Időállapot: közlönyállapot (2012.XII.18.)

2012. évi CCIV. törvény - Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről 7/8. oldal

A támogatás a gyermekjóléti központot működtető legalább 40 000 fő lakosságszámú települési önkormányzatot és megyei jogú város önkormányzatát a fenntartott központok száma szerint illeti meg.

c) Szociális étkeztetés

FAJLAGOS ÖSSZEG: 55 360 forint/fő

A támogatás a települési önkormányzatoknak a Szoctv. 62. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően nyújtott szociális étkeztetés feladataihoz kapcsolódik.

A támogatás a települési önkormányzatot a szociális étkeztetésben ellátottak száma szerint illeti meg. Ezen a jogcímen igényelhető támogatás a népkonyhai étkeztetésben részesülők után is.

A támogatás nem vehető igénybe a II. 3. pont szerinti jogcímeken étkeztetésben részesülők után.

Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma, elszámoláskor az étkeztetésben részesülők étkeztetésre vonatkozó igénybevételi naplója alapján naponta összesített ellátottak száma osztva 251-gyel. Egy ellátott naponta csak egyszeresen vehető figyelembe.

Amennyiben a szociális étkeztetés feladatának ellátásáról - a Kiegészítő szabályoknak megfelelő - társulás gondoskodik, úgy az ellátottak után a fajlagos összeg 110%-a igényelhető.

d) Házi segítségnyújtás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 145 000 forint/fő

A támogatásra az a települési önkormányzat jogosult, amely a házi segítségnyújtást a Szoctv. 63. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően működteti.

A támogatás a települési önkormányzatot a házi segítségnyújtás keretében ellátott személyek száma szerint illeti meg. A támogatás legfeljebb egymást követő 60 napig igényelhető arra az ellátotti létszámra is, amely a külön jogszabályban foglalt szociális gondozói létszámra meghatározott maximális ellátotti számot meghaladja.

Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma, elszámoláskor a házi segítségnyújtásban részesülők gondozási naplója alapján naponta összesített ellátottak száma osztva 251-gyel. Egy ellátott naponta csak egyszer vehető figyelembe.

Amennyiben a házi segítségnyújtás feladatának ellátásáról - a Kiegészítő szabályoknak megfelelő - társulás gondoskodik, úgy az ellátottak után a fajlagos összeg 130%-a igényelhető.

e) Falugondnoki vagy tanyagondnoki szolgáltatás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 1 996 550 forint/szolgálat

A támogatásra az a települési önkormányzat jogosult, amely a falugondnoki vagy a tanyagondnoki szolgáltatást a Szoctv. 60. §-a és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően tartja fenn.

A támogatás a települési önkormányzatot az ellátást biztosító szolgálat száma alapján illeti meg.

f) Időskorúak nappali intézményi ellátása

FAJLAGOS ÖSSZEG: 109 000 forint/fő

A támogatást azok a települési önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a Szoctv. 65/F. §-a alapján és külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően időskorúak nappali ellátását biztosító intézményt tartanak fenn. A támogatás az önkormányzatokat az ellátottak száma szerint illeti meg.

Azon ellátott után, akire vonatkozóan a külön jogszabályban meghatározott intézményen belüli foglalkoztatási támogatást folyósítanak, a fenntartó az adott napra csak a támogatás 40%-át igényelheti.

Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma, elszámolásnál a nappali ellátásban részesülők látogatási és eseménynaplója alapján naponta összesített ellátottak száma - a heti 6, illetve heti 7 napon nyújtott szolgáltatásoknál a 6, illetve 7 nap alapul vételével - osztva 251-gyel. Nem vehetők figyelembe a kizárólag étkeztetésben részesülők.

Amennyiben az időskorúak nappali intézményi ellátásáról - a Kiegészítő szabályoknak megfelelő - társulás gondoskodik, úgy az ellátottak után a fajlagos összeg 150%-a igényelhető.

g) Fogyatékos és demens személyek nappali intézményi ellátása

FAJLAGOS ÖSSZEG: 500 000 forint/fő

A támogatást azok a települési önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a Szoctv.-ben szabályozott módon és külön jogszabályban meghatározott szakmai szabályok szerint fogyatékosok nappali ellátását, illetve demens ellátást biztosító intézményt tartanak fenn. A demens személyek nappali intézményében a támogatás igénybevételének feltétele, hogy az ellátásban részesülő személy rendelkezzen az Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértői Intézet, vagy a Pszichiátriai/Neurológiai Szakkollégium által befogadott demencia centrum, vagy pszichiáter, neurológus, geriáter szakorvos demencia kórképet megállapító szakvéleményével.

A támogatás az önkormányzatokat az ellátottak száma szerint illeti meg. Azon ellátott után, akikre vonatkozóan a külön jogszabályban meghatározott intézményen belüli foglalkoztatási támogatást folyósítanak, a fenntartó az adott napra csak e támogatás 40%-át igényelheti.

Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma, elszámolásnál a nappali ellátásban részesülők látogatási és eseménynaplója alapján naponta összesített ellátottak száma - a heti 6, illetve heti 7 napos nyitva tartással működő intézmények a 6, illetve 7 nap alapul vételével - osztva 251-gyel. Nem vehetők figyelembe a kizárólag étkezésben részesülők.

Amennyiben a fogyatékos és demens személyek nappali intézményi ellátásáról - a Kiegészítő szabályoknak megfelelő - társulás gondoskodik, úgy az ellátottak után a fajlagos összeg 110%-a igényelhető.

h) Pszichiátriai és szenvedélybetegek nappali intézményi ellátása

FAJLAGOS ÖSSZEG: 310 000 forint/fő

A támogatást azok a települési önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a Szoctv. 65/F. §-a alapján és külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően pszichiátriai és szenvedélybetegek számára nappali ellátást biztosító intézményt tartanak fenn.

A támogatás az önkormányzatokat az ellátottak száma szerint illeti meg. Azon ellátott után, akikre vonatkozóan a külön jogszabályban meghatározott intézményen belüli foglalkoztatási támogatást folyósítanak, a fenntartó az adott napra csak e támogatás 40%-át igényelheti.

Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma, elszámolásnál az ellátásban részesülők látogatási és eseménynaplója alapján naponta összesített, a Szoctv. szerint az intézménnyel megállapodást kötött ellátottak száma - a heti 6, illetve heti 7 napos nyitva tartással működő intézmények a 6, illetve 7 nap alapul vételével - osztva 251-gyel. Nem vehetők figyelembe - a nappali melegedőt igénybe vevők kivételével - a kizárólag étkezésben részesülők és a 30 napnál folyamatosan hosszabb ideig távolmaradók.

Amennyiben a pszichiátriai és szenvedélybetegek nappali intézményi ellátásáról - a Kiegészítő szabályoknak megfelelő - társulás gondoskodik, úgy az ellátottak után a fajlagos összeg 120%-a igényelhető.

i) Hajléktalanok nappali intézményi ellátása

FAJLAGOS ÖSSZEG: 206 100 forint/fő

A támogatást azok a települési önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a Szoctv. 65/F. §-a alapján és külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően hajléktalanok számára nappali ellátást biztosító intézményt tartanak fenn.

A támogatás az önkormányzatokat az ellátottak száma szerint illeti meg. Azon ellátott után, akikre vonatkozóan a külön jogszabályban meghatározott intézményen belüli foglalkoztatási támogatást folyósítanak, a fenntartó az adott napra csak e támogatás 40%-át igényelheti.

Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült száma, elszámolásnál a napi átlagos létszám, vagyis a (külön jogszabályban meghatározott eseménynapló alapján összesített) éves létszám elosztva 251-gyel. A napi átlagos létszám nem haladhatja meg a működési engedélyben szereplő férőhelyszám 150%-át.

