,4 | |||||||||
6 | Vegyes bevételek | ||||||||||
1 | Japán és világbanki segélyek | 258,8 | |||||||||
2 | Egyéb bevételek | 300,0 | |||||||||
XL. fejezet bevételei összesen: | 32 495,3 | ||||||||||
XLI. A BELFÖLDI ÁLLAMADÓSSÁG KÖLTSÉGVETÉSI ELSZÁMOLÁSAI | |||||||||||
9 | A költségvetés követeléseit csökkentő bevételek | ||||||||||
1 | Állami kölcsön törlesztés | 800,0 | |||||||||
2 | Állami alapjuttatás járadéka | 7 740,0 | |||||||||
3 | Jamburgi gázszállítás árbevétele | 14 000,0 | |||||||||
10 | Kamatbevételek | ||||||||||
1 | Állami kölcsön kamata | 380,0 | |||||||||
2 | Alárendelt kölcsöntőkekötvény kamata | 6 020,7 | |||||||||
3 | Kincstári egységes számla forintbetét kamata | 29 059,1 | |||||||||
4 | Kincstári egységes számla devizabetét kamata | 9 030,0 | |||||||||
5 | 1996. évi devizakötvények egyszeri kamata | 64 860,2 | |||||||||
6 | Egyéb kamatok | ||||||||||
1 | Államkötvények felhalmozott kamata | 12 673,1 | |||||||||
3 | Tb-alapok kamatfizetése | 1 036,3 | |||||||||
11 | Állami vagyonnal kapcsolatos bevételek | ||||||||||
1 | Állami vagyonnal kapcsolatos osztalék | 10 000,0 | |||||||||
2 | Szerencsejáték Rt. osztaléka | 1 000,0 | |||||||||
3 | Privatizációs bevételek központi költségvetést megillető hányada | 50 000,0 | |||||||||
12 | Hitelkonszolidációs bevételek | 380,0 | |||||||||
13 | Adóskonszolidációs bevételek | 12 000,0 | |||||||||
14 | Származékos világbanki hitelek törlesztése | 156,6 | |||||||||
XLI. fejezet bevételei összesen: | 82 709,2 | 136 426,8 | |||||||||
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 2 063 744,8 | 188 151,2 | |||||||||
XLII. A KÖLTSÉGVETÉS NEMZETKÖZI HITELFELVÉTELEI | |||||||||||
ÉS KÜLFÜLDI ADÓSSÁGÁNAK TÖRLESZTÉSE | |||||||||||
1 | A költségvetés külföldi hitelfelvételei | ||||||||||
2 | Hitelfelvétel nemzetközi pénzügyi szervezetektől és külföldi pénzintézetektől | ||||||||||
1 | Világbanki hitelek felvétele | 9 409,0 | |||||||||
2 | EBB hitelek felvétele | 7 407,8 | |||||||||
4 | KfW hitelek felvétele | 2 875,0 | |||||||||
6 | Japan’s Overseas Economic Cooperation Fund (OECF) hitel felvétele | 2 961,0 | |||||||||
7 | EF-SAL hitel felvétele | 17 850,0 | |||||||||
XLII. fejezet bevételei összesen: | 40 502,8 |
1. Települési igazgatási, kommunális és sportfeladatok
Összege: 312 Ft/fő
Az 1996. január 1-jei állandó népességszám alapján a települések – igazgatási, sport, kommunális, út-, hídfenntartási, valamint a településüzemeltetés során jelentkező egyéb – kiadásaihoz járul hozzá.
2. Üdülőhelyi feladatok
Összege: 2 Ft/idegenforgalmi adó
Az állami hozzájárulás az üdülővendégek tartózkodási ideje alapján beszedett idegenforgalmi adó minden forintjához 2 Ft. (Üdülőépület utáni idegenforgalmi adó alapján nem igényelhető a hozzájárulás.)
