Időállapot: közlönyállapot (2008.XII.21.)

2008. évi CII. törvény - a Magyar Köztársaság 2009. évi költségvetéséről 10/15. oldal

11 Kolozsvári Akadémiai Bizottság támogatása 10,0
1 Működési költségvetés
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 10,0
13 Szakmai feladatok teljesítése 518,3
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 264,6
2 Munkaadókat terhelő járulékok 43,4
3 Dologi kiadások 187,8
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 10,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 12,5
14 Intézményekhez le nem bontott bevétel
1 Működési költségvetés 3 000,0
1 Személyi juttatások 1 196,7
2 Munkaadókat terhelő járulékok 386,0
3 Dologi kiadások 896,4
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 30,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 430,0
3 Egyéb intézményi felhalmozási kiadások 60,0
3 Kölcsönök 0,9
3 Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok
1 Kutatási témapályázatok 5 235,8
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 2 345,6
2 Munkaadókat terhelő járulékok 583,8
3 Dologi kiadások 1 868,2
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 100,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 338,2
5 Központi kezelésű felújítások 12,8
2 Felhalmozási költségvetés
2 Felújítás 12,8
6 Gazdasági és Szociális Tanács működtetése 50,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 23,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 7,3
3 Dologi kiadások 19,7
7 Európai Uniós és hazai kutatóintézeti pályázatok támogatása 1 200,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 560,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 180,0
3 Dologi kiadások 460,0
10 Fejezeti tartalék
1 Fejezeti általános tartalék 178,9 178,9
2 Fejezeti egyensúlyi tartalék 1 122,3 1 122,3
XXXIII. fejezet összesen: 49 088,0 11 753,2 37 334,8

XXXIV. KUTATÁS ÉS TECHNOLÓGIA

1 Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal 416,7
1 Működési költségvetés 2 495,9
1 Személyi juttatások 1 056,9
2 Munkaadókat terhelő járulékok 319,0
3 Dologi kiadások 1 516,7
2 Felhalmozási költségvetés 100,0
1 Intézményi beruházási kiadások 120,0
3 Magyar Szabadalmi Hivatal
1 Működési költségvetés 3 362,0
1 Személyi juttatások 1 352,8
2 Munkaadókat terhelő járulékok 412,1
3 Dologi kiadások 1 291,5
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 172,4
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 127,2
2 Felújítás 6,0
4 Fejezeti kezelésű előirányzatok
1 Ágazati célelőirányzatok
1 K+F+I intézmény és szabályozási rendszerének átalakítása 143,2
1 Működési költségvetés
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 143,2
3 Nemzetközi tagdíjak (NKTH) 36,4
1 Működési költségvetés
3 Dologi kiadások 36,4
6 Kutatóreaktor kiégett fűtőelemeinek cseréje 1 800,0
1 Működési költségvetés
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 1 800,0
7 Európai Innovációs és Technológiai Intézet működésének támogatása 67,1
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 32,7
2 Munkaadókat terhelő járulékok 10,4
3 Dologi kiadások 24,0
1–4. cím összesen: 8 421,3 5 957,9 2 463,4
6 Alapok támogatása
1 Kutatási és Technológiai Innovációs Alap 28 695,1
XXXIV. fejezet összesen: 37 116,4 5 957,9 2 463,4
XXXIV. fejezet zárolt egyensúlyi tartaléka: 26,2 26,2
XXXIV. fejezet mindösszesen: 37 142,6 5 957,9 2 489,6

XLI. A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS KAMATELSZÁMOLÁSAI, TŐKEVISSZATÉRÜLÉSEI, AZ ADÓSSÁG- ÉS KÖVETELÉS–KEZELÉS KÖLTSÉGEI

