Időállapot: közlönyállapot (2003.XII.22.)

2003. évi CXVI. törvény - a Magyar Köztársaság 2004. évi költségvetéséről és az államháztartás hároméves kereteiről 13/16. oldal

1 Intézményi beruházási kiadások 342,6
2 Felújítás 50,0
2 KSH Megyei Igazgatás
1 KSH Megyei Igazgatóságai 3 871,7
1 Működési költségvetés 177,7
1 Személyi juttatások 2 905,9
2 Munkaadókat terhelő járulékok 944,5
3 Dologi kiadások 143,5
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 35,5
2 Felújítás 20,0
4 KSH Könyvtár és Dokumentációs Szolgálat 200,1
1 Működési költségvetés 16,4
1 Személyi juttatások 128,3
2 Munkaadókat terhelő járulékok 42,7
3 Dologi kiadások 41,4
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 2,1
2 Felújítás 2,0
5 KSH kutatóintézetei
1 KSH Népességtudományi Kutató Intézet 86,2
1 Működési költségvetés 32,1
1 Személyi juttatások 66,3
2 Munkaadókat terhelő járulékok 21,2
3 Dologi kiadások 27,7
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 3,1
2 KSH Gazdaságelemzési és Informatikai Intézet 143,8
1 Működési költségvetés 116,6
1 Személyi juttatások 133,1
2 Munkaadókat terhelő járulékok 42,9
3 Dologi kiadások 78,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 6,4
6 Fejezeti kezelésű előirányzatok
1 Beruházás
2 Statisztikai adatgyűjtés és -feldolgozás beruházásai 301,0
2 Felhalmozási költségvetés
4 Kormányzati beruházás 301,0
2 Az Európai Unióhoz való csatlakozás költségei
1 ACQUIS átvételének nemzeti programja 742,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 562,1
2 Munkaadókat terhelő járulékok 179,9
10 Fejezeti tartalék 10,0
1 Működési költségvetés 163,7
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 173,7
XXXI. fejezet összesen: 13 350,4 1 102,4 12 248,0

