1 | Beruházás | ||||||||||||||
2 | Statisztikai adatgyűjtés és -feldolgozás beruházásai | 430,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
4 | Kormányzati beruházás | 430,0 | |||||||||||||
2 | Az Európai Unióhoz való csatlakozás „Statisztika” nemzeti programja és kormányzati feladatai | ||||||||||||||
1 | ACQUIS átvételének nemzeti programja | 748,6 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 121,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 39,5 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 467,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 121,1 | |||||||||||||
2 | PHARE támogatással megvalósuló programok | ||||||||||||||
2 | HU 0101–02 Az egészségügy finanszírozási rendszere | ||||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 85,5 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 85,5 | |||||||||||||
3 | INTRASTAT | ||||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 78,2 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 78,2 | |||||||||||||
10 | Fejezeti tartalék | 10,0 | 10,0 | ||||||||||||
XXXI. fejezet összesen: | 13 287,4 | 1 102,4 | 12 185,0 |
Millió forintban | |||||||||||||||
Cím- szám | Alcím- szám | Jog- cím- cso- port- szám | Jog- cím- szám | Elő- irány- zat- cso- port- szám | Kie- melt elő- irány- zat- szám | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- cso- port- név | Jog- cím- név | Elő- irány- zat- cso- port- név | FEJEZET | 2003. évi előirányzat | |||
Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | ||||||||||||
1 | MTA Titkársága | ||||||||||||||
1 | MTA Titkárság Igazgatása | 892,3 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 24,0 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 596,1 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 186,2 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 130,0 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 4,0 | |||||||||||||
3 | Kölcsönök | 10,0 | 10,0 | ||||||||||||
2 | MTA Doktori Tanács Titkársága | 2 768,5 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 24,0 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 2 484,5 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 278,9 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 29,1 | |||||||||||||
3 | Akadémikusi tiszteletdíjak és hozzátartozói ellátási díjak | 1 707,8 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 1 540,6 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 166,5 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 0,7 | |||||||||||||
2 | MTA Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia | 16,4 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 2,2 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 9,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 2,7 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 6,3 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 0,6 | |||||||||||||
3 | MTA Könyvtára | 553,4 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 25,0 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 240,5 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 81,1 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 170,3 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 1,0 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 85,5 | |||||||||||||
4 | MTA Matematikai és természettudományi kutatóintézetek | 7 855,4 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 4 321,6 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 5 992,8 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 1 862,3 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 3 979,1 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 31,6 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | 350,4 | |||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 632,9 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 26,7 | |||||||||||||
3 | Kölcsönök | 2,0 | |||||||||||||
5 | MTA Élettudományi kutatóintézetek | 4 201,7 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 2 122,2 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 3 342,4 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 1 079,7 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 1 775,9 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 28,1 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | 497,0 | |||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 570,6 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 20,4 | |||||||||||||
3 | Egyéb intézményi felhalmozási kiadások | 0,7 | |||||||||||||
3 | Kölcsönök | 4,8 | 1,7 | ||||||||||||
6 | MTA Társadalomtudományi kutatóintézetek | 3 843,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 1 342,0 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 2 971,7 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 945,1 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 1 186,1 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 3,5 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | 71,4 | |||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 147,5 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 2,4 | |||||||||||||
3 | Egyéb intézményi felhalmozási kiadások | 0,1 | |||||||||||||
