7 | Járulékkedvezmény megtérítés | 6 000,0 | |||||||||
2 | Szakképzési és felnőttképzési támogatások | 27 500,0 | |||||||||
4 | Passzív kiadások | ||||||||||
1 | Álláskeresési ellátások | 59 000,0 | |||||||||
4 | Nyugdíjbiztosítási Alapnak átadás | 361,9 | |||||||||
5 | Bérgarancia kifizetések | 6 000,0 | |||||||||
6 | Működtetési célú kifizetések | 300,0 | |||||||||
8 | Start-munkaprogram | 153 779,8 | |||||||||
13 | Egyenlegtartási és kockázatkezelési keret | 2 919,3 | |||||||||
14 | EU-s elő- és társfinanszírozás | ||||||||||
1 | TÁMOP 1.1 Munkaerőpiaci szolgáltatások és támogatások | 35 000,0 | |||||||||
2 | TÁMOP 1.2 Foglalkoztatást ösztönző normatív támogatások | 11 000,0 | |||||||||
3 | Foglalkoztathatóság és Alkalmazkodóképesség EU-s társfinanszírozása | 16 279,6 | |||||||||
25 | TÁMOP intézkedések bevételei | 39 000,0 | |||||||||
26 | Egyéb bevétel | ||||||||||
1 | Területi egyéb bevétel | 850,0 | |||||||||
2 | Központi egyéb bevétel | 1 000,0 | |||||||||
3 | Szakképzési és felnőttképzési egyéb bevétel | 800,0 | |||||||||
31 | Szakképzési hozzájárulás | 54 814,6 | |||||||||
33 | Bérgarancia támogatás törlesztése | 1 000,0 | |||||||||
35 | Egészségbiztosítási és munkaerőpiaci járulék Nemzeti Foglalkoztatási Alapot megillető hányada | 120 133,3 | |||||||||
36 | Költségvetési támogatás | 10 000,0 | |||||||||
39 | Munkahelyvédelmi akciótervvel összefüggő hozzájárulás | 91 542,7 | |||||||||
1-39. cím összesen: | 345 140,6 | 319 140,6 | |||||||||
50 | A Nemzeti Foglalkoztatási Alap függő, átfutó és hitellel kapcsolatos tételei | ||||||||||
2 | Betétállomány változása | 26 000,0 | |||||||||
LXIII. fejezet összesen: | 345 140,6 | 345 140,6 |
millió forintban | |||||||||||||||
Cím | Al- | Jog- cím- | Jog- | Elő- ir. | Kie- melt | Cím | Al- cím | Jog- cím- | Jog- cím | Elő- ir. | FEJEZET | 2013. évi előirányzat | |||
szám | cím szám | csop. szám | cím szám | csop. szám | előir. szám | név | név | csop. név | név | csop. név | Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | |
2 | Költségvetési támogatás | ||||||||||||||
3 | Eseti támogatás | 11 572,8 | |||||||||||||
4 | Alapból nyújtott támogatások | ||||||||||||||
1 | Oktatás-nevelési támogatás | 4 820,0 | |||||||||||||
2 | Határtalanul! program támogatása | 465,3 | |||||||||||||
3 | Magyarság Háza program támogatása | 216,0 | |||||||||||||
5 | Nemzeti jelentőségű intézmények támogatása | 3 826,3 | |||||||||||||
6 | Egyéb támogatások | 1 435,2 | |||||||||||||
5 | Alapkezelő működési költségei | 810,0 | |||||||||||||
LXV. fejezet összesen: | 11 572,8 | 11 572,8 |
millió forintban | |||||||||||||||
Cím | Al- | Jog- cím- | Jog- | Elő- ir. | Kie- melt | Cím | Al- cím | Jog- cím- | Jog- cím | Elő- ir. | FEJEZET | 2013. évi előirányzat | |||
szám | cím szám | csop. szám | cím szám | csop. szám | előir. szám | név | név | csop. név | név | csop. név | Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | |
1 | Kis- és közepes aktivitású radioaktívhulladék-tárolók beruházása, fejlesztése | ||||||||||||||
1 | Bátaapáti Nemzeti Radioaktívhulladék-tároló (NRHT) beruházása | 3 704,9 | |||||||||||||
2 | Püspökszilágyi Radioaktív Hulladék Feldolgozó és Tároló (RHFT) beruházási munkái és biztonságnövelő programja | 417,0 | |||||||||||||
2 | Nagy aktivitású radioaktívhulladék-tároló telephely kiválasztása | 1 823,6 | |||||||||||||
3 | Kiégett Kazetták Átmeneti Tárolójának bővítése, felújítása | 2 274,7 | |||||||||||||
4 | Nukleáris létesítmények leszerelésének előkészítése | ||||||||||||||
1 | Paksi Atomerőmű és KKÁT leszerelésének előkészítése | 492,3 | |||||||||||||
5 | RHK Kft. működése, radioaktívhulladék-tárolók és a KKÁT üzemeltetési kiadásai | 5 134,0 | |||||||||||||
6 | Társadalmi ellenőrzési és információs társulások támogatása | 1 140,8 | |||||||||||||
7 | Alapkezelőnek működési célra | 214,2 | |||||||||||||
8 | Nukleáris létesítmények befizetései | ||||||||||||||
1 | Paksi Atomerőmű Zrt. befizetése | 19 329,4 | |||||||||||||
9 | Radioaktív hulladékok végleges, eseti elhelyezése | 6,5 | |||||||||||||
10 | Költségvetési támogatás | 13 492,4 | |||||||||||||
11 | Egyéb bevételek | 1,1 | |||||||||||||
1-11. cím összesen: | 15 201,5 | 32 829,4 | |||||||||||||
50 | A Központi Nukleáris Alap függő, átfutó és hitellel kapcsolatos tételei | ||||||||||||||
1 | Betétállomány változása | 17 627,9 | |||||||||||||
LXVI. fejezet összesen: | 32 829,4 | 32 829,4 |
millió forintban | |||||||||||||||
Cím | Al- | Jog- cím- | Jog- | Elő- ir. | Kie- melt | Cím | Al- cím | Jog- cím- | Jog- cím | Elő- ir. | FEJEZET | 2013. évi előirányzat | |||
szám | cím szám | csop. szám | cím szám | csop. szám | előir. szám | név | név | csop. név | név | csop. név | Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | |
1 | Nemzeti és egyetemes értékek létrehozásának, megőrzésének, terjesztésének támogatása | 3 955,8 | |||||||||||||
2 | Évfordulók, hazai fesztiválok és rendezvények, valamint azokon való részvétel támogatása | 2 363,8 | |||||||||||||
3 | Nemzetközi fesztiválok, rendezvények és azokon való részvétel támogatása | 1 706,8 | |||||||||||||
4 | Művészeti alkotások új irányzatai, új kulturális kezdeményezések támogatása | 425,0 | |||||||||||||
5 | Kultúrával kapcsolatos tudományos kutatások támogatása | 7,0 | |||||||||||||
6 | Épített örökség, építőművészet támogatása | 259,6 | |||||||||||||
7 | Kultúrateremtő-, közvetítő, valamint egyéni és közösségi tevékenységek támogatása | 1 071,4 | |||||||||||||
8 | Szakmai díjazáshoz való hozzájárulás | 0,8 | |||||||||||||
9 | Nemzetközi tagdíjak | 2,8 | |||||||||||||
10 | Működési kiadások | 907,0 | |||||||||||||
22 | Egyéb bevételek | 250,0 | |||||||||||||
24 | Játékadó NKA-t megillető része | 11 000,0 | |||||||||||||
26 | Kulturális adó | 50,0 | |||||||||||||
27 | Szerzői jogi törvény alapján a közös jogkezelőktől származó befizetések | 400,0 | |||||||||||||
1-27. cím összesen: | 10 700,0 | 11 700,0 | |||||||||||||
50 | NKA függő és átfutó tételei | ||||||||||||||
1 | Betétállomány változása | 1 000,0 | |||||||||||||
LXVII. fejezet összesen: | 11 700,0 | 11 700,0 |
millió forintban | |||||||||||||||
