11 | Kolozsvári Akadémiai Bizottság támogatása | 10,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 10,0 | |||||||||||||
13 | Szakmai feladatok teljesítése | 518,3 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 264,6 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 43,4 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 187,8 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 10,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 12,5 | |||||||||||||
14 | Intézményekhez le nem bontott bevétel | ||||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 3 000,0 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 1 196,7 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 386,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 896,4 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 30,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 430,0 | |||||||||||||
3 | Egyéb intézményi felhalmozási kiadások | 60,0 | |||||||||||||
3 | Kölcsönök | 0,9 | |||||||||||||
3 | Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok | ||||||||||||||
1 | Kutatási témapályázatok | 5 235,8 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 2 345,6 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 583,8 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 1 868,2 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 100,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 338,2 | |||||||||||||
5 | Központi kezelésű felújítások | 12,8 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
2 | Felújítás | 12,8 | |||||||||||||
6 | Gazdasági és Szociális Tanács működtetése | 50,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 23,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 7,3 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 19,7 | |||||||||||||
7 | Európai Uniós és hazai kutatóintézeti pályázatok támogatása | 1 200,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 560,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 180,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 460,0 | |||||||||||||
10 | Fejezeti tartalék | ||||||||||||||
1 | Fejezeti általános tartalék | 178,9 | 178,9 | ||||||||||||
2 | Fejezeti egyensúlyi tartalék | 1 122,3 | 1 122,3 | ||||||||||||
XXXIII. fejezet összesen: | 49 088,0 | 11 753,2 | 37 334,8 |
1 | Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal | 416,7 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 2 495,9 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 1 056,9 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 319,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 1 516,7 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | 100,0 | |||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 120,0 | |||||||||||||
3 | Magyar Szabadalmi Hivatal | ||||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 3 362,0 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 1 352,8 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 412,1 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 1 291,5 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 172,4 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 127,2 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 6,0 | |||||||||||||
4 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | ||||||||||||||
1 | Ágazati célelőirányzatok | ||||||||||||||
1 | K+F+I intézmény és szabályozási rendszerének átalakítása | 143,2 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 143,2 | |||||||||||||
3 | Nemzetközi tagdíjak (NKTH) | 36,4 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 36,4 | |||||||||||||
6 | Kutatóreaktor kiégett fűtőelemeinek cseréje | 1 800,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 1 800,0 | |||||||||||||
7 | Európai Innovációs és Technológiai Intézet működésének támogatása | 67,1 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 32,7 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 10,4 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 24,0 | |||||||||||||
1–4. cím összesen: | 8 421,3 | 5 957,9 | 2 463,4 | ||||||||||||
6 | Alapok támogatása | ||||||||||||||
1 | Kutatási és Technológiai Innovációs Alap | 28 695,1 | |||||||||||||
XXXIV. fejezet összesen: | 37 116,4 | 5 957,9 | 2 463,4 | ||||||||||||
XXXIV. fejezet zárolt egyensúlyi tartaléka: | 26,2 | 26,2 | |||||||||||||
XXXIV. fejezet mindösszesen: | 37 142,6 | 5 957,9 | 2 489,6 |
1 | Devizában fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai | ||||||||||||
1 | Devizahitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||
