Időállapot: közlönyállapot (2002.XII.26.)

2002. évi LXII. törvény - a Magyar Köztársaság 2003. évi költségvetéséről 12/15. oldal

1 Beruházás
2 Statisztikai adatgyűjtés és -feldolgozás beruházásai 430,0
2 Felhalmozási költségvetés
4 Kormányzati beruházás 430,0
2 Az Európai Unióhoz való csatlakozás „Statisztika” nemzeti programja és kormányzati feladatai
1 ACQUIS átvételének nemzeti programja 748,6
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 121,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 39,5
3 Dologi kiadások 467,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 121,1
2 PHARE támogatással megvalósuló programok
2 HU 0101–02 Az egészségügy finanszírozási rendszere
1 Működési költségvetés 85,5
3 Dologi kiadások 85,5
3 INTRASTAT
1 Működési költségvetés 78,2
3 Dologi kiadások 78,2
10 Fejezeti tartalék 10,0 10,0
XXXI. fejezet összesen: 13 287,4 1 102,4 12 185,0

XXXIII. MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA

Millió forintban


Cím-
szám


Alcím-
szám
Jog-
cím-
cso-
port-
szám

Jog-
cím-
szám
Elő-
irány-
zat-
cso-
port-
szám
Kie-
melt
elő-
irány-
zat-
szám


Cím-
név


Alcím-
név
Jog-
cím-
cso-
port-
név

Jog-
cím-
név
Elő-
irány-
zat-
cso-
port-
név


FEJEZET


2003. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Támogatás
1 MTA Titkársága
1 MTA Titkárság Igazgatása 892,3
1 Működési költségvetés 24,0
1 Személyi juttatások 596,1
2 Munkaadókat terhelő járulékok 186,2
3 Dologi kiadások 130,0
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 4,0
3 Kölcsönök 10,0 10,0
2 MTA Doktori Tanács Titkársága 2 768,5
1 Működési költségvetés 24,0
1 Személyi juttatások 2 484,5
2 Munkaadókat terhelő járulékok 278,9
3 Dologi kiadások 29,1
3 Akadémikusi tiszteletdíjak és hozzátartozói ellátási díjak 1 707,8
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 1 540,6
2 Munkaadókat terhelő járulékok 166,5
3 Dologi kiadások 0,7
2 MTA Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia 16,4
1 Működési költségvetés 2,2
1 Személyi juttatások 9,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 2,7
3 Dologi kiadások 6,3
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 0,6
3 MTA Könyvtára 553,4
1 Működési költségvetés 25,0
1 Személyi juttatások 240,5
2 Munkaadókat terhelő járulékok 81,1
3 Dologi kiadások 170,3
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 1,0
2 Felújítás 85,5
4 MTA Matematikai és természettudományi kutatóintézetek 7 855,4
1 Működési költségvetés 4 321,6
1 Személyi juttatások 5 992,8
2 Munkaadókat terhelő járulékok 1 862,3
3 Dologi kiadások 3 979,1
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 31,6
2 Felhalmozási költségvetés 350,4
1 Intézményi beruházási kiadások 632,9
2 Felújítás 26,7
3 Kölcsönök 2,0
5 MTA Élettudományi kutatóintézetek 4 201,7
1 Működési költségvetés 2 122,2
1 Személyi juttatások 3 342,4
2 Munkaadókat terhelő járulékok 1 079,7
3 Dologi kiadások 1 775,9
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 28,1
2 Felhalmozási költségvetés 497,0
1 Intézményi beruházási kiadások 570,6
2 Felújítás 20,4
3 Egyéb intézményi felhalmozási kiadások 0,7
3 Kölcsönök 4,8 1,7
6 MTA Társadalomtudományi kutatóintézetek 3 843,0
1 Működési költségvetés 1 342,0
1 Személyi juttatások 2 971,7
2 Munkaadókat terhelő járulékok 945,1
3 Dologi kiadások 1 186,1
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 3,5
2 Felhalmozási költségvetés 71,4
1 Intézményi beruházási kiadások 147,5
2 Felújítás 2,4
3 Egyéb intézményi felhalmozási kiadások 0,1
7 MTA Területi akadémiai központok 152,1
1 Működési költségvetés 51,6
1 Személyi juttatások 97,5
2 Munkaadókat terhelő járulékok 33,2
3 Dologi kiadások 57,5
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 0,4
2 Felhalmozási költségvetés
2 Felújítás 15,1
8 MTA Kutatást kiszolgáló szervek 1 247,2
1 Működési költségvetés 383,8
1 Személyi juttatások 491,2
2 Munkaadókat terhelő járulékok 153,9
3 Dologi kiadások 790,8
