Időállapot: közlönyállapot (2013.XII.21.)

2013. évi CCXXX. törvény - Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről 8/9. oldal

Katona József Színház Nonprofit Kft. 226,1
Budapest Főváros Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színház Nonprofit Kft. 136,4
Madách Színház Nonprofit Kft. 120,4
Örkény István Színház Nonprofit Kft. 151,3
Radnóti Miklós Színház Nonprofit Kft. 132,6
Thália Színház Nonprofit Kft. 129,1
Trafó Kortárs Művészetek Háza Nonprofit Kft. 132,5
Budapest Főváros Új Színház Nonprofit Kft. 150,5
Vígszínház Nonprofit Kft. 328,9
Budapest XI. kerület Karinthy és Karinthy Kulturális Szolgáltató Nonprofit Kft. 17,2
Debrecen Vojtina Bábszínház 34,9
Dunaújváros Bartók Kamaraszínház és Művészetek Háza 44,2
Eger Gárdonyi Géza Színház 119,2
Harlekin Bábszínház 22,5
Győr Vaskakas Bábszínház 43,6
Kaposvár Csiky Gergely Színház Közhasznú Nonprofit Kft. 170,4
Kecskemét Katona József Színház 152,7
Ciróka Bábszínház 36,4
Miskolc Miskolci Csodamalom Bábszínház Nonprofit Kft. 26,8
Nyíregyháza Móricz Zsigmond Színház Nonprofit Kft. 215,1
Pécs Bóbita Bábszínház Nonprofit Kft. 27,7
Sopron Pro Kultúra Sopron Nonprofit Kft. 120,4
Szeged Kövér Béla Bábszínház 15,1
Székesfehérvár Vörösmarty Színház 187,4
Szolnok Szigligeti Színház 197,1
Szombathely Mesebolt Bábszínház 39,0
Weöres Sándor Színház Nonprofit Kft. 124,9
Tatabánya Tatabánya Megyei Jogú Város Jászai Mari Színház, Népház 76,9
Veszprém Veszprémi Petőfi Színház 149,2
Kabóca Bábszínház és Gyermek Közművelődési Intézmény 26,1
Zalaegerszeg Hevesi Sándor Színház 121,1
Griff Bábszínház 26,9
Összesen: 4 164,0

abb) A kiemelt minősítésű színházművészeti szervezetek létesítmény-gazdálkodási célú működési támogatása

millió forint
Települési
önkormányzat
Színházművészeti szervezet Működési támogatás
Békéscsaba Békéscsabai Jókai Színház,
Békéscsabai Napsugár Bábszínház
126,9
Budaörs Budaörsi Játékszín 31,5

Budapest Főváros
Budapest Bábszínház Nonprofit Kft,
Centrál Színház Színházművészeti
Nonprofit Kft., József Attila Színház
1 288,0



Budapest Főváros
Nonprofit Kft., Katona József Színház
Nonprofit Kft., Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színház Nonprofit Kft., Madách Színház Nonprofit Kft.,
Örkény István
Színház Nonprofit Kft., Radnóti Miklós Színház Nonprofit Kft., Thália Színház Nonprofit Kft., Trafó Kortárs Művészetek Háza Nonprofit Kft., Új Színház Nonprofit Kft., Vígszínház Nonprofit Kft.
Budapest XI. kerület Karinthy és Karinthy Kulturális Szolgáltató Nonprofit Kft. 11,5
Debrecen Vojtina Bábszínház 23,3
Dunaújváros Bartók Kamaraszínház és Művészetek Háza 29,5
Eger Gárdonyi Géza Színház, Harlekin Bábszínház 94,5
Győr Vaskakas Bábszínház 29,1
Kaposvár Csiky Gergely Színház Nonprofit Kft. 113,6
Kecskemét Katona József Színház, Ciróka Bábszínház 126,1
Miskolc Miskolci Csodamalom Bábszínház Nonprofit Kft. 17,9
Nyíregyháza Móricz Zsigmond Színház Nonprofit Kft. 143,4
Pécs Bóbita Bábszínház Nonprofit Kft. 18,5
Sopron Pro Kultúra Sopron Nonprofit Kft. 80,3
Szeged Kövér Béla Bábszínház 10,0
Székesfehérvár Vörösmarty Színház 125,0
Szolnok Szigligeti Színház 131,5
Szombathely Weöres Sándor Színház Nonprofit Kft., Mesebolt Bábszínház 109,3
Tatabánya Tatabánya Megyei Jogú Város Jászai Mari Színház, Népház 51,3
Veszprém Veszprémi Petőfi Színház, Kabóca Bábszínház és Gyermek Közművelődési Intézmény 116,9
Zalaegerszeg Hevesi Sándor Színház, Griff Bábszínház 98,6
Összesen: 2 776,7

b) Táncművészeti szervezetek támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 122,9 millió forint

ba) A nemzeti minősítésű táncművészeti szervezetek művészeti támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Táncművészeti Szervezet Művészeti támogatás
Győr Győri Balett 37,0

bb) A nemzeti minősítésű táncművészeti szervezetek létesítmény-gazdálkodási célú működési támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Táncművészeti Szervezet Működési támogatás
Győr Győri Balett 20,0

bc) A kiemelt minősítésű táncművészeti szervezetek művészeti támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Táncművészeti Szervezet Művészeti támogatás
Balatonföldvár Előadó- és Alkotóművészeti Alapítvány 10,4
Budapest XIII. kerület Rivalda Stúdió Művészeti Iroda Közhasznú Nonprofit Kft. 1,0
Tápiószele Bozsik Yvette Alapítvány 38,0
Törökbálint Univers’ Art Művészeti Egyesület 8,5
Összesen: 57,9

bd) A kiemelt minősítésű táncművészeti szervezetek létesítmény-gazdálkodási célú működési támogatása

Települési önkormányzat Táncművészeti Szervezet Működési támogatás
Budapest XIII. kerület Rivalda Stúdió Művészeti Iroda Közhasznú Nonprofit Kft. 8,0

c) Zeneművészeti szervezetek támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 1 787,0 millió forint

ca) Zenekarok támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 1 609,6 millió forint

caa) A nemzeti minősítésű zenekarok támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Zenekar Központi költségvetési támogatás
Budapest XIII. kerület Liszt Ferenc Kamarazenekar Alapítvány 46,0
Debrecen Kodály Filharmónia – Kodály Filharmonikusok 178,9
Győr Győri Filharmonikus Zenekar 169,8
Miskolc Miskolci Szimfonikus Zenekar Nonprofit Kft. 191,6
Pécs Pannon Filharmonikus Zenekar 200,5
Szeged Szegedi Szimfonikus Zenekar 195,8
Szombathely Savaria Szimfonikus Zenekar 168,6
Összesen: 1 151,2

cab) A kiemelt minősítésű zenekarok támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Zenekar Központi költségvetési támogatás
Budapest I. kerület Sysart Kft. Orfeo Zenei Alapítvány – Orfeo Zenekar 21,2
Budapest III. kerület Óbudai Danubia Zenekar Nonprofit Kft, 20,4
Budapest IX. kerület MÁV Szimfonikus Zenekari Alapítvány 114,4
Budapest XI. kerület Budapesti Vonósok Alapítványa 20,2
Budapest XIV. kerület Zuglói Filharmónia Nonprofit Kft, 66,3
Budapest XXII. kerület Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar Nonprofit Kft, 128,6
Szolnok Szolnoki Szimfonikus Zenekar Nonprofit Kft, 67,6
Veszprém Mendelssohn Kamarazenekar Egyesület 19,7
Összesen: 458,4

cb) Énekkarok támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 177,4 millió forint

cba) A nemzeti minősítésű énekkarok támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Énekkar Központi költségvetési támogatás
Debrecen Kodály Filharmónia – Kodály Kórus 81,5
Nyíregyháza Nyíregyházi Cantemus Kórus 45,0
Összesen: 126,5

cbb) A kiemelt minősítésű énekkarok támogatása

millió forint
Települési önkormányzat Énekkar Központi költségvetési támogatás
Budapest I. kerület Sysart Kft. Orfeo Zenei Alapítvány – Purcell Kórus 18,0
Homrogd Szent Efrém Férfikar 8,1
Szolnok Szolnoki Szimfónikus Zenekar Nonprofit Kft. – Bartók Béla Kamarakórus 24,8
Összesen: 50,9

A IV. pont szerinti támogatások kizárólag a támogatás céljaként meghatározott feladatokra használhatók fel.

V. BESZÁMÍTÁS

A települési önkormányzatot az önkormányzat elvárt bevételével összefüggő támogatáscsökkentés a következő sorrend szerint az e melléklet III.2. és I.1. c) jogcímeken megillető támogatások 50%-a, az I.1. ba), I.1. bb), I.1. bc), I.1. bd) és I.1. a) jogcímeken megillető támogatás teljes összegéig terheli. A támogatáscsökkentés a nettó finanszírozás során kerül érvényesítésre. Az elvárt bevétel legfeljebb a 2012. évi iparűzési adóalap 0,5%-át jelenti, az alábbi differenciálás szerint:

Kategóriák Támogatáscsökkentés az elvárt bevétel százalékában
a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő-képessége nem haladja meg az 5000 forintot 0%
a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő-képessége 5001 és 10 000 forint közötti 25%
ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő-képessége 10 001 és 12 000 forint közötti 50%
ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő-képessége 12 001 és 15 000 forint közötti 75%
ha a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő-képessége 15 000 forint feletti 100%

Amennyiben a település közös hivatal székhelye, a rá irányadó %-os beszámítás 5 százalékponttal csökken.