1 | Nemzetközi pénzügyi szervezetektől és külföldi pénzintézetektől felvett hitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||
1 | Világbanki hitelek elszámolásai | 355,8 | |||||||||||
2 | EBB hitelek kamatelszámolásai | 31 779,1 | |||||||||||
3 | KfW hitelek kamatelszámolásai | 473,8 | |||||||||||
4 | ET Fejlesztési Bank hiteleinek kamatelszámolásai | 11 185,6 | |||||||||||
6 | MÁV-tól és a GySEV-től 2002-ben átvállalt hitelek kamatelszámolásai | 1 668,0 | |||||||||||
7 | ÁAK Rt-től 2002-ben átvállalt devizahitelek kamatelszámolásai | 833,3 | |||||||||||
8 | EBRD hitelek kamatelszámolásai | 35,8 | |||||||||||
2 | Devizakötvények kamatelszámolásai | ||||||||||||
1 | 1999-től kibocsátott devizakötvények kamatelszámolásai | 194 358,0 | |||||||||||
2 | Amerikai kötvények kamata | 2,2 | |||||||||||
4 | M2M-tel kapcsolatos kamatok | 173,0 | |||||||||||
5 | IMF-hitel rendelkezésre állási jutaléka | 7 225,0 | |||||||||||
2 | A forintban fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai | ||||||||||||
1 | Forinthitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||
2 | Egyéb hitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||
3 | Állami kölcsön kamatelszámolása | 6,4 | |||||||||||
18 | EBB forint hitelek kamatelszámolásai | 13 488,0 | |||||||||||
2 | Államkötvények kamatelszámolása | ||||||||||||
1 | Piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolásai | ||||||||||||
1 | Hiányt finanszírozó és adósságmegújító államkötvények kamatelszámolásai | 710 414,9 | 55 965,6 | ||||||||||
2 | Nem piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolása | ||||||||||||
1 | Lakással kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai | 1 831,4 | |||||||||||
2 | Konszolidációval kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai | 21 273,7 | |||||||||||
3 | Rubelkövetelések megvásárlását fedező államkötvények kamatelszámolásai | 479,3 | |||||||||||
4 | Kamatmentes adósság kötvényesítésével kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai | 11 255,6 | |||||||||||
6 | ÁPV Rt. gázközművek miatti tartalékfeltöltését fedező kötvény kamata | 285,1 | |||||||||||
7 | Alárendelt kölcsöntőkekötvény kamatelszámolása | 1 314,5 | |||||||||||
8 | MFB Rt-nek átadott államkötvények kamatelszámolásai | 1 378,2 | |||||||||||
3 | Kincstárjegyek kamatelszámolásai | ||||||||||||
1 | Diszkont kincstárjegyek kamatelszámolása | 152 001,7 | 20,1 | ||||||||||
2 | Lakossági kincstárjegyek kamatelszámolása | 37 920,1 | |||||||||||
4 | Kincstári egységes számla forintbetét kamatelszámolásai | 16 148,9 | |||||||||||
5 | Intervenciós felvásárlás előfinanszírozási költségének megtérítése | 35,0 | |||||||||||
3 | Adósság és követeléskezelés egyéb kiadásai | ||||||||||||
1 | Jutalékok és egyéb költségek | ||||||||||||
1 | Deviza elszámolások | 1 814,4 | |||||||||||
2 | Forint elszámolások | 7 022,5 | |||||||||||
2 | Állampapírok értékesítését támogató kommunikációs kiadások | 880,0 | |||||||||||
3 | Adósságkezelés költségei | 882,0 | |||||||||||
4 | Követeléskezelés költségei | 2,7 | |||||||||||
4 | Tőke követelések visszatérülése | ||||||||||||
1 | Kormányhitelek visszatérülése | 1 561,0 | |||||||||||
2 | Nemzetközi pénzügyi szervezetek és külföldi pénzintézetek belföldre kihelyezett hiteleinek tőke-visszatérülése | ||||||||||||
3 | OECF hitel tőke-visszatérülése | 417,9 | |||||||||||
4 | Állami alapjuttatás járadéka | 114,5 | |||||||||||
XLI. fejezet összesen: | 1 208 846,2 | 75 756,9 |
1 | Vállalkozások költségvetési befizetései | |||||||||||
1 | Társasági adó | 540 400,0 | ||||||||||
2 | Társas vállalkozások különadója | 195 300,0 | ||||||||||
3 | Hitelintézeti járadék | 13 000,0 | ||||||||||
5 | Cégautóadó | 27 000,0 | ||||||||||
6 | Egyszerűsített vállalkozói adó | 172 900,0 | ||||||||||
7 | Bányajáradék | 33 500,0 | ||||||||||
8 | Játékadó-bevétel | 75 900,0 | ||||||||||
9 | Ökoadó | |||||||||||
1 | Energiaadó | 15 000,0 | ||||||||||
2 | Környezetterhelési díj | 9 500,0 | ||||||||||
10 | Egyéb befizetések | 31 000,0 | ||||||||||
11 | Energiaellátók jövedelemadója | 30 000,0 | ||||||||||
2 | Fogyasztáshoz kapcsolt adók | |||||||||||
1 | Általános forgalmi adó | 2 135 100,0 | ||||||||||
2 | Jövedéki adó | 830 000,0 | ||||||||||
3 | Regisztrációs adó | 82 100,0 | ||||||||||
3 | Lakosság költségvetési befizetései | |||||||||||
1 | Személyi jövedelemadó | 2 062 400,0 | ||||||||||
2 | Egyéb lakossági adók | 5 300,0 | ||||||||||
3 | Magánszemélyek különadója | 29 400,0 | ||||||||||
4 | Lakossági illetékek | 128 400,0 | ||||||||||
4 | Egyéb költségvetési bevételek | |||||||||||
1 | Vegyes bevételek | |||||||||||
8 | Egyéb vegyes bevételek | 4 886,0 | ||||||||||
9 | Kezesség-visszatérülés | 3 560,0 | ||||||||||