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 12,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 1,6
2 Felújítás 181,5
9 MTA Támogatott kutatóhelyek Irodája 2 183,3
1 Működési költségvetés 241,3
1 Személyi juttatások 1 599,4
2 Munkaadókat terhelő járulékok 522,0
3 Dologi kiadások 289,9
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 8,1
2 Felhalmozási költségvetés 51,5
1 Intézményi beruházási kiadások 56,7
10 MTA Jóléti intézmények 282,4
1 Működési költségvetés 183,1
1 Személyi juttatások 189,4
2 Munkaadókat terhelő járulékok 65,5
3 Dologi kiadások 182,6
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 1,5
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 0,5
2 Felújítás 26,0
11 OTKA Iroda 331,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 189,4
2 Munkaadókat terhelő járulékok 60,1
3 Dologi kiadások 66,5
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 15,0
12 Fejezeti kezelésű előirányzatok
1 Beruházás
1 Alapkutatás beruházásai 300,0
2 Felhalmozási költségvetés
4 Kormányzati beruházás 300,0
2 Ágazati célelőirányzatok
1 Tudós társaságok támogatása 27,1
1 Működési költségvetés
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 27,1
2 Tudományos könyv- és folyóirat kiadás 157,5
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 25,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 7,0
3 Dologi kiadások 24,0
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 101,5
3 Fiatal kutatók pályázatos támogatása 887,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 666,3
2 Munkaadókat terhelő járulékok 220,7
5 Nemzeti Stratégiai Kutatások 106,9
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 64,9
2 Munkaadókat terhelő járulékok 22,0
3 Dologi kiadások 15,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 5,0
6 Akadémiai Kutatási Pályázatok Forrása 126,1
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 51,0
2 Munkaadókat terhelőjárulékok 17,0
3 Dologi kiadások 13,1
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 40,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 5,0
8 Nagy Imre Emlékház működtetésének alapítványi támogatása 34,3
1 Működési költségvetés
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 34,3
10 Határon túli magyar tudósok kutatásainak támogatása
1 Határon túli magyar tudósok támogatása 47,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 40,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 7,0
2 Arany János Közalapítvány támogatása 100,0
1 Működési költségvetés
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 100,0
13 Szakmai feladatok teljesítése 653,5
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 135,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 39,8
3 Dologi kiadások 78,7
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 400,0
14 Intézményekhez le nem bontott bevétel
1 Működési költségvetés 4 608,5
1 Személyi juttatások 1 871,2
2 Munkaadókat terhelő járulékok 557,1
3 Dologi kiadások 1 830,2
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 20,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 240,0
3 Egyéb intézményi felhalmozási kiadások 100,0
3 Kölcsönök 10,0
3 Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok
1 Kutatási témapályázatok 6 200,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 2 400,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 600,0
3 Dologi kiadások 2 800,0
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 100,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 300,0
2 Műszerpályázat 500,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 500,0
4 Bolyai ösztöndíj
1 Senior kutatók ösztöndíja 829,9
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 630,9
2 Munkaadókat terhelő járulékok 183,0
3 Dologi kiadások 16,0
5 Központi kezelésű felújítások 441,6
2 Felhalmozási költségvetés
2 Felújítás 441,6
10 Fejezeti tartalék 50,0 50,0
XXXIII. fejezet összesen: 50 816,7 14 321,3 36 495,4

