Időállapot: közlönyállapot (2006.XII.22.)

2006. évi CXXVII. törvény - a Magyar Köztársaság 2007. évi költségvetéséről 13/14. oldal

A támogatás a többcélú kistérségi társulást a Kiegészítő szabályok 3.1. pontjának megfelelő feladatellátás esetén a szolgálat(ok) száma alapján illeti meg.

e) Támogató szolgálat

Többcélú kistérségi társulás által fenntartott intézmény

FAJLAGOS ÖSSZEG: 3 500 000 forint/szolgálat

Intézményi társulás által fenntartott intézmény

FAJLAGOS ÖSSZEG: 3 000 000 forint/szolgálat

A Szoctv. 120–122. §-a alapján kötött szerződés, vagy külön megállapodás útján ellátott feladat esetén

FAJLAGOS ÖSSZEG: 1 500 000 forint/szolgálat

A támogatást az a többcélú kistérségi társulás igényelheti, amely a Szoctv. alapján és a külön jogszabályban meghatározott szakmai szabályok szerint gondoskodik a támogató szolgálat feladatának ellátásáról.

A támogatás a többcélú kistérségi társulást a Kiegészítő szabályok 3.1. pontjának megfelelő feladatellátás esetén a szolgálat(ok) száma alapján illeti meg.

f) Nappali ellátás

Többcélú kistérségi társulás által fenntartott intézmény

FAJLAGOS ÖSSZEG: 90 000 forint/fő

Intézményi társulás által fenntartott intézmény

FAJLAGOS ÖSSZEG: 64 000 forint/fő

A Szoctv. 120–122. §-a alapján kötött szerződés, vagy külön megállapodás útján ellátott feladat esetén

FAJLAGOS ÖSSZEG: 30 000 forint/fő

A támogatást az a többcélú kistérségi társulás igényelheti, amely a Szoctv. alapján és a külön jogszabályban meghatározott szakmai szabályok szerint gondoskodik az időskorúak, a pszichiátriai és szenvedélybetegek, a hajléktalanok, valamint a fogyatékos személyek nappali intézményei közül legalább egy alapszolgáltatás kistérségi szintű biztosításáról.

A támogatás a többcélú kistérségi társulást az ellátásban részt vevők száma alapján illeti meg.

A támogatás az e pontban foglalt feltételeknek megfelelő alapszolgáltatási feladatok ellátása és megszervezése során felmerülő működési és felhalmozási kiadásokhoz, szakemberek foglalkoztatásához, utazási kiadásaihoz használható fel.

2.5. A többcélú kistérségi társulások gyermekvédelmi szakellátási feladatainak támogatása

Többcélú kistérségi társulás által fenntartott intézmény

FAJLAGOS ÖSSZEG: 550 000 forint/fő

Intézményi társulás által fenntartott intézmény

FAJLAGOS ÖSSZEG: 500 000 forint/fő

A támogatást az a többcélú kistérségi társulás igényelheti, amely biztosítja, hogy a kistérség területén valamennyi, a gyermekek átmeneti gondozását biztosító alábbi intézmény társult formában működjön:

– a helyettes szülői hálózat,

– a gyermekek átmeneti otthona,

– a családok átmeneti otthona.

E társult intézményi ellátásnak a Gyvt. alapján és a külön jogszabályban meghatározott szakmai szabályok szerinti biztosításáról a többcélú kistérségi társulás gondoskodik.

A társult formában történő intézményfenntartás követelménye akkor teljesül,

– ha a többcélú kistérségi társulás ezen intézményeket fenntartja, vagy

– a kistérség területén valamennyi intézmény fenntartásáról legkésőbb 2006. január 31-étől intézményi társulások gondoskodnak.

A többcélú kistérségi társulás a 2006. január 31-ét követően megalakuló intézményi társulás által fenntartott intézményben ellátottak után támogatást nem vehet igénybe, kivéve, ha az intézmény 2006. január 31-ét követően központi költségvetési vagy európai uniós támogatással jött létre.

A támogatás a többcélú kistérségi társulást az általa megszervezett ellátásban részt vevő intézményi ellátottak után illeti meg. Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az intézményben ellátottak becsült éves gondozási napjainak száma osztva 365-tel, elszámolásnál az ellátottak gondozási napokra vonatkozó nyilvántartása szerint összesített éves gondozási napok száma osztva 365-tel.

A támogatás az e pontban foglalt feltételeknek megfelelő intézmények fenntartása során felmerülő működési kiadásokhoz, szakemberek foglalkoztatásához, utazási kiadásaihoz, ezen intézmények fejlesztéséhez használható fel.

2.6. A többcélú kistérségi társulások gyermekjóléti alapellátási feladatainak támogatása

Többcélú kistérségi társulás által fenntartott intézmény

FAJLAGOS ÖSSZEG: 1200 forint/fő

Intézményi társulás által fenntartott intézmény

FAJLAGOS ÖSSZEG: 1 050 forint/fő

A Gyvt. 96–97. §-a alapján kötött szerződés, vagy külön megállapodás útján ellátott feladat esetén

FAJLAGOS ÖSSZEG: 500 forint/fő

A többcélú kistérségi társulás támogatást igényelhet a Gyvt. szerinti következő egyes gyermekjóléti alapellátási feladatok közül legalább egy ellátás biztosítása esetén, melyet a Kiegészítő szabályok 3.6. pontja szerinti feltételeknek megfelelően intézményfenntartóként, vagy szervező tevékenységével létrehozott, a Ttv. 8., 9. és 16. §-a szerinti intézményi társulások útján, vagy a többcélú kistérségi társulás által a Gyvt. 96–97. §-a alapján kötött szerződés útján lát el:

– a gyermekjóléti szolgáltatás,

– a gyermekek napközbeni ellátása, valamint

– a gyermekek átmeneti gondozása.

A támogatás a feladat ellátásában részt vevő települések 0–17 éves korcsoportba tartozó lakosok száma után illeti meg a többcélú kistérségi társulást. Több ellátás biztosítása esetén a többcélú kistérségi társulást feladatonként illeti meg a támogatás.

A támogatás az e pontban foglalt feltételeknek megfelelő feladatok ellátása és megszervezése során felmerülő működési és felhalmozási kiadásokhoz, szakemberek foglalkoztatásához, utazási kiadásaihoz használható fel.

2.7. A többcélú kistérségi társulások mozgókönyvtári és egyes közművelődési feladatainak támogatása

FAJLAGOS ÖSSZEG: 1 300 000 forint/könyvtári szolgáltató hely

A többcélú kistérségi társulás támogatást igényelhet a mozgókönyvtári feladatainak ellátáshoz. A támogatás megállapítása során kizárólag a nyilvános könyvtárral nem rendelkező, könyvtári szolgáltató hely kialakítását biztosító – a Kiegészítő szabályok 4. pontja szerinti feltételeknek megfelelő – települési önkormányzatok számát lehet figyelembe venni.

A támogatás a mozgókönyvtári feladat szervezése és ellátása, valamint közösségi programok szervezése során felmerülő működési és felhalmozási kiadásokhoz használható fel. A támogatás – a többcélú kistérségi társulás döntése alapján – felhasználható könyvtárbusz működtetésére is, amennyiben a nyilvános könyvtárral vagy szolgáltató hellyel rendelkező önkormányzat olyan településrészen biztosítja a feladatellátást, ahonnan a könyvtár (vagy a szolgáltató hely) távol van, vagy nehezen közelíthető meg.