7 | MTA Területi akadémiai központok | 152,1 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 51,6 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 97,5 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 33,2 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 57,5 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 0,4 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
2 | Felújítás | 15,1 | |||||||||||||
8 | MTA Kutatást kiszolgáló szervek | 1 247,2 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 383,8 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 491,2 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 153,9 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 790,8 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 12,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 1,6 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 181,5 | |||||||||||||
9 | MTA Támogatott kutatóhelyek Irodája | 2 183,3 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 241,3 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 1 599,4 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 522,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 289,9 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 8,1 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | 51,5 | |||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 56,7 | |||||||||||||
10 | MTA Jóléti intézmények | 282,4 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 183,1 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 189,4 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 65,5 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 182,6 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 1,5 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 0,5 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 26,0 | |||||||||||||
11 | OTKA Iroda | 331,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 189,4 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 60,1 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 66,5 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 15,0 | |||||||||||||
12 | Fejezeti kezelésű előirányzatok | ||||||||||||||
1 | Beruházás | ||||||||||||||
1 | Alapkutatás beruházásai | 300,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
4 | Kormányzati beruházás | 300,0 | |||||||||||||
2 | Ágazati célelőirányzatok | ||||||||||||||
1 | Tudós társaságok támogatása | 27,1 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 27,1 | |||||||||||||
2 | Tudományos könyv- és folyóirat kiadás | 157,5 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 25,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 7,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 24,0 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 101,5 | |||||||||||||
3 | Fiatal kutatók pályázatos támogatása | 887,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 666,3 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 220,7 | |||||||||||||
5 | Nemzeti Stratégiai Kutatások | 106,9 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 64,9 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 22,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 15,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 5,0 | |||||||||||||
6 | Akadémiai Kutatási Pályázatok Forrása | 126,1 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 51,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelőjárulékok | 17,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 13,1 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 40,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 5,0 | |||||||||||||
8 | Nagy Imre Emlékház működtetésének alapítványi támogatása | 34,3 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 34,3 | |||||||||||||
10 | Határon túli magyar tudósok kutatásainak támogatása | ||||||||||||||
1 | Határon túli magyar tudósok támogatása | 47,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 40,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 7,0 | |||||||||||||
2 | Arany János Közalapítvány támogatása | 100,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 100,0 | |||||||||||||
13 | Szakmai feladatok teljesítése | 653,5 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 135,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 39,8 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 78,7 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 400,0 | |||||||||||||
14 | Intézményekhez le nem bontott bevétel | ||||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 4 608,5 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 1 871,2 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 557,1 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 1 830,2 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 20,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 240,0 | |||||||||||||
3 | Egyéb intézményi felhalmozási kiadások | 100,0 | |||||||||||||
3 | Kölcsönök | 10,0 | |||||||||||||
3 | Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok | ||||||||||||||
1 | Kutatási témapályázatok | 6 200,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 2 400,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 600,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 2 800,0 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 100,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 300,0 | |||||||||||||
