1 | Intézményi beruházási kiadások | 342,6 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 50,0 | |||||||||||||
2 | KSH Megyei Igazgatás | ||||||||||||||
1 | KSH Megyei Igazgatóságai | 3 871,7 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 177,7 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 2 905,9 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 944,5 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 143,5 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 35,5 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 20,0 | |||||||||||||
4 | KSH Könyvtár és Dokumentációs Szolgálat | 200,1 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 16,4 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 128,3 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 42,7 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 41,4 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 2,1 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 2,0 | |||||||||||||
5 | KSH kutatóintézetei | ||||||||||||||
1 | KSH Népességtudományi Kutató Intézet | 86,2 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 32,1 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 66,3 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 21,2 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 27,7 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 3,1 | |||||||||||||
2 | KSH Gazdaságelemzési és Informatikai Intézet | 143,8 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 116,6 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 133,1 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 42,9 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 78,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 6,4 | |||||||||||||
6 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | ||||||||||||||
1 | Beruházás | ||||||||||||||
2 | Statisztikai adatgyűjtés és -feldolgozás beruházásai | 301,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
4 | Kormányzati beruházás | 301,0 | |||||||||||||
2 | Az Európai Unióhoz való csatlakozás költségei | ||||||||||||||
1 | ACQUIS átvételének nemzeti programja | 742,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 562,1 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 179,9 | |||||||||||||
10 | Fejezeti tartalék | 10,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 163,7 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 173,7 | |||||||||||||
XXXI. fejezet összesen: | 13 350,4 | 1 102,4 | 12 248,0 |
Millió forintban | |||||||||||||||
Cím- szám | Alcím- szám | Jogcím- cso- port- szám | Jog- cím- szám | Elő- irány- zat- cso- port- szám | Kiemelt elő- irány- zat- szám | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- cso- port- név | Jog- cím- név | Elő- irány- zat- cso- port- név | FEJEZET | 2004. évi előirányzat | |||
Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | ||||||||||||
1 | MTA Titkársága | ||||||||||||||
1 | MTA Titkárság Igazgatása | 1 009,1 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 16,0 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 688,6 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 220,9 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 114,8 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 0,8 | |||||||||||||
3 | Kölcsönök | 10,0 | 10,0 | ||||||||||||
2 | MTA Doktori Tanács Titkársága | 2 966,5 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 24,0 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 2 663,2 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 298,2 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 29,1 | |||||||||||||
3 | Akadémikusi tiszteletdíjak és hozzátartozói ellátási díjak | 1 981,8 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 1 788,9 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 192,2 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 0,7 | |||||||||||||
2 | MTA Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia | 16,2 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 2,2 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 9,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 2,7 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 6,1 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 0,6 | |||||||||||||
3 | MTA Könyvtára | 473,9 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 36,0 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 247,1 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 83,1 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 174,5 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 1,0 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 4,2 | |||||||||||||
4 | MTA Matematikai és természettudományi kutatóintézetek | 7 715,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 3 060,8 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 5 731,7 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 1 794,3 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 3 058,5 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 35,9 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | 92,0 | |||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 214,8 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 32,3 | |||||||||||||
3 | Kölcsönök | 0,3 | |||||||||||||