3. Szociális és gyermekjóléti feladatok
Összege: 3500–10 500 Ft/állandó népesség
A hozzájárulás a települési önkormányzatok által külön jogszabály alapján nyújtandó pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokhoz, az egyes ellátásokhoz tartozó és az önkormányzatot terhelő különféle járulék és hozzájárulás-fizetési kötelezettségekhez a szociális alapellátás körébe tartozó szolgáltatások, továbbá a gyermekjóléti szolgáltatások működési költségeihez, illetve a lakásgazdálkodási tevékenység ellátásához kapcsolódik.
E feladatok különösen: rendszeres szociális és nevelési segélyezés, rendszeres gyermekvédelmi támogatás, valamint ezen ellátottak után fizetendő egészségügyi hozzájárulásnak a tartósan munkanélküliek jövedelempótló támogatásának 25%-a, a munkanélküli ellátásból kikerülők rendszeres szociális ellátása, a lakásfenntartási támogatás, az ápolási díj, az átmeneti (krízis) segélyezés, a temetési segély, a köztemetés, a közgyógyellátás, az egészségügyi hozzájárulás fizetése alól szociális alapon mentesítettek után fizetendő hozzájárulás egyharmada, a szociális étkeztetés, a gyermekek napközbeni ellátása keretében nyújtott étkeztetés térítési díjának szociális alapon történő mérséklése vagy elengedése, a gyermekek napközbeni ellátása keretében biztosított családi napközis ellátás, a házi segítségnyújtás, a családsegítés, a kiskorúak veszélyeztetettségének megelőzése, illetve a kialakult veszélyeztetettség megszüntetése, valamint az önkormányzat által nyújtott lakáscélú támogatások, különös tekintettel a fűtési energiakiadásokhoz történő hozzájárulásra, továbbá a tüzelőolajjal fűtők, illetve azt kiváltó háztartások támogatásához történő hozzájárulás.
A települési önkormányzatok a hozzájárulást a település 1996. január 1-jei állapot szerinti állandó népességszáma alapján vehetik igénybe.
1100 Ft/fő egységesen, összességében 11 510 millió forint összegben illet meg minden települési önkormányzatot. További 40 105,2 millió forint a település szociális jellemzői szerinti szorzó függvényében jár. Az 1996. évi támogatás alapjául szolgáló adatok szerint 5700 millió forint a tüzelőolajjal fűtő háztartások támogatására illeti meg a településeket. A tényezők együttes összegének el kell érnie a 3500 Ft/fő mértéket, és nem haladhatja meg a 10 500 Ft/fő összeget.
A települési önkormányzatokat megillető differenciált normatív hozzájárulás meghatározásánál használt szorzó a következő – a lakosság szociális helyzetét jellemző – tényezőket veszi figyelembe:
– 0–17 éves korcsoportba tartozó állandó népességnek,
– 60 év feletti korcsoportba tartozó állandó népességnek, továbbá
– 20–30 éves korcsoportba (11 éves időszak) tartozó állandó népességnek az 1996. január 1-jei állapot szerinti,
– munkanélküliek jövedelempótló támogatásában részesülőknek az 1996. augusztus havi állapot szerinti,
– személyi jövedelemadót fizetőknek, az 1995. évi adóbevallások összesítése szerinti
részaránya az összes, illetve az aktív népességen belül.
4. Gyermek- és ifjúságvédelem
Összege: 330 200 Ft/ellátott
A hozzájárulás a gyermek- és ifjúságvédő intézetet (a továbbiakban: GYIVI) fenntartó önkormányzatot illeti meg az alábbiak szerint:
A) Az állami gondoskodás keretében gyámhatósági határozattal állami vagy intézeti nevelésbe vett, valamint intézeti elhelyezett és ideiglenes hatállyal beutalt 0–18 éves korúak után, akik
– nevelőotthonban,
– kollégiumban,
– szakmunkástanuló otthonban,
– csecsemőotthonban,
– kórházi és egyéb egészségügyi intézményben,
– munkásszálláson,
– nevelőszülőknél,
– albérletben és egyéb helyeken
elhelyezettek, kivéve a központi költségvetési szerv által fenntartott intézményekben (nevelőintézetben, különleges gyermekotthonokban, büntetés-végrehajtási intézetekben stb.) és a központi költségvetés által finanszírozott humánszolgáltatás keretében ellátottakat.