Amennyiben a hajléktalanok nappali intézményi ellátásáról - a Kiegészítő szabályoknak megfelelő - társulás gondoskodik, úgy az ellátottak után a fajlagos összeg 120%-a igényelhető.

j) Gyermekek napközbeni ellátása

ja) Bölcsődei ellátás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 494 100 forint/fő

A támogatás a Gyvt. alapján szervezett, a települési önkormányzat által fenntartott (napos és/vagy hetes) bölcsődében beíratott és ellátott gyermekek után vehető igénybe.

Ha az önkormányzat egy szervezeti egység keretében napos és hetes bölcsődét is üzemeltet, akkor az ellátásban részesülő gyermeket csak egy intézménytípusnál lehet számításba venni.

A bölcsődében ellátott fogyatékos gyermekek után a fajlagos összeg 200%-a igényelhető. Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült számának figyelembevételével meghatározott gondozási napok száma osztva 251-gyel, elszámoláskor a bölcsődék havi jelentőlapja szerinti, naponta ténylegesen ellátásban részesülő gyermekek száma alapján összesített éves gondozási napok száma osztva 251-gyel.

jb) Családi napközi ellátás és - gyermekfelügyelet

FAJLAGOS ÖSSZEG: 268 200 forint/fő

A támogatás a Gyvt. 43. §-a alapján szervezett, a települési önkormányzat által fenntartott családi napköziben beíratott és ellátott - legfeljebb 14 éves - gyermekek után vehető igénybe. Ez a támogatás igényelhető a Gyvt. 43/A. §-a alapján szervezett, a települési önkormányzat által fenntartott családi gyermekfelügyelet keretében ellátott, a Gyvt.-ben meghatározott életkorú gyermekek után is.

A támogatás 50%-át veheti igénybe a fenntartó, ha a napi nyitvatartási idő összességében nem éri el a heti 20 órát.

Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az ellátottak éves becsült számának figyelembevételével meghatározott gondozási napok száma osztva 251-gyel, elszámolásnál a havi jelentőlapok szerinti, naponta ténylegesen ellátásban részesülő gyermekek száma alapján összesített éves gondozási napok száma osztva 251-gyel.

jc) Társult feladatellátás kiegészítő támogatása

FAJLAGOS ÖSSZEG: 600 forint/fő

A támogatás a ja) és jb) alpontok szerinti támogatás kiegészítéseként igényelhető a bölcsődei ellátás és/vagy családi napközi ellátás és - gyermekfelügyelet - Kiegészítő szabályoknak megfelelő - társult formában történő ellátása esetén. A támogatás ellátásonként, a feladat ellátásában részt vevő települések 0-17 éves korcsoportba tartozó lakosainak száma alapján igényelhető.

k) Hajléktalanok átmeneti intézményei

FAJLAGOS ÖSSZEG: 468 350 forint/férőhely

A támogatást azok a települési önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a Szoctv.-ben szabályozott módon átmeneti szállást és éjjeli menedékhelyet tartanak fenn hajléktalanok részére. A támogatás a települési önkormányzatot a hajléktalanok átmeneti szállásán a ténylegesen betöltött, éjjeli menedékhelyén a működő férőhelyek száma, továbbá a hajléktalanok kórházi ellátás előtti és utáni gondozását szolgáló olyan férőhelyek alapján illeti meg, amelyeket az OEP is finanszíroz.

A támogatásból forrás biztosítható a hajléktalanokat ellátó átmeneti intézményből kikerülő hajléktalan személy egyéb lakhatása megoldásának segítéséhez.

A férőhelyek számának meghatározása: tervezéskor a gondozási napokon rendelkezésre álló férőhelyek éves becsült összege osztva 365-tel, elszámolásnál az átmeneti szállás esetében a gondozási napokon ténylegesen betöltött férőhelyek, éjjeli menedékhely esetében a rendelkezésre álló férőhelyek éves összege osztva 365-tel.

Amennyiben a hajléktalanok átmeneti intézményi ellátásáról - a Kiegészítő szabályoknak megfelelő - társulás gondoskodik, úgy az ellátottak után a fajlagos összeg 110%-a igényelhető.

l) Gyermekek átmeneti intézményei

FAJLAGOS ÖSSZEG: 635 650 forint/fő

A támogatást azok a települési önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek a Gyvt.-ben szabályozott módon gyermekek és családok átmeneti gondozását biztosító intézményt tartanak fenn, és/vagy az átmeneti gondozás biztosítására helyettes szülői jogviszonyt létrehozó írásbeli megállapodást kötöttek, és a helyettes szülői tevékenység folytatására működési engedélyt kaptak, illetve a nevelőszülői, a hivatásos nevelőszülői és a helyettes szülői jogviszony egyes kérdéseiről szóló 261/2002. (XII. 18.) Korm. rendelet szerinti önálló helyettes szülői ellátást biztosítanak írásbeli megállapodás alapján.

Átmeneti elhelyezést nyújtó intézmények: a hetes jelleggel, meghatározott időszakhoz kötődően folyamatosan működő, valamint határozott időtartamra elhelyezést biztosító intézmények: gyermekek, családok átmeneti otthona, helyettes szülő.

A támogatásból forrás biztosítható a családok átmeneti otthonából év közben kikerülők otthontalanságának megszüntetéséhez.

Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az intézményben ellátottak éves becsült gondozási napjainak száma osztva 365-tel, elszámolásnál az ellátottak gondozási napokra vonatkozó nyilvántartása szerint összesített éves gondozási napok száma osztva 365-tel.

Amennyiben a gyermekek átmeneti intézményi ellátásáról - a Kiegészítő szabályoknak megfelelő - társulás gondoskodik, úgy az ellátottak után a fajlagos összeg 120%-a igényelhető.

4. A települési önkormányzatok által az idősek átmeneti és tartós, valamint a hajléktalan személyek részére nyújtott tartós szociális szakosított ellátási feladatok támogatása
ELŐIRÁNYZAT: 20 930,1 millió forint

A települési önkormányzatokat kötött felhasználású támogatás illeti meg az általuk fenntartott - a Szoctv. szabályainak megfelelően működtetett - időskorúak átmeneti és tartós, valamint a hajléktalanok tartós bentlakást nyújtó intézményeik egyes kiadásaihoz.

a) A finanszírozás szempontjából elismert szakmai dolgozók bértámogatása

SZAKMAI DOLGOZÓK ÁTLAGBÉRÉNEK ÉS KÖZTERHEINEK ELISMERT ÖSSZEGE: 2 606 040 forint/számított létszám/év

A központi költségvetés a Kjt., valamint a Kjt. szociális ágazatban történő végrehajtását szabályozó kormányrendelet, továbbá egyéb, a kereseteket meghatározó jogszabályok alapján elismert átlagbér-alapú támogatást biztosít az időskorúak átmeneti és tartós, valamint hajléktalan személyek tartós bentlakást nyújtó szociális intézményeit fenntartó települési önkormányzatok részére, az általuk foglalkoztatott intézményvezető, és a segítő - ápoló, gondozó, szociális mentálhigiénés - munkatársak béréhez, valamint az ehhez kapcsolódó, 27% mértékkel számított szociális hozzájárulási adó kifizetéséhez.

A támogatás a települési önkormányzatot a Kiegészítő szabályok 14. pontja szerint számított foglalkoztatotti létszám után illeti meg.