5 | MTA Élettudományi kutatóintézetek | 4 059,5 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 1 290,3 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 3 089,4 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 998,3 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 1 095,1 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 19,6 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | 148,7 | |||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 262,9 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 29,4 | |||||||||||||
3 | Egyéb intézményi felhalmozási kiadások | 0,7 | |||||||||||||
3 | Kölcsönök | 4,8 | 1,7 | ||||||||||||
6 | MTA Társadalomtudományi kutatóintézetek | 3 723,5 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 698,1 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 2 736,4 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 882,7 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 781,7 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 2,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | 32,9 | |||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 50,7 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 1,0 | |||||||||||||
7 | MTA Területi akadémiai központok | 196,4 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 45,9 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 103,2 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 34,9 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 52,6 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 0,4 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
2 | Felújítás | 51,2 | |||||||||||||
8 | MTA Kutatást kiszolgáló szervek | 1 289,7 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 313,0 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 491,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 154,6 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 739,0 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 12,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 2,2 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 203,9 | |||||||||||||
9 | MTA Támogatott Kutatóhelyek Irodája | 2 009,2 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 59,2 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 1 418,3 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 468,2 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 173,6 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 3,1 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | 8,5 | |||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 13,7 | |||||||||||||
10 | MTA Jóléti intézmények | 316,2 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 187,7 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 191,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 66,2 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 179,2 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 0,7 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 66,8 | |||||||||||||
11 | OTKA Iroda | 326,3 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 200,4 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 60,1 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 55,8 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 10,0 | |||||||||||||
12 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | ||||||||||||||
1 | Beruházás | ||||||||||||||
1 | Alapkutatás beruházásai | 300,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
4 | Kormányzati beruházás | 300,0 | |||||||||||||
2 | Ágazati célelőirányzatok | ||||||||||||||
1 | Tudós társaságok támogatása | 36,8 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 36,8 | |||||||||||||
2 | Tudományos könyv- és folyóirat-kiadás | 160,5 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 25,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 7,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 24,0 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 104,5 | |||||||||||||
3 | Fiatal kutatók pályázatos támogatása | 1 187,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 893,3 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 293,7 | |||||||||||||
5 | Nemzeti Stratégiai Kutatások | 100,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 64,9 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 22,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 8,1 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 5,0 | |||||||||||||
8 | Nagy Imre Emlékház működtetésének alapítványi támogatása | 46,5 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 46,5 | |||||||||||||
10 | Határon túli magyar tudósok kutatásainak támogatása | ||||||||||||||
1 | Határon túli magyar tudósok támogatása | 47,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 40,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 7,0 | |||||||||||||
2 | Arany János Közalapítvány támogatása | 100,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 100,0 | |||||||||||||
13 | Szakmai feladatok teljesítése | 534,9 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 36,1 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 12,6 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 83,7 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 402,5 | |||||||||||||