5 | Költségvetési befizetések | |||||||||||
1 | Központi költségvetési szervek | 27 078,3 | ||||||||||
2 | Helyi önkormányzatok befizetései | 6 500,0 | ||||||||||
3 | Elkülönített állami pénzalapok befizetései | |||||||||||
6 | Munkaerőpiaci Alap | 158 598,7 | ||||||||||
7 | Egyéb uniós bevételek | |||||||||||
2 | Vámbeszedési költség megtérítése | 8 078,1 | ||||||||||
3 | Cukorágazati hozzájárulás beszedési költség megtérítése | 158,8 | ||||||||||
4 | Uniós támogatások utólagos megtérülése | |||||||||||
2 | Nemzeti Vidékfejlesztési Terv | 7 393,2 | ||||||||||
3 | Strukturális Alapok | 45 403,8 | ||||||||||
4 | Kohéziós Alap | 3 282,3 | ||||||||||
XLII. fejezet összesen: | 6 681 139,2 |
1 | Az állami vagyonnal kapcsolatos bevételek | ||||||||||||
1 | Értékesítési bevételek | ||||||||||||
1 | Ingatlan értékesítésből származó bevételek | ||||||||||||
1 | Termőföld értékesítésből származó bevételek | 8 781,0 | |||||||||||
3 | Egyéb ingatlanok értékesítésből származó bevételek | 31 500,0 | |||||||||||
2 | Egyéb eszközök értékesítésből származó bevételek | 80,2 | |||||||||||
2 | Hasznosítási bevételek | ||||||||||||
1 | Bérleti díjak | ||||||||||||
1 | Haszonbérleti díj | 3 696,2 | |||||||||||
2 | Vagyonkezelői díj | 2 587,6 | |||||||||||
3 | Osztalékbevételek | 48 300,0 | |||||||||||
4 | Koncessziós díjak | ||||||||||||
1 | Szerencsejáték koncessziós díj | 1 589,4 | |||||||||||
2 | Infrastruktúra koncessziókból származó díj | 638,1 | |||||||||||
3 | Egyéb bevételek | 76,3 | |||||||||||
2 | Az állami vagyonnal kapcsolatos kiadások | ||||||||||||
1 | Felhalmozási jellegű kiadások | ||||||||||||
1 | Ingatlan vásárlás | ||||||||||||
1 | Termőföld vásárlás | 940,0 | |||||||||||
2 | Egyéb ingatlanok vásárlása | 1 100,0 | |||||||||||
2 | Egyéb eszközök vásárlása | 950,0 | |||||||||||
3 | Ingatlan-beruházások | 11 619,0 | |||||||||||
4 | Állami tulajdoni részesedések növekedését eredményező kiadások | 24 011,0 | |||||||||||
5 | Volt szovjet ingatlanok környezeti kármentesítése | 400,0 | |||||||||||
2 | Hasznosítással kapcsolatos folyó kiadások | ||||||||||||
1 | Életjáradék termőföldért | 11 760,5 | |||||||||||
2 | Ingatlanok fenntartásával járó kiadások | ||||||||||||
1 | Üzemeltetés, fenntartás, karbantartás, javítás | 1 630,0 | |||||||||||
2 | Ingatlanok őrzése | 800,0 | |||||||||||
3 | Egyéb vagyonkezelési kiadások | 784,0 | |||||||||||
4 | Állami tulajdonú társaságok támogatása | 5 532,0 | |||||||||||
3 | A Magyar Államot korábbi értékesítésekhez kapcsolódóan terhelő kiadások | ||||||||||||
1 | Jótállással, szavatossággal kapcsolatos kifizetések | 146,0 | |||||||||||
2 | Kezesi felelősségből eredő kifizetések | 826,0 | |||||||||||
3 | Konszernfelelősség alapján történő kifizetések | 570,0 | |||||||||||
4 | Belterületi föld értéke alapján, alapítói jogon kifizetendő járandóság | 324,0 | |||||||||||
5 | Az állam tulajdonosi felelősségével kapcsolatos környezetvédelmi feladatok finanszírozása | 14 893,0 | |||||||||||
6 | Egyéb bírósági döntésből eredő kiadások | 3 280,0 | |||||||||||
7 | Egyéb szerződéses kötelezettségek | 178,0 | |||||||||||
8 | Egyéb jogszabályból eredő kiadások | ||||||||||||
1 | Kárpótlási jegyek életjáradékra váltása | 2 900,0 | |||||||||||
4 | A vagyongazdálkodás egyéb kiadásai | ||||||||||||
1 | Tanácsadók, értékbecslők és jogi képviselők díja | 1 000,0 | |||||||||||
2 | Eljárási költségek, perköltségek | 230,0 | |||||||||||
3 | Az MNV Zrt. működésének támogatása | 9 302,0 | |||||||||||
4 | Átcserélhető kötvény kamatfizetése | 1 569,0 | |||||||||||
5 | Állami ingatlanvagyon felmérése | 2 100,0 | |||||||||||
5 | Fejezeti tartalék | 14 500,0 | |||||||||||
8 | ÁFA elszámolás | 1 000,0 | |||||||||||
XLIII. fejezet összesen: | 112 344,5 | 97 248,8 | |||||||||||
KIADÁSI FŐÖSSZEG: | 8 960 963,4 | ||||||||||||
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 8 300 171,5 | ||||||||||||
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: | –660 791,9 |
Millió forintban | ||
BEVÉTELEK | 2009. évi előirányzat | |
GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK BEFIZETÉSEI | ||
Társasági adó | 540 400,0 | |
Társas vállalkozások különadója | 195 300,0 | |
Hitelintézeti járadék | 13 000,0 | |
Egyszerűsített vállalkozói adó | 172 900,0 | |
Bányajáradék | 33 500,0 | |
Játékadó-bevétel | 75 900,0 | |
Ökoadók | 24 500,0 | |
Egyéb befizetések | 31 000,0 | |
Egyéb központosított bevételek | 108 034,1 | |
Energiaellátók jövedelemadója | 30 000,0 | |
Cégautóadó | 27 000,0 | |
Összesen: | 1 251 534,1 | |
FOGYASZTÁSHOZ KAPCSOLT ADÓK | ||
Általános forgalmi adó | 2 135 100,0 | |
Jövedéki adó | 830 000,0 | |