A támogatás a mozgókönyvtári feladat ellátásának sérelme nélkül felhasználható olyan átalakításhoz vagy bővítéshez is, amely lehetővé teszi, hogy a könyvtári szolgáltató hely egyben közösségi színtérként is működhessen. A támogatás kizárólag a szakmai célokkal összefüggő kiadásokra fordítható.

2.8. A többcélú kistérségi társulások belső ellenőrzési feladatainak támogatása

FAJLAGOS ÖSSZEG: 90 000 forint/költségvetési szervek száma alapján számított mutatószám

A támogatást az a többcélú kistérségi társulás igényelheti, amely az Ötv., az Áht, valamint a Ber. szabályai alapján – a Kiegészítő szabályok 5. pontja szerinti feltételeknek megfelelően – gondoskodik a belső ellenőrzési feladat ellátásáról.

A többcélú kistérségi társulás biztosítja a belső ellenőrzési feladat ellátásában részt vevő települési önkormányzatok, azok polgármesteri hivatalainak, illetve körjegyzőségeinek, önmaga és munkaszervezetének belső ellenőrzését, valamint az önkormányzatok, intézményi társulások és a Társulás felügyelete alá tartozó költségvetési szervek felügyeleti jellegű ellenőrzését.

A többcélú kistérségi társulást a belső ellenőrzési feladat ellátásában részt vevő települési önkormányzatok, a többcélú kistérségi társulás, intézményi társulás felügyelete alá tartozó költségvetési szervek 2007. január 31-ei száma alapján alaptámogatás illeti meg az alábbiak szerint:

– az alaptámogatás valamennyi települési önkormányzat száma, és a többcélú kistérségi társulás és költségvetési szervei, továbbá a 3500 fő lakosságszám alatti települési önkormányzatok költségvetési szerveinek száma alapján, valamint

– a 3500 fő lakosságszám feletti települési önkormányzatok költségvetési szervei közül legfeljebb a 3500 fő lakosságszám alatti települési önkormányzatok költségvetési szerveivel azonos számú költségvetési szerv után igényelhető.

Az alaptámogatás kétszerese vehető igénybe a 3500 fő lakosságszám alatti települési önkormányzatok költségvetési szerveinek száma alapján, amennyiben a többcélú kistérségi társulás saját feladatellátásában gondoskodik a belső ellenőrzési feladatok ellátásáról.

A támogatás felhasználható a belső ellenőrzési feladat szervezése és ellátása során felmerülő működési és felhalmozási kiadásokhoz.

Kiegészítő szabályok:

1. Általános szabályok

1.1. A többcélú kistérségi társulás az e fejezet 2.2.–2.6. és 2.8. pontjai szerinti támogatások közül kizárólag azokat igényelheti, amelyekhez tartozó feladatok ellátásában:

a) a kistérséghez tartozó települések több mint fele részt vesz, feltéve, ha ezen települések együttes lakosságszáma meghaladja a kistérség lakosságszámának 60%-át, vagy

b) a kistérséghez tartozó települések több mint 60%-a részt vesz, feltéve, ha ezen települések együttes lakosságszáma meghaladja a kistérség lakosságszámának felét.

1.2. A 2.2.–2.6. és 2.8. szerinti feladatok kizárólag attól a teljes hónaptól tekinthetők ellátottnak, amelytől a többcélú kistérségi társulás teljesíti a Kiegészítő szabályok 1.1. pontja szerinti feltételeket.

1.3. A többcélú kistérségi társulás az e fejezet 2.1., 2.2.2., 2.3.–2.8. pontjai szerinti támogatásokat – azok felhasználási szabályainak megfelelően – felhasználhatja az általa vállalt azon feladatokhoz, amelyek ellátásához a 2.2.–2.8. pontok szerint normatív támogatásban részesült. A többcélú kistérségi társulás a 2.2.1. pont szerinti támogatást kizárólag az általa, valamint az intézményi társulás által fenntartott, Kiegészítő szabályok 2.1. pontja szerinti feltételeket teljesítő azon intézményekre fordíthatja, amelyek után támogatásban részesült.

1.4. Az adott kistérség határán átnyúló feladatellátás esetében a támogatást az a többcélú kistérségi társulás igényli, amely:

– a 2.2., 2.3., 2.4. c), 2.4. f) és 2.5. pontok szerinti feladatok esetében az ellátást biztosító intézményt fenntartja, vagy amelynek tagja az intézményi társulás székhely települése,

– a 2.4. a), 2.4. b) és 2.6. pontok szerinti feladatoknál e szolgáltatásokat a kistérségen kívüli települések lakosai számára biztosítja,

– a 2.8. pont szerinti feladatellátást a kistérségen kívüli települési önkormányzatok költségvetési szervei számára biztosítja.

1.5. Az egyes feladatok ellátásához igénybe vett támogatás elszámolása a normatív állami hozzájárulásokkal azonos eljárás alapján és feladatonként, a költségvetési évben jogszerűen elszámolt kiadások és vállalt kötelezettségek figyelembevételével történik.

1.6. A lakosságszámra és a korcsoportokba tartozókra a Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal adatait a 2006. január 1-jei állapot szerint, a települési önkormányzatok közigazgatási státusát a 2006. október 21-ei állapot szerint kell figyelembe venni.

1.7. Az e fejezet 2.3.–2.8. pontjai szerinti támogatások esetében a többcélú kistérségi társulás egy tizedesre kerekített mutatószámok alapján részesül támogatásban.

2. A közoktatási intézményi és szakszolgálati feladatok ellátásához kapcsolódó támogatásokkal összefüggő szabályok

2.1. Amennyiben a többcélú kistérségi társulás, illetve intézményi társulás e pont szerinti feltételeket teljesítő intézményt tart fenn igényelheti a 2.2.1. pont szerinti támogatásokat. Azon önkormányzatokat, melyek önállóan tartják fenn intézményeiket, kizárólag abban az esetben lehet a többcélú kistérségi társulás közoktatási intézményi feladat ellátásában részt vevő tagjaként figyelembe venni, ha az intézmények teljesítik a Kiegészítő szabályok 2.1.1. a), illetve c) pontjai, és a Kiegészítő szabályok 2.1.2. a), illetve c) pontjai szerinti feltételeket.

2.1.1. Az óvodákban

a) az óvodai csoportok átlaglétszámának el kell érnie legalább a Közokt. tv. 3. számú melléklete I. Létszámhatárok cím alatti csoport átlaglétszámnak:

– a 2006/2007. nevelési évben indított első és a második óvodai nevelési évben együttesen a 75%-át, a harmadik nevelési évben az 50%-át;

– a 2007/2008. nevelési évben indított valamennyi óvodai nevelési évben együttesen a 75%-át;

b) amennyiben az óvoda fenntartásáról legalább 5 települési önkormányzat intézményi társulásban gondoskodik, és a települések átlagos lakosságszáma nem éri el az 500 főt, az óvodai csoportok átlaglétszámának el kell érnie legalább a Közokt. tv. 3. számú melléklete I. Létszámhatárok cím alatti csoport átlaglétszámnak:

– a 2006/2007. nevelési évben indított első és a második óvodai nevelési évben együttesen a 65%-át, a harmadik nevelési évben az 50%-át,

– a 2007/2008. nevelési évben valamennyi óvodai csoportban együttesen a 65%-át;

c) amennyiben az óvodát 10 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat, vagy olyan intézményi társulás tartja fenn, melynek tagja 10 000-nél nagyobb lakosságszámú önkormányzat, úgy az óvodai csoportok átlaglétszámának el kell érnie legalább a Közokt. tv. 3. számú melléklete I. Létszámhatárok cím alatti csoport átlaglétszámnak:

– a 2006/2007. nevelési évben indított első és a második óvodai nevelési évben együttesen a 75%-át, a harmadik nevelési évben az 50%-át,

– a 2007/2008. nevelési évben indított első óvodai nevelési évben a 100%-át, a második és harmadik óvodai nevelési évben együttesen a 75%-át.