B) Az előzőeken túlmenően igénybe vehető ezen hozzájárulás:
– a csecsemőotthonba kerülő gyermek után akkor, ha állami gondoskodásba veszik, visszamenően a csecsemőotthonba kerülés időpontjától,
– legfeljebb 24 éves korig, a korábban állami gondoskodás alatt álló fiatal után, ha számára ellátást (szállást és étkezést) biztosítanak az A) pontban felsorolt helyeken, és a fiatal
= | nappali tagozaton tanulmányokat folytat, annak befejezéséig, | ||
= | önálló életvitelre nem képes, vagy csökkent munkaképességű, vagy munkaviszonyban áll ugyan, de havi jövedelme a minimálbért nem éri el, | ||
= | ápolást, gondozást nyújtó vagy rehabilitációs intézményben történő ellátást igényel, a szociális intézménybe történő felvétel időpontjáig, továbbá | ||
= | a teljes naptári évben sorkatonai szolgálatot teljesít, de ez esetben a hozzájárulás összegének 20%-ára, töredékévi szolgálat esetén ez utóbbinak időarányos részére jogosult az önkormányzat. |
Amennyiben a GYIVI-t fenntartó önkormányzat nyújt az ellátottak részére általános iskolai, középiskolai, szakiskolai, szakmunkásképző iskolai oktatást a gyermek- és ifjúságvédelemre vonatkozó normatív hozzájáruláson túl veheti külön igénybe a közoktatási célú normatív állami hozzájárulásokat a 18. i) és 18. j) pont alatti jogcímek kivételével – és a nemzeti, etnikai kisebbséghez tartozók iskolai neveléséhez és oktatásához, továbbá a két tannyelvű középiskolai oktatáshoz kapcsolódó kiegészítő hozzájárulásokat, az azokban meghatározott feltételek szerint.
Ha az eddigiekben felsorolt intézményi ellátásokat nem a GYIVI-t fenntartó önkormányzat nyújtja, a feladatot ellátó önkormányzat jogosult a normatív állami hozzájárulásra.
Az állami gondoskodásban részesülő gyermekek után az óvodai és kollégiumi ellátásra e jogcímen külön normatív állami hozzájárulás nem igényelhető. Ha az óvodai és kollégiumi ellátásokat nem a GYIVI-t fenntartó önkormányzat nyújtja, akkor a GYIVI-t fenntartó önkormányzat a feladatot ellátó önkormányzat számára azokat megtéríti, legalább a kapcsolódó normatív hozzájárulásoknak megfelelő szintig.
Ha az állami gondoskodásban lévő gyermek más önkormányzat által fenntartott napközi otthoni ellátásban részesül, a GYIVI a mindenkori térítési díj alapulvételével étkezési hozzájárulást fizet.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor becsléssel, az elszámolásnál az állami gondoskodásban részesülők éves gondozási napjainak a száma osztva 365-tel. A gondozási napok szerinti nyilvántartást – elhelyezés-típusonként – a GYIVI köteles vezetni.
5. Bentlakásos és átmeneti elhelyezést nyújtó intézményi ellátás
Összege: 246 900 Ft/ellátott
A hozzájárulás – fogyatékosok ápoló-, gondozóotthonának kivételével – az ápolást, gondozást nyújtó otthonokban, a rehabilitációs intézményekben, valamint a gyermekek, az időskorúak és a fogyatékosok átmeneti elhelyezését biztosító intézményekben ellátottak után illeti meg az önkormányzatot.
Azok az önkormányzatok vehetik igénybe a hozzájárulást, amelyek a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló, módosított 1993. évi III. törvényben szabályozott időskorúak, pszichiátriai betegek, szenvedélybetegek vagy egyéb betegségben szenvedők ápoló-, gondozóotthonát, illetve rehabilitációs intézményt, továbbá gyermekek, időskorúak és fogyatékosok átmeneti elhelyezését biztosító intézményt tartanak fenn, és ezen feladat az intézmény alapító okiratában (működési engedélyében) szerepel.
