4 | Nyugdíjbiztosítás egyéb kiadásai | ||||||||||||||
4 | Egyéb, ellátáshoz kapcsolódó kiadások | ||||||||||||||
2 | Postaköltség | 4 187,3 | |||||||||||||
3 | Egyéb kiadások | 400,0 | |||||||||||||
3 | Vagyongazdálkodás | ||||||||||||||
1 | Ellátások fedezetére szolgáló vagyongazdálkodás | ||||||||||||||
1 | Járuléktartozás fejében átvett vagyon | 12,0 | 15,0 | ||||||||||||
2 | Egyéb vagyon (ingyenes vagyonjuttatás stb.) | 8,0 | 5,0 | ||||||||||||
1–3. cím összesen: | 1 831 518,8 | 1 852 787,3 | |||||||||||||
5 | Nyugdíj-biztosítási költségvetési szervek és központi kezelésű előirányzatok | ||||||||||||||
1 | Központi hivatali szerv | 5 953,8 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 1 500,0 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 2 087,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 653,7 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 2 797,7 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 50,0 | |||||||||||||
6 | Kamatfizetések | 110,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 1 272,6 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 2,8 | |||||||||||||
3 | Kölcsönök | 480,0 | |||||||||||||
2 | Igazgatási szervek | 15 314,7 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 86,5 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 9 760,8 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 3 109,1 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 2 328,3 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 126,0 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 77,0 | |||||||||||||
LXXI. fejezet összesen: | 1 854 373,8 | 1 854 373,8 | 21 268,5 | ||||||||||||
KIADÁSI FŐÖSSZEG: | 1 854 373,8 | ||||||||||||||
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 1 854 373,8 | ||||||||||||||
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: | 0,0 |
Millió forintban | |||||||||||||||
Cím- szám | Al- cím- szám | Jog- cím- csop.- szám | Jog- cím- szám | Elő- ir.- csop.- szám | Ki- emelt előir.- szám | Cím- név | Al- cím- név | Jog- cím- csop.- név | Jog- cím- név | Elő- ir.- csop.- név | FEJEZET | 2005. évi előirányzat | |||
Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | ||||||||||||
LXXII. EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁSI ALAP | |||||||||||||||
1 | Egészségbiztosítási ellátások fedezetéül szolgáló bevételek | ||||||||||||||
1 | Munkáltatói egészségbiztosítási járulék | 689 778,9 | |||||||||||||
2 | Biztosítotti egészségbiztosítási járulék | ||||||||||||||
1 | Biztosított által fizetett egészségbiztosítási járulék | 223 817,8 | |||||||||||||
3 | Egyéb járulékok és hozzájárulások | ||||||||||||||
1 | Baleseti járulék | 2 673,8 | |||||||||||||
2 | Megállapodás alapján fizetők járulékai | 854,5 | |||||||||||||
4 | Munkáltatói táppénz hozzájárulás | 23 332,0 | |||||||||||||
5 | Közteherjegy után befolyt járulék | 373,2 | |||||||||||||
8 | Sorkatonai és polgári szolgálatot teljesítők utáni egészségbiztosítási járulék | ||||||||||||||
2 | Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium fejezetből | 19,0 | |||||||||||||
9 | Fegyveres testületek kedvezményes nyugellátásainak kiadásaihoz hozzájárulás | ||||||||||||||
1 | Honvédelmi Minisztérium fejezettől | 315,7 | |||||||||||||
2 | Belügyminisztérium fejezettől | 1 059,5 | |||||||||||||
3 | Igazságügyi Minisztérium fejezettől | 161,7 | |||||||||||||
4 | Pénzügyminisztérium fejezettől | 28,9 | |||||||||||||
5 | Miniszterelnökség fejezettől | 14,9 | |||||||||||||
4 | Egészségügyi hozzájárulás | ||||||||||||||
1 | Tételes egészségügyi hozzájárulás | 143 868,8 | |||||||||||||
2 | Százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás | 18 521,9 | |||||||||||||
5 | Késedelmi pótlék, bírság | 5 175,7 | |||||||||||||
6 | Központi költségvetési hozzájárulások | ||||||||||||||
1 | Terhességmegszakítással kapcsolatos költségvetési térítés | 1 250,0 | |||||||||||||
2 | Egészségügyi feladatok ellátásával kapcsolatos központi költségvetési hozzájárulás | 3 500,0 | |||||||||||||
8 | Gyed folyósítás kiadásainak megtérítése a központi költségvetésből | 57 941,0 | |||||||||||||
7 | Egészségbiztosítási tevékenységgel kapcsolatos egyéb bevételek | ||||||||||||||
1 | Terhességmegszakítás egyéni térítési díja | 700,0 | |||||||||||||
2 | Baleseti és egyéb kártérítési megtérítések | 2 700,0 | |||||||||||||
3 | Kifizetések visszatérítése és egyéb bevételek | 2 000,0 | |||||||||||||
7 | Gyógyszergyártók és forgalmazók befizetése | 200,0 | |||||||||||||
8 | Nemzetközi egyezményből eredő ellátások megtérítése | ||||||||||||||
1 | EU tagállamokkal kapcsolatos elszámolások | 218,0 | |||||||||||||
2 | Nem EU tagállamokkal kapcsolatos elszámolások | 172,0 | |||||||||||||
11 | Egészségügyi szolgáltatók visszafizetése | 0,1 | |||||||||||||