Regisztrációs adó | 82 100,0 | |
Összesen: | 3 047 200,0 | |
LAKOSSÁG BEFIZETÉSEI | ||
Személyi jövedelemadó | 2 062 400,0 | |
Magánszemélyek különadója | 29 400,0 | |
Adóbefizetések | 5 300,0 | |
Illeték befizetések | 128 400,0 | |
Összesen: | 2 225 500,0 | |
KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK ÉS FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZATOK | ||
Költségvetési szervek bevételei | 546 985,5 | |
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok saját bevételei | 791 007,0 | |
Fejezeti kezelésű előirányzatok EU támogatása | ||
Összesen: | 1 337 992,5 | |
BEFIZETÉS AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS ALRENDSZEREIBŐL | ||
Központi költségvetési szervektől származó befizetések | 27 078,3 | |
Elkülönített állami pénzalapok befizetése | 158 598,7 | |
Helyi önkormányzatok befizetése | 6 500,0 | |
Összesen: | 192 177,0 | |
ÁLLAMI VAGYONNAL KAPCSOLATOS BEFIZETÉSEK | 97 248,8 | |
EGYÉB BEVÉTELEK | 8 446,0 | |
ADÓSSÁGSZOLGÁLATTAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK | 75 756,9 | |
EGYÉB UNIÓS BEVÉTELEK | ||
Vám és cukorágazati hozzájárulás visszatérítés | 8 236,9 | |
Uniós támogatások utólagos megtérülése | 56 079,3 | |
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 8 300 171,5 | |
A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS EGYENLEGE: | –660 791,9 | |
KIADÁSOK | 2009. évi előirányzat | |
EGYEDI ÉS NORMATÍV TÁMOGATÁSOK | 201 400,0 | |
KÖZSZOLGÁLATI MŰSORSZOLGÁLTATÁS TÁMOGATÁSA | 53 565,4 | |
FOGYASZTÓI ÁRKIEGÉSZÍTÉS | 106 000,0 | |
LAKÁSÉPÍTÉSI TÁMOGATÁSOK | 205 532,0 | |
CSALÁDI TÁMOGATÁSOK, SZOCIÁLIS JUTTATÁSOK | ||
Családi támogatások | 468 959,0 | |
Jövedelempótló és jövedelem kiegészítő szociális támogatások | 156 122,0 | |
Különféle jogcímen adott térítések | 28 000,0 | |
Összesen: | 653 081,0 | |
KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK ÉS FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZATOK | ||
Költségvetési szervek kiadásai | 1 823 568,2 | |
Szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok kiadásai | 1 857 776,2 | |
Összesen: | 3 681 344,4 | |
AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS ALRENDSZEREINEK TÁMOGATÁSA | ||
Elkülönített állami pénzalapok támogatása | 39 792,5 | |
Garancia és hozzájárulás a társadalombiztosítási alapok kiadásaihoz | 913 590,5 | |
Helyi önkormányzatok támogatása | 1 289 970,9 | |
Összesen: | 2 243 353,9 | |
TÁRSADALMI ÖNSZERVEZŐDÉSEK TÁMOGATÁSA | 5 317,3 | |
NEMZETKÖZI PÉNZÜGYI KAPCSOLATOK KIADÁSAI | 8 018,3 | |
ADÓSSÁGSZOLGÁLAT, KAMATTÉRÍTÉS | 1 208 846,2 | |
MNB ELSZÁMOLÁSOKKAL KAPCSOLATOS KIADÁS | ||
TARTALÉKOK | ||
Általános tartalék | 47 177,7 | |
Céltartalékok | 66 791,5 | |
Stabilitási tartalék | 78 000,0 | |
Összesen: | 191 969,2 | |
ÁLLAMI VAGYONNAL KAPCSOLATOS KIADÁSOK | 112 344,5 | |
KORMÁNYZATI RENDKÍVÜLI ÉS EGYÉB KIADÁSOK | 46 087,3 | |
ÁLLAM ÁLTAL VÁLLALT KEZESSÉG ÉRVÉNYESÍTÉSE | 16 715,0 | |
ADÓSSÁGÁTVÁLLALÁS | 1 370,6 | |
HOZZÁJÁRULÁS AZ EU KÖLTSÉGVETÉSÉHEZ | 226 018,3 | |
KIADÁSI FŐÖSSZEG: | 8 960 963,4 |
1. Települési önkormányzatok feladatai
a) Település-üzemeltetési és igazgatási feladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 1 057 forint/fő, de településenként legalább 1 500 000 forint, azonban ahol a lakosságszám nem éri el az 500 főt, ott községenként legalább 3 000 000 forint. |
A települési önkormányzatot lakosságszám alapján illeti meg a hozzájárulás kötelező alapfeladataihoz, valamint szolgáltatásai megszervezéséhez. Ide tartoznak különösen a település-üzemeltetési és igazgatási feladatok.
b) Közösségi közlekedési feladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 515 forint/fő |
A hozzájárulás a települési önkormányzatokat – a főváros és kerületei, továbbá a megyei jogú városok kivételével – a közösségi közlekedéssel kapcsolatos feladataikhoz lakosságszám szerint illeti meg.
c) Települési sportfeladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 500 forint/fő |
2. Körzeti igazgatás
a) Okmányirodák működése és gyámügyi igazgatási feladatok
aa) Alap-hozzájárulás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 3 300 000 forint/körzetközpont |
A hozzájárulás a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény 7/A. §-ában meghatározottak szerint az okmányirodák működéséhez, továbbá a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (a továbbiakban: Szoctv.), illetve a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 162. §-a (1) bekezdésének d) pontjában adott felhatalmazás alapján kijelölt önkormányzatok elsőfokú gyámügyi, valamint egyes gyermekvédelmi, szociális, igazgatási feladataihoz vehető igénybe.