A támogatás számítása a következő:

aa) Az időskorúak átmeneti és tartós, valamint a hajléktalanok tartós bentlakást nyújtó szociális intézményeiben ellátottak számának meghatározása

A települési önkormányzatok az Ávr. szerinti igénylés keretében adatot szolgáltatnak a Kiegészítő szabályok 2. a) alpontja szerint az intézmények ellátotti létszámáról, amely éves szinten nem lehet több a működési engedélyben szereplő létszám 100%-nál. Az ellátottak között 1,2-szeres szorzóval kell figyelembe venni azokat a személyeket, akik rendelkeznek a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal, vagy a Pszichiátriai/Neurológiai Szakkollégium által befogadott demencia centrum, vagy pszichiáter, neurológus, geriáter szakorvos demencia kórkép súlyos fokozatát megállapító szakvéleményével. Az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor az intézményben ellátottak éves becsült gondozási napjainak száma osztva 365-tel, elszámolásnál az ellátottak gondozási napokra vonatkozó nyilvántartása szerint összesített éves gondozási napok száma osztva 365-tel.

ab) A számított intézményvezetői és a segítői munkatárs létszám meghatározása

Gsz = L/4 + Iv

ahol:

Gsz = adott évre számított, elismert segítő munkatársak és az intézményvezető együttes létszáma, egész számra felfelé kerekítve,

L = adott évre elismert aa) alpont szerinti összes ellátotti létszám,

Iv = a finanszírozás szempontjából elismert intézményvezető száma a Kiegészítő szabályok 14. pontja szerint.

ac) A szakmai dolgozók bértámogatásának összege az alábbiak szerint kerül meghatározásra: Tsz = Gsz * ÁBsz

ahol:

Tsz = a finanszírozás szempontjából elismert szakmai dolgozók átlagbér alapú támogatása,

ÁBsz = a finanszírozás szempontjából elismert szakmai dolgozók átlagbérének elismert összege.

b) Intézmény-üzemeltetési támogatás

A központi költségvetés támogatást biztosít a települési önkormányzatoknak az általuk fenntartott időskorúak átmeneti és tartós, valamint hajléktalanok tartós bentlakást nyújtó intézményeiben a nem a közvetlen szakmai feladatellátásban dolgozók béréhez, az ehhez kapcsolódó, 27% mértékkel számított szociális hozzájárulási adóhoz, a szakmai dologi kiadásokhoz, valamint a feladatellátásra szolgáló épület és annak infrastruktúrája folyamatos működtetéséhez szükséges kiadásokhoz, az intézményi térítési bevételek figyelembe vételével.

A támogatás összege (a továbbiakban: T) - ellenőrzött helyi önkormányzati adatszolgáltatás alapján - legfeljebb az alábbiak szerint meghatározott mérték lehet:

T = Ösz - Szt

ahol:

Ösz = éves összes várható intézmény-üzemeltetési kiadás,

Szt = személyi térítési díjakból származó bevétel várható éves összege.

Az intézmény-üzemeltetési támogatás megállapításához szükséges adatszolgáltatás rendjét a Kiegészítő szabályok 2. a) alpontja, tartalmát az államháztartásért felelős miniszter által - a szociális ügyekért felelős miniszterrel és a helyi önkormányzatokért felelős miniszter véleményének kikérésével - kiadott útmutató rögzíti.

Az intézmény-üzemeltetési támogatás önkormányzatonkénti meghatározásáról és annak összegéről - az önkormányzati adatszolgáltatás alapján - a szociális ügyekért felelős miniszter, az államháztartásért felelős miniszter és a helyi önkormányzatokért felelős miniszter 2013. január 4-éig döntenek. A Kiegészítő szabályok 2. b) alpontja szerinti áprilisi adatszolgáltatás alapján a miniszterek döntésüket módosíthatják.

A III. pont szerinti támogatások kizárólag a támogatás céljaként meghatározott feladatokra használhatók fel, a következők mellett:

- az 1. pont szerinti támogatás kizárólag az abban meghatározott célokra fordítható,

- a települési önkormányzat a 2. pont szerinti támogatást az ott részletezett feladatokra, valamint részben a 3. és 4. pontok szerinti ellátások finanszírozására használhatja fel,

- a 3. a)-l) alpontok között átcsoportosíthat, és a 3. pont szerinti támogatást részben a 4. pont szerinti feladatok ellátására is fordíthatja,

- a 4. pont szerinti támogatást kizárólag a támogatással érintett intézmények szakmai dolgozóinak béreire, valamint a b) alpont szerinti útmutatóban szereplő működési és felújítási kiadásokra fordíthatja, azzal, hogy az a) és b) alpontok között átcsoportosíthat.

IV. A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK KULTURÁLIS FELADATAINAK TÁMOGATÁSA

1. Könyvtári, közművelődési és múzeumi feladatok támogatása
ELŐIRÁNYZAT: 17 613,7 millió forint

Az előirányzat a települési önkormányzatot illeti meg a muzeális intézményekre, a nyilvános könyvtári ellátás biztosítására szolgáló feladatainak ellátására, valamint a közművelődés támogatására.

a) Megyei hatókörű városi múzeumok feladatainak támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 2 400,0 millió forint

A támogatás a megyeszékhely megyei jogú városok önkormányzatát, Szentendre Város Önkormányzatát és Tata Város Önkormányzatát illeti meg a megyei hatókörű városi múzeumok fenntartására az alábbiak szerint:

millió forint
Fenntartó önkormányzat Megyei hatókörű városi múzeum Támogatás
Békéscsaba Munkácsy Mihály Múzeum 97,9
Debrecen Déri Múzeum 116,3
Eger Dobó István Vármúzeum 170,8
Győr Xantus János Múzeum 87,8
Kaposvár Rippl-Rónai Múzeum 110,8
Kecskemét Katona József Múzeum 102,9
Miskolc Herman Ottó Múzeum 170,2
Nyíregyháza Jósa András Múzeum 128,5
Pécs Janus Pannonius Múzeum 182,8
Salgótarján Nógrádi Történeti Múzeum 98,2
Szeged Móra Ferenc Múzeum 138,5
Székesfehérvár Szent István Király Múzeum 187,2
Szekszárd Wosinsky Mór Múzeum 129,3
Szentendre Ferenczy Múzeum 141,0
Szolnok Damjanich János Múzeum 113,4
Szombathely Savaria Múzeum 137,8
Tata Kuny Domokos Múzeum 76,0
Veszprém Laczkó Dezső Múzeum 109,5
Zalaegerszeg Göcseji Múzeum 101,1
Összesen: 2 400,0

b) Megyei könyvtárak feladatainak támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 2 851,5 millió forint

A támogatás a megyeszékhely megyei jogú városok önkormányzatát és Szentendre Város Önkormányzatát illeti meg a megyei könyvtárak fenntartására az alábbiak szerint. (A megyei könyvtár biztosítja egyben a megyeszékhely megyei jogú város települési nyilvános könyvtári ellátását is.)

millió forint
Fenntartó önkormányzat Megyei és városi nyilvános könyvtár Támogatás
Békéscsaba Békés Megyei Tudásház és Könyvtár 116,1
Debrecen Méliusz Juhász Péter Megyei Könyvtár és a városi könyvtár 233,8
Eger Eger Bródy Sándor Megyei és Városi Könyvtár 132,3
Győr Kisfaludy Károly Megyei Könyvtár és a városi könyvtár 162,0
Kaposvár Takáts Gyula Megyei és Városi Könyvtár 100,8
Kecskemét Katona József Megyei Könyvtár 245,9
Miskolc II. Rákóczi Ferenc Megyei Könyvtár és a városi könyvtár 191,2
Nyíregyháza Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár 195,8
Pécs Csorba Győző Megyei - Városi Könyvtár 209,6
Salgótarján Balassi Bálint Megyei Könyvtár és a városi könyvtár 94,1
Szeged Somogyi Károly Városi és Megyei Könyvtár 203,5
Székesfehérvár Vörösmarty Mihály Megyei Könyvtár és a városi könyvtár 134,3
Szekszárd Illyés Gyula Könyvtár 109,2
Szentendre Pest Megyei Könyvtár és a városi könyvtár 105,3
Szolnok JNSZ Megyei Verseghy Ferenc Könyvtár és a városi könyvtár 129,1
Szombathely Berzsenyi Dániel Könyvtár 119,4
Tatabánya József Attila Megyei Könyvtár és a városi könyvtár 125,5
Veszprém Eötvös Károly Megyei Könyvtár és a városi könyvtár 131,0
Zalaegerszeg Deák Ferenc Megyei Könyvtár és a városi könyvtár 112,6
Összesen: 2 851,5

c) Megyeszékhely megyei jogú városok és Szentendre Város Önkormányzatának közművelődési támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 709,1 millió forint
FAJLAGOS ÖSSZEG: 400 forint/fő