Cím | Al- | Jog- cím- | Jog- | Elő- ir. | Kie- melt | Cím | Al- cím | Jog- cím- | Jog- cím | Elő- ir. | FEJEZET | 2013. évi előirányzat | |||
szám | cím szám | csop. szám | cím szám | csop. szám | előir. szám | név | név | csop. név | név | csop. név | Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | |
1 | Rendszeres befizetés | 4,9 | |||||||||||||
3 | Költségvetési támogatás | 12,3 | |||||||||||||
6 | Működési kiadások | 17,2 | |||||||||||||
LXVIII. fejezet összesen: | 17,2 | 17,2 |
millió forintban | |||||||||||||||
Cím | Al- | Jog- cím- | Jog- | Elő- ir. | Kie- melt | Cím | Al- cím | Jog- cím- | Jog- cím | Elő- ir. | FEJEZET | 2013. évi előirányzat | |||
szám | cím szám | csop. szám | cím szám | csop. szám | előir. szám | név | név | csop. név | név | csop. név | Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | |
1 | Hazai innováció támogatása | 37 664,5 | |||||||||||||
2 | A nemzetközi együttműködésben megvalósuló innováció támogatása | 5 984,2 | |||||||||||||
3 | Befizetés a központi költségvetésbe | 10 000,0 | |||||||||||||
7 | Alapkezelőnek átadott pénzeszköz | 1 851,3 | |||||||||||||
19 | Innovációs járulék | 53 000,0 | |||||||||||||
20 | Egyéb bevételek | 250,0 | |||||||||||||
22 | Visszterhes támogatások | 2 850,0 | |||||||||||||
24 | Európai Együttműködő Államok Terve (PECS) programban való részvétel támogatása | 600,0 | |||||||||||||
LXIX. fejezet összesen: | 56 100,0 | 56 100,0 |
millió forintban | |||||||||||||||
Cím | Al- | Jog- cím- | Jog- | Elő- ir. | Kie- melt | Cím | Al- cím | Jog- cím- | Jog- cím | Elő- ir. | FEJEZET | 2013. évi előirányzat | |||
szám | cím szám | csop. szám | cím szám | csop. szám | előir. szám | név | név | csop. név | név | csop. név | Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | |
1 | Nyugdíjbiztosítási ellátások fedezetéül szolgáló bevételek | ||||||||||||||
1 | Szociális hozzájárulási adó Ny. Alapot megillető része és munkáltatói nyugdíjbiztosítási járulék | 1 847 018,3 | |||||||||||||
2 | Biztosítotti nyugdíjjárulék | ||||||||||||||
1 | Biztosított által fizetett nyugdíjjárulék | 856 705,9 | |||||||||||||
3 | Egyéb járulékok és hozzájárulások | ||||||||||||||
2 | Megállapodás alapján fizetők járulékai | 1 405,0 | |||||||||||||
5 | Egyszerűsített foglalkoztatás utáni közteher | 4 928,1 | |||||||||||||
10 | Nemzeti Foglalkoztatási Alap általi megtérítések | 15 590,0 | |||||||||||||
11 | Korkedvezmény-biztosítási járulék | 1 450,0 | |||||||||||||
5 | Késedelmi pótlék, bírság | 11 000,0 | |||||||||||||
6 | Költségvetési hozzájárulások | ||||||||||||||
5 | Adórendszer átalakításával összefüggő pénzeszköz átvétel | 57 186,8 | |||||||||||||
6 | Munkahelyvédelmi akciótervvel összefüggő hozzájárulás Ny. Alapnak | 40 651,8 | |||||||||||||
7 | Nyugdíjbiztosítási tevékenységgel kapcsolatos egyéb bevételek | ||||||||||||||
3 | Kifizetések visszatérülése és egyéb bevételek | 9 500,0 | |||||||||||||
2 | Nyugdíjbiztosítási ellátások kiadásai | ||||||||||||||
1 | Nyugellátások | ||||||||||||||
1 | Öregségi nyugdíj | 2 310 160,0 | |||||||||||||
3 | Hozzátartozói nyugellátás | ||||||||||||||
1 | Árvaellátás | 45 950,0 | |||||||||||||
2 | Özvegyi nyugellátás | 340 220,0 | |||||||||||||
4 | Egyösszegű méltányossági kifizetések | ||||||||||||||
2 | Egyszeri segély | 500,0 | |||||||||||||
6 | Szolgálatfüggő nyugellátás | 133 684,9 | |||||||||||||
4 | Nyugdíjbiztosítás egyéb kiadásai | ||||||||||||||
4 | Egyéb, ellátáshoz kapcsolódó kiadások | ||||||||||||||
2 | Postaköltség | 4 700,0 | |||||||||||||
3 | Egyéb kiadások | 1 250,0 | |||||||||||||
3 | Vagyongazdálkodás | ||||||||||||||
1 | Ellátások fedezetére szolgáló vagyongazdálkodás | 3,0 | 3,0 | ||||||||||||
1-3. cím összesen: | 2 836 467,9 | 2 845 438,9 | |||||||||||||
5 | Nyugdíjbiztosítási költségvetési szervek | ||||||||||||||
1 | Központi hivatali szerv | 3 586,4 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 1 830,0 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 1 471,7 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó | 384,2 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 3 376,4 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú kiadások | 3,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Beruházások | 181,1 | |||||||||||||
2 | Igazgatási szervek | 5 384,6 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 30,0 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 4 006,8 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó | 1 044,4 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 363,4 | |||||||||||||
5. cím összesen: | 10 831,0 | 1 860,0 | 8 971,0 | ||||||||||||
LXXI. fejezet összesen: | 2 847 298,9 | 2 847 298,9 | 8 971,0 |
millió forintban | |||||||||||||||
Cím | Al- | Jog- cím- | Jog- | Elő- ir. | Kie- melt | Cím | Al- cím | Jog- cím- | Jog- cím | Elő- ir. | FEJEZET | 2013. évi előirányzat | |||
szám | cím szám | csop. szám | cím szám | csop. szám | előir. szám | név | név | csop. név | név | csop. név | Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | |
1 | Egészségbiztosítási ellátások fedezetéül szolgáló bevételek | ||||||||||||||
2 | Biztosítotti egészségbiztosítási járulék | 565 840,8 | |||||||||||||
3 | Egyéb járulékok és hozzájárulások | ||||||||||||||
1 | Egészségügyi szolgáltatási járulék | 27 710,0 | |||||||||||||
2 | Megállapodás alapján fizetők járulékai | 260,0 | |||||||||||||
4 | Munkáltatói táppénz hozzájárulás | 14 821,0 | |||||||||||||
5 | Egyszerűsített foglalkoztatás utáni közteher | 80,0 | |||||||||||||
10 | Nemzeti Foglalkoztatási Alap általi megtérítések | 1 410,0 | |||||||||||||
4 | Egészségügyi hozzájárulás | 113 791,0 | |||||||||||||
5 | Késedelmi pótlék, bírság | 3 100,0 | |||||||||||||
6 | Költségvetési hozzájárulások | ||||||||||||||
2 | Egészségügyi feladatok ellátásával kapcsolatos költségvetési hozzájárulás | 5 400,0 | |||||||||||||
6 | Járulék címen átvett pénzeszköz | 376 317,0 | |||||||||||||
7 | Rokkantsági, rehabilitációs ellátások fedezetére átvett pénzeszköz | 349 000,0 | |||||||||||||
9 | Munkahelyvédelmi akciótervvel összefüggő hozzájárulás E. Alapnak | 162 485,8 | |||||||||||||