2 | Műszerpályázat | 500,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 500,0 | |||||||||||||
4 | Bolyai ösztöndíj | ||||||||||||||
1 | Senior kutatók ösztöndíja | 829,9 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 630,9 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 183,0 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 16,0 | |||||||||||||
5 | Központi kezelésű felújítások | 441,6 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
2 | Felújítás | 441,6 | |||||||||||||
10 | Fejezeti tartalék | 50,0 | 50,0 | ||||||||||||
XXXIII. fejezet összesen: | 50 816,7 | 14 321,3 | 36 495,4 |
Millió forintban | |||||||||||||||
Cím- szám | Alcím- szám | Jog- cím- cso- port- szám | Jog- cím- szám | Elő- irány- zat- cso- port- szám | Kie- melt elő- irány- zat- szám | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- cso- port- név | Jog- cím- név | Elő- irány- zat- cso- port- név | FEJEZET | 2003. évi előirányzat | |||
Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | ||||||||||||
1 | Történeti Hivatal igazgatása | 493,5 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 3,0 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 257,6 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 86,3 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 95,6 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 38,0 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 15,0 | |||||||||||||
3 | Kölcsönök | 4,0 | |||||||||||||
XXXIV. fejezet összesen: | 496,5 | 3,0 | 493,5 |
Millió forintban | |||||||||||||||
Cím- szám | Alcím- szám | Jog- cím- cso- port- szám | Jog- cím- szám | Elő- irány- zat- cso- port- szám | Kie- melt elő- irány- zat- szám | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- cso- port- név | Jog- cím- név | Elő- irány- zat- cso- port- név | FEJEZET | 2003. évi előirányzat | |||
Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | ||||||||||||
1 | Devizában fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Devizahitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Nemzetközi pénzügyi szervezetektől és külföldi pénzintézetektől felvett hitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Világbanki hitelek elszámolásai | 5 165,2 | 374,3 | ||||||||||||
2 | EBB hitelek kamatelszámolásai | 4 693,4 | 144,9 | ||||||||||||
3 | KfW hitelek kamatelszámolásai | 1 636,6 | |||||||||||||
4 | ET Fejlesztési Bank hiteleinek kamatelszámolásai | 2 553,2 | |||||||||||||
5 | MÁV-tól 2000-ben átvállalt hitelek kamatelszámolása | 617,3 | |||||||||||||
6 | MÁV-tól és a GySEV-től 2002-ben átvállalt hitelek kamatelszámolásai | 2 117,4 | |||||||||||||
2 | 1999-től felvett devizahitelek kamatelszámolásai | 4 127,0 | |||||||||||||
3 | Belföldi devizahitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | 1997-ben átváltott devizaadósság kamatelszámolásai | 59 884,5 | |||||||||||||
2 | MÁV-tól 2002-ben átvállalt hitel kamatelszámolásai | 598,6 | |||||||||||||
2 | Devizakötvények kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | 1999-től kibocsátott devizakötvények kamatelszámolásai | 43 903,6 | |||||||||||||
2 | Angol és amerikai kötvények kamatelszámolásai | 9,3 | |||||||||||||
3 | Devizaszámla kamatelszámolásai | 245,4 | |||||||||||||
2 | A forintban fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Forinthitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | MNB hitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Költségvetési hiányt finanszírozó hitelek kamatelszámolásai | 3 204,5 | |||||||||||||
2 | Nemzetközi pénzügyi intézményekben vállalt alaptőke-részesedési hitelek kamatelszámolásai | 226,7 | |||||||||||||
3 | ÁFI-tól átvett refinanszírozási hitelek kamatelszámolásai | 4 367,7 | |||||||||||||
4 | Állami forgóalap-létesítési hitelek kamatelszámolásai | 1 156,3 | |||||||||||||
2 | Egyéb hitelek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Útalaptól átvállalt hitel kamatelszámolása | 543,0 | |||||||||||||
3 | Állami kölcsön kamatelszámolása | 5,0 | |||||||||||||
2 | Államkötvények kamatelszámolása | ||||||||||||||
1 | Piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Hiányt finanszírozó és adósságmegújító államkötvények kamatelszámolásai | 336 500,8 | |||||||||||||
2 | Társadalombiztosítási alapok hiányait finanszírozó államkötvények kamatelszámolása | 2 705,3 | |||||||||||||
3 | Kincstári takarékkötvény kamatelszámolásai | 3 023,1 | |||||||||||||
4 | Államkötvények felhalmozott kamatelszámolása | 22 724,8 | |||||||||||||
2 | Nem piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolása | ||||||||||||||
1 | Lakással kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai | 4 008,7 | |||||||||||||
2 | Konszolidációval kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai | 23 520,5 | |||||||||||||
3 | Rubelkövetelések megvásárlását fedező államkötvények kamatelszámolásai | 2 279,1 | |||||||||||||
4 | Kamatmentes adósság kötvényesítésével kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai | 30 044,5 | |||||||||||||
5 | Postabank Rt.-nek átadott államkötvények kamatelszámolásai | 7 429,7 | |||||||||||||
6 | ÁPV Rt. gázközművek miatti tartalékfeltöltését fedező kötvény kamata | 1 645,5 | |||||||||||||
7 | Alárendelt kölcsöntőke-kötvény kamatelszámolása | 1 447,6 | |||||||||||||
3 | Kincstárjegyek kamatelszámolásai | ||||||||||||||