XXXIV. TÖRTÉNETI HIVATAL

Millió forintban


Cím-
szám


Alcím-
szám
Jog-
cím-
cso-
port-
szám

Jog-
cím-
szám
Elő-
irány-
zat-
cso-
port-
szám
Kie-
melt
elő-
irány-
zat-
szám


Cím-
név


Alcím-
név
Jog-
cím-
cso-
port-
név

Jog-
cím-
név
Elő-
irány-
zat-
cso-
port-
név


FEJEZET


2003. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Támogatás
1 Történeti Hivatal igazgatása 493,5
1 Működési költségvetés 3,0
1 Személyi juttatások 257,6
2 Munkaadókat terhelő járulékok 86,3
3 Dologi kiadások 95,6
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 38,0
2 Felújítás 15,0
3 Kölcsönök 4,0
XXXIV. fejezet összesen: 496,5 3,0 493,5

XLI. A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS KAMATELSZÁMOLÁSAI, TŐKE-VISSZATÉRÜLÉSEI, AZ ADÓSSÁG-
ÉS KÖVETELÉSKEZELÉS KÖLTSÉGEI

Millió forintban


Cím-
szám


Alcím-
szám
Jog-
cím-
cso-
port-
szám

Jog-
cím-
szám
Elő-
irány-
zat-
cso-
port-
szám
Kie-
melt
elő-
irány-
zat-
szám


Cím-
név


Alcím-
név
Jog-
cím-
cso-
port-
név

Jog-
cím-
név
Elő-
irány-
zat-
cso-
port-
név


FEJEZET


2003. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Támogatás
1 Devizában fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai
1 Devizahitelek kamatelszámolásai
1 Nemzetközi pénzügyi szervezetektől és külföldi pénzintézetektől felvett hitelek kamatelszámolásai
1 Világbanki hitelek elszámolásai 5 165,2 374,3
2 EBB hitelek kamatelszámolásai 4 693,4 144,9
3 KfW hitelek kamatelszámolásai 1 636,6
4 ET Fejlesztési Bank hiteleinek kamatelszámolásai 2 553,2
5 MÁV-tól 2000-ben átvállalt hitelek kamatelszámolása 617,3
6 MÁV-tól és a GySEV-től 2002-ben átvállalt hitelek kamatelszámolásai 2 117,4
2 1999-től felvett devizahitelek kamatelszámolásai 4 127,0
3 Belföldi devizahitelek kamatelszámolásai
1 1997-ben átváltott devizaadósság kamatelszámolásai 59 884,5
2 MÁV-tól 2002-ben átvállalt hitel kamatelszámolásai 598,6
2 Devizakötvények kamatelszámolásai
1 1999-től kibocsátott devizakötvények kamatelszámolásai 43 903,6
2 Angol és amerikai kötvények kamatelszámolásai 9,3
3 Devizaszámla kamatelszámolásai 245,4
2 A forintban fennálló adósság és követelések kamatelszámolásai
1 Forinthitelek kamatelszámolásai
1 MNB hitelek kamatelszámolásai
1 Költségvetési hiányt finanszírozó hitelek kamatelszámolásai 3 204,5
2 Nemzetközi pénzügyi intézményekben vállalt alaptőke-részesedési hitelek kamatelszámolásai 226,7
3 ÁFI-tól átvett refinanszírozási hitelek kamatelszámolásai 4 367,7
4 Állami forgóalap-létesítési hitelek kamatelszámolásai 1 156,3
2 Egyéb hitelek kamatelszámolásai
1 Útalaptól átvállalt hitel kamatelszámolása 543,0
3 Állami kölcsön kamatelszámolása 5,0
2 Államkötvények kamatelszámolása
1 Piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolásai
1 Hiányt finanszírozó és adósságmegújító államkötvények kamatelszámolásai 336 500,8
2 Társadalombiztosítási alapok hiányait finanszírozó államkötvények kamatelszámolása 2 705,3
3 Kincstári takarékkötvény kamatelszámolásai 3 023,1
4 Államkötvények felhalmozott kamatelszámolása 22 724,8
2 Nem piaci értékesítésű államkötvények kamatelszámolása
1 Lakással kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai 4 008,7
2 Konszolidációval kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai 23 520,5
3 Rubelkövetelések megvásárlását fedező államkötvények kamatelszámolásai 2 279,1
4 Kamatmentes adósság kötvényesítésével kapcsolatos államkötvények kamatelszámolásai 30 044,5
5 Postabank Rt.-nek átadott államkötvények kamatelszámolásai 7 429,7
6 ÁPV Rt. gázközművek miatti tartalékfeltöltését fedező kötvény kamata 1 645,5
7 Alárendelt kölcsöntőke-kötvény kamatelszámolása 1 447,6
3 Kincstárjegyek kamatelszámolásai
1 Diszkont kincstárjegyek kamatelszámolása 120 421,3
2 Lakossági kincstárjegyek kamatelszámolása 49 025,0
4 Kincstári egységes számla forintbetét kamatelszámolásai 33 592,1
3 Adósság- és követeléskezelés egyéb kiadásai
1 Jutalékok és egyéb költségek
1 Deviza elszámolások 2 136,5
2 Forint elszámolások 7 094,8
2 Állampapírok értékesítését támogató kommunikációs kiadások 800,0
4 Követeléskezelés költségei 120,0
4 Tőke követelések visszatérülése
1 Kormányhitelek visszatérülése 30 000,0
2 Nemzetközi pénzügyi szervezetek és külföldi pénzintézetek belföldre kihelyezett hiteleinek tőke-visszatérülése
1 Világbanki hitelek tőke-visszatérülése 1 053,9
2 EBB hitelek tőke-visszatérülése 819,4
3 OECF hitel tőke-visszatérülése 225,9
3 Állami kölcsön tőke-visszatérülése 3,0
4 Állami alapjuttatás járadéka 1 800,0
XLI. fejezet összesen: 725 559,1 92 436,3
KIADÁSI FŐÖSSZEG: 5 310 575,4
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: 4 741 603,7
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: –568 971,7