Ha a rehabilitációs intézmény közoktatási feladatot (óvodai, általános iskolai, középiskolai, szakiskolai és szakmunkásképző iskolai) is ellát, akkor a fenntartó önkormányzat az intézményen belül oktatott tanulók alapján igénybe veheti a közoktatási célú normatív állami hozzájárulásokat, a nemzeti, etnikai kisebbséghez tartozók óvodai neveléséhez, iskolai neveléséhez és oktatásához, továbbá a két tanítási nyelvű középiskolai oktatáshoz kapcsolódó kiegészítő hozzájárulásokat, az azokban meghatározott feltételek szerint.
Átmeneti elhelyezést nyújtó intézménynek minősülnek a hetes jelleggel, meghatározott időszakhoz kötődően folyamatosan működő, valamint határozott időtartamra elhelyezést biztosító intézmények: gyermekek átmeneti otthona, időskorúak, fogyatékosok gondozóháza (szállást biztosító klub, panzió, otthonház).
A gyermekek átmeneti otthonaként csak olyan intézmények vehetők figyelembe, amelyek a családban élő, állami gondoskodásban nem részesülő kiskorúak átmeneti elhelyezését biztosítják. Az állami gondoskodásban részesülő gyermekek után a 4. pont alatt részletezett normatív állami hozzájárulás igényelhető.
A hajléktalanok átmeneti elhelyezését biztosító intézményekben ellátottak után a 7. pont alatti, a fogyatékosok ápoló-, gondozóotthonaiban ellátottak után a 8. pont alatti normatív állami hozzájárulás illeti meg az önkormányzatot.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor becsléssel, elszámolásnál az ellátottak gondozási napokra vonatkozó nyilvántartása szerint összesített éves gondozási napok száma osztva 365-tel.
6. Nappali szociális intézményi ellátás
Összege: 48 000 Ft/ellátott
A hozzájárulás az időskorúak, a fogyatékosok, a szenvedélybetegek és a hajléktalanok nappali intézményeiben ellátottak után illeti meg az önkormányzatot.
Azok az önkormányzatok vehetik igénybe a hozzájárulást, amelyek a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló, módosított 1993. évi III. törvényben szabályozott időskorúak, fogyatékosok, szenvedélybetegek, valamint hajléktalanok nappali intézményét (idősek klubja, fogyatékosok, pszichiátriai és szenvedélybetegek nappali intézménye, nappali melegedő) tartanak fenn, és ezen feladat az intézmény alapító okiratában (működési engedélyében) szerepel. A taglétszámba nem vehetők figyelembe a kizárólag étkezésben részesülők, továbbá a 30 napnál folyamatosan hosszabb ideig távolmaradók, kivéve a nappali melegedőt igénybevevőket.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor becsléssel, elszámolásnál az ellátottak gondozási naplója (eseménynapló) alapján naponta összesített tagok számának alapulvételével kiszámított éves ellátotti létszám osztva 313 nappal.
7. Hajléktalanok átmeneti intézményei
Összege: 102 200 Ft/férőhely
A hozzájárulás a hajléktalanok átmeneti intézményében működő férőhelyek száma alapján illeti meg az önkormányzatot. Azok az önkormányzatok vehetik igénybe a hozzájárulást, melyek a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló, módosított 1993. évi III. törvényben szabályozott átmeneti szállást és éjjeli menedékhelyet tartanak fenn hajléktalanok részére, és ezen feladat az intézmény alapító okiratában (működési engedélyében) szerepel.
A férőhelyek számának meghatározása: tervezéskor becsléssel, elszámolásnál a gondozási napokon rendelkezésre álló férőhelyek számának éves összege osztva 365-tel.