10 | Tervezett pénzeszköz-átvétel | 80 831,7 | |||||||||||||
7 | Egészségbiztosítási tevékenységgel kapcsolatos egyéb bevételek | ||||||||||||||
1 | Terhességmegszakítás egyéni térítési díja | 610,0 | |||||||||||||
2 | Baleseti és egyéb kártérítési megtérítések | 4 700,0 | |||||||||||||
3 | Kifizetések visszatérítése és egyéb bevételek | 1 500,0 | |||||||||||||
7 | Gyógyszergyártók és forgalmazók befizetései | ||||||||||||||
1 | Szerződések szerinti gyógyszergyártói és forgalmazói befizetések | 9 000,0 | |||||||||||||
2 | Folyamatos gyógyszerellátást biztosító gyógyszergyártói és forgalmazói befizetések és egyéb gyógyszerforgalmazással kapcsolatos bevételek | 40 000,0 | |||||||||||||
8 | Nemzetközi egyezményből eredő ellátások megtérítése | ||||||||||||||
1 | EU tagállamokkal kapcsolatos elszámolások | 1 400,0 | |||||||||||||
2 | Nem EU tagállamokkal kapcsolatos elszámolások | 2,0 | |||||||||||||
11 | Egészségügyi szolgáltatók visszafizetése | ||||||||||||||
1 | Gyógyszertámogatással, gyógyászati segédeszköz támogatással kapcsolatos ellenőrzésekből eredő visszafizetések | 75,0 | |||||||||||||
2 | Egészségügyi szolgáltatók egyéb visszafizetése | 300,0 | |||||||||||||
12 | Baleseti adó | 24 000,0 | |||||||||||||
13 | Népegészségügyi termékadó | 21 200,0 | |||||||||||||
2 | Egészségbiztosítási ellátások kiadásai | ||||||||||||||
2 | Egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai | ||||||||||||||
1 | Terhességi-gyermekágyi segély | 40 165,0 | |||||||||||||
2 | Táppénz | ||||||||||||||
1 | Táppénz | 53 048,0 | |||||||||||||
2 | Gyermekápolási táppénz | 2 433,0 | |||||||||||||
3 | Baleseti táppénz | 6 019,0 | |||||||||||||
3 | Betegséggel kapcsolatos segélyek | ||||||||||||||
1 | Külföldi gyógykezelés | 1 400,0 | |||||||||||||
4 | Egyszeri segély | 450,0 | |||||||||||||
4 | Kártérítési járadék | 966,0 | |||||||||||||
5 | Baleseti járadék | 8 818,0 | |||||||||||||
6 | Gyermekgondozási díj | 95 365,3 | |||||||||||||
7 | Rokkantsági, rehabilitációs ellátások | 349 000,0 | |||||||||||||
3 | Természetbeni ellátások | ||||||||||||||
1 | Gyógyító-megelőző ellátás | ||||||||||||||
1 | Háziorvosi, háziorvosi ügyeleti ellátás | 86 943,3 | |||||||||||||
2 | Védőnői szolgáltatás, anya-, gyermek- és ifjúságvédelem | 19 768,4 | |||||||||||||
3 | Fogászati ellátás | 23 336,9 | |||||||||||||
5 | Betegszállítás és orvosi rendelvényű halottszállítás | 6 046,9 | |||||||||||||
8 | Művesekezelés | 23 171,1 | |||||||||||||
9 | Otthoni szakápolás | 4 337,6 | |||||||||||||
11 | Működési költségelőleg | 1 000,0 | |||||||||||||
13 | Célelőirányzatok | 38 502,7 | |||||||||||||
15 | Mentés | 26 000,4 | |||||||||||||
17 | Laboratóriumi ellátás | 21 057,0 | |||||||||||||
18 | Összevont szakellátás | 630 441,9 | |||||||||||||
2 | Gyógyfürdő és egyéb gyógyászati ellátás támogatása | 4 200,0 | |||||||||||||
3 | Anyatej-ellátás | 200,0 | |||||||||||||
4 | Gyógyszertámogatás | ||||||||||||||
1 | Gyógyszertámogatás kiadásai | 220 981,0 | |||||||||||||
2 | Speciális beszerzésű gyógyszerkiadás | 10 000,0 | |||||||||||||
4 | Gyógyszertámogatási céltartalék | 49 000,0 | |||||||||||||
5 | Gyógyászati segédeszköz támogatás | ||||||||||||||
1 | Kötszertámogatás | 4 800,0 | |||||||||||||
2 | Gyógyászati segédeszköz kölcsönzés támogatása | 300,0 | |||||||||||||
3 | Egyéb gyógyászati segédeszköz támogatás | 38 213,0 | |||||||||||||
6 | Utazási költségtérítés | 4 800,0 | |||||||||||||
7 | Nemzetközi egyezményből eredő és külföldön történő ellátások kiadásai | ||||||||||||||
1 | EU tagállamokkal kapcsolatos elszámolások | 5 200,0 | |||||||||||||
2 | Nem EU tagállamokkal kapcsolatos elszámolások | 190,0 | |||||||||||||
3 | Külföldi sürgősségi gyógykezelés | 220,0 | |||||||||||||
8 | Természetbeni ellátások céltartaléka | 4 900,0 | |||||||||||||
4 | Egészségbiztosítás egyéb kiadásai | ||||||||||||||
4 | Egyéb, ellátásokhoz kapcsolódó kiadások | ||||||||||||||
1 | Kifizetőhelyeket megillető költségtérítés | 1 200,0 | |||||||||||||
2 | Postaköltség | 2 645,0 | |||||||||||||
3 | Egyéb kiadások | 1 800,0 | |||||||||||||
5 | Gyógyszergyártók ellentételezése, elszámolási különbözet rendezése | 100,0 | |||||||||||||
7 | Gyógyszertárak juttatása | 3 600,0 | |||||||||||||
8 | Gyógyszertárak szolgáltatási díja | 4 500,0 | |||||||||||||
3 | Vagyongazdálkodás | ||||||||||||||
1 | Ellátások fedezetére szolgáló vagyongazdálkodás | 15,0 | 15,0 | ||||||||||||
1-3. cím összesen: | 1 795 134,5 | 1 803 849,3 | |||||||||||||
5 | Egészségbiztosítási költségvetési szervek | ||||||||||||||
1 | Központi hivatali szerv | 8 714,8 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 424,6 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 5 091,7 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó | 1 288,8 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 2 583,9 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú kiadások | 175,0 | |||||||||||||
5. cím összesen: | 9 139,4 | 424,6 | 8 714,8 | ||||||||||||
LXXII. fejezet összesen: | 1 804 273,9 | 1 804 273,9 | 8 714,8 | ||||||||||||
KIADÁSI FŐÖSSZEG: | 16 155 650,9 | ||||||||||||||
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 15 313 816,1 | ||||||||||||||
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: | -841 834,8 |
ELŐIRÁNYZAT: 113 121,6 millió forint
a) Önkormányzati hivatal működésének támogatása
FAJLAGOS ÖSSZEG: 4 580 000 forint/fő
A központi költségvetés támogatást biztosít az önkormányzati hivatal működési kiadásaihoz a következők szerint:
aa) 2013. év első négy hónapjára időarányos támogatás (a továbbiakban: átmeneti támogatás) illeti meg az önkormányzatot annak figyelembevételével, ahogy - az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló kormányrendelet (a továbbiakban: Ávr.) alapján 2012. október 15-éig megvalósított, normatív hozzájárulás, támogatás módosítására vonatkozó felmérés alapján - az önkormányzati hivatal működtetéséről 2012. év december hónapban gondoskodott,
ab) 2013. május 1-jétől nyolc havi időarányos támogatás illeti meg az önkormányzatot annak figyelembevételével, ahogy 2013. május 1-jén az önkormányzati hivatali feladatokról gondoskodik.