Az elvárt bevétel számítása során az iparűzési adóalap a fővárosi és a kerületi önkormányzatok között a fővárosi önkormányzat és a kerületi önkormányzatok közötti forrásmegosztásról szóló 2006. évi CXXXIII. törvény 3. §-a, illetve a törvény melléklete szerint kerül megosztásra. Az adóerő-képesség figyelembe vételére vonatkozó szabályokat a Kiegészítő szabályok 1. c) alpontja tartalmazza.

Kiegészítő szabályok:

1. a) A települési önkormányzatok közigazgatási státuszát a 2013. november 1-jei állapotnak megfelelő, a lakosságszámra és korcsoportba tartozók esetében pedig a 2013. január 1-jei állapotnak megfelelő, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala adatait kell figyelembe venni.

b) A I. 1. a) alpont szerinti jogcímhez kapcsolódó szabályok a következők:

ba) A számított alaplétszám számításakor a település típusára, a lakosságszám-kategóriákra és az elismert köztisztviselői létszámra vonatkozó adatokat az alábbi táblázat szerint kell figyelembe venni:

No. Lakosságszám alsó és
felső határa
Elismert köztisztviselői létszám
minimum maximum
a b c d
A. Községek
A.l. 2 000–3 000 6 8
A.2. 3 001–5 000 8 14
A.3. 5 001–11 000 14 23
B. Városok
B.l. 1 120–5 000 10 19
B.2. 5 001–10 000 19 26
B.3. 10 001–20 000 26 40
B.4. 20 001–41 500 40 66
C. Megyei jogú városok
C.1. 34 200–60 000 76 135
C.2. 60 001–100 000 135 200
C.3. 100 001–205 000 200 282
D. Fővárosi kerületek
D.1. 21 840–60 000 64 112
D.2. 60 001–100 000 112 131
D.3. 100 001–134 400 131 157

bb) A I. 1. a) alpont szerinti jogcímhez kapcsolódó korrekciós tényezők a következők:

bba) közös hivatalt fenntartó önkormányzatok száma és együttes lakosságszáma alapján:

Megnevezés Fenntartó önkormányzatok
együttes lakosságszáma
Fenntartó önkormányzatok száma Korrekciós tényező
2–5 önkormányzat 0,13
bba.l) 3 000 fő alatt 6–7 önkormányzat 0,15
8–9 önkormányzat 0,17
10 vagy több önkormányzat 0,19
3–5 önkormányzat 0,12
bba.2) 3 000–5 000 fő között 6–7 önkormányzat 0,14
8–9 önkormányzat 0,16
10 vagy több önkormányzat 0,18
3–5 önkormányzat 0,06
bba.3) 5 000 fő felett 6–7 önkormányzat 0,08
8–9 önkormányzat 0,10
10 vagy több önkormányzat 0,12

bbb) közös hivatalt fenntartó településeken működő nemzetiségi önkormányzatok 2013. április 15-ei állapotnak megfelelő száma alapján:

bbb.1) 2–3 nemzetiségi önkormányzat: 0,04,

bbb.2) 4 vagy több nemzetiségi önkormányzat: 0,07,

bbc) közös hivatal székhelye járási székhely önkormányzat: 0,04.

c) Az I.1. c), III.3. m), III. 5. b) és V. pontok szerinti adóerő-képesség figyelembe vételére vonatkozó szabályok:

A 2012. július 1-jén hatályos iparűzési adórendelettel rendelkező települési önkormányzat a 2013. I. félévi költségvetési beszámoló keretében szolgáltatott adatot a 2012. évi iparűzési adóalap összegéről. A 2013. I. félévi beszámoló keretében adatot nem szolgáltató önkormányzat esetében az adóalap összege megegyezik a 2012. I. félévi beszámoló keretében szolgáltatott adattal. A 2012. július 1-jén hatályos iparűzési adórendelettel nem rendelkező települési önkormányzat esetében az egy főre jutó elvárt iparűzési adó megegyezik az önkormányzattípus, azon belül a népességszám szerinti kategóriába tartozó települési önkormányzatok egy főre jutó iparűzési adóalapja – a legalacsonyabb és legmagasabb egy főre jutó iparűzési adóalapú települési önkormányzatok egy-egy tizede figyelmen kívül hagyásával – számított átlagával.

2. Az e melléklet szerinti támogatások meghatározásához, módosításához, a helyi önkormányzatok egymás közötti, illetve e körön kívüli szervezetnek történő feladat-, illetve intézmény átadás-átvételéhez kapcsolódó eljárásrend:

a) Támogatások meghatározása

Sorszám Támogatás jogcíme Adatszolgáltatás időpontja Adatszolgáltatás alapja Adatszolgáltatás célja
1. II. 1.
és II. 2.
az Ávr. szerint gyermeklétszám a 2013/2014. nevelési évi nyitó (október 1-jei) tényleges, a 2013. december 31-ei állapotra becsült adatok, a 2014/2015. nevelési évi becsült adatok alapján, illetve a vezetői órakedvezmény miatti pedagógus többletlétszám, valamint a segítők létszáma a becsült adatok alapján a felmért gyermeklétszám, vezetői órakedvezmény miatti pedagógus többletlétszám, illetve segítők létszáma alapján a 2014. évi bértámogatás és óvodaműködtetési támogatás megalapozása
2. II. 3. az Ávr. szerint e tábla 1. pont szerinti gyermeklétszámából a 2013/2014. nevelési évben ténylegesen utaztatott gyermekek, továbbá 2014/2015. nevelési évben az utaztatott gyermekek becsült száma utaztatott gyermekek
támogatásának megalapozása
3. III. 3. az Ávr. szerint éves becsült ellátotti adatok a III.3. szerinti jogcímek támogatásának megalapozása
4. III. 4. az Ávr. szerint a bértámogatás megállapításához az ellátottak éves becsült száma; az intézmény-üzemeltetési támogatáshoz a 2013. évi igénylés, valamint az időarányos teljesítés és a 2014. évi paraméterek figyelembevételével 2014. évre becsült adatok 2014. évi szakmai dolgozók bértámogatása és az intézmény-üzemeltetési támogatás megalapozása
5. III. 5. az Ávr. szerint a bértámogatás megállapításához az éves becsült ellátotti adatok és feladatellátási helyek száma; az üzemeltetési támogatás megállapításához a 2014. évi feladatellátás becsült adatai a dolgozók bértámogatása és a gyermekétkeztetés i üzemeltetési támogatás megalapozása
6. IV. 1. h) az Ávr. szerint 2013. november 1-jei tényadatok a megyei könyvtárral 2013. november 1-jéig megállapodást
kötő önkormányzatok számának felmérése a megyei jogú városok adatszolgáltatása alapján
7. I. 2. az Ávr. szerint a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz becsült évi mennyisége (m3) alapján a lakossági díjak csökkentését célzó támogatás megalapozása

b) Támogatások évközi módosítása

Sorszám Adat-szolgáltatás időpontja Támogatás jogcíme Adatszolgáltatás alapja Finanszírozás kezdő hónapja
1. 2014.
június 1.
I. 2., II. 1., II. 2. II. 3., III. 3., III.4., III.5. a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz becsült évi mennyisége (m3) módosítható; az óvodások száma, a vezetői órakedvezmény miatti pedagógus többletlétszám, illetve a segítők létszáma, valamint a szociális jogcímek esetében a becsült éves ellátotti adatok módosíthatók; a III.4. és III.5. jogcímnél a becsült éves ellátotti adatok, személyi térítési díjból származó bevétel és I.2. esetében 2014. november; II.1., II.2., II.3., III.3., III.4. a) és III.5. a) esetében 2014. július; III.4. b) és III.5. b) esetében 2014. augusztus
üzemeltetési kiadások módosíthatók
2. 2014.
október 15.
II. 1., II. 2., II. 3., III. 3., III. 4. a), III.5. a) az óvodások száma, a vezetői órakedvezmény miatti pedagógus többletlétszám, illetve a segítők létszáma, valamint szociális és gyermekétkeztetési jogcímek esetében a becsült éves ellátotti adatok módosíthatók 2014. december

c) A helyi önkormányzatok egymás közötti, illetve e körön kívüli szervezetnek történő feladat-, illetve intézmény átadás-átvétele

Sorszám Adat-szolgáltatás
időpontja
Támogatás jogcíme Adatszolgáltatás alapja Finanszírozás kezdő hónapja
1. 2014. június 1. II. 1., II. 2., II. 3., III.5. 2014. szeptember 1-jével történő fenntartóváltozás jelzése, az a) pont szerinti felmérés során megadott adatok megbontásával 2014. szeptember
III. 3., III. 4. 2014. július 1-jével történő fenntartó-változás jelzése, az a) pont szerinti felmérés során megadott ellátotti adatok megjelölésével 2014. július;
III.4. esetében
2014. augusztus
2. 2014. október 15. III. 3., III. 4. a), III.5. a) 2014. december 1-jével történő fenntartóváltozás jelzése, az a) pont szerinti felmérés során megadott adatok megbontásával 2014. december

A helyi önkormányzati körön kívüli szervezetnek történő átadás-átvétel esetén az átadást, átvételt tanúsító okmányokat a felmérés lezárását követően a Kincstárnak küldi meg. A kérelemhez mellékelni kell az átadó és az átvevő között kötött megállapodást, az átadás-átvételről szóló képviselő-testületi, illetve társulási tanácsi határozat kivonatát, az átvevő feladatellátáshoz szükséges működési engedélyét (szociális ellátások esetében a szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzést igazoló dokumentumot), valamint a feladatot átadó és átvevő nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy az e törvény alapján számára biztosított támogatások igényléséről vagy lemondásáról gondoskodott.

