Időállapot: közlönyállapot (2004.XII.27.)

2004. évi CXXXV. törvény - a Magyar Köztársaság 2005. évi költségvetéséről 14/17. oldal

10 MTA Jóléti intézmények 244,9
1 Működési költségvetés 195,5
1 Személyi juttatások 203,4
2 Munkaadókat terhelő járulékok 69,6
3 Dologi kiadások 166,7
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 0,7
11 OTKA Iroda 310,8
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 206,7
2 Munkaadókat terhelő járulékok 62,1
3 Dologi kiadások 32,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 10,0
12 Fejezeti kezelésű előirányzatok
1 Beruházás
1 Alapkutatás beruházásai 275,0
2 Felhalmozási költségvetés
4 Kormányzati beruházás 275,0
2 Ágazati célelőirányzatok
1 Tudós társaságok támogatása 25,3
1 Működési költségvetés
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 25,3
2 Tudományos könyv- és folyóirat-kiadás
1 Magyar Tudomány 19,0
1 Működési költségvetés
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 19,0
2 Tudományos könyv- és folyóirat-kiadás támogatása 150,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 25,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 7,0
3 Dologi kiadások 20,0
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 98,0
3 Fiatal kutatók pályázatos támogatása 1 078,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 810,9
2 Munkaadókat terhelő járulékok 267,1
5 Nemzeti Stratégiai Kutatások 54,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 42,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 12,0
8 Nagy Imre Emlékház működtetésének alapítványi támogatása 30,0
1 Működési költségvetés
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 30,0
10 Határon túli magyar tudósok kutatásainak támogatása
1 Határon túli magyar tudósok támogatása 116,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 90,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 26,0
13 Szakmai feladatok teljesítése 126,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 10,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 3,0
3 Dologi kiadások 98,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 15,0
14 Intézményekhez le nem bontott bevétel
1 Működési költségvetés 2 600,0
1 Személyi juttatások 1 050,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 315,0
3 Dologi kiadások 1 030,0
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 20,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 125,0
3 Egyéb intézményi felhalmozási kiadások 60,0
3 Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok
1 Kutatási témapályázatok 6 500,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 2 400,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 600,0
3 Dologi kiadások 3 050,0
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 100,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 350,0
4 Bolyai ösztöndíj
1 Senior kutatók ösztöndíja 864,4
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 655,8
2 Munkaadókat terhelő járulékok 190,8
3 Dologi kiadások 17,8
5 Központi kezelésű felújítások 55,4
2 Felhalmozási költségvetés
2 Felújítás 55,4
10 Fejezeti tartalék 1,8 1,8
XXXIII. fejezet összesen: 47 370,6 9 918,9 37 451,7

XXXIV. NEMZETI KUTATÁSI ÉS TECHNOLÓGIAI HIVATAL

Millió forintban

Cím-
szám
Al-
cím-
szám
Jog-
cím-
csop.-
szám
Jog-
cím-
szám
Elő-
ir.-
csop.-
szám
Ki-
emelt
előir.-
szám

Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
cím-
csop.-
név
Jog-
cím-
név
Elő-
ir.-
csop.-
név

FEJEZET

2005. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Támogatás
1 Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal igazgatása 614,1
1 Működési költségvetés 750,5
1 Személyi juttatások 525,2
2 Munkaadókat terhelő járulékok 161,7
3 Dologi kiadások 557,7
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 120,0
2 Kutatás-fejlesztési Pályázati és Kutatáshasznosítási Iroda 233,6
1 Működési költségvetés 749,3
1 Személyi juttatások 496,4
2 Munkaadókat terhelő járulékok 160,7
3 Dologi kiadások 236,8
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 89,0
3 Fejezeti kezelésű előirányzatok
1 Nemzetközi tagdíjak 1 400,0
1 Működési költségvetés
3 Dologi kiadások 1 400,0
1–3. cím összesen: 3 747,5 1 499,8 2 247,7
4 Alapok támogatása
1 Kutatási és Technológiai Innovációs Alap 12 196,9
XXXIV. fejezet összesen: 15 944,4 1 499,8 2 247,7

XLI. A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS KAMATELSZÁMOLÁSAI, TŐKE-VISSZATÉRÜLÉSEI, AZ ADÓSSÁG- ÉS KÖVETELÉS-KEZELÉS KÖLTSÉGEI

Millió forintban

Cím-
szám
Al-
cím-
szám
Jog-
cím-
csop.-
szám
Jog-
cím-
szám
Elő-
ir.-
csop.-
szám
Ki-
emelt
előir.-
szám

Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
cím-
csop.-
név
Jog-
cím-
név
Elő-
ir.-
csop.-
név