2 | Egészségbiztosítási ellátások kiadásai | ||||||||||||||
1 | Nyugellátások | ||||||||||||||
2 | Rokkantsági és baleseti rokkantsági nyugdíj | 235 037,1 | |||||||||||||
3 | Hozzátartozói nyugellátás | 8 670,8 | |||||||||||||
6 | Tizenharmadik havi nyugdíj | 15 231,5 | |||||||||||||
2 | Egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai | ||||||||||||||
1 | Terhességi-gyermekágyi segély | 25 340,0 | |||||||||||||
2 | Táppénz | ||||||||||||||
1 | Táppénz | 93 750,7 | |||||||||||||
2 | Gyermekápolási táppénz | 3 660,1 | |||||||||||||
3 | Baleseti táppénz | 7 217,2 | |||||||||||||
3 | Betegséggel kapcsolatos segélyek | ||||||||||||||
1 | Külföldi gyógykezelés | 659,5 | |||||||||||||
4 | Egyszeri segély | 450,0 | |||||||||||||
4 | Kártérítési járadék | 1 045,0 | |||||||||||||
5 | Baleseti járadék | 6 480,4 | |||||||||||||
6 | Gyermekgondozási díj | 57 941,0 | |||||||||||||
3 | Természetbeni ellátások | ||||||||||||||
1 | Gyógyító-megelőző ellátás | ||||||||||||||
1 | Háziorvosi, háziorvosi ügyeleti ellátás | 63 939,8 | |||||||||||||
2 | Védőnői szolgáltatás, anya-, gyermek- és ifjúságvédelem | 17 028,5 | |||||||||||||
3 | Fogászati ellátás | 21 760,1 | |||||||||||||
4 | Gondozóintézeti gondozás | 10 769,4 | |||||||||||||
5 | Betegszállítás és orvosi rendelvényű halottszállítás | 6 296,6 | |||||||||||||
6 | Járóbeteg-szakellátás | 108 937,6 | |||||||||||||
7 | CT, MRI | 11 155,3 | |||||||||||||
8 | Művesekezelés | 16 829,4 | |||||||||||||
9 | Házi szakápolás | 3 558,1 | |||||||||||||
10 | Fekvőbeteg-szakellátás | 411 079,3 | |||||||||||||
11 | Működési költségelőleg | 350,8 | |||||||||||||
13 | Célelőirányzatok | 7 041,4 | |||||||||||||
15 | Mentés | 17 984,2 | |||||||||||||
2 | Gyógyfürdő és egyéb gyógyászati ellátás támogatása | 5 708,4 | |||||||||||||
3 | Anyatej-ellátás | 315,2 | |||||||||||||
4 | Gyógyszertámogatás | ||||||||||||||
1 | Gyógyszertámogatás kiadásai | 257 820,0 | |||||||||||||
2 | Speciális beszerzésű gyógyszerkiadás | 25 080,0 | |||||||||||||
3 | Vénykezelési díj, gyógyszertárak ellátási érdekből történő támogatása | 1 100,0 | |||||||||||||
5 | Gyógyászati segédeszköz támogatás | ||||||||||||||
1 | Kötszertámogatás | 4 100,0 | |||||||||||||
2 | Gyógyászati segédeszköz kölcsönzési rendszer bevezetése és kialakítása | 1 500,0 | |||||||||||||
3 | Egyéb gyógyászati segédeszköz támogatás | 39 600,0 | |||||||||||||
6 | Utazási költségtérítés | 5 637,8 | |||||||||||||
7 | Nemzetközi egyezményből eredő és külföldön történő ellátások kiadásai | ||||||||||||||
1 | EU tagállamokkal kapcsolatos elszámolások | 954,4 | |||||||||||||
2 | Nem EU tagállamokkal kapcsolatos elszámolások | 620,0 | |||||||||||||
3 | Külföldi sürgősségi gyógykezelés | 120,0 | |||||||||||||
4 | Egészségbiztosítás egyéb kiadásai | ||||||||||||||
4 | Egyéb, ellátásokhoz kapcsolódó kiadások | ||||||||||||||
1 | Kifizetőhelyeket megillető költségtérítés | 1 232,9 | |||||||||||||
2 | Postaköltség | 2 182,3 | |||||||||||||
3 | Egyéb kiadások | 138,5 | |||||||||||||
4 | Orvosspecifikus vények | 308,0 | |||||||||||||
5 | Gyógyszergyártók ellentételezése | 45,4 | |||||||||||||
3 | Vagyongazdálkodás | ||||||||||||||
1 | Ellátások fedezésére szolgáló vagyongazdálkodási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Járuléktartozás fejében átvett vagyon | 13,0 | 23,0 | ||||||||||||
2 | Egyéb vagyon (ingyenes vagyonjuttatás stb.) | 28,0 | 60,0 | ||||||||||||
1–3. cím összesen: | 1 498 717,7 | 1 178 760,4 | |||||||||||||
5 | Egészségbiztosítási költségvetési szervek és központi kezelésű előirányzatok | ||||||||||||||
1 | Központi hivatali szerv | 17 150,2 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 389,4 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 10 536,5 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 3 462,4 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 1 769,3 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 215,0 | |||||||||||||
6 | Kamatfizetések | 157,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | 3,0 | |||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 762,4 | |||||||||||||
3 | Kölcsönök | 690,0 | 50,0 | ||||||||||||
2 | Igazgatási szervek | 4 212,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 1 162,6 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 1 850,8 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 506,1 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 3 017,7 | |||||||||||||
LXXII. fejezet összesen: | 1 521 684,9 | 1 180 365,4 | 21 362,2 | ||||||||||||
KIADÁSI FŐÖSSZEG: | 1 521 684,9 | ||||||||||||||
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 1 180 365,4 | ||||||||||||||
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: | –341 319,5 |