A helyi önkormányzatok, a települési, területi nemzetiségi önkormányzatok, az országos nemzetiségi önkormányzatok, valamint a központi költségvetési szervek egymás közötti, illetve e körön kívüli feladat-, illetve intézmény átadása-átvétele esetén, amennyiben az intézmény átadás-átvételének időpontja (tényleges átadás-átvétel) nem esik egybe a fenti táblázatban szereplő fenntartóváltási időpontokkal (finanszírozási átadás-átvétel), úgy ezen időpontig az érintett felek a finanszírozást pénzeszköz-átadással, -átvétellel egymás közötti megállapodás útján rendezik. A finanszírozási átadás-átvétel időpontjáig időarányos támogatás abban az esetben illeti meg a feladatot, intézményt átadó helyi önkormányzatot, ha a feladatot átvevő az intézmény, szolgáltatás tekintetében a tényleges átadás-átvétel időpontjától kezdve működési engedéllyel (szociális ellátások esetében a szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzést igazoló dokumentummal) rendelkezik. Ellenkező esetben a feladatot, intézményt átadó helyi önkormányzat köteles lemondani a tényleges átadás-átvétel időpontjától a finanszírozási átadás-átvétel időpontjáig tartó időszakra jutó időarányos támogatásról.

Az időskorúak átmeneti és tartós, valamint a hajléktalanok tartós bentlakást nyújtó szociális intézményeinek helyi önkormányzatok közötti átadás-átvétele esetén a III. 4. b) alpont szerinti támogatást az ellátottak arányában kell megosztani. Ha a helyi önkormányzat ilyen intézményt helyi önkormányzati körön kívüli szervezetnek ad át, úgy a III. 4. b) alpont szerinti támogatásról vagy annak az átadással érintett ellátottakkal arányos, illetve időarányos részéről le kell mondania.

Óvoda intézmény helyi önkormányzati körön kívüli szervezetnek történő átadása esetén a helyi önkormányzatnak a II. 2. szerint óvodaműködtetési támogatásról vagy annak az átadással érintett ellátottakkal arányos, illetve időarányos részéről szintén le kell mondania.

A gyermekétkeztetési feladat helyi önkormányzatok közötti átadás-átvétele esetén a III. 5. b) alpont szerinti támogatást az ellátottak arányában kell megosztani. Ha a helyi önkormányzat a feladatot helyi önkormányzati körön kívüli szervezetnek adja át, a III. 5. b) alpont szerinti támogatásról vagy annak az átadással érintett ellátottakkal arányos, illetve időarányos részéről le kell mondania.

A III. 3. ad) alpont szerinti támogatás esetében nincs lehetőség átadás-átvételre. Amennyiben a fenntartó-változás következtében az önkormányzat nem lesz jogosult, vagy alacsonyabb összegű támogatásra jogosult e jogcímeken, úgy a különbözet lemondásnak minősül.

3. Az óvodapedagógusok, és óvodapedagógusok nevelő munkáját közvetlenül segítők bértámogatása az alábbi adatszolgáltatások, nevelés-szervezési paraméterek és számítások figyelembevételével történik.

a) Nevelési-szervezési paraméterek:

Foglalkozás-szervezés Gyermekek heti foglalkoz-
tatási időkerete
Csoport átlaglétszám Óvoda-
pedagógus kötött munkaidő
Intézmény-
típus-együttható
1 2 3 4 5
gyermekek nevelése a napi 8 órát nem éri el 30,5 20 32 0,85
gyermekek nevelése a napi 8 órát eléri vagy meghaladja 61,0 20 32 0,85

Vegyesen szervezett csoportok esetén a gyermekeket aszerint kell a megfelelő csoportban figyelembe venni, hogy a gyermek havonta átlagosan hány órát tartózkodik az óvodában.

b) Vezetői órakedvezmény miatti pedagógus többletlétszám számítása

2013/2014. nevelési évre:

2014/2015. nevelési évre:

ahol:

Vk1; Vk2 = a 2013/2014., illetve a 2014/2015. nevelési évben a vezetői órakedvezményből adódó létszámtöbblet,

V1; V2 = a Köznev. tv. 1. melléklete szerinti vezetők kötelező létszáma, de legfeljebb

– 2014. év első 8 hónapjában a 2013/2014. nevelési évi nyitó (októberi 1-jei) közoktatási statisztika szerint ténylegesen foglalkoztatott,

– 2014. év utolsó 4 hónapjában a 2014/2015. nevelési évi nyitó (októberi 1-jei) közoktatási statisztikai állapotra becsült

vezetői létszám.

Az év végi elszámolás mindkét nevelési év tekintetében a közoktatási statisztikában szerepeltetett vezetői létszám alapján történik.

Vi1; Vi2 = a V1 és V2 vezetői létszámra – a Köznev. tv. 5. mellékletében – megállapított kötelező nevelési óraszámának, óvodai foglalkozásai számának összege.

4. Az óvodai, iskolai és kollégiumi étkeztetést igénybe vevő gyermekek, tanulók 2014. évi becsült átlaglétszáma és az étkezési napok száma alapján tervezhető, illetve igényelhető. A támogatás szempontjából az önkormányzat által szervezett étkeztetésben részt vevők számának megállapításánál egy fő – függetlenül attól, hogy többszöri étkezésben is részt vesz – csak egy létszámként és egy jogcímen szerepelhet. Az igényjogosultság szempontjából egy fő létszámnak az a gyermek, tanuló számít, akinek naponta legalább a déli, többfogásos, meleg, főétkezés az önkormányzat által szervezett keretek között biztosított. Az elszámolás dokumentuma az élelmezési nyilvántartás és a térítési díj-kedvezményre való jogosultságot alátámasztó irat. Az étkezésben részt vevők naptári évre, naponként összesített éves létszámát el kell osztani óvodai étkeztetés esetén 220 nappal, kollégiumi étkeztetés esetén 200 nappal, iskolai étkeztetés esetén 185 nappal. A nyári szünidőben szervezett napközi ellátáshoz (üdültetéshez, táboroztatáshoz, egyéb szabadidős programhoz) kapcsolódóan biztosított szervezett étkeztetésben részt vevők létszáma az előbbi számításokban nem vehető figyelembe.

5. A 2. melléklet II., III. 3., III. 4. és III. 5. pontjai szerinti támogatásra a települési önkormányzat, és az Mötv. alapján létrehozott társulás székhely önkormányzata jogosult.

6. Gondozási nap: egy ellátott egy napi intézményi ellátása (idős és hajléktalan személyeket ellátó tartós és átmeneti szociális intézményben, valamint gyermekek átmeneti gondozását biztosító intézményben), amely az intézménybe történő felvétel napjával kezdődik és annak végleges elhagyásával fejeződik be. A gondozási napok számításánál az ideiglenesen – egészségügyi vagy egyéb okból – távollévőket is figyelembe kell venni. Az intézményi jogviszony egy évi folyamatos távollét esetén megszűnik.

7. A települési önkormányzatok kötelező feladatainak a Szoctv. 120–122. §-a, illetve a Gyvt. 97. §-a szerinti ellátási szerződés, illetve az önkormányzatok egymás közötti, az Mötv. 41. § (6) bekezdése alapján kötött szerződés keretében történő ellátása esetén a támogatás igénylésére a szolgáltatás, illetve az intézmény szolgáltatói nyilvántartásba bejegyzett fenntartója jogosult (ideértve azon működési engedéllyel rendelkező szolgáltatókat, intézményeket, amelyeket a működést engedélyező szerv 2014. június 30-áig hivatalból jegyez be a szolgáltatói nyilvántartásba). E szabály alól kivételt képez a III. 3. a) alpont szerinti jogcím, amely esetében – szerződés esetén is – az a települési önkormányzat jogosult a támogatás igénylésére, amely számára szerződés alapján más önkormányzat vagy fenntartó biztosítja az ellátást.

8. A III. 3. a)–l) alpontokban és III. 4. pontokban szereplő támogatásokat azok a települési önkormányzatok vehetik igénybe, amelyek

– az adott szociális szolgáltatás, illetve gyermekjóléti szolgáltató tevékenység tekintetében a szolgáltatói nyilvántartásba bejegyzésre kerültek (ideértve azon működési engedéllyel rendelkező szolgáltatókat, intézményeket, amelyeket a működést engedélyező szerv 2014. június 30-áig hivatalból jegyez be a szolgáltatói nyilvántartásba), és

– a Szoctv. 58/A. § (2)–(2e) bekezdése, illetve a Gyvt. 145. § (2)–(2c) bekezdése alapján az adott szociális szolgáltatásra, illetve gyermekjóléti szolgáltató tevékenységre – a Szoctv. 58/A. § (2d) bekezdésében, valamint a Gyvt. 145. § (2b) bekezdésében meghatározott kivételekkel – befogadást nyertek.

Az Mötv. szerinti társulás keretében történő működtetés esetén

– a III. 3. a) alpont szerinti támogatás összegének számításánál a társult települések összlakosságszámát kell figyelembe venni,

– a III. 3. b) alpont alatti támogatás akkor vehető igénybe, ha a társult települések lakosságszáma együttesen meghaladja a 40 000 főt.

