Időállapot: közlönyállapot (2014.XII.29.)

2014. évi C. törvény - Magyarország 2015. évi központi költségvetéséről 10/10. oldal

Gsz = 2015. évre számított szakmai munkatársak létszáma két tizedesre kerekítve,

L1 = adott évre az a) alpont szerinti összes ellátotti létszám.

c) A szolgáltatásokhoz kapcsolódó támogatás éves összegének (T) meghatározása

T = Gsz*Ksz1*2 606 040

ahol:

Ksz1 = az alábbi táblázat szerinti szolgáltatás biztosításához kapcsolódó korrekciós szorzószám, szolgáltatásonként.

d) A nevelőszülői ellátás támogatása

T = (Nsz*Nszad) + (Gsz*Ksz1*2 606 040)

ahol:

tervezésnél:

Nsz = nevelőszülők becsült létszáma, amely nem lehet több a szolgáltatói nyilvántartásban szereplő létszámnál

NSzad = a Gyvt. 66/H. § (3) bekezdése szerint a nevelőszülői foglalkoztatási jogviszonnyal kapcsolatban megállapított kötelező minimális alapdíj harmincad részének szociális hozzájárulási adóval számított összege* 365 nap

elszámolásnál:

Nsz = nevelőszülők éves átlagos létszáma, amely nem lehet több a szolgáltatói nyilvántartásban szereplő létszámnál

NSzad = a Gyvt. 66/H. § (3) bekezdése szerint a nevelőszülői foglalkoztatási jogviszonnyal kapcsolatban megállapított kötelező minimális alapdíj harmincad részének szociális hozzájárulási adóval számított összege * a nevelőszülői jogviszonyban töltött napok számával, legfeljebb 365 nap

ahol:

a nevelőszülői foglalkoztatási jogviszonyban töltött napok száma: az összes nevelőszülői jogviszonyban töltött napok száma osztva az átlagos nevelőszülői létszámmal