1 | Diszkont kincstárjegyek kamatelszámolása | 120 421,3 | |||||||||||||
2 | Lakossági kincstárjegyek kamatelszámolása | 49 025,0 | |||||||||||||
4 | Kincstári egységes számla forintbetét kamatelszámolásai | 33 592,1 | |||||||||||||
3 | Adósság- és követeléskezelés egyéb kiadásai | ||||||||||||||
1 | Jutalékok és egyéb költségek | ||||||||||||||
1 | Deviza elszámolások | 2 136,5 | |||||||||||||
2 | Forint elszámolások | 7 094,8 | |||||||||||||
2 | Állampapírok értékesítését támogató kommunikációs kiadások | 800,0 | |||||||||||||
4 | Követeléskezelés költségei | 120,0 | |||||||||||||
4 | Tőke követelések visszatérülése | ||||||||||||||
1 | Kormányhitelek visszatérülése | 30 000,0 | |||||||||||||
2 | Nemzetközi pénzügyi szervezetek és külföldi pénzintézetek belföldre kihelyezett hiteleinek tőke-visszatérülése | ||||||||||||||
1 | Világbanki hitelek tőke-visszatérülése | 1 053,9 | |||||||||||||
2 | EBB hitelek tőke-visszatérülése | 819,4 | |||||||||||||
3 | OECF hitel tőke-visszatérülése | 225,9 | |||||||||||||
3 | Állami kölcsön tőke-visszatérülése | 3,0 | |||||||||||||
4 | Állami alapjuttatás járadéka | 1 800,0 | |||||||||||||
XLI. fejezet összesen: | 725 559,1 | 92 436,3 | |||||||||||||
KIADÁSI FŐÖSSZEG: | 5 310 575,4 | ||||||||||||||
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 4 741 603,7 | ||||||||||||||
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: | –568 971,7 |
Millió forintban | ||
BEVÉTELEK | 2003. évi előirányzat | |
GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK BEFIZETÉSEI | ||
Társasági adó (pénzintézetek nélkül) | 373 800,0 | |
Egyszerűsített vállalkozói adó | 16 000,0 | |
Bányajáradék | 16 000,0 | |
Vám és importbefizetések | 145 000,0 | |
Játékadó | 47 763,6 | |
Egyéb befizetések | 20 010,0 | |
Összesen: | 618 573,6 | |
FOGYASZTÁSHOZ KAPCSOLT ADÓK | ||
Általános forgalmi adó | 1 587 000,0 | |
Jövedéki és fogyasztási adó | 640 200,0 | |
Összesen: | 2 227 200,0 | |
LAKOSSÁG BEFIZETÉSEI | ||
Személyi jövedelemadó | 970 809,4 | |
Adóbefizetések | 7 000,0 | |
Illeték befizetések | 74 700,0 | |
Összesen: | 1 052 509,4 | |
EGYÉB KÖZPONTOSÍTOTT BEVÉTELEK | 58 760,0 | |
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK SAJÁT BEVÉTELEI | 534 442,4 | |
TÁMOGATÁSI CÉLPROGRAMOK SAJÁT BEVÉTELEI | 2 591,0 | |
KÖZPONTI BERUHÁZÁSOK SAJÁT BEVÉTELEI | 1 954,0 | |
Összesen: | 538 987,4 | |
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEKTŐL SZÁRMAZÓ BEFIZETÉSEK | 26 000,0 | |
HELYI ÖNKORMÁNYZATOK BEFIZETÉSEI | 5 600,0 | |
ELKÜLÖNÍTETT ÁLLAMI PÉNZALAPOK BEFIZETÉSEI | 49 410,0 | |
ÁLLAMI KINCSTÁRI VAGYONNAL KAPCSOLATOS BEFIZETÉSEK | 19 657,0 | |
PÉNZINTÉZETEK TÁRSASÁGI ADÓJA | 42 500,0 | |
MAGYAR NEMZETI BANK BEFIZETÉSE | ||
EGYÉB BEVÉTELEK | 9 970,0 | |
ADÓSSÁGSZOLGÁLATTAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK | 92 436,3 | |
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 4 741 603,7 | |
A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS HIÁNYA: | 568 971,7 | |
KIADÁSOK | 2003. évi előirányzat | |
GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK TÁMOGATÁSA | ||
Egyedi és normatív támogatás | 99 850,0 | |
Egyéb támogatás | 300,0 | |
Együtt: | 100 150,0 | |
Agrárgazdaság támogatása | ||
Piacra jutási támogatás | 43 000,0 | |
Agrártermelési támogatás | 75 470,0 | |
Együtt: | 118 470,0 | |
Közszolgálati műsorszolgáltatás támogatása | 42 396,1 | |
Összesen: | 261 016,1 | |
FOGYASZTÓI ÁRKIEGÉSZÍTÉS | 104 000,0 | |
LAKÁSTÁMOGATÁSOK | 81 571,2 | |
GARANCIA ÉS HOZZÁJÁRULÁS A TB-ALAPOK KIADÁSAIHOZ TB KÖZREMŰKÖDÉSÉVEL FOLYÓSÍTOTT ELLÁTÁSOK | 265 670,1 | |
Családi támogatások | 290 500,0 | |
Jövedelempótló és jövedelem kiegészítő szociális támogatások | 119 100,0 | |
Különféle jogcímen adott térítések | 23 400,0 | |
Összesen: | 433 000,0 | |
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK | ||
Költségvetési szervek támogatással fedezett kiadásai | 1 847 748,7 | |
Költségvetési szervek saját bevétellel fedezett kiadásai | 534 442,4 | |
Együtt: | 2 382 191,1 | |
Támogatási célprogramok támogatással fedezett kiadásai | 166 651,9 | |
Támogatási célprogramok saját bevétellel fedezett kiadásai | 2 591,0 | |
Együtt: | 169 242,9 | |
Központi beruházások támogatással fedezett kiadásai | 75 922,5 | |
Központi beruházások saját bevétellel fedezett kiadásai | 1 954,0 | |
Együtt: | 77 876,5 | |
Összesen: | 2 629 310,5 | |
TÁRSADALMI ÖNSZERVEZŐDÉSEK TÁMOGATÁSA | 2 658,9 | |
HELYI ÖNKORMÁNYZATOK TÁMOGATÁSA | 726 365,4 | |
ELKÜLÖNÍTETT ÁLLAMI PÉNZALAPOK TÁMOGATÁSA | 2 448,4 | |
NEMZETKÖZI PÉNZÜGYI KAPCSOLATOK KIADÁSAI | 2 202,7 | |
ADÓSSÁGSZOLGÁLAT, KAMATTÉRÍTÉS | 725 559,1 | |
MNB ELSZÁMOLÁSOKKAL KAPCSOLATOS KIADÁS | ||
EGYÉB KIADÁSOK | 12 141,0 | |
ÁLTALÁNOS TARTALÉK | 27 100,0 | |
CÉLTARTALÉKOK | 11 400,0 | |
KORMÁNYZATI RENDKÍVÜLI KIADÁSOK | 16 482,0 | |
ÁLLAM ÁLTAL VÁLLALT KEZESSÉG ÉRVÉNYESÍTÉSE: | 9 650,0 | |
KIADÁSI FŐÖSSZEG: | 5 310 575,4 |
1. Községek általános feladatai
Fajlagos összeg: | 15 000 forint/lakos, | |
de legalább 1 000 000 forint, | ||
és legfeljebb 3 000 000 forint községenként, azonban ahol a lakosságszám nem éri el az 500 főt, ott községenként legfeljebb 5 000 000 forint. |
Legalább 2 000 000 forint hozzájárulás illeti meg az önkormányzatot, amennyiben közigazgatási feladatait egész évben körjegyzőség formájában látja el.