Millió forintban | |||||
BEVÉTELEK | 2005. évi előirányzat | KIADÁSOK | 2005. évi előirányzat | ||
ELLÁTÁSOK FEDEZETÉÜL SZOLGÁLÓ BEVÉTELEK | TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁSI ELLÁTÁSOK KIADÁSAI | ||||
Társadalombiztosítási járulékbevételek | 1 816 666,2 | Nyugellátások | |||
Biztosítotti nyugdíj- és egészségbiztosítási járulékok | 482 492,2 | Öregségi nyugdíj | 1 189 455,0 | ||
Egyéb járulékok és hozzájárulások | 58 971,4 | Rokkantsági és baleseti rokkantsági nyugdíj | 514 266,3 | ||
Egészségügyi hozzájárulás | 162 390,7 | Hozzátartozói nyugellátás | 263 486,8 | ||
Késedelmi pótlék, bírság | 11 829,8 | Tizenharmadik havi nyugdíj | 118 642,8 | ||
Garancia és hozzájárulás az alapok kiadásaihoz | 421 404,1 | Egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai | 196 543,9 | ||
Központi költségvetési hozzájárulások | 62 691,0 | Természetbeni ellátások | 1 039 286,3 | ||
Egyéb bevételek | 14 999,3 | Egyéb kiadások | 8 494,4 | ||
Összesen: | 3 031 444,7 | Összesen: | 3 330 175,5 | ||
VAGYONGAZDÁLKODÁS BEVÉTELEI | 103,0 | VAGYONGAZDÁLKODÁS KIADÁSAI | 61,0 | ||
TB KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK SAJÁT BEVÉTELEI | 3 191,5 | TB KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK KIADÁSAI | 45 822,2 | ||
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 3 034 739,2 | KIADÁSI FŐÖSSZEG: | 3 376 058,7 | ||
A TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁSI ALAPOK HIÁNYA: | 341 319,5 |
Millió forintban | ||
Megnevezés | 2005. évi előirányzat | |
I. A kormányzati szektor hiányát érintő ráfordítások | 47 713,0 | |
1. Ráfordítások az 1995. évi XXXIX. tv. alapján | 19 551,0 | |
a) a hozzárendelt vagyon, továbbá az értékesítésre és az értékesítésig történő kezelésre átvett vagyon értékesítése előkészítésének költségei, az értékesítéssel kapcsolatban felmerülő kiadások, díjak [23. § (1) bek. a) és f) pontok, 24/B. §], az ÁPV Rt. által kibocsátott kötvény kamata | 8 092,0 | |
ebből: az ÁPV Rt. által kibocsátott kötvény kamata | 2 500,0 | |
b) vagyonkezeléssel összefüggő ráfordítások [23. § (1) bek. e) pont, 24/B. §] | 4 733,0 | |
c) a hozzárendelt vagyonba tartozó társaságok támogatása [23. § (1) bek. g) pont, 24/B. §], forrásátadás, kamatátvállalás, válságkezelés | 700,0 | |
d) az ÁPV Rt. működési költségei [23. § (1) bek. h) pont, 24/B. §] | 5 000,0 | |
e) a privatizációval és vagyonkezeléssel kapcsolatos reorganizációs célú kifizetések | 300,0 | |
f) vagyontárgyak vásárlása | 726,0 | |
2. Egyéb ráfordítások | 28 162,0 | |
a) osztalékbefizetési kötelezettség a központi költségvetés felé | 16 937,0 | |
b) az ÁPV Rt. és a jogelődök portfóliójába tartozó vállalatok, társaságok, illetve egyéb vagyontárgyak esetén az állam tulajdonosi felelősségével kapcsolatos környezetvédelmi feladatok finanszírozása | 10 230,0 | |
c) a volt szovjet ingatlanok környezetvédelmi kárelhárítása | 995,0 | |
II. A kormányzati szektor hiányát nem érintő ráfordítások | 132 346,0 | |
1. A privatizációval és vagyonkezeléssel kapcsolatos reorganizációs célú kifizetések | 9 000,0 | |
2. Üzleti célú befektetések | 20 570,0 | |
3. Vagyontárgyak vásárlása | 46 938,0 | |
4. Privatizációs tartalék feltöltése | 54 338,0 | |
5. Kárpótlási jegy bevonás | 1500,0 | |
Ráfordítások összesen | 180 059,0 |
Millió forint | |||||||||||
2004 | 2005 | 2006 | |||||||||
Operatív Program | Prioritás | EU forrás | Központi költségvetési forrás | Összesen | EU forrás | Központi költségvetési forrás | Összesen | EU forrás | Központi költségvetési forrás | Összesen | |
Humán Erőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) | |||||||||||
Aktív munkaerőpiaci politikák támogatása | 7 143,1 | 2 381,0 | 9 524,1 | 10 197,8 | 3 399,3 | 13 597,1 | 13 212,0 | 4 404,0 | 17 616,0 | ||
Társadalmi kirekesztés elleni küzdelem a munkaerőpiacra történő belépés segítségével | 3 882,5 | 1 294,2 | 5 176,7 | 5 542,9 | 1 847,6 | 7 390,5 | 7 181,2 | 2 393,7 | 9 574,9 | ||
Az egész életen át tartó tanulás támogatása és az alkalmazkodóképesség javítása | 10 230,7 | 3 410,2 | 13 640,9 | 14 606,0 | 4 868,6 | 19 474,6 | 18 923,0 | 6 307,6 | 25 230,6 | ||
Az oktatási, szociális és egészségügyi infrastruktúra fejlesztése | 10 554,3 | 2 567,7 | 13 122,0 | 15 067,9 | 3 665,8 | 18 733,7 | 19 521,5 | 4 749,2 | 24 270,7 | ||
HEFOP Technikai segítségnyújtás | 1 677,6 | 559,2 | 2 236,8 | 2 395,1 | 798,3 | 3 193,4 | 3 103,0 | 1 034,3 | 4 137,3 | ||
Gazdasági Versenyképesség Operatív Program (GVOP) | |||||||||||
Beruházás-ösztönzés | 5 873,4 | 2 433,8 | 8 307,2 | 8 385,3 | 3 474,6 | 11 859,9 | 10 863,7 | 4 501,6 | 15 365,3 | ||
Kis- és középvállalkozások fejlesztése | 7 139,1 | 2 991,7 | 10 130,8 | 10 192,2 | 4 271,2 | 14 463,4 | 13 204,6 | 5 533,6 | 18 738,2 | ||