2. számú melléklet a 2002. évi LXII. törvényhez

A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS 2003. ÉVI MÉRLEGE

Millió forintban
BEVÉTELEK 2003. évi
előirányzat
GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK BEFIZETÉSEI
Társasági adó (pénzintézetek nélkül) 373 800,0
Egyszerűsített vállalkozói adó 16 000,0
Bányajáradék 16 000,0
Vám és importbefizetések 145 000,0
Játékadó 47 763,6
Egyéb befizetések 20 010,0
Összesen: 618 573,6
FOGYASZTÁSHOZ KAPCSOLT ADÓK
Általános forgalmi adó 1 587 000,0
Jövedéki és fogyasztási adó 640 200,0
Összesen: 2 227 200,0
LAKOSSÁG BEFIZETÉSEI
Személyi jövedelemadó 970 809,4
Adóbefizetések 7 000,0
Illeték befizetések 74 700,0
Összesen: 1 052 509,4
EGYÉB KÖZPONTOSÍTOTT BEVÉTELEK 58 760,0
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK SAJÁT BEVÉTELEI 534 442,4
TÁMOGATÁSI CÉLPROGRAMOK SAJÁT BEVÉTELEI 2 591,0
KÖZPONTI BERUHÁZÁSOK SAJÁT BEVÉTELEI 1 954,0
Összesen: 538 987,4
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEKTŐL SZÁRMAZÓ BEFIZETÉSEK 26 000,0
HELYI ÖNKORMÁNYZATOK BEFIZETÉSEI 5 600,0
ELKÜLÖNÍTETT ÁLLAMI PÉNZALAPOK BEFIZETÉSEI 49 410,0
ÁLLAMI KINCSTÁRI VAGYONNAL KAPCSOLATOS BEFIZETÉSEK 19 657,0
PÉNZINTÉZETEK TÁRSASÁGI ADÓJA 42 500,0
MAGYAR NEMZETI BANK BEFIZETÉSE
EGYÉB BEVÉTELEK 9 970,0
ADÓSSÁGSZOLGÁLATTAL KAPCSOLATOS BEVÉTELEK 92 436,3
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: 4 741 603,7
A KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉS HIÁNYA: 568 971,7
KIADÁSOK 2003. évi
előirányzat
GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK TÁMOGATÁSA
Egyedi és normatív támogatás 99 850,0
Egyéb támogatás 300,0
Együtt: 100 150,0
Agrárgazdaság támogatása
Piacra jutási támogatás 43 000,0
Agrártermelési támogatás 75 470,0
Együtt: 118 470,0
Közszolgálati műsorszolgáltatás támogatása 42 396,1
Összesen: 261 016,1
FOGYASZTÓI ÁRKIEGÉSZÍTÉS 104 000,0
LAKÁSTÁMOGATÁSOK 81 571,2
GARANCIA ÉS HOZZÁJÁRULÁS A TB-ALAPOK KIADÁSAIHOZ TB KÖZREMŰKÖDÉSÉVEL FOLYÓSÍTOTT ELLÁTÁSOK 265 670,1
Családi támogatások 290 500,0
Jövedelempótló és jövedelem kiegészítő szociális támogatások 119 100,0
Különféle jogcímen adott térítések 23 400,0
Összesen: 433 000,0
KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK
Költségvetési szervek támogatással fedezett kiadásai 1 847 748,7
Költségvetési szervek saját bevétellel fedezett kiadásai 534 442,4
Együtt: 2 382 191,1
Támogatási célprogramok támogatással fedezett kiadásai 166 651,9
Támogatási célprogramok saját bevétellel fedezett kiadásai 2 591,0
Együtt: 169 242,9
Központi beruházások támogatással fedezett kiadásai 75 922,5
Központi beruházások saját bevétellel fedezett kiadásai 1 954,0
Együtt: 77 876,5
Összesen: 2 629 310,5
TÁRSADALMI ÖNSZERVEZŐDÉSEK TÁMOGATÁSA 2 658,9
HELYI ÖNKORMÁNYZATOK TÁMOGATÁSA 726 365,4
ELKÜLÖNÍTETT ÁLLAMI PÉNZALAPOK TÁMOGATÁSA 2 448,4
NEMZETKÖZI PÉNZÜGYI KAPCSOLATOK KIADÁSAI 2 202,7
ADÓSSÁGSZOLGÁLAT, KAMATTÉRÍTÉS 725 559,1
MNB ELSZÁMOLÁSOKKAL KAPCSOLATOS KIADÁS
EGYÉB KIADÁSOK 12 141,0
ÁLTALÁNOS TARTALÉK 27 100,0
CÉLTARTALÉKOK 11 400,0
KORMÁNYZATI RENDKÍVÜLI KIADÁSOK 16 482,0
ÁLLAM ÁLTAL VÁLLALT KEZESSÉG ÉRVÉNYESÍTÉSE: 9 650,0
KIADÁSI FŐÖSSZEG: 5 310 575,4

3. számú melléklet a 2002. évi LXII. törvényhez

A helyi önkormányzatok normatív hozzájárulásai

1. Községek általános feladatai

Fajlagos összeg: 15 000 forint/lakos,
de legalább 1 000 000 forint,
és legfeljebb 3 000 000 forint községenként, azonban ahol a lakosságszám nem éri el az 500 főt, ott községenként legfeljebb 5 000 000 forint.