1 Devizában fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai
1 Devizahitelek kamatelszámolásai
1 Nemzetközi pénzügyi szervezetektől és külföldi pénzintézetektől felvett hitelek kamatelszámolásai
1 Világbanki hitelek elszámolásai 355,8
2 EBB hitelek kamatelszámolásai 31 779,1
3 KfW hitelek kamatelszámolásai 473,8
4 ET Fejlesztési Bank hiteleinek kamatelszámolásai 11 185,6
6 MÁV-tól és a GySEV-től 2002-ben átvállalt hitelek kamatelszámolásai 1 668,0
7 ÁAK Rt-től 2002-ben átvállalt devizahitelek kamatelszámolásai 833,3
8 EBRD hitelek kamatelszámolásai 35,8
2 Devizakötvények kamatelszámolásai
1 1999-től kibocsátott devizakötvények kamatelszámolásai 194 358,0
2 Amerikai kötvények kamata 2,2
4 M2M-tel kapcsolatos kamatok 173,0
5 IMF-hitel rendelkezésre állási jutaléka 7 225,0
2 A forintban fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai
1 Forinthitelek kamatelszámolásai
2 Egyéb hitelek kamatelszámolásai
3 Állami kölcsön kamatelszámolása 6,4
18 EBB forint hitelek kamatelszámolásai 13 488,0
2 Államkötvények kamatelszámolása
1 Piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolásai
1 Hiányt finanszírozó és adósságmegújító államkötvények kamatelszámolásai 710 414,9 55 965,6
2 Nem piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolása
1 Lakással kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai 1 831,4
2 Konszolidációval kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai 21 273,7
3 Rubelkövetelések megvásárlását fedező államkötvények kamatelszámolásai 479,3
4 Kamatmentes adósság kötvényesítésével kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai 11 255,6
6 ÁPV Rt. gázközművek miatti tartalékfeltöltését fedező kötvény kamata 285,1
7 Alárendelt kölcsöntőkekötvény kamatelszámolása 1 314,5
8 MFB Rt-nek átadott államkötvények kamatelszámolásai 1 378,2
3 Kincstárjegyek kamatelszámolásai
1 Diszkont kincstárjegyek kamatelszámolása 152 001,7 20,1
2 Lakossági kincstárjegyek kamatelszámolása 37 920,1
4 Kincstári egységes számla forintbetét kamatelszámolásai 16 148,9
5 Intervenciós felvásárlás előfinanszírozási költségének megtérítése 35,0
3 Adósság és követeléskezelés egyéb kiadásai
1 Jutalékok és egyéb költségek
1 Deviza elszámolások 1 814,4
2 Forint elszámolások 7 022,5
2 Állampapírok értékesítését támogató kommunikációs kiadások 880,0
3 Adósságkezelés költségei 882,0
4 Követeléskezelés költségei 2,7
4 Tőke követelések visszatérülése
1 Kormányhitelek visszatérülése 1 561,0
2 Nemzetközi pénzügyi szervezetek és külföldi pénzintézetek belföldre kihelyezett hiteleinek tőke-visszatérülése
3 OECF hitel tőke-visszatérülése 417,9
4 Állami alapjuttatás járadéka 114,5
XLI. fejezet összesen: 1 208 846,2 75 756,9

XLII. A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS FŐ BEVÉTELEI

1 Vállalkozások költségvetési befizetései
1 Társasági adó 540 400,0
2 Társas vállalkozások különadója 195 300,0
3 Hitelintézeti járadék 13 000,0
5 Cégautóadó 27 000,0
6 Egyszerűsített vállalkozói adó 172 900,0
7 Bányajáradék 33 500,0
8 Játékadó-bevétel 75 900,0
9 Ökoadó
1 Energiaadó 15 000,0
2 Környezetterhelési díj 9 500,0
10 Egyéb befizetések 31 000,0
11 Energiaellátók jövedelemadója 30 000,0
2 Fogyasztáshoz kapcsolt adók
1 Általános forgalmi adó 2 135 100,0
2 Jövedéki adó 830 000,0
3 Regisztrációs adó 82 100,0
3 Lakosság költségvetési befizetései
1 Személyi jövedelemadó 2 062 400,0
2 Egyéb lakossági adók 5 300,0
3 Magánszemélyek különadója 29 400,0
4 Lakossági illetékek 128 400,0
4 Egyéb költségvetési bevételek
1 Vegyes bevételek
8 Egyéb vegyes bevételek 4 886,0
9 Kezesség-visszatérülés 3 560,0
5 Költségvetési befizetések
1 Központi költségvetési szervek 27 078,3
2 Helyi önkormányzatok befizetései 6 500,0
3 Elkülönített állami pénzalapok befizetései
6 Munkaerőpiaci Alap 158 598,7
7 Egyéb uniós bevételek
2 Vámbeszedési költség megtérítése 8 078,1
3 Cukorágazati hozzájárulás beszedési költség megtérítése 158,8
4 Uniós támogatások utólagos megtérülése
2 Nemzeti Vidékfejlesztési Terv 7 393,2
3 Strukturális Alapok 45 403,8
4 Kohéziós Alap 3 282,3
XLII. fejezet összesen: 6 681 139,2