8. Fogyatékosok ápoló-, gondozóotthoni és gyógypedagógiai intézeti ellátása
Összege: 337 300 Ft/ellátott
A hozzájárulás a fogyatékos gyermekek, illetve fogyatékos felnőttek ápoló-, gondozóotthonában, valamint a gyógypedagógiai intézetben ellátottak után illeti meg az önkormányzatot.
Azok az önkormányzatok vehetik igénybe a hozzájárulást, amelyek a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló, módosított 1993. évi III. törvényben szabályozott fogyatékosok (látás-, mozgás- értelmi és halmozottan fogyatékos) ápoló-, gondozóotthonát, továbbá a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvényben szabályozott gyógypedagógiai intézetet tartanak fenn, és ezen feladat az intézmény alapító okiratában (működési engedélyében) szerepel. Ha az ide tartozó intézmények közoktatási (óvodai, általános iskolai, középiskolai, szakiskolai és szakmunkásképző iskolai) feladatot is ellátnak, akkor a fenntartó önkormányzat az intézményen belül oktatott tanulók alapján igénybe veheti e normatív hozzájáruláson túl a közoktatási célú normatív állami hozzájárulásokat és a nemzeti, etnikai kisebbséghez tartozók óvodai neveléséhez, iskolai neveléséhez és oktatásához, továbbá a két tanítási nyelvű középiskolai oktatáshoz kapcsolódó kiegészítő hozzájárulásokat, az azokban meghatározott feltételek szerint.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor becsléssel, elszámolásnál az ellátottak gondozási napokra vonatkozó nyilvántartása szerint összesített éves gondozási napok száma osztva 365-tel.
9. Óvodai nevelés
Összege: 60 000 Ft/fő
A hozzájárulást a helyi önkormányzat az általa fenntartott óvodában ellátottak után veheti igénybe.
10. Iskolai oktatás az 1–6. évfolyamokon
Összege: 64 000 Ft/fő
A hozzájárulást a helyi önkormányzat az általa fenntartott iskolában – iskolatípustól függetlenül az általános műveltséget megalapozó pedagógiai szakaszon – oktatott tanulók után veheti igénybe.
11. Iskolai oktatás a 7–8. évfolyamokon
Összege: 68 000 Ft/fő
A hozzájárulást a helyi önkormányzat az általa fenntartott iskolában – iskolatípustól függetlenül az általános műveltséget megalapozó pedagógiai szakaszon – oktatott tanulók után veheti igénybe.
12. Iskolai oktatás a 9–10. évfolyamokon
a) Összege: 70 000 Ft/fő
A hozzájárulást a helyi önkormányzat az általa fenntartott általános iskolában, gimnáziumban, szakközépiskolában, továbbá abban az esetben, ha az oktatást a közoktatásról szóló, módosított 1993. évi LXXIX. törvény (a továbbiakban: közoktatásról szóló törvény) szerint szervezik, a szakiskolában és szakmunkásképző iskolában oktatott tanulók után veheti igénybe.
b) Összege: 60 000 Ft/fő
A hozzájárulást a helyi önkormányzat az általa fenntartott szakiskolában és szakmunkásképző iskolában oktatott tanulók után veheti igénybe abban az esetben, ha az oktatást az oktatásról szóló, módosított 1985. évi I. törvény (a továbbiakban: oktatásról szóló törvény) szerint szervezik.
13. Iskolai oktatás a 11–13. évfolyamokon
a) Összege: 87 000 Ft/fő
A hozzájárulást a helyi önkormányzat az általa fenntartott gimnáziumban és szakközépiskolában oktatott tanulók után veheti igénybe.
b) Összege: 60 000 Ft/fő
A hozzájárulást a helyi önkormányzat az általa fenntartott szakiskolában és szakmunkásképző iskolában oktatott tanulók után veheti igénybe abban az esetben, ha az oktatást az oktatásról szóló törvény szerint szervezik a 11. évfolyamon.
