1 | Tudós társaságok támogatása | 27,3 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 27,3 | |||||||||||||
2 | Tudományos könyv- és folyóirat-kiadás | ||||||||||||||
1 | Magyar Tudomány | 17,1 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 17,1 | |||||||||||||
2 | Tudományos könyv- és folyóirat-kiadás támogatása | 90,2 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 25,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 7,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 10,0 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 48,2 | |||||||||||||
3 | Fiatal kutatók pályázatos támogatása | 131,9 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 104,2 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 27,7 | |||||||||||||
8 | Nagy Imre Emlékház működtetésének alapítványi támogatása | 23,6 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 23,6 | |||||||||||||
10 | Határon túli magyar tudósok támogatása | 25,2 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 20,7 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 4,5 | |||||||||||||
13 | Szakmai feladatok teljesítése | 823,1 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 352,9 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 102,9 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 343,8 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 10,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 13,5 | |||||||||||||
14 | Intézményekhez le nem bontott bevétel | ||||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 3 000,0 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 1 200,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 384,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 925,0 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 30,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 400,0 | |||||||||||||
3 | Egyéb intézményi felhalmozási kiadások | 60,0 | |||||||||||||
3 | Kölcsönök | 1,0 | |||||||||||||
3 | Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok | ||||||||||||||
1 | Kutatási témapályázatok | 5 178,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 2 369,2 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 590,3 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 1 768,5 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 100,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 350,0 | |||||||||||||
5 | Központi kezelésű felújítások | 8,3 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
2 | Felújítás | 8,3 | |||||||||||||
6 | Gazdasági és Szociális Tanács működtetése | 27,6 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 15,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 4,8 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 7,8 | |||||||||||||
10 | Fejezeti tartalék | ||||||||||||||
1 | Fejezeti általános tartalék | 14,9 | 14,9 | ||||||||||||
2 | Fejezeti egyensúlyi tartalék | 1 257,1 | 1 257,1 | ||||||||||||
XXXIII. fejezet összesen: | 50 063,8 | 13 149,0 | 36 914,8 |
Millió forintban | |||||||||||||||
Cím- szám | Al- cím- szám | Jog- cím- csop.- szám | Jog- cím- szám | Elő- ir.- csop.- szám | Ki- emelt előir.- szám | Cím- név | Al- cím- név | Jog- cím- csop.- név | Jog- cím- név | Elő- ir.- csop.- név | FEJEZET | 2007. évi előirányzat | |||
Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | ||||||||||||
1 | Devizában fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Devizahitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Nemzetközi pénzügyi szervezetektől és külföldi pénzintézetektől felvett hitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Világbanki hitelek elszámolásai | 998,3 | 31,7 | ||||||||||||
2 | EBB hitelek kamatelszámolásai | 20 026,6 | |||||||||||||
3 | KfW hitelek kamatelszámolásai | 935,9 | |||||||||||||
4 | ET Fejlesztési Bank hiteleinek kamatelszámolásai | 3 577,4 | |||||||||||||
6 | MÁV-tól és a GYSEV-től 2002-ben átvállalt hitelek kamatelszámolásai | 2 638,2 | |||||||||||||
7 | ÁAK Rt.-től 2002-ben átvállalt devizahitelek kamatelszámolásai | 1 165,0 | |||||||||||||
8 | EBRD hitelek kamatelszámolásai | 43,7 | |||||||||||||
2 | 1999-től felvett devizahitelek kamatelszámolásai | 5 552,0 | |||||||||||||
3 | Belföldi devizahitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | 1997-ben átváltott devizaadósság kamatelszámolásai | 6 072,2 | |||||||||||||
2 | MÁV-tól 2002-ben átvállalt hitel kamatelszámolásai | 333,5 | |||||||||||||
2 | Devizakötvények kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | 1999-től kibocsátott devizakötvények kamatelszámolásai | 152 476,5 | |||||||||||||
2 | Angol és amerikai kötvények kamatelszámolásai | 2,9 | |||||||||||||
3 | Devizaszámla kamatelszámolásai | 5,5 | |||||||||||||
4 | M2M-tel kapcsolatos kamatok | 56,0 | 113,1 | ||||||||||||
2 | A forintban fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Forinthitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
2 | Egyéb hitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
5 | ÁAK Rt.-től 2002-ben átvállalt forinthitelek kamatelszámolásai | 40,5 | |||||||||||||
17 | Autópálya-társaságoktól 2006-ban és 2007-ben átvállalt hitelek kamata | 84 054,2 | |||||||||||||
2 | Államkötvények kamatelszámolása | ||||||||||||||
1 | Piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Hiányt finanszírozó és adósságmegújító államkötvények kamatelszámolásai | 580 846,6 | 37 601,5 | ||||||||||||
2 | Nem piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolása | ||||||||||||||
1 | Lakással kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai | 2 451,6 | |||||||||||||
2 | Konszolidációval kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai | 19 393,0 | |||||||||||||
3 | Rubelkövetelések megvásárlását fedező államkötvények kamatelszámolásai | 935,1 | |||||||||||||
4 | Kamatmentes adósság kötvényesítésével kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai | 9 450,9 | |||||||||||||
5 | Postabank Rt.-nek átadott államkötvények kamatelszámolásai | 6 544,0 | |||||||||||||
6 | ÁPV Rt. gázközművek miatti tartalékfeltöltését fedező kötvény kamata | 729,3 | |||||||||||||
7 | Alárendelt kölcsöntőkekötvény kamatelszámolása | 1 278,0 | |||||||||||||
8 | MFB Rt.-nek átadott államkötvények kamatelszámolásai | 1 997,2 | |||||||||||||
3 | Kincstárjegyek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Diszkont kincstárjegyek kamatelszámolása | 157 335,6 | 5,3 | ||||||||||||
2 | Lakossági kincstárjegyek kamatelszámolása | 42 376,4 | |||||||||||||