XXXIII. MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA

Millió forintban



Cím-
szám



Alcím-
szám


Jogcím-
cso-
port-
szám


Jog-
cím-
szám
Elő-
irány-
zat-
cso-
port-
szám

Kiemelt
elő-
irány-
zat-
szám



Cím-
név



Alcím-
név

Jog-
cím-
cso-
port-
név


Jog-
cím-
név
Elő-
irány-
zat-
cso-
port-
név


FEJEZET


2004. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Támogatás
1 MTA Titkársága
1 MTA Titkárság Igazgatása 1 009,1
1 Működési költségvetés 16,0
1 Személyi juttatások 688,6
2 Munkaadókat terhelő járulékok 220,9
3 Dologi kiadások 114,8
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 0,8
3 Kölcsönök 10,0 10,0
2 MTA Doktori Tanács Titkársága 2 966,5
1 Működési költségvetés 24,0
1 Személyi juttatások 2 663,2
2 Munkaadókat terhelő járulékok 298,2
3 Dologi kiadások 29,1
3 Akadémikusi tiszteletdíjak és hozzátartozói ellátási díjak 1 981,8
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 1 788,9
2 Munkaadókat terhelő járulékok 192,2
3 Dologi kiadások 0,7
2 MTA Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia 16,2
1 Működési költségvetés 2,2
1 Személyi juttatások 9,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 2,7
3 Dologi kiadások 6,1
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 0,6
3 MTA Könyvtára 473,9
1 Működési költségvetés 36,0
1 Személyi juttatások 247,1
2 Munkaadókat terhelő járulékok 83,1
3 Dologi kiadások 174,5
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 1,0
2 Felújítás 4,2
4 MTA Matematikai és természettudományi kutatóintézetek 7 715,0
1 Működési költségvetés 3 060,8
1 Személyi juttatások 5 731,7
2 Munkaadókat terhelő járulékok 1 794,3
3 Dologi kiadások 3 058,5
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 35,9
2 Felhalmozási költségvetés 92,0
1 Intézményi beruházási kiadások 214,8
2 Felújítás 32,3
3 Kölcsönök 0,3
5 MTA Élettudományi kutatóintézetek 4 059,5
1 Működési költségvetés 1 290,3
1 Személyi juttatások 3 089,4
2 Munkaadókat terhelő járulékok 998,3
3 Dologi kiadások 1 095,1
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 19,6
2 Felhalmozási költségvetés 148,7
1 Intézményi beruházási kiadások 262,9
2 Felújítás 29,4
3 Egyéb intézményi felhalmozási kiadások 0,7
3 Kölcsönök 4,8 1,7
6 MTA Társadalomtudományi kutatóintézetek 3 723,5
1 Működési költségvetés 698,1
1 Személyi juttatások 2 736,4
2 Munkaadókat terhelő járulékok 882,7
3 Dologi kiadások 781,7
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 2,0
2 Felhalmozási költségvetés 32,9
1 Intézményi beruházási kiadások 50,7
2 Felújítás 1,0
7 MTA Területi akadémiai központok 196,4
1 Működési költségvetés 45,9
1 Személyi juttatások 103,2
2 Munkaadókat terhelő járulékok 34,9
3 Dologi kiadások 52,6
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 0,4
2 Felhalmozási költségvetés
2 Felújítás 51,2
8 MTA Kutatást kiszolgáló szervek 1 289,7
1 Működési költségvetés 313,0
1 Személyi juttatások 491,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 154,6
3 Dologi kiadások 739,0
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 12,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 2,2
2 Felújítás 203,9
9 MTA Támogatott Kutatóhelyek Irodája 2 009,2
1 Működési költségvetés 59,2
1 Személyi juttatások 1 418,3
2 Munkaadókat terhelő járulékok 468,2
3 Dologi kiadások 173,6
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 3,1
2 Felhalmozási költségvetés 8,5
1 Intézményi beruházási kiadások 13,7
10 MTA Jóléti intézmények 316,2
1 Működési költségvetés 187,7
1 Személyi juttatások 191,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 66,2
3 Dologi kiadások 179,2
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 0,7
2 Felújítás 66,8
11 OTKA Iroda 326,3
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 200,4
2 Munkaadókat terhelő járulékok 60,1
3 Dologi kiadások 55,8
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 10,0
12 Fejezeti kezelésű előirányzatok
1 Beruházás
1 Alapkutatás beruházásai 300,0
2 Felhalmozási költségvetés
4 Kormányzati beruházás 300,0
2 Ágazati célelőirányzatok
1 Tudós társaságok támogatása 36,8
1 Működési költségvetés
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 36,8
2 Tudományos könyv- és folyóirat-kiadás 160,5
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 25,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 7,0
3 Dologi kiadások 24,0
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 104,5
3 Fiatal kutatók pályázatos támogatása 1 187,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 893,3
2 Munkaadókat terhelő járulékok 293,7
5 Nemzeti Stratégiai Kutatások 100,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 64,9
2 Munkaadókat terhelő járulékok 22,0
3 Dologi kiadások 8,1
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 5,0
8 Nagy Imre Emlékház működtetésének alapítványi támogatása 46,5
1 Működési költségvetés
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 46,5
10 Határon túli magyar tudósok kutatásainak támogatása
1 Határon túli magyar tudósok támogatása 47,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 40,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 7,0
2 Arany János Közalapítvány támogatása 100,0
1 Működési költségvetés
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 100,0
13 Szakmai feladatok teljesítése 534,9
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 36,1
2 Munkaadókat terhelő járulékok 12,6
3 Dologi kiadások 83,7
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 402,5
14 Intézményekhez le nem bontott bevétel
1 Működési költségvetés 4 608,5
1 Személyi juttatások 1 871,2
2 Munkaadókat terhelő járulékok 557,1
3 Dologi kiadások 1 830,2
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 20,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 240,0
3 Egyéb intézményi felhalmozási kiadások 100,0
3 Kölcsönök 10,0
3 Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok
1 Kutatási témapályázatok 6 700,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 2 400,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 600,0
3 Dologi kiadások 3 250,0
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 100,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 350,0
4 Bolyai Ösztöndíj
1 Senior kutatók ösztöndíja 869,9
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 661,9
2 Munkaadókat terhelő járulékok 192,0
3 Dologi kiadások 16,0
5 Központi kezelésű felújítások 470,7
2 Felhalmozási költségvetés
2 Felújítás 470,7
10 Fejezeti tartalék 57,0 57,0
XXXIII. fejezet összesen: 47 339,1 10 645,5 36 693,6

XLI. A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS KAMATELSZÁMOLÁSAI, TŐKE-VISSZATÉRÜLÉSEI, AZ ADÓSSÁG- ÉS KÖVETELÉS–KEZELÉS KÖLTSÉGEI