Kutatás-fejlesztés, innováció | 5 871,1 | 2 184,5 | 8 055,6 | 8 381,9 | 3 118,7 | 11 500,6 | 10 859,2 | 4 040,6 | 14 899,8 | ||
Információs társadalom- és gazdaságfejlesztés | 5 619,3 | 2 029,4 | 7 648,7 | 8 022,5 | 2 897,3 | 10 919,8 | 10 393,7 | 3 753,6 | 14 147,3 | ||
GVOP Technikai segítségnyújtás | 1 023,3 | 341,1 | 1 364,4 | 1 460,9 | 487,0 | 1 947,9 | 1 892,8 | 630,9 | 2 523,7 | ||
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program (AVOP) | |||||||||||
Versenyképes alapanyag-termelés megalapozása a mezőgazdaságban | 10 764,4 | 3 580,8 | 14 345,2 | 15 367,9 | 5 112,2 | 20 480,1 | 19 910,1 | 6 623,2 | 26 533,3 | ||
Élelmiszer-feldolgozás modernizálása | 2 641,7 | 880,5 | 3 522,2 | 3 771,4 | 1 257,2 | 5 028,6 | 4 886,1 | 1 628,7 | 6 514,8 | ||
Vidéki térségek fejlesztése | 4 998,4 | 1 306,1 | 6 304,5 | 7 136,0 | 1 864,7 | 9 000,7 | 9 245,2 | 2 415,8 | 11 661,0 | ||
AVOP Technikai segítségnyújtás | 470,2 | 156,7 | 626,9 | 671,2 | 223,8 | 895,0 | 869,6 | 289,9 | 1 159,5 | ||
Regionális Operatív Program (ROP) | |||||||||||
A turisztikai potenciál erősítése a régiókban | 4 820,3 | 1 630,5 | 6 450,8 | 6 881,8 | 2 327,8 | 9 209,6 | 8 915,8 | 3 015,8 | 11 931,6 | ||
Térségi infrastruktúra és települési környezet fejlesztése | 12 085,8 | 2 387,1 | 14 472,9 | 17 254,5 | 3 407,9 | 20 662,4 | 22 354,3 | 4 415,2 | 26 769,5 | ||
A humánerőforrás-fejlesztés regionális dimenziójának erősítése | 3 193,8 | 882,3 | 4 076,1 | 4 559,6 | 1 259,7 | 5 819,3 | 5 907,3 | 1 632,0 | 7 539,3 | ||
ROP Technikai segítségnyújtás | 1 285,7 | 428,6 | 1 714,3 | 1 835,6 | 611,9 | 2 447,5 | 2 378,2 | 792,7 | 3 170,9 | ||
Környezetvédelem és Infrastruktúra Operatív Program (KIOP) | |||||||||||
Környezetvédelem | 7 454,8 | 2 479,7 | 9 934,5 | 10 643,0 | 3 540,2 | 14 183,2 | 13 788,7 | 4 586,5 | 18 375,2 | ||
Közlekedési infrastruktúra fejlesztése | 11 237,5 | 3 745,8 | 14 983,3 | 16 043,3 | 5 347,8 | 21 391,1 | 20 785,2 | 6 928,4 | 27 713,6 | ||
KIOP Technikai segítségnyújtás | 778,9 | 259,6 | 1 038,5 | 1 112,0 | 370,6 | 1 482,6 | 1 440,6 | 480,2 | 1 920,8 | ||
Összesen | 118 745,8 | 37 930,7 | 156 676,5 | 169 528,8 | 54 152,3 | 223 681,1 | 219 635,4 | 70 157,7 | 289 793,1 |
Millió forint | ||||||||||
2004 | 2005 | 2006 | ||||||||
Intézkedés | EU forrás | Központi költségvetési forrás | Összesen | EU forrás | Központi költségvetési forrás | Összesen | EU forrás | Központi költségvetési forrás | Összesen | |
A munkaerőpiac szempontjából hátrányos helyzetű személyek munkaerőpiacra való belépésének vagy visszailleszkedésének segítése | 767,1 | 255,7 | 1 022,8 | 1 083,4 | 361,1 | 1 444,5 | 1 387,4 | 462,5 | 1 849,9 | |
Az egész életen át tartó tanulás támogatása és befogadó munkahelyi gyakorlatok kialakítása a munkaerőpiaci szempontból hátrányos helyzetű személyek munkavállalásának és munkában maradásának elősegítésére | 712,3 | 237,4 | 949,7 | 1 006,0 | 335,3 | 1 341,3 | 1 288,4 | 429,4 | 1 717,8 | |
A nemek közötti munkaerőpiaci különbség és a foglalkozási szegregáció csökkentése | 146,1 | 48,7 | 194,8 | 206,3 | 68,8 | 275,1 | 264,3 | 88,1 | 352,4 | |
Menedékkérők | 54,8 | 18,3 | 73,1 | 77,4 | 25,8 | 103,2 | 99,1 | 33,0 | 132,1 | |
Technikai Segítségnyújtás | 146,1 | 48,7 | 194,8 | 206,3 | 68,8 | 275,1 | 264,3 | 88,1 | 352,4 | |
Összesen | 1 826,4 | 608,8 | 2 435,2 | 2 579,5 | 859,8 | 3 439,3 | 3 303,5 | 1 101,1 | 4 404,6 |
Millió forint | ||||
Szektor megnevezése | 2004 | 2005 | 2006 | |
EU forrás | ||||
Közlekedés | 35 904,9 | 29 156,0 | 42 141,1 | |
Környezetvédelem | 35 474,9 | 27 422,9 | 42 719,8 | |
Összes Kohéziós Alap forrás | 71 379,8 | 56 578,9 | 84 860,9 |
Millió forint | ||||
Cél megnevezése | 2004 | 2005 | 2006 | |
EU forrás | ||||
Külső határok őrizetének megerősítése | 8 004,7 | 8 044,7 | 8 189,4 | |
Az ellenőrzési képesség fokozása az adatszolgáltatási kapacitás növelésével | 2 661,5 | 2 674,8 | 2 722,9 | |
A mélységi ellenőrzés hatékonyságának növelése | 2 544,1 | 2 556,8 | 2 602,8 | |
A nemzetközi bűnügyi együttműködési képesség és kapacitás fokozása | 325,7 | 327,3 | 333,2 | |
Menedzsment költségek | 501,0 | 503,5 | 512,6 | |
Összesen | 14 037,0 | 14 107,1 | 14 360,9 |
Millió forint | |||||||||||
2004 | 2005 | 2006 | |||||||||
Prioritás | Intézkedés | EU forrás | Központi költségvetési forrás | Összesen | EU forrás | Központi költségvetési forrás | Összesen | EU forrás | Központi költségvetési forrás | Összesen | |
A környezeti állapot megőrzése és javítása | |||||||||||
Agrár-környezetgazdálkodás | 16 977,7 | 4 245,1 | 21 222,8 | 20 367,6 | 5 092,6 | 25 460,2 | 25 223,5 | 6 305,7 | 31 529,2 | ||
EU környezetvédelmi, állatjóléti és higiéniai követelményeinek való megfelelés elősegítése | 10 739,9 | 2 685,0 | 13 424,9 | 13 933,9 | 3 484,1 | 17 418,0 | 6 039,3 | 1 508,9 | 7 548,2 | ||