FEJEZET

2005. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Támogatás
1 Devizában fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai
1 Devizahitelek kamatelszámolásai
1 Nemzetközi pénzügyi szervezetektől és külföldi pénzintézetektől felvett hitelek kamatelszámolásai
1 Világbanki hitelek elszámolásai 1 592,3 247,3
2 EBB hitelek kamatelszámolásai 8 046,7 33,4
3 KfW hitelek kamatelszámolásai 1 270,4
4 ET Fejlesztési Bank hiteleinek kamatelszámolásai 2 797,0
5 MÁV-tól 2000-ben átvállalt hitelek kamatelszámolása 83,4
6 MÁV-tól és a GySEV-től 2002-ben átvállalt hitelek kamatelszámolásai 2 727,5
7 ÁAK Rt.-től 2002-ben átvállalt devizahitelek kamatelszámolásai 1 288,6
8 EBRD hitelek kamatelszámolásai 37,6
2 1999-től felvett devizahitelek kamatelszámolásai 3 433,4
3 Belföldi devizahitelek kamatelszámolásai
1 1997-ben átváltott devizaadósság kamatelszámolásai 28 711,6
2 MÁV-tól 2002-ben átvállalt hitel kamatelszámolásai 480,6
6 Rendezvénycsarnok Ingatlanfejlesztő és Kezelő Rt. 2004-ben átvállalt hitelének kamatelszámolása 424,2
2 Devizakötvények kamatelszámolásai
1 1999-től kibocsátott devizakötvények kamatelszámolásai 94 893,2
2 Angol és amerikai kötvények kamatelszámolásai 5,6
3 Devizaszámla kamatelszámolásai 346,8
2 A forintban fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai
1 Forinthitelek kamatelszámolásai
2 Egyéb hitelek kamatelszámolásai
1 Útalaptól átvállalt hitel kamatelszámolása 189,9
3 Állami kölcsön kamatelszámolása 2,0
4 MÁV Rt.-től 2002-ben átvállalt forinthitelek kamatelszámolásai 421,6
9 BKV Rt.-től 2002-ben átvállalt forinthitelek kamatelszámolásai 90,6
13 NA Rt.-től 2004-ben átvállalt forinthitelek kamatelszámolásai 2 866,7
14 Sportfólió Kht.-től 2004-ben átvállalt hitelek kamatelszámolásai 243,7
2 Államkötvények kamatelszámolása
1 Piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolásai
1 Hiányt finanszírozó és adósságmegújító államkötvények kamatelszámolásai 440 413,1
4 Államkötvények felhalmozott kamatelszámolása 72 091,2
2 Nem piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolása
1 Lakással kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai 2 101,5
2 Konszolidációval kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai 25 037,6
4 Kamatmentes adósság kötvényesítésével kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai 37 006,3
5 Postabank Rt.-nek átadott államkötvények kamatelszámolásai 6 247,4
6 ÁPV Rt. gázközművek miatti tartalékfeltöltését fedező kötvény kamata 1 461,2
7 Alárendelt kölcsöntőkekötvény kamatelszámolása 1 406,5
8 MFB Rt.-nek átadott államkötvények kamatelszámolásai 5 281,4
3 Kincstárjegyek kamatelszámolásai
1 Diszkont kincstárjegyek kamatelszámolása 139 569,0
2 Lakossági kincstárjegyek kamatelszámolása 61 655,6
4 Kincstári egységes számla forintbetét kamatelszámolásai 13 882,0
5 Intervenciós felvásárlás előfinanszírozási költségének megtérítése 998,3
3 Adósság és követeléskezelés egyéb kiadásai
1 Jutalékok és egyéb költségek
1 Deviza elszámolások 1 273,8
2 Forint elszámolások 9 725,7
2 Állampapírok értékesítését támogató kommunikációs kiadások 800,0
4 Követeléskezelés költségei 70,0
4 Tőke követelések visszatérülése
1 Kormányhitelek visszatérülése 3 516,0
2 Nemzetközi pénzügyi szervezetek és külföldi pénzintézetek belföldre kihelyezett hiteleinek tőke-visszatérülése
1 Világbanki hitelek tőke-visszatérülése 1 084,4
2 EBB hitelek tőke-visszatérülése 693,0
3 OECF hitel tőke-visszatérülése 216,5
4 Állami alapjuttatás járadéka 1 300,0
XLI. fejezet összesen: 880 247,2 95 817,4

XLII. A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS FŐ BEVÉTELEI

Millió forintban

Cím-
szám
Al-
cím-
szám
Jog-
cím-
csop.-
szám
Jog-
cím-
szám
Elő-
ir.-
csop.-
szám
Ki-
emelt
előir.-
szám

Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
cím-
csop.-
név
Jog-
cím-
név
Elő-
ir.-
csop.-
név