Millió forintban



Cím-
szám



Alcím-
szám


Jogcím-
cso-
port-
szám


Jog-
cím-
szám
Elő-
irány-
zat-
cso-
port-
szám

Kiemelt
elő-
irány-
zat-
szám



Cím-
név



Alcím-
név

Jog-
cím-
cso-
port-
név


Jog-
cím-
név
Elő-
irány-
zat-
cso-
port-
név


FEJEZET


2004. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Támogatás
1 Devizában fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai
1 Devizahitelek kamatelszámolásai
1 Nemzetközi pénzügyi szervezetektől és külföldi pénzintézetektől felvett hitelek kamatelszámolásai
1 Világbanki hitelek elszámolásai 1 958,6 300,7
2 EBB hitelek kamatelszámolásai 6 188,0 83,3
3 KfW hitelek kamatelszámolásai 1 476,3
4 ET Fejlesztési Bank hiteleinek kamatelszámolásai 2 432,5
5 MÁV-tól 2000-ben átvállalt hitelek kamatelszámolása 166,1
6 MÁV-tól és a GySEV-től 2002-ben átvállalt hitelek kamatelszámolásai 2 737,0
7 ÁAK Rt.-től 2002-ben átvállalt devizahitelek kamatelszámolásai 1 399,5
8 EBRD hitelek kamatelszámolásai 86,8
2 1999-től felvett devizahitelek kamatelszámolásai 5 613,2
3 Belföldi devizahitelek kamatelszámolásai
1 1997-ben átváltott devizaadósság kamatelszámolásai 32 060,3
2 MÁV-tól 2002-ben átvállalt hitel kamatelszámolásai 245,9
6 Rendezvénycsarnok Ingatlanfejlesztő és Kezelő Rt. 2004-ben átvállalt hitelének kamatelszámolása 395,8
2 Devizakötvények kamatelszámolásai
1 1999-től kibocsátott devizakötvények kamatelszámolásai 67 728,2
2 Angol és amerikai kötvények kamatelszámolásai 7,2
3 Devizaszámla kamatelszámolásai 1 245,0
2 A forintban fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai
1 Forinthitelek kamatelszámolásai
2 Egyéb hitelek kamatelszámolásai
1 Útalaptól átvállalt hitel kamatelszámolása 341,5
3 Állami kölcsön kamatelszámolása 5,0
4 MÁV Rt.-től 2002-ben átvállalt forinthitelek kamatelszámolásai 72,4
9 BKV Rt.-től 2002-ben átvállalt forinthitelek kamatelszámolásai 329,9
12 Rendezvénycsarnok Ingatlanfejlesztő és Kezelő Rt. 2004-ben átvállalt hitelének kamatelszámolása 1 061,3
2 Államkötvények kamatelszámolása
1 Piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolásai
1 Hiányt finanszírozó és adósságmegújító államkötvények kamatelszámolásai 411 540,4
2 Társadalombiztosítási alapok hiányait finanszírozó államkötvények kamatelszámolása 108,3
3 Kincstári takarékkötvény kamatelszámolásai 687,3
4 Államkötvények felhalmozott kamatelszámolása 40 221,9
2 Nem piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolása
1 Lakással kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai 3 094,3
2 Konszolidációval kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai 21 281,4
4 Kamatmentes adósság kötvényesítésével kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai 15 404,1
5 Postabank Rt.-nek átadott államkötvények kamatelszámolásai 6 331,1
6 ÁPV Rt. gázközművek miatti tartalékfeltöltését fedező kötvény kamata 1 665,3
7 Alárendelt kölcsöntőkekötvény kamatelszámolása 1 348,7
8 MFB Rt.-nek átadott államkötvények kamatelszámolásai 9 216,4
3 Kincstárjegyek kamatelszámolásai
1 Diszkont kincstárjegyek kamatelszámolása 121 235,2
2 Lakossági kincstárjegyek kamatelszámolása 38 189,2
4 Kincstári egységes számla forintbetét kamatelszámolásai 20 298,9
3 Adósság és követeléskezelés egyéb kiadásai
1 Jutalékok és egyéb költségek
1 Deviza elszámolások 939,6
2 Forint elszámolások 6 947,3
2 Állampapírok értékesítését támogató kommunikációs kiadások 800,0
4 Követeléskezelés költségei 73,0
4 Tőkekövetelések visszatérülése
1 Kormányhitelek visszatérülése 14 719,8
2 Nemzetközi pénzügyi szervezetek és külföldi pénzintézetek belföldre kihelyezett hiteleinek tőke-visszatérülése
1 Világbanki hitelek tőke-visszatérülése 1 118,7
2 EBB hitelek tőke-visszatérülése 740,0
3 OECF hitel tőke-visszatérülése 240,2
3 Állami kölcsön tőke-visszatérülése 1,5
4 Állami alapjuttatás járadéka 1 635,0
XLI. fejezet összesen: 761 813,4 81 958,7
KIADÁSI FŐÖSSZEG: 6 132 434,5
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: 5 481 509,5
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: –650 925,0