4 | Kincstári egységes számla forintbetét kamatelszámolásai | 18 531,2 | |||||||||||||
5 | Intervenciós felvásárlás előfinanszírozási költségének megtérítése | 5 257,2 | |||||||||||||
3 | Adósság és követeléskezelés egyéb kiadásai | ||||||||||||||
1 | Jutalékok és egyéb költségek | ||||||||||||||
1 | Devizaelszámolások | 1 912,8 | |||||||||||||
2 | Forintelszámolások | 9 037,1 | |||||||||||||
2 | Állampapírok értékesítését támogató kommunikációs kiadások | 800,0 | |||||||||||||
3 | Adósságkezelés költségei | 805,0 | |||||||||||||
4 | Követeléskezelés költségei | 68,0 | |||||||||||||
4 | Tőkekövetelések visszatérülése | ||||||||||||||
1 | Kormányhitelek visszatérülése | 2 321,5 | |||||||||||||
2 | Nemzetközi pénzügyi szervezetek és külföldi pénzintézetek belföldre kihelyezett hiteleinek tőke-visszatérülése | ||||||||||||||
1 | Világbanki hitelek tőke-visszatérülése | 798,3 | |||||||||||||
3 | OECF hitel tőke-visszatérülése | 245,4 | |||||||||||||
4 | Állami alapjuttatás járadéka | 177,0 | |||||||||||||
XLI. fejezet összesen: | 1 112 655,5 | 66 365,7 |
Millió forintban | |||||||||||||||
Cím- szám | Al- cím- szám | Jog- cím- csop.- szám | Jog- cím- szám | Elő- ir.- csop.- szám | Ki- emelt előir.- szám | Cím- név | Al- cím- név | Jog- cím- csop.- név | Jog- cím- név | Elő- ir.- csop.- név | FEJEZET | 2007. évi előirányzat | |||
Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | ||||||||||||
1 | Vállalkozások költségvetési befizetései | ||||||||||||||
1 | Társasági adó | 504 000,0 | |||||||||||||
2 | Társas vállalkozások különadója | 150 000,0 | |||||||||||||
3 | Hitelintézeti járadék | 25 000,0 | |||||||||||||
6 | Egyszerűsített vállalkozói adó | 168 200,0 | |||||||||||||
7 | Bányajáradék | 30 000,0 | |||||||||||||
8 | Játékadó-bevétel | 73 387,2 | |||||||||||||
9 | Ökoadó | ||||||||||||||
1 | Energiaadó | 11 500,0 | |||||||||||||
2 | Környezetterhelési díj | 5 500,0 | |||||||||||||
10 | Egyéb befizetések | 29 000,0 | |||||||||||||
2 | Fogyasztáshoz kapcsolt adók | ||||||||||||||
1 | Általános forgalmi adó | 1 971 200,0 | |||||||||||||
2 | Jövedéki adó | 743 000,0 | |||||||||||||
3 | Regisztrációs adó | 78 400,0 | |||||||||||||
3 | Lakosság költségvetési befizetései | ||||||||||||||
1 | Személyi jövedelemadó | 1 238 325,3 | |||||||||||||
2 | Egyéb lakossági adók | 4 400,0 | |||||||||||||
3 | Magánszemélyek különadója | 17 901,6 | |||||||||||||
4 | Lakossági illetékek | 126 800,0 | |||||||||||||
4 | Egyéb költségvetési bevételek | ||||||||||||||
1 | Vegyes bevételek | ||||||||||||||
8 | Egyéb vegyes bevételek | 3 146,0 | |||||||||||||
9 | Kezesség-visszatérülés | 1 546,2 | |||||||||||||
5 | Költségvetési befizetések | ||||||||||||||
1 | Központi költségvetési szervek | 22 711,8 | |||||||||||||
2 | Helyi önkormányzatok befizetései | 6 500,0 | |||||||||||||
3 | Elkülönített állami pénzalapok befizetései | ||||||||||||||
6 | Munkaerőpiaci Alap | 113 309,5 | |||||||||||||
6 | Állami vagyonnal kapcsolatos bevételek | ||||||||||||||
1 | Osztalékbevételek | ||||||||||||||
1 | ÁPV Rt. által fizetett osztalék | 8 620,0 | |||||||||||||
2 | Egyéb osztalék | 4 000,0 | |||||||||||||
2 | Koncessziós bevételek | ||||||||||||||
1 | Szerencsejátékkal kapcsolatos koncessziós díj | 1 629,3 | |||||||||||||
2 | Infrastruktúrával kapcsolatos koncessziós díj és árverési díj | 3 732,8 | |||||||||||||
3 | Kincstári vagyonba tartozó tárgyi eszközök értékesítéséből és hasznosításából származó, központi költségvetést megillető bevételek | 22 868,0 | |||||||||||||
4 | Kincstári vagyonba tartozó pénzügyi eszközök értékesítéséből és hasznosításából származó, központi költségvetést megillető bevételek | 7 300,0 | |||||||||||||
7 | Uniós elszámolások | ||||||||||||||
2 | Vámbeszedési költség megtérítése | 9 000,0 | |||||||||||||
3 | Cukorilleték beszedési költség megtérítése | 237,2 | |||||||||||||
4 | Uniós támogatások megelőlegezésének visszatérülése | 2 156,2 | |||||||||||||
XLII. fejezet összesen: | 5 383 371,1 | ||||||||||||||
KIADÁSI FŐÖSSZEG: | 8 326 030,7 | ||||||||||||||
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 6 669 545,1 | ||||||||||||||
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: | –1 656 485,6 |
Millió forintban | ||
BEVÉTELEK | 2007. évi előirányzat | |
GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK BEFIZETÉSEI | ||
Társasági adó | 504 000,0 | |
Társas vállalkozások különadója | 150 000,0 | |
Hitelintézeti járadék | 25 000,0 | |
Egyszerűsített vállalkozói adó | 168 200,0 | |
Bányajáradék | 30 000,0 | |
Játékadó-bevétel | 73 387,2 | |
Ökoadók | 17 000,0 | |
Egyéb befizetések | 29 000,0 | |
Egyéb központosított bevételek | 135 199,6 | |
Összesen: | 1 131 786,8 | |
FOGYASZTÁSHOZ KAPCSOLT ADÓK | ||
Általános forgalmi adó | 1 971 200,0 | |
Jövedéki adó | 743 000,0 | |
Regisztrációs adó | 78 400,0 | |
Összesen: | 2 792 600,0 | |
LAKOSSÁG BEFIZETÉSEI | ||
Személyi jövedelemadó | 1 238 325,3 | |
Magánszemélyek különadója | 17 901,6 | |
Adóbefizetések | 4 400,0 | |
Illetékbefizetések | 126 800,0 | |
Összesen: | 1 387 426,9 | |
KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK ÉS FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZATOK | ||
Költségvetési szervek bevételei | 562 456,4 | |
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok saját bevételei | 57 616,2 | |
Fejezeti kezelésű előirányzatok EU támogatása | 464 536,1 | |
Összesen: | 1 084 608,7 | |
BEFIZETÉS AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS ALRENDSZEREIBŐL | ||
Központi költségvetési szervektől származó befizetések | 22 711,8 | |
Elkülönített állami pénzalapok befizetése | 113 309,5 | |
Helyi önkormányzatok befizetése | 6 500,0 | |
Összesen: | 142 521,3 | |
ÁLLAMI, KINCSTÁRI VAGYONNAL KAPCSOLATOS BEFIZETÉSEK | 48 150,1 | |
EGYÉB BEVÉTELEK | 4 692,2 | |
ADÓSSÁGSZOLGÁLATTAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK | 66 365,7 | |
UNIÓS ELSZÁMOLÁSOK | 11 393,4 | |
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 6 669 545,1 | |
A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS HIÁNYA: | 1 656 485,6 | |
KIADÁSOK | 2007. évi előirányzat | |
EGYEDI ÉS NORMATÍV TÁMOGATÁSOK | 128 445,0 | |
KÖZSZOLGÁLATI MŰSORSZOLGÁLTATÁS TÁMOGATÁSA | 52 242,2 | |
FOGYASZTÓI ÁRKIEGÉSZÍTÉS | 120 000,0 | |
LAKÁSÉPÍTÉSI TÁMOGATÁSOK | 225 432,2 | |
CSALÁDI TÁMOGATÁSOK, SZOCIÁLIS JUTTATÁSOK | ||
Családi támogatások | 506 270,0 | |
Jövedelempótló és jövedelemkiegészítő szociális támogatások | 152 520,0 | |
Különféle jogcímen adott térítések | 27 520,0 | |
Összesen: | 686 310,0 | |
KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK ÉS FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZATOK | ||
Költségvetési szervek kiadásai | 1 817 586,1 | |
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok kiadásai | 1 853 468,3 | |
Központi beruházások kiadásai | 22 652,1 | |
Fejezeti egyensúlyi tartalék | 80 362,6 | |
Összesen: | 3 774 069,1 | |
AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS ALRENDSZEREINEK TÁMOGATÁSA | ||
Elkülönített állami pénzalapok támogatása | 27 876,1 | |
Garancia és hozzájárulás a társadalombiztosítási alapok kiadásaihoz | 778 037,0 | |
Helyi önkormányzatok támogatása | 835 708,5 | |
Összesen: | 1 641 621,6 | |
TÁRSADALMI ÖNSZERVEZŐDÉSEK TÁMOGATÁSA | 5 153,9 | |
NEMZETKÖZI PÉNZÜGYI KAPCSOLATOK KIADÁSAI | 16 034,7 | |
ADÓSSÁGSZOLGÁLAT, KAMATTÉRÍTÉS | 1 112 655,5 | |
TARTALÉKOK | ||
Általános tartalék | 42 200,0 | |
Céltartalékok | 52 724,5 | |
Központi egyensúlyi tartalék | 50 000,0 | |
Összesen: | 144 924,5 | |
KORMÁNYZATI RENDKÍVÜLI ÉS EGYÉB KIADÁSOK | 41 693,8 | |
ÁLLAM ÁLTAL VÁLLALT KEZESSÉG ÉRVÉNYESÍTÉSE | 16 421,7 | |
ADÓSSÁGÁTVÁLLALÁS | 146 122,7 | |
BEFIZETÉS AZ EU-BA | 214 903,8 | |
KIADÁSI FŐÖSSZEG: | 8 326 030,7 |
1. Települési önkormányzatok feladatai
a) Településüzemeltetési, igazgatási és-sportfeladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 1 380 forint/fő, | |
de településenként legalább 1 500 000 forint, azonban ahol a lakosságszám nem éri el az 500 főt, ott községenként legalább 3 000 000 forint. |
A települési önkormányzatot lakosságszám alapján illeti meg a hozzájárulás kötelező alapfeladataihoz, valamint szolgáltatásai megszervezéséhez. Ide tartoznak különösen a településüzemeltetési, az igazgatási, valamint a sportfeladatok.
b) Közösségi közlekedési feladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 515 forint/fő |
A hozzájárulás a települési önkormányzatokat – a főváros és kerületei, továbbá a megyei jogú városok kivételével – a közösségi közlekedéssel kapcsolatos feladataikhoz lakosságszám szerint illeti meg.
2. Körzeti igazgatás
a) Okmányirodák működése és gyámügyi igazgatási feladatok
aa) Alap-hozzájárulás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 3 300 000 forint/körzetközpont |
A hozzájárulás a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény 7/A. §-ában meghatározottak szerint az okmányirodák működéséhez, továbbá a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (a továbbiakban: Szoctv.), illetve a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 106. §-ának (2) bekezdésében kijelölt önkormányzatok elsőfokú gyámügyi, valamint egyes gyermekvédelmi, szociális, igazgatási feladataihoz vehető igénybe.
ab) Okmányiroda működési kiadásai
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 513 forint/ügyirat, de okmányirodát fenntartó önkormányzatonként legalább 6 000 000 forint. |
A hozzájárulás a helyi önkormányzatokat az okmányirodák működési kiadásaihoz a feldolgozott ügyeknek a Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal (a továbbiakban: KANYVH) által rendelkezésre bocsátott 2005. október 1-je és 2006. szeptember 30-a közötti ügyiratszáma szerint illeti meg.
ac) Gyámügyi igazgatási feladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 280 forint/fő |
A hozzájárulás a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló 149/1997. (IX. 10.) Korm. rendelet által kijelölt városi, fővárosi, kerületi önkormányzatot az ellátási körzet lakosságszáma szerint a gyermekvédelmi és gyámügyi igazgatási – elsőfokú gyámhatósági – feladataihoz illeti meg, a 2006. december 31-ei állapot szerint. Ez a pont tartalmazza az ellátási körzetben a cselekvőképességet korlátozó vagy kizáró gondnokság alatt álló személyek törvényes képviseletét ellátó hivatásos gondnokok foglalkoztatásához kapcsolódó hozzájárulást is.
b) Építésügyi igazgatási feladatok
ba) Alap-hozzájárulás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 50 forint/fő |
A hozzájárulás – lakosságszám szerint – a kiemelt építésügyi igazgatási ügyekben eljáró hatóságok illetékességi területéről, a kijelölési eljárásról, valamint a szakmai feltételekről szóló 220/1997. (XII. 5.) Korm. rendeletben kiemelt építésügyi hatósági feladatok ellátására kijelölt körzetközpont és nem körzetközpont önkormányzatokat illeti meg.
bb) Kiegészítő hozzájárulás építésügyi igazgatási feladatokhoz
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 4600 forint/döntés |
A hozzájárulás a helyi önkormányzatokat az építésügyi hatóságok működési kiadásaihoz az építésügyi hatósági ügyeiben hozott, a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény szerinti döntéseinek az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium által rendelkezésre bocsátott 2005. október 1-je és 2006. szeptember 30-a közötti száma szerint illeti meg.
3. Körjegyzőség működése
a) Alap-hozzájárulás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 370 000 forint/körjegyzőség/hónap |
b) Ösztönző hozzájárulás
Az alap-hozzájáruláson túl illeti meg:
ba) a két községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1000 főt,
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 294 000 forint/körjegyzőség/hónap, |
bb) a három vagy négy községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma nem éri el az 1000 főt,
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 250 000 forint/körjegyzőség/hónap, |
bc) a három vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1000 főt, illetve az öt vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó együttes lakosságszám nem éri el az 1 000 főt,
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 500 000 forint/körjegyzőség/hónap, |
bd) a nagyközségi, városi (megyei jogú városi) székhelyű körjegyzőséget a székhelyhez kapcsolódó második és minden további, de legfeljebb nyolc község után
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 162 000 forint/körjegyzőség/hónap. |
Az ösztönző hozzájárulás egy jogcímen vehető igénybe.
E hozzájárulás szempontjából körjegyzőségnek tekintendő a társult képviselő-testület hivatala is.
A hozzájárulást a körjegyzőség (a társult képviselő-testület, a körjegyzői feladatokat ellátó nagyközség, város) székhelye szerinti önkormányzat veheti igénybe. Az igénylésnél, illetve az év végi elszámolásnál
– az év közben megalakuló körjegyzőség – amennyiben megalakulásakor rendelkezik kinevezett körjegyzővel – a létrejöttével betöltött teljes hónaptól,
– az év során megszűnő körjegyzőség a megszűnés hónapjáig bezárólag
vehető figyelembe.
