Időállapot: közlönyállapot (2005.VII.6.)

65/2005. (VII. 6.) OGY határozat

az Országgyűlés felhatalmazásának megadásáról az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 22. § (2) bekezdése alapján az M6-os autópályává fejleszthető autóút Szekszárd-Bóly közötti szakaszának és az M60-as autópályává fejleszthető autóút Bóly-Szentlőrinc közötti szakaszának koncesszióba adására vonatkozó közbeszerzési eljárás megkezdéséhez * 

Az Országgyűlés az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 22. § (2) bekezdése alapján és figyelemmel arra, hogy a hazai autópályák építéséhez az EU Kohéziós Alap felhasználási lehetőségének felmérése folyamatban van, felhatalmazást ad az M6-os autópályává fejleszthető autóút Szekszárd-Bóly közötti szakaszának és az M60-as autópályává fejleszthető autóút Bóly-Szentlőrinc közötti szakaszának a koncesszióról szóló 1991. évi XVI. törvény szerinti koncesszióba adására vonatkozó, a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény rendelkezéseinek megfelelően lefolytatandó közbeszerzési eljárás megkezdésére az alábbiak szerint:

1. A közbeszerzési eljárás ajánlatkérője és a koncessziós szerződést kötő fél:

A Magyar Állam képviseletében a gazdasági és közlekedési miniszter.

2. A közbeszerzési eljárás és a szerződés tárgya:

Az M6-os jelű autópályává fejleszthető autóút Szekszárd-Bóly közötti szakasza (49 km), valamint az M60-as autópályává fejleszthető autóút Bóly (0+000 km szelvény) és Szentlőrinc (55+600 km szelvény) közötti (55,6 km) szakasza (összesen: 104,6 km), valamint a kapcsolódó kiszolgáló létesítmények megtervezésére, több ütemben történő megépítésére, felújítására, üzemeltetésére, fenntartására, finanszírozására és hasznosítására vonatkozó koncessziós jog kizárólagos nyújtása a közbeszerzési eljárásban nyertes koncesszor részére az ajánlatkérő által meghatározott, de legalább 22 év időtartamra.

A koncessziós szerződés alapján a Magyar Állam az autóút rendelkezésre állásának és az útkezelés minőségének függvényében rendelkezésre állási díjat fizet a koncesszornak.

A koncessziós szerződés alapján a koncesszort terheli az építési és a rendelkezésre állási kockázatok döntő része.

Az autóút szakaszok az egységes nemzeti díjszedési rendszer keretében vehetők igénybe.

3. Amennyiben a 2007-2013 közötti időszakra rendelkezésre álló Kohéziós Alap források más célokra kerülnek felhasználásra, vagy az EU Bizottság elutasítja a Dunaújváros-Szekszárd és/vagy a Bóly-országhatár útszakaszok támogatási kérelmét, az országgyűlés az előzetes felhatalmazást megadja ezen útszakaszok koncessziós közbeszerzési eljárásának megindításához.