2. számú melléklet a 2003. évi CXVI. törvényhez

A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS 2004. ÉVI MÉRLEGE

Millió forintban
BEVÉTELEK 2004. évi előirányzat
GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK BEFIZETÉSEI
Társasági adó 459 900,0
Egyszerűsített vállalkozói adó 54 500,0
Ökoadó 25 000,0
Bányajáradék 19 000,0
Vám és importbefizetések 43 000,0
Játékadó 64 005,0
Egyéb befizetések 21 000,0
Egyéb központosított bevételek 94 945,2
Összesen: 781 350,2
FOGYASZTÁSHOZ KAPCSOLT ADÓK
Általános forgalmi adó 1 904 862,8
Jövedéki és fogyasztási adó 719 800,0
Összesen: 2 624 662,8
LAKOSSÁG BEFIZETÉSEI
Személyi jövedelemadó 1 025 572,0
Adóbefizetések 3 900,0
Illeték befizetések 85 950,0
Összesen: 1 115 422,0
KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK ÉS FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZATOK
Költségvetési szervek bevételei 476 775,1
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok saját bevételei 49 462,7
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok EU támogatása 164 559,4
Együtt: 214 022,1
Központi beruházások EU támogatása 387,6
Összesen: 691 184,8
BEFIZETÉS AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS ALRENDSZEREIBŐL
Központi költségvetési szervektől származó befizetések 21 800,0
Elkülönített állami pénzalapok befizetése 67 896,0
Helyi önkormányzatok befizetése 6 000,0
Összesen: 95 696,0
ÁLLAMI, KINCSTÁRI VAGYONNAL KAPCSOLATOS BEFIZETÉSEK 37 285,0
EGYÉB BEVÉTELEK 10 050,0
ADÓSSÁGSZOLGÁLATTAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK 81 958,7
VISSZATÉRÍTÉS AZ EU-TÓL 43 900,0
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: 5 481 509,5
A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS HIÁNYA: 650 925,0
Millió forintban
KIADÁSOK 2004. évi előirányzat
EGYEDI ÉS NORMATÍV TÁMOGATÁSOK 105 663,0
KÖZSZOLGÁLATI MŰSORSZOLGÁLTATÁS TÁMOGATÁSA 46 918,3
FOGYASZTÓI ÁRKIEGÉSZÍTÉS 117 000,0
LAKÁSÉPÍTÉSI TÁMOGATÁSOK 127 700,0
CSALÁDI TÁMOGATÁSOK, SZOCIÁLIS JUTTATÁSOK
Családi támogatások 315 107,4
Jövedelempótló és jövedelem kiegészítő szociális támogatások 136 785,4
Különféle jogcímen adott térítések 25 772,5
Összesen: 477 665,3
KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK ÉS FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZATOK
Költségvetési szervek kiadásai 1 746 844,0
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok kiadásai 1 289 992,9 * 
Központi beruházások kiadásai 73 597,1 * 
Összesen: 3 110 434,0
AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS ALRENDSZEREINEK TÁMOGATÁSA
Elkülönített állami pénzalapok támogatása 18 181,5
Garancia és hozzájárulás a TB alapok kiadásaihoz 334 102,5
Helyi önkormányzatok támogatása 795 144,0
Összesen: 1 147 428,0
TÁRSADALMI ÖNSZERVEZŐDÉSEK TÁMOGATÁSA 3 676,1
NEMZETKÖZI PÉNZÜGYI KAPCSOLATOK KIADÁSAI 7 882,8
ADÓSSÁGSZOLGÁLAT, KAMATTÉRÍTÉS 761 813,4
TARTALÉKOK
Általános tartalék 31 300,0
Céltartalékok 5 800,0
Rendkívüli beruházási tartalék 900,0
Összesen: 38 000,0
KORMÁNYZATI RENDKÍVÜLI ÉS EGYÉB KIADÁSOK 28 905,0
ÁLLAM ÁLTAL VÁLLALT KEZESSÉG ÉRVÉNYESÍTÉSE 7 500,0
ADÓSSÁGÁTVÁLLALÁS 29 848,6
BEFIZETÉS AZ EU-BA 122 000,0
KIADÁSI FŐÖSSZEG: 6 132 434,5

3. számú melléklet a 2003. évi CXVI. törvényhez

A helyi önkormányzatok normatív hozzájárulásai

1. Községek általános feladatai

Fajlagos összeg: 16 500 forint/lakos,
de legalább 1 000 000 forint,
és legfeljebb 3 410 000 forint községenként,
azonban ahol a lakosságszám nem éri el az 500 főt,
ott községenként legfeljebb 5 000 000 forint.