2. Települési igazgatási, kommunális és sportfeladatok
Fajlagos összeg: | 2261 forint/lakos |
A hozzájárulás a települési önkormányzatot az igazgatási, sport, kommunális, út-, hídfenntartási, valamint a településüzemeltetés során jelentkező egyéb kiadásaihoz a lakosságszám szerint illeti meg.
3. Körjegyzőség működésével kapcsolatos feladatok
a) Alap-hozzájárulás
Fajlagos összeg: | 296 152 forint/körjegyzőség/hónap |
b) Ösztönző hozzájárulás
Az alap-hozzájáruláson túl illeti meg:
ba) a két községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1000 főt,
Fajlagos összeg: | 262 912 forint/hónap |
bb) a három vagy négy községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma nem éri el az 1000 főt,
Fajlagos összeg: | 204 487 forint/hónap |
bc) a három vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1000 főt, illetve az öt vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó együttes lakosságszám nem éri el az 1000 főt,
Fajlagos összeg: | 408 975 forint/hónap |
bd) a nagyközségi, városi (megyei jogú városi) székhelyű körjegyzőséget a székhelyhez kapcsolódó második és minden további, de legfeljebb nyolc község után.
Fajlagos összeg: | 146 062 forint/hónap |
Az ösztönző hozzájárulás egy jogcímen, a lakosságszám szerint vehető igénybe.
Körjegyzőségnek tekintendő a társult képviselő-testület hivatala is.
A hozzájárulást a körjegyzőség (a társult képviselő-testület, a körjegyzői feladatokat ellátó nagyközség, város) székhelye szerinti önkormányzat veheti igénybe. Az igénylésnél, illetve az év végi elszámolásánál
– az év közben megalakuló körjegyzőség a megalakulást követő hónap első napjától,
– az év során megszűnő körjegyzőség a megszűnés hónapjáig bezárólag vehető figyelembe.
Amennyiben az önkormányzat 6 hónapot meghaladóan nem rendelkezik kinevezett körjegyzővel, e hozzájárulás időarányos része nem illeti meg. Ez érvényes abban az esetben is, ha a 6 hónap a költségvetési évet megelőző évben kezdődik. Új körjegyző kinevezése esetén az első betöltött teljes hónaptól jár az időarányos hozzájárulás.
4. Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok
Fajlagos összeg: | 3862 forint/külterületi lakos |
A hozzájárulás a lakott külterülettel rendelkező települési önkormányzatokat a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal által számított 2002. augusztusi állapotra az önkormányzat adatszolgáltatása alapján kimutatott külterületi lakosok száma szerint illeti meg.
5. Körzeti igazgatási feladatok
a) Fajlagos összeg: | 6 837 090 forint/körzetközpont | |
b) Fajlagos összeg: | 510 forint, az egyes okmányirodák 2001. október 1.–2002. szeptember 30. közötti egyévi ügyiratszáma után, de legalább a munkaállomások 2002. október 31-ei száma szorozva 1 500 000 forinttal | |
c) Fajlagos összeg: | 420 forint/lakos | |
d) Fajlagos összeg: | 124 forint/lakos |
Az a)–c) pontban szereplő hozzájárulás a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 106. § (2) bekezdésében, valamint az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Étv.) 52. §-ának (2) bekezdésében hivatkozott kormányrendeletben kijelölt önkormányzatok elsőfokú gyámügyi, egyes gyermekvédelmi, szociális, valamint építésügyi igazgatási feladataihoz, továbbá a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló az 1992. évi LXVI. törvény 7/A §-ában meghatározottak szerint az okmányirodák működéséhez kapcsolódik. Ez tartalmazza az ellátási körzetben a cselekvőképességet korlátozó vagy kizáró gondnokság alatt álló személyek törvényes képviseletét ellátó hivatásos gondnokok foglalkoztatásához kapcsolódó hozzájárulást is.
A b) pontban szereplő hozzájárulás a helyi önkormányzatokat az okmányirodák működési kiadásaihoz a feldolgozott ügyeknek és/vagy a munkaállomásoknak a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal által rendelkezésre bocsátott száma szerint illeti meg.
A c) pontban szereplő hozzájárulás a kormányrendeletek által kijelölt városi, fővárosi, kerületi önkormányzatot az ellátási körzet lakosságszáma szerint a gyám- és építésügyi igazgatási feladatai tekintetében illeti meg. Ezt az összeget az érintett körzetre vonatkozóan csökkenti a d) pontban megjelölt önkormányzatokat megillető állami hozzájárulás.