A támogatás meghatározása az elismert hivatali létszám alapján a személyi és dologi kiadások elismert átlagos költségei figyelembevételével történik. Az aa) alpont szerinti esetben a körjegyzőség hivatala, az ab) alpont szerinti esetben a közös önkormányzati hivatal esetében
i1) a nem székhely szerinti önkormányzat a lakosságszámának a közös hivatalt fenntartó önkormányzatok együttes lakosságszámához viszonyított arányában
i2) a székhely szerinti önkormányzat a megállapított támogatásnak a nem székhely önkormányzatokra i1) pont szerint jutó részével csökkentett összege szerint
részesül támogatásban.
Az elismert hivatali létszám a számított alaplétszám korrekciós tényezőkkel korrigált összege. Önálló polgármesteri hivatal esetében az elismert hivatali létszám megegyezik a számított alaplétszámmal. Budapest Főváros Önkormányzata esetében az elismert hivatali létszám 470 fő.
A számított alaplétszám az alábbi képlet alapján határozható meg:
SZAL = c + (ÖL - a)/(b - a) * (d - c), két tizedes jegyre kerekítve
ahol:
SZAL = számított alaplétszám,
ÖL = az önkormányzat(ok) lakosságszáma, amennyiben a közös hivatalt fenntartó önkormányzatok együttes lakosságszáma nem éri el a 2000 főt, úgy 2000 főként kell a számításkor figyelembe venni,
a = az elismert hivatali létszám a Kiegészítő szabályok 1. ba) alpontja alapján a település típusa szerint az adott lakosságszám-kategória alsó határa,
b = az elismert hivatali létszám a Kiegészítő szabályok 1. ba) alpontja alapján a település típusa szerint az adott lakosságszám-kategória felső határa,
c = az elismert hivatali létszám a Kiegészítő szabályok 1. ba) alpontja alapján a település típusa szerint az adott lakosságszám-kategóriához tartozó elismert köztisztviselői létszám minimuma,
d = az elismert hivatali létszám a Kiegészítő szabályok 1. ba) alpontja alapján a település típusa szerint az adott lakosságszám-kategóriához tartozó elismert köztisztviselői létszám maximuma.
A körjegyzőség és a közös hivatal esetében az elismert hivatali létszám a korrekciós tényezők figyelembevételével a következő képlet alapján határozható meg:
EHL = SZAL * (1 + Ka + Kb + Kc), két tizedes jegyre kerekítve
ahol:
EHL = elismert hivatali létszám,
SZAL = számított alaplétszám,
Ka = a Kiegészítő szabályok 1. bba) alpontja szerinti korrekciós tényező,
Kb = a Kiegészítő szabályok 1. bbb) alpontja szerinti korrekciós tényező,
Kc = a Kiegészítő szabályok 1. bbc) alpontja szerinti korrekciós tényező.
A közös hivatal esetében a közös hivatalt alkotó nyolcadik és minden további település után, az elismert hivatali létszám településenként 1 fővel nő. A járási székhely önkormányzat, illetve az 5000 fő lakosságszám feletti község, nagyközség önkormányzata esetében az elismert hivatali létszám 2 fővel emelkedik függetlenül attól, hogy önállóan, körjegyzőség vagy közös hivatal útján gondoskodik a hivatali feladatok ellátásáról.
b) Település-üzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása
A települési önkormányzatok település-üzemeltetési feladataik ellátásához az alábbi jogcímek alapján részesülnek támogatásban.
ba) A zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátásának támogatása
FAJLAGOS ÖSSZEG: 22 261 forint/hektár
A támogatás a települési önkormányzatokat a zöldterületek, és az azokhoz kapcsolódó építmények kialakításához és fenntartásához kapcsolódóan a belterület nagysága alapján illeti meg. Budapest Főváros Önkormányzata e jogcímen 550 millió forint támogatásra jogosult.
A belterületre vonatkozóan a Földmérési és Távérzékelési Intézet által a Magyar Közigazgatási Határadatbázisban nyilvántartott 2011. december 31-ei állapotnak megfelelő adatokat kell figyelembe venni.
bb) Közvilágítás fenntartásának támogatása
A támogatás a települési önkormányzatokat a településen történő közvilágítás biztosításához kapcsolódóan illeti meg, a 2011. évi beszámoló alapján
- a 8414021 Közvilágítás alaptevékenység,
- a 8414022 Közvilágítás szabad kapacitás kihasználása, és
- a 8414025 Közvilágítás támogatási célú
szakfeladatok alapján számított nettó működési kiadások figyelembevételével.
Az önkormányzatot alaptámogatás illeti meg, melynek összege az adott településkategóriába tartozó legkisebb nettó működési kiadás 80%-a, de legalább 20 000 forint.
Emellett a feladathoz kapcsolódó számított támogatás meghatározása településkategóriánként - a fentiek szerinti szakfeladatokhoz kapcsolódó nettó működési kiadásokra figyelemmel - számított átlagos, a településen kiépített kisfeszültségű hálózat egy kilométerére jutó kiadási szint figyelembevételével történik.
A településkategóriánkénti átlagos, a településen kiépített kisfeszültségű hálózat egy kilométerére jutó kiadási szintek számítása során a legalacsonyabb és legmagasabb egy kilométerre jutó értékkel rendelkező települési önkormányzatok egy-egy tizede figyelmen kívül hagyásra kerül.
A számított támogatás összege nem haladhatja meg az önkormányzat fenti szakfeladatok szerinti 2011. évi nettó működési kiadásának 110%-át.
A településen kiépített kisfeszültségű hálózat hossza tekintetében a Központi Statisztikai Hivatal 2011. december 31-ei állapotnak megfelelően elkészített Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program 1058 „Jelentés a települések villamosenergia-ellátásáról” adatgyűjtés szerinti adatokat kell figyelembe venni azzal, hogy Budapest Főváros Önkormányzata tekintetében a kiépített kisfeszültségű hálózat hossza megegyezik a budapesti kerületeknél rögzített adatok összegével.
bc) Köztemető fenntartással kapcsolatos feladatok támogatása
A támogatás a települési önkormányzatokat a köztemető fenntartásával kapcsolatos feladataihoz kapcsolódóan illeti meg, a 2011. évi beszámoló alapján
- a 9603021 Köztemető-fenntartás és működtetés alaptevékenység,
- a 9603022 Köztemető-fenntartás és működtetés szabad kapacitás kihasználása,
- a 9603024 Köztemető-fenntartás és működtetés vállalkozási tevékenység,
- a 9603025 Köztemető-fenntartás és működtetés támogatási célú szakfeladatok,
- a 9603011 Hadisírok létesítése, gondozása alaptevékenység,
- a 9603012 Hadisírok létesítése, gondozása szabad kapacitás kihasználása, és
- a 9603015 Hadisírok létesítése, gondozása támogatási célú
szakfeladatok alapján számított nettó működési kiadások figyelembevételével.