ab) Okmányiroda működési kiadásai
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 324 forint/ügyirat, de okmányirodát fenntartó önkormányzatonként legalább 4 500 000 forint. |
A hozzájárulás a helyi önkormányzatokat az okmányirodák működési kiadásaihoz a feldolgozott ügyeknek a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (a továbbiakban: KEKKH) által rendelkezésre bocsátott 2007. október 1-je és 2008. szeptember 30-a közötti ügyiratszáma szerint illeti meg.
ac) Gyámügyi igazgatási feladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 270 forint/fő |
A hozzájárulás a gyermekvédelmi és gyámügyi feladat- és hatáskörök ellátásáról, valamint a gyámhatóság szervezetéről és illetékességéről szóló 331/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet által kijelölt városi, fővárosi, fővárosi kerületi önkormányzatot az ellátási körzet lakosságszáma szerint a gyermekvédelmi és gyámügyi igazgatási – elsőfokú gyámhatósági – feladataihoz illeti meg, a 2008. december 31-ei állapot szerint. Ez a pont tartalmazza az ellátási körzetben a cselekvőképességet korlátozó vagy kizáró gondnokság alatt álló személyek törvényes képviseletét ellátó hivatásos gondnokok foglalkoztatásához kapcsolódó hozzájárulást is.
b) Építésügyi igazgatási feladatok
ba) Térségi normatív hozzájárulás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 70 forint/fő |
A hozzájárulás – lakosságszám szerint – az építésügyi és az építésfelügyeleti hatóságok kijelöléséről és működési feltételeiről szóló 343/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet szerinti elsőfokú építésügyi hatósági hatáskört gyakorló jegyzőt foglalkoztató építésügyi körzetközpont települési önkormányzatot illeti meg.
bb) Kiegészítő hozzájárulás építésügyi igazgatási feladatokhoz
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 7 737 forint/döntés |
A hozzájárulás a helyi önkormányzatokat az építésügyi hatóságok működési kiadásaihoz az építésügyi hatósági ügyeiben hozott, a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény szerinti döntéseinek a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium által rendelkezésre bocsátott 2007. január 1-je és 2007. december 31-e közötti száma szerint illeti meg.
3. Körjegyzőség működése
a) Alap-hozzájárulás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 300 000 forint/körjegyzőség/hónap |
b) Ösztönző hozzájárulás
Az alap-hozzájáruláson túl illeti meg:
ba) a két községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1 000 főt,
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 203 200 forint/körjegyzőség/hónap, |
bb) a három vagy négy községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma nem éri el az 1 000 főt,
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 173 100 forint/körjegyzőség/hónap, |
bc) a három vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1 000 főt, illetve az öt vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó együttes lakosságszám nem éri el az 1 000 főt,
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 345 000 forint/körjegyzőség/hónap, de a hat vagy több tagból álló körjegyzőség esetén a körjegyzőséghez tartozó hatodik településtől további 20 000 forint/település/hó, |
bd) a nagyközségi, városi (megyei jogú városi) székhelyű körjegyzőséget a székhelyhez kapcsolódó második és minden további, de legfeljebb nyolc község után,
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 112 000 forint/kapcsolódó község/hónap. |
Az ösztönző hozzájárulás egy jogcímen vehető igénybe.
E hozzájárulás szempontjából körjegyzőségnek tekintendő a társult képviselő-testület hivatala is. A hozzájárulást a körjegyzőség (a társult képviselő-testület, a körjegyzői feladatokat ellátó nagyközség, város) székhelye szerinti önkormányzat veheti igénybe. Az igénylésnél, illetve az év végi elszámolásnál
– az év közben megalakuló körjegyzőség – amennyiben megalakulásakor rendelkezik kinevezett körjegyzővel – a létrejöttével betöltött első teljes hónaptól,
– az év során megszűnő körjegyzőség a megszűnés hónapjáig bezárólag
vehető figyelembe.
Kinevezett körjegyzővel nem rendelkező önkormányzatot – a tárgyévben, illetve az azt megelőző évben elkezdett 6 üres hónap lejártát követő hónap első napjától – nem illeti meg e hozzájárulás. Új körjegyző kinevezése esetén az első betöltött teljes hónaptól jár a hozzájárulás.
4. Megyei, fővárosi önkormányzatok feladatai
a) Igazgatási és sportfeladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 150 forint/fő |
A megyei, fővárosi önkormányzatot lakosságszám alapján illeti meg a hozzájárulás igazgatási, területi honvédelmi igazgatási feladatainak ellátásához, valamint a sportfeladatok megszervezéséhez.
b) Területi gyermekvédelmi szakszolgálat működtetése
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 689 forint/fő |
A hozzájárulás a megyei, fővárosi önkormányzatot a 0–17 éves korcsoportba tartozó lakosok száma alapján illeti meg a Gyvt. alapján szervezett területi gyermekvédelmi szakszolgáltatáshoz és a megyei/fővárosi gyermekvédelmi szakértői bizottság tevékenységéhez, a területi gyermekvédelmi szakszolgálat által a Gyvt. 141. §-a (1) bekezdésének a) pontja szerint vezetett nyilvántartásban szereplő gyermekekhez kapcsolódó feladataihoz.
5. Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 3 088 forint/fő |
A hozzájárulás a lakott külterülettel rendelkező települési önkormányzatokat a KEKKH által 2008. január 1-jei állapotra számított, az önkormányzat adatszolgáltatása alapján kimutatott külterületi lakosok száma szerint illeti meg.