A B C D E
1 Főtípus Típus Altípus Szorzó szám (Ksz1) Kiegészítő rendelkezések
2 Szociális [Szoctv. 57. § (2) bekezdés, ápolást, gondozást igénylő ellátás idősek otthona (átlagos ellátás) 1,00 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek idősek otthonát a Szoctv.-ben szabályozott módon tartanak fenn.
3 a hajléktalanok átmeneti intézményei kivételével]. idősek otthona (demens ellátás) 1,18 A támogatást igénybe vehetik azok a fenntartók, amelyek a Szoctv.-ben szabályozott módon a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal, vagy a Pszichiátriai/Neurológiai Szakkollégium által befogadott demencia centrum, vagy pszichiáter, neurológus, geriáter szakorvos demencia kórkép súlyos fokozatát igazoló szakvéleményével rendelkező demens betegek ellátását biztosítják. Az e pont szerinti támogatás vehető igénybe az idősek Szoctv. 57. § (2) bekezdése szerinti tartós bentlakásos intézményében és az emelt színvonalú férőhelyen ellátott, a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal, vagy a Pszichiátriai/Neurológiai Szakkollégium által befogadott demencia centrum, vagy pszichiáter, neurológus, geriáter szakorvos demencia kórkép súlyos fokozatát igazoló szakvéleményével rendelkező demens betegek után is.
4 idősek otthona (emelt szintű ellátás) 0,19 A támogatás az idősek otthonaiban a 2007. december 31-én hatályos Szoctv. 117/B. §-a alapján emelt színvonalú körülményeket és szolgáltatásokat biztosító, 2007. december 31-én a működési engedélyben meghatározott férőhelyen gondozott – a 3. altípus szerint súlyos demens betegnek nem minősülő – ellátottak után illeti meg a fenntartót.
5 pszichiátriai betegek otthona 1,22 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek a pszichiátriai betegek otthonát, intézményenként legalább 10 férőhellyel tartják fenn.
6 szenvedélybetegek otthona 1,22 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek a szenvedélybetegek otthonát, intézményenként legalább 10 férőhellyel tartják fenn.
7 fogyatékos személyek otthona 1,22 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek fogyatékos személyek (látás-, mozgás-, értelmi és halmozottan fogyatékos személyek) ápoló-gondozó otthonát intézményenként legalább 10 férőhellyel tartják fenn.
8 hajléktalanok otthona 1,00 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek a Szoctv.-ben szabályozott módon hajléktalanok otthonát tartanak fenn.
9 rehabilitációs intézmény pszichiátriai betegek rehabilitációs intézménye 1,22 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek pszichiátriai betegek rehabilitációs intézményét, intézményenként legalább 10 férőhellyel tartják fenn.
10 szenvedélybetegek rehabilitációs intézménye 1,22 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek szenvedélybetegek rehabilitációs intézményét, intézményenként legalább 10 férőhellyel tartják fenn.
11 fogyatékos személyek rehabilitációs intézménye 1,22 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek fogyatékos személyek rehabilitációs intézményét, intézményenként legalább 10 férőhellyel tartják fenn.
12 hajléktalan személyek rehabilitációs intézménye 1,00 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek a Szoctv.-ben szabályozott módon hajléktalan személyek rehabilitációs intézményét tartanak fenn.
13 lakóotthonok fogyatékos személyek rehabilitációs célú lakóotthona 0,96 A támogatásra jogosultak azok a fenntartók, amelyek a Szoctv. 85/A. §-ának megfelelő fogyatékosok rehabilitációs célú lakóotthonát üzemeltetnek.
14 fogyatékos személyek
ápoló-gondozó célú lakóotthona
1,27 A támogatásra jogosultak azok a fenntartók, amelyek a Szoctv. 85/A. §-ának megfelelő ápoló-gondozó célú lakóotthont üzemeltetnek.
15 pszichiátriai betegek rehabilitációs célú lakóotthona 0,96 A támogatásra jogosultak azok a fenntartók, amelyek a Szoctv. 85/A. §-ának megfelelő pszichiátriai betegek rehabilitációs célú lakóotthonát üzemeltetnek.
16 szenvedélybetegek rehabilitációs célú lakóotthona 0,96 A támogatásra jogosultak azok a fenntartók, amelyek a Szoctv. 85/A. §-ának megfelelő szenvedélybetegek rehabilitációs célú lakóotthonát üzemeltetnek.
17 átmeneti elhelyezést nyújtó intézmények időskorúak gondozóháza 1,00 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek a Szoctv.-ben szabályozott módon időskorúak gondozóházát tartanak fenn.
18 fogyatékos személyek gondozóháza 1,11 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek a Szoctv.-ben szabályozott módon fogyatékos személyek gondozóházát tartanak fenn.
19 pszichiátriai betegek átmeneti otthona 1,11 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek a Szoctv.-ben szabályozott módon pszichiátriai betegek átmeneti otthonát tartanak fenn.
20 szenvedélybetegek átmeneti otthona 1,11 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek a Szoctv.-ben szabályozott módon szenvedélybetegek átmeneti otthonát tartanak fenn.
21 támogatott lakhatás támogatott lakhatás fogyatékos személyek részére 1,35 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek a Szoctv. 75. § (1) bekezdése alapján tartanak fenn támogatott lakhatást fogyatékos személyek részére. A támogatás azonos időszakban ugyanazon ellátott után a 2. melléklet III. 3. c)–i) alpontok szerinti támogatással együtt nem vehető igénybe.
22 támogatott lakhatás pszichiátriai betegek részére 0,96 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek a Szoctv. 75. § (1) bekezdése alapján tartanak fenn támogatott lakhatást pszichiátriai betegek részére. A támogatás azonos időszakban ugyanazon ellátott után a 2. melléklet III. 3. c)–i) alpontok szerinti támogatással együtt nem vehető igénybe.
23 támogatott lakhatás szenvedélybetegek részére 0,96 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek a Szoctv. 75. § (1) bekezdése alapján tartanak fenn támogatott lakhatást szenvedélybetegek részére. A támogatás azonos időszakban ugyanazon ellátott után a 2. melléklet III. 3. c)–i) alpontok szerinti támogatással együtt nem vehető igénybe.
24 Gyermekvédelem [Gyvt. 15. § (3) bekezdés a) és b) pontja] otthont nyújtó ellátás nevelőszülőnél biztosított otthont nyújtó ellátás 1,31 A támogatást a nevelőszülői hálózatot fenntartó veheti igénybe, azok után a – gyámhatósági határozattal nevelésbe vett, illetve ideiglenes hatállyal elhelyezett – 3–17 éves gyermekek után, akik nevelőszülőnél kerültek elhelyezésre és nem minősítették őket különleges vagy speciális ellátási szükségletűnek.
25 nevelőszülőnél biztosított gyermekvédelmi különleges ellátás 1,57 A támogatást a nevelőszülői hálózatot fenntartó veheti igénybe
a) az ideiglenes hatállyal elhelyezett, a Gyvt. 53. § (2) bekezdés ab) pontja szerinti 0–3 éves életkorú különleges szükségletű gyermekek,
b) az ideiglenes hatállyal elhelyezett nem magyar állampolgárságú, a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakmai véleménye és a gyámhivatal határozata alapján különleges szükségletű gyermekek,
c) a gyámhatósági határozattal nevelésbe vett, a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakmai véleménye és a gyámhivatal határozata alapján a Gyvt. 53. § (2) bekezdés aa) alpontja szerinti különleges szükségletű gyermekek
után, ha a gyermekek nevelőszülőnél kerültek elhelyezésre. A nevelőszülőnél biztosított különleges ellátás támogatására való jogosultság megalapozásához a kora miatt különleges ellátást igénylő gyermek esetében a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakmai véleménye nem szükséges.
26 nevelőszülőnél biztosított gyermekvédelmi speciális ellátás 1,63 A támogatást a nevelőszülői hálózatot fenntartó veheti igénybe
