10 | MTA Jóléti intézmények | 244,9 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 195,5 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 203,4 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 69,6 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 166,7 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 0,7 | |||||||||||||
11 | OTKA Iroda | 310,8 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 206,7 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 62,1 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 32,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 10,0 | |||||||||||||
12 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | ||||||||||||||
1 | Beruházás | ||||||||||||||
1 | Alapkutatás beruházásai | 275,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
4 | Kormányzati beruházás | 275,0 | |||||||||||||
2 | Ágazati célelőirányzatok | ||||||||||||||
1 | Tudós társaságok támogatása | 25,3 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 25,3 | |||||||||||||
2 | Tudományos könyv- és folyóirat-kiadás | ||||||||||||||
1 | Magyar Tudomány | 19,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 19,0 | |||||||||||||
2 | Tudományos könyv- és folyóirat-kiadás támogatása | 150,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 25,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 7,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 20,0 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 98,0 | |||||||||||||
3 | Fiatal kutatók pályázatos támogatása | 1 078,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 810,9 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 267,1 | |||||||||||||
5 | Nemzeti Stratégiai Kutatások | 54,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 42,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 12,0 | |||||||||||||
8 | Nagy Imre Emlékház működtetésének alapítványi támogatása | 30,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 30,0 | |||||||||||||
10 | Határon túli magyar tudósok kutatásainak támogatása | ||||||||||||||
1 | Határon túli magyar tudósok támogatása | 116,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 90,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 26,0 | |||||||||||||
13 | Szakmai feladatok teljesítése | 126,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 10,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 3,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 98,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 15,0 | |||||||||||||
14 | Intézményekhez le nem bontott bevétel | ||||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 2 600,0 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 1 050,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 315,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 1 030,0 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 20,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 125,0 | |||||||||||||
3 | Egyéb intézményi felhalmozási kiadások | 60,0 | |||||||||||||
3 | Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok | ||||||||||||||
1 | Kutatási témapályázatok | 6 500,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 2 400,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 600,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 3 050,0 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 100,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 350,0 | |||||||||||||
4 | Bolyai ösztöndíj | ||||||||||||||
1 | Senior kutatók ösztöndíja | 864,4 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 655,8 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 190,8 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 17,8 | |||||||||||||
5 | Központi kezelésű felújítások | 55,4 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
2 | Felújítás | 55,4 | |||||||||||||
10 | Fejezeti tartalék | 1,8 | 1,8 | ||||||||||||
XXXIII. fejezet összesen: | 47 370,6 | 9 918,9 | 37 451,7 |
Millió forintban | |||||||||||||||
Cím- szám | Al- cím- szám | Jog- cím- csop.- szám | Jog- cím- szám | Elő- ir.- csop.- szám | Ki- emelt előir.- szám | Cím- név | Al- cím- név | Jog- cím- csop.- név | Jog- cím- név | Elő- ir.- csop.- név | FEJEZET | 2005. évi előirányzat | |||
Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | ||||||||||||
1 | Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal igazgatása | 614,1 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 750,5 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 525,2 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 161,7 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 557,7 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 120,0 | |||||||||||||
2 | Kutatás-fejlesztési Pályázati és Kutatáshasznosítási Iroda | 233,6 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 749,3 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 496,4 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 160,7 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 236,8 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 89,0 | |||||||||||||