Kinevezett körjegyzővel nem rendelkező önkormányzatot – a tárgyévben, illetve az azt megelőző évben elkezdett 6 üres hónap lejártát követő hónap első napjától – nem illeti meg e hozzájárulás időarányos része. Új körjegyző kinevezése esetén az első betöltött teljes hónaptól jár az időarányos hozzájárulás.
4. Megyei, fővárosi önkormányzatok feladatai
a) Igazgatási és sportfeladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 150 forint/fő |
A megyei, fővárosi önkormányzatot lakosságszám alapján illeti meg a hozzájárulás igazgatási, területi honvédelmi igazgatási feladatainak ellátásához, valamint a sportfeladatok megszervezéséhez.
b) Területi gyermekvédelmi szakszolgálat működtetése
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 700 forint/fő |
A hozzájárulás a megyei, fővárosi önkormányzatot a 0–17 éves korcsoportba tartozó lakosok száma alapján illeti meg a Gyvt. alapján szervezett területi gyermekvédelmi szakszolgáltatáshoz és a megyei/fővárosi gyermekvédelmi szakértői bizottság tevékenységéhez, a területi gyermekvédelmi szakszolgálat által a Gyvt. 141. §-a (1) bekezdésének a) pontja szerint vezetett nyilvántartásban szereplő gyermekekhez kapcsolódó feladataihoz.
5. Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 3800 forint/fő |
A hozzájárulás a lakott külterülettel rendelkező települési önkormányzatokat a KANYVH által 2006. január havi állapotra számított, az önkormányzat adatszolgáltatása alapján kimutatott külterületi lakosok száma szerint illeti meg.
6. Lakossági települési folyékony hulladék ártalmatlanítása
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 100 forint/m3 |
A hozzájárulás az összegyűjtött és a hatóságilag kijelölt lerakóhelyeken igazoltan elhelyezett lakossági folyékony hulladék köbmétere után illeti meg azon önkormányzatokat, amelyek a környezet és a vízbázisok védelme érdekében a közműves csatornahálózattal el nem látott településrészein keletkezett lakossági folyékony hulladék gyűjtéséről ártalmatlanítás céljából – a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény alapján szervezett hulladékkezelési közszolgáltatás keretében – gondoskodnak. Az összeg a fajlagos lakossági ráfordítások (díjak) csökkentéséhez járul hozzá.
A hozzájárulást az önkormányzatok a lakossági folyékony hulladék becsült évi mennyisége (m3) alapján igénylik és annak tényleges mennyisége alapján számolnak el.
7. A társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve súlyos foglalkoztatási gondokkal küzdő települési önkormányzatok feladatai
a) a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott vagy súlyos foglalkoztatási gondokkal küzdő település:
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 2500 forint/fő |
b) a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott és súlyos foglalkoztatási gondokkal küzdő település:
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 4600 forint/fő |
A hozzájárulás a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve az országos átlagot jelentősen meghaladó munkanélküliséggel sújtott települések jegyzékéről szóló 240/2006. (XI. 30.) Korm. rendelet által meghatározott települések önkormányzatait lakosságszám szerint illeti meg.
8. Üdülőhelyi feladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 2 forint/idegenforgalmi adóforint |
A hozzájárulás az üdülővendégek tartózkodási ideje alapján beszedett idegenforgalmi adó minden forintjához 2 forint. Késedelmi pótlék, bírság, illetve üdülőépület utáni idegenforgalmi adó alapján nem igényelhető a hozzájárulás.
9. Pénzbeli szociális juttatások
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 3800–19 500 forint/fő |
A hozzájárulás a Szoctv. és a Gyvt. alapján nyújtható pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátásokhoz, az egyes ellátásokhoz tartozó és a különféle járulék- és hozzájárulás-fizetési kötelezettségekhez, valamint a közfoglalkoztatás szervezésének igazgatási feladataihoz kapcsolódik.
E feladatok különösen: a rendszeres szociális segélynek, az időskorúak járadékának, a Szoctv. 41. §-ának (1) bekezdésében szabályozott ápolási díjnak és az utána fizetendő nyugdíjbiztosítási járuléknak, az adósságcsökkentési támogatásnak, az adósságkezelési szolgáltatáshoz kapcsolódó lakásfenntartási támogatásnak és a Szoctv. 38. §-ának (2) bekezdésében szabályozott lakásfenntartási támogatásnak, a Szoctv. 55/A. §-ának (3) bekezdése szerinti előrefizetős gáz- vagy áramfogyasztást mérő készülék felszerelési költségeinek, a Gyvt. 20/B. §-ában szabályozott kiegészítő gyermekvédelmi támogatásnak a 10%-a, a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, a Szoctv. 43/B. §-ának (1) bekezdésében szabályozott ápolási díj és nyugdíjbiztosítási járuléka, a Szoctv. 38. §-ának (9) bekezdésében szabályozott lakásfenntartási támogatás, az átmeneti (krízis-) segélyezés, a temetési segély, a köztemetés, a közgyógyellátás, valamint a gyermekek napközbeni ellátása keretében nyújtott étkeztetés térítési díjának szociális alapon történő egyedi mérséklése vagy elengedése.
A települési önkormányzatokat ez az összeg a lakosságszám alapján a települések szociális jellemzőiből képzett mutatószám szerint differenciáltan illeti meg.
A mutatószám kialakításában
– 10%-os súllyal a rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülők – a települési önkormányzatok visszaigénylése alapján nyilvántartott – 2005. december havi, valamint a Gyvt. 20/A. § (1) bekezdésének a) pontja szerinti pénzbeli támogatásban részesülők 2006. július havi együttes létszámadataiból számított átlaga,
– 20%-os súllyal a 60 éves és idősebb korcsoportba tartozók számának,
– 30%-os súllyal a rendszeres szociális segélyben részesülőknek a települési önkormányzatok visszaigénylése alapján nyilvántartott számának 2006. március, június és szeptember havi együttes létszámadataiból számított átlaga,
– 20%-os súllyal a lakásfenntartási támogatásban részesülőknek a 2006. március, június és szeptember havi együttes létszámadatokból számított átlaga,
– 20%-os súllyal a 18–59 éves korcsoportba tartozó, személyi jövedelemadót nem fizetők számának a 2005. évi adóbevallások összesítése alapján számított
lakosságszámon belüli részaránya szerepel.
10. Lakáshoz jutás feladatai
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 1 150–2 200 forint/fő, | |
de legalább 200 000 forint/település. |
A hozzájárulás a települési önkormányzatokat az állampolgárok lakáshoz jutásának támogatásához lakosságszámuk alapján, a települések szociális és lakásellátottsági, valamint lakás-közművesítettségi jellemzőiből képzett mutatószám szerint differenciáltan illeti meg.
A mutatószám kialakításában szerepelnek:
– 15%-os súllyal a 18–59 éves korcsoportba tartozóknak,
– 30%-os súllyal a regisztrált munkanélküliek – 2005. november és 2006. február, május és augusztus havi létszámadatokból számított – átlagának,
– 10%-os súllyal a 2004. és 2005. évi házasságkötéseknek,
– 5%-os súllyal a 2006. január 1-jén meglévő lakószobáknak, és
– 40%-os súllyal a csatornahálózatba be nem kapcsolt lakásoknak
a lakosságszámhoz viszonyított aránya.