A megyeszékhely megyei jogú városok és Szentendre Város Önkormányzatát lakosságszám alapján illeti meg a támogatás az Mötv., valamint a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvényben (a továbbiakban: Kult. tv.) meghatározott közművelődési feladatainak ellátásához.

d) Települési önkormányzatok támogatása a nyilvános könyvtári ellátási és a közművelődési feladatokhoz

ELŐIRÁNYZAT: 7 552,2 millió forint
FAJLAGOS ÖSSZEG: 1 140 forint/fő

A települési önkormányzatot lakosságszám alapján illeti meg a támogatás az Mötv.-ben, valamint a Kult. tv.-ben meghatározott könyvtári és közművelődési feladatainak ellátásához.

A támogatásból a megyeszékhely megyei jogú városok önkormányzata, Szentendre Város Önkormányzata, Budapest Főváros Önkormányzata, és a fővárosi kerületek önkormányzatai nem részesülhetnek.

e) Települési önkormányzatok muzeális intézményi feladatainak támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 1 045,3 millió forint

A támogatás a muzeális intézményeket fenntartó települési önkormányzatokat illeti meg, elsősorban a korábban a megyei múzeumi szervezetekhez tartozó tagintézmények fenntartásához.

A támogatásból a megyeszékhely megyei jogú városok önkormányzata (Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzatának kivételével), Szentendre Város Önkormányzata, Tata Város Önkormányzata, Budapest Főváros Önkormányzata, és a fővárosi kerületek önkormányzata nem részesülhetnek.

f) Budapest Főváros Önkormányzatának múzeumi, könyvtári és közművelődési támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 677,8 millió forint

Budapest Főváros Önkormányzatát illeti meg a támogatás az Mötv.-ben, valamint a Kult. tv.-ben meghatározott könyvtári, múzeumi és közművelődési feladatainak ellátásához.

g) Fővárosi kerületi önkormányzatok közművelődési támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 677,8 millió forint
FAJLAGOS ÖSSZEG: 400 forint/fő

A fővárosi kerületek önkormányzatait lakosságszám alapján illeti meg a támogatás az Mötv.-ben, valamint Kult. tv.-ben meghatározott közművelődési feladatainak ellátásához.

h) Megyei könyvtár kistelepülési könyvtári és közművelődési célú kiegészítő támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 1 700,0 millió forint

A támogatást a megyei könyvtárat fenntartó megyeszékhely megyei jogú város és Szentendre Város Önkormányzata igényelheti a könyvtár által az 5 000 főnél kisebb lakosságszámú - könyvtári szolgáltató helyet működtető - településsel 2012. december 31-éig kötött megállapodások alapján települési lakosságszám kategóriák szerint. A lakosságszám kategóriák a következők:

- 1000 fő lakosságszámú vagy az alatti település,

- 1001-1500 fő lakosságszám közötti település,

- 1501-5000 fő lakosságszám közötti település.

A támogatás megállapításához szükséges adatszolgáltatás rendjét a Kiegészítő szabályok 2. pontja tartalmazza.

2. A települési önkormányzatok által fenntartott, illetve támogatott előadó-művészeti szervezetek támogatása
ELŐIRÁNYZAT: 11 378,3 millió forint

Az előirányzat az előadó-művészeti szervezetek támogatásáról és sajátos foglalkoztatási szabályairól szóló 2008. évi XCIX. törvény (e melléklet alkalmazásában a továbbiakban: Emtv.) 11. és 12. §-ában meghatározott, települési önkormányzatok által fenntartott, illetve támogatott nemzeti vagy kiemelt minősítésű előadó-művészeti szervezetek művészeti és létesítménygazdálkodási célú működési támogatására szolgál az alábbiak szerint.

a) Színházművészeti szervezetek támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 10 098,4 millió forint

aa) A nemzeti minősítésű színházművészeti szervezetek támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 3 048,8 millió forint

aaa) A nemzeti minősítésű színházművészeti szervezetek művészeti támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Színházművészeti szervezet Művészeti támogatás
Budapest Főváros Budapesti Operettszínház 333,0
Debrecen Csokonai Színház 308,4
Győr Győri Nemzeti Színház 330,5
Miskolc Miskolci Nemzeti Színház Nonprofit Kft. 295,3
Pécs Pécsi Nemzeti Színház Nonprofit Kft. 239,9
Szeged Szegedi Nemzeti Színház 322,2
Összesen: 1 829,3

aab) A nemzeti minősítésű színházművészeti szervezetek létesítmény-gazdálkodási célú működési támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Színházművészeti szervezet Működési támogatás
Budapest Főváros Budapesti Operettszínház 222,0
Debrecen Csokonai Színház 205,6
Győr Győri Nemzeti Színház 220,3
Miskolc Miskolci Nemzeti Színház Nonprofit Kft. 196,8
Pécs Pécsi Nemzeti Színház Nonprofit Kft. 160,0
Szeged Szegedi Nemzeti Színház 214,8
Összesen: 1 219,5

ab) A kiemelt minősítésű színházművészeti szervezetek támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 7 049,6 millió forint

aba) A kiemelt minősítésű színházművészeti szervezetek művészeti támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Színházművészeti szervezet Művészeti támogatás
Békéscsaba Békéscsabai Jókai Színház 166,9
Békéscsabai Napsugár Bábszínház 22,3
Budaörs Budaörsi Játékszín 47,5
Budapest Bábszínház Nonprofit Kft. 213,5
Centrál Színház Színházművészeti Nonprofit Kft. 88,0
József Attila Színház Nonprofit Kft. 109,9
Katona József Színház Nonprofit Kft. 220,2
Budapest Főváros Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színház Nonprofit Kft. 135,6
Madách Színház Nonprofit Kft. 150,0
Mikroszkóp Színpad Nonprofit Kft. 23,2
Örkény István Színház Nonprofit Kft. 146,4
Radnóti Miklós Színház Nonprofit Kft. 126,8
Thália Színház Nonprofit Kft. 105,8
Trafó Kortárs Művészetek Háza Nonprofit Kft. 132,3
Új Színház Nonprofit Kft. 150,3
Vígszínház Nonprofit Kft. 329,4
Budapest VIII. kerület Bárka Józsefvárosi Színház és Kulturális Nonprofit Kft. 65,4
Budapest XI. kerület Karinthy és Karinthy Kulturális Szolgáltató Nonprofit Kft. 18,1
Debrecen Vojtina Bábszínház 34,9
Dunaújváros Bartók Kamaraszínház és Művészetek Háza 43,9
Eger Gárdonyi Géza Színház 119,2
Harlekin Bábszínház 22,5
Győr Vaskakas Bábszínház 43,8
Kaposvár Csiky Gergely Színház Közhasznú Nonprofit Kft. 170,9
Kecskemét Katona József Színház 152,9
Ciróka Bábszínház 36,6
Miskolc Miskolci Csodamalom Bábszínház 27,2
Nyíregyháza Móricz Zsigmond Színház 220,6
Pécs Bóbita Bábszínház Nonprofit Kft. 27,8
Sopron Pro Kultúra Sopron Nonprofit Kft. 120,7
Szeged Kövér Béla Bábszínház 15,0
Székesfehérvár Vörösmarty Színház 195,7
Szolnok Szigligeti Színház 199,9
Szombathely Mesebolt Bábszínház 39,2
Weöres Sándor Színház Nonprofit Kft. 119,2
Tatabánya Tatabánya Megyei Jogú Város Jászai Mari Színház, Népház 65,6
Veszprém Veszprémi Petőfi Színház 149,3
Kabóca Bábszínház és Gyermek Közművelődési Intézmény 26,2
Zalaegerszeg Hevesi Sándor Színház 120,2
Griff Bábszínház 26,9
Összesen: 4 229,8