XLIII. AZ ÁLLAMI VAGYONNAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK

1 Az állami vagyonnal kapcsolatos bevételek
1 Értékesítési bevételek
1 Ingatlan értékesítésből származó bevételek
1 Termőföld értékesítésből származó bevételek 8 781,0
3 Egyéb ingatlanok értékesítésből származó bevételek 31 500,0
2 Egyéb eszközök értékesítésből származó bevételek 80,2
2 Hasznosítási bevételek
1 Bérleti díjak
1 Haszonbérleti díj 3 696,2
2 Vagyonkezelői díj 2 587,6
3 Osztalékbevételek 48 300,0
4 Koncessziós díjak
1 Szerencsejáték koncessziós díj 1 589,4
2 Infrastruktúra koncessziókból származó díj 638,1
3 Egyéb bevételek 76,3
2 Az állami vagyonnal kapcsolatos kiadások
1 Felhalmozási jellegű kiadások
1 Ingatlan vásárlás
1 Termőföld vásárlás 940,0
2 Egyéb ingatlanok vásárlása 1 100,0
2 Egyéb eszközök vásárlása 950,0
3 Ingatlan-beruházások 11 619,0
4 Állami tulajdoni részesedések növekedését eredményező kiadások 24 011,0
5 Volt szovjet ingatlanok környezeti kármentesítése 400,0
2 Hasznosítással kapcsolatos folyó kiadások
1 Életjáradék termőföldért 11 760,5
2 Ingatlanok fenntartásával járó kiadások
1 Üzemeltetés, fenntartás, karbantartás, javítás 1 630,0
2 Ingatlanok őrzése 800,0
3 Egyéb vagyonkezelési kiadások 784,0
4 Állami tulajdonú társaságok támogatása 5 532,0
3 A Magyar Államot korábbi értékesítésekhez kapcsolódóan terhelő kiadások
1 Jótállással, szavatossággal kapcsolatos kifizetések 146,0
2 Kezesi felelősségből eredő kifizetések 826,0
3 Konszernfelelősség alapján történő kifizetések 570,0
4 Belterületi föld értéke alapján, alapítói jogon kifizetendő járandóság 324,0
5 Az állam tulajdonosi felelősségével kapcsolatos környezetvédelmi feladatok finanszírozása 14 893,0
6 Egyéb bírósági döntésből eredő kiadások 3 280,0
7 Egyéb szerződéses kötelezettségek 178,0
8 Egyéb jogszabályból eredő kiadások
1 Kárpótlási jegyek életjáradékra váltása 2 900,0
4 A vagyongazdálkodás egyéb kiadásai
1 Tanácsadók, értékbecslők és jogi képviselők díja 1 000,0
2 Eljárási költségek, perköltségek 230,0
3 Az MNV Zrt. működésének támogatása 9 302,0
4 Átcserélhető kötvény kamatfizetése 1 569,0
5 Állami ingatlanvagyon felmérése 2 100,0
5 Fejezeti tartalék 14 500,0
8 ÁFA elszámolás 1 000,0
XLIII. fejezet összesen: 112 344,5 97 248,8
KIADÁSI FŐÖSSZEG: 8 960 963,4
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: 8 300 171,5
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: –660 791,9

2. számú melléklet a 2008. évi CII. törvényhez

A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSÁNAK MÉRLEGE

Millió forintban
BEVÉTELEK 2009. évi
előirányzat
GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK BEFIZETÉSEI
Társasági adó 540 400,0
Társas vállalkozások különadója 195 300,0
Hitelintézeti járadék 13 000,0
Egyszerűsített vállalkozói adó 172 900,0
Bányajáradék 33 500,0
Játékadó-bevétel 75 900,0
Ökoadók 24 500,0
Egyéb befizetések 31 000,0
Egyéb központosított bevételek 108 034,1
Energiaellátók jövedelemadója 30 000,0
Cégautóadó 27 000,0
Összesen: 1 251 534,1
FOGYASZTÁSHOZ KAPCSOLT ADÓK
Általános forgalmi adó 2 135 100,0
Jövedéki adó 830 000,0
Regisztrációs adó 82 100,0
Összesen: 3 047 200,0
LAKOSSÁG BEFIZETÉSEI
Személyi jövedelemadó 2 062 400,0
Magánszemélyek különadója 29 400,0
Adóbefizetések 5 300,0
Illeték befizetések 128 400,0
Összesen: 2 225 500,0
KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK ÉS FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZATOK
Költségvetési szervek bevételei 546 985,5
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok saját bevételei 791 007,0
Fejezeti kezelésű előirányzatok EU támogatása
Összesen: 1 337 992,5
BEFIZETÉS AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS ALRENDSZEREIBŐL
Központi költségvetési szervektől származó befizetések 27 078,3
Elkülönített állami pénzalapok befizetése 158 598,7
Helyi önkormányzatok befizetése 6 500,0
Összesen: 192 177,0
ÁLLAMI VAGYONNAL KAPCSOLATOS BEFIZETÉSEK 97 248,8
EGYÉB BEVÉTELEK 8 446,0
ADÓSSÁGSZOLGÁLATTAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK 75 756,9
EGYÉB UNIÓS BEVÉTELEK
Vám és cukorágazati hozzájárulás visszatérítés 8 236,9
Uniós támogatások utólagos megtérülése 56 079,3
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: 8 300 171,5
A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS EGYENLEGE: –660 791,9
KIADÁSOK 2009. évi
előirányzat
EGYEDI ÉS NORMATÍV TÁMOGATÁSOK 201 400,0
KÖZSZOLGÁLATI MŰSORSZOLGÁLTATÁS TÁMOGATÁSA 53 565,4
FOGYASZTÓI ÁRKIEGÉSZÍTÉS 106 000,0
LAKÁSÉPÍTÉSI TÁMOGATÁSOK 205 532,0
CSALÁDI TÁMOGATÁSOK, SZOCIÁLIS JUTTATÁSOK
Családi támogatások 468 959,0
Jövedelempótló és jövedelem kiegészítő szociális támogatások 156 122,0
Különféle jogcímen adott térítések 28 000,0
Összesen: 653 081,0
KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK ÉS FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZATOK
Költségvetési szervek kiadásai 1 823 568,2
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok kiadásai 1 857 776,2
Összesen: 3 681 344,4
AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS ALRENDSZEREINEK TÁMOGATÁSA
Elkülönített állami pénzalapok támogatása 39 792,5
Garancia és hozzájárulás a társadalombiztosítási alapok kiadásaihoz 913 590,5
Helyi önkormányzatok támogatása 1 289 970,9
Összesen: 2 243 353,9
TÁRSADALMI ÖNSZERVEZŐDÉSEK TÁMOGATÁSA 5 317,3
NEMZETKÖZI PÉNZÜGYI KAPCSOLATOK KIADÁSAI 8 018,3
ADÓSSÁGSZOLGÁLAT, KAMATTÉRÍTÉS 1 208 846,2
MNB ELSZÁMOLÁSOKKAL KAPCSOLATOS KIADÁS
TARTALÉKOK
Általános tartalék 47 177,7
Céltartalékok 66 791,5
Stabilitási tartalék 78 000,0
Összesen: 191 969,2
ÁLLAMI VAGYONNAL KAPCSOLATOS KIADÁSOK 112 344,5
KORMÁNYZATI RENDKÍVÜLI ÉS EGYÉB KIADÁSOK 46 087,3
ÁLLAM ÁLTAL VÁLLALT KEZESSÉG ÉRVÉNYESÍTÉSE 16 715,0
ADÓSSÁGÁTVÁLLALÁS 1 370,6
HOZZÁJÁRULÁS AZ EU KÖLTSÉGVETÉSÉHEZ 226 018,3
KIADÁSI FŐÖSSZEG: 8 960 963,4