FEJEZET

2005. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Támogatás
1 Vállalkozások költségvetési befizetései
1 Társasági adó 467 802,0
2 Hitelintézetek és pénzügyi vállalkozások különadója 37 800,0
3 Bányajáradék 20 100,0
5 Játékadó-bevétel 64 244,4
6 Egyszerűsített vállalkozói adó 75 300,0
7 Ökoadó
1 Energiaadó 10 700,0
2 Környezetterhelési díj 9 000,0
8 Egyéb befizetések 21 500,0
2 Fogyasztáshoz kapcsolt adók
1 Általános forgalmi adó 2 048 000,0
2 Jövedéki adó 672 300,0
3 Regisztrációs adó 62 300,0
3 Lakosság költségvetési befizetései
1 Személyi jövedelemadó 1 011 804,4
2 Egyéb lakossági adók 3 500,0
4 Lakossági illetékek 97 600,0
5 Egyéb kiemelt díjbevételek 20 000,0
4 Egyéb költségvetési bevételek
1 Vegyes bevételek
8 Egyéb vegyes bevételek 2 530,0
9 Kezesség-visszatérülés 1 500,0
10 Törvénytelenül kifizetett szövetkezeti üzletrészek visszatérítése 500,0
5 Költségvetési befizetések
1 Központi költségvetési szervek 13 500,0
2 Helyi önkormányzatok befizetései 6 500,0
3 Elkülönített állami pénzalapok befizetései
6 Munkaerőpiaci Alap 81 300,0
6 Állami vagyonnal kapcsolatos bevételek
1 Osztalékbevételek
1 ÁPV Rt. által fizetett osztalék 16 937,0
2 Koncessziós bevételek
1 Szerencsejátékkal kapcsolatos koncessziós díj 1 609,0
2 Infrastruktúrával kapcsolatos koncessziós díj és árverési díj 25 710,2
3 Kincstári vagyonkezeléssel és -hasznosítással kapcsolatos központi költségvetést megillető bevételek 30 000,0
4 Autópályák finanszírozási rendszerének változásából adódó bevételek 148 612,0
7 Uniós elszámolások
1 EU visszatérítés 7 915,7
2 Vámbeszedési költség megtérítése 10 000,0
3 Cukorilleték beszedési költség megtérítése 414,6
XLII. fejezet összesen: 4 968 979,3
KIADÁSI FŐÖSSZEG: 6 582 893,4
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: 5 883 157,8
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: –699 735,6

2. számú melléklet a 2004. évi CXXXV. törvényhez

A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS MÉRLEGE

Millió forintban
BEVÉTELEK 2005. évi
előirányzat
GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK BEFIZETÉSEI
Társasági adó 467 802,0
A hitelintézetek és pénzügyi vállalkozások különadója 37 800,0
Egyszerűsített vállalkozói adó 75 300,0
Energia adó 10 700,0
Környezetterhelési díj 9 000,0
Bányajáradék 20 100,0
Játékadó 64 244,4
Egyéb befizetések 21 500,0
Egyéb központosított bevételek 106 731,0
Összesen: 813 177,4
FOGYASZTÁSHOZ KAPCSOLT ADÓK
Általános forgalmi adó 2 048 000,0
Jövedéki adó 672 300,0
Regisztrációs/fogyasztási adó 62 300,0
Összesen: 2 782 600,0
LAKOSSÁG BEFIZETÉSEI
Személyi jövedelemadó 1 011 804,4
Adóbefizetések 3500,0
Illeték befizetések 97 600,0
Egyéb kiemelt díjbevétel 20 000,0
Összesen: 1 132 904,4
KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK ÉS FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZATOK
Költségvetési szervek bevételei 513 905,8
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok saját bevétele 20 606,6
Központi beruházások saját bevételei
Együtt: 534 512,4
Fejezeti kezelésű előirányzatok és központi beruházások EU támogatása 177 117,7
Összesen: 711 630,1
BEFIZETÉS AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS ALRENDSZEREIBŐL
Központi költségvetési szervektől származó befizetések 13 500,0
Elkülönített állami pénzalapok befizetése 81 300,0
Helyi önkormányzatok befizetése 6 500,0
Összesen: 101 300,0
ÁLLAMI, KINCSTÁRI VAGYONNAL KAPCSOLATOS BEFIZETÉSEK 222 868,2
MNB BEFIZETÉSE
EGYÉB BEVÉTELEK 4 530,0
ADÓSSÁGSZOLGÁLATTAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK 95 817,4
UNIÓS ELSZÁMOLÁSOK
EU visszatérítés 7 915,7
Vámbeszedési költség megtérítése 10 000,0
Cukorilleték beszedési költség megtérítése 414,6
Összesen: 18 330,3
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: 5 883 157,8
A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS HIÁNYA: 699 735,6
Millió forintban
KIADÁSOK 2005. évi
előirányzat
EGYEDI ÉS NORMATÍV TÁMOGATÁSOK 113 230,0
KÖZSZOLGÁLATI MŰSORSZOLGÁLTATÁS TÁMOGATÁSA 44 564,8
FOGYASZTÓI ÁRKIEGÉSZÍTÉS 117 000,0
LAKÁSÉPÍTÉSI TÁMOGATÁSOK 215 067,9
CSALÁDI TÁMOGATÁSOK, SZOCIÁLIS JUTTATÁSOK
Családi támogatások 330 317,0
Jövedelempótló és jövedelemkiegészítő szociális támogatások 142 727,0
Különféle jogcímen adott térítések 25 000,0
Összesen: 498 044,0
KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK ÉS FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZATOK
Költségvetési szervek kiadásai 1 807 696,4
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok kiadása 1 126 552,7
Központi beruházások kiadásai 44 082,5
Összesen: 2 978 331,6
AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS ALRENDSZEREINEK TÁMOGATÁSA
Elkülönített állami pénzalapok támogatása 18 071,4
Garancia és hozzájárulás a tb-alapok kiadásaihoz 421 404,1
Helyi önkormányzatok támogatása 884 146,5
Összesen: 1 323 622,0
TÁRSADALMI ÖNSZERVEZŐDÉSEK TÁMOGATÁSA 3 737,7
NEMZETKÖZI PÉNZÜGYI KAPCSOLATOK KIADÁSAI 7 834,2
ADÓSSÁGSZOLGÁLAT, KAMATTÉRÍTÉS 880 247,2
TARTALÉKOK
Általános tartalék 51 950,0
Céltartalékok 23 100,0
Összesen: 75 050,0
KORMÁNYZATI RENDKÍVÜLI ÉS EGYÉB KIADÁSOK 28 021,0
ÁLLAM ÁLTAL VÁLLALT KEZESSÉG ÉRVÉNYESÍTÉSE 18 243,0
ADÓSSÁGÁTVÁLLALÁS 69 900,0
BEFIZETÉS AZ EU-BA 210 000,0
KIADÁSI FŐÖSSZEG: 6 582 893,4