Azon önkormányzatok esetében, melyeknek a 2011. évi beszámoló alapján a fentiek szerinti szakfeladatokhoz kapcsolódó nettó működési kiadása pozitív szám, a támogatás meghatározása a településkategóriánként - a fentiek szerinti szakfeladatokhoz kapcsolódó nettó működési kiadásokra figyelemmel - számított átlagos, a településen lévő köztemető egy négyzetméterére jutó kiadási szint figyelembevételével történik. A településkategóriánkénti átlagos, a településen lévő köztemető egy négyzetméterére jutó kiadási szintek számítása során a legalacsonyabb és legmagasabb egy négyzetméterre jutó értékkel rendelkező települési önkormányzatok egy-egy tizede figyelmen kívül hagyásra kerül.
Az így meghatározott támogatás összege legalább 100 000 forint, de nem haladhatja meg az önkormányzat fenti szakfeladatok szerinti 2011. évi nettó működési kiadásának 110%-át.
Azon önkormányzatokat, amelyeknek a 2011. évi beszámoló alapján a fenti szakfeladatokhoz kapcsolódó nettó működési kiadása nem pozitív szám, de köztemetővel rendelkeznek, a köztemető nagysága alapján 43 forint/m2 fajlagos támogatás illeti meg, amelynek összege legalább 100 000 forint.
A településen lévő köztemető nagyságát a Központi Statisztikai Hivatal 2011. december 31-ei állapotnak megfelelően elkészített Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program 1616 „Jelentés az önkormányzatok tulajdonában lévő ingatlanvagyonról „T” adatlap 01-04. sorok” adatai alapján kell figyelembe venni.
bd) Közutak fenntartásának támogatása
A támogatás a települési önkormányzatokat a közutak fenntartásával kapcsolatos feladataihoz kapcsolódóan illeti meg, a 2011. évi beszámoló alapján
- a 5221101 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása alaptevékenység,
- a 5221102 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása szabad kapacitás kihasználása,
- a 5221104 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása vállalkozási tevékenység,
- a 5221105 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása támogatási célú szakfeladatok,
- a 5221301 Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása alaptevékenység,
- a 5221302 Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása szabad kapacitás kihasználása,
- a 5221304 Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása vállalkozási tevékenység, és
- a 5221305 Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása támogatási célú
szakfeladatok alapján számított nettó működési kiadások figyelembevételével.
Azon önkormányzatok esetében, amelyeknek a 2011. évi beszámoló alapján a fentiek szerinti szakfeladatokhoz kapcsolódó nettó működési kiadása pozitív szám, a támogatás meghatározása településkategóriánként - a fentiek szerinti szakfeladatokhoz kapcsolódó nettó működési kiadásokra figyelemmel - számított átlagos, a településen lévő belterületi út egy kilométerére jutó kiadási szint figyelembevételével történik.
A településkategóriánkénti átlagos, a településen lévő belterületi út egy kilométerére jutó kiadási szintek számítása során a legalacsonyabb és legmagasabb egy kilométerre jutó értékkel rendelkező települési önkormányzatok egy-egy tizede figyelmen kívül hagyásra kerül.
Az így meghatározott támogatás összege legalább 100 000 forint, de nem haladhatja meg az önkormányzat fenti szakfeladatok szerinti 2011. évi nettó működési kiadásának 110%-át.
Azon önkormányzatok, amelyeknek a 2011. évi beszámoló alapján a fenti szakfeladatokhoz kapcsolódó nettó működési kiadása nem pozitív szám, de belterületi úttal rendelkeznek, az út hossza alapján 105 100 forint/km fajlagos támogatás illeti meg, amelynek összege legalább 100 000 forint.
A településen lévő belterületi út hosszát a Központi Statisztikai Hivatal 2011. december 31-ei állapotnak megfelelően elkészített Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program 1390 „Helyi közutak és hidak adatai” alapján kell figyelembe venni.
c) Beszámítás összege
Az 1. a)-b) alpontok szerint számított támogatás önkormányzatonkénti együttes összegét csökkenti az önkormányzat elvárt bevétele. Az elvárt bevétel a 2011. évi iparűzési adóalap 0,5%-át jelenti. A beszámítás összege nem haladhatja meg az önkormányzatot az 1. a)-b) jogcímeken megillető támogatás összegét.
A 2011. július 1-jén hatályos iparűzési adórendelettel rendelkező települési önkormányzat a 2012. I. félévi költségvetési beszámoló keretében szolgáltatott adatot a 2011. évi iparűzési adóalap összegéről. A 2011. július 1-jén hatályos iparűzési adórendelettel nem rendelkező települési önkormányzat esetében az egy főre jutó elvárt iparűzési adó megegyezik az önkormányzattípus, azon belül a népességszám szerinti kategóriába tartozó települési önkormányzatok egy főre jutó iparűzési adóalapja - a legalacsonyabb és legmagasabb egy főre jutó iparűzési adóalapú települési önkormányzatok egy-egy tizede figyelmen kívül hagyásával - számított átlagával.
Az elvárt bevétel számítása során az iparűzési adóalap a fővárosi és a kerületi önkormányzatok között a 8/2012. (II. 10.) Főv. Kgy. rendelet szerint kerül megosztásra.
d) Egyéb kötelező önkormányzati feladatok támogatása
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 2 700 forint/fő, | |
de településenként legalább 3 000 000 forint. |
A központi költségvetés támogatást biztosít a települési önkormányzatok számára a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 13. §-ában meghatározott egyes - az 1. a)-b) alpontokban nem nevesített - feladatok ellátására. Budapest Főváros Önkormányzata e jogcímen 2 000 millió forint támogatásra jogosult.
ELŐIRÁNYZAT: 4 891,3 millió forint
Az előirányzat a megyei önkormányzatok feladataihoz kapcsolódó működési kiadások támogatását szolgálja.
millió forint | ||
Megyei önkormányzatok | Működési támogatás | |
Baranya Megyei Önkormányzat | 247,0 | |
Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat | 279,4 | |
Békés Megyei Önkormányzat | 239,9 | |
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Önkormányzat | 318,1 | |
Csongrád Megyei Önkormányzat | 254,4 | |
Fejér Megyei Önkormányzat | 255,4 | |
Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat | 261,2 | |
Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat | 283,0 | |
Heves Megyei Önkormányzat | 226,8 | |
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat | 245,9 | |
Komárom-Esztergom Megyei Önkormányzat | 227,6 | |
Nógrád Megyei Önkormányzat | 201,2 | |
Pest Megyei Önkormányzat | 452,1 | |
Somogy Megyei Önkormányzat | 229,2 | |
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat | 286,8 | |
Tolna Megyei Önkormányzat | 208,3 | |
Vas Megyei Önkormányzat | 214,6 | |
Veszprém Megyei Önkormányzat | 238,6 | |
Zala Megyei Önkormányzat | 221,8 | |
Összesen | 4 891,3 |
ELŐIRÁNYZAT: | 101 228,8 millió forint | |
ÓVODAPEDAGÓGUSOK ÁTLAGBÉRÉNEK ÉS KÖZTERHEINEK ELISMERT ÖSSZEGE: | 2 832 000 forint/számított létszám/év | |
ÓVODAPEDAGÓGUSOK NEVELŐ MUNKÁJÁT KÖZVETLENÜL SEGÍTŐK ÁTLAGBÉRÉNEK ÉS KÖZTERHEINEK ELISMERT ÖSSZEGE: | 1 632 000 forint/számított létszám/év |
A központi költségvetés a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (a továbbiakban: Kjt.), a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Köznev. tv.), valamint a Kjt. végrehajtását a köznevelési intézményekben szabályozó kormányrendelet, továbbá egyéb, a kereseteket meghatározó jogszabályok alapján elismert átlagbér alapú támogatást biztosít az óvodát fenntartó települési önkormányzat részére az általa foglalkoztatott óvodapedagógusok, és az óvodapedagógusok nevelő munkáját közvetlenül segítők bérének és az ehhez kapcsolódó, 27% mértékkel számított szociális hozzájárulási adó kifizetéséhez.