3 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | ||||||||||||||
1 | Nemzetközi tagdíjak | 1 400,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 1 400,0 | |||||||||||||
1–3. cím összesen: | 3 747,5 | 1 499,8 | 2 247,7 | ||||||||||||
4 | Alapok támogatása | ||||||||||||||
1 | Kutatási és Technológiai Innovációs Alap | 12 196,9 | |||||||||||||
XXXIV. fejezet összesen: | 15 944,4 | 1 499,8 | 2 247,7 |
Millió forintban | |||||||||||||||
Cím- szám | Al- cím- szám | Jog- cím- csop.- szám | Jog- cím- szám | Elő- ir.- csop.- szám | Ki- emelt előir.- szám | Cím- név | Al- cím- név | Jog- cím- csop.- név | Jog- cím- név | Elő- ir.- csop.- név | FEJEZET | 2005. évi előirányzat | |||
Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | ||||||||||||
1 | Devizában fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Devizahitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Nemzetközi pénzügyi szervezetektől és külföldi pénzintézetektől felvett hitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Világbanki hitelek elszámolásai | 1 592,3 | 247,3 | ||||||||||||
2 | EBB hitelek kamatelszámolásai | 8 046,7 | 33,4 | ||||||||||||
3 | KfW hitelek kamatelszámolásai | 1 270,4 | |||||||||||||
4 | ET Fejlesztési Bank hiteleinek kamatelszámolásai | 2 797,0 | |||||||||||||
5 | MÁV-tól 2000-ben átvállalt hitelek kamatelszámolása | 83,4 | |||||||||||||
6 | MÁV-tól és a GySEV-től 2002-ben átvállalt hitelek kamatelszámolásai | 2 727,5 | |||||||||||||
7 | ÁAK Rt.-től 2002-ben átvállalt devizahitelek kamatelszámolásai | 1 288,6 | |||||||||||||
8 | EBRD hitelek kamatelszámolásai | 37,6 | |||||||||||||
2 | 1999-től felvett devizahitelek kamatelszámolásai | 3 433,4 | |||||||||||||
3 | Belföldi devizahitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | 1997-ben átváltott devizaadósság kamatelszámolásai | 28 711,6 | |||||||||||||
2 | MÁV-tól 2002-ben átvállalt hitel kamatelszámolásai | 480,6 | |||||||||||||
6 | Rendezvénycsarnok Ingatlanfejlesztő és Kezelő Rt. 2004-ben átvállalt hitelének kamatelszámolása | 424,2 | |||||||||||||
2 | Devizakötvények kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | 1999-től kibocsátott devizakötvények kamatelszámolásai | 94 893,2 | |||||||||||||
2 | Angol és amerikai kötvények kamatelszámolásai | 5,6 | |||||||||||||
3 | Devizaszámla kamatelszámolásai | 346,8 | |||||||||||||
2 | A forintban fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Forinthitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
2 | Egyéb hitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Útalaptól átvállalt hitel kamatelszámolása | 189,9 | |||||||||||||
3 | Állami kölcsön kamatelszámolása | 2,0 | |||||||||||||
4 | MÁV Rt.-től 2002-ben átvállalt forinthitelek kamatelszámolásai | 421,6 | |||||||||||||
9 | BKV Rt.-től 2002-ben átvállalt forinthitelek kamatelszámolásai | 90,6 | |||||||||||||
13 | NA Rt.-től 2004-ben átvállalt forinthitelek kamatelszámolásai | 2 866,7 | |||||||||||||
14 | Sportfólió Kht.-től 2004-ben átvállalt hitelek kamatelszámolásai | 243,7 | |||||||||||||
2 | Államkötvények kamatelszámolása | ||||||||||||||
1 | Piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Hiányt finanszírozó és adósságmegújító államkötvények kamatelszámolásai | 440 413,1 | |||||||||||||
4 | Államkötvények felhalmozott kamatelszámolása | 72 091,2 | |||||||||||||
2 | Nem piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolása | ||||||||||||||
1 | Lakással kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai | 2 101,5 | |||||||||||||
2 | Konszolidációval kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai | 25 037,6 | |||||||||||||
4 | Kamatmentes adósság kötvényesítésével kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai | 37 006,3 | |||||||||||||
5 | Postabank Rt.-nek átadott államkötvények kamatelszámolásai | 6 247,4 | |||||||||||||
6 | ÁPV Rt. gázközművek miatti tartalékfeltöltését fedező kötvény kamata | 1 461,2 | |||||||||||||
7 | Alárendelt kölcsöntőkekötvény kamatelszámolása | 1 406,5 | |||||||||||||
8 | MFB Rt.-nek átadott államkötvények kamatelszámolásai | 5 281,4 | |||||||||||||
3 | Kincstárjegyek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Diszkont kincstárjegyek kamatelszámolása | 139 569,0 | |||||||||||||
2 | Lakossági kincstárjegyek kamatelszámolása | 61 655,6 | |||||||||||||
4 | Kincstári egységes számla forintbetét kamatelszámolásai | 13 882,0 | |||||||||||||
5 | Intervenciós felvásárlás előfinanszírozási költségének megtérítése | 998,3 | |||||||||||||
3 | Adósság és követeléskezelés egyéb kiadásai | ||||||||||||||
1 | Jutalékok és egyéb költségek | ||||||||||||||
1 | Deviza elszámolások | 1 273,8 | |||||||||||||
2 | Forint elszámolások | 9 725,7 | |||||||||||||