3. számú melléklet a 2004. évi CXXXV. törvényhez

A helyi önkormányzatok normatív hozzájárulásai

1. Községek általános feladatai

FAJLAGOS ÖSSZEG: 17 000 forint/lakos,
de legalább 1 500 000 forint,
és legfeljebb 3 600 000 forint községenként,
azonban ahol a lakosságszám nem éri el az 500 főt,
ott községenként legfeljebb 5 000 000 forint.

Legalább 2 500 000 forint hozzájárulás illeti meg az önkormányzatot, amennyiben közigazgatási feladatait egész évben körjegyzőség formájában látja el.

2. Települési igazgatási és kommunális feladatok

FAJLAGOS ÖSSZEG: 1254 forint/lakos

A hozzájárulás a települési önkormányzatot az igazgatási, kommunális, út-, hídfenntartási, valamint a település-üzemeltetés során jelentkező egyéb kiadásaihoz a lakosságszám szerint illeti meg.

3. Körjegyzőség működésével kapcsolatos feladatok

a) Alap-hozzájárulás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 333 600 forint/körjegyzőség/hónap

b) Ösztönző hozzájárulás

Az alap-hozzájáruláson túl illeti meg:

ba) a két községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1000 főt,

FAJLAGOS ÖSSZEG: 282 035 forint/hónap

bb) a három vagy négy községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma nem éri el az 1000 főt,

FAJLAGOS ÖSSZEG: 219 359 forint/hónap

bc) a három vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1000 főt, illetve az öt vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó együttes lakosságszám nem éri el az 1000 főt,

FAJLAGOS ÖSSZEG: 438 720 forint/hónap

bd) a nagyközségi, városi (megyei jogú városi) székhelyű körjegyzőséget a székhelyhez kapcsolódó második és minden további, de legfeljebb nyolc község után.

FAJLAGOS ÖSSZEG: 156 680 forint/hónap

Az ösztönző hozzájárulás egy jogcímen, a lakosságszám szerint vehető igénybe.

Körjegyzőségnek tekintendő a társult képviselő-testület hivatala is.

A hozzájárulást a körjegyzőség (a társult képviselő-testület, a körjegyzői feladatokat ellátó nagyközség, város) székhelye szerinti önkormányzat veheti igénybe. Az igénylésnél, illetve az év végi elszámolásnál

– az év közben megalakuló körjegyzőség – amennyiben megalakulásakor rendelkezik kinevezett körjegyzővel – a létrejöttét követő hónap első napjától,

– az év során megszűnő körjegyzőség a megszűnés hónapjáig bezárólag vehető figyelembe.

Amennyiben az önkormányzat 6 hónapot meghaladóan nem rendelkezik kinevezett körjegyzővel, e hozzájárulás időarányos része nem illeti meg. Ez érvényes abban az esetben is, ha a 6 hónap a költségvetési évet megelőző évben kezdődik. Új körjegyző kinevezése esetén az első betöltött teljes hónaptól jár az időarányos hozzájárulás.

4. Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok

FAJLAGOS ÖSSZEG: 3816 forint/külterületi lakos

A hozzájárulás a lakott külterülettel rendelkező települési önkormányzatokat a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal által 2004. augusztus havi állapotra számított, az önkormányzat adatszolgáltatása alapján kimutatott külterületi lakosok száma szerint illeti meg.