2.1.2. Az iskolákban

a) az osztályok átlaglétszámának el kell érnie legalább a Közokt. tv. 3. számú melléklete I. Létszámhatárok cím alatti osztály átlaglétszámának:

– a 2006/2007. tanévben indított 1–2. és 5–6. évfolyamokon együttesen a 75%-át, a 3–4. és 7–8. évfolyamokon együttesen az 50%-át

– a 2007/2008. tanévben 1–3. és 5–7. évfolyamokon együttesen a 75%-át, a 4. és 8. évfolyamokon az 50%-át;

b) amennyiben az iskola fenntartásáról legalább 5 települési önkormányzat társulásban gondoskodik, és a települések átlagos lakosságszáma nem éri el az 500 főt, valamint az oktatás egy ellátási helyen történik, az osztályok átlaglétszámának el kell érnie legalább a Közokt. tv. 3. számú melléklete I. Létszámhatárok cím alatti osztály átlaglétszámnak:

– a 2006/2007. tanévben 1–2. és 5–6. évfolyamokon együttesen a 65%-át, a 3–4. és 7–8. évfolyamokon együttesen az 50%-át;

– a 2007/2008. tanévben 1–3. és 5–7. évfolyamokon együttesen a 65%-át, a 4. és 8. évfolyamokon az 50%-át;

c) amennyiben az iskolát 10 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat, vagy olyan intézményi társulás tartja fenn, melynek tagja 10 000-nél nagyobb lakosságszámú önkormányzat, úgy az osztályok átlaglétszámának el kell érnie legalább a Közokt. tv. 3. számú melléklete I. Létszámhatárok cím alatti osztály átlaglétszámnak:

– a 2006/2007. tanévben 1–2. és 5–6. évfolyamokon együttesen a 75%-át, a 3–4. és 7–8. évfolyamokon együttesen az 50%-át;

– a 2007/2008. tanévben 5. évfolyamon a 100%-át, az 1–3. és 6–7. évfolyamokon együttesen a 75%-át, a 4. és 8. évfolyamokon az 50%-át.

d) amennyiben az iskola a többcélú kistérségi társulás által fenntartott egységes iskolaként működik, úgy a 2007/2008. tanévben a 9–13. évfolyamokon az osztályok átlaglétszámának el kell érnie legalább a Közokt. tv. 3. számú melléklete I. Létszámhatárok cím alatti osztály átlaglétszámnak a 100%-át.

2.1.3. Az átlaglétszám számításánál figyelmen kívül hagyhatóak azon intézmények, amelyekben a nemzeti, etnikai kisebbségek nevelésére, oktatására szervezett csoportok, osztályok vannak, és amely intézmények alapító okirata tartalmazza a nemzeti-etnikai kisebbségi feladatok ellátását. A többcélú kistérségi társulás abban az esetben igényelhet támogatást ezen intézmények után, amennyiben az alábbi feltételek teljesülnek.

– az intézményt a többcélú kistérségi társulás, illetve intézményi társulás tartja fenn,

– az átlaglétszám-számításnál a nemzeti, etnikai kisebbségek nevelésére, oktatására szervezett önálló csoportok, osztályok létszámát és az önálló csoportok, tanulócsoportok számát figyelmen kívül hagyva az átlaglétszámok megfelelnek a fenti – átlaglétszám számítására vonatkozó – szabályoknak,

– a nemzeti, etnikai kisebbségek nevelésére, oktatására szervezett csoportok, osztályok átlaglétszámának – évfolyamoktól függetlenül – el kell érnie a 2006/2007., 2007/2008. nevelési években és tanévekben a nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló 1993. évi LXXVII. törvény 43. §-ának (4) bekezdése szerinti létszám 65%-át,

– amennyiben egy osztályban nemzeti, etnikai kisebbségek nevelésére, oktatására szervezett csoport van, amely eléri az előző bekezdés szerinti létszámot, úgy a nemzeti, etnikai kisebbségek nevelésére, oktatására szervezett csoportot is beleértve kell elérnie az osztály átlaglétszámának a Közokt. tv. 3. számú mellékletében meghatározott csoport, illetve osztály átlaglétszám 65%-át.

2.2. A Kiegészítő szabályok 2.1. pont szerinti feltételeket nem teljesítő óvodákat és általános iskolákat fenntartó intézményi társulásban tag önkormányzatokat az ebben a pontban meghatározott esetekben – az 1.2. pontban meghatározott feltételek teljesítéséhez – a többcélú kistérségi társulás közoktatási intézményi feladat ellátásában részt vevő tagjaként figyelembe lehet venni. Ezen intézményekbe járó gyermekek, tanulók után azonban a közoktatási feladatra támogatás nem igényelhető.

2.2.1. Ha az óvoda fenntartásáról intézményi társulás vagy a többcélú kistérségi társulás gondoskodik, úgy az óvodai csoportok átlaglétszáma két fővel lehet kevesebb a Közokt. tv. 3. számú melléklete I. Létszámhatárok cím alatti csoport átlaglétszámnak:

– a 2006/2007. nevelési évben indított első és a második óvodai nevelési évben együttesen a 75%-ánál,

– a 2007/2008. nevelési évben indított valamennyi óvodai nevelési évben a 75%-ánál.

2.2.2. Ha az általános iskola fenntartásáról intézményi társulás vagy a többcélú kistérségi társulás gondoskodik, úgy az általános iskolákban az osztályok átlaglétszáma két fővel lehet kevesebb a Közokt. tv. 3. számú melléklete I. Létszámhatárok cím alatti osztály átlaglétszámnak:

– a 2006/2007. tanévben indított 1–2. és 5–6. évfolyamon együttesen a 75%-ánál,

– a 2007/2008. tanévben indított 1–3. és 5–7. évfolyamon együttesen a 75%-ánál.

2.2.3. Ha az óvoda, iskola fenntartásáról legalább 3 települési önkormányzat társulásban gondoskodik:

– a 2006/2007. és 2007/2008. nevelési években az óvodai csoportok és az általános iskola 1–4. évfolyam esetén az osztályok átlaglétszáma együttesen eléri legalább a Közokt. tv. 3. számú melléklete I. Létszámhatárok cím alatti csoport/osztály átlaglétszámnak az 50%-át,

– amennyiben az 5–8. évfolyamon az oktatás egy ellátási helyen történik, úgy a 2006/2007. és 2007/2008. tanévekben az 5–8. évfolyam esetén az osztályok átlaglétszáma együttesen eléri legalább a Közokt. tv. 3. számú melléklete I. Létszámhatárok cím alatti osztály átlaglétszámnak az 50%-át.

2.3. Az átlaglétszám számításának szabályai:

2.3.1. Az átlaglétszám számításánál az önálló OM azonosítóval rendelkező intézmény tekintendő egy intézménynek.

2.3.2. A gyerekek, tanulók létszámának számításánál a Közokt. tv. 3. számú melléklete II. rész 3. pontjában foglalt előírásokat is figyelembe kell venni.

2.3.3. Az átlaglétszámot összevont óvodai csoport esetén az összevont óvodai csoportra, általános iskola 1–4. évfolyamán az összevont osztályra vonatkozóan kell teljesíteni.