6. Lakossági települési folyékony hulladék ártalmatlanítása
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 100 forint/m3 |
A hozzájárulás az összegyűjtött és a hatóságilag kijelölt lerakóhelyeken igazoltan elhelyezett lakossági folyékony hulladék mennyisége (m3) után illeti meg azon önkormányzatokat, amelyek a környezet és a vízbázisok védelme érdekében a közműves csatornahálózattal el nem látott településrészein keletkezett lakossági folyékony hulladék gyűjtéséről ártalmatlanítás céljából – a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény alapján szervezett hulladékkezelési közszolgáltatás keretében – gondoskodnak. Az összeg a fajlagos lakossági ráfordítások (díjak) csökkentéséhez járul hozzá.
A hozzájárulást az önkormányzatok a lakossági folyékony hulladék becsült évi mennyisége (m3) alapján igénylik és annak tényleges mennyisége alapján számolnak el.
7. A társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve súlyos foglalkoztatási gondokkal küzdő települési önkormányzatok feladatai
a) a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott vagy súlyos foglalkoztatási gondokkal küzdő település:
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 2 510 forint/fő |
b) a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott és súlyos foglalkoztatási gondokkal küzdő település:
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 4 640 forint/fő |
A hozzájárulás a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve az országos átlagot jelentősen meghaladó munkanélküliséggel sújtott települések jegyzékéről szóló 240/2006. (XI. 30.) Korm. rendelet által meghatározott települések önkormányzatait lakosságszám szerint illeti meg.
8. Üdülőhelyi feladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 2 forint/idegenforgalmi adóforint |
A hozzájárulás az üdülővendégek tartózkodási ideje alapján beszedett idegenforgalmi adó minden forintjához 2 forint. Késedelmi pótlék, bírság, illetve üdülőépület utáni idegenforgalmi adó alapján nem igényelhető a hozzájárulás.
9. Közművelődési és közgyűjteményi feladatok
a) Helyi közművelődési és közgyűjteményi feladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 1 061 forint/fő |
A hozzájárulás lakosságszám szerint illeti meg a települési önkormányzatot a kulturális javak védelmét, a muzeális intézményeket és levéltárakat, a nyilvános könyvtári ellátást és a közművelődést szolgáló feladatai ellátásához.
b) Megyei/fővárosi közművelődési és közgyűjteményi feladatok
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 87 776 570 forint/megye, főváros, 350 forint/fő |
A hozzájárulás egységesen, továbbá a megye/főváros lakosságszáma szerint illeti meg a megyei/fővárosi önkormányzatot a kulturális javak védelmét, a muzeális intézményeket és levéltárakat, a nyilvános könyvtári ellátást és a közművelődést szolgáló feladatai ellátásához.
10. Pénzbeli szociális juttatások
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 4 100–20 300 forint/fő |
A hozzájárulás a Szoctv. és a Gyvt. alapján nyújtható pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátásokhoz, az egyes ellátásokhoz tartozó különféle járulék- és hozzájárulás-fizetési kötelezettségekhez, valamint a települési önkormányzat által szervezett közfoglalkoztatáshoz kapcsolódik.
A központi költségvetés e jogcímen járul hozzá
a) a Szoctv. 37/B. §-a (1) bekezdésének a)–c) pontjaiban szabályozott rendszeres szociális segélynek, a Szoctv. 32/B. §-ában szabályozott időskorúak járadékának, a Szoctv. 41. §-ának (1) bekezdésében szabályozott ápolási díjnak és az utána fizetendő nyugdíjbiztosítási járuléknak, a Szoctv. 55/A. §-ában szabályozott adósságcsökkentési támogatásnak, a Szoctv. 38. §-ának (2), (5) bekezdésében szabályozott lakásfenntartási támogatásnak és a Szoctv. 55/A. §-ának (3) bekezdése szerinti előrefizetős gáz- vagy áramfogyasztást mérő készülék felszerelési költségeinek 10%-ához,
b) a Szoctv. 37/B. §-a (1) bekezdésének d) pontjában szabályozott rendszeres szociális segélynek és a Szoctv. 37. §-a (1) bekezdésében, valamint a 37/C. §-a (4) bekezdése alapján folyósított rendelkezésre állási támogatásnak a 20%-ához,
c) a Szoctv. 36. §-ában szabályozott közcélú munka keretében kifizetett munkabér és közterheinek 5%-ához,
d) a Gyvt. 21. §-ában szabályozott rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, a Szoctv. 43/B. §-ának (1) bekezdésében szabályozott ápolási díj és nyugdíjbiztosítási járuléka, a Szoctv. 38. §-ának (9) bekezdésében szabályozott lakásfenntartási támogatás, az átmeneti (krízis-) segélyezés, a temetési segély, a köztemetés, a Szoctv. 50. §-ának (3) bekezdésében szabályozott közgyógyellátás után fizetendő térítés, valamint a gyermekek napközbeni ellátása keretében nyújtott étkeztetés térítési díjának szociális alapon történő egyedi mérséklésének vagy elengedésének forrásához.
Ez az előirányzat szolgál az állampolgárok lakáshoz jutásának települési önkormányzatok általi támogatásához. Az önkormányzatok a saját rendeletükben meghatározott módon kamatmentes kölcsönt, illetőleg részben vagy egészben vissza nem térítendő támogatást nyújthatnak a rászoruló családok részére lakótelek, új vagy használt lakás megszerzéséhez, lakás bővítéséhez, korszerűsítéséhez, felújításához, fenntartásához, lakáscélú kölcsön törlesztő részleteinek, lakás lakbérének megfizetéséhez, vagy más, a lakhatással kapcsolatos költségeik viseléséhez.