9. A III. 3. a)–l) alpontokban és III. 4. pontokban szereplő támogatások igénybevételének feltétele az ellátott adatainak – a Szoctv. 20/C. § (1)–(4) bekezdései, illetve a Gyvt. 139. § (2)–(3) bekezdései szerinti – nyilvántartásba vétele, valamint a külön jogszabály szerinti napi jelentési kötelezettség teljesítése. A támogatás igénybevételére a fenntartó attól az időponttól jogosult, amikor a nyilvántartásba vettek ellátását ténylegesen megkezdte. Ha a helyi önkormányzatok egymás közötti, és e körön kívüli feladat-, illetve intézmény átadása-átvétele következtében az érintett felek a finanszírozást – a Kiegészítő szabályok 2. c) pontja szerint – pénzeszköz-átadással, -átvétellel egymás közötti megállapodás útján rendezik, úgy a nyilvántartásba vétel és a napi jelentési kötelezettség teljesítése az átvevő fenntartó tekintetében vizsgálandó.

A III. 3. a)–l) alpontokban és III. 4. pontokban szereplő támogatások teljes összege abban az esetben jár, ha a szolgáltatás a tárgyév egészében szerepel a szolgáltatói nyilvántartásban. Amennyiben a III. 3. és III. 4. pontok szerinti szolgáltatás, intézmény nem egész évben működik, a támogatás a működés megkezdését követő hónap 1-jétől, illetve megszűnése hónapjának utolsó napjáig időarányosan jár. Amennyiben a szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzés adott hónap első napjától érvényes, és a szolgáltatás, intézmény ezen időponttól jogszerűen működik, e hónapra a támogatás igénybe vehető. A III. 3. a) alpontra vonatkozóan egy lakosra csak egyszer igényelhető a támogatás.

A III. 3. c) alpont szerinti támogatás azonos időszakban ugyanazon ellátott után a III. 3. g)–i) alpontok szerinti támogatásokkal együtt nem igényelhető.

A III. 3. d) alpont szerinti támogatás azonos időszakban ugyanazon ellátott után a III. 3. f)–i) alpontok szerinti támogatásokkal együtt nem igényelhető.

A III. 3. ja) alpont esetében bölcsődébe beíratottnak az a gyermek minősül, akit az intézménybe felvettek, beírattak és megjelenik a napi nyilvántartási rendszerben. Amennyiben a gyermek az intézményben nem egész hónapra jelenik meg beíratottként, akkor a tört hónapban a támogatás szempontjából csak azokra a napokra vehető figyelembe, amely napokon igénybe veszi az ellátást, feltéve, hogy ezeken a napokon jogviszonyban is állt az intézménnyel.

10. A nappali, illetve a bentlakásos intézményi ellátást nyújtó intézményekben – kivéve a hajléktalanok nappali intézményét – a Szoctv. 92/K. § (5)–(6) bekezdései alapján az ellátottak száma egyetlen napon sem haladhatja meg:

– nappali intézmény esetén – a nappali melegedő kivételével – a szolgáltatói nyilvántartásban, működési engedélyben meghatározott férőhelyszám 110%-át,

– bentlakásos intézmény esetén a szolgáltatói nyilvántartásban, működési engedélyben meghatározott férőhelyszám 105%-át, éves átlagban pedig a férőhelyszám 100%-át. Házi segítségnyújtás esetében az ellátottak száma egyetlen napon sem haladhatja meg a szolgáltatói nyilvántartásban, működési engedélyben meghatározott ellátotti létszám 110%-át, éves átlagban pedig annak 100%-át.

A helyettes szülőnél, a gyermekek, illetve családok átmeneti otthonában ellátottak száma éves átlagban nem haladhatja meg a szolgáltatói nyilvántartásban, működési engedélyben meghatározott férőhelyszám 100%-át.

11. A III. 3. pont szerinti feladatok esetében a társulásoknak járó magasabb támogatás akkor igényelhető, ha

– a feladat ellátásáról az Mötv. szerinti önkormányzati társulás saját fenntartású intézménye, szolgáltatója útján gondoskodik, és

– a feladat ellátásában részt vevő települési önkormányzatok önállóan az adott feladat ellátását nem biztosítják, az adott feladat tekintetében nincs szolgáltatójuk, intézményük bejegyezve a szolgáltatói nyilvántartásba, valamint

– a társult és ellátott települési önkormányzatok lakosságszáma

= az a), c)–d), és f)–i) alpontok szerinti feladatok esetében együttesen legalább 3 000 fő,

= a jb)–l) alpontok szerinti feladatok esetében együttesen legalább 5 000 fő,

– az adott feladathoz járó alaptámogatás igénylésére az önkormányzat jogosult.

Egy települési önkormányzat ugyanazon feladat ellátása tekintetében a támogatás szempontjából kizárólag egy társulásban vehető figyelembe.

12. A III. 4. a) alpontban az időskorúak átmeneti és tartós, valamint a hajléktalanok tartós bentlakást nyújtó szociális intézményeket fenntartó települési önkormányzat által foglalkoztatott segítő munkatárs bértámogatása, illetve a III. 4. b) alpontban az elismert intézményvezetői létszám meghatározása az alábbi paraméterek figyelembevételével történik:

Megnevezés Finanszírozás szempontjából elismert létszám
Intézményvezető 1 fő
Segítő: ápoló, gondozó, szociális, mentálhigiénés munkatárs 4 ellátottra 1 fő

13. A III. 4. pont szerinti támogatás kizárólag az időskorú és/vagy hajléktalan személyek ellátásához vehető igénybe. Amennyiben a szociális szakosított ellátást biztosító intézmény e személyek ellátásán kívül egyéb ellátotti csoportokról – pl. fogyatékos személyekről, pszichiátriai és szenvedélybetegségben szenvedőkről, gyermekvédelmi szakellátásban részesülőkről – is gondoskodik, úgy az intézmény-üzemeltetési támogatáshoz az intézmény-üzemeltetési kiadást meg kell osztani, és az adatszolgáltatás során kizárólag az időskorúak átmeneti és tartós, illetve a hajléktalan személyek tartós bentlakásos ellátásának adatait lehet szerepeltetni.

3. melléklet a 2013. évi CCXXX. törvényhez

A helyi önkormányzatok által felhasználható központosított előirányzatok

1. Lakossági közműfejlesztés támogatása

Előirányzat: 1 350,0 millió forint

A támogatás a magánszemélyek közműfejlesztési támogatásáról szóló 262/2004. (IX. 23.) Korm. rendelet szerint igényelhető.

2. Lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatása

Előirányzat: 4 500,0 millió forint

Az előirányzat azon települési önkormányzat támogatására szolgál, amelynek az önkormányzati, az állami és egyéb szolgáltatók által végzett lakossági közműves ivóvízellátás és szennyvízszolgáltatás, valamint a más vízközmű társaságtól vásárolt, illetve átvett lakossági célú ivóvíz ráfordításai magasak. A támogatás a települési önkormányzatok között az igénybejelentést megelőző egyéves időszak lakossági fogyasztásának mennyisége, az ebben várható változások és a szolgáltatás tényleges, illetve várható ráfordításai figyelembevételével kerül elosztásra. A támogatás településenkénti összegének megállapítása során figyelembe kell venni az adott önkormányzat lakosainak szociális helyzetét is.

Az előirányzat szolgál részbeni fedezetül az egészséges ivóvízzel való ellátás ideiglenes módozatai ráfordításainak támogatására is azon települési önkormányzatok esetén, amelyek az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat határozata alapján kötelesek a településen élők részére az egészséges ivóvizet zacskós vagy palackos kiszerelésben, illetve tartálykocsis szállítással biztosítani.

A támogatási igényekről a – vízgazdálkodásért felelős miniszter által vezetett – tárcaközi bizottság javaslata alapján a vízgazdálkodásért felelős miniszter dönt.

3. Az e-útdíj bevezetésével egyidejűleg a magántulajdonos árufuvarozók versenyképességét javító intézkedések miatt az önkormányzatoknál keletkező bevételkiesés ellentételezése

Előirányzat: 5 000,0 millió forint

Az előirányzat a Magyarországon 2013. július 1. napjától bevezetett, megtett úttal arányos díjszedési rendszer miatti fuvarozói versenyképességet javító intézkedések hatásaként a települési önkormányzatoknál jelentkező, az önkormányzatokat megillető gépjárműadó és iparűzési adóbevétel 2013. évi kiesése (a továbbiakban: bevételkiesés) ellentételezésére szolgál.

Az ellentételezés két részletben történik: 2014. február 28-áig az előleg összegének, 2014. augusztus 29-éig a megállapított támogatás előleggel csökkentett összegének folyósítására kerül sor. Az előleg összegének megállapítása az államháztartásért felelős miniszter által kiadott útmutató alapján végzett – a bevételkiesés 2013. évi várható összegére vonatkozó, 2014. január 20-áig történő – felmérés alapján történik. A támogatás megállapítása a bevételkiesés tényleges összegének megállapítását célzó, 2014. július 31-éig történő felmérés alapján történik.