5. Körzeti igazgatási feladatok

a) FAJLAGOS ÖSSZEG: 3 500 000 forint/körzetközpont
b) FAJLAGOS ÖSSZEG: 504 forint, az egyes okmányirodák 2003. október 1-je és 2004. szeptember 30-a közötti egyévi ügyiratszáma után, de okmányirodát fenntartó önkormányzatonként legalább 6 000 000 forint
c) FAJLAGOS ÖSSZEG: 473 forint/lakos
d) FAJLAGOS ÖSSZEG: 147 forint/lakos

Az a)–d) pontban szereplő hozzájárulás a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (a továbbiakban: Szoctv.), a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 106. §-ának (2) bekezdésében, valamint az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Étv.) 52. §-ának (2) bekezdésében hivatkozott kormányrendeletben kijelölt önkormányzatok elsőfokú gyámügyi, egyes gyermekvédelmi, szociális, valamint építésügyi igazgatási feladataihoz, továbbá a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló az 1992. évi LXVI. törvény 7/A. §-ában meghatározottak szerint az okmányirodák működéséhez kapcsolódik.

A b) pontban szereplő hozzájárulás a helyi önkormányzatokat az okmányirodák működési kiadásaihoz a feldolgozott ügyeknek a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal által rendelkezésre bocsátott száma szerint illeti meg.

A c) pontban szereplő hozzájárulás a kormányrendeletek által kijelölt városi, fővárosi, kerületi önkormányzatot az ellátási körzet lakosságszáma szerint a gyám- és építésügyi igazgatási feladataihoz illeti meg. Ez a pont tartalmazza az ellátási körzetben a cselekvőképességet korlátozó vagy kizáró gondnokság alatt álló személyek törvényes képviseletét ellátó hivatásos gondnokok foglalkoztatásához kapcsolódó hozzájárulást is. A hozzájárulás összegét az érintett körzetre vonatkozóan csökkenti a d) pontban megjelölt önkormányzatokat megillető állami hozzájárulás.

A d) pontban szereplő hozzájárulás – lakosságszám szerint – azon nem körzetközpont önkormányzatokat illeti meg, amelyeket a kormányrendelet az Étv. 52. § (2) bekezdése alapján kijelölt a kiemelt építésügyi hatósági feladatok ellátására. Ezeket az önkormányzatokat az a) és c) pontokban foglalt állami hozzájárulások nem illetik meg.

Azon városokat – a 2004. január 1-jét követően várossá nyilvánított települések kivételével –, amelyek csak közigazgatási területükön bejelentett állandó lakosokra vonatkozóan, kizárólag gyám- és építésügyi igazgatási feladatokat látnak el, az a) és a c) pont szerinti támogatás illeti meg.

6. Megyei, fővárosi igazgatási és sportfeladatok

FAJLAGOS ÖSSZEG: 250 forint/lakos

A hozzájárulás a megyei, fővárosi önkormányzatot igazgatási, területi honvédelmi igazgatási, sport-, valamint területfejlesztési informatikai feladatainak kiadásaihoz a lakosságszám szerint illeti meg.

7. Üdülőhelyi feladatok

FAJLAGOS ÖSSZEG: 2 forint/idegenforgalmi adóforint

A hozzájárulás az üdülővendégek tartózkodási ideje alapján beszedett idegenforgalmi adó minden forintjához 2 forint. Késedelmi pótlék, bírság, illetve üdülőépület utáni idegenforgalmi adó alapján nem igényelhető a hozzájárulás.

8. A társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve súlyos foglalkoztatási gondokkal küzdő települési önkormányzatok kiadásaihoz történő hozzájárulás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 3600 forint/lakos

A hozzájárulás a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve az országos átlagot jelentősen meghaladó munkanélküliséggel sújtott települések jegyzékéről szóló 7/2003. (I. 14.) Korm. rendelet által meghatározott települések önkormányzatait a lakosságszám szerint illeti meg.

9. Pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátások

FAJLAGOS ÖSSZEG: 3700–17 050 forint/lakos

A hozzájárulás a települési önkormányzatok által a Szoctv. és a Gyvt. alapján nyújtható pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátásokhoz, az egyes ellátásokhoz tartozó és az önkormányzatokat terhelő különféle járulék- és hozzájárulás-fizetési kötelezettségekhez, valamint a közcélú munka szervezésének igazgatási feladataihoz kapcsolódik.

E feladatok különösen: a rendszeres gyermekvédelmi támogatásnak, a rendszeres szociális segélynek, az időskorúak járadékának, a Szoctv. 41. §-ának (1) bekezdésében szabályozott ápolási díjnak és az utána fizetendő nyugdíj-biztosítási járuléknak, az adósságcsökkentési támogatásnak, az adósságkezelési szolgáltatáshoz kapcsolódó lakásfenntartási támogatásnak és a Szoctv. 38. §-a (2) bekezdésében szabályozott lakásfenntartási támogatásnak, a tartósan munkanélküliek jövedelempótló támogatásának és az ezen ellátottak után fizetendő egészségügyi hozzájárulásnak a 10%-a, a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, a Szoctv. 41. §-ának (4) bekezdésében szabályozott ápolási díj és nyugdíj-biztosítási járuléka, a lakásfenntartási támogatás, az átmeneti (krízis-) segélyezés, a temetési segély, a köztemetés, a közgyógyellátás, valamint a gyermekek napközbeni ellátása keretében nyújtott étkeztetés térítési díjának szociális alapon történő egyedi mérséklése vagy elengedése.