Legalább 2 000 000 forint hozzájárulás illeti meg az önkormányzatot, amennyiben közigazgatási feladatait egész évben körjegyzőség formájában látja el.

2. Települési igazgatási és kommunális feladatok

Fajlagos összeg: 1607 forint/lakos

A hozzájárulás a települési önkormányzatot az igazgatási, kommunális, út-, hídfenntartási, valamint a településüzemeltetés során jelentkező egyéb kiadásaihoz a lakosságszám szerint illeti meg.

3. Körjegyzőség működésével kapcsolatos feladatok

a) Alap-hozzájárulás

Fajlagos összeg: 322 596 forint/körjegyzőség/hónap

b) Ösztönző hozzájárulás

Az alap-hozzájáruláson túl illeti meg:

ba) a két községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1000 főt,

Fajlagos összeg: 270 799 forint/hónap

bb) a három vagy négy községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma nem éri el az 1000 főt,

Fajlagos összeg: 210 622 forint/hónap

bc) a három vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1000 főt, illetve az öt vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó együttes lakosságszám nem éri el az 1000 főt,

Fajlagos összeg: 421 244 forint/hónap

bd) a nagyközségi, városi (megyei jogú városi) székhelyű körjegyzőséget a székhelyhez kapcsolódó második és minden további, de legfeljebb nyolc község után.

Fajlagos összeg: 150 444 forint/hónap

Az ösztönző hozzájárulás egy jogcímen, a lakosságszám szerint vehető igénybe.

Körjegyzőségnek tekintendő a társult képviselő-testület hivatala is.

A hozzájárulást a körjegyzőség (a társult képviselő-testület, a körjegyzői feladatokat ellátó nagyközség, város) székhelye szerinti önkormányzat veheti igénybe. Az igénylésnél, illetve az év végi elszámolásánál

– az év közben megalakuló körjegyzőség – amennyiben megalakulásakor rendelkezik kinevezett körjegyzővel – a létrejöttét követő hónap első napjától,

– az év során megszűnő körjegyzőség a megszűnés hónapjáig bezárólag vehető figyelembe.

Amennyiben az önkormányzat 6 hónapot meghaladóan nem rendelkezik kinevezett körjegyzővel, e hozzájárulás időarányos része nem illeti meg. Ez érvényes abban az esetben is, ha a 6 hónap a költségvetési évet megelőző évben kezdődik. Új körjegyző kinevezése esetén az első betöltött teljes hónaptól jár az időarányos hozzájárulás.

4. Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok

Fajlagos összeg: 3816 forint/külterületi lakos

A hozzájárulás a lakott külterülettel rendelkező települési önkormányzatokat a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal által 2003. augusztus havi állapotra számított, az önkormányzat adatszolgáltatása alapján kimutatott külterületi lakosok száma szerint illeti meg.

5. Körzeti igazgatási feladatok

a) Fajlagos összeg: 6 837 100 forint/körzetközpont
b) Fajlagos összeg: 500 forint, az egyes okmányirodák 2002. október 1-je és 2003. szeptember 30-a közötti egyévi ügyiratszáma után, de okmányirodát fenntartó önkormányzatonként legalább 6 000 000 forint
c) Fajlagos összeg: 424 forint/lakos
d) Fajlagos összeg: 124 forint/lakos

Az a)–d) pontban szereplő hozzájárulás a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (a továbbiakban: Szt.), a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 106. § (2) bekezdésében, valamint az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Étv.) 52. §-ának (2) bekezdésében hivatkozott kormányrendeletben kijelölt önkormányzatok első fokú gyámügyi, egyes gyermekvédelmi, szociális, valamint építésügyi igazgatási feladataihoz, továbbá a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló az 1992. évi LXVI. törvény 7/A. §-ában meghatározottak szerint az okmányirodák működéséhez kapcsolódik.

A b) pontban szereplő hozzájárulás a helyi önkormányzatokat az okmányirodák működési kiadásaihoz a feldolgozott ügyeknek a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal által rendelkezésre bocsátott száma szerint illeti meg.

A c) pontban szereplő hozzájárulás a kormányrendeletek által kijelölt városi, fővárosi, kerületi önkormányzatot az ellátási körzet lakosságszáma szerint a gyám- és építésügyi igazgatási feladataihoz illeti meg. Ez a pont tartalmazza az ellátási körzetben a cselekvőképességet korlátozó vagy kizáró gondnokság alatt álló személyek törvényes képviseletét ellátó hivatásos gondnokok foglalkoztatásához kapcsolódó hozzájárulást is. A hozzájárulás összegét az érintett körzetre vonatkozóan csökkenti a d) pontban megjelölt önkormányzatokat megillető állami hozzájárulás.