A forrásból az önkormányzatok az alábbi célokra saját rendeletükben kamatmentes kölcsönt, illetőleg részben vagy egészben vissza nem térítendő támogatást nyújthatnak a rászoruló családok részére
a) lakótelek, új vagy használt lakás megszerzéséhez,
b) lakás bővítéséhez, korszerűsítéséhez, felújításához, fenntartásához,
c) lakáscélú kölcsön törlesztőrészleteinek, lakás lakbérének megfizetéséhez, vagy más, a lakással kapcsolatos költségeik viseléséhez.
11. Szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatás feladatai
a) Szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatások általános feladatai
A hozzájárulás a települési önkormányzatoknak a Szoctv.-ben, valamint a Gyvt.-ben meghatározott szociális és gyermekjóléti alapellátási kötelezettségei körébe tartozó szolgáltatások és intézményeik működési kiadásaihoz kapcsolódik.
Ezek a feladatok különösen:
– a Szoctv. 64. §-ában meghatározott családsegítés,
– a Gyvt. 39. §-ában meghatározott gyermekjóléti szolgáltatás, a 40. §-ában meghatározott gyermekjóléti szolgálat, a 41. §-ának (4) bekezdése szerinti napközbeni ellátás, valamint a 44. §-ában meghatározott házi gyermekfelügyelet
működtetése a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályok szerint.
A hozzájárulás a települési önkormányzatot lakosságszám alapján illeti meg.
aa) FAJLAGOS ÖSSZEG: | 500 forint/fő |
A hozzájárulás a 2000-nél kisebb lakosságszámú települési önkormányzatot illeti meg a település lakosságszáma szerint.
2000-nél kisebb lakosságszámú, családsegítést, gyermekjóléti szolgáltatást működtető települési önkormányzatot az ab) pont szerinti hozzájárulás illeti meg. Ha az önkormányzat csak az egyik szolgáltatást működteti, akkor e szolgáltatáshoz kapcsolódóan az ab) pont szerinti hozzájárulás 50%-a, valamint az e jogcímű hozzájárulás 50%-a jár. Mindkét szolgáltatást működtető 2000-nél kisebb lakosságszámú önkormányzat az ab) pont szerinti hozzájárulás mellett nem jogosult az e jogcímű hozzájárulásra.
ab) A hozzájárulásra az a családsegítést és/vagy gyermekjóléti szolgáltatást működtető települési önkormányzat jogosult, amelynek lakosságszáma nem haladja meg a 70 000-et. A hozzájárulás a települési önkormányzatot lakosságszáma alapján illeti meg a következő képlet szerint:
H = (L/5 000) X 3 950 000 forint,
ahol
H = a normatív hozzájárulás önkormányzatot megillető összege,
L = a település lakosságszáma.
ac) A hozzájárulásra a családsegítést és/vagy gyermekjóléti szolgáltatást működtető, 70 001–110 000 lakosságszámú települési önkormányzat jogosult. A hozzájárulás a települési önkormányzatot lakosságszáma alapján illeti meg a következő képlet szerint:
H = (L/6 000) X 3 950 000 forint, ahol
H = a normatív hozzájárulás önkormányzatot megillető összege,
L = a település lakosságszáma.
ad) A hozzájárulásra a családsegítést és/vagy gyermekjóléti szolgáltatást működtető, 110 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat jogosult. A hozzájárulás, a települési önkormányzatot lakosságszáma alapján illeti meg a következő képlet szerint:
H = (L/7000) X 3 950 000 forint, ahol
H = a normatív hozzájárulás önkormányzatot megillető összege,
L = a település lakosságszáma.
b) Gyermekjóléti központ
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 2 340 000 forint/központ |
A hozzájárulás a Gyvt. 40. §-ának (1)–(3) bekezdésében meghatározott gyermekjóléti szolgáltatásokat biztosító gyermekjóléti központok működési kiadásaihoz kapcsolódik.
A hozzájárulás a gyermekjóléti központot működtető legalább 40 000 lakosságszámú települési önkormányzatot és megyei jogú város önkormányzatát a fenntartott központok száma szerint illeti meg.
c) Szociális étkeztetés
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 81 200 forint/fő |
A hozzájárulás a települési önkormányzatoknak a Szoctv. 62. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően nyújtott szociális étkeztetés feladataihoz kapcsolódik.
A hozzájárulás a települési önkormányzatot az étkeztetésben ellátottak száma szerint illeti meg.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma osztva 251-gyel, elszámoláskor az étkeztetésben részesülők étkeztetésre vonatkozó igénybevételi naplója nyilvántartása alapján naponta összesített ellátottak számának alapulvételével számított éves ellátotti létszám osztva 251-gyel. Egy ellátott naponta csak egyszeresen vehető figyelembe.
d) Házi segítségnyújtás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 111 500 forint/fő |
A hozzájárulásra az a települési önkormányzat jogosult, amely a házi segítségnyújtást a Szoctv. 63. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően működteti.
A hozzájárulás a települési önkormányzatot a házi segítségnyújtás keretében ellátott személyek száma szerint illeti meg azzal, hogy a 2007-ben új ellátotti létszám után csak a Szoctv.-ben meghatározott szociális rászorultság esetében áll fenn a hozzájárulásra való jogosultság.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma osztva 251-gyel, elszámoláskor a házi segítségnyújtásban részesülők gondozási naplója alapján naponta összesített ellátottak számának alapulvételével számított éves ellátotti létszám osztva 251-gyel. Egy ellátott naponta csak egyszer vehető figyelembe.
e) Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 40 000 forint/fő |
ea) A hozzájárulást igényelheti az e hozzájárulásban 2006-ban részesült, 10 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat, amely a Szoctv. 65. §-a szerint és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően jelzőrendszeres házi segítségnyújtást működtet, amelynek keretében legalább 40 jelzőkészülék kerül kihelyezésre időskorú, fogyatékos vagy pszichiátriai beteg személyek otthonába. E feltételekkel jogosult továbbá a hozzájárulásra az a megyei önkormányzat, amely a kötelező feladata ellátása érdekében működtetett bentlakásos elhelyezést nyújtó intézményének keretében tart fenn jelzőrendszeres házi segítségnyújtást, és e hozzájárulásban 2006. évben is részesült.
eb) A hozzájárulás 50%-ára jogosult az a 10 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat, amely – a Kiegészítő szabályok 5. B) pontja szerinti új belépőként – a Szoctv. 65. §-a szerint és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően jelzőrendszeres házi segítségnyújtást működtet, amelynek keretében legalább 40 jelzőkészülék kerül kihelyezésre szociálisan rászorult időskorú, fogyatékos vagy pszichiátriai beteg személy otthonába.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma osztva 365-tel, elszámoláskor a jelzőrendszeres házi segítségnyújtásban részesítettek számának alapulvételével számított éves ellátotti létszám osztva 365-tel. Amennyiben egy jelzőkészülék több ellátottat szolgál, az elszámolásnál egy fő vehető figyelembe.
f) Falugondnoki vagy tanyagondnoki szolgáltatás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 2 237 300 forint/szolgálat |
A hozzájárulásra az a települési önkormányzat jogosult, amely a falugondnoki vagy a tanyagondnoki szolgáltatást a Szoctv. 60. §-a és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően tartja fenn.