a) az ideiglenes hatállyal elhelyezett nem magyar állampolgárságú, a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakmai véleménye és a gyámhivatal határozata alapján speciális szükségletű gyermekek,
b) a gyámhatósági határozattal nevelésbe vett, a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakmai véleménye és a gyámhivatal határozata alapján a Gyvt. 53. § (2) bekezdés b) pontja szerinti speciális szükségletű gyermekek
után, ha a gyermekek nevelőszülőnél kerültek elhelyezésre.
27 nevelőszülőnél együttesen biztosított gyermekvédelmi különleges és speciális ellátás 1,63 A támogatást a nevelőszülői hálózatot fenntartó veheti igénybe
a) az ideiglenes hatállyal elhelyezett nem magyar állampolgárságú, a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakmai véleménye és a gyámhivatal határozata alapján kettős szükségletű gyermekek,
b) gyámhatósági határozattal nevelésbe vett, a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakmai véleménye és a gyámhivatal határozata alapján a Gyvt. 53. § (2) bekezdés c) pontja szerinti kettős szükségletű gyermekek
után, ha a gyermekek nevelőszülőnél kerültek elhelyezésre.
28 gyermekotthonban biztosított otthont nyújtó ellátás 1,33 A támogatást a gyermekvédelmi szakellátást nyújtó fenntartó veheti igénybe, azokra a – gyámhatósági határozattal nevelésbe vett, illetve ideiglenes hatállyal elhelyezett – 3–17 éves gyermekekre, akik az általa
29 lakásotthonban biztosított otthont nyújtó ellátás 1,33 fenntartott gyermekotthonban, lakásotthonban kerültek elhelyezésre és nem minősítették őket különleges vagy speciális szükségletűnek.
30 különleges gyermekotthonban, gyermekotthonban biztosított gyermekvédelmi különleges ellátás 1,50 A támogatást a fenntartó a Gyvt. vagy a Szoctv. hatálya alá tartozó intézményében ellátott:
– ideiglenes hatállyal elhelyezett a Gyvt. 53. § (2) bekezdés ab) alpontja szerinti 0–3 éves életkorú különleges szükségletű gyermekek,
– ideiglenes hatállyal elhelyezett nem magyar állampolgárságú a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakmai
31 különleges lakásotthonban, lakásotthonban biztosított gyermekvédelmi különleges ellátás 1,50 véleménye és a gyámhivatal határozata alapján különleges szükségletű gyermekek,
– nevelésbe vett, a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakmai véleménye és a gyámhivatal határozata alapján a Gyvt. 53. § (2) bekezdés aa) alpontja szerinti különleges szükségletű gyermekek
után veheti igénybe.
32 szociális törvény hatálya alá tartozó intézményben biztosított különleges gyermekvédelmi ellátás 1,50 A támogatás igénybevételének megalapozásához a kora miatt különleges ellátást igénylő gyermek esetében a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakmai véleménye nem szükséges.
33 speciális gyermekotthonban, gyermekotthonban biztosított gyermekvédelmi speciális ellátás 1,55 A támogatást a fenntartó a Gyvt. vagy a Szoctv. hatálya alá tartozó intézményében ellátott:
– ideiglenes hatállyal elhelyezett nem magyar állampolgárságú a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakmai véleménye és a gyámhivatal határozata alapján speciális szükségletű gyermekek,
– nevelésbe vett, a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakmai véleménye és a gyámhivatal határozata alapján a
34 speciális lakásotthonban, lakásotthonban biztosított gyermekvédelmi speciális ellátás 1,55 Gyvt. 53. § (2) bekezdés b) pontja szerinti speciális szükségletű gyermekek
után veheti igénybe.
35 szociális törvény hatálya alá tartózó intézményben biztosított gyermekvédelmi speciális ellátás 1,55
36 gyermekotthonban együttesen biztosított gyermekvédelmi különleges és speciális ellátás 1,55 A támogatást a fenntartó a Gyvt. vagy a Szoctv. hatálya alá tartozó intézményében ellátott:
a) ideiglenes hatállyal elhelyezett nem magyar állampolgárságú, a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakmai véleménye és a gyámhivatal határozata alapján kettős szükségletű gyermekek,
37 lakásotthonban együttesen biztosított gyermekvédelmi különleges és speciális ellátás 1,55 b) gyámhatósági határozattal nevelésbe vett, a gyermekvédelmi szakértői bizottság szakmai véleménye és a gyámhivatal határozata alapján a Gyvt. 53. § (2) bekezdés c) pontja szerinti kettős szükségletű gyermekek
után veheti igénybe.
38 különleges gyermekotthonban együttesen biztosított gyermekvédelmi különleges és speciális ellátás 1,55
39 különleges lakásotthonban együttesen biztosított gyermekvédelmi különleges és speciális ellátás 1,55
40 speciális gyermekotthonban együttesen biztosított gyermekvédelmi különleges és speciális 1,55
41 speciális lakásotthonban együttesen biztosított gyermekvédelmi különleges és speciális 1,55
42 szociális törvény hatálya alá tartózó intézményben együttesen biztosított gyermekvédelmi különleges és speciális ellátás 1,55
43 utógondozói ellátás Gyvt. 93. § (1) bekezdés a)–c) pontja alapján nevelőszülőnél biztosított utógondozói ellátás 1,31 Támogatás vehető igénybe a fenntartó által – gyámhivatal határozata alapján – a Gyvt. 93. § (1) bekezdés a)–c) pontjában meghatározott ok miatt, a Gyvt. 53/A. §-a szerinti utógondozói ellátásban részesített 18–25 éves korú fiatal felnőtt után, ha a fiatal felnőttet a gyámhivatal nevelőszülőnél helyezte el.
44 Gyvt. 93. § (1) bekezdés b)vagy c) pontja alapján utógondozó otthonban biztosított utógondozói ellátás 1,10 Támogatás vehető igénybe a fenntartó által – gyámhivatal határozata alapján – a Gyvt. 93. § (1) bekezdés b) vagy c) pontjában meghatározott ok miatt, a Gyvt. 53/A. §-a szerinti utógondozói ellátásban részesített 18–25 éves korú fiatal felnőtt után.
45 Gyvt. 93. § (1) bekezdés b)vagy c) pontja alapján gyermekotthonban, lakásotthonban biztosított utógondozói ellátás 1,10
46 Gyvt. 93. § (1) bekezdés b)vagy c) pontja alapján különleges és speciális gyermekotthonban, különleges és speciális lakásotthonban biztosított utógondozói ellátás 1,10
47 Gyvt. 93. § (1) bekezdés b)vagy c) pontja alapján külső férőhelyen biztosított utógondozói ellátás 1,15
48 Gyvt. 93. § (1) bekezdés a)pontja alapján biztosított utógondozói ellátás gyermekotthonban/lakás-
otthonban, különleges gyermekotthonban/ lakásotthonban, speciális gyermekotthonban/ lakásotthonban, utógondozó otthonban, külső férőhelyen
0,88 Támogatás vehető igénybe a fenntartó által – gyámhivatal határozata alapján – a Gyvt. 93. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott ok miatt, a Gyvt. 53/A. §-a szerinti utógondozói ellátásban részesülő 18–22 éves korú, fiatal felnőtt után.
49 Gyermek védelem [Gyvt.15. § (2) bekezdés c) pontja] gyermekek átmeneti gondozása helyettes szülőnél biztosított átmeneti ellátás 1,00 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek a Gyvt.-ben szabályozott módon átmeneti gondozás biztosítására helyettes szülői jogviszonyt létrehozó írásbeli megállapodást kötöttek, és a helyettes szülői tevékenység folytatására a szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzés, illetve működési engedély alapján jogosultak, illetve a külön jogszabályban meghatározottak szerinti önálló helyettes szülői ellátást biztosítanak írásbeli megállapodás alapján. A támogatás ebben az esetben a helyettes szülői ellátással kapcsolatos költségekre fordítható.
50 gyermekek átmeneti otthonában biztosított átmeneti ellátás 1,00 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek a Gyvt.-ben szabályozott módon gyermekek átmeneti gondozását biztosító intézményt tartanak fenn.
51 családok átmeneti otthonában biztosított átmeneti ellátás 1,00 A támogatást azok a fenntartók vehetik igénybe, amelyek a Gyvt.-ben szabályozott módon családok átmeneti gondozását biztosító intézményt tartanak fenn.