A hozzájárulás a települési önkormányzatokat a lakosságszám alapján a települések szociális jellemzőiből képzett mutatószám szerint differenciáltan illeti meg.
A mutatószám kialakításában
– 10%-os súllyal a Gyvt. 20/A. §-ának (1) bekezdése szerinti pénzbeli támogatásban, valamint a 20/B. §-ának (4) bekezdése szerinti pótlékban részesülők 2007. november havi és 2008. július havi együttes létszámadataiból számított átlaga,
– 10%-os súllyal a 60 éves és idősebb korcsoportba tartozók számának,
– 25%-os súllyal a rendszeres szociális segélyben részesülőknek a települési önkormányzatok visszaigénylése alapján nyilvántartott számának 2008. március, június és szeptember havi együttes létszámadataiból számított átlaga,
– 25%-os súllyal a közcélú munkán foglalkoztatottak számának 2008. március, június és szeptember havi együttes létszámadataiból számított átlaga,
– 15%-os súllyal a lakásfenntartási támogatásban részesülőknek a 2008. március, június és szeptember havi együttes létszámadatokból számított átlaga,
– 15%-os súllyal a 18–59 éves korcsoportba tartozó, személyi jövedelemadót nem fizetők számának a 2007. évi adóbevallások összesítése alapján számított
lakosságszámon belüli részaránya szerepel.
11. Szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatás feladatai
a) Szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatások általános feladatai
A hozzájárulás a települési önkormányzatoknak a Szoctv.-ben, valamint a Gyvt.-ben meghatározott szociális és gyermekjóléti alapellátási kötelezettségei körébe tartozó szolgáltatások és intézményeik működési kiadásaihoz kapcsolódik. Ezek a feladatok különösen:
– a Szoctv. 64. §-ában meghatározott családsegítés,
– a Gyvt. 39. §-ában meghatározott gyermekjóléti szolgáltatás, a 40. §-ában meghatározott gyermekjóléti szolgálat, a 41. §-ának (4) bekezdése szerinti napközbeni ellátás, valamint a 44. §-ában meghatározott házi gyermekfelügyelet működtetése a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályok szerint.
A hozzájárulás a települési önkormányzatot lakosságszám alapján illeti meg.
aa) FAJLAGOS ÖSSZEG: | 250 forint/fő |
A hozzájárulás a 2 000-nél kisebb lakosságszámú települési önkormányzatot illeti meg a település lakosságszáma szerint.
A 2 000-nél kisebb lakosságszámú, családsegítést és gyermekjóléti szolgáltatást működési engedéllyel végző települési önkormányzatot az ab) pont szerinti hozzájárulás illeti meg. Ha az önkormányzat csak az egyik szolgáltatást működteti, akkor e szolgáltatáshoz kapcsolódóan az ab) pont szerinti hozzájárulás 50%-a, valamint az e jogcímű hozzájárulás 50%-a jár. Mindkét szolgáltatást működtető 2 000-nél kisebb lakosságszámú önkormányzat az ab) pont szerinti hozzájárulás mellett nem jogosult az e jogcímű hozzájárulásra.
ab) A hozzájárulásra az a családsegítést és/vagy gyermekjóléti szolgáltatást működtető települési önkormányzat jogosult, amelynek lakosságszáma nem haladja meg a 70 000-et. A hozzájárulás (H) a települési önkormányzatot lakosságszáma (L) alapján illeti meg a következő képlet szerint:
H = (L/5 000) x 3 950 000 forint
ac) A hozzájárulásra a családsegítést és/vagy gyermekjóléti szolgáltatást működtető, 70 001–110 000 lakosságszámú települési önkormányzat jogosult. A hozzájárulás (H) a települési önkormányzatot lakosságszáma (L) alapján illeti meg a következő képlet szerint:
H = (L/6 000) x 3 950 000 forint
ad) A hozzájárulásra a családsegítést és/vagy gyermekjóléti szolgáltatást működtető, 110 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat jogosult. A hozzájárulás (H) a települési önkormányzatot lakosságszáma (L) alapján illeti meg a következő képlet szerint:
H = (L/7 000) x 3 950 000 forint
b) Gyermekjóléti központ
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 2 303 300 forint/központ |
A hozzájárulás a Gyvt. 40. §-ának (1)–(3) bekezdésében meghatározott gyermekjóléti szolgáltatásokat biztosító gyermekjóléti központok működési kiadásaihoz kapcsolódik.
A hozzájárulás a gyermekjóléti központot működtető legalább 40 000 lakosságszámú települési önkormányzatot és megyei jogú város önkormányzatát a fenntartott központok száma szerint illeti meg.
c) Szociális étkeztetés
A hozzájárulás a települési önkormányzatoknak a Szoctv. 62. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően nyújtott szociális étkeztetés feladataihoz kapcsolódik.
ca) FAJLAGOS ÖSSZEG: | 91 050 forint/fő |
A hozzájárulás a települési önkormányzatot azon ellátottak után illeti meg, akiknek családjában a Szoctv. 119/C. §-a alapján megállapított egy főre eső jövedelem a nyugdíjminimum 150%-át nem éri el.
cb) FAJLAGOS ÖSSZEG: | 80 700 forint/fő |
A hozzájárulás a települési önkormányzatot azon ellátottak után illeti meg, akiknek családjában a Szoctv. 119/C. §-a alapján megállapított egy főre eső jövedelem eléri a nyugdíjminimum 150%-át, de nem haladja meg annak 300%-át.