2 | Állampapírok értékesítését támogató kommunikációs kiadások | 800,0 | |||||||||||||
4 | Követeléskezelés költségei | 70,0 | |||||||||||||
4 | Tőke követelések visszatérülése | ||||||||||||||
1 | Kormányhitelek visszatérülése | 3 516,0 | |||||||||||||
2 | Nemzetközi pénzügyi szervezetek és külföldi pénzintézetek belföldre kihelyezett hiteleinek tőke-visszatérülése | ||||||||||||||
1 | Világbanki hitelek tőke-visszatérülése | 1 084,4 | |||||||||||||
2 | EBB hitelek tőke-visszatérülése | 693,0 | |||||||||||||
3 | OECF hitel tőke-visszatérülése | 216,5 | |||||||||||||
4 | Állami alapjuttatás járadéka | 1 300,0 | |||||||||||||
XLI. fejezet összesen: | 880 247,2 | 95 817,4 |
Millió forintban | |||||||||||||||
Cím- szám | Al- cím- szám | Jog- cím- csop.- szám | Jog- cím- szám | Elő- ir.- csop.- szám | Ki- emelt előir.- szám | Cím- név | Al- cím- név | Jog- cím- csop.- név | Jog- cím- név | Elő- ir.- csop.- név | FEJEZET | 2005. évi előirányzat | |||
Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | ||||||||||||
1 | Vállalkozások költségvetési befizetései | ||||||||||||||
1 | Társasági adó | 467 802,0 | |||||||||||||
2 | Hitelintézetek és pénzügyi vállalkozások különadója | 37 800,0 | |||||||||||||
3 | Bányajáradék | 20 100,0 | |||||||||||||
5 | Játékadó-bevétel | 64 244,4 | |||||||||||||
6 | Egyszerűsített vállalkozói adó | 75 300,0 | |||||||||||||
7 | Ökoadó | ||||||||||||||
1 | Energiaadó | 10 700,0 | |||||||||||||
2 | Környezetterhelési díj | 9 000,0 | |||||||||||||
8 | Egyéb befizetések | 21 500,0 | |||||||||||||
2 | Fogyasztáshoz kapcsolt adók | ||||||||||||||
1 | Általános forgalmi adó | 2 048 000,0 | |||||||||||||
2 | Jövedéki adó | 672 300,0 | |||||||||||||
3 | Regisztrációs adó | 62 300,0 | |||||||||||||
3 | Lakosság költségvetési befizetései | ||||||||||||||
1 | Személyi jövedelemadó | 1 011 804,4 | |||||||||||||
2 | Egyéb lakossági adók | 3 500,0 | |||||||||||||
4 | Lakossági illetékek | 97 600,0 | |||||||||||||
5 | Egyéb kiemelt díjbevételek | 20 000,0 | |||||||||||||
4 | Egyéb költségvetési bevételek | ||||||||||||||
1 | Vegyes bevételek | ||||||||||||||
8 | Egyéb vegyes bevételek | 2 530,0 | |||||||||||||
9 | Kezesség-visszatérülés | 1 500,0 | |||||||||||||
10 | Törvénytelenül kifizetett szövetkezeti üzletrészek visszatérítése | 500,0 | |||||||||||||
5 | Költségvetési befizetések | ||||||||||||||
1 | Központi költségvetési szervek | 13 500,0 | |||||||||||||
2 | Helyi önkormányzatok befizetései | 6 500,0 | |||||||||||||
3 | Elkülönített állami pénzalapok befizetései | ||||||||||||||
6 | Munkaerőpiaci Alap | 81 300,0 | |||||||||||||
6 | Állami vagyonnal kapcsolatos bevételek | ||||||||||||||
1 | Osztalékbevételek | ||||||||||||||
1 | ÁPV Rt. által fizetett osztalék | 16 937,0 | |||||||||||||
2 | Koncessziós bevételek | ||||||||||||||
1 | Szerencsejátékkal kapcsolatos koncessziós díj | 1 609,0 | |||||||||||||
2 | Infrastruktúrával kapcsolatos koncessziós díj és árverési díj | 25 710,2 | |||||||||||||
3 | Kincstári vagyonkezeléssel és -hasznosítással kapcsolatos központi költségvetést megillető bevételek | 30 000,0 | |||||||||||||
4 | Autópályák finanszírozási rendszerének változásából adódó bevételek | 148 612,0 | |||||||||||||
7 | Uniós elszámolások | ||||||||||||||
1 | EU visszatérítés | 7 915,7 | |||||||||||||
2 | Vámbeszedési költség megtérítése | 10 000,0 | |||||||||||||
3 | Cukorilleték beszedési költség megtérítése | 414,6 | |||||||||||||
XLII. fejezet összesen: | 4 968 979,3 | ||||||||||||||
KIADÁSI FŐÖSSZEG: | 6 582 893,4 | ||||||||||||||
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 5 883 157,8 | ||||||||||||||
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: | –699 735,6 |
Millió forintban | ||
BEVÉTELEK | 2005. évi előirányzat | |
GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK BEFIZETÉSEI | ||
Társasági adó | 467 802,0 | |
A hitelintézetek és pénzügyi vállalkozások különadója | 37 800,0 | |
Egyszerűsített vállalkozói adó | 75 300,0 | |
Energia adó | 10 700,0 | |
Környezetterhelési díj | 9 000,0 | |
Bányajáradék | 20 100,0 | |
Játékadó | 64 244,4 | |
Egyéb befizetések | 21 500,0 | |
Egyéb központosított bevételek | 106 731,0 | |
Összesen: | 813 177,4 | |
FOGYASZTÁSHOZ KAPCSOLT ADÓK | ||
Általános forgalmi adó | 2 048 000,0 | |
Jövedéki adó | 672 300,0 | |
Regisztrációs/fogyasztási adó | 62 300,0 | |
Összesen: | 2 782 600,0 | |
LAKOSSÁG BEFIZETÉSEI | ||
Személyi jövedelemadó | 1 011 804,4 | |
Adóbefizetések | 3500,0 | |
Illeték befizetések | 97 600,0 | |
Egyéb kiemelt díjbevétel | 20 000,0 | |
Összesen: | 1 132 904,4 | |
KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK ÉS FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZATOK | ||
Költségvetési szervek bevételei | 513 905,8 | |
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok saját bevétele | 20 606,6 | |
Központi beruházások saját bevételei | ||
Együtt: | 534 512,4 | |