A hozzájárulás a települési önkormányzatot az ellátást biztosító szolgálat száma alapján illeti meg.
g) Támogató szolgáltatás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 8 000 000 forint/szolgálat |
ga) A hozzájárulást igényelheti a normatív hozzájárulásban 2006-ban részesült települési önkormányzat, amely a Szoctv. 65/C. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai követelmények szerint tart fenn támogató szolgálatot, valamint az a megyei önkormányzat, amely a kötelező feladata ellátása érdekében működtetett fogyatékosokat ellátó intézményének keretében tart fenn támogató szolgálatot és 2006. évben is részesült e hozzájárulásban.
gb) A hozzájárulás 50%-ára jogosult az a 10 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat, amely – a Kiegészítő szabályok 5. B) pontja szerinti új belépőként – 2007. év folyamán jogerős működési engedéllyel a Szoctv. 65/C. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai követelmények szerint tart fenn támogató szolgálatot.
A hozzájárulás az önkormányzatot az ellátást biztosító szolgálatok száma alapján illeti meg.
h) Közösségi ellátások
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 6 000 000 forint/szolgálat |
ha) A hozzájárulást igényelheti az a normatív hozzájárulásban 2006-ban részesült, 10 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat, amely a Szoctv. 65/A. §-a és a külön jogszabályban foglalt szakmai követelmények szerint biztosítja a közösségi ellátásokat, továbbá az a megyei önkormányzat, amely a kötelező feladata ellátása érdekében működtetett pszichiátriai, szenvedélybetegeket ellátó intézményének keretében nyújt közösségi ellátást,
hb) A hozzájárulás 50%-ára jogosult az a 10 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat, amely – a Kiegészítő szabályok 5. B) pontja szerinti új belépőként – 2007. év folyamán jogerős működési engedély alapján a Szoctv. 65/A. §-a és a külön jogszabályban foglalt szakmai követelmények szerint biztosítja a közösségi ellátásokat.
A hozzájárulás az önkormányzatot az ellátást biztosító szolgálatok száma alapján illeti meg.
i) Utcai szociális munka
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 5 000 000 forint/szolgálat |
ia) A hozzájárulást igényelheti a normatív hozzájárulásban 2006-ban részesült, 50 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat, amely a Szoctv. 65/E. §-ában meghatározott utcai szociális munkát a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően működteti.
ib) A hozzájárulás 50%-ára jogosult az az 50 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat, amely – a Kiegészítő szabályok 5. B) pontja szerinti új belépőként – 2007. év folyamán jogerős működési engedély alapján a Szoctv. 65/E. §-ában meghatározott utcai szociális munkát a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően működteti.
A hozzájárulás az önkormányzatot az ellátást biztosító szolgálatok száma alapján illeti meg.
j) Időskorúak nappali intézményi ellátása
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 150 000 forint/fő |
A hozzájárulást azok a helyi önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a Szoctv. 65/F. §-a alapján és külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően időskorúak nappali ellátását biztosító intézményt tartanak fenn. A hozzájárulás az önkormányzatokat az ellátottak száma szerint illeti meg.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak becsült száma osztva 251-gyel, elszámolásnál a nappali ellátásban részesülők látogatási és eseménynaplója alapján naponta összesített ellátottak számának – a heti 6, illetve heti 7 napos nyitva tartással működő intézmények a 6, illetve 7 nap – alapul vételével számított éves ellátotti létszám osztva 251-gyel. Nem vehetők figyelembe a kizárólag étkezésben részesülők és a 30 napnál folyamatosan hosszabb ideig távolmaradók.
k) Pszichiátriai és szenvedélybetegek, hajléktalanok nappali intézményi ellátása
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 220 000 forint/fő |
A hozzájárulást azok a helyi önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a Szoctv. 65/F. §-a alapján és külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően pszichiátriai és szenvedélybetegek, hajléktalanok számára nappali ellátást biztosító intézményt tartanak fenn.
A hozzájárulás az önkormányzatokat az ellátottak száma szerint illeti meg.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak becsült száma osztva 251-gyel, elszámolásnál a nappali ellátásban részesülők látogatási és eseménynaplója alapján naponta összesített ellátottak számának – a heti 6, illetve heti 7 napos nyitva tartással működő intézmények a 6, illetve 7 nap – alapul vételével számított éves ellátotti létszám osztva 251-gyel. Nem vehetők figyelembe a kizárólag étkezésben részesülők és a 30 napnál folyamatosan hosszabb ideig távolmaradók, kivéve a nappali melegedőt igénybevevőket.
A hajléktalanok számára nappali ellátást nyújtó intézményben az elszámolás alapja a külön jogszabályban meghatározott eseménynapló alapján számított létszám, amely naponként nem lehet több a működési engedélyben szereplő férőhelyszám háromszorosánál.
1) Fogyatékos és demens személyek nappali intézményi ellátása
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 465 100 forint/fő |
A hozzájárulást azok a helyi önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a Szoctv.-ben szabályozott módon és külön jogszabályban meghatározott szakmai szabályok szerint fogyatékosok nappali ellátását, illetve demens ellátást biztosító intézményt tartanak fenn. A demens személyek nappali intézményében a hozzájárulás igénybevételének feltétele, hogy az ellátásban részesülő személy rendelkezzen a demencia kórképet megállapító Pszichiátriai/Neurológiai Szakkollégium által befogadott demencia centrum szakvéleményével.
A hozzájárulás az önkormányzatokat az ellátottak száma szerint illeti meg.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak becsült éves száma osztva 251-gyel, elszámolásnál a nappali ellátásban részesülők látogatási és eseménynaplója alapján naponta összesített ellátottak számának – a heti 6, illetve heti 7 napos nyitvatartással működő intézmények a 6, illetve 7 nap – alapul vételével számított éves ellátotti létszám osztva 251-gyel. Nem vehetők figyelembe a kizárólag étkezésben részesülők és a 30 napnál folyamatosan hosszabb ideig távolmaradók.
12. Szociális és gyermekvédelmi bentlakásos és átmeneti elhelyezés
a) Fokozott ápolást, gondozást igénylő ellátás
aa) Gyermekvédelmi különleges és speciális ellátás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 950 000 forint/fő |
A hozzájárulás a megyei/fővárosi önkormányzat, megyei jogú város önkormányzata által fenntartott, különleges, illetve speciális ellátást nyújtó intézményekben ellátott, gyámhatósági határozattal átmeneti vagy tartós nevelésbe vett, illetve ideiglenesen elhelyezett 0–17 éves gyermekek után vehető igénybe, akik a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakvéleménye és a gyámhatóság határozata alapján a Gyvt. 53. §-a (2) bekezdésének a) pontja szerinti különleges, illetve b) pontja szerinti speciális ellátásban részesülnek.