A d) pontban szereplő hozzájárulás – lakosságszám szerint – azon települési önkormányzatokat illeti meg, amelyek saját kezdeményezésükre az Étv. 52. §-ának (3) bekezdésében foglaltak alapján a Kormánytól engedélyt kaptak a hivatkozott törvény 52. §-ának (2) bekezdése szerinti építésügyi hatósági jogkör ellátására. Ezeket az önkormányzatokat az a) és c) pontban foglalt állami hozzájárulás nem illeti meg.

6. Megyei, fővárosi igazgatási és sportfeladatok

Fajlagos összeg: 250 forint/lakos

A hozzájárulás a megyei, fővárosi önkormányzatot igazgatási, területi honvédelmi igazgatási, sport-, valamint területfejlesztési informatikai feladatainak kiadásaihoz a lakosságszám szerint illeti meg.

7. Üdülőhelyi feladatok

Fajlagos összeg: 2 forint/idegenforgalmi adóforint

A hozzájárulás az üdülővendégek tartózkodási ideje alapján beszedett idegenforgalmi adó minden forintjához 2 forint. Késedelmi pótlék, bírság, illetve üdülőépület utáni idegenforgalmi adó alapján nem igényelhető a hozzájárulás.

8. A társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve súlyos foglalkoztatási gondokkal küzdő települési önkormányzatok kiadásaihoz történő hozzájárulás

Fajlagos összeg: 3400 forint/lakos

A hozzájárulás a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve az országos átlagot jelentősen meghaladó munkanélküliséggel sújtott települések jegyzékéről szóló 7/2003. (I. 14.) Korm. rendelet által meghatározott települések önkormányzatait a lakosságszám szerint illeti meg.

9. Pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátások

Fajlagos összeg: 3500–16 000 forint/lakos

A hozzájárulás a települési önkormányzatok által külön jogszabály alapján nyújtható pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátásokhoz, az egyes ellátásokhoz tartozó és az önkormányzatokat terhelő különféle járulék és hozzájárulás-fizetési kötelezettségekhez, valamint a közcélú munka szervezésének igazgatási feladataihoz kapcsolódik.

E feladatok különösen: a rendszeres gyermekvédelmi támogatásnak, a rendszeres szociális segélynek, az időskorúak járadékának, az Szt. 41. § (1) bekezdésében szabályozott ápolási díjnak és az utána fizetendő nyugdíjbiztosítási járuléknak, az adósságcsökkentési támogatásnak, az adósságkezelési szolgáltatáshoz kapcsolódó lakásfenntartási támogatásnak és az Szt. 38. § (2) bekezdésében szabályozott lakásfenntartási támogatásnak, a tartósan munkanélküliek jövedelempótló támogatásának és az ezen ellátottak után fizetendő egészségügyi hozzájárulásnak a 10%-a, a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, az Szt. 41. § (4) bekezdésében szabályozott ápolási díj és nyugdíjbiztosítási járuléka, a lakásfenntartási támogatás, az átmeneti (krízis-) segélyezés, a temetési segély, a köztemetés, a közgyógyellátás, valamint a gyermekek napközbeni ellátása keretében nyújtott étkeztetés térítési díjának szociális alapon történő egyedi mérséklése vagy elengedése.

A települési önkormányzatokat ez az összeg a lakosságszám alapján a települések szociális jellemzőiből képzett mutatószám szerint differenciáltan illeti meg.

A mutatószám kialakításában:

– 30%-os súllyal a rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülőknek a 2003. március, június és szeptember havi létszámadatokból számított átlagának,

– 20%-os súllyal a 60 éves és idősebb korcsoportba tartozók számának,

– 30%-os súllyal a rendszeres szociális segélyben részesülőknek a települési önkormányzatok visszaigénylése alapján nyilvántartott, valamint a közcélú foglalkoztatásban résztvevőknek a 2003. március, június és szeptember havi együttes létszámadataiból számított átlagának,

– 20%-os súllyal a 18–59 éves korcsoportba tartozó, személyi jövedelemadót nem fizetők számának a 2002. évi adóbevallások összesítése alapján

számított lakosságszámon belüli részaránya szerepel.

10. A lakáshoz jutás feladatai

Fajlagos összeg: 1100–2100 forint/lakos, de legalább 2 000 000 forint/település

A hozzájárulás a települési önkormányzatokat az állampolgárok lakáshoz jutásának támogatásához lakosságszámuk alapján, a települések szociális és lakás-ellátottsági, valamint lakás-közművesítettségi jellemzőiből képzett mutatószám szerint differenciáltan illeti meg.