4. Kompok, révek fenntartásának, felújításának támogatása

Előirányzat: 192,0 millió forint

Az előirányzat a meglévő közforgalmú, közútpótló folyami révek, kompok és az azokhoz szükséges parti létesítmények, kiszolgáló utak fenntartására szolgál, ha az említett eszközökön végzendő munkákat – kivételes esetben új eszköz beszerzését – a műszaki előírások vagy a műszaki állapot szükségessé teszik, és az eszközöknek a felújítás utáni tartós használata biztosítva van. Méltányolandó kistérségi foglalkoztatás-politikai szempontok esetén lehetőség van a működtetés támogatására is.

A kompközlekedés működtetéséhez Mohács város önkormányzatát legalább 30 millió forint, Dunafalva község önkormányzatát legalább 12 millió forint illeti meg az előirányzatból.

Az előirányzat azon települési önkormányzatok közötti elosztásáról, amelyeknek az említett eszközök a tulajdonában és működtetésében vannak, vagy amelyeknek közigazgatási területén az említett eszközöket közforgalmú, közútpótló jelleggel, érvényes engedély birtokában működtetik, tárcaközi bizottság javaslata alapján a közlekedésért felelős miniszter dönt.

5. Határátkelőhelyek fenntartásának támogatása

Előirányzat: 85,0 millió forint

Az előirányzat 70%-a a 2013. december 31-ei schengeni külső határszakaszokon (a magyar-ukrán, a magyar-román, a magyar-szerb és a magyar-horvát határszakaszokon), 30%-a a 2013. december 31-ei schengeni belső határszakaszokon (a magyar-osztrák, a magyar-szlovén és a magyar-szlovák határszakaszokon) közúti határátkelőhelyet fenntartó települési önkormányzatok támogatását szolgálja. A támogatás a közúti ki- és belépési (személyi- és járműforgalmi) adatok arányában kerül megállapításra, összege települési önkormányzatonként nem lehet kevesebb 20 ezer forintnál. A támogatás a határátkelőhely tisztántartása, megközelíthetősége érdekében felmerülő működési célú kiadásokra használható fel a személyi jellegű kiadások kivételével.

A külső határszakaszok határátkelőhelyeihez kapcsolódó támogatást a határrendészetért felelős miniszter a 2013. évi közúti ki- és belépési adatok arányában, a belső határszakaszok határátkelőhelyeihez kapcsolódó támogatást a 2007. évi közúti ki- és belépési adatok arányában 2014. március 25-éig folyósítja egy összegben.

6. Helyi szervezési intézkedésekhez kapcsolódó többletkiadások támogatása

Előirányzat: 4 214,2 millió forint

A központi költségvetés hozzájárulást biztosít a települési önkormányzatnak az általa fenntartott intézményben biztosított feladatellátás ésszerű megszervezése folytán felszabaduló létszám miatti, 2013. szeptember 30. napját követően hozott döntéseikhez kapcsolódó 2013. és 2014. években esedékes jogszabályi kötelezettségeik teljesítéséhez.

A támogatás feltétele, hogy a települési önkormányzati, illetve társulási szintű létszámcsökkentéssel kapcsolatban meghozott döntés egyidejűleg az álláshely megszüntetését is jelentse. További feltétel, hogy a megszüntetett álláshely legalább öt évig nem állítható vissza, kivéve, ha jogszabályból (ide nem értve a települési önkormányzat rendeletét, illetve a társulás határozatát) adódó többletfeladatok ezt indokolttá teszik.

A pályázat benyújtása három ütemben történik, az egyes ütemek határideje: I. ütem 2014. április 12., II. ütem 2014. július 12., III. ütem 2014. szeptember 27.

Az előirányzat fedezetet nyújt továbbá

– a helyi szervezési intézkedésekhez kapcsolódó többletkiadások támogatása jogcímen az előző években jóváhagyott, tárgyévre áthúzódó, valamint a tárgyévben jóváhagyott kötelezettségvállalások, valamint

– a prémiumévek programról és a különleges foglalkoztatási állományról szóló 2004. évi CXXII. törvény szerinti munkáltatói kifizetések forrására.

7. Ózdi martinsalak felhasználása miatt kárt szenvedett lakóépületek tulajdonosainak kártalanítása

Előirányzat: 300,0 millió forint

Az előirányzatból támogatást igényelhet a települési önkormányzat azon magánszemély tulajdonosok támogatására, akiknek a martinsalakból épült – építési és használatbavételi (fennmaradási) engedéllyel rendelkező – lakott lakóépülete a 2002. január 15-éig benyújtott kérelme és a szakértői vélemény szerint helyreállításra, újjáépítésre szorul. Az igényelt támogatást az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság az épületek károsodásának mértékére (kategóriáira) tekintettel sorolja be.

A támogatás igénylésének, döntési rendszerének, folyósításának, felhasználásának, elszámolásának és ellenőrzésének részletes feltételeit az ózdi martinsalak felhasználásával készült lakóépületek tulajdonosainak kárenyhítéséről szóló 40/2003. (III. 27.) Korm. rendelet határozza meg. A támogatási igényeket – az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság folyósításra vonatkozó kezdeményezésének sorrendjében – a tárgyévben rendelkezésre álló előirányzat mértékéig lehet teljesíteni.

8. Önkormányzatok és társulásaik európai uniós fejlesztési pályázatai saját forrás kiegészítésének támogatása

Előirányzat: 16 900,0 millió forint

Az előirányzat szolgál fedezetül a helyi önkormányzat, a helyi önkormányzatok társulása és a helyi önkormányzatok egyéb együttműködése keretében megvalósítandó európai uniós fejlesztési célú pályázataihoz szükséges saját forrás kiegészítésére a korábbi években megítélt és támogatási szerződésben rögzített központi költségvetési támogatásból és a 2014. évben megkötött támogatási szerződésekből adódó fizetési kötelezettségek teljesítésére.

2014. évben – a megyei önkormányzat kivételével – támogatás a vízgazdálkodási, az egyes környezetvédelmi, a szociális városrehabilitációs célú, az egészségügyi alapellátást, járóbeteg-szakellátást, valamint a bölcsődei, óvodai és általános iskolai ellátást nyújtó intézmények és belterületi közutak, kerékpárutak infrastrukturális fejlesztéseihez szükséges saját forrás kiegészítésére igényelhető, amelyek – a vízgazdálkodáson belül a vízrendezési és csapadékvíz-elvezetési célt kivéve – a helyi önkormányzat, illetve társulása vagyongyarapodását eredményezik.

2014. évben támogatást kizárólag a következő helyi önkormányzat, illetve társulása igényelhet:

a) a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve a jelentős munkanélküliséggel sújtott települések besorolásáról szóló kormányrendeletben szereplő települések,

b) a kedvezményezett térségek besorolásáról szóló kormányrendelet 2. vagy 4. mellékletében szereplő kistérségek területén lévő települések,

c) a Magyarország 2012. évi központi költségvetéséről szóló 2011. évi CLXXXVIII. törvény (a továbbiakban: 2012. évi költségvetési törvény) 76/C. §-a szerinti, illetve a Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről szóló 2012. évi CCIV. törvény (a továbbiakban: 2013. évi költségvetési törvény) 72–74/A. §-ai szerinti önkormányzati adósságátvállalásban vagy törlesztési célú támogatásban (a továbbiakban: adósságkonszolidáció) részt nem vett települési önkormányzatok,

d) azon önkormányzatok és társulásaik, amelyek az ivóvízminőség-javító programban érintettek, ugyanezen program keretében megvalósuló ivóvízminőség-javító beruházásaikhoz,

e) önkormányzati társulások, amelyek támogatást kizárólag az a), b), vagy a c) pont szerinti feltételeknek megfelelő tagjaik által biztosítani szükséges saját forrás alapján igényelhetnek,

f) a megyei önkormányzatok.

A támogatásról a helyi önkormányzatokért felelős miniszter dönt. A döntés a fejlesztés teljes időszakára – előre ütemezetten – történik.

2014. évben a megyei önkormányzat azon fejlesztéseihez szükséges saját forrás kiegészítésére igényelhet támogatást, amelyek esetében az európai uniós támogatásról szóló döntés 2013. évben vagy azt megelőzően született meg.

Magyarország európai uniós derogációs kötelezettségének határidőben történő megvalósítása érdekében az egészséges ivóvíz-beruházásokra ígérvény adható.

9. Gyermekszegénység elleni program keretében nyári étkeztetés biztosítása

Előirányzat: 2 640,0 millió forint

Az előirányzat a rászoruló gyermekek nyári étkeztetését biztosító települési önkormányzatok feladatellátásának támogatására szolgál. Az előirányzatból támogatást az a települési önkormányzat igényelhet, amely vállalja, hogy a nyári időszakban a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermekek számára étkeztetést biztosít.

10. Önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztések

Előirányzat: 15 120,0 millió forint

a) Adósságkonszolidációban részt nem vett települési önkormányzatok fejlesztéseinek támogatása

Előirányzat: 10 000,0 millió forint

Az előirányzat a 2012. évi költségvetési törvény 76/C. §-a szerinti, illetve a 2013. évi költségvetési törvény 72–74/A. §-ai szerinti önkormányzati adósságkonszolidációban részt nem vett települési önkormányzatok fejlesztési célú pályázatai támogatására szolgál.

b) Egyes önkormányzati feladatokhoz kapcsolódó fejlesztési támogatás

Előirányzat: 1 000,0 millió forint

ba) Kötelező önkormányzati feladatot ellátó intézmények fejlesztése, felújítása

Az előirányzatból támogatást igényelhet a települési önkormányzat, továbbá társult fenntartás esetén a társulás székhely önkormányzata a kötelező önkormányzati feladatot ellátó intézménye fejlesztésére, felújítására. Az igényelhető maximális támogatás mértéke 30,0 millió forint.

bb) Óvodai, iskolai és utánpótlás sport infrastruktúra-fejlesztés, felújítás

Az előirányzatból támogatást igényelhet a települési önkormányzat a tulajdonában lévő, sportlétesítményként üzemelő létesítmény fejlesztésére, felújítására, illetve új sportlétesítmény létrehozására. Az igényelhető maximális támogatás mértéke 20,0 millió forint.