Fejezeti kezelésű előirányzatok és központi beruházások EU támogatása | 177 117,7 | |
Összesen: | 711 630,1 | |
BEFIZETÉS AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS ALRENDSZEREIBŐL | ||
Központi költségvetési szervektől származó befizetések | 13 500,0 | |
Elkülönített állami pénzalapok befizetése | 81 300,0 | |
Helyi önkormányzatok befizetése | 6 500,0 | |
Összesen: | 101 300,0 | |
ÁLLAMI, KINCSTÁRI VAGYONNAL KAPCSOLATOS BEFIZETÉSEK | 222 868,2 | |
MNB BEFIZETÉSE | ||
EGYÉB BEVÉTELEK | 4 530,0 | |
ADÓSSÁGSZOLGÁLATTAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK | 95 817,4 | |
UNIÓS ELSZÁMOLÁSOK | ||
EU visszatérítés | 7 915,7 | |
Vámbeszedési költség megtérítése | 10 000,0 | |
Cukorilleték beszedési költség megtérítése | 414,6 | |
Összesen: | 18 330,3 | |
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 5 883 157,8 | |
A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS HIÁNYA: | 699 735,6 | |
Millió forintban | ||
KIADÁSOK | 2005. évi előirányzat | |
EGYEDI ÉS NORMATÍV TÁMOGATÁSOK | 113 230,0 | |
KÖZSZOLGÁLATI MŰSORSZOLGÁLTATÁS TÁMOGATÁSA | 44 564,8 | |
FOGYASZTÓI ÁRKIEGÉSZÍTÉS | 117 000,0 | |
LAKÁSÉPÍTÉSI TÁMOGATÁSOK | 215 067,9 | |
CSALÁDI TÁMOGATÁSOK, SZOCIÁLIS JUTTATÁSOK | ||
Családi támogatások | 330 317,0 | |
Jövedelempótló és jövedelemkiegészítő szociális támogatások | 142 727,0 | |
Különféle jogcímen adott térítések | 25 000,0 | |
Összesen: | 498 044,0 | |
KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK ÉS FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZATOK | ||
Költségvetési szervek kiadásai | 1 807 696,4 | |
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok kiadása | 1 126 552,7 | |
Központi beruházások kiadásai | 44 082,5 | |
Összesen: | 2 978 331,6 | |
AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS ALRENDSZEREINEK TÁMOGATÁSA | ||
Elkülönített állami pénzalapok támogatása | 18 071,4 | |
Garancia és hozzájárulás a tb-alapok kiadásaihoz | 421 404,1 | |
Helyi önkormányzatok támogatása | 884 146,5 | |
Összesen: | 1 323 622,0 | |
TÁRSADALMI ÖNSZERVEZŐDÉSEK TÁMOGATÁSA | 3 737,7 | |
NEMZETKÖZI PÉNZÜGYI KAPCSOLATOK KIADÁSAI | 7 834,2 | |
ADÓSSÁGSZOLGÁLAT, KAMATTÉRÍTÉS | 880 247,2 | |
TARTALÉKOK | ||
Általános tartalék | 51 950,0 | |
Céltartalékok | 23 100,0 | |
Összesen: | 75 050,0 | |
KORMÁNYZATI RENDKÍVÜLI ÉS EGYÉB KIADÁSOK | 28 021,0 | |
ÁLLAM ÁLTAL VÁLLALT KEZESSÉG ÉRVÉNYESÍTÉSE | 18 243,0 | |
ADÓSSÁGÁTVÁLLALÁS | 69 900,0 | |
BEFIZETÉS AZ EU-BA | 210 000,0 | |
KIADÁSI FŐÖSSZEG: | 6 582 893,4 |
1. Községek általános feladatai
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 17 000 forint/lakos, | |
de legalább 1 500 000 forint, | ||
és legfeljebb 3 600 000 forint községenként, | ||
azonban ahol a lakosságszám nem éri el az 500 főt, | ||
ott községenként legfeljebb 5 000 000 forint. |
Legalább 2 500 000 forint hozzájárulás illeti meg az önkormányzatot, amennyiben közigazgatási feladatait egész évben körjegyzőség formájában látja el.
2. Települési igazgatási és kommunális feladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 1254 forint/lakos |
A hozzájárulás a települési önkormányzatot az igazgatási, kommunális, út-, hídfenntartási, valamint a település-üzemeltetés során jelentkező egyéb kiadásaihoz a lakosságszám szerint illeti meg.
3. Körjegyzőség működésével kapcsolatos feladatok
a) Alap-hozzájárulás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 333 600 forint/körjegyzőség/hónap |
b) Ösztönző hozzájárulás
Az alap-hozzájáruláson túl illeti meg:
ba) a két községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1000 főt,
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 282 035 forint/hónap |
bb) a három vagy négy községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma nem éri el az 1000 főt,
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 219 359 forint/hónap |
bc) a három vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1000 főt, illetve az öt vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó együttes lakosságszám nem éri el az 1000 főt,
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 438 720 forint/hónap |
bd) a nagyközségi, városi (megyei jogú városi) székhelyű körjegyzőséget a székhelyhez kapcsolódó második és minden további, de legfeljebb nyolc község után.
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 156 680 forint/hónap |
Az ösztönző hozzájárulás egy jogcímen, a lakosságszám szerint vehető igénybe.
Körjegyzőségnek tekintendő a társult képviselő-testület hivatala is.
A hozzájárulást a körjegyzőség (a társult képviselő-testület, a körjegyzői feladatokat ellátó nagyközség, város) székhelye szerinti önkormányzat veheti igénybe. Az igénylésnél, illetve az év végi elszámolásnál
– az év közben megalakuló körjegyzőség – amennyiben megalakulásakor rendelkezik kinevezett körjegyzővel – a létrejöttét követő hónap első napjától,
– az év során megszűnő körjegyzőség a megszűnés hónapjáig bezárólag vehető figyelembe.