Legalább 2 000 000 forint hozzájárulás illeti meg az önkormányzatot, amennyiben közigazgatási feladatait egész évben körjegyzőség formájában látja el.

2. Települési igazgatási, kommunális és sportfeladatok

Fajlagos összeg: 2261 forint/lakos

A hozzájárulás a települési önkormányzatot az igazgatási, sport, kommunális, út-, hídfenntartási, valamint a településüzemeltetés során jelentkező egyéb kiadásaihoz a lakosságszám szerint illeti meg.

3. Körjegyzőség működésével kapcsolatos feladatok

a) Alap-hozzájárulás

Fajlagos összeg: 296 152 forint/körjegyzőség/hónap

b) Ösztönző hozzájárulás

Az alap-hozzájáruláson túl illeti meg:

ba) a két községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1000 főt,

Fajlagos összeg: 262 912 forint/hónap

bb) a három vagy négy községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma nem éri el az 1000 főt,

Fajlagos összeg: 204 487 forint/hónap

bc) a három vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó községek együttes lakosságszáma eléri vagy meghaladja az 1000 főt, illetve az öt vagy több községből álló körjegyzőséget, ha a körjegyzőséghez tartozó együttes lakosságszám nem éri el az 1000 főt,

Fajlagos összeg: 408 975 forint/hónap

bd) a nagyközségi, városi (megyei jogú városi) székhelyű körjegyzőséget a székhelyhez kapcsolódó második és minden további, de legfeljebb nyolc község után.

Fajlagos összeg: 146 062 forint/hónap

Az ösztönző hozzájárulás egy jogcímen, a lakosságszám szerint vehető igénybe.

Körjegyzőségnek tekintendő a társult képviselő-testület hivatala is.

A hozzájárulást a körjegyzőség (a társult képviselő-testület, a körjegyzői feladatokat ellátó nagyközség, város) székhelye szerinti önkormányzat veheti igénybe. Az igénylésnél, illetve az év végi elszámolásánál

– az év közben megalakuló körjegyzőség a megalakulást követő hónap első napjától,

– az év során megszűnő körjegyzőség a megszűnés hónapjáig bezárólag vehető figyelembe.

Amennyiben az önkormányzat 6 hónapot meghaladóan nem rendelkezik kinevezett körjegyzővel, e hozzájárulás időarányos része nem illeti meg. Ez érvényes abban az esetben is, ha a 6 hónap a költségvetési évet megelőző évben kezdődik. Új körjegyző kinevezése esetén az első betöltött teljes hónaptól jár az időarányos hozzájárulás.

4. Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok

Fajlagos összeg: 3862 forint/külterületi lakos

A hozzájárulás a lakott külterülettel rendelkező települési önkormányzatokat a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal által számított 2002. augusztusi állapotra az önkormányzat adatszolgáltatása alapján kimutatott külterületi lakosok száma szerint illeti meg.

5. Körzeti igazgatási feladatok

a) Fajlagos összeg: 6 837 090 forint/körzetközpont
b) Fajlagos összeg: 510 forint, az egyes okmányirodák 2001. október 1.–2002. szeptember 30. közötti egyévi ügyiratszáma után, de legalább a munkaállomások 2002. október 31-ei száma szorozva 1 500 000 forinttal
c) Fajlagos összeg: 420 forint/lakos
d) Fajlagos összeg: 124 forint/lakos

Az a)–c) pontban szereplő hozzájárulás a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 106. § (2) bekezdésében, valamint az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Étv.) 52. §-ának (2) bekezdésében hivatkozott kormányrendeletben kijelölt önkormányzatok elsőfokú gyámügyi, egyes gyermekvédelmi, szociális, valamint építésügyi igazgatási feladataihoz, továbbá a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló az 1992. évi LXVI. törvény 7/A §-ában meghatározottak szerint az okmányirodák működéséhez kapcsolódik. Ez tartalmazza az ellátási körzetben a cselekvőképességet korlátozó vagy kizáró gondnokság alatt álló személyek törvényes képviseletét ellátó hivatásos gondnokok foglalkoztatásához kapcsolódó hozzájárulást is.

A b) pontban szereplő hozzájárulás a helyi önkormányzatokat az okmányirodák működési kiadásaihoz a feldolgozott ügyeknek és/vagy a munkaállomásoknak a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal által rendelkezésre bocsátott száma szerint illeti meg.