abb) A kiemelt minősítésű színházművészeti szervezetek működési támogatása millió forint

millió forint
Települési önkormányzat Színházművészeti szervezet Művészeti támogatás
Békéscsaba Békéscsabai Jókai Színház,
Békéscsabai Napsugár Bábszínház
126,1
Budaörs Budaörsi Játékszín 31,7
Budapest Bábszínház Nonprofit Kft,
Centrál Színház Színházművészeti
Nonprofit Kft., József Attila Színház
Nonprofit Kft., Katona József Színház
Nonprofit Kft., Kolibri Gyermek- és
Ifjúsági Színház Nonprofit Kft., Madách
Budapest Főváros Színház Nonprofit Kft., Mikroszkóp 1 287,5
Színpad Nonprofit Kft., Örkény István
Színház Nonprofit Kft., Radnóti Miklós
Színház Nonprofit Kft., Thália Színház
Nonprofit Kft., Trafó Kortárs Művészetek
Háza Nonprofit Kft., Új Színház Nonprofit
Kft., Vígszínház Nonprofit Kft.
Budapest VIII. kerület Bárka Józsefvárosi Színházi- és Kulturális Nonprofit Kft. 43,5
Budapest XI. kerület Karinthy és Karinthy Kulturális Szolgáltató Nonprofit Kft. 12,1
Debrecen Vojtina Bábszínház 23,3
Dunaújváros Bartók Kamaraszínház és Művészetek Háza 29,3
Eger Gárdonyi Géza Színház,
Harlekin Bábszínház
94,5
Győr Vaskakas Bábszínház 29,2
Kaposvár Csiky Gergely Színház Nonprofit Kft. 113,9
Kecskemét Katona József Színház,
Ciróka Bábszínház
126,3
Miskolc Miskolci Csodamalom Bábszínház 18,1
Nyíregyháza Móricz Zsigmond Színház 147,1
Pécs Bóbita Bábszínház Nonprofit Kft. 18,6
Sopron Pro Kultúra Sopron Nonprofit Kft. 80,5
Szeged Kövér Béla Bábszínház 10,0
Székesfehérvár Vörösmarty Színház 130,5
Szolnok Szigligeti Színház 133,3
Szombathely Weöres Sándor Színház Nonprofit Kft.,
Mesebolt Bábszínház
105,5
Tatabánya Tatabánya Megyei Jogú Város Jászai Mari Színház, Népház 43,8
Veszprémi Petőfi Színház,
Veszprém Kabóca Bábszínház és Gyermek 117,0
Közművelődési Intézmény
Zalaegerszeg Hevesi Sándor Színház, Griff Bábszínház 98,0
Összesen: 2 819,8

b) Táncművészeti szervezetek támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 104,0 millió forint

ba) A nemzeti minősítésű táncművészeti szervezetek művészeti támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Táncművészeti Szervezet Művészeti támogatás
Győr Győri Balett 37,0

bb) A nemzeti minősítésű táncművészeti szervezetek létesítmény-gazdálkodási célú működési támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Táncművészeti Szervezet Működési támogatás
Győr Győri Balett 20,0

bc) A kiemelt minősítésű táncművészeti szervezetek művészeti támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Táncművészeti Szervezet Művészeti támogatás
Budapest XIII. kerület Rivalda Stúdió Művészeti Iroda Közhasznú Nonprofit Kft. 1,0
Tápiószele Bozsik Yvette Alapítvány 38,0
Összesen: 39,0

bd) A kiemelt minősítésű táncművészeti szervezetek létesítmény-gazdálkodási célú működési támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Táncművészeti Szervezet Működési támogatás
Budapest XIII. kerület Rivalda Stúdió Művészeti Iroda Közhasznú Nonprofit Kft. 8,0

c) Zeneművészeti szervezetek támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 1 175,9 millió forint

ca) Zenekarok támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 1 046,6 millió forint

caa) A nemzeti minősítésű zenekarok támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Zenekar Központi költségvetési
támogatás
Budapest XIII. kerület Liszt Ferenc Kamarazenekar 16,5
Debrecen Kodály Filharmónia - Kodály Filharmonikusok 112,7
Győr Győri Filharmonikus Zenekar 106,0
Miskolc Miskolci Szimfonikus Zenekar 123,0
Pécs Pannon Filharmonikus Zenekar 147,7
Szeged Szegedi Szimfonikus Zenekar 129,5
Szombathely Savaria Szimfonikus Zenekar 97,2
Összesen: 732,6

cab) A kiemelt minősítésű zenekarok támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Zenekar Központi költségvetési
támogatás
Budapest I. kerület Sysart Kft. Orfeo Zenei Alapítvány - Orfeo Zenekar 11,7
Budapest III. kerület Óbudai Danubia Zenekar 12,0
Budapest IX. kerület Concerto Budapest Zenekar (Távközlési Zenei Alapítvány) 18,9
MÁV Szimfonikus Zenekar 74,0
Budapest XI. kerület Budapesti Vonósok 15,0
Budapest XIV. kerület Zuglói Filharmónia 40,0
Budapest XXII. kerület Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar 91,8
Szolnok Szolnoki Szimfonikus Zenekar 38,5
Veszprém Mendelssohn Kamarazenekar 12,1
Összesen: 314,0

cb) Énekkarok támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 129,3 millió forint

cba) A nemzeti minősítésű énekkarok támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Énekkar Központi költségvetési
támogatás
Debrecen Kodály Filharmónia - Kodály Kórus 61,0
Nyíregyháza Nyíregyházi Cantemus Kórus 29,5
Összesen: 90,5

cbb) A kiemelt minősítésű énekkarok támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Énekkar Központi költségvetési
támogatás
Budapest I. kerület Sysart Kft. Orfeo Zenei Alapítvány - Purcell Kórus 10,4
Homrogd Szent Efrém Férfikar 8,1
Szolnok Szolnoki Bartók Béla Kamarakórus 20,3
Összesen: 38,8

A IV. pont szerinti támogatások kizárólag a támogatás céljaként meghatározott feladatokra használhatók fel.