A támogatás a települési önkormányzatot az általa fenntartott óvodaintézmény(ek)ben foglalkoztatott, a 2012/2013. nevelési évben a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény (a továbbiakban: Közokt. tv.), a 2013/2014. nevelési évben a Köznev. tv. nevelés-szervezési paraméterei szerint számított pedagóguslétszám után illeti meg. Egy óvodaintézménynek kell tekinteni az anyaóvodát és tagintézményeit, telephelyeit együttesen akkor is, ha az utóbbiak a fenntartótól eltérő településen vannak.
A támogatás számítása a következő:
a) Az óvodai nevelésben részesülő gyermekek számának meghatározása (beleértve a sajátos nevelési igényű gyermekeket is)
- a 2012/2013. és 2013/2014. nevelési évek közoktatási statisztikai tényleges nyitó létszám adatai alapján történik, továbbá számításba kell venni mindazon gyermekeket,
- akik 2012. december 31-éig, vagy - a Köznev. tv. 8. § (1) bekezdésében foglalt feltételek megléte esetén - a felvételüktől számított hat hónapon belül a harmadik életévüket betöltik és a 2012/2013. nevelési évben legkésőbb december 31-éig első alkalommal veszik igénybe az óvodai nevelést,
- akik negyedik, illetve ötödik életévüket betöltik és a 2012/2013. nevelési évben legkésőbb december 31-éig az óvodai nevelést első alkalommal veszik igénybe,
- akik 2013. december 31-éig, vagy - a Köznev. tv. 8. § (1) bekezdésében foglalt feltételek megléte esetén - a felvételüktől számított hat hónapon belül a harmadik életévüket betöltik és a 2013/2014. nevelési évben legkésőbb december 31-éig első alkalommal veszik igénybe az óvodai nevelést, valamint
- akik negyedik, illetve ötödik életévüket betöltik és a 2013/2014. nevelési évben legkésőbb december 31-éig az óvodai nevelést első alkalommal veszik igénybe.
Nem igényelhető támogatás
- a 2012/2013. nevelési évre azon gyermekek után, akik a hetedik életévüket 2012. augusztus 31-éig betöltötték,
- a 2013/2014. nevelési évre azon gyermekek után, akik a hetedik életévüket 2013. augusztus 31-éig betöltik,
kivéve, ha a Köznev. tv. 45. § (2) bekezdése alapján a gyermekek óvodai nevelése meghosszabbítható.
Az óvodai nevelésben részesülő gyermekek számát a 2013. év
- 1-8. hónapjaira vonatkozóan a Közokt. tv. 3. számú melléklet II. Az osztályok, csoportok szervezése rész 3. pontjában,
- 9-12. hónapjaira vonatkozóan a Köznev. tv. 47. § (7) bekezdésében
meghatározottak szerint kell figyelembe venni. Az adatszolgáltatást a nem teljes idejű óvodai nevelésre szervezett csoportokba, valamint a teljes idejű óvodai nevelésre szervezett csoportokba beírt gyermekek szerint, külön-külön kell teljesíteni.
Az első nevelési évet kezdő óvodások között két gyermekként itt kell figyelembe venni azokat a bölcsődés-korú, második életévüket 2012. december 31-éig betöltő gyermekeket is, akiknek a gondozását a Köznev. tv. 20. § (10) bekezdése szerint egységes óvoda-bölcsőde intézmény keretei között, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló rendeletben meghatározott feltételek szerint biztosítják, és a gyermek 2012. szeptember 1-je és december 31-e között igénybe veszi az ellátást.
Az első nevelési évet kezdő óvodások között két gyermekként itt kell figyelembe venni azokat a bölcsődés-korú, második életévüket 2013. december 31-éig betöltő gyermekeket is, akiknek a gondozását a Köznev. tv. 20. § (10) bekezdése szerint egységes óvoda-bölcsőde intézmény keretei között a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló rendeletben meghatározott feltételek szerint biztosítják, és a gyermek 2013. szeptember 1-je és december 31-e között igénybe veszi az ellátást. 2013. szeptember 1-jétől egy gyermekként lehet figyelembe venni azt a 2012/2013. nevelési évben bölcsődés-korúnak minősülő és az egységes óvoda-bölcsődei ellátást igénybevevő gyermeket, aki 2013. december 31-éig betölti harmadik életévét.
b) A számított óvodapedagógus, és az óvodapedagógus nevelő munkáját közvetlenül segítők létszámának meghatározása
Az óvodapedagógus létszám meghatározása a következő képlettel történik:
2012/2013. nevelési évre:
Psz1 = (L1 / Cs) * Feh1 + Vk1
2013/2014. nevelési évre:
Psz2 = (L2/Cs) * Feh2 + Vk2
ahol:
Psz1; Psz2 = 2012/2013., illetve 2013/2014. nevelési évre számított óvodapedagógusok létszáma, egész számra kerekítve,
L1; L2 = 2012/2013., illetve 2013/2014. nevelési évben szervezett csoport(ok)ban az a) alpont szerinti összes gyermeklétszám,
Cs = az egységes óvodai-bölcsődei, az óvodai nevelési évekre a Kiegészítő szabályok 3. pontja szerint meghatározott csoport átlaglétszám,
Feh1; Feh2 = foglalkozási együttható (két tizedesre kerekítve), azaz
- 2012/2013. nevelési évben a Közokt. tv.-ben, illetve 2013/2014. nevelési évben a Köznev. tv.-ben az átlagos csoportlétszámra meghatározott heti óvodai (egységes óvodai-bölcsődei gondozási), nevelési foglalkoztatási időkeret (órában), és
- 2012/2013. nevelési évben a Közokt. tv.-ben, illetve 2013/2014. nevelési évben a Köznev. tv.-ben meghatározott pedagógus heti kötelező óraszám, illetve kötött munkaidő
hányadosa (az egységes óvoda-bölcsőde esetében is az óvoda-pedagógusok kötelező heti óraszáma, illetve kötött munkaideje alapozza meg a számítást), korrigálva az intézménytípus-együtthatóval,
Vk1; Vk2 = vezetői órakedvezmény miatti pedagógus többletlétszám a 2012/2013., illetve 2013/2014. nevelési évben (két tizedesre kerekítve).
A támogatás igénylése szempontjából az óvodapedagógusok nevelő munkáját közvetlenül segítők száma a 2012/2013. nevelési évben a Közokt. tv. 1. számú melléklet Első része, a 2013/2014. nevelési évben a Köznev. tv. 2. melléklete szerint elismerhető - a Kjt. alapján foglalkoztatott - létszám, de legfeljebb
- 2013. év első 8 hónapjában a ténylegesen foglalkoztatott segítők átlagos száma,
- 2013. év utolsó 4 hónapjában az erre az időszakra becsült segítők átlagos száma,
egy tizedesre kerekítve.
Az év végi elszámolás mindkét nevelési év tekintetében a havonta figyelembe vehető, ténylegesen foglalkoztatott segítők átlagos létszáma alapján történik.