Ez a hozzájárulás igényelhető a népkonyhai étkeztetésben részesülők után is a Szoctv. 119/C. §-ának (1) bekezdésében meghatározott feltétel szerint.
cc) FAJLAGOS ÖSSZEG: | 64 000 forint/fő |
A hozzájárulás a települési önkormányzatot azon ellátottak után illeti meg, akiknek családjában a Szoctv. 119/C. §-a alapján megállapított egy főre eső jövedelem a nyugdíjminimum 300%-át meghaladja.
A hozzájárulás a települési önkormányzatot a szociális étkeztetésben ellátottak száma szerint illeti meg.
A hozzájárulás nem vehető igénybe a közoktatási feladatellátás keretében a 17.1. Kedvezményes óvodai, iskolai, kollégiumi étkeztetés jogcímen étkeztetésben részesülők után.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma, elszámoláskor az étkeztetésben részesülők étkeztetésre vonatkozó igénybevételi naplója nyilvántartása alapján naponta összesített ellátottak száma osztva 251-gyel. Egy ellátott naponta csak egyszeresen vehető figyelembe.
d) Házi segítségnyújtás
A hozzájárulásra az a települési önkormányzat jogosult, amely a házi segítségnyújtást a Szoctv. 63. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően működteti.
da) FAJLAGOS ÖSSZEG: | 270 700 forint/fő |
A hozzájárulás a települési önkormányzatot azon ellátottak után illeti meg, akiknek családjában a Szoctv. 119/C. §-a alapján megállapított egy főre eső jövedelem a nyugdíjminimum 150%-át nem haladja meg.
db) FAJLAGOS ÖSSZEG: | 171 000 forint/fő |
A hozzájárulás a települési önkormányzatot azon ellátottak után illeti meg, akiknek családjában a Szoctv. 119/C. §-a alapján megállapított egy főre eső jövedelem a nyugdíjminimum 150%-át meghaladja, vagy akiknek ellátását a Szoctv. 63. §-ának (8) bekezdése alapján átmeneti jelleggel végzi.
A hozzájárulás a települési önkormányzatot a házi segítségnyújtás keretében ellátott személyek száma szerint illeti meg. A hozzájárulás arra az ellátotti létszámra is igényelhető, amely a külön jogszabályban foglalt szociális gondozói létszámra meghatározott maximális ellátotti számot meghaladja.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma, elszámoláskor a házi segítségnyújtásban részesülők gondozási naplója alapján naponta összesített ellátottak száma osztva 251-gyel. Egy ellátott naponta csak egyszer vehető figyelembe.
e) Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 29 500 forint/fő |
A hozzájárulást igényelheti az a 10 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat, amely a Szoctv. 65. §-a szerint és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően jelzőrendszeres házi segítségnyújtást működtet, amelynek keretében legalább 40 jelzőkészülék kerül kihelyezésre szociálisan rászorult időskorú, fogyatékos vagy pszichiátriai beteg személyek otthonába. E feltételekkel jogosult továbbá a hozzájárulásra az a megyei önkormányzat, amely a kötelező feladata ellátása érdekében működtetett bentlakásos elhelyezést nyújtó intézményének keretében tart fenn jelzőrendszeres házi segítségnyújtást.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma, elszámoláskor a jelzőrendszeres házi segítségnyújtásban részesítettek naponta összesített létszáma osztva 365-tel. Amennyiben egy jelzőkészülék több ellátottat szolgál, az elszámolásnál egy fő vehető figyelembe.
f) Falugondnoki vagy tanyagondnoki szolgáltatás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 2 202 300 forint/szolgálat |
A hozzájárulásra az a települési önkormányzat jogosult, amely a falugondnoki vagy a tanyagondnoki szolgáltatást a Szoctv. 60. §-a és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően tartja fenn.
A hozzájárulás a települési önkormányzatot az ellátást biztosító szolgálat száma alapján illeti meg.
g) Utcai szociális munka
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 4 921 600 forint/szolgálat |
A hozzájárulást igényelheti az 50 000-nél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat, amely a Szoctv. 65/E. §-ában meghatározott utcai szociális munkát a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően működteti.
A hozzájárulás az önkormányzatot az ellátást biztosító szolgálatok száma alapján illeti meg.
h) Időskorúak nappali intézményi ellátása
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 146 200 forint/fő |
A hozzájárulást azok a helyi önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a Szoctv. 65/F. §-a alapján és külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően időskorúak nappali ellátását biztosító intézményt tartanak fenn. A hozzájárulás az önkormányzatokat az ellátottak száma szerint illeti meg.
Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma, elszámolásnál a nappali ellátásban részesülők látogatási és eseménynaplója alapján naponta összesített ellátottak száma – a heti 6, illetve heti 7 napos nyitva tartással működő intézmények a 6, illetve 7 nap alapul vételével – osztva 251-gyel. Nem vehetők figyelembe a kizárólag étkezésben részesülők.
i) Pszichiátriai és szenvedélybetegek, hajléktalanok nappali intézményi ellátása