A c) pontban szereplő hozzájárulás a kormányrendeletek által kijelölt városi, fővárosi, kerületi önkormányzatot az ellátási körzet lakosságszáma szerint a gyám- és építésügyi igazgatási feladatai tekintetében illeti meg. Ezt az összeget az érintett körzetre vonatkozóan csökkenti a d) pontban megjelölt önkormányzatokat megillető állami hozzájárulás.

A d) pontban szereplő hozzájárulás – lakosságszám szerint – azon települési önkormányzatokat illeti meg, amelyek saját kezdeményezésükre az Étv. 52. §-ának (3) bekezdésében foglaltak alapján a Kormánytól engedélyt kapnak a hivatkozott törvény 52. §-ának (2) bekezdése szerinti építésügyi hatósági jogkör ellátására. Ezeket az önkormányzatokat az a) és c) pontban foglalt állami hozzájárulás nem illeti meg.

6. Megyei, fővárosi igazgatási és sportfeladatok

Fajlagos összeg: 250 forint/lakos

A hozzájárulás a megyei, fővárosi önkormányzatot igazgatási, területi honvédelmi igazgatási, sport-, valamint területfejlesztési informatikai feladatainak kiadásaihoz a lakosságszám szerint illeti meg.

7. Üdülőhelyi feladatok

Fajlagos összeg: 2 forint/idegenforgalmi adóforint

A hozzájárulás az üdülővendégek tartózkodási ideje alapján beszedett idegenforgalmi adó minden forintjához 2 forint. Késedelmi pótlék, bírság, illetve üdülőépület utáni idegenforgalmi adó alapján nem igényelhető a hozzájárulás.

8. A társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve súlyos foglalkoztatási gondokkal küzdő települési önkormányzatok kiadásaihoz történő hozzájárulás

Fajlagos összeg: 3400 forint/lakos

A hozzájárulás a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve az országos átlagot jelentősen meghaladó munkanélküliséggel sújtott települések jegyzékéről szóló – 2003. január 1-jétől hatályos – kormányrendelet által meghatározott települések önkormányzatait a lakosságszám szerint illeti meg. A fajlagos összeg 50%-a illeti meg azon önkormányzatokat, melyek 2003. évben a kormányrendeletben már nem szerepelnek, de 2002. évben jogosultak voltak ezen hozzájárulásra.

9. Pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátások

Fajlagos összeg: 3300–15 000 forint/lakos

A hozzájárulás a települési önkormányzatok által külön jogszabály alapján nyújtható pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátásokhoz, az egyes ellátásokhoz tartozó és az önkormányzatokat terhelő különféle járulék- és hozzájárulás-fizetési kötelezettségekhez, valamint a közcélú munka szervezésének igazgatási feladataihoz kapcsolódik.

E feladatok különösen: a rendszeres gyermekvédelmi támogatásnak, a rendszeres szociális segélynek, az időskorúak járadékának, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (a továbbiakban: Szt.) 41. § (1) bekezdésében szabályozott ápolási díjnak és az utána fizetendő nyugdíjbiztosítási járuléknak, az adósságcsökkentési támogatásnak, az adósságkezelési szolgáltatáshoz kapcsolódó lakásfenntartási támogatásnak, a tartósan munkanélküliek jövedelempótló támogatásának és az ezen ellátottak után fizetendő egészségügyi hozzájárulásnak a 10%-a, a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, az Szt. 41. § (4) bekezdésében szabályozott ápolási díj és nyugdíjbiztosítási járuléka, a lakásfenntartási támogatás, az átmeneti (krízis-) segélyezés, a temetési segély, a köztemetés, a közgyógyellátás, valamint a gyermekek napközbeni ellátása keretében nyújtott étkeztetés térítési díjának szociális alapon történő egyedi mérséklése vagy elengedése.

A települési önkormányzatokat ez az összeg a lakosságszám alapján a települések szociális jellemzőiből képzett mutatószám szerint differenciáltan illeti meg.

A mutatószám kialakításában:

– 30%-os súllyal a kiegészítő családi pótlékban részesülőknek a 2002. március, június és szeptember havi létszámadatokból számított átlagának,

– 20%-os súllyal a 60 éves és idősebb korcsoportba tartozók számának,

– 30%-os súllyal a rendszeres szociális segélyben részesülőknek a települési önkormányzatok visszaigénylése alapján nyilvántartott, valamint a közcélú foglalkoztatásban részt vevőknek a 2002. március, június és szeptember havi együttes létszámadataiból számított átlagának,

– 20%-os súllyal a 18–59 éves korcsoportba tartozó, személyi jövedelemadót nem fizetők számának a 2001. évi adóbevallások összesítése alapján számított lakosságszámon belüli

részaránya szerepel.