Amennyiben az önkormányzat 6 hónapot meghaladóan nem rendelkezik kinevezett körjegyzővel, e hozzájárulás időarányos része nem illeti meg. Ez érvényes abban az esetben is, ha a 6 hónap a költségvetési évet megelőző évben kezdődik. Új körjegyző kinevezése esetén az első betöltött teljes hónaptól jár az időarányos hozzájárulás.
4. Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 3816 forint/külterületi lakos |
A hozzájárulás a lakott külterülettel rendelkező települési önkormányzatokat a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal által 2004. augusztus havi állapotra számított, az önkormányzat adatszolgáltatása alapján kimutatott külterületi lakosok száma szerint illeti meg.
5. Körzeti igazgatási feladatok
a) FAJLAGOS ÖSSZEG: | 3 500 000 forint/körzetközpont | |
b) FAJLAGOS ÖSSZEG: | 504 forint, az egyes okmányirodák 2003. október 1-je és 2004. szeptember 30-a közötti egyévi ügyiratszáma után, de okmányirodát fenntartó önkormányzatonként legalább 6 000 000 forint | |
c) FAJLAGOS ÖSSZEG: | 473 forint/lakos | |
d) FAJLAGOS ÖSSZEG: | 147 forint/lakos |
Az a)–d) pontban szereplő hozzájárulás a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (a továbbiakban: Szoctv.), a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 106. §-ának (2) bekezdésében, valamint az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Étv.) 52. §-ának (2) bekezdésében hivatkozott kormányrendeletben kijelölt önkormányzatok elsőfokú gyámügyi, egyes gyermekvédelmi, szociális, valamint építésügyi igazgatási feladataihoz, továbbá a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló az 1992. évi LXVI. törvény 7/A. §-ában meghatározottak szerint az okmányirodák működéséhez kapcsolódik.
A b) pontban szereplő hozzájárulás a helyi önkormányzatokat az okmányirodák működési kiadásaihoz a feldolgozott ügyeknek a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal által rendelkezésre bocsátott száma szerint illeti meg.
A c) pontban szereplő hozzájárulás a kormányrendeletek által kijelölt városi, fővárosi, kerületi önkormányzatot az ellátási körzet lakosságszáma szerint a gyám- és építésügyi igazgatási feladataihoz illeti meg. Ez a pont tartalmazza az ellátási körzetben a cselekvőképességet korlátozó vagy kizáró gondnokság alatt álló személyek törvényes képviseletét ellátó hivatásos gondnokok foglalkoztatásához kapcsolódó hozzájárulást is. A hozzájárulás összegét az érintett körzetre vonatkozóan csökkenti a d) pontban megjelölt önkormányzatokat megillető állami hozzájárulás.
A d) pontban szereplő hozzájárulás – lakosságszám szerint – azon nem körzetközpont önkormányzatokat illeti meg, amelyeket a kormányrendelet az Étv. 52. § (2) bekezdése alapján kijelölt a kiemelt építésügyi hatósági feladatok ellátására. Ezeket az önkormányzatokat az a) és c) pontokban foglalt állami hozzájárulások nem illetik meg.
Azon városokat – a 2004. január 1-jét követően várossá nyilvánított települések kivételével –, amelyek csak közigazgatási területükön bejelentett állandó lakosokra vonatkozóan, kizárólag gyám- és építésügyi igazgatási feladatokat látnak el, az a) és a c) pont szerinti támogatás illeti meg.
6. Megyei, fővárosi igazgatási és sportfeladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 250 forint/lakos |
A hozzájárulás a megyei, fővárosi önkormányzatot igazgatási, területi honvédelmi igazgatási, sport-, valamint területfejlesztési informatikai feladatainak kiadásaihoz a lakosságszám szerint illeti meg.
7. Üdülőhelyi feladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 2 forint/idegenforgalmi adóforint |
A hozzájárulás az üdülővendégek tartózkodási ideje alapján beszedett idegenforgalmi adó minden forintjához 2 forint. Késedelmi pótlék, bírság, illetve üdülőépület utáni idegenforgalmi adó alapján nem igényelhető a hozzájárulás.
8. A társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve súlyos foglalkoztatási gondokkal küzdő települési önkormányzatok kiadásaihoz történő hozzájárulás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 3600 forint/lakos |
A hozzájárulás a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve az országos átlagot jelentősen meghaladó munkanélküliséggel sújtott települések jegyzékéről szóló 7/2003. (I. 14.) Korm. rendelet által meghatározott települések önkormányzatait a lakosságszám szerint illeti meg.
9. Pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátások
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 3700–17 050 forint/lakos |
A hozzájárulás a települési önkormányzatok által a Szoctv. és a Gyvt. alapján nyújtható pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátásokhoz, az egyes ellátásokhoz tartozó és az önkormányzatokat terhelő különféle járulék- és hozzájárulás-fizetési kötelezettségekhez, valamint a közcélú munka szervezésének igazgatási feladataihoz kapcsolódik.