3. számú melléklet a 2008. évi CII. törvényhez

A helyi önkormányzatok normatív hozzájárulásai

1. Települési önkormányzatok feladatai

a) Település-üzemeltetési és igazgatási feladatok

FAJLAGOS ÖSSZEG: 1 057 forint/fő,
de településenként legalább 1 500 000 forint, azonban ahol a lakosságszám nem éri el az 500 főt, ott községenként legalább 3 000 000 forint.

A települési önkormányzatot lakosságszám alapján illeti meg a hozzájárulás kötelező alapfeladataihoz, valamint szolgáltatásai megszervezéséhez. Ide tartoznak különösen a település-üzemeltetési és igazgatási feladatok.

b) Közösségi közlekedési feladatok

FAJLAGOS ÖSSZEG: 515 forint/fő

A hozzájárulás a települési önkormányzatokat – a főváros és kerületei, továbbá a megyei jogú városok kivételével – a közösségi közlekedéssel kapcsolatos feladataikhoz lakosságszám szerint illeti meg.

c) Települési sportfeladatok

FAJLAGOS ÖSSZEG: 500 forint/fő

2. Körzeti igazgatás

a) Okmányirodák működése és gyámügyi igazgatási feladatok

aa) Alap-hozzájárulás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 3 300 000 forint/körzetközpont

A hozzájárulás a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény 7/A. §-ában meghatározottak szerint az okmányirodák működéséhez, továbbá a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (a továbbiakban: Szoctv.), illetve a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 162. §-a (1) bekezdésének d) pontjában adott felhatalmazás alapján kijelölt önkormányzatok elsőfokú gyámügyi, valamint egyes gyermekvédelmi, szociális, igazgatási feladataihoz vehető igénybe.

ab) Okmányiroda működési kiadásai

FAJLAGOS ÖSSZEG: 324 forint/ügyirat, de okmányirodát fenntartó önkormányzatonként legalább 4 500 000 forint.

A hozzájárulás a helyi önkormányzatokat az okmányirodák működési kiadásaihoz a feldolgozott ügyeknek a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (a továbbiakban: KEKKH) által rendelkezésre bocsátott 2007. október 1-je és 2008. szeptember 30-a közötti ügyiratszáma szerint illeti meg.

ac) Gyámügyi igazgatási feladatok

FAJLAGOS ÖSSZEG: 270 forint/fő

A hozzájárulás a gyermekvédelmi és gyámügyi feladat- és hatáskörök ellátásáról, valamint a gyámhatóság szervezetéről és illetékességéről szóló 331/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet által kijelölt városi, fővárosi, fővárosi kerületi önkormányzatot az ellátási körzet lakosságszáma szerint a gyermekvédelmi és gyámügyi igazgatási – elsőfokú gyámhatósági – feladataihoz illeti meg, a 2008. december 31-ei állapot szerint. Ez a pont tartalmazza az ellátási körzetben a cselekvőképességet korlátozó vagy kizáró gondnokság alatt álló személyek törvényes képviseletét ellátó hivatásos gondnokok foglalkoztatásához kapcsolódó hozzájárulást is.

b) Építésügyi igazgatási feladatok

ba) Térségi normatív hozzájárulás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 70 forint/fő

A hozzájárulás – lakosságszám szerint – az építésügyi és az építésfelügyeleti hatóságok kijelöléséről és működési feltételeiről szóló 343/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet szerinti elsőfokú építésügyi hatósági hatáskört gyakorló jegyzőt foglalkoztató építésügyi körzetközpont települési önkormányzatot illeti meg.

bb) Kiegészítő hozzájárulás építésügyi igazgatási feladatokhoz

FAJLAGOS ÖSSZEG: 7 737 forint/döntés

A hozzájárulás a helyi önkormányzatokat az építésügyi hatóságok működési kiadásaihoz az építésügyi hatósági ügyeiben hozott, a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény szerinti döntéseinek a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium által rendelkezésre bocsátott 2007. január 1-je és 2007. december 31-e közötti száma szerint illeti meg.