10. A lakáshoz jutás feladatai

Fajlagos összeg: 1100–2100 forint/lakos, de legalább 200 000 forint/település

A hozzájárulás a települési önkormányzatokat az állampolgárok lakáshoz jutásának támogatásához lakosságszámuk alapján, a települések szociális és lakásellátottsági, valamint lakás-közművesítettségi jellemzőiből képzett mutatószám szerint differenciáltan illeti meg.

A mutatószám kialakításában szerepelnek:

– 15%-os súllyal a 18–59 éves korcsoportba tartozóknak,

– 30%-os súllyal a regisztrált munkanélküliek – 2001. november, és 2002. február, május és augusztus havi létszámadatokból számított – átlagának,

– 10%-os súllyal a 2000. és 2001. évi polgári házasságkötéseknek,

– 5%-os súllyal a 2002. január 1-jén meglévő lakószobáknak, és

– 40%-os súllyal a csatornahálózatba be nem kapcsolt lakásoknak

a lakosságszámhoz viszonyított aránya.

11. Szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatási feladatok

a) Alap-hozzájárulás

Fajlagos összeg: 1300 forint/lakos

Az alap-hozzájárulás a települési önkormányzatoknak az Szt.-ben, valamint a Gyvt.-ben meghatározott szociális és gyermekjóléti alapellátási kötelezettségei körébe tartozó szolgáltatások és intézmények működési költségeihez kapcsolódik.

Ezek különösen: az étkeztetés, a házi segítségnyújtás, a családsegítés, a speciális alapellátási feladatok, a gyermekjóléti szolgáltatás.

Az alap-hozzájárulás a települési önkormányzatot lakosságszáma alapján illeti meg.

Az a települési önkormányzat, amely a bc) pont alatt szereplő gondozási központ működtetéséhez kapcsolódó kiegészítő hozzájárulást igénybe veszi, az alap-hozzájárulás összegének időarányosan 40%-ára jogosult.

b) Kiegészítő hozzájárulások

ba) Családsegítő és/vagy a gyermekjóléti szolgálat működtetése

Fajlagos összeg: 520 forint/lakos

A kiegészítő hozzájárulásra jogosult az a települési önkormányzat, amely külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelő családsegítő és/vagy gyermekjóléti szolgáltatást tart fenn, és együttesen megfelel az alábbi feltételeknek:

– a családsegítő és/vagy gyermekjóléti szolgálat önálló jogi személy vagy önálló jogi személyiséggel rendelkező intézmény erre a feladatra létrehozott szervezeti egysége,

– a szolgálat legalább 3 főt – ha mindkét szolgáltatást működteti, összesen legalább 5 főt – főállásban foglalkoztat,

– a feladat az intézmény alapító okiratában a tárgyévet megelőző év december 31-én szerepelt,

– a családsegítő, illetve a gyermekjóléti szolgálatot a tárgyévben is működteti, vagy a feladat ellátását az Szt. 120–122. §-a és/vagy a Gyvt. 97. §-ában foglaltak szerinti ellátási szerződés alapján biztosítja.

A kiegészítő hozzájárulás teljes összegét az a települési önkormányzat igényelheti, amely a meghatározott intézményi formában mind a családsegítés, mind a gyermekjóléti szolgáltatás feladatait ellátja, ha csak az egyik szolgáltatást működteti, a kiegészítő hozzájárulás 50%-a illeti meg.

Megilleti a támogatás a települési önkormányzatot akkor is, ha az előző feltételek mellett a családsegítő és/vagy gyermekjóléti szolgálatot – a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény (a továbbiakban: Ttv.) 8., 9. és 16. §-a szerint – intézményi társulás keretében működteti. A jogosultságot a közigazgatási hivatal vezetőjének nyilatkozatával kell igazolni, amelynek tartalmaznia kell, hogy a megállapodás törvényes.

A kiegészítő hozzájárulást az intézményt fenntartó települési önkormányzat a lakosságszám alapján veheti igénybe. Töredékévi működtetés esetén a hozzájárulás a működtetés megkezdését követő hónap 1-jétől, illetve megszűnése hónapjának utolsó napjáig jár. Társulás esetén a társulásban részt vevő önkormányzatok jogosultak a hozzájárulás igénybevételére.

bb) Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás működtetése

Fajlagos összeg: 2 000 000 forint/szolgálat

A kiegészítő hozzájárulásra jogosult az a települési önkormányzat, amely a falugondnoki, illetve tanyagondnoki szolgáltatást a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően tartja fenn, vagy ezen feladatot az Szt. 120.–122. §-a szerinti ellátási szerződés útján biztosítja, és megfelel az Szt. 60. §-a szerinti előírásoknak.