2.3.4. Az 5–8. évfolyamon az osztályösszevonás az átlaglétszám-számítás és a támogatás szempontjából nem elismerhető.

2.3.5. A gyógypedagógiai nevelés, oktatás céljából létrehozott csoportokat, osztályokat az átlaglétszám-számítás és a támogatás szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

2.3.6. Azon települési önkormányzat, melynek területén – önkormányzati fenntartásban – nem működik közoktatási intézmény, vagy intézményegység, az átlaglétszám-számítás és a támogatás szempontjából legfeljebb egy intézményfenntartó társulás tagjaként vehető figyelembe.

2.3.7. Az összevont óvodai csoportok és iskolai tanulócsoportok esetében az átlaglétszámot a következők szerint kell számítani: Az összevont csoport és tanulócsoport esetében az összevont nevelési éveket és tanéveket érintő csoportokra, osztályokra vonatkozó átlaglétszámok – az egyes csoportokba/osztályokba járó gyermekek számával súlyozott – átlagát szükséges kiszámítani. Az összevont csoportba járó/tanulócsoportban tanuló gyermekek, tanulók számának el kell érnie az így kiszámított átlagot.

2.4. A közoktatási intézményi feladat az egyes települések tekintetében akkor tekinthető ellátottnak, ha a településen található valamennyi – önkormányzat, intézményi társulás vagy többcélú kistérségi társulás fenntartásában levő – közoktatási intézmény teljesíti a Kiegészítő szabályok 2.1. vagy 2.2. pontja szerinti átlaglétszám-feltételeket.

2.5. A közoktatási intézményi feladat ellátásához kapcsolódó támogatások kizárólag az olyan intézményben ellátottak, oktatottak után vehetők igénybe, amelynek alapító okiratában az igényjogosultságot megalapozó tevékenység szerepel, továbbá OM azonosítóval rendelkezik, a közoktatási információs rendszer adatbázisába bejelentkezett és nyilvántartásba vették. Az intézményi társulások esetében további feltétel az érintett nevelési-oktatási intézmény írásos megállapodásban rögzített közös alapítása és/vagy megállapodás alapján közös üzemeltetése, az intézmény költségvetésének közös meghatározása.

2.6. A közoktatási intézményi feladat ellátásához kapcsolódó támogatások igénybevétele és az elszámolás a nevelési-oktatási feladatoknak megfelelő közoktatási statisztikai adatokra és az azt megalapozó előírt tanügyi okmányokra vagy a hozzájárulást megalapozó okmányokra épül.

2.7. A közoktatási intézményi feladat ellátásához kapcsolódó támogatások a tanulói jogviszony szünetelése esetén nem igényelhetők.

2.8. A közoktatási intézményi feladat esetében az átlaglétszám számítása és a feladat ellátásához kapcsolódó támogatások megállapítása – az iskolabusszal utaztatott gyermekek, tanulók számának és az ehhez kapcsolódó támogatás meghatározásának kivételével – a tervezésnél a többcélú kistérségi társulás által közölt tényleges – a tárgyévet megelőző év október 1-jei közoktatási statisztikai adatok –, illetve a költségvetési évben induló tanévi becsült, tanévi nyitó létszámokból központilag kiszámított mutatószámok alapján történik. Az elszámoltatás is a költségvetési éven belüli tanévváltáshoz igazodóan, az ellátott, oktatott 2006/2007. tanévi nyitó létszám 8/12 részének és a 2007/2008. tanévi nyitó létszám 4/12 részének intézményi társulás, illetve többcélú kistérségi társulás szintjén figyelembe vett éves, jogcímenként összesített átlaga alapján történik.

2.9. A közoktatási szakszolgálati feladatok közül a logopédiai ellátás, gyógytestnevelés, gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés és gondozás, és fejlesztő felkészítés esetében az ellátottak után igényelt támogatás elszámolása a következők szerint történik: az ellátottak száma egyenlő a naptári évre felösszesített heti ellátotti létszám ellátási hetek számával osztott átlaglétszáma.

3. A szociális és gyermekjóléti feladatok ellátásához kapcsolódó támogatásokkal összefüggő szabályok

3.1. A többcélú kistérségi társulás a 2.4. pontban foglalt szociális alapszolgáltatási feladatok ellátását biztosíthatja:

– intézményfenntartóként,

– szervező tevékenységével létrehozott olyan – a Ttv. 8., 9. és 16. §-a szerinti – intézményi társulások útján, melyek:

= lakosságszáma a családsegítés, házi segítségnyújtás és nappali ellátás alapszolgáltatási feladatok esetében legalább 3000 fő. Amennyiben ez azért nem teljesíthető, mert a többcélú kistérségi társulásban a feladatot vállaló önkormányzatok együttes lakosságszáma nem éri el a 3000 főt, úgy közvetlenül a többcélú kistérségi társulásnak kell a feladatellátást biztosítania,

= a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, támogató szolgálat és közösségi ellátások, mint alapszolgáltatási feladatok esetében megfelelnek a Szoctv.-ben előírt feladatszervezési előírásoknak,

= feladatellátásában részt vevő önkormányzatok önállóan e feladat ellátását nem biztosíthatják, nem rendelkezhetnek az adott feladat ellátásához kapcsolódó működési engedéllyel,

– a Szoctv. 120–122. §-a alapján kötött szerződés útján, továbbá

– írásban kötött külön megállapodás keretében, a többcélú kistérségi társulás székhely településének önkormányzata vagy a társulás más tagjának intézménye útján.

3.2. Amennyiben a többcélú kistérségi társulás a 2.4. pontban foglalt szociális alapszolgáltatási feladatok ellátásáról – külön megállapodás keretében – a többcélú kistérségi társulás székhely településének önkormányzata vagy a társulás más tagjának intézménye útján gondoskodik, úgy a többcélú kistérségi társulás társulási megállapodásában ezt rögzíteni szükséges. Az adott feladat ellátására a többcélú kistérségi társulással külön megállapodást kötő önkormányzat vagy intézményének működési engedélye legalább további két települési önkormányzat közigazgatási területére kell kiterjednie, és így a települések lakosságszámának együttesen legalább 3000 főnek kell lennie. További feltétel, hogy azon önkormányzatok és intézményeik, melyek területén a többcélú kistérségi társulás a szociális alapszolgáltatás(ok) biztosításáról – külön megállapodás keretében – gondoskodik, nem rendelkezhetnek az adott szociális alapszolgáltatás(ok) ellátásához kapcsolódó működési engedéllyel.

3.3. A 2.4. b) pont szerinti házi segítségnyújtás esetén az ellátottak számának meghatározása tervezéskor az ellátottak éves becsült száma osztva 251-gyel, elszámoláskor a házi segítségnyújtásban részesülők gondozási naplója alapján naponta összesített ellátottak számának alapulvételével számított éves ellátotti létszám osztva 251-gyel. Egy ellátott naponta csak egyszer vehető figyelembe.

3.4. A 2.4. c) pont szerinti jelzőrendszeres házi segítségnyújtás esetén az ellátottak számának meghatározása tervezéskor az ellátottak éves becsült száma osztva 365-tel, elszámoláskor a jelzőrendszeres házi segítségnyújtásban részesítettek számának alapulvételével, a nyilvántartásban részt vevők száma osztva 365-tel. Amennyiben egy jelzőkészülék több ellátottat szolgál, az elszámolásnál egy fő vehető figyelembe.