II. A gyermekvédelmi szakellátási intézményekben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak kiegészítő béralapú támogatása

A) GYERMEKVÉDELMI SZAKELLÁTÁSI INTÉZMÉNYBEN PEDAGÓGUS MUNKAKÖRBEN FOGLALKOZTATOTTAK ÁTLAGBÉRÉNEK ELISMERT KIEGÉSZÍTŐ TÁMOGATÁSA: 1 398 539 Ft/fő/foglalkoztatott

A központi költségvetés elismert átlagbér alapú feladathoz kötött kiegészítő támogatást biztosít a pedagógus munkakörben foglalkoztatottak után a gyermekvédelmi szakellátási intézmény nem állami fenntartói részére. A kiegészítő támogatás a fenntartók által fenntartott intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkatársak béréhez, valamint az ehhez kapcsolódó szociális hozzájárulási adójához jár, és az intézmény működésével összefüggésben használható fel.

a) A gyermekvédelmi szakellátási intézményekben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak elismert létszámának meghatározása

Gypl = L2/4 * Ksz2

ahol:

Gypl = az I. pontban elismert, Ksz1 szorzószámmal korrigált szakmai munkatárs létszámon belül elismert pedagógus létszám,

L2 = szolgáltatói nyilvántartásban szereplő férőhelyszám,

Ksz2 = az alábbi táblázat szerinti szolgáltatás biztosításához kapcsolódó korrekciós szorzószám, intézménytípusonként

Intézménytípus Szorzószám (Ksz2)
nevelőszülői hálózat 0,09
gyermekotthoni, lakásotthoni ellátás 0,58
különleges gyermekotthoni, lakásotthoni ellátás 0,75
speciális gyermekotthoni, lakásotthoni ellátás 1,42
utógondozó otthon 0,68

b) A gyermekvédelmi szakellátási intézményekben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak átlagbére kiegészítő támogatásának számítása

T = Gypl * 1 398 539

B) GYERMEKVÉDELMI SZAKELLÁTÁSI INTÉZMÉNYBEN PEDAGÓGUS MUNKAKÖRBEN FOGLALKOZTATOTTAK MINŐSÍTÉSÉVEL ÖSSZEFÜGGŐ KIEGÉSZÍTŐ TÁMOGATÁS

A központi költségvetés a minősítő vizsga és a minősítési eljárás keretében elnyert minősítés alapján a tárgyév első napján az Nkt. 64. § (4) bekezdés c) vagy d) pontja szerinti fokozatba besorolt, 2015. január 1-jén pedagógus-munkakörben foglalkoztatott munkatársaknak az elnyert minősítéssel járó bérnövekményéhez és az ehhez kapcsolódó szociális hozzájárulási adójához támogatást nyújt, amelynek elismert összege

a) Pedagógus I. fokozatból Pedagógus II. fokozatba lépés és

aa) középfokú- vagy alapfokozatú végzettség esetén 352 000 forint/fő/11 hónap,

ab) mesterfokozatú végzettség esetén 386 000 forint/fő/11 hónap,

b) Pedagógus I. fokozatból Mesterpedagógus fokozatba lépés és

ba) középfokú- vagy alapfokozatú végzettség esetén 1 286 000 forint/fő/11 hónap,

bb) mesterfokozatú végzettség esetén 1 415 000 forint/fő/11 hónap.