Kiegészítő szabályok:

1. a) A települési önkormányzatok közigazgatási státuszát a 2012. november 1-jei állapotnak megfelelő, a lakosságszámra és korcsoportba tartozók esetében pedig a 2012. január 1-jei állapotnak megfelelő, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala adatait kell figyelembe venni.

b) A I. 1. a) alpont szerinti jogcímhez kapcsolódó szabályok a következők:

ba) A számított alaplétszám számításakor a település típusára, a lakosságszám-kategóriákra és az elismert köztisztviselői létszámra vonatkozó adatokat az alábbi táblázat szerint kell figyelembe venni:

Lakosságszám alsó és Elismert köztisztviselői létszám
No. felső határa minimum maximum
a B C d
A. Községek
A.l. 2 000-3 000 6 8
A.2. 3 001-5 000 8 11
A.3. 5 001-11 000 11 20
B. Városok
B.l. 1 125-5 000 14 22
B.2. 5 001-10 000 22 27
B.3. 10 001-20 000 27 40
B.4. 20 001-40 750 40 66
C. Megyei jogú városok
C.1. 34 500-60 000 76 135
C.2. 60 001-100 000 135 200
C.3. 100 001-205 200 200 282
D. Fővárosi kerületek
D.1. 21 901-60 000 64 112
D.2. 60 001-100 000 112 131
D.3. 100 001-134 600 131 157

2013. év első négy hónapjára jutó támogatás esetében a számításkor a táblázat A.1. sorában a lakosságszám alsó határa és az elismert köztisztviselői létszám minimuma 0 főként veendő figyelembe.

bb) A I. 1. a) alpont szerinti jogcímhez kapcsolódó korrekciós tényezők a következők:

bba) közös hivatalt fenntartó önkormányzatok száma és együttes lakosságszáma alapján:

Megnevezés Fenntartó önkormányzatok
együttes lakosságszáma
Fenntartó önkormányzatok száma Korrekciós tényező
3-5 önkormányzat 0,12
bba.l) 5000 fő alatt 6-7 önkormányzat 0,14
8-9 önkormányzat 0,16
10 vagy több önkormányzat 0,18
3-5 önkormányzat 0,06
bba.2) 5000 fő felett 6-7 önkormányzat 0,08
8-9 önkormányzat 0,10
10 vagy több önkormányzat 0,12

bbb) közös hivatalt fenntartó településeken működő nemzetiségi önkormányzatok 2013. április 15-ei állapotnak megfelelő száma alapján:

bbb.1) 2-3 nemzetiségi önkormányzat: 0,04,

bbb.2) 4 vagy több nemzetiségi önkormányzat: 0,07,

bbc) közös hivatal székhelye járási székhely önkormányzat: 0,04.

Körjegyzőség hivatalára a bba) alpont szerinti korrekciós tényezőt a táblázat bba.2) alpontja szerint kell figyelembe venni. A körjegyzőség hivatalára a bbb) és bbc) alpontok szerinti korrekciós tényező nem vonatkozik.

bc) Az átmeneti támogatást 2013. április 30-áig éves támogatásként kell megállapítani.

bd) Az önkormányzatot megillető nyolc havi időarányos támogatás meghatározását követően az önkormányzatok bc) pont szerinti éves támogatása módosul.

c) A I. 1. a)-c) alpontok alapján megállapított támogatás folyósításának szabályai:

ca) Az I. 1. a)-c) alpontok szerinti támogatásnak a Kiegészítő szabályok 1. bc) pontja alapján 2013. április 30-áig megállapított éves összegének időarányos folyósítása négy egyenlő részletben a január-április havi nettó finanszírozás keretében történik.

cb) Az önkormányzatot az I. 1. a)-c) alpontok alapján 2013. május 1-jétől megillető támogatás éves összegének időarányos folyósítása nyolc egyenlő részletben a május-december havi nettó finanszírozás keretében történik.

d) A I. 1. b) alpont szerinti jogcímek és a I. 1. c) alpont szerinti beszámítás tekintetében a számításkor figyelembe vett településkategóriák a következők:

Település-kategória A település lakosságszáma alapján
a) 500 fő és az alatt
b) 501-1 000 fő között
c) 1 001-3 000 fő között
d) 3 001-5 000 fő között
e) 5 001-10 000 fő között
f) 10 001-30 000 fő között
g) 30 001-50 000 fő között
h) 50 001-100 000 fő között
i) 100 000 fő felett (továbbá Budapest Főváros)

2. Az e melléklet szerinti támogatások meghatározásához, módosításához, a helyi önkormányzatok, helyi nemzetiségi önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások egymás közötti, illetve ezen körön kívüli szervezetnek történő feladat-, illetve intézmény átadás-átvételéhez, továbbá a többcélú kistérségi társulások átalakulásával, megszűnésével összefüggő, év közbeni változásokhoz kapcsolódó eljárásrend:

a) Támogatások meghatározása

Sorszám Támogatás jogcíme Adatszolgáltatás időpontja Adatszolgáltatás alapja Adatszolgáltatás célja

1.

I. 1. ab)

2013. április 15.
az önkormányzati hivatal fenntartásával kapcsolatos adatok 2013. május hónaptól I. 1. ab) jogcímen nyújtott támogatás meghatározása
2. II. 1.
és II. 2.
az Ávr. szerint gyermeklétszám a 2012/2013. nevelési évi nyitó (október 1-jei) tényleges, a 2012. december 31-ei állapotra becsült adatok, a 2013/2014. nevelési évi becsült adatok alapján, illetve a vezetői órakedvezmény miatti pedagógus többletlétszám, valamint a segítők létszáma a 2012/2013. nevelési évi, Közokt. tv. szerinti tényleges adatok, és a 2013/2014. nevelési évi, Köznev. tv. szerinti becsült adatok alapján a felmért gyermeklétszám, vezetői órakedvezmény miatti pedagógus többletlétszám, illetve segítők létszáma alapján a 2013. évi bértámogatás és óvodaműködtetési támogatás megalapozása

3.

II. 3. és III. 3.

az Ávr. szerint

éves ellátotti adatok
a II.3. és III.3. támogatási jogcímek meghatározása
4. II. 4. 2013. január 15. e tábla 2. pont szerinti gyermeklétszámából a 2012/2013. nevelési évben ténylegesen utaztatott gyermekek, továbbá 2013/2014. nevelési évben az utaztatott gyermekek becsült száma
utaztatott gyermekek
támogatásának
megalapozása
5. III. 4. az Ávr. szerint a 2011. évi zárszámadás adatai alapján - a 2012. évi változások, 2013. évi paraméterek figyelembevételével - 2013. évre becsült adatok 2013. évi szakmai dolgozók bértámogatása és az intézmény-üzemeltetési támogatás megalapozása
6. IV. 1. h) 2013. január 15. 2012. december 31-ei tényadatok A megyei könyvtárral 2012. december 31-éig megállapodást kötő önkormányzatok számának felmérése a megyei jogú városok adatszolgáltatása alapján.

A II. 4. szerinti jogcímet illetően a helyi önkormányzatokért felelős miniszter a felmérés alapján 2013. február 7-éig meghatározza az egy utaztatott gyermek után nyújtható támogatás fajlagos összegét.

A IV. 1. h) szerinti jogcímet illetően a kultúráért felelős miniszter a felmérés alapján 2013. február 15-éig meghatározza az egy megállapodás után lakosságszám-kategória szerint nyújtható támogatás fajlagos összegeit. A támogatás folyósítása 2013. március 1-jéig egy összegben történik.

b) Támogatások évközi módosítása

Sorszám Adatszolgáltatás időpontja Támogatás jogcíme Adatszolgáltatás alapja Finanszírozás
kezdő hónapja

1.

2013. április 15.

III. 3., III. 4.
a becsült éves ellátotti adatok, személyi térítési díjból származó bevétel és intézményüzemeltetési kiadás módosíthatók
2013. június
2. 2013. június 15.
II. 1., II. 2.
II. 3., II. 4.,
III. 3.
az óvodások száma, a vezetői órakedvezmény miatti pedagógus többletlétszám, illetve a segítők létszáma, valamint szociális jogcímek esetében a becsült éves ellátotti adatok módosíthatók 2013. augusztus
3.
2013. október 15.

II. 1., II. 2. II. 3.,
II. 4.,
III. 3., III. 4. a)
az óvodások száma, a vezetői órakedvezmény miatti pedagógus többletlétszám, illetve a segítők létszáma, valamint szociális jogcímek esetében a becsült éves ellátotti adatok módosíthatók 2013. december

c) A helyi önkormányzatok, helyi nemzetiségi önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások egymás közötti, illetve ezen körön kívüli szervezetnek történő feladat-, illetve intézmény átadás-átvétele

Sorszám Adatszolgáltatás időpontja Támogatás jogcíme Adatszolgáltatás alapja Finanszírozás
kezdő hónapja

1.