3.5. A 2.4. f) pont szerinti nappali ellátás esetén az ellátottak számának meghatározása (idősek klubja, fogyatékosok nappali intézménye, pszichiátriai és szenvedélybetegek nappali intézménye): tervezéskor az ellátottak becsült éves száma osztva 251-gyel, elszámolásnál az ellátottak gondozási naplója (esemény-, illetve látogatási napló) alapján naponta összesített tagok számának – a heti 6, illetve heti 7 napos nyitva tartással működő intézmények a 6, illetve 7 nap – alapulvételével számított éves ellátotti létszám osztva 251-gyel. A hozzájárulás az éves átlaglétszámra a működési engedélyben szereplő létszám erejéig vehető figyelembe. A hajléktalanok számára nappali ellátást nyújtó intézményben (nappali melegedő) az elszámolás alapja a külön jogszabályban meghatározott látogatási napló alapján számított létszám, amely naponként nem lehet több a működési engedélyben szereplő férőhelyszám háromszorosánál.

3.6. A többcélú kistérségi társulás a 2.6. pontban foglalt gyermekjóléti alapellátási feladatok ellátásáról gondoskodhat:

– intézményfenntartóként,

– szervező tevékenységével létrehozott olyan Ttv. 8., 9. és 16. §-a szerint létrehozott intézményi társulások útján, melyek:

= lakosságszáma legalább 5000 fő. Amennyiben ez azért nem teljesíthető, mert a többcélú kistérségi társulásban a feladatot vállaló önkormányzatok együttes lakosságszáma nem éri el az 5000 főt, úgy közvetlenül a többcélú kistérségi társulásnak kell a feladatellátást biztosítania,

= feladatellátásában részt vevő önkormányzatok önállóan e feladat ellátását nem biztosíthatják, nem rendelkezhetnek az adott feladat ellátásához kapcsolódó működési engedéllyel,

– a Gyvt. 96–97. §-a alapján kötött szerződés útján, továbbá

– írásban kötött külön megállapodás keretében, a többcélú kistérségi társulás székhely településének önkormányzata vagy a társulás más tagjának intézménye útján.

3.7. Amennyiben a többcélú kistérségi társulás a 2.6. pontban foglalt feladatokról – külön megállapodás keretében – a többcélú kistérségi társulás székhely településének önkormányzata vagy a társulás más tagjának intézménye útján gondoskodik, úgy a többcélú kistérségi társulás társulási megállapodásában ezt rögzíteni szükséges. Az adott feladat ellátására a többcélú kistérségi társulással külön megállapodást kötő önkormányzat vagy intézményének működési engedélye legalább további két települési önkormányzat közigazgatási területére kell kiterjednie, és így a települések lakosságszámának együttesen legalább 5000 főnek kell lennie. További feltétel, hogy azon önkormányzatok és intézményeik, melyek területén a többcélú kistérségi társulás a gyermekjóléti alapellátás(ok) biztosításáról – külön megállapodás keretében – gondoskodik, nem rendelkezhetnek az adott gyermekjóléti alapellátás(ok) ellátásához kapcsolódó működési engedéllyel.

3.8. Amennyiben a többcélú kistérségi társulás a 2.5. pont szerinti gyermekvédelmi szakellátási feladatról a feltételeknek megfelelően gondoskodik és a feladat ellátásához e fejezet szerint normatív támogatásban részesül, úgy a 2.6. pont szerinti gyermekek átmeneti gondozása alapellátási feladatra támogatás nem igényelhető.

3.9. A 2.3. és 2.5. pont szerinti feladatoknál az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az intézményben ellátottak becsült éves gondozási napjainak száma osztva 365-tel, elszámolásnál az ellátottak gondozási napokra vonatkozó nyilvántartása szerint összesített éves gondozási napok száma osztva 365-tel.

3.10. Gondozási nap: egy gondozott egynapi intézményi gondozása (különféle ápoló-, gondozóotthoni intézményi, átmeneti és nappali szociális intézményi ellátás, valamint az otthont nyújtó ellátásban részesülők ellátása), amely az intézményben történő felvétellel kezdődik és annak végleges elhagyásával fejeződik be. Az ideiglenes távollévők – kórházi ápolás, szabadság – is beszámítanak a gondozási napokba. Az intézményi jogviszony – a kórházi és az otthont nyújtó ellátást kivéve – egyévi folyamatos távollét esetén megszűnik.

3.11. A 2.3.–2.6. pontokban szereplő feladatok után abban az esetben igényelhető a 2.3.–2.6. pontok szerinti támogatás a teljes költségvetési évre, ha az e pontokban foglalt feltételeket teljesítő szolgáltató legkésőbb 2007. január 31-én rendelkezik a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmény és a falugondnoki szolgálat működésének engedélyezéséről, továbbá a szociális vállalkozás engedélyezéséről szóló 188/1999. (XII. 16.) Korm. rendelet, illetve a gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltató tevékenység engedélyezéséről, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi vállalkozói engedélyről szóló 259/2002. (XII. 18.) Korm. rendelet szerinti érvényes és hatályos működési engedéllyel.

Amennyiben a feladatellátás év közben kezdődik meg, illetve a fenntartó a feladat ellátásához szükséges működési engedélyt év közben szerzi meg, vagy az ellátási terület bővül, úgy az ellátott feladatok, illetve a feladatellátáshoz csatlakozó települések után időarányos támogatás igényelhető. Ebben az esetben a támogatási jogosultság kezdete a működési engedély hatálybalépését követő hónap első napja.

A 2.3. és a 2.5. pont szerinti feladatok esetében a támogatás igénybevételének további feltétele, hogy a feladatot ellátó intézmény(ek) működési engedélye(i) legalább a Kiegészítő szabályok 1.1. pontja szerinti településekre kiterjedjen(ek).

3.12. Amennyiben a többcélú kistérségi társulás a 2.3.–2.6. pontokban foglalt feladatok ellátását a Ttv. 8., 9. és 16. §-a szerinti intézményi társulás útján biztosítja, úgy a jogosultságot a közigazgatási hivatal vezetőjének nyilatkozatával kell igazolni, amelynek tartalmaznia kell, hogy a megállapodás törvényes, és a működési engedély egy példányával a társulásban részt vevő valamennyi önkormányzatnak rendelkeznie kell.

4. A mozgókönyvtári feladatok ellátásához kapcsolódó támogatással összefüggő szabályok

A többcélú kistérségi társulás abban az esetben igényelheti a támogatást, ha legalább négy, nyilvános könyvtárral nem rendelkező – könyvtári szolgáltató hely kialakítását biztosító – települési önkormányzat számára az alábbiak szerint biztosítja a mozgókönyvtári szolgáltatásokat:

– A nyilvános könyvtárral nem rendelkező települési önkormányzatok nyilvános könyvtártól vagy a megyei könyvtártól (a továbbiakban: szolgáltató) megrendelik a könyvtári szolgáltatásokat. A többcélú kistérségi társulás szerződést köt a szolgáltatóval.

– A nyilvános könyvtárral nem rendelkező önkormányzatok (vagy a többcélú kistérségi társulás) könyvtári szolgáltató hely kialakításáról gondoskodik, amelyekben a szolgáltató által kiszállított könyvtári állomány elhelyezhető, a könyvtári eszközök biztonságos tárolása megoldható, és ahol a megrendelt könyvtári szolgáltatások fogadhatók.

– A többcélú kistérségi társulás gondoskodik a megrendelt könyvtári szolgáltatásokhoz szükséges egyéb feltételek biztosításáról, különösen a nyilvános könyvtár és a könyvtári szolgáltató hely közötti információcseréről, a megrendelések fogadásáról, a dokumentumáramlást biztosító szállítóeszköz működtetéséről.