A 2013/2014. nevelési évre a gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő vagy gyógypedagógiai asszisztens, a szabadidő-szervező és a pszichopedagógus a segítők létszámában nem vehető figyelembe.
c) Az óvodapedagógusok és az óvodapedagógusok nevelő munkáját közvetlenül segítők bértámogatásának összege az alábbiak szerint kerül meghatározásra:
2012/2013. nevelési évre:
Tp1 = Psz1 * ÁBp * 8/12
Ts1 = S1 * ÁBs * 8/12
2013/2014. nevelési évre:
Tp2 = Psz2 * ÁBp * 4/12
Ts2 = S2 * ÁBs * 4/12
ahol:
Tp1; Tp2 = 2012/2013., illetve 2013/2014. nevelési évben az óvodapedagógusok átlagbér alapú támogatása,
Ts1, Ts2 = 2012/2013., illetve 2013/2014. nevelési évben az óvodapedagógusok nevelő munkáját közvetlenül segítők átlagbér alapú támogatása,
S1; S2 = 2012/2013., illetve 2013/2014. nevelési évben az óvodapedagógusok nevelő munkáját közvetlenül segítők b) alpont szerinti száma,
ÁBp = óvodapedagógus átlagbér elismert összege,
ÁBs = óvodapedagógusok nevelő munkáját közvetlenül segítők átlagbérének elismert összege.
A 2012/2013. nevelési év átlagbér alapú támogatási összege 7,5%-ának folyósítása január utolsó munkanapján, 17,5%-ának folyósítása február utolsó munkanapján, ezt követően a támogatás folyósítása hat egyenlő részletben, az államháztartásról szóló jogszabályokban meghatározott időpontokban történik. A 2013/2014. nevelési év átlagbér alapú támogatásának folyósítása négy egyenlő részletben: szeptember hónaptól havonta, az államháztartásról szóló jogszabályokban meghatározott időpontokban történik.
ELŐIRÁNYZAT: | 16 743,3 millió forint | |
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 54 000 forint/fő/év |
A támogatás a települési önkormányzatot a nem a közvetlen szakmai feladatellátásban dolgozók béréhez, az óvodai nevelést biztosító, jogszabályban foglalt eszközök és felszerelések beszerzéséhez, valamint a feladatellátásra szolgáló épület és annak infrastruktúrája folyamatos működtetéséhez szükséges kiadásokhoz kapcsolódóan illeti meg az általa fenntartott óvodában nevelt - az 1. a) alpontban figyelembe vett - gyermeklétszám után. A létszám meghatározásakor minden gyermeket egy főként kell figyelembe venni.
A 2012/2013. nevelési évre jutó támogatási összeg 7,5%-ának folyósítása január utolsó munkanapján, 17,5%-ának folyósítása február utolsó munkanapján, ezt követően a támogatás folyósítása hat egyenlő részletben, az államháztartásról szóló jogszabályokban meghatározott időpontokban történik. A 2013/2014. nevelési évre jutó támogatásnak folyósítása négy egyenlő részletben: szeptember hónaptól havonta, az államháztartásról szóló jogszabályokban meghatározott időpontokban történik.
ELŐIRÁNYZAT: | 44 799,3 millió forint | |
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 102 000 forint/fő/év |
a) Bölcsődében és a fogyatékos személyek nappali intézményében elhelyezett gyermekek étkeztetésének támogatása
A kötött felhasználású támogatás a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) alapján szervezett, a települési önkormányzat által fenntartott (napos és/vagy hetes) bölcsődében ellátott azon gyermekek után vehető igénybe, akik a Gyvt. 151. § (5) bekezdés a) pontja alapján ingyenes bölcsődei étkeztetésben részesülnek.
E támogatást igényelheti a települési önkormányzat az általa fenntartott fogyatékos személyek nappali intézményében elhelyezett gyermekek után, akik számára a fenntartó a Gyvt. 151. § (5) bekezdése alapján 50%-os normatív étkezési térítési díj-kedvezményt, vagy ingyenes étkeztetést biztosít.
Az ellátottak számának - a fogyatékos személyek nappali intézményében elhelyezett gyermekek ellátása kivételével - meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült számának figyelembevételével meghatározott gondozási napok száma osztva 251-gyel, elszámolásnál a havi jelentőlapok szerinti, naponta ténylegesen ellátásban részesülő gyermekek száma alapján összesített éves gondozási napok száma osztva 251-gyel.
Fogyatékos személyek nappali intézményében elhelyezett gyermekek ellátása esetén az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma, elszámolásnál a nappali ellátásban részesülők látogatási és eseménynaplója alapján naponta összesített ellátottak száma - a heti 6, illetve heti 7 napos nyitva tartással működő intézmények a 6, illetve 7 nap alapul vételével - osztva 251-gyel. Nem vehetők figyelembe a kizárólag étkezésben részesülők.
A támogatás igénylése során a Kiegészítő szabályok 2. a), 5. és 7. pontjaiban foglaltakat kell alkalmazni.
b) Óvodai, iskolai, kollégiumi étkeztetés támogatása
A feladathoz kötött támogatás megilleti a települési önkormányzatot az általa étkeztetett, óvodában, nappali rendszerű közoktatásban, továbbá a kollégiumi ellátásban részt vevő, a Gyvt. 151. § (5) bekezdése szerint rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő - Kiegészítő szabályok 4. pontja szerint meghatározott - gyermekek, tanulók után, akik számára ingyenes étkeztetést biztosítanak, továbbá akik számára 50%-os normatív étkezési térítési díj-kedvezmény biztosított.
Az e körbe tartozó gyermek, tanuló után csak egy jogcímen jár a támogatás. Ugyanazon gyermek, tanuló csak egy feladatellátási helyen megvalósított étkeztetésnél vehető figyelembe.
ELŐIRÁNYZAT: | 600,0 millió forint |
A támogatás az Mötv. alapján létrehozott társulás, többcélú kistérségi társulás, intézményi társulás által fenntartott óvodákba járó - az 1. a) alpontban figyelembe vett - gyermeklétszámból azon gyermekek után igényelhető, akik a lakóhelyüktől, ennek hiányában tartózkodási helyüktől eltérő településen veszik igénybe az óvodai ellátást és utaztatásuk autóbusz működtetésével, iskolabusz-szolgáltatás vagy külön célú menetrendszerinti autóbusz szolgáltatás vásárlásával biztosított. A létszám meghatározásakor minden gyermeket egy főként kell figyelembe venni. E támogatás szempontjából iskolabusz-szolgáltatás vásárlásnak minősül a menetrendtől függetlenül kizárólag e célból indított járat(ok) igénybevétele. A támogatás igénybevételének további feltétele, hogy az utaztatott gyermekek mellett kísérő utazzon.
A 2012/2013. nevelési évre jutó támogatási összeg 25%-ának folyósítása február utolsó munkanapján, ezt követően a támogatás folyósítása hat egyenlő részletben, az államháztartásról szóló jogszabályokban meghatározott időpontokban történik. A 2013/2014. nevelési évre jutó támogatásnak folyósítása négy egyenlő részletben: szeptember hónaptól havonta, az államháztartásról szóló jogszabályokban meghatározott időpontokban történik.
Az elszámolásnál a 2012/2013. nevelési évben és a 2013/2014. nevelési évben utaztatott gyermekek számát kell figyelembe venni a közoktatási intézmények vezetőjének adatszolgáltatása alapján.
Az 1. és 2. pont szerinti támogatások kizárólag a támogatással érintett óvodaintézmények kiadásaira használhatók fel. A 3. pont szerinti támogatás kizárólag az étkeztetés teljes önköltségére számolható el. A 4. pont szerinti támogatás kizárólag a gyermekek utaztatásával kapcsolatos kiadásokra használható fel.