2013. április 15.

III. 3., III. 4.
2013. június 1-jével történő fenntartó-változás jelzése, ellátotti adatok megjelölésével
2013. június
2. 2013. június 15. II. 1., II. 2.,
II. 3., II. 4.,
III. 3., III. 4.
2013. szeptember 1-jével történő fenntartóváltozás jelzése, az a) pont szerinti felmérés során megadott adatok megbontásával 2013. szeptember
3.
2013. október 15.
III. 3., III. 4. 2013. december 1-jével történő fenntartóváltozás jelzése, az a) pont szerinti felmérés során megadott adatok megbontásával 2013. december

A helyi önkormányzat, a helyi nemzetiségi önkormányzat, a többcélú kistérségi társulás körön kívüli szervezetnek történő átadás-átvétel esetén az átadást, átvételt tanúsító okmányokat a felmérés lezárását követően a Kincstárnak küldi meg. A kérelemhez mellékelni kell az átadó és az átvevő között kötött megállapodást, az átadás-átvételről szóló képviselő-testületi, illetve társulási tanácsi határozat kivonatát, az átvevő feladatellátáshoz szükséges működési engedélyét, valamint a feladatot átadó és átvevő nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy az e törvény alapján számára biztosított támogatások igényléséről vagy lemondásáról gondoskodott.

A helyi önkormányzatok, a helyi nemzetiségi önkormányzatok, a többcélú kistérségi társulások, az országos nemzetiségi önkormányzatok, valamint a központi költségvetési szervek egymás közötti feladat-, illetve intézmény átadása-átvétele esetén, amennyiben az intézmény átadás-átvételének időpontja nem esik egybe a fenti táblázatban szereplő fenntartóváltási időpontokkal, úgy ezen időpontig az érintett felek a finanszírozást pénzeszköz-átadással, -átvétellel egymás közötti megállapodás útján rendezik.

Az időskorúak átmeneti és tartós, valamint a hajléktalanok tartós bentlakást nyújtó szociális intézményeinek átadás-átvétele esetén a III. 4. b) alpont szerinti támogatást az ellátottak arányában kell megosztani.

A III. 3. ae) és III. 3. jc) alpont szerinti támogatások esetében nincs lehetőség átadás-átvételre. Amennyiben a fenntartó-változás következtében az önkormányzat nem lesz jogosult, vagy alacsonyabb összegű támogatásra jogosult e jogcímeken, úgy a különbözet lemondásnak minősül.

d) A többcélú kistérségi társulások 2013. július 1-jei átalakulásával, megszűnésével összefüggő év közbeni változások

Sorszám Adatszolgáltatás időpontja Támogatás jogcíme Adatszolgáltatás alapja Finanszírozás
kezdő hónapja
1. 2013. április 15.
II. 1., II. 2.,
II. 3., II. 4., III. 3., III. 4.
a többcélú kistérségi társulások jelzik a köznevelési és szociális intézmény(ek) 2013. július 1-jétől történő fenntartó-változását, az a)-b) pontok szerinti felmérés során megadott adatok megjelölésével 2013. július

3. A óvodapedagógusok, és óvodapedagógusok nevelő munkáját közvetlenül segítők bértámogatása az alábbi adatszolgáltatások, nevelés-szervezési paraméterek és számítások figyelembevételével történik.

a) Nevelési-szervezési paraméterek (a Közokt. tv.-ben és a Köznev. tv.-ben egyaránt):

Foglalkozás-szervezés Gyermekek heti
foglalkoztatási
időkerete
Csoport átlaglétszám Óvodapedagógus
heti kötelező óraszám, illetve kötött munkaidő

Intézménytípus-együttható
1 2 3 4 5
gyermekek nem teljes idejű óvodai nevelésére szervezett csoport 30,5 20 32 0,85
gyermekek teljes idejű óvodai nevelésére szervezett csoport 61,0 20 32 0,85

Vegyesen szervezett csoportok esetén a gyermekeket a teljes idejű óvodai nevelésre szervezett csoportokba beírt gyermekek számánál kell figyelembe venni.

b) Vezetői órakedvezmény miatti pedagógus többletlétszám számítása

2012/2013. nevelési évre:

2013/2014. nevelési évre:

ahol:

Vk1; Vk2 = a 2012/2013., illetve a 2013/2014. nevelési évben a vezetői órakedvezményből adódó létszámtöbblet,

V1; V2 = 2012/2013. nevelési évben a Közokt. tv. 1. számú melléklet, Első része szerinti kötelezően foglalkoztatott óvodavezető és tagintézmény-vezető, 2013/2014. nevelési évben a Köznev. tv. 1. melléklete szerinti vezetők kötelező létszáma, de legfeljebb

- 2013. év első 8 hónapjában a 2012/2013. nevelési évi nyitó (októberi 1-jei) közoktatási statisztika szerint ténylegesen foglalkoztatott,

- 2013. év utolsó 4 hónapjában a 2013/2014. nevelési évi nyitó (októberi 1-jei) közoktatási statisztikai állapotra becsült

vezetői létszám.

Az év végi elszámolás mindkét nevelési év tekintetében a közoktatási statisztikában szerepeltetett vezetői létszám alapján történik.

Vi1; Vi2 = a V1 és V2 vezetői létszámra - a 2012/2013. nevelési évben a Közokt. tv. 1. számú melléklet, Harmadik részében és a 2013/2014. nevelési évben a Köznev. tv. 5. mellékletében - megállapított kötelező nevelési óraszámának, óvodai foglalkozásai számának összege.

4. A II. 3. b) alpont szerinti támogatás az étkeztetést igénybe vevő, térítési díj-kedvezményre jogosult gyermekek, tanulók 2013. évi becsült átlaglétszáma és az étkezési napok száma alapján tervezhető, illetve igényelhető. A támogatás szempontjából az önkormányzat által szervezett étkeztetésben részt vevők számának megállapításánál egy fő - függetlenül attól, hogy többszöri étkezésben is részt vesz - csak egy létszámként és egy jogcímen szerepelhet. Az igényjogosultság szempontjából egy fő létszámnak az a gyermek, tanuló számít, akinek naponta legalább a déli, többfogásos, meleg, főétkezés az önkormányzat által szervezett keretek között biztosított. Az elszámolás dokumentuma az élelmezési nyilvántartás és a térítési díj-kedvezményre való jogosultságot alátámasztó irat. Az étkezésben részt vevők naptári évre, naponként összesített éves létszámát el kell osztani óvodai étkeztetés esetén 220 nappal, kollégiumi étkeztetés esetén 200 nappal, iskolai étkeztetés esetén 185 nappal. A nyári szünidőben szervezett napközi ellátáshoz (üdültetéshez, táboroztatáshoz, egyéb szabadidős programhoz) kapcsolódóan biztosított szervezett étkeztetésben részt vevők létszáma az előbbi számításokban nem vehető figyelembe.

5. A 2. melléklet II., III. 3. és III. 4. pontjai szerinti támogatásra a települési önkormányzat, a települési nemzetiségi önkormányzat, az Mötv. alapján létrehozott társulás székhely önkormányzata, az intézményi társulás székhely önkormányzata, valamint a többcélú kistérségi társulás jogosult (a továbbiakban együtt: önkormányzat).

A többcélú kistérségi társulás a támogatásokat csak akkor igényelheti, ha vállalja, hogy

- a társulási megállapodás az Mötv. rendelkezéseinek megfelelő módosítása 2013. június 30-án lép hatályba,

- 2013. június 30-áig a szolgáltatót, intézményt fenntartja.