Kiegészítő szabályok:

1. A pedagógus munkakörűek nyilvántartott létszáma alatt a gyermekvédelmi szakellátási intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak személyes adatait tartalmazó köznevelés információs rendszere (KIR) személyi nyilvántartásának 2014. december 31-ei állapotát kell érteni. A KIR működtetéséért és adatkezeléséért felelős szerv 2015. január 6-ig megküldi a Magyar Államkincstár részére fenntartó székhelye szerinti megyei bontásban a minősítési eljárásban eredményesen végzett pedagógus oktatási azonosítóját, a minősítési eljárás eredménye szerinti fokozatát, végzettségét, intézménye nevét, címét, intézményi azonosítóját, az intézményfenntartó nevét, típusát, székhelyének címét. A Magyar Államkincstár fenntartó székhelye szerint illetékes igazgatósága fenntartói igénylés nélkül, havi ütemezésben folyósítja a támogatást, első alkalommal február 10-ig. A támogatással kapcsolatos a lemondásra, a pótigényre, az elszámolásra és az ellenőrzésre az egyházi és nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok állami támogatásáról szóló 489/2013. (XII. 18.) Korm. rendelet szabályait kell alkalmazni.

2. A támogatást az e melléklet szerinti II. A) pont szerinti támogatásra is jogosult fenntartó veheti igénybe.

III. Kiegészítő szabályok

1. A nem állami szociális fenntartó a Kormány rendeletében meghatározott adatszolgáltatási rend szerint szolgáltat adatot.

2. Gondozási napként egy ellátott egy napi intézményi ellátását kell figyelembe venni, amely az intézménybe történő felvétel napjával kezdődik és annak végleges elhagyásával fejeződik be. A gondozási napok számításánál az ideiglenesen – egészségügyi vagy egyéb okból – távollévőket is figyelembe kell venni. Az intézményi jogviszony egy évi folyamatos távollét esetén megszűnik.

3. Az intézményben a Szoctv. 92/K. § (5) bekezdés b) pontja alapján az ellátottak száma egyetlen napon sem haladhatja meg a szolgáltatói nyilvántartásban meghatározott férőhelyszám 105%-át, éves átlagban pedig a férőhelyszám 100%-át. A Gyvt. 100. § (5) bekezdése alapján az otthont nyújtó ellátás, utógondozói ellátás nevelőszülő, illetve gyermekotthon, utógondozó otthon által történő biztosítása esetén az ellátottak száma éves átlagban nem haladhatja meg a fenntartó által működtetett – a szolgáltatói nyilvántartásban meghatározott – nevelőszülői, illetve gyermekotthoni összférőhelyszám 100%-át. Amennyiben a befogadott férőhelyek száma alacsonyabb a szolgáltatói nyilvántartásban szereplő férőhelyszámnál e pont rendelkezéseit ahhoz viszonyítottan kell vizsgálni.

4. A támogatás igénybevételének feltétele az ellátottak adatainak – a Szoctv. 20/C. § (1)–(4) bekezdése, illetve a Gyvt. 139. § (2) és (3) bekezdése szerinti – nyilvántartásba vétele, valamint a külön jogszabály szerinti időszakos jelentési kötelezettség teljesítése. A támogatás igénybevételére a nem állami szociális fenntartó attól az időponttól jogosult, amikor a nyilvántartásba vettek ellátását az időszakos jelentés szerint ténylegesen megkezdte.

5. A támogatást az a nem állami szociális fenntartó veheti igénybe, amely

a) az adott szolgáltatás tekintetében a szolgáltatói nyilvántartásba be van jegyezve és

b) a Szoctv. 58/A. §-a, illetve a Gyvt. 145. §-a alapján az adott szociális, gyermekjóléti szolgáltatóra, intézményre, hálózatra, ellátotti létszámra, férőhelyszámra befogadást nyertek, vagy a támogatásra befogadás nélkül is jogosultak.

6. A 16–35 év közötti drog- és szenvedélybeteg személyeket ellátó intézmények (szenvedélybetegek otthona, rehabilitációs intézménye, rehabilitációs lakóotthona) esetében a támogatás az OEP finanszírozással együtt is igénybe vehető.

7. A gyermekvédelmi szakellátáshoz kapcsolódó támogatás igénybevételére a következő sajátos szabályok vonatkoznak:

a) ha a gyermekvédelmi szakellátásban részesülő gyermek bölcsődei vagy családi napközi ellátásban vagy gyermek, fiatal felnőtt köznevelési szolgáltatásban részesül, a bölcsődei vagy családi napközi ellátást vagy a köznevelési szolgáltatást biztosító intézmény országos nemzetiségi önkormányzat, egyházi jogi személy vagy nem állami felsőoktatási intézmény fenntartója a feladathoz kapcsolódóan a 42. § (1) bekezdés a), c) és f) pontja szerinti támogatás, egyéb fenntartója a 42. § (1) bekezdés a) pontja szerinti támogatásra jogosult,

b) ha a bentlakásos intézmény köznevelési feladatot is ellát, a fenntartó az intézményen belül oktatott tanulók létszáma alapján az ellátott feladathoz kapcsolódóan az országos nemzetiségi önkormányzat, egyházi jogi személy vagy nem állami felsőoktatási intézmény fenntartója a 42. § (1) bekezdés a), c) és f) pontja szerinti támogatás, egyéb fenntartója a 42. § (1) bekezdés a) pontja szerinti támogatásra jogosult.

8. Ha az ellátott ugyanazon a napon több engedélyestől is ugyanabban – az e melléklet szerint támogatott és a Szoctv. 20/C. § (2) bekezdésének és a Gyvt. 139. § (3) bekezdésének hatálya alá nem tartozó (e melléklet alkalmazása során a továbbiakban: adatszolgáltatási kötelezettséggel járó és támogatott) – szociális, gyermekjóléti vagy gyermekvédelmi szolgáltatásban részesül, a támogatás szempontjából az adott napon ellátottként csak annál az engedélyesnél vehető figyelembe, amelyik az ellátottról előbb teljesítette a 4. pont szerinti időszakos jelentést.

9. Ugyanarra a napra ugyanazon ellátott a támogatás szempontjából nem vehető figyelembe több, adatszolgáltatási kötelezettséggel járó és támogatott szociális szakosított ellátás és gyermekvédelmi szakellátás esetén.

IV. Szociális ágazati pótlék

A központi költségvetés támogatást biztosít a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a szociális, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő végrehajtásáról szóló 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kjtvhr.) 15/A. §-a szerinti, 2015. január-december hónapokban kifizetendő ágazati pótlékhoz és annak közterheihez, ha a fenntartó

a) a 43. § (1) bekezdés a)–c) pontja szerint támogatásban részesül, vagy

b) a támogató szolgáltatás és a közösségi ellátások finanszírozásának rendjéről szóló kormányrendelet alapján támogatásban részesül és érvényes támogatási szerződéssel rendelkezik arra az időszakra, amelyre támogatást igényel.

A támogatás éves összegének meghatározása

T= Plsz * Kjtvhr. 5 számú melléklete szerinti pótlék összege fizetési fokozatonként és fizetési osztályonként *1,27, de legfeljebb a kifizetett ágazati pótlék és annak a szociális hozzájárulási adója, ahol

Plsz= az ágazati pótlékra jogosult foglalkoztatottak száma, amely a támogatás igénylésekor az ágazati pótlékra jogosult foglalkoztatottak éves becsült átlaglétszáma fizetési fokozatonként és fizetési osztályonként; a támogatás elszámolásakor a foglalkoztatottak éves tényleges átlaglétszáma fizetési fokozatonként és fizetési osztályonként.

Az ágazati pótlék igénylésére, elszámolására és ellenőrzésére az egyházi és nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok állami támogatásáról szóló 489/2013. (XII. 18.) Korm. rendelet 1–5. §-át, 10. § (3) bekezdését, 11. §-át és 14–26. §-át kell alkalmazni.

Kiegészítő rendelkezések:

1. A nem állami szociális fenntartó a támogatásra akkor jogosult, ha a Kjtvhr. 15/A. §-a szerinti ágazati pótlék teljes összege tényleges bérnövekedésként jelenik meg a foglalkoztatott számára.

2. Nem nyújtható támogatás az ágazati pótléknak a Kjtvhr. 5. számú mellékletében meghatározott összegén felül nyújtott összege és annak közterhei kifizetéséhez.

3. A támogatás kizárólag a 2015. évben ágazati pótlékra kifizetett, továbbá annak ténylegesen megfizetett közterheire használható fel. A támogatás terhére más jogcímen kifizetés nem teljesíthető.

4. A tárgyévet megelőző évben támogatásban részesült nem állami szociális fenntartó a szociális ágazati pótlék iránti igényét 2015. január 6-ig nyújthatja be a kincstárnak.

5. Ha a fenntartó 2015-ben válik jogosulttá a támogatásra, a támogatás iránti kérelmét az azt követő harminc napon belül nyújthatja be, hogy a támogatásra jogosulttá vált.

6. Támogatási kérelem a tárgyév végéig az igénylési határidő elmulasztása esetén is benyújtható.

7. A kincstár azon nem állami fenntartóknak, melyek részére a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazati pótlék kifizetéséhez kapcsolódó támogatásról szóló 34/2014. (II. 18.) Korm. rendelet alapján 2014. december hónapban támogatást folyósít – külön igénylés nélkül –, azzal azonos összegű támogatási előleget biztosít havonta 2015. január és február hónapban. A folyósított előleg és a fenntartót ténylegesen megillető támogatás különbözetének rendezésére a március hónapban folyósítandó támogatás utalásával egyidejűleg kerül sor. A különbözet után kamat nem számítható fel.

8. A kincstár a támogatási kérelemről

a) a 7. pont szerint előlegre jogosult fenntartók esetében, ha kérelmüket határidőben benyújtották 2015. február 28-áig,

b) egyéb esetekben 21 napon belül

dönt.