ELŐIRÁNYZAT: | 104 311,8 millió forint |
A támogatás
a) a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szoctv.) 37. § (1) bekezdés a)-d) pontjaiban szabályozott rendszeres szociális segélyre, a Szoctv. 38. § (2) és (5) bekezdése alapján járó lakásfenntartási támogatásra kifizetett összegek, a Szoctv. 55/A. § alapján adósságcsökkentési támogatásra, valamint a Szoctv. 55/A. § (3) bekezdése szerinti előrefizetős gáz- vagy áramfogyasztást mérő készülék felszerelési költségei 90%-ának,
b) a Szoctv. 35. § (1) bekezdése alapján folyósított foglalkoztatást helyettesítő támogatásra kifizetett összegek 80%-ának,
c) a 2012. december 31-én hatályos Szoctv. 32/B. §-a alapján 2012. december hónapra járó, 2013. januárban fizetendő időskorúak járadéka 90%-ának,
d) a 2012. december 31-én hatályos Szoctv. 41. § (1) bekezdésében és a 43/A. § (1) bekezdése alapján 2012. december hónapra járó, 2013. januárban fizetendő ápolási díj 75%-ának,
e) a „Sikeres Magyarországért Panel Plusz” Hitelprogram keretében lakásszövetkezet, illetve társasház által felvett kölcsönhöz kapcsolódó támogatás nyújtásáról szóló 156/2005. (VIII. 15.) Korm. rendelet alapján kamattámogatásra jogosultak számára kifizetett összeg,
f) A Gyvt. 20/C. §-a szerinti óvodáztatási támogatás 100%-ának
központi költségvetésből való igénylésére szolgál.
A hajléktalan személyek részére kifizetett rendszeres szociális segély és foglalkoztatást helyettesítő támogatás, valamint a kamattámogatásban részesülők esetében a támogatás igénybevétele a kifizetett ellátások 100%-a alapján történik.
Az előirányzatból támogatás igényelhető az 1945 és 1963 között törvénysértő módon elítéltek, az 1956-os forradalommal és szabadságharccal összefüggésben elítéltek, valamint a korábbi nyugdíjcsökkentés megszüntetéséről, továbbá az egyes személyes szabadságot korlátozó intézkedések hatálya alatt állt személyek társadalombiztosítási és munkajogi helyzetének rendezéséről szóló 93/1990. (XI. 21.) Korm. rendelet alapján a személyes szabadság korlátozása miatti kárpótlás címén kifizetett összegek 100%-ára.
Az előirányzatból a Tokaj-hegyalján 2005. év május 4-én lehullott nagy mennyiségű csapadék miatt keletkezett károk enyhítéséről, valamint a Mátra északi térségében 2005. év április 18-a és 20-a között lehullott nagy mennyiségű csapadék miatt keletkezett károk enyhítéséről szóló 88/2005. (V. 5.) Korm. rendelet módosításáról szóló 93/2005. (V. 21.) Korm. rendelet alapján, a Tokaj-hegyalján 2005. év május 4-én, valamint a Mátra északi térségében 2005. év április 18-a és 20-a között lehullott nagy mennyiségű csapadék miatt keletkezett károk enyhítéséről szóló 1050/2005. (V. 21.) Korm. határozatban megjelölt települések a rendkívüli időjárás miatti lakossági károk enyhítésére felvett - és a magánszemélyek számára kamatmentes visszatérítendő támogatásként nyújtott - hitel kamatterhének 100%-át visszaigényelhetik.
ELŐIRÁNYZAT: | 39 088,1 millió forint |
Az előirányzat az 1. pont szerinti ellátások önrészéhez, az önkormányzati helyi hatáskörű pénzbeli és természetbeni segélyezéshez, a gyermekek napközbeni ellátása keretében nyújtott étkezés térítési díjának szociális alapon történő egyedi mérsékléséhez vagy elengedéséhez, a közfoglalkoztatáshoz biztosítandó önrészhez, valamint az állampolgárok lakáshoz jutásának települési önkormányzatok általi támogatásához járul hozzá.
A hozzájárulás
- 80%-a a 2012. január, április és június hónapokban az 1. a) és b) alpontokban szereplő segélyekhez biztosított önrész arányában,
- 20%-a a lakosságszám arányában
illeti meg a települési önkormányzatokat, azzal, hogy az egy lakosra jutó fajlagos összeg nem lehet kevesebb 1000 forintnál, és nem haladhatja meg a 25 000 forintot.
ELŐIRÁNYZAT: | 49 899,8 millió forint |
a) Szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatások általános feladatai
A támogatás a települési önkormányzatoknak a Szoctv.-ben, valamint a Gyvt.-ben meghatározott szociális és gyermekjóléti alapellátási kötelezettségei körébe tartozó szolgáltatások és intézményeik működési kiadásaihoz kapcsolódik.
Ezek a feladatok különösen:
- a Szoctv. 64. §-ában meghatározott családsegítés,
- a Gyvt. 39. §-ában meghatározott gyermekjóléti szolgáltatás, a 40. §-ában meghatározott gyermekjóléti szolgálat, a 44. §-ában meghatározott házi gyermekfelügyelet, valamint a 44/A. §-ában nevesített alternatív napközbeni ellátás,
működtetése a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályok szerint.
aa)
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 250 forint/fő |
A támogatás a 2000 főnél kisebb lakosságszámú települési önkormányzatot illeti meg a település lakosságszáma szerint. A támogatás családsegítésre és gyermekjóléti szolgáltatásra szolgáltatásonként igényelhető.
A 2000 főnél kisebb lakosságszámú, családsegítést és gyermekjóléti szolgáltatást működési engedéllyel végző települési önkormányzatot az ab) alpont szerinti támogatás illeti meg. Ha az önkormányzat csak az egyik szolgáltatást működteti, akkor e szolgáltatáshoz kapcsolódóan az ab) alpont szerinti támogatás 50%-a, valamint az e jogcímű támogatás jár. Mindkét szolgáltatást működtető 2000 főnél kisebb lakosságszámú önkormányzat az ab) alpont szerinti támogatás mellett nem jogosult az e jogcímű támogatásra.
ab) A támogatásra az a családsegítést és/vagy gyermekjóléti szolgáltatást működtető települési önkormányzat jogosult, amelynek lakosságszáma nem haladja meg a 70 000 főt. A támogatás (T) a települési önkormányzatot lakosságszáma (L) alapján illeti meg a következő képlet szerint:
T = (L/5 000) x 3 950 000 forint
ac) A támogatásra a családsegítést és/vagy gyermekjóléti szolgáltatást működtető, 70 001 - 110 000 fő lakosságszámú települési önkormányzat jogosult. A támogatás (T) a települési önkormányzatot lakosságszáma (L) alapján illeti meg a következő képlet szerint:
T = (L/7 000) x 3 950 000 forint
ad) A támogatásra a családsegítést és/vagy gyermekjóléti szolgáltatást működtető, 110 000 főnél nagyobb lakosságszámú települési önkormányzat jogosult. A támogatás (T) a települési önkormányzatot lakosságszáma (L) alapján illeti meg a következő képlet szerint:
T = (L/8000) x 3 950 000 forint
ae)
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 300 forint/fő |
A támogatás az ab)-ad) alpontok szerinti támogatások kiegészítéseként igényelhető a családsegítés, gyermekjóléti szolgáltatás - a Kiegészítő szabályoknak megfelelő - társult formában történő ellátása esetén, szolgáltatásonként, a feladat ellátásában részt vevő települések lakosságszáma alapján.
Ha az önkormányzat az ab)-ad) alpontok szerinti támogatások esetén csak az egyik szolgáltatást működteti, akkor e szolgáltatáshoz kapcsolódóan az adott támogatás 50%-a jár.
b) Gyermekjóléti központ
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 2 099 400 forint/központ |
A támogatás a Gyvt. 40. § (1)-(3) bekezdésében meghatározott gyermekjóléti szolgáltatásokat biztosító gyermekjóléti központok működési kiadásaihoz kapcsolódik.