3. Körjegyzőség működése

a) Alap-hozzájárulás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 300 000 forint/körjegyzőség/hónap

b) Ösztönző hozzájárulás

Az alap-hozzájáruláson túl illeti meg:

ba) a két községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1 000 főt,

FAJLAGOS ÖSSZEG: 203 200 forint/körjegyzőség/hónap,

bb) a három vagy négy községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma nem éri el az 1 000 főt,

FAJLAGOS ÖSSZEG: 173 100 forint/körjegyzőség/hónap,

bc) a három vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1 000 főt, illetve az öt vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó együttes lakosságszám nem éri el az 1 000 főt,

FAJLAGOS ÖSSZEG: 345 000 forint/körjegyzőség/hónap,
de a hat vagy több tagból álló körjegyzőség esetén a körjegyzőséghez tartozó hatodik településtől további 20 000 forint/település/hó,

bd) a nagyközségi, városi (megyei jogú városi) székhelyű körjegyzőséget a székhelyhez kapcsolódó második és minden további, de legfeljebb nyolc község után,

FAJLAGOS ÖSSZEG: 112 000 forint/kapcsolódó község/hónap.

Az ösztönző hozzájárulás egy jogcímen vehető igénybe.

E hozzájárulás szempontjából körjegyzőségnek tekintendő a társult képviselő-testület hivatala is. A hozzájárulást a körjegyzőség (a társult képviselő-testület, a körjegyzői feladatokat ellátó nagyközség, város) székhelye szerinti önkormányzat veheti igénybe. Az igénylésnél, illetve az év végi elszámolásnál

– az év közben megalakuló körjegyzőség – amennyiben megalakulásakor rendelkezik kinevezett körjegyzővel – a létrejöttével betöltött első teljes hónaptól,

– az év során megszűnő körjegyzőség a megszűnés hónapjáig bezárólag

vehető figyelembe.

Kinevezett körjegyzővel nem rendelkező önkormányzatot – a tárgyévben, illetve az azt megelőző évben elkezdett 6 üres hónap lejártát követő hónap első napjától – nem illeti meg e hozzájárulás. Új körjegyző kinevezése esetén az első betöltött teljes hónaptól jár a hozzájárulás.

4. Megyei, fővárosi önkormányzatok feladatai

a) Igazgatási és sportfeladatok

FAJLAGOS ÖSSZEG: 150 forint/fő

A megyei, fővárosi önkormányzatot lakosságszám alapján illeti meg a hozzájárulás igazgatási, területi honvédelmi igazgatási feladatainak ellátásához, valamint a sportfeladatok megszervezéséhez.

b) Területi gyermekvédelmi szakszolgálat működtetése

FAJLAGOS ÖSSZEG: 689 forint/fő

A hozzájárulás a megyei, fővárosi önkormányzatot a 0–17 éves korcsoportba tartozó lakosok száma alapján illeti meg a Gyvt. alapján szervezett területi gyermekvédelmi szakszolgáltatáshoz és a megyei/fővárosi gyermekvédelmi szakértői bizottság tevékenységéhez, a területi gyermekvédelmi szakszolgálat által a Gyvt. 141. §-a (1) bekezdésének a) pontja szerint vezetett nyilvántartásban szereplő gyermekekhez kapcsolódó feladataihoz.

5. Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok

FAJLAGOS ÖSSZEG: 3 088 forint/fő

A hozzájárulás a lakott külterülettel rendelkező települési önkormányzatokat a KEKKH által 2008. január 1-jei állapotra számított, az önkormányzat adatszolgáltatása alapján kimutatott külterületi lakosok száma szerint illeti meg.

6. Lakossági települési folyékony hulladék ártalmatlanítása

FAJLAGOS ÖSSZEG: 100 forint/m3

A hozzájárulás az összegyűjtött és a hatóságilag kijelölt lerakóhelyeken igazoltan elhelyezett lakossági folyékony hulladék mennyisége (m3) után illeti meg azon önkormányzatokat, amelyek a környezet és a vízbázisok védelme érdekében a közműves csatornahálózattal el nem látott településrészein keletkezett lakossági folyékony hulladék gyűjtéséről ártalmatlanítás céljából – a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény alapján szervezett hulladékkezelési közszolgáltatás keretében – gondoskodnak. Az összeg a fajlagos lakossági ráfordítások (díjak) csökkentéséhez járul hozzá.

A hozzájárulást az önkormányzatok a lakossági folyékony hulladék becsült évi mennyisége (m3) alapján igénylik és annak tényleges mennyisége alapján számolnak el.