14. Iskolai szakképzés
a) Összege: 20 000 Ft/fő
A hozzájárulást a helyi önkormányzat az általa fenntartott szakiskolában az oktatásról szóló törvény szerint szervezett iskolai rendszerű gyakorlati képzésben a 9–11. évfolyamokon oktatott tanulók után veheti igénybe.
b) Összege: 40 000 Ft/fő
A hozzájárulást a helyi önkormányzatok által fenntartott szakmunkásképző iskolában az oktatásról szóló törvény szerint szervezett iskolai rendszerű gyakorlati képzésben a 9–11. évfolyamokon oktatott tanulók után veheti igénybe.
c) Összege: 70 000 Ft/fő
A hozzájárulást a helyi önkormányzat az általa fenntartott szakiskolában, szakmunkásképző iskolában a szakképzési évfolyamon szakmai-elméleti oktatásban résztvevők után veheti igénybe a közoktatásról szóló törvény vagy – 1993. szeptember 1-jét megelőzően – a Művelődési és Közoktatási Minisztérium által kiadott egyedi engedély, kísérleti engedély alapján szervezett iskolai rendszerű szakképzéshez.
d) Összege: 90 000 Ft/fő
A hozzájárulást a helyi önkormányzat az általa fenntartott szakközépiskolában a szakképzési évfolyamon szakmai-elméleti oktatásban résztvevők után veheti igénybe a közoktatásról szóló törvény vagy – 1993. szeptember 1-jét megelőzően – a Művelődési és Közoktatási Minisztérium által kiadott egyedi engedély, kísérleti engedély alapján szervezett iskolai rendszerű szakképzéshez.
e) Összege: 36 000 Ft/fő
A hozzájárulást a helyi önkormányzat az általa fenntartott szakmunkásképző iskolában és szakközépiskolában a szakképzési évfolyamon iskolai szakmai-gyakorlati oktatásban résztvevők után veheti igénybe a közoktatásról szóló törvény vagy – 1993. szeptember 1-jét megelőzően – a Művelődési és Közoktatási Minisztérium által kiadott egyedi engedély, kísérleti engedély alapján szervezett iskolai rendszerű szakképzéshez.
f) Összege: 28 000 Ft/fő
A hozzájárulást a helyi önkormányzat az általa fenntartott szakiskolában a szakképzési évfolyamon iskolai szakmai-gyakorlati oktatásban résztvevők után veheti igénybe a közoktatásról szóló törvény vagy – 1993. szeptember 1-jét megelőzően – a Művelődési és Közoktatási Minisztérium által kiadott egyedi engedély, kísérleti engedély alapján szervezett iskolai rendszerű szakképzéshez.
15. Kollégiumi, externátusi ellátás
Összege: 126 000 Ft/fő
A hozzájárulást a helyi önkormányzat az általa fenntartott iskolai kollégiumban, externátusban – a gyógypedagógiai intézet kivételével – ellátottak után veheti igénybe. A gyógypedagógiai nevelési-oktatási intézményben ellátottak (a fogyatékosság típusának megfelelően létrehozott kollégiumba, diákotthonba felvett fogyatékos tanulók) után a fogyatékosok ápoló-, gondozóotthoni és gyógypedagógiai intézeti ellátásához megállapított hozzájárulás igényelhető.
Ez a hozzájárulás vehető igénybe a kollégiumban, diákotthonban, iskolai életmódra felkészítő foglalkozáson való részvétel céljából felvett 3–7 éves gyermek után is.
16. Különleges gondozás keretében nyújtott ellátás
a) Összege: 90 000 Ft/fő
A hozzájárulást az illetékes szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye alapján otthoni vagy intézeti ellátás keretében, illetve nem közoktatási intézményben korai fejlesztésben és gondozásban részesülő gyermek után veheti igénybe a fenntartó, illetve a feladatot ellátó helyi önkormányzat. A fogyatékosok ápoló-, gondozóotthonában ellátott gyermek után is jár a hozzájárulás abban az esetben, ha az intézet az ellátott részére habilitációs, rehabilitációs célú foglalkoztatást is nyújt.
b) Összege: 103 000 Ft/fő