A d) pontban szereplő hozzájárulás – lakosságszám szerint – azon települési önkormányzatokat illeti meg, amelyek saját kezdeményezésükre az Étv. 52. §-ának (3) bekezdésében foglaltak alapján a Kormánytól engedélyt kapnak a hivatkozott törvény 52. §-ának (2) bekezdése szerinti építésügyi hatósági jogkör ellátására. Ezeket az önkormányzatokat az a) és c) pontban foglalt állami hozzájárulás nem illeti meg.
6. Megyei, fővárosi igazgatási és sportfeladatok
Fajlagos összeg: | 250 forint/lakos |
A hozzájárulás a megyei, fővárosi önkormányzatot igazgatási, területi honvédelmi igazgatási, sport-, valamint területfejlesztési informatikai feladatainak kiadásaihoz a lakosságszám szerint illeti meg.
7. Üdülőhelyi feladatok
Fajlagos összeg: | 2 forint/idegenforgalmi adóforint |
A hozzájárulás az üdülővendégek tartózkodási ideje alapján beszedett idegenforgalmi adó minden forintjához 2 forint. Késedelmi pótlék, bírság, illetve üdülőépület utáni idegenforgalmi adó alapján nem igényelhető a hozzájárulás.
8. A társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve súlyos foglalkoztatási gondokkal küzdő települési önkormányzatok kiadásaihoz történő hozzájárulás
Fajlagos összeg: | 3400 forint/lakos |
A hozzájárulás a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve az országos átlagot jelentősen meghaladó munkanélküliséggel sújtott települések jegyzékéről szóló – 2003. január 1-jétől hatályos – kormányrendelet által meghatározott települések önkormányzatait a lakosságszám szerint illeti meg. A fajlagos összeg 50%-a illeti meg azon önkormányzatokat, melyek 2003. évben a kormányrendeletben már nem szerepelnek, de 2002. évben jogosultak voltak ezen hozzájárulásra.
9. Pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátások
Fajlagos összeg: | 3300–15 000 forint/lakos |
A hozzájárulás a települési önkormányzatok által külön jogszabály alapján nyújtható pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátásokhoz, az egyes ellátásokhoz tartozó és az önkormányzatokat terhelő különféle járulék- és hozzájárulás-fizetési kötelezettségekhez, valamint a közcélú munka szervezésének igazgatási feladataihoz kapcsolódik.
E feladatok különösen: a rendszeres gyermekvédelmi támogatásnak, a rendszeres szociális segélynek, az időskorúak járadékának, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (a továbbiakban: Szt.) 41. § (1) bekezdésében szabályozott ápolási díjnak és az utána fizetendő nyugdíjbiztosítási járuléknak, az adósságcsökkentési támogatásnak, az adósságkezelési szolgáltatáshoz kapcsolódó lakásfenntartási támogatásnak, a tartósan munkanélküliek jövedelempótló támogatásának és az ezen ellátottak után fizetendő egészségügyi hozzájárulásnak a 10%-a, a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, az Szt. 41. § (4) bekezdésében szabályozott ápolási díj és nyugdíjbiztosítási járuléka, a lakásfenntartási támogatás, az átmeneti (krízis-) segélyezés, a temetési segély, a köztemetés, a közgyógyellátás, valamint a gyermekek napközbeni ellátása keretében nyújtott étkeztetés térítési díjának szociális alapon történő egyedi mérséklése vagy elengedése.
A települési önkormányzatokat ez az összeg a lakosságszám alapján a települések szociális jellemzőiből képzett mutatószám szerint differenciáltan illeti meg.
A mutatószám kialakításában:
– 30%-os súllyal a kiegészítő családi pótlékban részesülőknek a 2002. március, június és szeptember havi létszámadatokból számított átlagának,
– 20%-os súllyal a 60 éves és idősebb korcsoportba tartozók számának,
– 30%-os súllyal a rendszeres szociális segélyben részesülőknek a települési önkormányzatok visszaigénylése alapján nyilvántartott, valamint a közcélú foglalkoztatásban részt vevőknek a 2002. március, június és szeptember havi együttes létszámadataiból számított átlagának,
– 20%-os súllyal a 18–59 éves korcsoportba tartozó, személyi jövedelemadót nem fizetők számának a 2001. évi adóbevallások összesítése alapján számított lakosságszámon belüli
részaránya szerepel.
10. A lakáshoz jutás feladatai
Fajlagos összeg: | 1100–2100 forint/lakos, de legalább 200 000 forint/település |
A hozzájárulás a települési önkormányzatokat az állampolgárok lakáshoz jutásának támogatásához lakosságszámuk alapján, a települések szociális és lakásellátottsági, valamint lakás-közművesítettségi jellemzőiből képzett mutatószám szerint differenciáltan illeti meg.