A hozzájárulás igénybevételének megalapozásához a kora miatt különleges ellátást igénylő gyermek esetében a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakvéleménye nem szükséges.
ab) Fogyatékos személyek, pszichiátriai és szenvedélybetegek bentlakásos intézményi ellátása
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 800 000 forint/fő |
aba) A hozzájárulást azok a helyi önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a pszichiátriai és szenvedélybetegek, fogyatékos személyek (látás-, mozgás-, értelmi és halmozottan fogyatékos személyek) ápoló-gondozó otthonát és rehabilitációs intézményét intézményenként legalább 10 férőhellyel – ide értve a Szoctv. 112. §-ának (8) bekezdésében meghatározott külső férőhelyeket is – tartják fenn.
A hozzájárulásra jogosultak továbbá azok a helyi önkormányzatok, amelyek a Szoctv. 85/A. §-ában rögzítetteknek megfelelő lakóotthont üzemeltetnek, és 2006-ban normatív hozzájárulásban részesültek.
A 16–35 év közötti drog- és szenvedélybeteg személyeket ellátó intézmények esetében a támogatás az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (a továbbiakban: OEP) finanszírozással együtt is igénybe vehető.
abb) A hozzájárulás 50%-ára jogosult az a helyi önkormányzat, amely – a Kiegészítő szabályok 5. B) pontja szerinti új szolgáltatásként – 2007. év folyamán jogerős működési engedély alapján a Szoctv. 85/A. §-ában rögzítetteknek megfelelő lakóotthont üzemeltetnek.
ac) Demens betegek bentlakásos intézményi ellátása
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 800 000 forint/fő |
aca) A hozzájárulást igénybe vehetik azok a helyi önkormányzatok, amelyek a Szoctv.-ben szabályozott módon demens betegek ellátását biztosítják, akik rendelkeznek a demencia kórkép súlyos fokozatát igazoló Pszichiátriai/Neurológiai Szakkollégium által befogadott demencia centrum szakvéleményével.
Az idősek bentlakásos intézményében és az emelt színvonalú férőhelyen ellátott demens betegek után is az e pont szerinti hozzájárulás vehető igénybe, ha rendelkeznek a demencia kórkép súlyos fokozatát igazoló Pszichiátriai/Neurológiai Szakkollégium által befogadott demencia centrum szakvéleményével.
acb) A hozzájárulás 50%-ára jogosult az a helyi önkormányzat, amely – a Kiegészítő szabályok 5. B) pontja szerinti új belépőként – 2007. év folyamán a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően demens betegek ellátását biztosítja.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az éves becsült gondozási napok száma osztva 365-tel, elszámolásnál az ellátottak gondozási napokra vonatkozó nyilvántartása szerint összesített éves gondozási napok száma osztva 365-tel.
b) Átlagos ápolást, gondozást igénylő ellátás
ba) Otthont nyújtó ellátás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 820 000 forint/fő |
A hozzájárulást a gyermekvédelmi szakellátást nyújtó megyei/fővárosi önkormányzat, megyei jogú város önkormányzata veheti igénybe azok után a – gyámhatósági határozattal átmeneti vagy tartós nevelésbe vett, illetve ideiglenes hatállyal elhelyezett – 0–17 éves gyermekek után, akik az általa fenntartott, Gyvt. 53. §-a szerint otthont nyújtó ellátást biztosító intézményben vagy nevelőszülőnél kerültek elhelyezésre, és nem minősítették őket különleges vagy speciális szükségletűnek.
bb) Utógondozói ellátás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 680 000 forint/fő |
Ez a hozzájárulás vehető igénybe az önkormányzat által – gyámhivatal határozata alapján – a Gyvt. 53/A. §-a szerinti utógondozói ellátásban részesített 18–24 éves korú fiatal felnőtt után.
bc) Átlagos szintű ápolást, gondozást nyújtó ellátás bentlakásos és átmeneti elhelyezést nyújtó szociális intézményekben
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 700 000 forint/fő |
A hozzájárulást azok a helyi önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a Szoctv.ben szabályozott módon időskorúak, hajléktalanok ápoló-gondozó otthonát (ideértve a rehabilitációs intézményt), továbbá időskorúak, pszichiátriai és szenvedélybetegek, valamint fogyatékosok átmeneti elhelyezését biztosító intézményt tartanak fenn. Igénybe vehetik a hozzájárulást azok a helyi önkormányzatok is, amelyek a Gyvt.-ben szabályozott módon gyermekek és családok átmeneti gondozását biztosító intézményt tartanak fenn, és/vagy az átmeneti gondozás biztosítására helyettes szülői jogviszonyt létrehozó írásbeli megállapodást kötöttek, és a helyettes szülői tevékenység folytatására működési engedélyt kaptak, illetve a nevelőszülői, a hivatásos nevelőszülői és a helyettes szülői jogviszony egyes kérdéseiről szóló 261/2002. (XII. 18.) Korm. rendelet szerinti önálló helyettes szülői ellátást biztosítanak írásbeli megállapodás alapján.
Átmeneti elhelyezést nyújtó intézmények: a hetes jelleggel, meghatározott időszakhoz kötődően folyamatosan működő, valamint határozott időtartamra elhelyezést biztosító intézmények: gyermekek, családok átmeneti otthona, helyettes szülő, továbbá időskorúak, fogyatékosok, pszichiátriai és szenvedélybetegek gondozóháza, otthonháza.
A hajléktalanok átmeneti elhelyezését biztosító intézményekben ellátottak után a 13. pont alatti, a pszichiátriai és szenvedélybetegek, valamint a fogyatékosok bentlakásos intézményeiben ellátottak után a 12. ab) pont jogosultsága szerinti normatív hozzájárulás illeti meg a helyi önkormányzatot.
A hozzájárulásból támogatás biztosítható a családok átmeneti otthonából év közben kikerülők otthontalanságának megszüntetéséhez.
A családok átmeneti otthonában elhelyezett szülőket nem itt, hanem a bd) pontnál kell figyelembe venni.
bd) Családok átmeneti otthonában elhelyezett szülők ellátása
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 700 000 forint/fő |
A hozzájárulás a családok átmeneti otthonát fenntartó helyi önkormányzatot az elhelyezett szülők száma szerint illeti meg.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az intézményben ellátottak becsült éves gondozási napjainak száma osztva 365-tel, elszámolásnál az ellátottak gondozási napokra vonatkozó nyilvántartása szerint összesített éves gondozási napok száma osztva 365-tel.
c) Emelt színvonalú bentlakásos ellátás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 560 000 forint/fő |
ca) A hozzájárulás az időskorúak ápolást, gondozást nyújtó otthonaiban a Szoctv. 117/B. §-a alapján emelt színvonalú körülményeket és szolgáltatásokat biztosító, a működési engedélyben meghatározott férőhelyen gondozott – a 12. ac) pont szerint súlyos demens betegnek nem minősülő – ellátottak után illeti meg azt az önkormányzatot, amely a hozzájárulásban 2006. évben részesült. Ha a működési engedélyben nem szerepel az emelt színvonalú megjelölés, akkor emelt színvonalú ellátásban részesültnek minősül az az ellátott, aki a bentlakásra megkötött megállapodás alapján egyszeri hozzájárulás vagy térítésidíj-pótlék megfizetésére kötelezett.