E feladatok különösen: a rendszeres gyermekvédelmi támogatásnak, a rendszeres szociális segélynek, az időskorúak járadékának, a Szoctv. 41. §-ának (1) bekezdésében szabályozott ápolási díjnak és az utána fizetendő nyugdíj-biztosítási járuléknak, az adósságcsökkentési támogatásnak, az adósságkezelési szolgáltatáshoz kapcsolódó lakásfenntartási támogatásnak és a Szoctv. 38. §-a (2) bekezdésében szabályozott lakásfenntartási támogatásnak, a tartósan munkanélküliek jövedelempótló támogatásának és az ezen ellátottak után fizetendő egészségügyi hozzájárulásnak a 10%-a, a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, a Szoctv. 41. §-ának (4) bekezdésében szabályozott ápolási díj és nyugdíj-biztosítási járuléka, a lakásfenntartási támogatás, az átmeneti (krízis-) segélyezés, a temetési segély, a köztemetés, a közgyógyellátás, valamint a gyermekek napközbeni ellátása keretében nyújtott étkeztetés térítési díjának szociális alapon történő egyedi mérséklése vagy elengedése.
A települési önkormányzatokat ez az összeg a lakosságszám alapján a települések szociális jellemzőiből képzett mutatószám szerint differenciáltan illeti meg.
A mutatószám kialakításában:
– 30%-os súllyal a rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülőknek a 2004. március, június és szeptember havi létszámadatokból számított átlagának,
– 20%-os súllyal a 60 éves és idősebb korcsoportba tartozók számának,
– 30%-os súllyal a rendszeres szociális segélyben részesülőknek a települési önkormányzatok visszaigénylése alapján nyilvántartott, valamint a közcélú foglalkoztatásban részt vevőknek a 2004. március, június és szeptember havi együttes létszámadataiból számított átlagának,
– 20%-os súllyal a 18–59 éves korcsoportba tartozó, személyi jövedelemadót nem fizetők számának a 2003. évi adóbevallások összesítése alapján számított
lakosságszámon belüli részaránya szerepel.
10. A lakáshoz jutás feladatai
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 1150–2200 forint/lakos, de legalább 200 000 forint/település |
A hozzájárulás a települési önkormányzatokat az állampolgárok lakáshoz jutásának támogatásához lakosságszámuk alapján, a települések szociális és lakás-ellátottsági, valamint lakás-közművesítettségi jellemzőiből képzett mutatószám szerint differenciáltan illeti meg.
A mutatószám kialakításában szerepelnek:
– 15%-os súllyal a 18–59 éves korcsoportba tartozóknak,
– 30%-os súllyal a regisztrált munkanélküliek – 2003. november és 2004. február, május és augusztus havi létszámadatokból számított – átlagának,
– 10%-os súllyal a 2002. és 2003. évi házasságkötéseknek,
– 5%-os súllyal a 2004. január 1-jén meglévő lakószobáknak és
– 40%-os súllyal a csatornahálózatba be nem kapcsolt lakásoknak
a lakosságszámhoz viszonyított aránya.
11. Szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatási feladatok
a) Helyben biztosítandó alapszolgáltatások
aa) Szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatások általános feladatai
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 650 forint/lakos |
A hozzájárulás a települési önkormányzatoknak a Szoctv.-ben, valamint a Gyvt.-ben meghatározott szociális és gyermekjóléti alapellátási kötelezettségei körébe tartozó szolgáltatások és intézményeik működési költségeihez kapcsolódik.
Ezek a feladatok különösen:
– a Szoctv. 61. §-ában meghatározott, a szociális és gyermekvédelmi szolgáltatások, támogatások igénybevételére vonatkozó információnyújtás,
– a Szoctv. 64. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályok szerint működtetett családsegítés,
– a Gyvt. 39. §-ában meghatározott, a gyermekjóléti alapellátási kötelezettségek körébe tartozó szolgáltatások, valamint a 44. §-ban meghatározott házi gyermekfelügyelet és 41. § (4) bekezdése szerinti napközbeni ellátás,
– a Gyvt. 40. § (1) bekezdése alapján és külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően működő gyermekjóléti szolgáltatás.
A hozzájárulás a települési önkormányzatot lakosságszám alapján illeti meg.
ab) Étkeztetés
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 75 600 forint/ellátott |
A hozzájárulásra az a települési önkormányzat jogosult, amely az étkeztetést a Szoctv. 62. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően működteti.
A hozzájárulás a települési önkormányzatot az étkeztetésben részesített személyek száma alapján illeti meg.
Az ellátottak számának meghatározása:
Tervezéskor az ellátottak becsült éves száma osztva 252-vel.
Elszámolásnál az étkeztetésben részesülők nyilvántartása alapján naponta összesített ellátottak számának alapulvételével számított éves ellátotti létszám osztva 252-vel.
ac) Házi segítségnyújtás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 120 000 forint/számított ellátott |
A hozzájárulásra az a települési önkormányzat jogosult, amely a házi segítségnyújtást – különösen a bevásárlást, az otthoni életvitel segítését – a Szoctv. 63. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően működteti.
A hozzájárulás a települési önkormányzatot a házi segítségnyújtásban részesített személyek száma és az egy ellátottra vonatkozó átlagos gondozási óraszám alapján illeti meg.
Az ellátottak számának meghatározása:
Tervezéskor az ellátottak éves becsült száma osztva 252-vel.