A mutatószám kialakításában szerepelnek:
– 15%-os súllyal a 18–59 éves korcsoportba tartozóknak,
– 30%-os súllyal a regisztrált munkanélküliek – 2001. november, és 2002. február, május és augusztus havi létszámadatokból számított – átlagának,
– 10%-os súllyal a 2000. és 2001. évi polgári házasságkötéseknek,
– 5%-os súllyal a 2002. január 1-jén meglévő lakószobáknak, és
– 40%-os súllyal a csatornahálózatba be nem kapcsolt lakásoknak
a lakosságszámhoz viszonyított aránya.
11. Szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatási feladatok
a) Alap-hozzájárulás
Fajlagos összeg: | 1300 forint/lakos |
Az alap-hozzájárulás a települési önkormányzatoknak az Szt.-ben, valamint a Gyvt.-ben meghatározott szociális és gyermekjóléti alapellátási kötelezettségei körébe tartozó szolgáltatások és intézmények működési költségeihez kapcsolódik.
Ezek különösen: az étkeztetés, a házi segítségnyújtás, a családsegítés, a speciális alapellátási feladatok, a gyermekjóléti szolgáltatás.
Az alap-hozzájárulás a települési önkormányzatot lakosságszáma alapján illeti meg.
Az a települési önkormányzat, amely a bc) pont alatt szereplő gondozási központ működtetéséhez kapcsolódó kiegészítő hozzájárulást igénybe veszi, az alap-hozzájárulás összegének időarányosan 40%-ára jogosult.
b) Kiegészítő hozzájárulások
ba) Családsegítő és/vagy a gyermekjóléti szolgálat működtetése
Fajlagos összeg: | 520 forint/lakos |
A kiegészítő hozzájárulásra jogosult az a települési önkormányzat, amely külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelő családsegítő és/vagy gyermekjóléti szolgáltatást tart fenn, és együttesen megfelel az alábbi feltételeknek:
– a családsegítő és/vagy gyermekjóléti szolgálat önálló jogi személy vagy önálló jogi személyiséggel rendelkező intézmény erre a feladatra létrehozott szervezeti egysége,
– a szolgálat legalább 3 főt – ha mindkét szolgáltatást működteti, összesen legalább 5 főt – főállásban foglalkoztat,
– a feladat az intézmény alapító okiratában a tárgyévet megelőző év december 31-én szerepelt,
– a családsegítő, illetve a gyermekjóléti szolgálatot a tárgyévben is működteti, vagy a feladat ellátását az Szt. 120–122. §-a és/vagy a Gyvt. 97. §-ában foglaltak szerinti ellátási szerződés alapján biztosítja.
A kiegészítő hozzájárulás teljes összegét az a települési önkormányzat igényelheti, amely a meghatározott intézményi formában mind a családsegítés, mind a gyermekjóléti szolgáltatás feladatait ellátja, ha csak az egyik szolgáltatást működteti, a kiegészítő hozzájárulás 50%-a illeti meg.
Megilleti a támogatás a települési önkormányzatot akkor is, ha az előző feltételek mellett a családsegítő és/vagy gyermekjóléti szolgálatot – a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény (a továbbiakban: Ttv.) 8., 9. és 16. §-a szerint – intézményi társulás keretében működteti. A jogosultságot a közigazgatási hivatal vezetőjének nyilatkozatával kell igazolni, amelynek tartalmaznia kell, hogy a megállapodás törvényes.
A kiegészítő hozzájárulást az intézményt fenntartó települési önkormányzat a lakosságszám alapján veheti igénybe. Töredékévi működtetés esetén a hozzájárulás a működtetés megkezdését követő hónap 1-jétől, illetve megszűnése hónapjának utolsó napjáig jár. Társulás esetén a társulásban részt vevő önkormányzatok jogosultak a hozzájárulás igénybevételére.
bb) Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás működtetése
Fajlagos összeg: | 2 000 000 forint/szolgálat |
A kiegészítő hozzájárulásra jogosult az a települési önkormányzat, amely a falugondnoki, illetve tanyagondnoki szolgáltatást a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően tartja fenn, vagy ezen feladatot az Szt. 120.–122. §-a szerinti ellátási szerződés útján biztosítja, és megfelel az Szt. 60. §-a szerinti előírásoknak.