A termőhelyi adottságokhoz és a piaci viszonyokhoz jobban igazodó termelési szerkezet kialakításának támogatása | |||||||||||
Mezőgazdasági területek erdősítése | 4 089,8 | 1 023,1 | 5 112,9 | 4 929,6 | 1 231,8 | 6 161,4 | 7 202,3 | 1 801,4 | 9 003,7 | ||
A termelők gazdasági életképességének, pénzügyi helyzetének és piaci pozícióinak javítása | |||||||||||
Félig önellátó gazdaságok támogatása | 857,6 | 213,8 | 1 071,4 | 1 458,3 | 363,9 | 1 822,2 | 2 570,4 | 643,9 | 3 214,3 | ||
Termelői csoportok létrehozása | 1 547,4 | 386,8 | 1 934,2 | 2 524,6 | 631,2 | 3 155,8 | 2 850,4 | 712,6 | 3 563,0 | ||
Korkedvezményes nyugdíjba vonulás programok kiegészítő támogatása | – | – | – | – | – | – | 3 944,8 | 987,4 | 4 932,2 | ||
A mezőgazdasági tevékenységek fenntartása és fejlesztése, ezáltal kiegészítő jövedelem és munkahely teremtése különös tekintettel azon gazdálkodók számára, akik kedvezőtlen termőhelyi adottságú területeken gazdálkodnak | |||||||||||
Kedvezőtlen adottságú területek támogatása | 5 031,5 | 1 257,2 | 6 288,7 | 5 624,4 | 1 407,4 | 7 031,8 | 5 919,7 | 1 480,7 | 7 400,4 | ||
Egyéb tevékenységek | |||||||||||
SAPARD program keretében jóváhagyott projektek | 3 817,5 | 1 272,5 | 5 090,0 | – | – | – | – | ||||
Technikai segítségnyújtás | 3 054,0 | 763,5 | 3 817,5 | 2 545,0 | 636,3 | 3 181,3 | 2 036,0 | 509,0 | 2 545,0 | ||
Összesen | 46 115,4 | 11 847,0 | 57 962,4 | 51 383,5 | 12 847,2 | 64 230,7 | 55 786,4 | 13 949,6 | 69 736,0 |
Millió forint | |||||||||
Megnevezés | Közép- Magyar- ország | Közép- Dunántúl | Nyugat- Dunántúl | Dél- Dunántúl | Észak- Magyar- ország | Észak- Alföld | Dél- Alföld | Összesen | |
régió | |||||||||
I. Regionális fejlesztési tanácsok döntési hatáskörébe utalt támogatási előirányzatok | 8 892,3 | 3 555,6 | 3 221,3 | 4 749,0 | 6 213,9 | 8 021,4 | 5 596,5 | 40 250,0 | |
IX. Helyi önkormányzatok támogatásai | |||||||||
2. cím Központosított előirányzatok | |||||||||
12. alcím Települési hulladék közszolgáltatás fejlesztéseinek támogatása | 413,0 | 162,0 | 173,0 | 126,0 | 194,0 | 208,0 | 224,0 | 1 500,0 | |
24. alcím Települési önkormányzati szilárd burkolatú belterületi közutak burkolatfelújításának támogatása | 4 788,8 | 919,4 | 804,0 | 840,8 | 865,6 | 857,1 | 924,3 | 10 000,0 | |
6. cím Címzett és céltámogatások | 279,0 | 309,0 | 271,0 | 327,6 | 396,0 | 459,0 | 458,4 | 2 500,0 | |
XVII. Területfejlesztés | |||||||||
5. cím, 3. alcím Terület- és régiófejlesztési célelőirányzat | |||||||||
2. jogcímcsoport Decentralizált területfejlesztési programok | 1 561,5 | 1 282,2 | 1 088,3 | 2 365,6 | 3 661,3 | 5 065,3 | 2 975,8 | 18 000,0 | |
3. jogcímcsoport Decentralizált szakmai fejlesztési programok | 730,0 | 443,0 | 485,0 | 689,0 | 597,0 | 832,0 | 474,0 | 4 250,0 | |
LXIX. Kutatási és Technológiai Innovációs Alap | |||||||||
3. cím Regionális innováció támogatása | 1 120,0 | 440,0 | 400,0 | 400,0 | 500,0 | 600,0 | 540,0 | 4 000,0 | |
II. A megyei területfejlesztési tanácsok döntési hatáskörébe utalt támogatási előirányzatok | 1 564,8 | 1 516,0 | 1 342,9 | 2 313,2 | 3 262,3 | 3 965,0 | 2 908,8 | 16 873,0 | |
IX. Helyi önkormányzatok támogatásai | |||||||||
7. cím A helyi önkormányzatok fejlesztési és vis maior feladatainak támogatása | 1 564,8 | 1 516,0 | 1 342,9 | 2 313,2 | 3 262,3 | 3 965,0 | 2 908,8 | 16 873,0 | |
Decentralizált programok támogatásai mindösszesen (I+II) | 10 457,1 | 5 071,6 | 4 564,2 | 7 062,2 | 9 476,2 | 11 986,4 | 8 505,3 | 57 123,0 |
„1. számú melléklet az 1992. évi XXXIII. törvényhez
Fizetési osztályok | |||||||||||
Fize- tési fokozatok | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | |
1. | 57 000 | 60 200 | 62 400 | 64 500 | 75 000 | 107 200 | 112 600 | 115 200 | 128 600 | 142 000 | |
2. | 1,025 | 1,04 | 1,04 | 1,04 | 1,04 | 1,04 | 1,04 | 1,06 | 1,06 | 1,06 | |
3. | 1,050 | 1,08 | 1,08 | 1,08 | 1,08 | 1,08 | 1,08 | 1,12 | 1,12 | 1,12 | |
4. | 1,075 | 1,12 | 1,12 | 1,12 | 1,12 | 1,12 | 1,12 | 1,18 | 1,18 | 1,18 | |
5. | 1,100 | 1,16 | 1,16 | 1,16 | 1,16 | 1,17 | 1,17 | 1,24 | 1,24 | 1,24 | |
6. | 1,125 | 1,20 | 1,20 | 1,20 | 1,20 | 1,22 | 1,22 | 1,30 | 1,30 | 1,30 | |
7. | 1,150 | 1,24 | 1,24 | 1,24 | 1,24 | 1,27 | 1,27 | 1,36 | 1,36 | 1,36 | |
8. | 1,175 | 1,28 | 1,28 | 1,28 | 1,28 | 1,32 | 1,32 | 1,42 | 1,42 | 1,42 | |
9. | 1,200 | 1,32 | 1,32 | 1,32 | 1,32 | 1,37 | 1,37 | 1,48 | 1,48 | 1,48 | |
10. | 1,225 | 1,36 | 1,36 | 1,36 | 1,36 | 1,42 | 1,42 | 1,54 | 1,54 | 1,54 | |
11. | 1,250 | 1,40 | 1,40 | 1,40 | 1,40 | 1,47 | 1,47 | 1,60 | 1,60 | 1,60 | |
12. | 1,275 | 1,44 | 1,44 | 1,44 | 1,44 | 1,52 | 1,52 | 1,66 | 1,66 | 1,66 | |
13. | 1,300 | 1,48 | 1,48 | 1,48 | 1,48 | 1,57 | 1,57 | 1,73 | 1,73 | 1,73 | |