7. A társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve súlyos foglalkoztatási gondokkal küzdő települési önkormányzatok feladatai

a) a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott vagy súlyos foglalkoztatási gondokkal küzdő település:

FAJLAGOS ÖSSZEG: 2 510 forint/fő

b) a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott és súlyos foglalkoztatási gondokkal küzdő település:

FAJLAGOS ÖSSZEG: 4 640 forint/fő

A hozzájárulás a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve az országos átlagot jelentősen meghaladó munkanélküliséggel sújtott települések jegyzékéről szóló 240/2006. (XI. 30.) Korm. rendelet által meghatározott települések önkormányzatait lakosságszám szerint illeti meg.

8. Üdülőhelyi feladatok

FAJLAGOS ÖSSZEG: 2 forint/idegenforgalmi adóforint

A hozzájárulás az üdülővendégek tartózkodási ideje alapján beszedett idegenforgalmi adó minden forintjához 2 forint. Késedelmi pótlék, bírság, illetve üdülőépület utáni idegenforgalmi adó alapján nem igényelhető a hozzájárulás.

9. Közművelődési és közgyűjteményi feladatok

a) Helyi közművelődési és közgyűjteményi feladatok

FAJLAGOS ÖSSZEG: 1 061 forint/fő

A hozzájárulás lakosságszám szerint illeti meg a települési önkormányzatot a kulturális javak védelmét, a muzeális intézményeket és levéltárakat, a nyilvános könyvtári ellátást és a közművelődést szolgáló feladatai ellátásához.

b) Megyei/fővárosi közművelődési és közgyűjteményi feladatok

FAJLAGOS ÖSSZEG: 87 776 570 forint/megye, főváros, 350 forint/fő

A hozzájárulás egységesen, továbbá a megye/főváros lakosságszáma szerint illeti meg a megyei/fővárosi önkormányzatot a kulturális javak védelmét, a muzeális intézményeket és levéltárakat, a nyilvános könyvtári ellátást és a közművelődést szolgáló feladatai ellátásához.

10. Pénzbeli szociális juttatások

FAJLAGOS ÖSSZEG: 4 100–20 300 forint/fő

A hozzájárulás a Szoctv. és a Gyvt. alapján nyújtható pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátásokhoz, az egyes ellátásokhoz tartozó különféle járulék- és hozzájárulás-fizetési kötelezettségekhez, valamint a települési önkormányzat által szervezett közfoglalkoztatáshoz kapcsolódik.

A központi költségvetés e jogcímen járul hozzá

a) a Szoctv. 37/B. §-a (1) bekezdésének a)–c) pontjaiban szabályozott rendszeres szociális segélynek, a Szoctv. 32/B. §-ában szabályozott időskorúak járadékának, a Szoctv. 41. §-ának (1) bekezdésében szabályozott ápolási díjnak és az utána fizetendő nyugdíjbiztosítási járuléknak, a Szoctv. 55/A. §-ában szabályozott adósságcsökkentési támogatásnak, a Szoctv. 38. §-ának (2), (5) bekezdésében szabályozott lakásfenntartási támogatásnak és a Szoctv. 55/A. §-ának (3) bekezdése szerinti előrefizetős gáz- vagy áramfogyasztást mérő készülék felszerelési költségeinek 10%-ához,

b) a Szoctv. 37/B. §-a (1) bekezdésének d) pontjában szabályozott rendszeres szociális segélynek és a Szoctv. 37. §-a (1) bekezdésében, valamint a 37/C. §-a (4) bekezdése alapján folyósított rendelkezésre állási támogatásnak a 20%-ához,

c) a Szoctv. 36. §-ában szabályozott közcélú munka keretében kifizetett munkabér és közterheinek 5%-ához,

d) a Gyvt. 21. §-ában szabályozott rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, a Szoctv. 43/B. §-ának (1) bekezdésében szabályozott ápolási díj és nyugdíjbiztosítási járuléka, a Szoctv. 38. §-ának (9) bekezdésében szabályozott lakásfenntartási támogatás, az átmeneti (krízis-) segélyezés, a temetési segély, a köztemetés, a Szoctv. 50. §-ának (3) bekezdésében szabályozott közgyógyellátás után fizetendő térítés, valamint a gyermekek napközbeni ellátása keretében nyújtott étkeztetés térítési díjának szociális alapon történő egyedi mérséklésének vagy elengedésének forrásához.

Ez az előirányzat szolgál az állampolgárok lakáshoz jutásának települési önkormányzatok általi támogatásához. Az önkormányzatok a saját rendeletükben meghatározott módon kamatmentes kölcsönt, illetőleg részben vagy egészben vissza nem térítendő támogatást nyújthatnak a rászoruló családok részére lakótelek, új vagy használt lakás megszerzéséhez, lakás bővítéséhez, korszerűsítéséhez, felújításához, fenntartásához, lakáscélú kölcsön törlesztő részleteinek, lakás lakbérének megfizetéséhez, vagy más, a lakhatással kapcsolatos költségeik viseléséhez.

A hozzájárulás a települési önkormányzatokat a lakosságszám alapján a települések szociális jellemzőiből képzett mutatószám szerint differenciáltan illeti meg.