Megilleti a támogatás a települési önkormányzatot akkor is, ha az előző feltételek mellett a falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatást – a Ttv. 8., 9. és 16. §-a szerint – intézményi társulás keretében működteti. A jogosultságot a közigazgatási hivatal vezetőjének nyilatkozatával kell igazolni, amelynek tartalmaznia kell, hogy a megállapodás törvényes.
bc) Gondozási központ működtetése
Fajlagos összeg: | bca) 3 001 000 forint a 3000 főnél kisebb lakosságszámú települések esetén, | |
bcb) 4 001 700 forint a 3000 és 5000 fő közötti lakosságszámú települések esetén. |
A hozzájárulás teljes összegére az a települési önkormányzat jogosult, amely az Szt. 57/A. §-a alapján gondozási központot már a tárgyévet megelőző év december 31-én működtet, valamint megfelel az alábbi feltételek egyikének:
– a település lakosságszáma nem éri el a 3000 főt, és legalább 1 főállású (teljes munkaidőben dolgozó) házi gondozót foglalkoztatnak a gondozási központban,
– a település lakosságszáma 3000 fő vagy annál több, de nem haladja meg az 5000 főt, és legalább 3 főállású (teljes munkaidőben dolgozó) házi gondozót foglalkoztatnak a gondozási központban.
Megilleti a támogatás a települési önkormányzatot akkor is, ha az előző feltételek mellett a gondozási központot – a Ttv. 8., 9., 16. §-a szerinti – intézményi társulás keretében működteti.
Társulás esetén
– a gondozási központ székhelye szerinti önkormányzatot a bcb) pont alatti hozzájárulás illeti meg és számol el azzal,
– a foglalkoztatott házi gondozók számát tekintve legalább 3 főállású teljes munkaidőben dolgozót kell alkalmazni,
– további feltétel, hogy a támogatást igénylő önkormányzat rendelkezzen a társult önkormányzatoknak az a) pont alatti hozzájárulás 60%-ának lemondásáról szóló nyilatkozattal, valamint a közigazgatási hivatal vezetőjének nyilatkozatával a társulás törvényességéről.
A bc) pont alatti kiegészítő hozzájárulás igénybevétele mellett az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatási feladatokhoz kapcsolódó a) pont alatti hozzájárulás összegének időarányosan 40%-ára jogosult.
A b) pont alatti hozzájárulások teljes összege csak abban az esetben jár, ha a szolgáltatás a tárgyév egészében működik. Töredékévi működtetés esetén a hozzájárulás a működtetés megkezdését követő hónap 1-jétől, illetve megszűnése hónapjának utolsó napjáig jár.
Társulás esetén a működési engedély egy példányával a társulásban részt vevő valamennyi önkormányzatnak rendelkeznie kell a b) pontban szereplő kiegészítő hozzájárulások bármelyikének igénybevételénél.
bd) Támogató szolgálatok működtetése
Fajlagos összeg: | 10 000 000 forint/támogató szolgálat |
A kiegészítő hozzájárulásra jogosult az a települési önkormányzat, amely a támogató szolgálatot az Szt. 65/C. §-a alapján, valamint a külön jogszabályban foglalt szakmai követelmények szerint működteti, és legkésőbb 2003. július 31-étől legalább 4 főállású dolgozót foglalkoztat, továbbá a támogató szolgálatot 2002-ben is működtette, és ehhez az ESzCsM vagy a Fogyatékosok Közalapítványa támogatást nyújtott.
A támogatásra jogosultak továbbá azok az 50 000 lakosságszámnál nagyobb települési önkormányzatok, amelyek 2003-ban támogató szolgálatot hoznak létre, és 2003. július 31-én rendelkeznek működési engedéllyel.
Töredékévi működtetés esetén a hozzájárulás a működtetés megkezdését követő hónap 1-jétől, illetve megszűnése hónapjának utolsó napjáig jár.
A támogató szolgálat feladatait az önkormányzat az Szt. 120–122. §-a szerinti ellátási szerződés keretében is biztosíthatja.
12. Gyermekvédelmi szakellátás
a) Otthont nyújtó ellátás
Fajlagos összeg: | 794 000 forint/ellátott |
A hozzájárulás a Gyvt. alapján szervezett otthont nyújtó ellátásokhoz kapcsolódik, és a területi gyermekvédelmi szakszolgálatot fenntartó megyei/fővárosi önkormányzat veheti igénybe a gyámhatósági határozattal ideiglenes hatállyal elhelyezett, átmeneti vagy tartós nevelésbe vett (a továbbiakban együtt: otthont nyújtó ellátás), illetve intézeti elhelyezett és ideiglenes hatállyal beutalt 0–17 éves korúak után, akik
– nevelőszülőnél,
– gyermekotthonban,
– kollégiumban, externátusban,
– többcélú közoktatási intézményben (gyógypedagógiai nevelést és oktatást biztosító intézmény, diákotthon),
– fogyatékosok ápoló-gondozó otthonában,
– lakóotthonban,
– kórházban és egyéb egészségügyi intézményben,