14 | Intézményekhez le nem bontott bevétel | ||||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 4 608,5 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 1 871,2 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 557,1 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 1 830,2 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 20,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 240,0 | |||||||||||||
3 | Egyéb intézményi felhalmozási kiadások | 100,0 | |||||||||||||
3 | Kölcsönök | 10,0 | |||||||||||||
3 | Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok | ||||||||||||||
1 | Kutatási témapályázatok | 6 700,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 2 400,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 600,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 3 250,0 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 100,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 350,0 | |||||||||||||
4 | Bolyai Ösztöndíj | ||||||||||||||
1 | Senior kutatók ösztöndíja | 869,9 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 661,9 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 192,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 16,0 | |||||||||||||
5 | Központi kezelésű felújítások | 470,7 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
2 | Felújítás | 470,7 | |||||||||||||
10 | Fejezeti tartalék | 57,0 | 57,0 | ||||||||||||
XXXIII. fejezet összesen: | 47 339,1 | 10 645,5 | 36 693,6 |
Millió forintban | |||||||||||||||
Cím- szám | Alcím- szám | Jogcím- cso- port- szám | Jog- cím- szám | Elő- irány- zat- cso- port- szám | Kiemelt elő- irány- zat- szám | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- cso- port- név | Jog- cím- név | Elő- irány- zat- cso- port- név | FEJEZET | 2004. évi előirányzat | |||
Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | ||||||||||||
1 | Devizában fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Devizahitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Nemzetközi pénzügyi szervezetektől és külföldi pénzintézetektől felvett hitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Világbanki hitelek elszámolásai | 1 958,6 | 300,7 | ||||||||||||
2 | EBB hitelek kamatelszámolásai | 6 188,0 | 83,3 | ||||||||||||
3 | KfW hitelek kamatelszámolásai | 1 476,3 | |||||||||||||
4 | ET Fejlesztési Bank hiteleinek kamatelszámolásai | 2 432,5 | |||||||||||||
5 | MÁV-tól 2000-ben átvállalt hitelek kamatelszámolása | 166,1 | |||||||||||||
6 | MÁV-tól és a GySEV-től 2002-ben átvállalt hitelek kamatelszámolásai | 2 737,0 | |||||||||||||
7 | ÁAK Rt.-től 2002-ben átvállalt devizahitelek kamatelszámolásai | 1 399,5 | |||||||||||||
8 | EBRD hitelek kamatelszámolásai | 86,8 | |||||||||||||
2 | 1999-től felvett devizahitelek kamatelszámolásai | 5 613,2 | |||||||||||||
3 | Belföldi devizahitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | 1997-ben átváltott devizaadósság kamatelszámolásai | 32 060,3 | |||||||||||||
2 | MÁV-tól 2002-ben átvállalt hitel kamatelszámolásai | 245,9 | |||||||||||||
6 | Rendezvénycsarnok Ingatlanfejlesztő és Kezelő Rt. 2004-ben átvállalt hitelének kamatelszámolása | 395,8 | |||||||||||||
2 | Devizakötvények kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | 1999-től kibocsátott devizakötvények kamatelszámolásai | 67 728,2 | |||||||||||||
2 | Angol és amerikai kötvények kamatelszámolásai | 7,2 | |||||||||||||
3 | Devizaszámla kamatelszámolásai | 1 245,0 | |||||||||||||
2 | A forintban fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Forinthitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
2 | Egyéb hitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Útalaptól átvállalt hitel kamatelszámolása | 341,5 | |||||||||||||
3 | Állami kölcsön kamatelszámolása | 5,0 | |||||||||||||
4 | MÁV Rt.-től 2002-ben átvállalt forinthitelek kamatelszámolásai | 72,4 | |||||||||||||
9 | BKV Rt.-től 2002-ben átvállalt forinthitelek kamatelszámolásai | 329,9 | |||||||||||||
12 | Rendezvénycsarnok Ingatlanfejlesztő és Kezelő Rt. 2004-ben átvállalt hitelének kamatelszámolása | 1 061,3 | |||||||||||||
2 | Államkötvények kamatelszámolása | ||||||||||||||
1 | Piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Hiányt finanszírozó és adósságmegújító államkötvények kamatelszámolásai | 411 540,4 | |||||||||||||
2 | Társadalombiztosítási alapok hiányait finanszírozó államkötvények kamatelszámolása | 108,3 | |||||||||||||
3 | Kincstári takarékkötvény kamatelszámolásai | 687,3 | |||||||||||||
4 | Államkötvények felhalmozott kamatelszámolása | 40 221,9 | |||||||||||||
2 | Nem piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolása | ||||||||||||||
1 | Lakással kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai | 3 094,3 | |||||||||||||
2 | Konszolidációval kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai | 21 281,4 | |||||||||||||
4 | Kamatmentes adósság kötvényesítésével kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai | 15 404,1 | |||||||||||||
5 | Postabank Rt.-nek átadott államkötvények kamatelszámolásai | 6 331,1 | |||||||||||||
6 | ÁPV Rt. gázközművek miatti tartalékfeltöltését fedező kötvény kamata | 1 665,3 | |||||||||||||
7 | Alárendelt kölcsöntőkekötvény kamatelszámolása | 1 348,7 | |||||||||||||
8 | MFB Rt.-nek átadott államkötvények kamatelszámolásai | 9 216,4 | |||||||||||||