A mutatószám kialakításában szerepelnek:

– 15%-os súllyal a 18–59 éves korcsoportba tartozóknak,

– 30%-os súllyal a regisztrált munkanélküliek – 2002. november és 2003. február, május és augusztus havi létszámadataiból számított – átlagának,

– 10%-os súllyal a 2001. és 2002. évi házasságkötéseknek,

– 5%-os súllyal a 2003. január 1-jén meglévő lakószobáknak és

– 40%-os súllyal a csatornahálózatba be nem kapcsolt lakásoknak

a lakosságszámhoz viszonyított aránya.

11. Szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatási feladatok

a) Alap-hozzájárulás

Fajlagos összeg: 1300 forint/lakos

Az alap-hozzájárulás a települési önkormányzatoknak az Szt.-ben, valamint a Gyvt.-ben meghatározott szociális és gyermekjóléti alapellátási kötelezettségei körébe tartozó szolgáltatások és intézmények működési költségeihez kapcsolódik.

Ezek különösen: az étkeztetés, a házi segítségnyújtás, a családsegítés, a speciális alapellátási feladatok, a gyermekjóléti szolgáltatás.

Az alap-hozzájárulás a települési önkormányzatot lakosságszáma alapján illeti meg.

Az a települési önkormányzat, amely a bc) pont alatt szereplő gondozási központ működtetéséhez kapcsolódó kiegészítő hozzájárulást igénybe veszi, az alap-hozzájárulás összegének időarányosan 40%-ára jogosult.

Az a települési önkormányzat, amely nem tart fenn gondozási központot, és a be) pont alatti házi gondozási körzet működtetéséhez kapcsolódó kiegészítő hozzájárulás

– teljes összegét igénybe veszi, az e pont alatti alap-hozzájárulás összegének 70%-ára,

– 50%-át veszi igénybe, az e pont alatti alap-hozzájárulás összegének 85%-ára

jogosult.

b) Kiegészítő hozzájárulások

ba) Családsegítő és/vagy gyermekjóléti szolgálat működtetése

Fajlagos összeg: 520 forint/lakos

A kiegészítő hozzájárulásra jogosult az a települési önkormányzat, amely külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelő családsegítő és/vagy gyermekjóléti szolgálatot tart fenn, és együttesen megfelel az alábbi feltételeknek:

– a családsegítő és/vagy gyermekjóléti szolgálat önálló jogi személy vagy önálló jogi személyiséggel rendelkező intézmény erre a feladatra létrehozott szervezeti egysége,

– a szolgálat legalább 3 főt – ha mindkét szolgáltatást működteti, összesen legalább 5 főt – főállásban foglalkoztat,

– a feladat az intézmény alapító okiratában a tárgyévet megelőző év december 31-én szerepelt,

– a családsegítő, illetve a gyermekjóléti szolgálatot a tárgyévben is működteti, vagy a feladat ellátását az Szt. 120–122. §-a és/vagy a Gyvt. 97. §-ában foglaltak szerinti ellátási szerződés alapján biztosítja.

A kiegészítő hozzájárulás teljes összegét az a települési önkormányzat igényelheti, amely a meghatározott intézményi formában mind a családsegítés, mind a gyermekjóléti szolgáltatás feladatait ellátja, ha csak az egyik szolgáltatást működteti, a kiegészítő hozzájárulás 50%-a illeti meg.

Megilleti a támogatás a települési önkormányzatot akkor is, ha az előző feltételek mellett a családsegítő és/vagy gyermekjóléti szolgálatot – a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény (a továbbiakban: Ttv.) 8., 9. és 16. §-a szerint – intézményi társulás keretében működteti.

A kiegészítő hozzájárulást az intézményt fenntartó települési önkormányzat a lakosságszám alapján veheti igénybe. Társulás esetén a társulásban részt vevő önkormányzatok jogosultak a hozzájárulás igénybevételére.

bb) Falugondnoki vagy tanyagondnoki szolgáltatás működtetése

Fajlagos összeg: 2 000 000 forint/szolgálat

A kiegészítő hozzájárulásra jogosult az a települési önkormányzat, amely a falugondnoki, illetve tanyagondnoki szolgáltatást a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően tartja fenn, vagy ezen feladatot az Szt. 120–122. §-ai szerinti ellátási szerződés útján biztosítja, és megfelel az Szt. 60. §-a szerinti előírásoknak.