Nem nyújtható a ba) és bb) pont szerinti támogatás olyan pályázathoz, amely a megjelölt műszaki tartalomra uniós vagy egyéb nemzeti támogatásban részesül. A támogatással létrehozott ingatlanvagyon a beruházás megvalósításától számított tíz évig nem idegeníthető el, kivéve, ha az elidegenítést műszaki vagy szakmai okok teszik szükségessé, és az abból származó ellenértéket a kedvezményezett a támogatási cél szerinti további feladatokra fordítja. Az elidegenítés egyedi kérelem alapján a helyi önkormányzatokért felelős miniszter engedélyével történhet.

c) Egyes fővárosi önkormányzati feladatokhoz kapcsolódó fejlesztések támogatása

Előirányzat: 2 000,0 millió forint

Az előirányzat Budapest Főváros Önkormányzatának alábbi fejlesztési célú pályázatainak támogatását szolgálja:

ca) A Széll Kálmán tér felújításának, a térség tömegközlekedési kapcsolatai, Káposztásmegyer vasúti és egyéb fővárosi közösségi közlekedés fejlesztésének támogatása

Az előirányzat 50%-a nyújt fedezetet a Széll Kálmán tér felújítása, a térség tömegközlekedési kapcsolatai fejlesztése, a budai fonódó villamoshálózat kiépítése, valamint a fogaskerekű felújítása és Széll Kálmán térre való behozatala támogatásának, valamint a Káposztásmegyer vasúti megállóhely és közúti kapcsolatai megvalósításának és egyéb fővárosi közösségi közlekedés fejlesztésének támogatása 2014. évi ütemére.

A támogatás felhasználásának részletes szabályairól a nem az európai uniós fejlesztési források felhasználásához kapcsolódó fejlesztéspolitikáért felelős miniszter a helyi önkormányzatokért felelős miniszterrel egyetértésben köt támogatási szerződést Budapest Főváros Önkormányzatával.

A Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény (a továbbiakban: 2011. évi költségvetési törvény) 5. A helyi önkormányzatok által felhasználható központosított előirányzatok melléklete 16. A Moszkva tér felújításának, a térség tömegközlekedési kapcsolatai, Káposztásmegyer vasúti és egyéb fővárosi közösségi közlekedés fejlesztésének támogatása és a 2012. évi költségvetési törvény 5. A helyi önkormányzatok által felhasználható központosított előirányzatok melléklete 15. A Moszkva tér felújításának, a térség tömegközlekedési kapcsolatai, Káposztásmegyer vasúti és egyéb fővárosi közösségi közlekedés fejlesztésének támogatása jogcímeken kapott támogatások felhasználásának és elszámolásának határideje 2016. december 31.

cb) Az egy és két számjegyű országos főközlekedési utak fővárosi szakaszai karbantartásának támogatása

Az előirányzat 25%-a nyújt fedezetet az egy és két számjegyű országos főközlekedési utak fővárosi szakaszai karbantartása támogatásának 2014. évi ütemére.

A támogatás felhasználásának részletes szabályairól a nem az európai uniós fejlesztési források felhasználásához kapcsolódó fejlesztéspolitikáért felelős miniszter a helyi önkormányzatokért felelős miniszterrel egyetértésben köt támogatási szerződést Budapest Főváros Önkormányzatával.

A 2012. évi költségvetési törvény 5. A helyi önkormányzatok által felhasználható központosított előirányzatok melléklete 17. Az egy és két számjegyű országos főközlekedési utak fővárosi szakaszai karbantartásának támogatása jogcímen kapott támogatás felhasználásának és elszámolásának határideje 2014. december 31.

cc) Római parti árvízvédelmi védmű megvalósításának támogatása

Az előirányzat 25%-a a Római parti árvízvédelmi védmű megvalósítása támogatásának 2014. évi ütemét szolgálja.

A támogatás felhasználásának részletes szabályairól a vízgazdálkodásért felelős miniszter a helyi önkormányzatokért felelős miniszterrel egyetértésben köt támogatási szerződést Budapest Főváros Önkormányzatával.

A 2011. évi költségvetési törvény 5. A helyi önkormányzatok által felhasználható központosított előirányzatok melléklete 19. Római parti árvízvédelmi védmű megvalósításának támogatása és a 2012. évi költségvetési törvény 5. A helyi önkormányzatok által felhasználható központosított előirányzatok melléklete 18. Római parti árvízvédelmi védmű megvalósításának támogatása jogcímeken kapott támogatások felhasználásának és elszámolásának határideje 2016. december 31.

d) Belterületi utak szilárd burkolattal való ellátása

Előirányzat: 1 500,0 millió forint

Az előirányzat a fővárosi kerületek burkolatlan útállományának kerületi hosszúsága arányában a Központi Statisztikai Hivatal 2012. december 31-ei állapotnak megfelelően elkészített Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program 1390/03 „A helyi közutak adatai adatgyűjtés” alapján illeti meg a kerületi önkormányzatot. A támogatás a burkolatlan utak szilárd burkolattal való ellátására, a csapadékvíz elvezetésére, valamint a burkolás közvetlen előfeltételéül szolgáló mellékgyűjtő és főgyűjtő csatornaszakaszok megépítésére használható fel. A támogatás elsődlegesen a csatornázott, de burkolatlan utak szilárd burkolattal való ellátására szolgál. Ha az útépítési engedély az út szilárd burkolattal való kiépítését jelzőlámpa építésével engedélyezi, a támogatásból annak költségei is elszámolhatók. Ha a csatornázott területek szilárd burkolattal történő ellátásánál a támogatás nem kerül teljes egészében felhasználásra, a támogatás a csapadékvíz-elvezető csatorna építésével egyidejűleg (azonos beruházásban) megvalósuló útburkolásra fordítható.

Az igénybevett támogatás elszámolása a tárgyévben jogszerűen felmerült kiadások figyelembevételével, a kerületi önkormányzathoz beérkezett, a kerületi önkormányzat által igazolt számlák alapján történik. A támogatás folyósítása az alábbiak szerint történik: január 25-éig 500 millió forint, április 25-éig 500 millió forint, július 25-éig 500 millió forint.

e) Normafa Park rehabilitációjának támogatása

Előirányzat: 620,0 millió Ft

A támogatás Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzatát illeti meg – a Normafa területének történelmi szabadidő- és sport hagyományait megőrizve – a sétautak, futópályák, hegyi kerékpárutak, játszótér és sípálya területének rehabilitációjával, a szükséges kiszolgáló létesítmények megteremtésével, a közbiztonság javításával, a közlekedés és a parkolás rendezésével kapcsolatos feladatok előkészítéséhez és megvalósításához, valamint a terület vagyonkezeléséhez kapcsolódó feladatok ellátásához.

A támogatás felhasználásának részletes szabályairól a helyi önkormányzatokért felelős miniszter a sportpolitikáért felelős miniszterrel egyetértésében köt támogatási szerződést Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzattal.

11. „ART” mozihálózat digitális fejlesztésének (digitalizációjának) támogatása

Előirányzat: 100,0 millió forint

Az előirányzatból támogatást azon „art” mozit fenntartó, illetve nem önkormányzati tulajdonban lévő „art” mozit támogató települési önkormányzat igényelhet, amely vállalja, hogy a támogatással e mozik digitális vetítésre történő átállásának műszaki, technikai feltételeit biztosítja.

12. Könyvtári és közművelődési érdekeltségnövelő támogatás, muzeális intézmények szakmai támogatása

Előirányzat: 820,0 millió forint

Az előirányzatból támogatást igényelhet a települési önkormányzat az általa fenntartott nyilvános könyvtár állománygyarapításához, a közművelődési infrastruktúra technikai, műszaki fejlesztéséhez, valamint az általa fenntartott vagy támogatott muzeális intézmények szakmai fejlesztéséhez.

13. A 2013. évről áthúzódó bérkompenzáció támogatása

Előirányzat: 1 250,0 millió forint

Az előirányzat szolgál a települési önkormányzati intézményrendszerben foglalkoztatottak 2013. december havi keresete után járó bérkompenzációjának támogatására.

A támogatás a települési önkormányzatokat a költségvetési szerveknél és az egyházak közcélú tevékenységet folytató intézményeinél foglalkoztatottak 2013. évi kompenzációjáról szóló 408/2012. (XII. 28.) Korm. rendeletben foglaltak szerint illeti meg.

14. A pécsi Zsolnay Kulturális Negyed és a Kodály Központ működésének támogatása

Előirányzat: 500,0 millió forint

A támogatás Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzatát illeti meg azzal, hogy – a Zsolnay Örökség Kezelő Nonprofit Kft.-n keresztül – a Zsolnay Kulturális Negyed és a Kodály Központ üzemeltetéséhez és programjainak megvalósításához használható fel.

A támogatás felhasználásának részletes szabályairól a kultúráért felelős miniszter a helyi önkormányzatokért felelős miniszterrel egyetértésben köt támogatási szerződést Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzatával.