5. A belső ellenőrzési feladatok ellátásához kapcsolódó támogatással összefüggő szabályok

5.1. A többcélú kistérségi társulás a belső ellenőrzési feladat ellátásáról

– saját feladatellátás esetén intézményfenntartással, vagy munkaszervezeti feladatellátás keretében (önálló munkaszervezetében, vagy a munkaszervezet feladatával megbízott önkormányzati hivatal szervezeti egységében), illetve külső erőforrás bevonásával,

– intézményi társulás(ok) útján

gondoskodik.

5.2. Amennyiben a többcélú kistérségi társulás a belső ellenőrzés biztosításáról intézményi társulások útján gondoskodik, úgy az egyes intézményi társulásban legalább hét települési önkormányzatnak részt kell vennie. A többcélú kistérségi társulás az intézményi társulások szakmai munkáját az ellenőrzési programok készítésére, az ellenőrzés lebonyolítására, realizálására vonatkozó belső ellenőrzési módszertan összehangolásával segíti.

9. számú melléklet a 2006. évi CXXVII. törvényhez

LXIII. MUNKAERŐPIACI ALAP

Millió forintban

Cím-
szám
Al-
cím-
szám
Jog-
cím-
csop.-
szám
Jog-
cím-
szám
Elő-
ir.-
csop.-
szám
Ki-
emelt
előir.-
szám

Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
cím-
csop.-
név
Jog-
cím-
név
Elő-
ir.-
csop.-
név

ALAP

2007. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Egyenleg * 
1 Aktív foglalkoztatási eszközök
1 Foglalkoztatási és képzési támogatások 49 852,5
2 Szakképzési és felnőttképzési célú kifizetések 25 717,3
3 Passzív ellátások 101 760,0
4 Jövedelempótló támogatás 1,0
5 Bérgarancia kifizetések 7 000,0
6 Rehabilitációs célú kifizetések
6 Munkahelyteremtő támogatás 4 300,0
7 Megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásának támogatása 52 000,0
7 Az alapkezelőnek átadott pénzeszköz 381,7
8 Állami Foglalkoztatási Szolgálat működése és fejlesztése
1 Állami Foglalkoztatási Szolgálatnak átadott pénzeszköz 20 017,0
2 Állami Foglalkoztatási Szolgálat fejlesztési program 1 437,7
9 Állami Foglalkoztatási Szolgálat központosított kerete 237,5
10 Átadás EU társfinanszírozásra
4 Foglalkoztathatóság 4 295,2
5 Alkalmazkodóképesség 5 430,4
11 Országos Munkabiztonsági és Munkavédelmi Felügyelőségnek 1 959,3
12 Nyugdíjbiztosítási Alapnak átadás 1 130,0
13 Közmunka céljára pénzeszköz átadás 1 500,0
14 Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézetnek pénzeszköz átadás 2 182,3
15 Non-profit szektorbeli munkavállalás támogatása 200,0
18 HEFOP intézkedés előfinanszírozása 1 319,3
19 Társadalmi párbeszéd programok 1 529,1
20 Országos Foglalkoztatási Közalapítványnak pénzeszköz átadás 563,7
22 Munkaadói járulék 195 290,0
23 Munkavállalói járulék 89 110,0
24 Vállalkozói járulék 11 330,0
26 Egyéb bevétel
1 Területi egyéb bevétel 660,0
2 Központi egyéb bevétel 3 869,5
3 Szakképzési és felnőttképzési egyéb bevétel 710,0
28 Rehabilitációs hozzájárulás 13 220,0
29 Rehabilitációs célú munkahelyteremtő támogatás törlesztése 30,0
31 Szakképzési hozzájárulás 32 620,0
33 Bérgarancia támogatás törlesztése 960,0
34 Egyéb költségvetési befizetés 61 309,5
35 Járulékkedvezmény visszatérítés
1 Normatív járulékkedvezmény visszatérítés 2 000,0
2 Ötven év felettiek járulékkedvezménye 1 000,0
36 Vállalkozók pénzügyi ellátása és támogatása
1 Vállalkozói járadék 1 000,0
37 Tranzakciós díj 205,5
39 HEFOP intézkedés előfinanszírozásának megtérítése 529,5
Összesen: 348 329,0 348 329,0

LXV. SZÜLŐFÖLD ALAP

Millió forintban

Cím-
szám
Al-
cím-
szám
Jog-
cím-
csop.-
szám
Jog-
cím-
szám
Elő-
ir.-
csop.-
szám
Ki-
emelt
előir.-
szám

Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
cím-
csop.-
név
Jog-
cím-
név
Elő-
ir.-
csop.-
név

ALAP

2007. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Egyenleg * 
1 Önkéntes befizetések, adományok 0,1
2 Költségvetési támogatás
1 Adomány-kiegészítés 910,0
2 SzJA 1%-a 90,0
4 Alapból nyújtott támogatás
2 Egyéb támogatások 930,1
5 Alapkezelő működési költségei 50,0
Összesen: 1 000,1 1 000,1

LXVI. KÖZPONTI NUKLEÁRIS PÉNZÜGYI ALAP

Millió forintban

Cím-
szám
Al-
cím-
szám
Jog-
cím-
csop.-
szám
Jog-
cím-
szám
Elő-
ir.-
csop.-
szám
Ki-
emelt
előir.-
szám

Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
cím-
csop.-
név
Jog-
cím-
név
Elő-
ir.-
csop.-
név

ALAP

2007. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Egyenleg * 
1 Kis- és közepes aktivitású hulladéktárolók létesítésének előkészítése
1 Kis- és közepes aktivitású hulladéktároló létesítésének előkészítése 6 900,0
2 Püspökszilágyi RHFT beruházásai 100,0
2 Nagy aktivitású hulladéktároló telephely kiválasztás 200,0
3 Kiégett Kazetták Átmeneti Tárolójának bővítése, felújítása
1 Kiégett Kazetták Átmeneti Tárolójának bővítése 2 287,0
4 Nukleáris létesítmények leszerelésének előkészítése
1 Paksi Atomerőmű leszerelésének előkészítése 50,0
5 Hulladéktárolók és az RHK Kht. üzemeltetési kiadásai 2 569,6
6 Társadalmi ellenőrzési és információs társulások támogatása 906,0
7 Alapkezelőnek működési célra 104,0
8 Nukleáris létesítmények befizetései
1 Paksi Atomerőmű Rt. 22 827,5
9 Radioaktív hulladékok végleges, eseti elhelyezése 6,5
10 Költségvetési támogatás 6 248,7
11 Egyéb bevételek 1,0
1–11. cím összesen: 13 110,6 29 083,7 15 973,1
50 A Központi Nukleáris Alap függő, átfutó és hitellel kapcsolatos tételei
1 Betétállomány változása 15 973,1
Összesen: 29 083,7 29 083,7

LXVII. NEMZETI KULTURÁLIS ALAP

Millió forintban

Cím-
szám
Al-
cím-
szám
Jog-
cím-
csop.-
szám
Jog-
cím-
szám
Elő-
ir.-
csop.-
szám
Ki-
emelt
előir.-
szám

Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
cím-
csop.-
név
Jog-
cím-
név
Elő-
ir.-
csop.-
név

ALAP

2007. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Egyenleg * 
1 Nemzeti és egyetemes értékek létrehozásának, megőrzésének, terjesztésének támogatása 2 702,7
2 Évfordulók, hazai fesztiválok és rendezvények, valamint azokon való részvétel támogatása 1 382,6
3 Nemzetközi fesztiválok, rendezvények és azokon való részvétel 2 095,6
4 Művészeti alkotások új irányzatai, új kulturális kezdeményezések 285,1
5 Kultúrával kapcsolatos tudományos kutatások támogatása 46,2
6 Épített örökség, építőművészet támogatása 477,7
7 Kultúrateremtő-, közvetítő, valamint egyéni és közösségi tevékenységek támogatása 785,9
8 Szakmai díjazásához való hozzájárulás 7,7
9 Nemzetközi tagdíjak 1,5
10 Működési kiadások 830,0
11 Kulturális járulék 8 500,0
12 Egyéb bevételek 115,0
Összesen: 8 615,0 8 615,0