A hozzájárulás fajlagos összege az igénybevételi feltételek mértéke szerint differenciálódik. Amennyiben az intézményben az emelt színvonalú férőhelyekre megállapított személyi térítési díjak éves összegének átlaga
caa) 520 000 és 600 000 forint között van, akkor 560 000 forint alaphozzájárulás illeti meg a fenntartót,
cab) nem éri el az 520 000 forintot, akkor a térítési díj minden 1000 forintnyi csökkenése után az alap-hozzájárulás 800 forinttal nő, de legfeljebb 700 000 forint,
cac) ha 600 000 forint felett van, akkor a térítési díj minden 1000 forintnyi emelkedése után az alap-hozzájárulás 700 forinttal csökken.
Azon intézmények esetében, amelyek 2006. október 31-én működési engedéllyel rendelkeznek, a 2006. október 31-én hatályos éves személyi térítési díj alapján kell a hozzájárulás összegét megállapítani. Azon intézmények esetében, amelyek 2006. november 1-je és 2006. december 31-e között szerzik meg a működési engedélyt, a működés megkezdésének hónapja utolsó napjáig felvett létszámra számított éves szintű személyi térítési díjak alapján kell a hozzájárulás összegét megállapítani.
cb) A hozzájárulás ca) pont szerint számított összegének 50%-a illeti meg az ápolást, gondozást nyújtó otthonokban a Szoctv. 117/B. §-a alapján emelt színvonalú körülményeket és szolgáltatásokat biztosító, a működési engedélyben meghatározott férőhelyen – a 12. ac) pont szerint súlyos demens betegnek nem minősülő – ellátottak után az önkormányzatot, amely – a Kiegészítő szabályok 5. B) pontja szerinti új belépőként – 2007. év folyamán jogerős működési engedély alapján külön jogszabályban foglalt szakmai szabályok szerint biztosít emelt színvonalú ellátást. Ha a működési engedélyben nem szerepel az emelt színvonalú megjelölés, akkor emelt színvonalú ellátásban részesültnek minősül az az ellátott, aki a bentlakásra megkötött megállapodás alapján egyszeri hozzájárulás vagy térítésidíj-pótlék megfizetésére kötelezett.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az intézményben ellátottak becsült éves gondozási napjainak száma osztva 365-tel, elszámolásnál az ellátottak gondozási napokra vonatkozó nyilvántartása szerint összesített éves gondozási napok száma osztva 365-tel.
13. Hajléktalanok átmeneti intézményei
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 525 000 forint/férőhely |
A hozzájárulást azok az önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a Szoctv.-ben szabályozott módon átmeneti szállást és éjjeli menedékhelyet tartanak fenn hajléktalanok részére. A hozzájárulás a helyi önkormányzatot a hajléktalanok átmeneti intézményében működő férőhelyek száma, továbbá a hajléktalanok kórházi ellátás előtti és utáni gondozását szolgáló olyan férőhelyek alapján illeti meg, amelyeket az OEP is finanszíroz.
A hozzájárulásból támogatás biztosítható a hajléktalanokat ellátó átmeneti intézményből kikerülő hajléktalan személy egyéb lakhatása megoldásának segítéséhez.
A férőhelyek számának meghatározása: tervezéskor a gondozási napokon rendelkezésre álló becsült éves férőhelyek összege osztva 365-tel, elszámolásnál a gondozási napokon rendelkezésre álló férőhelyek éves összege osztva 365-tel.
14. Gyermekek napközbeni ellátása
a) Bölcsődei ellátás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 547 000 forint/fő |
A hozzájárulás a Gyvt. alapján szervezett, a helyi önkormányzat által fenntartott (napos és/vagy hetes) bölcsődében ellátott beíratott gyermekek után vehető igénybe.
Ha az önkormányzat egy szervezeti egység keretében napos és hetes bölcsődét is üzemeltet, akkor az ellátásban részesülő gyermeket csak egy intézménytípusnál lehet számításba venni.
A hozzájárulás tartalmazza a gyermekek napközbeni ellátása keretében nyújtott étkeztetés térítési díjának normatív alapon történő mérsékléséhez kapcsolódó támogatást is.
A bölcsődében a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény (a továbbiakban: Közokt. tv.) 30. §-ának (1) bekezdése alapján korai fejlesztésben és gondozásban, illetve a Közokt. tv. 30. §-ának (6) bekezdése alapján fejlesztő felkészítésben részesülő gyermek után az önkormányzat e hozzájáruláson túlmenően igénybe veheti a 16.4.2. és a 16.4.3. pont szerinti hozzájárulást.
Az ellátottak számának meghatározása:
Tervezéskor az ellátottak éves becsült számának figyelembevételével meghatározott gondozási napok száma osztva 251-gyel, elszámoláskor a bölcsődék havi jelentőlapja szerinti, ténylegesen ellátásban részesülő gyermekek száma alapján összesített éves gondozási napok száma osztva 251-gyel.
b) Családi napközi ellátás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 250 000 forint/fő |
A hozzájárulás a Gyvt. 43. §-a alapján szervezett, a helyi önkormányzat által fenntartott családi napköziben ellátott beíratott gyermekek után vehető igénybe legfeljebb 14 éves korig.
A hozzájárulás tartalmazza a gyermekek napközbeni ellátása keretében nyújtott étkeztetés térítési díjának normatív alapon történő mérsékléséhez kapcsolódó támogatást is.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült számának figyelembevételével meghatározott gondozási napok száma osztva 251-gyel, elszámolásnál a havi jelentőlapok szerinti, ténylegesen ellátásban részesülő gyermekek száma alapján összesített éves gondozási napok száma osztva 251-gyel.
c) Ingyenes intézményi étkeztetés
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 50 000 forint/fő |
A hozzájárulás a Gyvt. alapján szervezett, a helyi önkormányzat által fenntartott (napos és/vagy hetes) bölcsődében ellátott azon gyermekek után vehető igénybe, akik a Gyvt. 148. §-a (5) bekezdésének a) pontja alapján ingyenes bölcsődei étkeztetésben részesülnek.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült számának figyelembevételével meghatározott gondozási napok száma osztva 251-gyel, elszámolásnál a havi jelentőlapok szerinti, ténylegesen ellátásban részesülő gyermekek száma alapján összesített éves gondozási napok száma osztva 251-gyel.
15. Közoktatási alap-hozzájárulások
15.1. Alap-hozzájárulás az óvodai neveléshez, az iskolai oktatáshoz, a szakképzés elméleti képzéshez 2007. január 1-jétől 2007. augusztus 31-éig
15.1.1. óvodai nevelés
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 199 000 forint/fő/év időarányosan 8 hónapra számítva |
A hozzájárulást 2007. január 1-jétől augusztus 31-éig (a költségvetési év első nyolc hónapjára) veheti igénybe a helyi önkormányzat az általa fenntartott intézményben óvodai nevelésben részesülő azon gyermekek után, akik 2006. december 31-éig a harmadik életévüket betöltik és a 2006/2007. nevelési évben december 31-éig az óvodai nevelést igénybe veszik.