15. Üdülőhelyi feladatok támogatása

Előirányzat: 11 524,0 millió forint

A támogatás a települési önkormányzatot idegenforgalmi célú kiadásaihoz illeti meg. Mértéke az üdülővendégek tartózkodási ideje alapján beszedett idegenforgalmi adó minden forintjához 1,5 forint. Késedelmi pótlék, bírság alapján nem igényelhető a hozzájárulás.

A támogatás a helyi önkormányzatok nettó finanszírozása keretében havi ütemekben, az üdülővendégek tartózkodási ideje alapján beszedett idegenforgalmi adó 2012. évi tény adatai alapján kerül folyósításra.

16. Települési önkormányzatok köznevelési feladatainak egyéb támogatása

Előirányzat: 2 500,0 millió forint

a) Korábban a Megyei Intézményfenntartó Központ által fenntartott, települési önkormányzat tulajdonában lévő köznevelési intézmények működtetésének támogatása

A támogatás azon 3 000 fő lakosságszám feletti települési önkormányzatok kiadásaihoz járul hozzá,

– amelyek közigazgatási területén korábban a megyei intézményfenntartó központok által fenntartott köznevelési intézmények feladatainak ellátását szolgáló – saját tulajdonukban lévő – ingatlan van, és

– ezen ingatlanok működtetését vállalták, vagy ezek után a 32. § (5) bekezdése szerint hozzájárulást fizetik, valamint

– a szerkezetátalakítási tartalék felhasználásának részletes szabályairól szóló 22/2013. (VI. 11.) BM rendelet alapján 2013. évben e feladathoz támogatásban részesültek.

b) Köznevelési intézmények kiegészítő támogatása

A támogatás a köznevelési intézmények működtetését vállaló, vagy a 32. § (5) bekezdés szerinti hozzájárulást fizető azon 3 000 lakosságszám feletti települési önkormányzatokat illeti meg, melyek egy lakosra jutó adóerő-képessége nem haladja meg a 20 000 forintot.

Az a) és b) pontok szerinti támogatás összege megegyezik a 2013. évben a fenti BM rendelet alapján a települési önkormányzatnak nyújtott támogatással, kivéve,

– ha az önkormányzat az intézmény működtetését 2014. évben egyáltalán nem végzi, és hozzájárulást sem fizet, úgy egész évben nem jár számára a támogatás,

– amennyiben az önkormányzat 2014 szeptemberétől nem végzi az intézmény működtetését, illetve ettől a hónaptól hozzájárulást sem fizet, úgy a támogatásra ettől a hónaptól időarányosan nem jogosult.

A támogatások folyósítása a helyi önkormányzatok nettó finanszírozása keretében havi ütemekben történik. A támogatásokat az érintett ingatlanok működtetési költségeire, vagy a 32. § (5) bekezdése szerinti hozzájárulás megfizetésére lehet fordítani.

17. Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok támogatása

Előirányzat: 814,0 millió forint

A támogatás a lakott külterülettel rendelkező települési önkormányzatokat a KEKKH által 2013. január 1-jei állapotra számított, a települési önkormányzat adatszolgáltatása alapján kimutatott külterületi lakosok száma arányában illeti meg. A támogatás folyósítása négy egyenlő részletben, minden negyedév első hónapjának 25-éig történik.

18. A kötelezően ellátandó helyi közösségi közlekedési feladat támogatása

Előirányzat: 24 000,0 millió forint

Az előirányzat a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény 4. § (4) bekezdés c) pontja szerinti, a Budapest Főváros Önkormányzata által kötelezően ellátandó feladatok támogatására szolgál. A támogatás a fővárosi helyi közösségi közlekedés 2014. évi működésének támogatására fordítható.

A támogatás felhasználásának részletes szabályairól a közlekedésért felelős miniszter és a helyi önkormányzatokért felelős miniszter az államháztartásért felelős miniszter egyetértésével köt támogatási szerződést Budapest Főváros Önkormányzatával.

A támogatás nem haladhatja meg az Európai Közösségek Tanácsának 1370/2007/EK rendelete alapján megállapított, a fővárosi helyi közlekedési közszolgáltatás ellátása során felmerülő veszteséget.

19. A települési önkormányzatok helyi közösségi közlekedésének támogatása

Előirányzat: 2 013,0 millió forint

Az előirányzatból támogatást – a Budapest Főváros Önkormányzata kivételével – az a települési önkormányzat igényelhet, amely a településen a tárgyév egészében helyi közforgalmú közlekedést lebonyolító gazdálkodó szervezetet, illetve költségvetési szervet tart fenn, a helyi közforgalmú közlekedés lebonyolítására az önkormányzati, állami és egyéb szolgáltatóval jogszabály alapján közszolgáltatási szerződést kötött, vagy egyéb a tevékenység gyakorlásának jogát koncessziós szerződésben időlegesen átengedte (a továbbiakban együtt: helyi közlekedés).

A támogatás a települési önkormányzatnak az Európai Közösségek Tanácsának 1370/2007/EK rendelete alapján megállapított, a helyi közlekedési közszolgáltatás ellátása során felmerülő – tárgyévet megelőző évi – vesztesége erejéig igényelhető.

A támogatás a tárgyévet megelőző évben ténylegesen teljesített – környezetvédelmi szempontból súlyozott – személyszállítási teljesítmények (férőhely-kilométer) arányában kerül elosztásra, figyelembe véve az egyes közlekedési üzemágazatok, és a településkategóriák tárgyévet megelőző évi üzemi szintű fajlagos ráfordításait is.

A támogatás igénylésénél a települési önkormányzat nyilatkozik, hogy a helyi közlekedés ellátásához és fejlesztéséhez a tárgyévet megelőző évben szolgáltatónként milyen összegű saját forrás átadásával járult hozzá. A támogatás összege ezen önkormányzati saját forrást legfeljebb 25%-kal haladhatja meg.

A települési önkormányzat a támogatást a területén működő, pályázatában szereplő szolgáltatók részére a pályázati döntés szerinti összegben utalja tovább.

20. „Szombathely a segítés városa” program támogatása

Előirányzat: 22,0 millió forint

A támogatás Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzatát illeti meg a „Szombathely a segítés városa” program megvalósítása érdekében. Az újraélesztési program célja a hirtelen szívhalál, mint halálok csökkentésének az elősegítése, a korai és elkerülhető halálozás életmódbeli tényezőinek javítása az újraélesztés oktatásán, a lakosság képzésén keresztül.

A támogatás felhasználásának részletes szabályairól a helyi önkormányzatokért felelős miniszter az egészségügyért felelős miniszterrel egyeztetve köt támogatási szerződést Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzatával.

21. A Miskolctapolcai Strandfürdő és környezete fejlesztésének támogatása

Előirányzat: 500,0 millió Ft

A támogatás Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzatát illeti meg a várospolitikai célból kiemelt jelentőségű Miskolctapolcai Strandfürdő és környezetének fejlesztéséhez, a korábbi strand területének rehabilitációjához, nemzetközi versenyek megtartására is alkalmas úszómedence és kiszolgáló épületek, valamint élményfürdő kialakításához.

A támogatás felhasználásának részletes szabályairól a turizmusért felelős miniszter a helyi önkormányzatokért felelős miniszterrel egyetértésben köt támogatási szerződést Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzatával.

4. melléklet a 2013. évi CCXXX. törvényhez

A helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai

1. Önkormányzati fejezeti tartalék

Előirányzat: 38 636,9 millió forint

I. Az önkormányzati fejezeti tartalék előirányzatot növeli

a) az intézményátadásból felszabaduló olyan összeg, amely nem illeti meg az átvevőt,

b) a költségvetési évet megelőző évi elszámolás alapján a helyi önkormányzatok által költségvetési évben visszafizetett támogatások összege,

c) a kincstári felülvizsgálat, illetve az Állami Számvevőszék ellenőrzése alapján a helyi önkormányzatok által jogtalanul igénybe vett támogatások költségvetési évben visszafizetett összege,

d) a helyi önkormányzatok által költségvetési évben megfizetett igénybevételi, kiegészítő és késedelmi kamat összege,

e) a települési önkormányzatok által igényelt támogatások – a nem helyi önkormányzat részére történő feladatátadással összefüggő előirányzat-csökkenés kivételével – lemondott előirányzatának összege,

f) a helyi önkormányzatok által az Áht. 83. § (6) bekezdésében felsorolt kötelezettségek költségvetési év december 5-éig történő elmulasztása miatt a költségvetési évben felfüggesztett támogatások összege.

II. Az önkormányzati fejezeti tartalék előirányzatot csökkenti a települési önkormányzatok által igényelt támogatásoknak az államháztartásról szóló jogszabályokban meghatározott időpontokban és esetekben – a nem helyi önkormányzattól történő feladatátvétellel összefüggő előirányzat-növelés kivételével – pótigényelt előirányzat összege.

III. Az önkormányzati fejezeti tartalék terhére a következő kifizetések teljesíthetők

a) a támogatások költségvetési évet megelőző évi elszámolása alapján a helyi önkormányzatok részéről a költségvetési évben keletkező pótigény összege,

b) a kincstári felülvizsgálat, illetve az Állami Számvevőszék ellenőrzése alapján a helyi önkormányzatokat pótlólagosan megillető támogatások költségvetési évben kifizetett összege,

c) az államháztartásról szóló jogszabályok alapján költségvetési évben a helyi önkormányzatokat megillető igénybevételi, késedelmi és kiegészítő kamat összege,

d) a helyi önkormányzatok által az Áht. 83. § (6) bekezdésében felsorolt, költségvetési évet megelőző éveket terhelő kötelezettségek költségvetési évben történő teljesítése esetén a költségvetési évet megelőző években felfüggesztett támogatások összege.