14. | 1,325 | 1,52 | 1,52 | 1,52 | 1,52 | 1,62 | 1,62 | 1,80 | 1,80 | 1,80 |
Fizetési osztályok | |||||||||||
Fize- tési fokozatok | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | |
1. | 59 600 | 62 900 | 65 200 | 67 400 | 78 400 | 112 000 | 117 700 | 120 400 | 134 400 | 148 400 | |
2. | 1,025 | 1,04 | 1,04 | 1,04 | 1,04 | 1,04 | 1,04 | 1,06 | 1,06 | 1,06 | |
3. | 1,050 | 1,08 | 1,08 | 1,08 | 1,08 | 1,08 | 1,08 | 1,12 | 1,12 | 1,12 | |
4. | 1,075 | 1,12 | 1,12 | 1,12 | 1,12 | 1,12 | 1,12 | 1,18 | 1,18 | 1,18 | |
5. | 1,100 | 1,16 | 1,16 | 1,16 | 1,16 | 1,17 | 1,17 | 1,24 | 1,24 | 1,24 | |
6. | 1,125 | 1,20 | 1,20 | 1,20 | 1,20 | 1,22 | 1,22 | 1,30 | 1,30 | 1,30 | |
7. | 1,150 | 1,24 | 1,24 | 1,24 | 1,24 | 1,27 | 1,27 | 1,36 | 1,36 | 1,36 | |
8. | 1,175 | 1,28 | 1,28 | 1,28 | 1,28 | 1,32 | 1,32 | 1,42 | 1,42 | 1,42 | |
9. | 1,200 | 1,32 | 1,32 | 1,32 | 1,32 | 1,37 | 1,37 | 1,48 | 1,48 | 1,48 | |
10. | 1,225 | 1,36 | 1,36 | 1,36 | 1,36 | 1,42 | 1,42 | 1,54 | 1,54 | 1,54 | |
11. | 1,250 | 1,40 | 1,40 | 1,40 | 1,40 | 1,47 | 1,47 | 1,60 | 1,60 | 1,60 | |
12. | 1,275 | 1,44 | 1,44 | 1,44 | 1,44 | 1,52 | 1,52 | 1,66 | 1,66 | 1,66 | |
13. | 1,300 | 1,48 | 1,48 | 1,48 | 1,48 | 1,57 | 1,57 | 1,73 | 1,73 | 1,73 | |
14. | 1,325 | 1,52 | 1,52 | 1,52 | 1,52 | 1,62 | 1,62 | 1,80 | 1,80 | 1,80” |
1. A vízhasználó és az üzemi fogyasztó vízkészletjárulékot köteles fizetni.
2. a) vízhasználó az, aki vízjogi engedélyköteles tevékenységet folytat, kivéve, ha a 16–18. pontok alapján mentesül a vízkészletjárulék fizetése alól,
b) üzemi fogyasztó az, aki ivóvizet szolgáltató közműről a saját gazdasági célú vízhasználatához településenként évi 10 000 m3-nél nagyobb vízmennyiséget használ fel.
3. A vízhasználónak a vízkészletjárulékot
a) a b)–c) alpontokban meghatározott vízhasználatot kivéve 2005. évben 3,90 forint/m3 alapjárulék,
b) ha a vízjogi engedélyben meghatározott vízmennyiséget – az egyes külön megjelölt időszakra is tekintettel – 10%-nál nagyobb mértékben túllépi, a teljes többletmennyiség után 2005. évben a 7,80 forint/m3 alapjárulék,
c) ha a vízjogi engedélyköteles a tevékenységet engedély nélkül folytatja (a továbbiakban: engedély nélküli vízhasználat), 2005. évben 25,00 forint/m3 alapjárulék figyelembevételével, a befizetés összegét meghatározó, külön jogszabályban előírt – az igénybe vett vízmennyiség meghatározásának módjától, a vízhasznosítás és a vízkészlet jellegétől, továbbá az adott térség vízkészlet-gazdálkodási helyzetétől függő – szorzószámok alkalmazásával, a ténylegesen igénybe vett vízmennyiség alapján kell kiszámítania.
A vízmennyiség meghatározását az engedély nélküli vízhasználatnál a külön jogszabályban foglaltak szerint kell elvégezni.
4. A vízhasználó a vízjogi engedélyben megjelölt vízmennyiség 80%-a után köteles a 3. a) pontjában 2005. évre 3,90 forint/m3 meghatározott alapjárulék figyelembevételével – a 3. pontban foglaltak szerint – a vízkészletjárulékot kiszámítani, ha az általa igénybe vett víz mennyisége – a 16. pont b), f) és i) alappontjaiban meghatározott esetek kivételével – a vízjogi engedélyben megjelölt mennyiség 80%-át nem éri el.
5. Az üzemi fogyasztónak a vízkészletjárulékot 2005. évben 12,20 forint/m3 járulék alapján a ténylegesen igénybe vett vízmennyiség után kell kiszámítania.
6. A járulékfizetésre kötelezett a vízkészletjárulék késedelmes megfizetése esetén a késedelem okától függetlenül a befizetési határidő napjától késedelmi pótlékot köteles kiszámítani és megfizetni.
7. A késedelmi pótlék mértéke minden naptári nap után a mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresének 365-öd része. A késedelmi pótlék után késedelmi pótlékot felszámítani nem lehet.
8. A járulékfizetésre kötelezett által befizetett összeget – ha az összes tartozásról kisebb – sorrendben (ezen belül nemenként a legrégebbi tartozástól kezdve) az adóbírságra, a mulasztási bírságra, azt követően a késedelmi pótlékra, végül a készletjárulék tartozásra kell elszámolni.
9. A vízhasználó és az üzemi fogyasztó – a 10. és 11. pontokban megállapított kivételekkel – a vízkészletjárulékot a tárgynegyedévet követő hónap 15. napjáig köteles befizetni az illetékes vízügyi hatóság környezetvédelmi és vízügyi célelőirányzat számlájára.
10. A tárgyévet követő első hónap 15. napjáig köteles a vízhasználó a vízkészletjárulékot befizetni,
a) ha a vízjogi engedélyben meghatározott éves vízmennyiség napi átlaga (365 nap alapján) nem haladja meg a 25 m3/nap mennyiséget (kisfogyasztó),
b) ha az évnek csak meghatározott időszakában használt vizet (időszakos vízhasználó),
c) ha a 3. b) pont alapján fizet vízkészletjárulékot.
11. Az engedély nélküli vízhasználat után a vízkészletjárulékot a jogerős hatósági határozat közlését követő hónap 15. napjáig kell kiszámítani és befizetni.