Megilleti a támogatás a települési önkormányzatot akkor is, ha az előző feltételek mellett a falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatást – a Ttv. 8., 9. és 16. §-a szerint – intézményi társulás keretében működteti. A jogosultságot a közigazgatási hivatal vezetőjének nyilatkozatával kell igazolni, amelynek tartalmaznia kell, hogy a megállapodás törvényes.

bc) Gondozási központ működtetése

Fajlagos összeg: bca) 3 001 000 forint a 3000 főnél kisebb lakosságszámú települések esetén,
bcb) 4 001 700 forint a 3000 és 5000 fő közötti lakosságszámú települések esetén.

A hozzájárulás teljes összegére az a települési önkormányzat jogosult, amely az Szt. 57/A. §-a alapján gondozási központot már a tárgyévet megelőző év december 31-én működtet, valamint megfelel az alábbi feltételek egyikének:

– a település lakosságszáma nem éri el a 3000 főt, és legalább 1 főállású (teljes munkaidőben dolgozó) házi gondozót foglalkoztatnak a gondozási központban,

– a település lakosságszáma 3000 fő vagy annál több, de nem haladja meg az 5000 főt, és legalább 3 főállású (teljes munkaidőben dolgozó) házi gondozót foglalkoztatnak a gondozási központban.

Megilleti a támogatás a települési önkormányzatot akkor is, ha az előző feltételek mellett a gondozási központot – a Ttv. 8., 9., 16. §-a szerinti – intézményi társulás keretében működteti.

Társulás esetén

– a gondozási központ székhelye szerinti önkormányzatot a bcb) pont alatti hozzájárulás illeti meg és számol el azzal,

– a foglalkoztatott házi gondozók számát tekintve legalább 3 főállású teljes munkaidőben dolgozót kell alkalmazni,

– további feltétel, hogy a támogatást igénylő önkormányzat rendelkezzen a társult önkormányzatoknak az a) pont alatti hozzájárulás 60%-ának lemondásáról szóló nyilatkozattal, valamint a közigazgatási hivatal vezetőjének nyilatkozatával a társulás törvényességéről.

A bc) pont alatti kiegészítő hozzájárulás igénybevétele mellett az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatási feladatokhoz kapcsolódó a) pont alatti hozzájárulás összegének időarányosan 40%-ára jogosult.

A b) pont alatti hozzájárulások teljes összege csak abban az esetben jár, ha a szolgáltatás a tárgyév egészében működik. Töredékévi működtetés esetén a hozzájárulás a működtetés megkezdését követő hónap 1-jétől, illetve megszűnése hónapjának utolsó napjáig jár.

Társulás esetén a működési engedély egy példányával a társulásban részt vevő valamennyi önkormányzatnak rendelkeznie kell a b) pontban szereplő kiegészítő hozzájárulások bármelyikének igénybevételénél.

bd) Támogató szolgálatok működtetése

Fajlagos összeg: 10 000 000 forint/támogató szolgálat

A kiegészítő hozzájárulásra jogosult az a települési önkormányzat, amely a támogató szolgálatot az Szt. 65/C. §-a alapján, valamint a külön jogszabályban foglalt szakmai követelmények szerint működteti, és legkésőbb 2003. július 31-étől legalább 4 főállású dolgozót foglalkoztat, továbbá a támogató szolgálatot 2002-ben is működtette, és ehhez az ESzCsM vagy a Fogyatékosok Közalapítványa támogatást nyújtott.

A támogatásra jogosultak továbbá azok az 50 000 lakosságszámnál nagyobb települési önkormányzatok, amelyek 2003-ban támogató szolgálatot hoznak létre, és 2003. július 31-én rendelkeznek működési engedéllyel.

Töredékévi működtetés esetén a hozzájárulás a működtetés megkezdését követő hónap 1-jétől, illetve megszűnése hónapjának utolsó napjáig jár.

A támogató szolgálat feladatait az önkormányzat az Szt. 120–122. §-a szerinti ellátási szerződés keretében is biztosíthatja.

12. Gyermekvédelmi szakellátás

a) Otthont nyújtó ellátás

Fajlagos összeg: 794 000 forint/ellátott

A hozzájárulás a Gyvt. alapján szervezett otthont nyújtó ellátásokhoz kapcsolódik, és a területi gyermekvédelmi szakszolgálatot fenntartó megyei/fővárosi önkormányzat veheti igénybe a gyámhatósági határozattal ideiglenes hatállyal elhelyezett, átmeneti vagy tartós nevelésbe vett (a továbbiakban együtt: otthont nyújtó ellátás), illetve intézeti elhelyezett és ideiglenes hatállyal beutalt 0–17 éves korúak után, akik

– nevelőszülőnél,

– gyermekotthonban,

– kollégiumban, externátusban,

– többcélú közoktatási intézményben (gyógypedagógiai nevelést és oktatást biztosító intézmény, diákotthon),

– fogyatékosok ápoló-gondozó otthonában,

– lakóotthonban,

– kórházban és egyéb egészségügyi intézményben,