IV. A tartalék előirányzat szolgál a rendkívüli önkormányzati támogatások forrásául.

A települési önkormányzatok rendkívüli támogatást kivételes esetben igényelhetnek működőképességük megőrzése, vagy egyéb, a feladataik ellátását veszélyeztető helyzet elhárítása érdekében.

A támogatásról a helyi önkormányzatokért felelős miniszter és az államháztartásért felelős miniszter – a helyi önkormányzatokért felelős miniszter által felkért bizottság javaslata alapján – a beérkező támogatási igények elbírálását követően folyamatosan, de legkésőbb 2014. december 20-áig együttesen dönt. A támogatás önkormányzatonkénti összege a helyi önkormányzatokért felelős miniszter által vezetett minisztérium honlapján közzétételre kerül.

A támogatás átutalása a támogatási döntés meghozatalát követően haladéktalanul történik.

2. Megyei önkormányzati tartalék

Előirányzat: 500,0 millió forint

Az előirányzat szolgál a megyei önkormányzatok 2014. évi váratlan működési kiadásai támogatására működési bevételeik figyelembevételével.

3. A tartósan fizetésképtelen helyzetbe került helyi önkormányzatok adósságrendezésére irányuló hitelfelvétel visszterhes kamattámogatása, a pénzügyi gondnok díja

Előirányzat: 100,0 millió forint

a) Visszterhes kamattámogatást igényelhet az a helyi önkormányzat, amely a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról szóló törvényben szabályozott eljárás keretében az egyezséget pénzügyi intézménytől felvett hitellel teremtette meg. Ha a kamattámogatás alapjául szolgáló hitel forinttól eltérő devizanemű, a kamattámogatást a Magyar Nemzeti Bank által a kamattámogatás esedékességét megelőző második munkanappal közzétett, az adott devizára vonatkozó középárfolyam figyelembevételével kell kiszámítani. A kamattámogatás feltételeit a helyi önkormányzatokért felelős miniszter és a helyi önkormányzat megállapodásban rögzíti.

b) A helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásában közreműködő pénzügyi gondnokok díjához költségvetési támogatás vehető igénybe. A pénzügyi gondnok díjának összege – az általános forgalmi adóval együtt – legalább 800 ezer forint, legfeljebb 3 000 ezer forint.

A pénzügyi gondnok díjának folyósításáról – a bíróság díjmegállapító végzésének jogerőre emelkedését követően – a helyi önkormányzatokért felelős miniszter intézkedik.

5. melléklet a 2013. évi CCXXX. törvényhez

A központi alrendszer azon előirányzatai, melyek teljesülése módosítás nélkül eltérhet az előirányzattól

1 1. A teljesülés külön szabályozás nélkül is eltérhet az előirányzattól:
2 I. ORSZÁGGYŰLÉS fejezetben
3 Kampányköltségek (10. cím)
4 X. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM fejezetben
5 A büntetőeljárásról szóló törvény alapján megállapított kártalanítás (20. cím, 2. alcím, 17. jogcímcsoport)
6 Jogi segítségnyújtás (20. cím, 2. alcím, 18. jogcímcsoport)
7 Bűncselekmények áldozatainak kárenyhítése (20. cím, 2. alcím, 20. jogcímcsoport)
8 Céltartalékok (24. cím)
9 XII. VIDÉKFEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM fejezetben
10 Állat, növény- és GMO-kártalanítás (20. cím, 6. alcím)
11 Uniós programok árfolyam-különbözete (20. cím, 7. alcím, 1. jogcímcsoport)
12 XV. NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM fejezetben
13 Kárrendezési célelőirányzat (25. cím, 2. alcím, 5. jogcímcsoport)
14 Szervezetátalakítási alap (25. cím, 30. alcím, 10. jogcímcsoport)
15 XVII. NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM fejezetben
16 Peres ügyek (25. cím)
17 XX. EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA fejezetben
18 Gyermekvédelmi Lakás Alap (20. cím, 17. alcím, 1. jogcímcsoport)
19 GYES-en és GYED-en lévők hallgatói hitelének célzott támogatása (20. cím, 17. alcím, 7. jogcímcsoport)
20 Átadásra nem került ingatlanok utáni járadék (20. cím, 55. alcím, 4. jogcímcsoport)
21 Családi támogatások (21. cím, 1. alcím)
22 Korhatár alatti ellátások (21. cím, 2. alcím)
23 Jövedelempótló és jövedelemkiegészítő szociális támogatások (21. cím, 3. alcím)
24 Közgyógyellátás (21. cím, 4. alcím, 1. jogcímcsoport)
25 XLI. ADÓSSÁGSZOLGÁLATTAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK fejezetben
26 Devizában fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai (1. cím)
27 A forintban fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai (2. cím)
28 Jutalékok és egyéb költségek (3. cím, 1. alcím)
29 Állampapírok értékesítését támogató kommunikációs kiadások (3. cím, 2. alcím)
30 XLII. A KÖLTSÉGVETÉS KÖZVETLEN BEVÉTELEI ÉS KIADÁSAI fejezetben
31 Diákhitel tartozások részleges elengedése (27. cím)
32 Diákhitel 2 konstrukció kamattámogatása (28. cím)
33 Lakástámogatások (29. cím)
34 Egyéb vállalati támogatások (30. cím, 2. alcím)
35 Normatív támogatások (30. cím, 3. alcím)
36 Szociálpolitikai menetdíj támogatás (31. cím)
37 Felszámolásokkal kapcsolatos kiadások (32. cím, 1. alcím, 4. jogcímcsoport)
38 Szanálással kapcsolatos kiadások (32. cím, 1. alcím, 5. jogcímcsoport)
39 Magán- és egyéb jogi személyek kártérítése (32. cím, 1. alcím, 6. jogcímcsoport)
40 Egyéb vegyes kiadások (32. cím, 1. alcím, 11. jogcímcsoport)
41 1% SZJA közcélú felhasználása (32. cím, 1. alcím, 12. jogcímcsoport)
42 Mehib és Eximbank behajtási jutaléka (32. cím, 1. alcím, 19. jogcímcsoport)
43 Ügyfélnek visszajáró vámbiztosíték, egyéb vámvisszatérítések (32. cím, 1. alcím, 21. jogcímcsoport)
44 Gazdálkodó szervezetek által befizetett termékdíj-visszaigénylés (32. cím, 1. alcím, 22. jogcímcsoport)
45 Állam által vállalt kezesség és viszontgarancia érvényesítése (33. cím)
46 Pénzbeli kárpótlás (34. cím, 2. alcím, 1. jogcímcsoport)
47 Az 1947-es párizsi békeszerződésből eredő kárpótlás (34. cím, 2. alcím, 2. jogcímcsoport)
48 Rokkantsági, rehabilitációs ellátások fedezetére átadott pénzeszköz (35. cím, 2. alcím, 5. jogcímcsoport)
49 Nemzetközi elszámolások kiadásai (36. cím)
50 Hozzájárulás az EU költségvetéséhez (37. cím)
50a A települési önkormányzatok adósságkonszolidációjához kapcsolódó állami támogtások (38. cím)
51 Követeléskezelés költségei (41. cím)
52 Központi Nukleáris Pénzügyi Alap támogatása (42. cím, 3. alcím)
53 XLIII. AZ ÁLLAMI VAGYONNAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK fejezetben
54 Jótállással, szavatossággal kapcsolatos kifizetések (2. cím, 3. alcím, 1. jogcímcsoport)
55 Kezesi felelősségből eredő kifizetések (2. cím, 3. alcím, 2. jogcímcsoport)
56 Konszernfelelősség alapján történő kifizetések (2. cím, 3. alcím, 3. jogcímcsoport)
57 Egyéb bírósági döntésből eredő kiadások (2. cím, 3. alcím, 6. jogcímcsoport)
58 Egyéb szerződéses kötelezettségek (2. cím, 3. alcím, 7. jogcímcsoport)
59 Egyéb jogszabályból eredő kiadások (2. cím, 3. alcím, 8. jogcímcsoport)
60 Átcserélhető kötvény kamatfizetése (2. cím, 4. alcím, 4. jogcímcsoport)
61 ÁFA elszámolás (2. cím, 8. alcím)
62 XLIV. A NEMZETI FÖLDALAPPAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK fejezetben
63 Bírósági döntésből eredő kiadások (2. cím, 3. alcím, 5. jogcímcsoport)
64 LXIII. NEMZETI FOGLALKOZTATÁSI ALAP fejezetben
65 Szociális hozzájárulási adókedvezmény megtérítése (1. cím, 7. alcím)
66 Álláskeresési ellátások (4. cím, 1. alcím)
67 Nyugdíjbiztosítási Alapnak átadás (4. cím, 4. alcím)
68 Bérgarancia kifizetések (5. cím)
69 TÁMOP 1.2 Foglalkoztatást ösztönző normatív támogatások (14. cím, 2. alcím)
70 LXVIII. WESSELÉNYI MIKLÓS ÁR- ÉS BELVÍZVÉDELMI KÁRTALANÍTÁSI ALAP fejezetben
71 Káreseménnyel összefüggő kártalanítás kifizetése (7. cím)