Elszámoláskor a házi segítségnyújtásban részesítettek nyilvántartása (gondozási napló) alapján az éves szinten összesített gondozási óraszámot el kell osztani az egy ellátottra vonatkozó átlagóraszámmal (1,5 óra/fő). Az így megállapított éves összlétszám 252-vel történő osztása adja a számított ellátotti létszámot.
ad) Falugondnoki vagy tanyagondnoki szolgáltatás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 2 120 000 forint/szolgálat |
A hozzájárulásra az a települési önkormányzat jogosult, amely a falugondnoki vagy a tanyagondnoki szolgáltatást a Szoctv. 60. §-a és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően tartja fenn.
A hozzájárulás a települési önkormányzatot az ellátást biztosító szolgálat száma alapján illeti meg.
ae) Családsegítő és gyermekjóléti szolgálat kiegészítő támogatása
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 174 forint/lakos |
A kiegészítő támogatásra az a legalább 5000 lakosságszámú települési önkormányzat jogosult, amely a Szoctv. és a Gyvt. alapján és a külön jogszabályban meghatározott szakmai szabályok szerint tart fenn családsegítő és gyermekjóléti szolgálatot.
b) Speciális alapellátási szolgáltatások
ba) Támogató szolgálat
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 10 200 000 forint/szolgálat |
A hozzájárulásra az a helyi önkormányzat jogosult, amely a Szoctv. 65/C. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai követelmények szerint tart fenn támogató szolgálatot és azt 2004-ben is működtette. Jogosult továbbá
– az a helyi önkormányzat, amely a kötelező feladata ellátása érdekében működtetett fogyatékosokat ellátó intézményének keretében tart fenn támogató szolgálatot, illetve
– az a 10 000 lakosságszámot elérő települési önkormányzat, amely 2005-ben új támogató szolgálatot működtet.
A hozzájárulás az önkormányzatot az ellátást biztosító szolgálat száma alapján illeti meg.
bb) Közösségi ellátások
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 7 000 000 forint/szolgálat |
A hozzájárulásra az a 10 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat jogosult, amely a Szoctv. 65/A. §-ában meghatározott közösségi ellátásokat a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően biztosítja.
A hozzájárulás a települési önkormányzatot az ellátást biztosító szolgálat száma alapján illeti meg.
bc) Utcai szociális munka
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 6 300 000 forint/szolgálat |
A hozzájárulásra az az 50 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat és a fővárosi önkormányzat jogosult, amely a Szoctv. 65/E. §-ában meghatározott utcai szociális munkát a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően működteti.
A hozzájárulás az önkormányzatot az ellátást biztosító szolgálat száma alapján illeti meg.
bd) Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 62 000 forint/ellátott |
A hozzájárulásra az a 10 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat jogosult, amely a Szoctv. 65. §-a szerint és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően jelzőrendszeres házi segítségnyújtást működtet, amelynek keretében legalább 40 jelzőkészülék kerül kihelyezésre időskorú vagy fogyatékos személyek otthonába. E feltételekkel jogosult továbbá a hozzájárulásra az a megyei önkormányzat, amely a kötelező feladata ellátása érdekében működtetett bentlakásos elhelyezést nyújtó intézményének keretében tart fenn jelzőrendszeres házi segítségnyújtást.
A hozzájárulás az önkormányzatot a jelzőkészülékkel ellátottak száma szerint illeti meg.
Az ellátottak számának meghatározása:
Tervezéskor az ellátottak éves becsült száma osztva 365-tel.
Elszámoláskor a jelzőrendszeres házi segítségnyújtásban részesítettek számának alapulvételével, a nyilvántartásban részt vevők száma osztva 365-tel.
be) Időskorúak, pszichiátriai és szenvedélybetegek, hajléktalanok nappali intézményi ellátása
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 200 000 forint/ellátott |
A hozzájárulást azok a helyi önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a Szoctv.-ben szabályozott módon időskorúak, pszichiátriai és szenvedélybetegek, valamint hajléktalanok számára nappali ellátását biztosító intézményt tartanak fenn.
A taglétszámban nem vehetők figyelembe a kizárólag étkezésben részesülők és a 30 napnál folyamatosan hosszabb ideig távolmaradók, kivéve a nappali melegedőt igénybevevőket.
bf) Fogyatékos személyek nappali intézményi ellátása
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 465 100 forint/ellátott |
A hozzájárulást azok a helyi önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a Szoctv.-ben szabályozott módon fogyatékosok nappali ellátását biztosító intézményt tartanak fenn.
A taglétszámban nem vehetők figyelembe a kizárólag étkezésben részesülők és a 30 napnál folyamatosan hosszabb ideig távolmaradók.
A be), bf) pontokra vonatkozóan:
– Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak becsült éves száma osztva 252-vel, elszámolásnál az ellátottak gondozási naplója (esemény-, illetve látogatási napló) alapján naponta összesített tagok számának – a heti 6, illetve heti 7 napos nyitva tartással működő intézmények a 6, illetve 7 nap – alapulvételével számított éves ellátotti létszám osztva 252-vel. A hozzájárulás az éves átlaglétszámra a működési engedélyben szereplő létszám erejéig vehető figyelembe.
– A hajléktalanok számára nappali ellátást nyújtó intézményben az elszámolás alapja a külön jogszabályban meghatározott látogatási napló alapján számított létszám, amely naponként nem lehet több a működési engedélyben szereplő férőhelyszám háromszorosánál.
bg) Gyermekjóléti központ speciális szolgáltatásai
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 2 640 000 forint/központ |
A hozzájárulás a Gyvt. 40. § (3) bekezdésének a)–d) pontjában meghatározott speciális gyermekjóléti szolgáltatások működési költségeihez kapcsolódik.
A hozzájárulás a gyermekjóléti központot működtető legalább 40 ezer lakosságszámú települési önkormányzatot és megyei jogú város önkormányzatát illeti meg.
12. Alapszolgáltatási központ
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 3 800 000 forint/központ |
A hozzájárulásra az a települési önkormányzat jogosult, amely a Szoctv. 57. § (4) bekezdése alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályok szerint alapszolgáltatási központot működtet.
A hozzájárulásra jogosult továbbá az a települési önkormányzat is, amely 2004. december 31-én gondozási központot működtet, és azt 2005. évben tovább működteti. A hozzájárulás a települési önkormányzatot az ellátást biztosító központ száma alapján illeti meg.
13. Gyermekvédelmi szakellátás
a) Otthont nyújtó ellátás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 857 200 forint/ellátott |
A hozzájárulás a Gyvt. alapján szervezett otthont nyújtó ellátásokhoz kapcsolódik, és a területi gyermekvédelmi szakszolgálatot fenntartó megyei/fővárosi önkormányzat veheti igénybe a gyámhatósági határozattal átmeneti vagy tartós nevelésbe vett, illetve ideiglenes hatállyal elhelyezett 0–17 éves gyermekek után, akik
– nevelőszülőnél,
– gyermekotthonban,
– kollégiumban, externátusban,
– többcélú közoktatási intézményben (gyógypedagógiai nevelést és oktatást biztosító intézmény, diákotthon),
– fogyatékosok ápoló-gondozó otthonában,
– lakóotthonban,
– kórházban és egyéb egészségügyi intézményben,
– albérletben és egyéb helyen
kerültek elhelyezésre.
Az a) pont alatti hozzájárulás igénybevétele esetén a b), c), d) pont alatti hozzájárulás nem jár.
b) Különleges ellátás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 958 200 forint/ellátott |
A hozzájárulás a megyei/fővárosi önkormányzatot a gyámhatósági határozattal átmeneti vagy tartós nevelésbe vett, illetve ideiglenes hatállyal elhelyezett 0–17 éves gyermekek után illeti meg, akik a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakvéleménye, és a gyámhatóság határozata alapján a Gyvt. 53. §-a (2) bekezdésének a) pontja szerinti különleges ellátásban részesülnek.
A b) pont alatti hozzájárulás igénybevétele esetén az a), c), d) pont szerinti hozzájárulás nem jár.
c) Speciális (gyermekotthoni) ellátás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 1 029 780 forint/ellátott |
A hozzájárulás a megyei/fővárosi önkormányzatot a gyámhatósági határozattal átmeneti vagy tartós nevelésbe vett, illetve ideiglenes hatállyal elhelyezett 0–17 éves gyermekek után illeti meg, akik a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakvéleménye és a gyámhatóság határozata alapján a Gyvt. 53. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerinti speciális ellátásban részesülnek.
A c) pont alatti hozzájárulás igénybevétele esetén az a), b), d) pont alatti hozzájárulás nem jár.
d) Utógondozói ellátás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 780 000 forint/ellátott |
A hozzájárulás a megyei/fővárosi önkormányzatot a 18–24 éves korú, az a), b), c) pont szerinti gondozásban korábban már részesült fiatal felnőtt után illeti meg, amennyiben számára a gyámhivatal a Gyvt. alapján utógondozói ellátást rendel el.
Az a)–d) pontokra vonatkozóan:
Az ellátottak számának meghatározása:
Tervezéskor az otthont nyújtó ellátásban, a különleges ellátásban, a speciális gyermekotthoni és utógondozói ellátásban részesülők becsült éves gondozási napjainak száma osztva 365-tel, elszámolásnál a tényleges gondozási napok száma osztva 365-tel. A gondozási napok szerinti nyilvántartást – elhelyezéstípusonként – a területi gyermekvédelmi szakszolgálat köteles vezetni az ellátást nyújtó intézmények adatszolgáltatása alapján.
e) Területi gyermekvédelmi szakszolgálat működtetése
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 71 500 forint/ellátott |
A hozzájárulás a Gyvt. alapján szervezett területi gyermekvédelmi szakszolgáltatáshoz és a megyei/fővárosi gyermekvédelmi szakértői bizottsághoz kapcsolódik. A hozzájárulást a fenntartó megyei/fővárosi önkormányzat veheti igénybe mindazon ellátottak után, akik a területi gyermekvédelmi szakszolgálat által a Gyvt. 141. §-a (1) bekezdésének a) pontja szerint vezetett nyilvántartásban szerepelnek.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak becsült éves gondozási napjainak száma osztva 365-tel, elszámolásnál a tényleges gondozási napok száma osztva 365-tel.
Az a)–e) pontokra vonatkozó egyéb szabályok: