Fűszerpaprika Kutató-Fejlesztő Nonprofit | x | |||||||||||||||||||||
Közhasznú Kft. | ||||||||||||||||||||||
Zöldségtermesztési Kutató Intézet Zrt. | x | |||||||||||||||||||||
magángazdálkodók | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |||||||||||||
OKTATÁSI ÉS KUTATÁSI INTÉZMÉNYEK | ||||||||||||||||||||||
felsőoktatási intézmények | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | ||||||||||
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet | x | |||||||||||||||||||||
Magyar Tudományos Akadémia, háttérintézményei | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |||||||||||
szőlészeti és borászati kutatóintézetek (Badacsony, Eger, Kecskemét, Pécs, Tokaj) | x | |||||||||||||||||||||
közgyűjtemények, gyűjteményes kertek | x | x | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
CIVIL SZERVEZETEK, SZÖVETSÉGEK, TÁRSASÁGOK | ||||||||||||||||||||||
természetvédelmi civil szervezetek | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |||||||||
Magyar Turisztikai Desztináció Menedzsment Szövetség | x | |||||||||||||||||||||
Magyar Nemzeti Agrárgazdasági Kamara | x | |||||||||||||||||||||
Vadászatra jogosultak | x | x | ||||||||||||||||||||
Halászatra jogosultak | x | |||||||||||||||||||||
Magyar Állattenyésztők Szövetsége | x | x | ||||||||||||||||||||
Magyar Akvakultúra Szövetség | x | |||||||||||||||||||||
Magyar Haltermelők és Halászati Vízterület- hasznosítók Szövetsége | x | |||||||||||||||||||||
Magyar Arborétumok és Botanikus Kertek Szövetsége | x | x | x | x | x | x | ||||||||||||||||
Magyar Állatkertek Szövetsége | x | x | x |
6. táblázat: A Nemzeti Biodiverzitás Stratégia célkitűzéseinek megvalósításában érintett szereplők (2013)
A 2020-ig szóló jövőkép teljesítése érdekében alapvetően fontos, hogy a Nemzeti Biodiverzitás Stratégia végrehajtását azonnal el kell kezdeni.
A Stratégia végrehajtásának, a szükséges beavatkozások megvalósításának intézményi és személyi feltételeit elsősorban a kormányzat biztosítja, a minisztériumok közti munkamegosztásra építve. A Kormány irányítja a biológiai sokféleség megőrzésével kapcsolatos állami feladatok végrehajtását, meghatározza és összehangolja a minisztériumok és a Kormánynak közvetlenül alárendelt szervek ezirányú tevékenységét. Ugyanakkor a célok elérése érdekében kiemelten fontos valamennyi érintett társadalmi csoport – így kiemelten az önkormányzatok, a gazdasági szféra és a lakosság – részvétele a feladatok megvalósításában.
A Stratégia megvalósításának személyi feltételei alapvetően adottak. A Stratégia végrehajtásának és a nyomon követés folytonosságának, továbbá az értékeléshez szükséges információbázisok biztosítása érdekében fontos szempont a kormányzat szakpolitikai intézményeivel való megfelelő szintű együttműködés biztosítása, a tárcák háttérintézményi szakértői bázisának, valamint az intézményi és szakértői kapcsolatrendszer megerősítése. A Stratégia személyi feltételeinek biztosítása szorosan összefügg a Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Programmal.
A Stratégia végrehajtását, a célkitűzések és az intézkedések hatékonyságát, a szakmai teljesítményeket folyamatosan értékelni szükséges, az intézkedések megfelelőségét szükség esetén felül kell vizsgálni. A Stratégia megvalósulásának nyomon követése az egyes célkitűzéseknél feltüntetett indikátorok segítségével történik, ezért az indikátorok alapján adat- és információgyűjtésre, valamint ezek elemzésére van szükség.
A Stratégia megvalósulásáról közbenső értékelést kell készíteni 2017-ben, majd a megvalósítási időtáv végét követő egy éven belül, 2021-ben utólagos értékelést kell készíteni.
Ezeket a beszámolókat a Biológiai Sokféleség Egyezmény hazai honlapján (http://www.biodiv.hu/) nyilvánosan elérhetővé kell tenni.
A végrehajtás értékelésének és nyomon követésének személyi feltételeit a természetvédelemért felelős tárca biztosítja, az érintett tárcákkal, intézményekkel együttműködve.