12. A járulékfizetésre kötelezett a fizetési kötelezettségét annak keletkezésétől – vízhasználónál a vízjogi engedély kézhezvételétől, üzemi fogyasztónál a vízfelhasználás megkezdésétől – számított 15 napon belül az illetékes vízügyi hatóságnak – az e célra készített nyomtatványon – bejelenteni köteles (bejelentkezés).
13. A járulékfizetésre kötelezett köteles a bejelentkezésen túl a vízügyi hatóság részére nyilatkozatot adni
a) a tényleges vízigénybevételéről, a fizetési kötelezettség alapadatairól, kiszámításáról, a 9–11. pontokban előírt határidőben, valamint a negyedéves befizetési kötelezettség körébe eső vízhasználó az éves adatokról összevontan is, a tárgyévet követő hó 15. napjáig, az e célra szolgáló adatlapon, a befizetett összegek jogcímeiről pedig a teljesítés (átutalási) bizonylatán,
b) az üzemi fogyasztó részére lekötött vízmennyiségekről a tárgyévet követő hónap 15. napjáig az e célra szolgáló adatlapon.
14. A vízkészletjárulék-fizetés bizonylatait a vízügyi hatóság ellenőrzi. Ha fizetésre kötelezett a bejelentkezési, a nyilatkozattételi, a nyilvántartási, illetőleg a vízkészletjárulék- és pótlékbefizetési kötelezettségének nem tesz eleget, az e törvényben nem szabályozott kérdésekben az adózás rendjéről szóló törvényt kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy ahol a törvény adóhatóságot említ, azon a vízügyi hatóságot kell érteni. Vízkészletjárulék ügyben I. fokon a területileg illetékes vízügyi hatóság jár el.
15. Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 165. §-a (3) bekezdése első fordulatában a pótlékfizetés kezdő napjának eltérő megállapítására a 171. § (1) bekezdésében, továbbá a 134. §-ban meghatározott, a fizetési kötelezettség mérséklésére, elengedésére vonatkozó szabályokat a vízügyi hatóság nem alkalmazhatja.
16. Nem kell a vízhasználónak vízkészletjárulékot fizetnie
a) a felszín alatti vízkivételnél a vízjogi engedély szerinti víztartó rétegbe visszasajtolt – a felszín alatti vizeket nem veszélyeztető – vízmennyiség után,
b) a tűzivízellátás, a polgári védelmi készenléti célokat szolgáló vízmennyiség, továbbá az életveszélyt okozó bányászati vízbetörés esetén az életmentés időtartamára kiemelt vízmennyiség után,
c) a vízjogi engedélyenként évi 500 m3-t meg nem haladó vízmennyiség után,
d) a talajvízdúsításra betáplált vízmennyiséggel azonos vízmennyiség kitermelése után, ha az a talajvízdúsítással igénybe vett vízadó rétegből történik,
e) az ár- és belvíz befogadására kijelölt csatornák, halastavak, tározók védekezési célból történő feltöltésére használt és a főműveken átvezetett, a vízjogi engedélyben meghatározott vízmennyiség után,
f) a vízjogi engedély szerinti vízmennyiség azon része után, amely nem vehető igénybe, mert a vízkészlet természeti okokból nem áll rendelkezésre,
g) ha a hatóság a vízkivételt korlátozta,
h) a használt víz ismételt felhasználás vagy átadása után, kivéve a kettősműködésű csatornákból történő vízkivételt,
i) a felszíni vízből történő ökológiai célú vízhasználat vízmennyisége után,
j) ha a vízkészletjárulék tárgyévre vonatkozó összege nem haladja meg az 1000 forintot,
k) kármentesítés céljából történő vízkivétel hatósági kötelezés vagy engedély alapján.
17. A vízhasználónak a 16. b) és a 16. f) pontokban megjelölt mentesség megállapítását az ok bekövetkezésétől számított hatvan napon belül az illetékes vízügyi hatóságtól kell kérnie. Hatvan nap után a mentességre hivatkozni nem lehet.
18. Nem kell az üzemi fogyasztónak vízkészletjárulékot fizetnie, ha a közegészségügyi előírások az igénybe vett vízmennyiség több mint 50%-ára ivóvízminőséget határoznak meg.
„6. számú melléklet az 1992. évi LXXXIX. törvényhez
Sor- szám | Támogatható cél | Igénybevétel feltételei | |
I. | Szennyvízelvezetés és -tisztítás | 1. A szennyvízelvezetéssel és -tisztítással kapcsolatos támogatás az állandó népesség ellátására igényelhető. A támogatás az egyes utcákban létesített utolsó állandó lakosú ingatlanig igényelhető a törzshálózat és szennyvízbekötő-vezeték építéséhez, közbeeső, üdülő céljára hasznosított ingatlan bekötő vezetékével együtt. | |
A Regionális Fejlesztési Tanácsok a benyújtott céltámogatási igényeket az alábbi szempontok alapján rangsorolják: 1. A tervezett fejlesztés a műszakilag az elmúlt évek során szétszakadt beruházásnak minősíthető-e. | 2. Nem igényelhető támogatás a meglévő létesítmény rendeltetésének megváltoztatásával, átalakításával, élettartamának növelésével összefüggő, az üzemeltetést szolgáló javítási, karbantartási munkákhoz, valamint a meglévő szennyvízcsatorna-hálózat kapacitásnövelő átalakításához. | ||
2. A beruházás megvalósítása a Nemzeti Szennyvízelvezetési és -tisztítási Megvalósítási Program teljesítéséhez szükséges-e. Ezen belül is előnyben kell részesíteni: 2.1. a 10 000 lakosegyenértéknél nagyobb terhelést meghaladó szennyvíz-kibocsátású, külön jogszabály által kijelölt érzékeny területen fekvő települést vagy agglomerációt, 2.2. a 15 000 lakosegyenértéknél nagyobb terhelést meghaladó szennyvíz-kibocsátású szennyvízelvezetési agglomeráció területét, 2.3. a 10 000–15 000 lakosegyenérték terheléssel jellemezhető szennyvíz-kibocsátású szennyvíz-elvezetési agglomeráció területét, 2.4. a 2000–10 000 lakosegyenérték terheléssel jellemezhető szennyvíz-kibocsátású szennyvízelvezetési agglomeráció területét. Az azonos kategóriába eső igények esetében a szennyező anyag csökkenésének mértéke szerinti sorrendet is fel kell állítani. | |||