A települési önkormányzatokat ez az összeg a lakosságszám alapján a települések szociális jellemzőiből képzett mutatószám szerint differenciáltan illeti meg.

A mutatószám kialakításában:

– 30%-os súllyal a rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülőknek a 2004. március, június és szeptember havi létszámadatokból számított átlagának,

– 20%-os súllyal a 60 éves és idősebb korcsoportba tartozók számának,

– 30%-os súllyal a rendszeres szociális segélyben részesülőknek a települési önkormányzatok visszaigénylése alapján nyilvántartott, valamint a közcélú foglalkoztatásban részt vevőknek a 2004. március, június és szeptember havi együttes létszámadataiból számított átlagának,

– 20%-os súllyal a 18–59 éves korcsoportba tartozó, személyi jövedelemadót nem fizetők számának a 2003. évi adóbevallások összesítése alapján számított

lakosságszámon belüli részaránya szerepel.

10. A lakáshoz jutás feladatai

FAJLAGOS ÖSSZEG: 1150–2200 forint/lakos,
de legalább 200 000 forint/település

A hozzájárulás a települési önkormányzatokat az állampolgárok lakáshoz jutásának támogatásához lakosságszámuk alapján, a települések szociális és lakás-ellátottsági, valamint lakás-közművesítettségi jellemzőiből képzett mutatószám szerint differenciáltan illeti meg.

A mutatószám kialakításában szerepelnek:

– 15%-os súllyal a 18–59 éves korcsoportba tartozóknak,

– 30%-os súllyal a regisztrált munkanélküliek – 2003. november és 2004. február, május és augusztus havi létszámadatokból számított – átlagának,

– 10%-os súllyal a 2002. és 2003. évi házasságkötéseknek,

– 5%-os súllyal a 2004. január 1-jén meglévő lakószobáknak és

– 40%-os súllyal a csatornahálózatba be nem kapcsolt lakásoknak

a lakosságszámhoz viszonyított aránya.

11. Szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatási feladatok

a) Helyben biztosítandó alapszolgáltatások

aa) Szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatások általános feladatai

FAJLAGOS ÖSSZEG: 650 forint/lakos

A hozzájárulás a települési önkormányzatoknak a Szoctv.-ben, valamint a Gyvt.-ben meghatározott szociális és gyermekjóléti alapellátási kötelezettségei körébe tartozó szolgáltatások és intézményeik működési költségeihez kapcsolódik.

Ezek a feladatok különösen:

– a Szoctv. 61. §-ában meghatározott, a szociális és gyermekvédelmi szolgáltatások, támogatások igénybevételére vonatkozó információnyújtás,

– a Szoctv. 64. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályok szerint működtetett családsegítés,

– a Gyvt. 39. §-ában meghatározott, a gyermekjóléti alapellátási kötelezettségek körébe tartozó szolgáltatások, valamint a 44. §-ban meghatározott házi gyermekfelügyelet és 41. § (4) bekezdése szerinti napközbeni ellátás,

– a Gyvt. 40. § (1) bekezdése alapján és külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően működő gyermekjóléti szolgáltatás.

A hozzájárulás a települési önkormányzatot lakosságszám alapján illeti meg.

ab) Étkeztetés

FAJLAGOS ÖSSZEG: 75 600 forint/ellátott

A hozzájárulásra az a települési önkormányzat jogosult, amely az étkeztetést a Szoctv. 62. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően működteti.

A hozzájárulás a települési önkormányzatot az étkeztetésben részesített személyek száma alapján illeti meg.

Az ellátottak számának meghatározása:

Tervezéskor az ellátottak becsült éves száma osztva 252-vel.

Elszámolásnál az étkeztetésben részesülők nyilvántartása alapján naponta összesített ellátottak számának alapulvételével számított éves ellátotti létszám osztva 252-vel.

ac) Házi segítségnyújtás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 120 000 forint/számított ellátott

A hozzájárulásra az a települési önkormányzat jogosult, amely a házi segítségnyújtást – különösen a bevásárlást, az otthoni életvitel segítését – a Szoctv. 63. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően működteti.

A hozzájárulás a települési önkormányzatot a házi segítségnyújtásban részesített személyek száma és az egy ellátottra vonatkozó átlagos gondozási óraszám alapján illeti meg.

Az ellátottak számának meghatározása:

Tervezéskor az ellátottak éves becsült száma osztva 252-vel.

Elszámoláskor a házi segítségnyújtásban részesítettek nyilvántartása (gondozási napló) alapján az éves szinten összesített gondozási óraszámot el kell osztani az egy ellátottra vonatkozó átlagóraszámmal (1,5 óra/fő). Az így megállapított éves összlétszám 252-vel történő osztása adja a számított ellátotti létszámot.

ad) Falugondnoki vagy tanyagondnoki szolgáltatás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 2 120 000 forint/szolgálat

A hozzájárulásra az a települési önkormányzat jogosult, amely a falugondnoki vagy a tanyagondnoki szolgáltatást a Szoctv. 60. §-a és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően tartja fenn.