Megilleti a támogatás a települési önkormányzatot akkor is, ha az előző feltételek mellett a falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatást – a Ttv. 8., 9. és 16. §-a szerint – intézményi társulás keretében működteti. A jogosultságot a közigazgatási hivatal vezetőjének nyilatkozatával kell igazolni, amelynek tartalmaznia kell, hogy a megállapodás törvényes.

bc) Gondozási központ működtetése

Fajlagos összeg:

bca) 3 001 000 forint a 3000 főnél kisebb lakosságszámú települések esetén,

bcb) 4 001 700 forint a 3000 és 5000 fő közötti lakosságszámú települések esetén.

A hozzájárulás teljes összegére az a települési önkormányzat jogosult, amely az Szt. 57/A. §-a alapján gondozási központot működtet, vagy ezen feladatot az Szt. 120–122. §-ai szerinti ellátási szerződés alapján biztosítja, valamint megfelel az alábbi feltételek egyikének:

– a település lakosságszáma nem éri el a 3000 főt, és legalább 1 főállású (teljes munkaidőben dolgozó) házi gondozót foglalkoztatnak a gondozási központban,

– a település lakosságszáma 3000 fő vagy annál több, de nem haladja meg az 5000 főt, és legalább 3 főállású (teljes munkaidőben dolgozó) házi gondozót foglalkoztatnak a gondozási központban.

Megilleti a támogatás a települési önkormányzatot akkor is, ha az előző feltételek mellett a gondozási központot a Ttv. 8., 9., 16. §-a szerinti – intézményi társulás keretében működteti.

Társulás esetén

– a gondozási központ székhelye szerinti önkormányzatot a bcb) pont alatti hozzájárulás illeti meg és számol el azzal,

– a foglalkoztatott házi gondozók számát tekintve legalább 3 főállású teljes munkaidőben dolgozót kell alkalmazni,

– további feltétel, hogy a támogatást igénylő önkormányzat rendelkezzen a társult önkormányzatoknak az a) pont alatti hozzájárulás 60%-ának lemondásáról szóló nyilatkozattal, valamint a közigazgatási hivatal vezetőjének nyilatkozatával a társulás törvényességéről.

A bc) pont alatti kiegészítő hozzájárulás igénybevétele mellett az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatási feladatokhoz kapcsolódó a) pont alatti hozzájárulás összegének időarányosan 40%-ára jogosult.

bd) Támogató szolgálatok működtetése

Fajlagos összeg: 10 000 000 forint/szolgálat

A kiegészítő hozzájárulásra jogosult az a helyi önkormányzat, amely az Szt. 65/C. §-a alapján, valamint a külön jogszabályban foglalt szakmai követelmények szerint tart fenn támogató szolgálatot, azt 2003-ban is működtette.

A hozzájárulásra jogosult továbbá

– a megyei önkormányzat,

– az a 10 000 lakosságszámot elérő települési önkormányzat, amely 2004-ben új támogató szolgálatot hoz létre,

– a gesztor önkormányzat, ha a támogató szolgálatot – a Ttv. 8., 9. és 16. §-a szerint – intézményi társulás keretében működtetik, és a 10 000 lakosságszámot el nem érő társult települések együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja a 10 000 főt, valamint

– az a 10 000 lakosságszámot elérő települési önkormányzat is, amely a támogató szolgálat feladatait az Szt. 120–122. §-ai szerinti ellátási szerződés keretében biztosítja

a külön jogszabályban foglalt szakmai követelmények szerint.

be) Házi gondozási körzet működtetése

Fajlagos összeg: 1 313 300 forint/körzet

A kiegészítő hozzájárulásra az a legfeljebb 3000 lakosságszámú települési önkormányzat jogosult, amely az Szt. 63. §-a alapján a házi segítségnyújtás feladatainak ellátására legalább 2003. szeptember 1-jétől teljes vagy részmunkaidős főállású házi gondozót alkalmaz, vagy 2003. december 31-ig a feladatra ellátási szerződést kötött, továbbá 2004. március 1-jéig helyi rendeletében szabályozza a házi gondozási körzet működtetésének szabályait a következők szerint:

A házi gondozási körzet olyan szociális alapellátási egység, amelyet a települési önkormányzat a házi segítségnyújtás feladatainak ellátására legfeljebb 800 lakost magában foglaló területen a közigazgatási határain belül kijelöl.

A hozzájárulás teljes összege 800 fős körzetenként vehető igénybe.

Amennyiben a település lakosságszáma

– legalább 400 fővel meghaladja a kijelölt körzet(ek)be tartozók létszámát, illetve

– azokon a településeken, ahol a lakosságszám nem éri el a 800-at, de legalább 400 fő,