3. Az igénykielégítés során előnyben kell részesíteni azokat a beruházásokat, amelyeknél a megvalósíthatósági tanulmány alapján kiválasztott megoldás beruházási összköltsége és az üzemeltetési költségei a legelőnyösebbek. Figyelembe lehet venni – az egy ingatlanra jutó beruházási költség összegét, továbbá a talajviszonyokból és az úthelyreállításból adódó magasabb költségek szükségességét. | 3. Nem igényelhet támogatást az az önkormányzat, ahol a bekötések száma a meglévő szennyvízcsatorna-hálózat 1 kilométerére vonatkozóan a városokban az 50, a községekben a 30 bekötést nem éri el. | ||
I.1. | Szennyvízközmű beruházás: A szennyvíztisztító-telep, valamint a szennyvízcsatorna-hálózat együttes megvalósítása szennyvízközmű beruházásnak minősül. Az önkormányzat a szennyvízközmű beruházásra vonatkozó igényét egy igénybejelentésben nyújtja be. Az I.2. és I.3. célok esetében az önkormányzat csak akkor nyújthat be igényt, amennyiben az a meglévő szennyvíztisztító-telep kapacitásának növelésére irányul. Az I.4. célra csak akkor nyújtható be igény, amennyiben – a meglévő tisztítótelep jobb kihasználása céljából – a csatornahálózat bővítését tervezi az önkormányzat. | ||
I.2. | Szennyvíztisztító-telep építése | Támogatást igényelhet minden helyi önkormányzat, kivéve a 2000 fő alatti állandó népességű települési önkormányzatok, a megyei jogú városok önkormányzatai és Budapest Főváros Önkormányzata. A 2000 fő alatti állandó népességű települések önkormányzatai csak társulással igényelhetnek támogatást, ha a társult önkormányzatok összes állandó népessége 2000 fő feletti. A 2000 fő alatti állandó népességű település önkormányzata akkor igényelhet egyedi vagy közös beruházáshoz támogatást, ha a beruházás indokoltságát ivóvízbázis-védelem vagy tartósan magas talajvízállás szempontjából a megvalósíthatósági tanulmány igazolja, és a szakmai értékelést végző szervezet javaslatával alátámasztja. | |
Azoknak a helyi önkormányzatoknak – amelyek területén olyan természetes, illetve jogi személyek vannak, akik ipari tevékenységük folytán csatornabírságolás hatálya alá eső szennyvizet bocsátanak ki a közcsatorna-hálózatba – igazolniuk kell, hogy megtették azokat a hatósági intézkedéseket, amelyek biztosítják, hogy a szennyvíztisztító-telep üzembe helyezését követően az ipari előtisztító által kibocsátott szennyvíz minősége nem haladja meg a csatornabírságról szóló jogszabályban szereplő, a közcsatornát károsító anyagokra előírt határértékeket. A támogatási arány: 50% | |||
I.3. | Települési folyékony hulladék (tengelyen szállított szennyvíz) tisztítótelep építése | Támogatást igényelhet minden helyi önkormányzat, kivéve a 2000 fő alatti állandó népességű települési önkormányzatok, a megyei jogú városok önkormányzatai és Budapest Főváros Önkormányzata. A 2000 fő alatti állandó népességű települések önkormányzatai csak társulással igényelhetnek támogatást, ha a társult önkormányzatok összes állandó népessége 2000 fő feletti. A 2000 fő alatti állandó népességű település önkormányzata akkor igényelhet egyedi vagy közös beruházáshoz támogatást, ha a beruházás indokoltságát ivóvízbázis-védelem vagy tartósan magas talajvízállás szempontjából a megvalósíthatósági tanulmány igazolja, és a szakmai értékelést végző szervezet javaslatával alátámasztja. | |
További feltételek: a) az önkormányzat központi belterületére kiterjedő közműves ivóvízellátás biztosított; b) a létesítendő tisztítótelep a későbbiek során kiépítendő közcsatorna-hálózathoz csatlakoztatható és a szennyvíz tisztítására alkalmassá tehető. A felsorolt feltételek együttes fennállása esetén a támogatási arány: 40%. | |||
I.4. | Szennyvízcsatorna-hálózat építése | Támogatást igényelhet minden települési önkormányzat a szennyvízcsatorna-hálózattal még nem rendelkező területek ellátásához. Egy önkormányzat e célra annyi igényt nyújthat be, ahány közbeszerzési eljárást kíván lefolytatni. Az igényhez csatolni kell az önkormányzat nyilatkozatát arról, hogy az érintett területre vonatkozóan a tervezett szennyvízcsatorna-hálózat 1 kilométerére nézve az ingatlantulajdonosok 80%-a, de városban legalább 50, községben legalább 30 ingatlantulajdonos vállalta, hogy legkésőbb az üzembe helyezést követő 1 éven belül rácsatlakozik a szennyvízcsatorna hálózatra. A támogatási arány 15 000 fő feletti állandó népességű település esetében: 40%. A támogatási arány 2000 fő fölötti és 15 000 fő alatti állandó népességű település esetében: 50%. Más önkormányzat vagy állam tulajdonában lévő érvényes üzemeltetési vízjogi engedéllyel rendelkező szennyvíztisztító műre, vagy folyamatban lévő állami főmű építéséhez való csatlakozás esetén a támogatási arány 10%-ponttal növekszik. | |
II. | Egészségügy – Működő Kórházak és szakrendelők gép-műszer beszerzései | Támogatást igényelhetnek a helyi önkormányzatok 1 millió Ft egyedi értéken felüli és egy éven túl elhasználódó egészségügyi gép-műszer beszerzéséhez a következő szakterületek számára: | |
A Regionális Fejlesztési Tanácsok a céltámogatási igényeket az alábbi szempontok szerint rangsorolják: | – képalkotó-diagnosztika, kivéve CT és MRI berendezések; – aneszteziológiai-intenzív terápiás-sürgősségi eszközök. | ||
1. Az ellátásban részesülők társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott és az országos átlagot jelentősen meghaladó munkanélküliséggel sújtott településen élnek-e. | |||
2. Az érintett kórházak az egészségügyi ellátásban betöltött progresszivitási szintjük szerint hol helyezkednek el. | |||
3. Az érintett egészségügyi intézmény által ellátottak száma magas-e. Ezen belül: – azon önkormányzatok esetében, amelyek több kórház fenntartói teendőit látják el, külön kell vizsgálni az egyes kórházak által ellátottak számát. | |||
4. Előnyben kell részesíteni azon műszerigényeket, amelyek nélkülözhetetlenek a működéshez szükséges minimumfeltételek teljesítéséhez. | A támogatási arány: 40%” |