A hozzájárulás a települési önkormányzatot az ellátást biztosító szolgálat száma alapján illeti meg.

ae) Családsegítő és gyermekjóléti szolgálat kiegészítő támogatása

FAJLAGOS ÖSSZEG: 174 forint/lakos

A kiegészítő támogatásra az a legalább 5000 lakosságszámú települési önkormányzat jogosult, amely a Szoctv. és a Gyvt. alapján és a külön jogszabályban meghatározott szakmai szabályok szerint tart fenn családsegítő és gyermekjóléti szolgálatot.

b) Speciális alapellátási szolgáltatások

ba) Támogató szolgálat

FAJLAGOS ÖSSZEG: 10 200 000 forint/szolgálat

A hozzájárulásra az a helyi önkormányzat jogosult, amely a Szoctv. 65/C. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai követelmények szerint tart fenn támogató szolgálatot és azt 2004-ben is működtette. Jogosult továbbá

– az a helyi önkormányzat, amely a kötelező feladata ellátása érdekében működtetett fogyatékosokat ellátó intézményének keretében tart fenn támogató szolgálatot, illetve

– az a 10 000 lakosságszámot elérő települési önkormányzat, amely 2005-ben új támogató szolgálatot működtet.

A hozzájárulás az önkormányzatot az ellátást biztosító szolgálat száma alapján illeti meg.

bb) Közösségi ellátások

FAJLAGOS ÖSSZEG: 7 000 000 forint/szolgálat

A hozzájárulásra az a 10 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat jogosult, amely a Szoctv. 65/A. §-ában meghatározott közösségi ellátásokat a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően biztosítja.

A hozzájárulás a települési önkormányzatot az ellátást biztosító szolgálat száma alapján illeti meg.

bc) Utcai szociális munka

FAJLAGOS ÖSSZEG: 6 300 000 forint/szolgálat

A hozzájárulásra az az 50 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat és a fővárosi önkormányzat jogosult, amely a Szoctv. 65/E. §-ában meghatározott utcai szociális munkát a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően működteti.

A hozzájárulás az önkormányzatot az ellátást biztosító szolgálat száma alapján illeti meg.

bd) Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 62 000 forint/ellátott

A hozzájárulásra az a 10 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat jogosult, amely a Szoctv. 65. §-a szerint és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően jelzőrendszeres házi segítségnyújtást működtet, amelynek keretében legalább 40 jelzőkészülék kerül kihelyezésre időskorú vagy fogyatékos személyek otthonába. E feltételekkel jogosult továbbá a hozzájárulásra az a megyei önkormányzat, amely a kötelező feladata ellátása érdekében működtetett bentlakásos elhelyezést nyújtó intézményének keretében tart fenn jelzőrendszeres házi segítségnyújtást.

A hozzájárulás az önkormányzatot a jelzőkészülékkel ellátottak száma szerint illeti meg.

Az ellátottak számának meghatározása:

Tervezéskor az ellátottak éves becsült száma osztva 365-tel.

Elszámoláskor a jelzőrendszeres házi segítségnyújtásban részesítettek számának alapulvételével, a nyilvántartásban részt vevők száma osztva 365-tel.

be) Időskorúak, pszichiátriai és szenvedélybetegek, hajléktalanok nappali intézményi ellátása

FAJLAGOS ÖSSZEG: 200 000 forint/ellátott

A hozzájárulást azok a helyi önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a Szoctv.-ben szabályozott módon időskorúak, pszichiátriai és szenvedélybetegek, valamint hajléktalanok számára nappali ellátását biztosító intézményt tartanak fenn.

A taglétszámban nem vehetők figyelembe a kizárólag étkezésben részesülők és a 30 napnál folyamatosan hosszabb ideig távolmaradók, kivéve a nappali melegedőt igénybevevőket.

bf) Fogyatékos személyek nappali intézményi ellátása

FAJLAGOS ÖSSZEG: 465 100 forint/ellátott

A hozzájárulást azok a helyi önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a Szoctv.-ben szabályozott módon fogyatékosok nappali ellátását biztosító intézményt tartanak fenn.

A taglétszámban nem vehetők figyelembe a kizárólag étkezésben részesülők és a 30 napnál folyamatosan hosszabb ideig távolmaradók.

A be), bf) pontokra vonatkozóan:

– Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak becsült éves száma osztva 252-vel, elszámolásnál az ellátottak gondozási naplója (esemény-, illetve látogatási napló) alapján naponta összesített tagok számának – a heti 6, illetve heti 7 napos nyitva tartással működő intézmények a 6, illetve 7 nap – alapulvételével számított éves ellátotti létszám osztva 252-vel. A hozzájárulás az éves átlaglétszámra a működési engedélyben szereplő létszám erejéig vehető figyelembe.

– A hajléktalanok számára nappali ellátást nyújtó intézményben az elszámolás alapja a külön jogszabályban meghatározott látogatási napló alapján számított létszám, amely naponként nem lehet több a működési engedélyben szereplő férőhelyszám háromszorosánál.

bg) Gyermekjóléti központ speciális szolgáltatásai

FAJLAGOS ÖSSZEG: 2 640 000 forint/központ

A hozzájárulás a Gyvt. 40. § (3) bekezdésének a)–d) pontjában meghatározott speciális gyermekjóléti szolgáltatások működési költségeihez kapcsolódik.