3 | Kincstárjegyek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Diszkont kincstárjegyek kamatelszámolása | 121 235,2 | |||||||||||||
2 | Lakossági kincstárjegyek kamatelszámolása | 38 189,2 | |||||||||||||
4 | Kincstári egységes számla forintbetét kamatelszámolásai | 20 298,9 | |||||||||||||
3 | Adósság és követeléskezelés egyéb kiadásai | ||||||||||||||
1 | Jutalékok és egyéb költségek | ||||||||||||||
1 | Deviza elszámolások | 939,6 | |||||||||||||
2 | Forint elszámolások | 6 947,3 | |||||||||||||
2 | Állampapírok értékesítését támogató kommunikációs kiadások | 800,0 | |||||||||||||
4 | Követeléskezelés költségei | 73,0 | |||||||||||||
4 | Tőkekövetelések visszatérülése | ||||||||||||||
1 | Kormányhitelek visszatérülése | 14 719,8 | |||||||||||||
2 | Nemzetközi pénzügyi szervezetek és külföldi pénzintézetek belföldre kihelyezett hiteleinek tőke-visszatérülése | ||||||||||||||
1 | Világbanki hitelek tőke-visszatérülése | 1 118,7 | |||||||||||||
2 | EBB hitelek tőke-visszatérülése | 740,0 | |||||||||||||
3 | OECF hitel tőke-visszatérülése | 240,2 | |||||||||||||
3 | Állami kölcsön tőke-visszatérülése | 1,5 | |||||||||||||
4 | Állami alapjuttatás járadéka | 1 635,0 | |||||||||||||
XLI. fejezet összesen: | 761 813,4 | 81 958,7 | |||||||||||||
KIADÁSI FŐÖSSZEG: | 6 132 434,5 | ||||||||||||||
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 5 481 509,5 | ||||||||||||||
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: | –650 925,0 |
Millió forintban | ||
BEVÉTELEK | 2004. évi előirányzat | |
GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK BEFIZETÉSEI | ||
Társasági adó | 459 900,0 | |
Egyszerűsített vállalkozói adó | 54 500,0 | |
Ökoadó | 25 000,0 | |
Bányajáradék | 19 000,0 | |
Vám és importbefizetések | 43 000,0 | |
Játékadó | 64 005,0 | |
Egyéb befizetések | 21 000,0 | |
Egyéb központosított bevételek | 94 945,2 | |
Összesen: | 781 350,2 | |
FOGYASZTÁSHOZ KAPCSOLT ADÓK | ||
Általános forgalmi adó | 1 904 862,8 | |
Jövedéki és fogyasztási adó | 719 800,0 | |
Összesen: | 2 624 662,8 | |
LAKOSSÁG BEFIZETÉSEI | ||
Személyi jövedelemadó | 1 025 572,0 | |
Adóbefizetések | 3 900,0 | |
Illeték befizetések | 85 950,0 | |
Összesen: | 1 115 422,0 | |
KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK ÉS FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZATOK | ||
Költségvetési szervek bevételei | 476 775,1 | |
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok saját bevételei | 49 462,7 | |
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok EU támogatása | 164 559,4 | |
Együtt: | 214 022,1 | |
Központi beruházások EU támogatása | 387,6 | |
Összesen: | 691 184,8 | |
BEFIZETÉS AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS ALRENDSZEREIBŐL | ||
Központi költségvetési szervektől származó befizetések | 21 800,0 | |
Elkülönített állami pénzalapok befizetése | 67 896,0 | |
Helyi önkormányzatok befizetése | 6 000,0 | |
Összesen: | 95 696,0 | |
ÁLLAMI, KINCSTÁRI VAGYONNAL KAPCSOLATOS BEFIZETÉSEK | 37 285,0 | |
EGYÉB BEVÉTELEK | 10 050,0 | |
ADÓSSÁGSZOLGÁLATTAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK | 81 958,7 | |
VISSZATÉRÍTÉS AZ EU-TÓL | 43 900,0 | |
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 5 481 509,5 | |
A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS HIÁNYA: | 650 925,0 | |
Millió forintban | ||
KIADÁSOK | 2004. évi előirányzat | |
EGYEDI ÉS NORMATÍV TÁMOGATÁSOK | 105 663,0 | |
KÖZSZOLGÁLATI MŰSORSZOLGÁLTATÁS TÁMOGATÁSA | 46 918,3 | |
FOGYASZTÓI ÁRKIEGÉSZÍTÉS | 117 000,0 | |
LAKÁSÉPÍTÉSI TÁMOGATÁSOK | 127 700,0 | |
CSALÁDI TÁMOGATÁSOK, SZOCIÁLIS JUTTATÁSOK | ||
Családi támogatások | 315 107,4 | |
Jövedelempótló és jövedelem kiegészítő szociális támogatások | 136 785,4 | |
Különféle jogcímen adott térítések | 25 772,5 | |
Összesen: | 477 665,3 | |
KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK ÉS FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZATOK | ||
Költségvetési szervek kiadásai | 1 746 844,0 | |
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok kiadásai | 1 289 992,9 * | |
Központi beruházások kiadásai | 73 597,1 * | |
Összesen: | 3 110 434,0 | |
AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS ALRENDSZEREINEK TÁMOGATÁSA | ||
Elkülönített állami pénzalapok támogatása | 18 181,5 | |
Garancia és hozzájárulás a TB alapok kiadásaihoz | 334 102,5 | |
Helyi önkormányzatok támogatása | 795 144,0 | |
Összesen: | 1 147 428,0 | |
TÁRSADALMI ÖNSZERVEZŐDÉSEK TÁMOGATÁSA | 3 676,1 | |
NEMZETKÖZI PÉNZÜGYI KAPCSOLATOK KIADÁSAI | 7 882,8 | |
ADÓSSÁGSZOLGÁLAT, KAMATTÉRÍTÉS | 761 813,4 | |
TARTALÉKOK | ||
Általános tartalék | 31 300,0 | |
Céltartalékok | 5 800,0 | |
Rendkívüli beruházási tartalék | 900,0 | |
Összesen: | 38 000,0 | |
KORMÁNYZATI RENDKÍVÜLI ÉS EGYÉB KIADÁSOK | 28 905,0 | |
ÁLLAM ÁLTAL VÁLLALT KEZESSÉG ÉRVÉNYESÍTÉSE | 7 500,0 | |
ADÓSSÁGÁTVÁLLALÁS | 29 848,6 | |
BEFIZETÉS AZ EU-BA | 122 000,0 | |
KIADÁSI FŐÖSSZEG: | 6 132 434,5 |
1. Községek általános feladatai
Fajlagos összeg: | 16 500 forint/lakos, de legalább 1 000 000 forint, és legfeljebb 3 410 000 forint községenként, azonban ahol a lakosságszám nem éri el az 500 főt, ott községenként legfeljebb 5 000 000 forint. |
Legalább 2 000 000 forint hozzájárulás illeti meg az önkormányzatot, amennyiben közigazgatási feladatait egész évben körjegyzőség formájában látja el.
2. Települési igazgatási és kommunális feladatok
Fajlagos összeg: | 1607 forint/lakos |
A hozzájárulás a települési önkormányzatot az igazgatási, kommunális, út-, hídfenntartási, valamint a településüzemeltetés során jelentkező egyéb kiadásaihoz a lakosságszám szerint illeti meg.
3. Körjegyzőség működésével kapcsolatos feladatok
a) Alap-hozzájárulás
Fajlagos összeg: | 322 596 forint/körjegyzőség/hónap |
b) Ösztönző hozzájárulás
Az alap-hozzájáruláson túl illeti meg:
ba) a két községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1000 főt,
Fajlagos összeg: | 270 799 forint/hónap |
bb) a három vagy négy községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma nem éri el az 1000 főt,
Fajlagos összeg: | 210 622 forint/hónap |
bc) a három vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1000 főt, illetve az öt vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó együttes lakosságszám nem éri el az 1000 főt,
Fajlagos összeg: | 421 244 forint/hónap |
bd) a nagyközségi, városi (megyei jogú városi) székhelyű körjegyzőséget a székhelyhez kapcsolódó második és minden további, de legfeljebb nyolc község után.
Fajlagos összeg: | 150 444 forint/hónap |
Az ösztönző hozzájárulás egy jogcímen, a lakosságszám szerint vehető igénybe.
Körjegyzőségnek tekintendő a társult képviselő-testület hivatala is.
A hozzájárulást a körjegyzőség (a társult képviselő-testület, a körjegyzői feladatokat ellátó nagyközség, város) székhelye szerinti önkormányzat veheti igénybe. Az igénylésnél, illetve az év végi elszámolásánál
– az év közben megalakuló körjegyzőség – amennyiben megalakulásakor rendelkezik kinevezett körjegyzővel – a létrejöttét követő hónap első napjától,
– az év során megszűnő körjegyzőség a megszűnés hónapjáig bezárólag vehető figyelembe.
Amennyiben az önkormányzat 6 hónapot meghaladóan nem rendelkezik kinevezett körjegyzővel, e hozzájárulás időarányos része nem illeti meg. Ez érvényes abban az esetben is, ha a 6 hónap a költségvetési évet megelőző évben kezdődik. Új körjegyző kinevezése esetén az első betöltött teljes hónaptól jár az időarányos hozzájárulás.
4. Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok
Fajlagos összeg: | 3816 forint/külterületi lakos |
A hozzájárulás a lakott külterülettel rendelkező települési önkormányzatokat a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal által 2003. augusztus havi állapotra számított, az önkormányzat adatszolgáltatása alapján kimutatott külterületi lakosok száma szerint illeti meg.
5. Körzeti igazgatási feladatok
a) Fajlagos összeg: | 6 837 100 forint/körzetközpont | |
b) Fajlagos összeg: | 500 forint, az egyes okmányirodák 2002. október 1-je és 2003. szeptember 30-a közötti egyévi ügyiratszáma után, de okmányirodát fenntartó önkormányzatonként legalább 6 000 000 forint | |
c) Fajlagos összeg: | 424 forint/lakos | |
d) Fajlagos összeg: | 124 forint/lakos |
Az a)–d) pontban szereplő hozzájárulás a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (a továbbiakban: Szt.), a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 106. § (2) bekezdésében, valamint az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Étv.) 52. §-ának (2) bekezdésében hivatkozott kormányrendeletben kijelölt önkormányzatok első fokú gyámügyi, egyes gyermekvédelmi, szociális, valamint építésügyi igazgatási feladataihoz, továbbá a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló az 1992. évi LXVI. törvény 7/A. §-ában meghatározottak szerint az okmányirodák működéséhez kapcsolódik.
A b) pontban szereplő hozzájárulás a helyi önkormányzatokat az okmányirodák működési kiadásaihoz a feldolgozott ügyeknek a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal által rendelkezésre bocsátott száma szerint illeti meg.
A c) pontban szereplő hozzájárulás a kormányrendeletek által kijelölt városi, fővárosi, kerületi önkormányzatot az ellátási körzet lakosságszáma szerint a gyám- és építésügyi igazgatási feladataihoz illeti meg. Ez a pont tartalmazza az ellátási körzetben a cselekvőképességet korlátozó vagy kizáró gondnokság alatt álló személyek törvényes képviseletét ellátó hivatásos gondnokok foglalkoztatásához kapcsolódó hozzájárulást is. A hozzájárulás összegét az érintett körzetre vonatkozóan csökkenti a d) pontban megjelölt önkormányzatokat megillető állami hozzájárulás.
A d) pontban szereplő hozzájárulás – lakosságszám szerint – azon települési önkormányzatokat illeti meg, amelyek saját kezdeményezésükre az Étv. 52. §-ának (3) bekezdésében foglaltak alapján a Kormánytól engedélyt kaptak a hivatkozott törvény 52. §-ának (2) bekezdése szerinti építésügyi hatósági jogkör ellátására. Ezeket az önkormányzatokat az a) és c) pontban foglalt állami hozzájárulás nem illeti meg.
6. Megyei, fővárosi igazgatási és sportfeladatok
Fajlagos összeg: | 250 forint/lakos |
A hozzájárulás a megyei, fővárosi önkormányzatot igazgatási, területi honvédelmi igazgatási, sport-, valamint területfejlesztési informatikai feladatainak kiadásaihoz a lakosságszám szerint illeti meg.
7. Üdülőhelyi feladatok
Fajlagos összeg: | 2 forint/idegenforgalmi adóforint |
A hozzájárulás az üdülővendégek tartózkodási ideje alapján beszedett idegenforgalmi adó minden forintjához 2 forint. Késedelmi pótlék, bírság, illetve üdülőépület utáni idegenforgalmi adó alapján nem igényelhető a hozzájárulás.
8. A társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve súlyos foglalkoztatási gondokkal küzdő települési önkormányzatok kiadásaihoz történő hozzájárulás
Fajlagos összeg: | 3400 forint/lakos |
A hozzájárulás a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve az országos átlagot jelentősen meghaladó munkanélküliséggel sújtott települések jegyzékéről szóló 7/2003. (I. 14.) Korm. rendelet által meghatározott települések önkormányzatait a lakosságszám szerint illeti meg.
9. Pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátások
Fajlagos összeg: | 3500–16 000 forint/lakos |
A hozzájárulás a települési önkormányzatok által külön jogszabály alapján nyújtható pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátásokhoz, az egyes ellátásokhoz tartozó és az önkormányzatokat terhelő különféle járulék és hozzájárulás-fizetési kötelezettségekhez, valamint a közcélú munka szervezésének igazgatási feladataihoz kapcsolódik.
E feladatok különösen: a rendszeres gyermekvédelmi támogatásnak, a rendszeres szociális segélynek, az időskorúak járadékának, az Szt. 41. § (1) bekezdésében szabályozott ápolási díjnak és az utána fizetendő nyugdíjbiztosítási járuléknak, az adósságcsökkentési támogatásnak, az adósságkezelési szolgáltatáshoz kapcsolódó lakásfenntartási támogatásnak és az Szt. 38. § (2) bekezdésében szabályozott lakásfenntartási támogatásnak, a tartósan munkanélküliek jövedelempótló támogatásának és az ezen ellátottak után fizetendő egészségügyi hozzájárulásnak a 10%-a, a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, az Szt. 41. § (4) bekezdésében szabályozott ápolási díj és nyugdíjbiztosítási járuléka, a lakásfenntartási támogatás, az átmeneti (krízis-) segélyezés, a temetési segély, a köztemetés, a közgyógyellátás, valamint a gyermekek napközbeni ellátása keretében nyújtott étkeztetés térítési díjának szociális alapon történő egyedi mérséklése vagy elengedése.
A települési önkormányzatokat ez az összeg a lakosságszám alapján a települések szociális jellemzőiből képzett mutatószám szerint differenciáltan illeti meg.
A mutatószám kialakításában:
– 30%-os súllyal a rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülőknek a 2003. március, június és szeptember havi létszámadatokból számított átlagának,
– 20%-os súllyal a 60 éves és idősebb korcsoportba tartozók számának,
– 30%-os súllyal a rendszeres szociális segélyben részesülőknek a települési önkormányzatok visszaigénylése alapján nyilvántartott, valamint a közcélú foglalkoztatásban résztvevőknek a 2003. március, június és szeptember havi együttes létszámadataiból számított átlagának,
– 20%-os súllyal a 18–59 éves korcsoportba tartozó, személyi jövedelemadót nem fizetők számának a 2002. évi adóbevallások összesítése alapján
számított lakosságszámon belüli részaránya szerepel.
10. A lakáshoz jutás feladatai
Fajlagos összeg: | 1100–2100 forint/lakos, de legalább 2 000 000 forint/település |
A hozzájárulás a települési önkormányzatokat az állampolgárok lakáshoz jutásának támogatásához lakosságszámuk alapján, a települések szociális és lakás-ellátottsági, valamint lakás-közművesítettségi jellemzőiből képzett mutatószám szerint differenciáltan illeti meg.
A mutatószám kialakításában szerepelnek:
– 15%-os súllyal a 18–59 éves korcsoportba tartozóknak,
– 30%-os súllyal a regisztrált munkanélküliek – 2002. november és 2003. február, május és augusztus havi létszámadataiból számított – átlagának,
– 10%-os súllyal a 2001. és 2002. évi házasságkötéseknek,
– 5%-os súllyal a 2003. január 1-jén meglévő lakószobáknak és
– 40%-os súllyal a csatornahálózatba be nem kapcsolt lakásoknak
a lakosságszámhoz viszonyított aránya.
11. Szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatási feladatok
a) Alap-hozzájárulás
Fajlagos összeg: | 1300 forint/lakos |
Az alap-hozzájárulás a települési önkormányzatoknak az Szt.-ben, valamint a Gyvt.-ben meghatározott szociális és gyermekjóléti alapellátási kötelezettségei körébe tartozó szolgáltatások és intézmények működési költségeihez kapcsolódik.
Ezek különösen: az étkeztetés, a házi segítségnyújtás, a családsegítés, a speciális alapellátási feladatok, a gyermekjóléti szolgáltatás.
Az alap-hozzájárulás a települési önkormányzatot lakosságszáma alapján illeti meg.
Az a települési önkormányzat, amely a bc) pont alatt szereplő gondozási központ működtetéséhez kapcsolódó kiegészítő hozzájárulást igénybe veszi, az alap-hozzájárulás összegének időarányosan 40%-ára jogosult.
Az a települési önkormányzat, amely nem tart fenn gondozási központot, és a be) pont alatti házi gondozási körzet működtetéséhez kapcsolódó kiegészítő hozzájárulás
– teljes összegét igénybe veszi, az e pont alatti alap-hozzájárulás összegének 70%-ára,
– 50%-át veszi igénybe, az e pont alatti alap-hozzájárulás összegének 85%-ára
jogosult.
b) Kiegészítő hozzájárulások
ba) Családsegítő és/vagy gyermekjóléti szolgálat működtetése
Fajlagos összeg: | 520 forint/lakos |
A kiegészítő hozzájárulásra jogosult az a települési önkormányzat, amely külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelő családsegítő és/vagy gyermekjóléti szolgálatot tart fenn, és együttesen megfelel az alábbi feltételeknek:
– a családsegítő és/vagy gyermekjóléti szolgálat önálló jogi személy vagy önálló jogi személyiséggel rendelkező intézmény erre a feladatra létrehozott szervezeti egysége,
– a szolgálat legalább 3 főt – ha mindkét szolgáltatást működteti, összesen legalább 5 főt – főállásban foglalkoztat,
– a feladat az intézmény alapító okiratában a tárgyévet megelőző év december 31-én szerepelt,
– a családsegítő, illetve a gyermekjóléti szolgálatot a tárgyévben is működteti, vagy a feladat ellátását az Szt. 120–122. §-a és/vagy a Gyvt. 97. §-ában foglaltak szerinti ellátási szerződés alapján biztosítja.
A kiegészítő hozzájárulás teljes összegét az a települési önkormányzat igényelheti, amely a meghatározott intézményi formában mind a családsegítés, mind a gyermekjóléti szolgáltatás feladatait ellátja, ha csak az egyik szolgáltatást működteti, a kiegészítő hozzájárulás 50%-a illeti meg.
Megilleti a támogatás a települési önkormányzatot akkor is, ha az előző feltételek mellett a családsegítő és/vagy gyermekjóléti szolgálatot – a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény (a továbbiakban: Ttv.) 8., 9. és 16. §-a szerint – intézményi társulás keretében működteti.
A kiegészítő hozzájárulást az intézményt fenntartó települési önkormányzat a lakosságszám alapján veheti igénybe. Társulás esetén a társulásban részt vevő önkormányzatok jogosultak a hozzájárulás igénybevételére.
bb) Falugondnoki vagy tanyagondnoki szolgáltatás működtetése
Fajlagos összeg: | 2 000 000 forint/szolgálat |
A kiegészítő hozzájárulásra jogosult az a települési önkormányzat, amely a falugondnoki, illetve tanyagondnoki szolgáltatást a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően tartja fenn, vagy ezen feladatot az Szt. 120–122. §-ai szerinti ellátási szerződés útján biztosítja, és megfelel az Szt. 60. §-a szerinti előírásoknak.
Megilleti a támogatás a települési önkormányzatot akkor is, ha az előző feltételek mellett a falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatást – a Ttv. 8., 9. és 16. §-a szerint – intézményi társulás keretében működteti. A jogosultságot a közigazgatási hivatal vezetőjének nyilatkozatával kell igazolni, amelynek tartalmaznia kell, hogy a megállapodás törvényes.
bc) Gondozási központ működtetése
Fajlagos összeg:
bca) 3 001 000 forint a 3000 főnél kisebb lakosságszámú települések esetén,
bcb) 4 001 700 forint a 3000 és 5000 fő közötti lakosságszámú települések esetén.
A hozzájárulás teljes összegére az a települési önkormányzat jogosult, amely az Szt. 57/A. §-a alapján gondozási központot működtet, vagy ezen feladatot az Szt. 120–122. §-ai szerinti ellátási szerződés alapján biztosítja, valamint megfelel az alábbi feltételek egyikének:
– a település lakosságszáma nem éri el a 3000 főt, és legalább 1 főállású (teljes munkaidőben dolgozó) házi gondozót foglalkoztatnak a gondozási központban,
– a település lakosságszáma 3000 fő vagy annál több, de nem haladja meg az 5000 főt, és legalább 3 főállású (teljes munkaidőben dolgozó) házi gondozót foglalkoztatnak a gondozási központban.
Megilleti a támogatás a települési önkormányzatot akkor is, ha az előző feltételek mellett a gondozási központot a Ttv. 8., 9., 16. §-a szerinti – intézményi társulás keretében működteti.
Társulás esetén
– a gondozási központ székhelye szerinti önkormányzatot a bcb) pont alatti hozzájárulás illeti meg és számol el azzal,
– a foglalkoztatott házi gondozók számát tekintve legalább 3 főállású teljes munkaidőben dolgozót kell alkalmazni,
– további feltétel, hogy a támogatást igénylő önkormányzat rendelkezzen a társult önkormányzatoknak az a) pont alatti hozzájárulás 60%-ának lemondásáról szóló nyilatkozattal, valamint a közigazgatási hivatal vezetőjének nyilatkozatával a társulás törvényességéről.
A bc) pont alatti kiegészítő hozzájárulás igénybevétele mellett az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatási feladatokhoz kapcsolódó a) pont alatti hozzájárulás összegének időarányosan 40%-ára jogosult.
bd) Támogató szolgálatok működtetése
Fajlagos összeg: | 10 000 000 forint/szolgálat |
A kiegészítő hozzájárulásra jogosult az a helyi önkormányzat, amely az Szt. 65/C. §-a alapján, valamint a külön jogszabályban foglalt szakmai követelmények szerint tart fenn támogató szolgálatot, azt 2003-ban is működtette.
A hozzájárulásra jogosult továbbá
– a megyei önkormányzat,
– az a 10 000 lakosságszámot elérő települési önkormányzat, amely 2004-ben új támogató szolgálatot hoz létre,
– a gesztor önkormányzat, ha a támogató szolgálatot – a Ttv. 8., 9. és 16. §-a szerint – intézményi társulás keretében működtetik, és a 10 000 lakosságszámot el nem érő társult települések együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja a 10 000 főt, valamint
– az a 10 000 lakosságszámot elérő települési önkormányzat is, amely a támogató szolgálat feladatait az Szt. 120–122. §-ai szerinti ellátási szerződés keretében biztosítja
a külön jogszabályban foglalt szakmai követelmények szerint.
be) Házi gondozási körzet működtetése
Fajlagos összeg: | 1 313 300 forint/körzet |
A kiegészítő hozzájárulásra az a legfeljebb 3000 lakosságszámú települési önkormányzat jogosult, amely az Szt. 63. §-a alapján a házi segítségnyújtás feladatainak ellátására legalább 2003. szeptember 1-jétől teljes vagy részmunkaidős főállású házi gondozót alkalmaz, vagy 2003. december 31-ig a feladatra ellátási szerződést kötött, továbbá 2004. március 1-jéig helyi rendeletében szabályozza a házi gondozási körzet működtetésének szabályait a következők szerint:
A házi gondozási körzet olyan szociális alapellátási egység, amelyet a települési önkormányzat a házi segítségnyújtás feladatainak ellátására legfeljebb 800 lakost magában foglaló területen a közigazgatási határain belül kijelöl.
A hozzájárulás teljes összege 800 fős körzetenként vehető igénybe.
Amennyiben a település lakosságszáma
– legalább 400 fővel meghaladja a kijelölt körzet(ek)be tartozók létszámát, illetve
– azokon a településeken, ahol a lakosságszám nem éri el a 800-at, de legalább 400 fő,