LXVIII. WESSELÉNYI MIKLÓS ÁR- ÉS BELVÍZVÉDELMI KÁRTALANÍTÁSI ALAP

Millió forintban

Cím-
szám
Al-
cím-
szám
Jog-
cím-
csop.-
szám
Jog-
cím-
szám
Elő-
ir.-
csop.-
szám
Ki-
emelt
előir.-
szám

Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
cím-
csop.-
név
Jog-
cím-
név
Elő-
ir.-
csop.-
név

ALAP

2007. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Egyenleg * 
1 Rendszeres befizetés 6,0
3 Költségvetési támogatás 79,0
6 Működési kiadások 85,0
Összesen: 85,0 85,0

LXIX. KUTATÁSI ÉS TECHNOLÓGIAI INNOVÁCIÓS ALAP

Millió forintban

Cím-
szám
Al-
cím-
szám
Jog-
cím-
csop.-
szám
Jog-
cím-
szám
Elő-
ir.-
csop.-
szám
Ki-
emelt
előir.-
szám

Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
cím-
csop.-
név
Jog-
cím-
név
Elő-
ir.-
csop.-
név

ALAP

2007. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Egyenleg * 
1 Hazai innováció támogatása 30 151,9
2 A nemzetközi együttműködésben megvalósuló innováció támogatása 7 081,7
3 Kutatás-fejlesztést és innovációt támogató EU társfinanszírozású programok hazai támogatása 2 200,0
4 A tudományos és technológiai attasék munkájának támogatása 489,5
5 A Nemzeti Kutatásnyilvántartási Rendszer támogatása 87,0
6 Tudomány- és Technológiapolitikai Tanácsadó Testület munkájának 50,0
7 Alapkezelőnek átadott pénzeszköz 1 370,5
8 Új fejlesztési tervekre való felkészülés, értékelés 100,0
19 Innovációs járulék 20 390,5
20 Költségvetési támogatás 20 548,4
21 Visszterhes támogatások törlesztései 416,7
22 Egyéb bevétel 175,0
Összesen: 41 530,6 41 530,6

10. számú melléklet a 2006. évi CXXVII. törvényhez

Az elkülönített állami pénzalapok összevont mérlege

Millió forintban
2007. évi előirányzat
Megnevezés KIADÁSOK BEVÉTELEK Bevételből költségvetési támogatás EGYENLEG
LXIII. MUNKAERŐPIACI ALAP 348 329,0 348 329,0 0,0
LXV. SZÜLŐFÖLD ALAP 1 000,1 1 000,1 1 000,0 0,0
LXVI. KÖZPONTI NUKLEÁRIS PÉNZÜGYI ALAP 13 110,6 29 083,7 6 248, 7 15 973,1
LXVII. NEMZETI KULTURÁLIS ALAP 8 615,0 8 615,0 0,0
LXVIII. WESSELÉNYI MIKLÓS ÁR- ÉS BELVÍZVÉDELMI KÁRTALANÍTÁSI ALAP 85,0 85,0 79, 0 0,0
LXIX. KUTATÁSI ÉS TECHNOLÓGIAI INNOVÁCIÓS ALAP 41 530,6 41 530,6 20 548, 4 0,0
Összesen 412 670,3 428 643,4 27 876,1 15 973,1

11. számú melléklet a 2006. évi CXXVII. törvényhez

LXXI. NYUGDÍJBIZTOSÍTÁSI ALAP

Millió forintban

Cím-
szám
Al-
cím-
szám
Jog-
cím-
csop.-
szám
Jog-
cím-
szám
Elő-
ir.-
csop.-
szám
Ki-
emelt
előir.-
szám

Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
cím-
csop.-
név
Jog-
cím-
név
Elő-
ir.-
csop.-
név

ALAP

2007. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Támogatás
1 Nyugdíjbiztosítási ellátások fedezetéül szolgáló bevételek
1 Munkáltatói nyugdíjbiztosítási járulék 1 476 051,6
2 Biztosítotti nyugdíjjárulék
1 Biztosított által fizetett nyugdíjjárulék 241 027,4
2 Magánnyugdíjpénztári tagok által fizetett nyugdíjjárulék 18 870,1
3 Magánnyugdíjpénztárak átutalásai 1 156,3
3 Egyéb járulékok és hozzájárulások
2 Megállapodás alapján fizetők járulékai 2 200,0
5 Közteherjegy után befolyt járulék 2 100,0
9 Fegyveres testületek kedvezményes nyugellátásainak kiadásaihoz hozzájárulás
1 Honvédelmi Minisztérium fejezettől 14 684,4
3 Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium fejezettől 14 929,9
4 Pénzügyminisztérium fejezettől 634,1
5 Miniszterelnökség fejezettől 704,4
10 MPA által START kártya kiegészítés 600,0
5 Késedelmi pótlék, bírság 7 000,0
6 Központi költségvetési hozzájárulások
3 GYES-ben, GYED-ben, GYET-ben részesülők utáni központi költségvetési 30 970,8
4 Magánnyugdíjpénztárba átlépők miatti járulékkiesés pótlására költségvetési támogatás 297 495,0
5 Központi költségvetésben tervezett pénzeszköz-átadás 143 666,2
6 Korkedvezmény-biztosítási járulék címen átvett pénzeszköz 17 000,0
7 Nyugdíjbiztosítási tevékenységgel kapcsolatos egyéb bevételek
3 Kifizetések visszatérülése és egyéb bevételek 7 500,0
8 Nyugellátások fedezetére az E. Alaptól átvett pénzeszköz 286 384,8
2 Nyugdíjbiztosítási ellátások kiadásai
1 Nyugellátások
1 Öregségi nyugdíj 1 457 763,1
2 Rokkantsági és baleseti rokkantsági nyugdíj 580 069,3
3 Hozzátartozói nyugellátás 309 565,1
4 Egyösszegű méltányossági kifizetések
2 Egyszeri segély 150,0
6 Tizenharmadik havi nyugdíj 188 468,8
4 Nyugdíjbiztosítás egyéb kiadásai
4 Egyéb, ellátáshoz kapcsolódó kiadások
2 Postaköltség 5 560,0
3 Egyéb kiadások 472,6
3 Vagyongazdálkodás
1 Ellátások fedezetére szolgáló vagyongazdálkodás
1 Járuléktartozás fejében átvett vagyon 12,0 10,0
2 Egyéb vagyon (ingyenes vagyonjuttatás stb.) 18,0
1–3. cím összesen: 2 542 078,9 2 562 985,0
5 Nyugdíjbiztosítási költségvetési szervak és központi kezelésű előirányzatok
1 Központi hivatali szerv 3 819,5
1 Működési költségvetés 1 643,1
1 Személyi juttatások 1 583,3
2 Munkaadókat terhelő járulékok 490,3
3 Dologi kiadások 2 589,0
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 50,0
6 Kamatfizetések 80,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 300,0
3 Kölcsönök 370,0
2 Igazgatási szervek 17 086,6
1 Működési költségvetés 56,9
1 Személyi juttatások 11 229,5
2 Munkaadókat terhelő járulékok 3 505,6
3 Dologi kiadások 2 408,4
LXXI. fejezet összesen: 2 564 685,0 2564 685, 0 20 906,1
KIADÁSI FŐÖSSZEG: 2 564 685,0
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: 2 564 685,0
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: 0,0