A mutatószám kialakításában

– 10%-os súllyal a Gyvt. 20/A. §-ának (1) bekezdése szerinti pénzbeli támogatásban, valamint a 20/B. §-ának (4) bekezdése szerinti pótlékban részesülők 2007. november havi és 2008. július havi együttes létszámadataiból számított átlaga,

– 10%-os súllyal a 60 éves és idősebb korcsoportba tartozók számának,

– 25%-os súllyal a rendszeres szociális segélyben részesülőknek a települési önkormányzatok visszaigénylése alapján nyilvántartott számának 2008. március, június és szeptember havi együttes létszámadataiból számított átlaga,

– 25%-os súllyal a közcélú munkán foglalkoztatottak számának 2008. március, június és szeptember havi együttes létszámadataiból számított átlaga,

– 15%-os súllyal a lakásfenntartási támogatásban részesülőknek a 2008. március, június és szeptember havi együttes létszámadatokból számított átlaga,

– 15%-os súllyal a 18–59 éves korcsoportba tartozó, személyi jövedelemadót nem fizetők számának a 2007. évi adóbevallások összesítése alapján számított

lakosságszámon belüli részaránya szerepel.

11. Szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatás feladatai

a) Szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatások általános feladatai

A hozzájárulás a települési önkormányzatoknak a Szoctv.-ben, valamint a Gyvt.-ben meghatározott szociális és gyermekjóléti alapellátási kötelezettségei körébe tartozó szolgáltatások és intézményeik működési kiadásaihoz kapcsolódik. Ezek a feladatok különösen:

– a Szoctv. 64. §-ában meghatározott családsegítés,

– a Gyvt. 39. §-ában meghatározott gyermekjóléti szolgáltatás, a 40. §-ában meghatározott gyermekjóléti szolgálat, a 41. §-ának (4) bekezdése szerinti napközbeni ellátás, valamint a 44. §-ában meghatározott házi gyermekfelügyelet működtetése a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályok szerint.

A hozzájárulás a települési önkormányzatot lakosságszám alapján illeti meg.

aa) FAJLAGOS ÖSSZEG: 250 forint/fő

A hozzájárulás a 2 000-nél kisebb lakosságszámú települési önkormányzatot illeti meg a település lakosságszáma szerint.

A 2 000-nél kisebb lakosságszámú, családsegítést és gyermekjóléti szolgáltatást működési engedéllyel végző települési önkormányzatot az ab) pont szerinti hozzájárulás illeti meg. Ha az önkormányzat csak az egyik szolgáltatást működteti, akkor e szolgáltatáshoz kapcsolódóan az ab) pont szerinti hozzájárulás 50%-a, valamint az e jogcímű hozzájárulás 50%-a jár. Mindkét szolgáltatást működtető 2 000-nél kisebb lakosságszámú önkormányzat az ab) pont szerinti hozzájárulás mellett nem jogosult az e jogcímű hozzájárulásra.

ab) A hozzájárulásra az a családsegítést és/vagy gyermekjóléti szolgáltatást működtető települési önkormányzat jogosult, amelynek lakosságszáma nem haladja meg a 70 000-et. A hozzájárulás (H) a települési önkormányzatot lakosságszáma (L) alapján illeti meg a következő képlet szerint:

H = (L/5 000) x 3 950 000 forint

ac) A hozzájárulásra a családsegítést és/vagy gyermekjóléti szolgáltatást működtető, 70 001–110 000 lakosságszámú települési önkormányzat jogosult. A hozzájárulás (H) a települési önkormányzatot lakosságszáma (L) alapján illeti meg a következő képlet szerint:

H = (L/6 000) x 3 950 000 forint

ad) A hozzájárulásra a családsegítést és/vagy gyermekjóléti szolgáltatást működtető, 110 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat jogosult. A hozzájárulás (H) a települési önkormányzatot lakosságszáma (L) alapján illeti meg a következő képlet szerint:

H = (L/7 000) x 3 950 000 forint

b) Gyermekjóléti központ

FAJLAGOS ÖSSZEG: 2 303 300 forint/központ

A hozzájárulás a Gyvt. 40. §-ának (1)–(3) bekezdésében meghatározott gyermekjóléti szolgáltatásokat biztosító gyermekjóléti központok működési kiadásaihoz kapcsolódik.

A hozzájárulás a gyermekjóléti központot működtető legalább 40 000 lakosságszámú települési önkormányzatot és megyei jogú város önkormányzatát a fenntartott központok száma szerint illeti meg.

c) Szociális étkeztetés

A hozzájárulás a települési önkormányzatoknak a Szoctv. 62. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően nyújtott szociális étkeztetés feladataihoz kapcsolódik.

ca) FAJLAGOS ÖSSZEG: 91 050 forint/fő

A hozzájárulás a települési önkormányzatot azon ellátottak után illeti meg, akiknek családjában a Szoctv. 119/C. §-a alapján megállapított egy főre eső jövedelem a nyugdíjminimum 150%-át nem éri el.

cb) FAJLAGOS ÖSSZEG: 80 700 forint/fő

A hozzájárulás a települési önkormányzatot azon ellátottak után illeti meg, akiknek családjában a Szoctv. 119/C. §-a alapján megállapított egy főre eső jövedelem eléri a nyugdíjminimum 150%-át, de nem haladja meg annak 300%-át.