10. melléklet a 2014. évi C. törvényhez

Beruházási Alap

millió forintban
KIADÁS: 201 492,4
VI. BÍRÓSÁGOK
Budapest Környéki Törvényszék épület rekonstrukciója (3. cím, 1. alcím, 1. jogcímcsoport) 1 005,1
Igazságszolgáltatás beruházásai (3. cím, 1. alcím, 2. jogcímcsoport) 7 083,0
XI. MINISZTERELNÖKSÉG
Miniszterelnökség (1. cím: Karmelita kolostor átépítésére) 5 000,0
Nagykovácsi Kastélypark Komplexum fejlesztése (30. cím, 1. alcím, 34. jogcímcsoport) 1 405,0
Ludovika Campus (30. cím, 1. alcím, 46. jogcímcsoport) 4 010,0
Szigetszentmiklósi Járási Hivatal kialakítása (30. cím, 1. alcím, 61. jogcímcsoport) 4 014,3
Bicskei Járási Kormányhivatal felújítása (30. cím, 1. alcím, 62. jogcímcsoport) 400,0
Paks II Atomerőmű Fejlesztő Zrt. tőkeemelése (35. cím, 2. alcím, 1. jogcímcsoport, 1. jogcím) 28 166,0
XII. FÖLDMŰVELÉSÜGYI MINISZTÉRIUM
Szilvásváradi Lovasközpont fejlesztése (20. cím, 1. alcím, 21. jogcímcsoport) 830,0
Fábiánsebestyéni Kinizsi Park fejlesztése (20. cím, 1. alcím, 23. jogcímcsoport) 44,5
XIV. BELÜGYMINISZTÉRIUM
Büntetés-végrehajtás (5. cím: férőhelybővítéssel kapcsolatos fejlesztések) 4 385,4
Rendőrség (7. cím: Érdi Rendőrkapitányság új objektumának építése) 1 200,0
XVII. NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM
Korábbi közútfejlesztési feladatok végrehajtása (20. cím, 31. alcím, 12. jogcímcsoport) 2 194,5
XX. EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA
Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem (Zeneakadémia) történeti orgonáinak restaurálása (20. cím,11. alcím, 17. jogcímcsoport) 400,0
XIV. Nyári Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztiválhoz (EYOF) kapcsolódó fejlesztések (20. cím, 24. alcím, 11. jogcímcsoport, 3. jogcím) 1 624,5
Budapest Bozsik Stadion labdarúgó sportlétesítmény-fejlesztése (20. cím, 24. alcím, 14. jogcímcsoport, 1. jogcím) 2 100,0
Győri ETO Futball Club labdarúgó sportlétesítmény-fejlesztése (20. cím, 24. alcím, 14. jogcímcsoport, 2. jogcím) 240,0
Budapest Szusza Ferenc Stadion labdarúgó sportlétesítmény-fejlesztése (20. cím, 24. alcím, 14. jogcímcsoport, 3. jogcím) 240,0
Pécs labdarúgó sportlétesítmény-fejlesztése (20. cím, 24. alcím, 14. jogcímcsoport, 4. jogcím) 500,0
Nyíregyháza labdarúgó sportlétesítmény-fejlesztése (20. cím, 24. alcím, 14. jogcímcsoport, 5. jogcím) 500,0
Budapest Illovszky Rudolf Stadion labdarúgó sportlétesítmény-fejlesztése (20. cím, 24. alcím, 14. jogcímcsoport, 6. jogcím) 500,0
Zalaegerszeg labdarúgó sportlétesítmény-fejlesztése (20. cím, 24. alcím, 14. jogcímcsoport, 7. jogcím) 500,0
Kaposvár labdarúgó sportlétesítmény-fejlesztése (20. cím, 24. alcím, 14. jogcímcsoport, 8. jogcím) 240,0
Kecskemét labdarúgó sportlétesítmény-fejlesztése (20. cím, 24. alcím, 14. jogcímcsoport, 9. jogcím) 240,0
Budapest Hidegkuti Nándor Stadion labdarúgó sportlétesítmény-fejlesztése (20. cím, 24. alcím, 14. jogcímcsoport, 10. jogcím) 240,0
Paks labdarúgó sportlétesítmény-fejlesztése (20. cím, 24. alcím, 14. jogcímcsoport, 11. jogcím) 240,0
Pápa labdarúgó sportlétesítmény-fejlesztése (20. cím, 24. alcím, 14. jogcímcsoport, 12. jogcím) 240,0
Békéscsaba labdarúgó sportlétesítmény-fejlesztése (20. cím, 24. alcím, 14. jogcímcsoport, 13. jogcím) 240,0
Mezőkövesd labdarúgó sportlétesítmény-fejlesztése (20. cím, 24. alcím, 14. jogcímcsoport, 14. jogcím) 180,0
Kisvárda labdarúgó sportlétesítmény-fejlesztése (20. cím, 24. alcím, 14. jogcímcsoport, 26. jogcím) 800,0
Nemzeti Stadionfejlesztési Program tartalékkerete (20. cím, 24. alcím, 14. jogcímcsoport, 27. jogcím) 420,0
Nemzeti Olimpiai Központ beruházás támogatása (20. cím, 24. alcím, 15. jogcímcsoport) 41 272,2
Tüskecsarnok és új uszodakomplexum beruházás támogatása (20. cím, 24. alcím, 16. jogcímcsoport) 1 451,2
Nemzeti Kézilabda Akadémia támogatása (20. cím, 24. alcím, 17. jogcímcsoport) 1 496,3
A 16 kiemelt sportág sportlétesítmény-fejlesztésének támogatása (20. cím, 24. alcím, 18. jogcímcsoport) 4 020,6