12. számú melléklet a 2006. évi CXXVII. törvényhez

LXXII. EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁSI ALAP

Millió forintban

Cím-
szám
Al-
cím-
szám
Jog-
cím-
csop.-
szám
Jog-
cím-
szám
Elő-
ir.-
csop.-
szám
Ki-
emelt
előir.-
szám

Cím-
név
Al-
cím-
név
Jog-
cím-
csop.-
név
Jog-
cím-
név
Elő-
ir.-
csop.-
név

FEJEZET

2007. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Támogatás
1 Egészségbiztosítási ellátások fedezetéül szolgáló bevételek
1 Munkáltatói egészségbiztosítási járulék 578 420,0
2 Biztosítotti egészségbiztosítási járulék
1 Biztosított által fizetett egészségbiztosítási járulék 465 384,0
3 Egyéb járulékok és hozzájárulások
1 Egészségügyi szolgáltatási járulék és baleseti járulék 3 250,0
2 Megállapodás alapján fizetők járulékai 20,0
4 Munkáltatói táppénz hozzájárulás 24 570,0
5 Közteherjegy után befolyt járulék 740,5
10 MPA által Start kártya kiegészítés 300,0
4 Egészségügyi hozzájárulás
1 Tételes egészségügyi hozzájárulás 88 387,0
2 Százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás 23 087,0
5 Késedelmi pótlék, bírság 6 023,0
6 Központi költségvetési hozzájárulások
1 Terhességmegszakítással kapcsolatos költségvetési térítés 1 400,0
2 Egészségügyi feladatok ellátásával kapcsolatos központi költségvetési hozzájárulás 3 700,0
6 Központi költségvetésből járulék címen átvett pénzeszköz 288 905,0
8 GYED folyósítás kiadásainak megtérítése a központi költségvetésből 75 250,0
7 Egészségbiztosítási tevékenységgel kapcsolatos egyéb bevételek
1 Terhességmegszakítás egyéni térítési díja 726,4
2 Baleseti és egyéb kártérítési megtérítések 4 556,0
3 Kifizetések visszatérítése és egyéb bevételek 2 135,0
7 Gyógyszergyártók és forgalmazók befizetései
1 Szerződések szerinti gyógyszergyártói és forgalmazói befizetések 1 000,0
2 Folyamatos gyógyszerellátást biztosító gyógyszergyártói és forgalmazói befizetések és egyéb gyógyszerforgalmazással kapcsolatos bevételek 45 000,0
8 Nemzetközi egyezményből eredő ellátások megtérítése
1 EU tagállamokkal kapcsolatos elszámolások 180,0
2 Nem EU tagállamokkal kapcsolatos elszámolások 150,0
11 Egészségügyi szolgáltatók visszafizetése 122,0
12 Vizitdíj, kórházi napidíj bevétel 23 353,0
2 Egészségbiztosítási ellátások kiadásai
2 Egészségbiztosítás pénzbeni ellátásai
1 Terhességi-gyermekágyi segély 32 104,0
2 Táppénz
1 Táppénz 96 883,9
2 Gyermekápolási táppénz 3 426,6
3 Baleseti táppénz 7 388,3
3 Betegséggel kapcsolatos segélyek
1 Külföldi gyógykezelés 750,0
4 Egyszeri segély 450,0
4 Kártérítési járadék 1 246,0
5 Baleseti járadék 8 274,0
6 Gyermekgondozási díj 75 250,0
3 Természetbeni ellátások
1 Gyógyító-megelőző ellátás
1 Háziorvosi, háziorvosi ügyeleti ellátás 61 188,8
2 Védőnői szolgáltatás, anya-, gyermek és ifjúságvédelem 19 000,0
3 Fogászati ellátás 19 856,1
4 Gondozóintézeti gondozás 9 420,5
5 Betegszállítás és orvosi rendelvényű halottszállítás 6 280,0
8 Művesekezelés 20 651,1
9 Otthoni szakápolás 3 670,4
11 Működési költségelőleg 350,0
13 Célelőirányzatok 2 116,1
15 Mentés 18 851,5
17 Laboratóriumi ellátás 19 615,4
18 Összevont szakellátás 509 480,1
20 Céltartalék 23 353,0
2 Gyógyfürdő és egyéb gyógyászati ellátás támogatása 5 800,0
3 Anyatej-ellátás 300,0
4 Gyógyszertámogatás
1 Gyógyszertámogatás kiadásai 287 000,0
2 Speciális beszerzésű gyógyszerkiadás 18 100,0
4 Gyógyszertámogatás kiadásai tartalék 54 884,0
5 Méltányossági gyógyszertámogatás kiadása 4 200,0
5 Gyógyászati segédeszköz támogatás
1 Kötszertámogatás 3 000,0
2 Gyógyászati segédeszköz kölcsönzés támogatása 150,0
3 Egyéb gyógyászati segédeszköz támogatás 31 850,0
6 Utazási költségtérítés 7 020,0
7 Nemzetközi egyezményből eredő és külföldön történő ellátások kiadásai
1 EU tagállamokkal kapcsolatos elszámolások 2 500,0
2 Nem EU tagállamokkal kapcsolatos elszámolások 500,0
3 Külföldi sürgősségi gyógykezelés 300,0
4 Egészségbiztosítás egyéb kiadásai
4 Egyéb, ellátásokhoz kapcsolódó kiadások
1 Kifizetőhelyeket megillető költségtérítés 1 420,3
2 Postaköltség 820,0
3 Egyéb kiadások 607,8
4 Orvosspecifikus vények 300,0
5 Gyógyszergyártók ellentételezése, elszámolási különbözet rendezése 250,0
3 Vagyongazdálkodás
1 Ellátások fedezésére szolgáló vagyongazdálkodási költségvetés
1 Járuléktartozás fejében átvett vagyon 6,0 5,8
2 Egyéb vagyon (ingyenes vagyonjuttatás, stb.) 16,0 145,5
1–3. cím összesen: 1 358 629,9 1 636 810,2
5 Egészségbiztosítási költségvetési szervek és központi kezelésű előirányzatok
1 Központi hivatali szerv 15 131,7
1 Működési költségvetés 412,4
1 Személyi juttatások 9 519,4
2 Munkaadókat terhelő járulékok 3 017,2
3 Dologi kiadások 2 172,5
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 175,0
6 Kamatfizetések 120,0
3 Kölcsönök 540,0
2 Igazgatási szervek 2 163,7
1 Működési költségvetés 523,7
1 Személyi juttatások 361,2
2 Munkaadókat terhelő járulékok 25,8
3 Dologi kiadások 2 300,4
3 Központi kezelésű előirányzatok
18 Egészségbiztosítási informatikai rendszerek fejlesztése 2 000,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 840,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 260,0
3 Dologi kiadások 500,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 400,0
7 Nyugellátások fedezetére a Ny. Alapnak átadott pénzeszköz 286 384,8
LXXII. fejezet összesen: 1 665 246,2 1 637 746,3 19 295,4
KIADÁSI FŐÖSSZEG: 1 665 246,2
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: 1 637 746,3
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: –27 499,9

13. számú melléklet a 2006. évi CXXVII. törvényhez

A társadalombiztosítás pénzügyi alapjai költségvetésének mérlege

Millió forintban
BEVÉTELEK 2007. évi előirányzat
ELLÁTÁSOK FEDEZETÉÜL SZOLGÁLÓ BEVÉTELEK
Társadalombiztosítási járulékbevételek 2 054 471,6
Biztosítotti nyugdíj- és egészségbiztosítási járulékok 726 437,8