Amennyiben az intézményi társulás jogutód nélkül megszűnik, úgy a társulás székhely önkormányzata a támogatásra a megszűnés hónapja utolsó napjáig jogosult. A többcélú kistérségi társulás éves támogatást igényel, amelyre azonban 2013. június 30-áig időarányosan jogosult. A fennmaradó - feladattal, intézménnyel összefüggésben igényelt - hat havi időarányos támogatást a Kiegészítő szabályok 2. d) alpontjában foglaltak szerint adja át

- a feladatot átvevő települési önkormányzat, vagy

- a társulási megállapodásban kijelölt székhely önkormányzat

részére, amennyiben a fenntartó az ellátott feladatra működési engedéllyel rendelkezik.

6. Gondozási nap: egy ellátott egy napi intézményi ellátása (idős és hajléktalan személyeket ellátó tartós és átmeneti szociális intézményben, valamint gyermekek átmeneti gondozását biztosító intézményben), amely az intézménybe történő felvétel napjával kezdődik és annak végleges elhagyásával fejeződik be. A gondozási napok számításánál az ideiglenesen - egészségügyi vagy egyéb okból - távollévőket is figyelembe kell venni. Az intézményi jogviszony egy évi folyamatos távollét esetén megszűnik.

7. A települési önkormányzatok kötelező feladatainak a Szoctv. 120-122. §-a, illetve a Gyvt. 97. §-a szerinti ellátási szerződés keretében történő ellátása esetén a támogatás igénylésére a szolgáltatás, illetve az intézmény működési engedéllyel rendelkező fenntartója jogosult, kivéve a III. 3. a) alpontot, amely jogcímnél - ellátási szerződés esetén is - a települési önkormányzat jogosult a támogatásra.

8. A települési nemzetiségi önkormányzatok és a többcélú kistérségi társulások az általuk nyújtott III. 3. c), d), e) jogcímek szerinti szolgáltatásokhoz kapcsolódóan, továbbá az általuk fenntartott intézményekben a III. 3. ab)-ad), III. 3. b), III. 3. f)-l) alpontok és a III. 4. pont szerinti támogatásokra jogosultak az egyes jogcímekben szereplő feltételek szerint azzal, hogy a lakosságszámhoz kapcsolódó feltételt a többcélú kistérségi társulásban e feladat(ok)ban részt vevő települések együttesen kell, hogy teljesítsék. Többcélú kistérségi társulás III. 3. ab)-ad) alpontok szerinti támogatásra jogosultsága mellett a társulásban részt vevő települési önkormányzat/ok/nak nem jár a III. 3. aa) alpont szerinti támogatás.

9. A III. 3. ab)-l) és III. 4. pontokban szereplő támogatásokat azok a települési önkormányzatok, többcélú kistérségi társulások vehetik igénybe, amelyek

- az adott szociális szolgáltatásra, illetve gyermekjóléti szolgáltató tevékenységre külön jogszabály szerinti működési engedéllyel rendelkeznek, és

- a Szoctv. 58/A. § (2)-(2e) bekezdése, illetve a Gyvt. 145. § (2)-(2c) bekezdése alapján az adott szociális szolgáltatásra, illetve gyermekjóléti szolgáltató tevékenységre - a Szoctv. 58/A. § (2d) bekezdésében, valamint a Gyvt. 145. § (2b) bekezdésében meghatározott kivételekkel - befogadást nyertek.

10. Az Mötv. szerinti önkormányzati társulás, vagy intézményi társulás keretében történő működtetés esetén a működési engedély egy példányával a társulásban részt vevő valamennyi települési önkormányzatnak rendelkeznie kell.

Intézményi vagy többcélú kistérségi társulás keretében történő működtetés esetén

- a III. 3. a) alpont szerinti támogatás összegének számításánál a társult települések összlakosságszámát kell figyelembe venni,

- a III. 3. b) alpont alatti támogatás akkor vehető igénybe, ha a társult települések lakosságszáma együttesen meghaladja a 40 000 főt.

A III. 3. ab)-ad) jogcímek esetében 2013. június 30-áig intézményi társulásnak kell tekinteni, ha a települési önkormányzat a többcélú kistérségi társulással kötött megállapodás alapján látja el a feladatot a megállapodásban foglalt és a működési engedélyben ellátási területként feltüntetett településeken. Ezt követően abban az esetben lehet e szabályok szerint támogatást igénybe vennie a működési engedéllyel rendelkező önkormányzatnak, ha Mötv. szerinti társulást hoz létre az ellátott településekkel és a létrehozott társulás, mint fenntartó rendelkezik működési engedéllyel.

11. A III. 3. és III. 4. pontokban szereplő támogatások igénybevételének feltétele az ellátott adatainak - a Szoctv. 20/C. § (1)-(4) bekezdései, illetve a Gyvt. 139. § (2)-(3) bekezdései szerinti - nyilvántartásba vétele. A támogatás igénybevételére a fenntartó attól az időponttól jogosult, amikor a nyilvántartásba vettek ellátását ténylegesen megkezdte.

A III. 3. és III. 4. pontokban szereplő támogatások teljes összege abban az esetben jár, ha a szolgáltatás a tárgyév egészében - a III. 3. aa) alpont szerinti támogatás kivételével - működési engedéllyel működik.

Amennyiben a III. 3. és III. 4. pontok szerinti szolgáltatás, intézmény nem egész évben működik, a támogatás a működés megkezdését követő hónap 1-jétől, illetve megszűnése hónapjának utolsó napjáig időarányosan jár. Amennyiben a működési engedély adott hónap első napjától érvényes, és a szolgáltatás, intézmény ezen időponttól jogszerűen működik, e hónapra a támogatás igénybe vehető. A III. 3. a) alpontra vonatkozóan: egy lakosra csak egyszer igényelhető a támogatás.

A III. 3. c) alpont szerinti támogatás azonos időszakban ugyanazon ellátott után a III. 3. g)-i) alpontok szerinti támogatásokkal együtt nem igényelhető.

A III. 3. d) alpont szerinti támogatás azonos időszakban ugyanazon ellátott után a III. 3. f)-i) alpontok szerinti támogatásokkal együtt nem igényelhető.

12. A nappali, illetve a bentlakásos intézményi ellátást nyújtó intézményekben - kivéve a hajléktalanok nappali intézményét - a Szoctv. 92/K. § (5)-(6) bekezdései alapján az ellátottak száma egyetlen napon sem haladhatja meg:

- nappali intézmény esetén - a nappali melegedő kivételével - a működési engedélyben meghatározott férőhelyszám 110%-át,

- bentlakásos intézmény esetén a működési engedélyben meghatározott férőhelyszám 105%-át,

éves átlagban pedig a férőhelyszám 100%-át. Házi segítségnyújtás esetében az ellátottak száma egyetlen napon sem haladhatja meg a működési engedélyben meghatározott ellátotti létszám 110%-át, éves átlagban pedig annak 100%-át.

A helyettes szülőnél, a gyermekek, illetve családok átmeneti otthonában ellátottak száma éves átlagban nem haladhatja meg a működési engedélyben meghatározott férőhelyszám 100%-át.

13. A III. 3. pont szerinti feladatok esetében a társulásoknak járó magasabb támogatás akkor igényelhető, ha a feladat ellátásáról

- a többcélú kistérségi társulás saját intézménye, szolgáltatója útján gondoskodik, vagy

- olyan az Mötv. szerinti önkormányzati társulás, vagy intézményi társulás gondoskodik, amelyek esetében a feladat ellátásában részt vevő települési önkormányzatok önállóan az adott feladat ellátását nem biztosítják, nem rendelkeznek az adott feladat ellátásához működési engedéllyel, és:

= a társult és ellátott települési önkormányzatok lakosságszáma az a), c)-d), és f)-i) alpontok szerinti feladatok esetében együttesen legalább 3000 fő,