Ez a hozzájárulás igényelhető a népkonyhai étkeztetésben részesülők után is a Szoctv. 119/C. §-ának (1) bekezdésében meghatározott feltétel szerint.

cc) FAJLAGOS ÖSSZEG: 64 000 forint/fő

A hozzájárulás a települési önkormányzatot azon ellátottak után illeti meg, akiknek családjában a Szoctv. 119/C. §-a alapján megállapított egy főre eső jövedelem a nyugdíjminimum 300%-át meghaladja.

A hozzájárulás a települési önkormányzatot a szociális étkeztetésben ellátottak száma szerint illeti meg.

A hozzájárulás nem vehető igénybe a közoktatási feladatellátás keretében a 17.1. Kedvezményes óvodai, iskolai, kollégiumi étkeztetés jogcímen étkeztetésben részesülők után.

Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma, elszámoláskor az étkeztetésben részesülők étkeztetésre vonatkozó igénybevételi naplója nyilvántartása alapján naponta összesített ellátottak száma osztva 251-gyel. Egy ellátott naponta csak egyszeresen vehető figyelembe.

d) Házi segítségnyújtás

A hozzájárulásra az a települési önkormányzat jogosult, amely a házi segítségnyújtást a Szoctv. 63. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően működteti.

da) FAJLAGOS ÖSSZEG: 270 700 forint/fő

A hozzájárulás a települési önkormányzatot azon ellátottak után illeti meg, akiknek családjában a Szoctv. 119/C. §-a alapján megállapított egy főre eső jövedelem a nyugdíjminimum 150%-át nem haladja meg.

db) FAJLAGOS ÖSSZEG: 171 000 forint/fő

A hozzájárulás a települési önkormányzatot azon ellátottak után illeti meg, akiknek családjában a Szoctv. 119/C. §-a alapján megállapított egy főre eső jövedelem a nyugdíjminimum 150%-át meghaladja, vagy akiknek ellátását a Szoctv. 63. §-ának (8) bekezdése alapján átmeneti jelleggel végzi.

A hozzájárulás a települési önkormányzatot a házi segítségnyújtás keretében ellátott személyek száma szerint illeti meg. A hozzájárulás arra az ellátotti létszámra is igényelhető, amely a külön jogszabályban foglalt szociális gondozói létszámra meghatározott maximális ellátotti számot meghaladja.

Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma, elszámoláskor a házi segítségnyújtásban részesülők gondozási naplója alapján naponta összesített ellátottak száma osztva 251-gyel. Egy ellátott naponta csak egyszer vehető figyelembe.

e) Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 29 500 forint/fő

A hozzájárulást igényelheti az a 10 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat, amely a Szoctv. 65. §-a szerint és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően jelzőrendszeres házi segítségnyújtást működtet, amelynek keretében legalább 40 jelzőkészülék kerül kihelyezésre szociálisan rászorult időskorú, fogyatékos vagy pszichiátriai beteg személyek otthonába. E feltételekkel jogosult továbbá a hozzájárulásra az a megyei önkormányzat, amely a kötelező feladata ellátása érdekében működtetett bentlakásos elhelyezést nyújtó intézményének keretében tart fenn jelzőrendszeres házi segítségnyújtást.

Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma, elszámoláskor a jelzőrendszeres házi segítségnyújtásban részesítettek naponta összesített létszáma osztva 365-tel. Amennyiben egy jelzőkészülék több ellátottat szolgál, az elszámolásnál egy fő vehető figyelembe.

f) Falugondnoki vagy tanyagondnoki szolgáltatás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 2 202 300 forint/szolgálat

A hozzájárulásra az a települési önkormányzat jogosult, amely a falugondnoki vagy a tanyagondnoki szolgáltatást a Szoctv. 60. §-a és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően tartja fenn.

A hozzájárulás a települési önkormányzatot az ellátást biztosító szolgálat száma alapján illeti meg.

g) Utcai szociális munka

FAJLAGOS ÖSSZEG: 4 921 600 forint/szolgálat

A hozzájárulást igényelheti az 50 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat, amely a Szoctv. 65/E. §-ában meghatározott utcai szociális munkát a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően működteti.

A hozzájárulás az önkormányzatot az ellátást biztosító szolgálatok száma alapján illeti meg.

h) Időskorúak nappali intézményi ellátása

FAJLAGOS ÖSSZEG: 146 200 forint/fő

A hozzájárulást azok a helyi önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a Szoctv. 65/F. §-a alapján és külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően időskorúak nappali ellátását biztosító intézményt tartanak fenn. A hozzájárulás az önkormányzatokat az ellátottak száma szerint illeti meg.

Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma, elszámolásnál a nappali ellátásban részesülők látogatási és eseménynaplója alapján naponta összesített ellátottak száma – a heti 6, illetve heti 7 napos nyitva tartással működő intézmények a 6, illetve 7 nap alapul vételével – osztva 251-gyel. Nem vehetők figyelembe a kizárólag étkezésben részesülők.

i) Pszichiátriai és szenvedélybetegek, hajléktalanok nappali intézményi ellátása