A 2021. évi Úszó-, Vízilabda-, Műugró, Műúszó és Nyíltvízi Világbajnokság megrendezéséhez kötődő sportlétesítmény-fejlesztések támogatása (20. cím, 24. alcím, 19. jogcímcsoport) 6 146,5
Szombathelyi sportcélú beruházások támogatása (Szombathelyi Haladás Stadion fejlesztésének támogatása) (20. cím, 24. alcím, 20. jogcímcsoport) 4 974,2
A 2021. évi Úszó-, Vízilabda-, Műugró, Műúszó és Nyíltvízi Világbajnokság megrendezéséhez kötődő sportlétesítmény-fejlesztések támogatása (20. cím, 24. alcím, 19. jogcímcsoport) 6 146,5
Szombathelyi sportcélú beruházások támogatása (Szombathelyi Haladás Stadion fejlesztésének támogatása) (20. cím, 24. alcím, 20. jogcímcsoport) 4 974,2
Székesfehérvári Sóstói Stadion fejlesztésének támogatása (20. cím, 24. alcím, 21. jogcímcsoport) 4 500,0
Diósgyőri Stadion fejlesztésének támogatása (20. cím, 24. alcím, 22. jogcímcsoport) 2 750,0
Tornaterem-építési program (20. cím, 24. alcím, 29. jogcímcsoport) 3 000,0
Tanuszoda-fejlesztési program (20. cím, 24. alcím, 30. jogcímcsoport) 3 000,0
A nyugat-magyarországi utánpótlás-nevelési centrum beruházása (20. cím, 24. alcím, 31. jogcímcsoport) 2 435,9
A dél-pesti utánpótlás-nevelési centrum beruházása (20. cím, 24. alcím, 32. jogcímcsoport) 2 185,2
A pécsi Nemzeti Kosárlabda Akadémia beruházás (20. cím, 24. alcím, 33. jogcímcsoport) 1 722,2
Gödöllői uszoda beruházás (20. cím, 24. alcím, 34. jogcímcsoport) 3 474,9
Tatabányai multifunkcionális csarnok beruházás (20. cím, 24. alcím, 35. jogcímcsoport) 300,0
Kiemelt sportegyesületek sportlétesítmény-fejlesztéseinek támogatása (20. cím, 24. alcím, 36. jogcímcsoport) 3 997,5
Nevelési, oktatási intézmények felújítása, beruházása (20. cím, 25. alcím, 13. jogcímcsoport) 3 000,0
Győri Evangélikus Egyházközség Insula Lutherana fejlesztése (20. cím, 25. alcím, 19. jogcímcsoport) 950,0
Izsáki iskola beruházás (20. cím, 25. alcím, 20. jogcímcsoport) 4 479,0
Dunakeszi iskola beruházás (20. cím, 25. alcím, 21. jogcímcsoport) 4 698,0
Liget Budapest projekt előkészítése és megvalósítása (20. cím, 50. alcím, 7. jogcímcsoport) 8,8
Egyházi épített örökség védelme és egyéb beruházások (20. cím, 55. alcím, 7. jogcímcsoport) 1 350,0
Lakitelek Népfőiskola épületeinek rekonstrukciója és fejlesztése (20. cím, 55. alcím, 10. jogcímcsoport) 2 000,0
A debreceni református oktatási-nevelési intézményrendszer infrastrukturális fejlesztése (20. cím, 55. alcím, 11. jogcímcsoport) 1 147,0
Határon túli egyházi köznevelési intézmények fejlesztésének támogatása (20. cím, 55. alcím, 13. jogcímcsoport) 300,0
A soproni Szent Orsolya Római Katolikus Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium rekonstrukciója (20. cím, 55. alcím, 16. jogcímcsoport) 276,0
A Karácsfalvai Sztojka Sándor Görögkatolikus Líceum kollégiumbővítése és tornaterem építése (20. cím, 55. alcím, 17. jogcímcsoport) 120,0
A székesfehérvári Szent István Bazilika rekonstrukciója (20. cím, 55. alcím, 18. jogcímcsoport) 293,6
A Gödöllői Premontrei Perjelség által hangverseny- és előadóterem létrehozása (20. cím, 55. alcím, 19. jogcímcsoport) 50,0
A zsámbéki Josephinum épület felújításának befejező munkálatai (20. cím, 55. alcím, 20. jogcímcsoport) 86,0
XXXIII. MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA
MTA Bölcsészet és Társadalomtudományok Kutatóháza létrehozása (7. cím, 15. alcím) 2 400,0
XLIII. AZ ÁLLAMI VAGYONNAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK
Az MNV Zrt. ingatlan-beruházásai, ingatlanvásárlásai (2. cím, 1. alcím, 1. jogcímcsoport, 2. jogcím) 21 965,0
Ferencvárosi labdarúgó stadion fejlesztése (2. cím, 1. alcím, 1. jogcímcsoport, 3. jogcím) 60,0
A 2015. évi Milánói Világkiállítás magyar pavilonjának megvalósításával kapcsolatos kiadások(2. cím, 1. alcím, 5. jogcímcsoport) 1 000,0
Nemzeti Lovarda fejlesztésével kapcsolatos kiadások (2. cím, 1. alcím, 8. jogcímcsoport) 1 400,0
BEVÉTEL: 201 492,4
XLIII. AZ ÁLLAMI VAGYONNAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK
Az állami vagyonnal kapcsolatos bevételek egyes értékesítési és hasznosítási bevételei 201 492,4