A hozzájárulás a gyermekjóléti központot működtető legalább 40 ezer lakosságszámú települési önkormányzatot és megyei jogú város önkormányzatát illeti meg.

12. Alapszolgáltatási központ

FAJLAGOS ÖSSZEG: 3 800 000 forint/központ

A hozzájárulásra az a települési önkormányzat jogosult, amely a Szoctv. 57. § (4) bekezdése alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályok szerint alapszolgáltatási központot működtet.

A hozzájárulásra jogosult továbbá az a települési önkormányzat is, amely 2004. december 31-én gondozási központot működtet, és azt 2005. évben tovább működteti. A hozzájárulás a települési önkormányzatot az ellátást biztosító központ száma alapján illeti meg.

13. Gyermekvédelmi szakellátás

a) Otthont nyújtó ellátás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 857 200 forint/ellátott

A hozzájárulás a Gyvt. alapján szervezett otthont nyújtó ellátásokhoz kapcsolódik, és a területi gyermekvédelmi szakszolgálatot fenntartó megyei/fővárosi önkormányzat veheti igénybe a gyámhatósági határozattal átmeneti vagy tartós nevelésbe vett, illetve ideiglenes hatállyal elhelyezett 0–17 éves gyermekek után, akik

– nevelőszülőnél,

– gyermekotthonban,

– kollégiumban, externátusban,

– többcélú közoktatási intézményben (gyógypedagógiai nevelést és oktatást biztosító intézmény, diákotthon),

– fogyatékosok ápoló-gondozó otthonában,

– lakóotthonban,

– kórházban és egyéb egészségügyi intézményben,

– albérletben és egyéb helyen

kerültek elhelyezésre.

Az a) pont alatti hozzájárulás igénybevétele esetén a b), c), d) pont alatti hozzájárulás nem jár.

b) Különleges ellátás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 958 200 forint/ellátott

A hozzájárulás a megyei/fővárosi önkormányzatot a gyámhatósági határozattal átmeneti vagy tartós nevelésbe vett, illetve ideiglenes hatállyal elhelyezett 0–17 éves gyermekek után illeti meg, akik a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakvéleménye, és a gyámhatóság határozata alapján a Gyvt. 53. §-a (2) bekezdésének a) pontja szerinti különleges ellátásban részesülnek.

A b) pont alatti hozzájárulás igénybevétele esetén az a), c), d) pont szerinti hozzájárulás nem jár.

c) Speciális (gyermekotthoni) ellátás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 1 029 780 forint/ellátott

A hozzájárulás a megyei/fővárosi önkormányzatot a gyámhatósági határozattal átmeneti vagy tartós nevelésbe vett, illetve ideiglenes hatállyal elhelyezett 0–17 éves gyermekek után illeti meg, akik a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakvéleménye és a gyámhatóság határozata alapján a Gyvt. 53. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerinti speciális ellátásban részesülnek.

A c) pont alatti hozzájárulás igénybevétele esetén az a), b), d) pont alatti hozzájárulás nem jár.

d) Utógondozói ellátás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 780 000 forint/ellátott

A hozzájárulás a megyei/fővárosi önkormányzatot a 18–24 éves korú, az a), b), c) pont szerinti gondozásban korábban már részesült fiatal felnőtt után illeti meg, amennyiben számára a gyámhivatal a Gyvt. alapján utógondozói ellátást rendel el.

Az a)–d) pontokra vonatkozóan:

Az ellátottak számának meghatározása:

Tervezéskor az otthont nyújtó ellátásban, a különleges ellátásban, a speciális gyermekotthoni és utógondozói ellátásban részesülők becsült éves gondozási napjainak száma osztva 365-tel, elszámolásnál a tényleges gondozási napok száma osztva 365-tel. A gondozási napok szerinti nyilvántartást – elhelyezéstípusonként – a területi gyermekvédelmi szakszolgálat köteles vezetni az ellátást nyújtó intézmények adatszolgáltatása alapján.

e) Területi gyermekvédelmi szakszolgálat működtetése

FAJLAGOS ÖSSZEG: 71 500 forint/ellátott

A hozzájárulás a Gyvt. alapján szervezett területi gyermekvédelmi szakszolgáltatáshoz és a megyei/fővárosi gyermekvédelmi szakértői bizottsághoz kapcsolódik. A hozzájárulást a fenntartó megyei/fővárosi önkormányzat veheti igénybe mindazon ellátottak után, akik a területi gyermekvédelmi szakszolgálat által a Gyvt. 141. §-a (1) bekezdésének a) pontja szerint vezetett nyilvántartásban szerepelnek.

Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak becsült éves gondozási napjainak száma osztva 365-tel, elszámolásnál a tényleges gondozási napok száma osztva 365-tel.

Az a)–e) pontokra vonatkozó egyéb szabályok: