Időállapot: közlönyállapot (2002.XII.26.)

2002. évi LXII. törvény - a Magyar Köztársaság 2003. évi költségvetéséről 14/15. oldal

ELŐIRÁNYZAT: 204,5 millió forint

A helyi önkormányzatokat az önálló bábszínházak után művészeti támogatás illeti meg az általuk fenntartott, költségvetési szervként vagy közhasznú társasági formában működő, az a) pontban nem szereplő bábszínházak részére, a fenntartó önkormányzatok költségvetési rendeletében tervezett támogatási előirányzat arányában. Az igénybevétel rendjét a nemzeti kulturális örökség minisztere a 2003. január 31-ig rendeletben szabályozza.

e) Színházak pályázati támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 605,0 millió forint

Amennyiben nemzetiségi színházak az érintett országos kisebbségi önkormányzatok fenntartásába kerülnek át, úgy a támogatás időarányos része az érintett országos kisebbségi önkormányzatot illeti meg oly módon, hogy azt a helyi önkormányzat átadja a részére.

E támogatást a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma pályázati felhívása alapján a helyi önkormányzatok által fenntartott – az a) pontban nem szereplő –, illetve az általuk támogatott szabadtéri színpadok, nemzetiségi színházak, valamint színházi vállalkozások és alternatív műhelyek igényelhetik. Az e célra felosztható támogatási összeg megoszlása a következő:

Millió forint
Színházak pályázati támogatása
Szabadtéri színházak 235,0
Nemzetiségi színházak 80,0
Színházi vállalkozások, alternatív színházi műhelyek 200,0
Alternatív tánc- és mozgásszínházi műhelyek 90,0
Összesen: 605,0

Az elosztásról kuratórium dönt. A támogatás az önkormányzatot illeti meg.

8. számú melléklet a 2002. évi LXII. törvényhez

A helyi önkormányzatok normatív, kötött felhasználású támogatásai

I. KIEGÉSZÍTŐ TÁMOGATÁS EGYES KÖZOKTATÁSI FELADATOK ELLÁTÁSÁHOZ

1. Pedagógus szakvizsga és továbbképzés

FAJLAGOS ÖSSZEG: 14 500 forint/pedagógus

A támogatást a helyi önkormányzatok igényelhetik a pedagógus szakvizsga és továbbképzés megszervezéséhez. Az igényjogosultság alapja a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény (a továbbiakban: Kt.) 20–21. §-ában és a 122. § (3) bekezdésében felsorolt típusú intézményekben, pedagógus-munkakörben, illetve a törvény 22. §-ában felsorolt intézményekben pedagógiai szakértő vagy pedagógiai előadó munkakörben foglalkoztatottak 2002/2003. tanévi nyitó, és a 2003/2004. tanévi nyitó közoktatási statisztikai tényleges, illetve becsült, teljes munkaidőre átszámított létszáma. Az így megállapított létszám nem haladhatja meg a helyi önkormányzat rendeletében meghatározott, engedélyezett álláshelyek számát.

A támogatás a pedagógus továbbképzésről, a pedagógus szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól és kedvezményeiről szóló 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet előírásainak megfelelően használható fel. Az igénybe vett támogatás elszámolása a normatív hozzájárulásokkal azonos eljárás alapján a költségvetési évben e jogcímen vállalt kötelezettségek, valamint jogszerűen elszámolt költségek figyelembevételével történik. A tárgyévi támogatással történő elszámolást az ezzel összefüggő gazdasági eseményeket rögzítő nyilvántartásokkal és bizonylatokkal, valamint a szakvizsgáról, illetve továbbképzésről kibocsátott igazolással, tanúsítvánnyal, bizonyítvánnyal, oklevéllel, egyéb okirattal kell alátámasztani.

2. Pedagógusok szakkönyvvásárlása

FAJLAGOS ÖSSZEG: 14 000 forint/pedagógus

A támogatást a helyi önkormányzatok igényelhetik a Kt. 19. § (3) bekezdése alapján, az általuk fenntartott – a törvény 20–21. §-ában és a 122. § (3) bekezdésében felsorolt típusú – intézményekben, közalkalmazotti jogviszonyban, pedagógus-munkakörben, továbbá szabadidő-szervező és gyermek- és ifjúságvédelmi felelős, illetve a törvény 22. §-ában felsorolt intézményekben pedagógiai szakértő vagy pedagógiai előadó munkakörben (a továbbiakban együtt: pedagógus létszám) foglalkoztatottak után. Az igényjogosultság részletes feltételeit a Kt. végrehajtásáról szóló 20/1997. (II. 13.) Korm. rendelet határozza meg. Az igényjogosultság alapja a 2002. december 31-én várható (becsült) pedagógus létszám, a fent hivatkozott rendelet jogosultságra vonatkozó előírásainak figyelembevételével.

Az igénybe vett támogatás elszámolása a normatív hozzájárulásokkal azonos eljárás alapján, a költségvetési évben e jogcímen jogszerűen elszámolt költségek figyelembevételével, a Korm. rendelet 7. §-a alapján 2002. december 31-ei tényleges pedagógus létszám alapján történik. A tárgyévi támogatással történő elszámolást az ezzel összefüggő gazdasági eseményeket rögzítő nyilvántartásokkal és bizonylatokkal kell alátámasztani.

3. Kiegészítő támogatás a rászorultsági alapon járó óvodai ingyenes intézményi étkeztetéshez

FAJLAGOS ÖSSZEG: 32 000 forint/gyermek

A támogatást a helyi önkormányzatok a Kt. 10. § (4) bekezdése, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 148. § (6) bekezdése alapján először 2003. szeptember 1-jétől igényelhetik a rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülő családokban élő, óvodai nevelésben részesülő gyermekek ingyenes étkeztetéséhez, akik számára a fenntartó szervezett intézményi étkeztetést biztosít.

Az igényjogosultság alapja a jogszabály alapján ingyenes étkeztetésben részesülők 2003. szeptember 1-jétől december 31-éig figyelembe vehető, becsült, havi átlaglétszáma. Az elszámolás a tényleges létszám figyelembevételével történik, melynek számításánál az ingyenes étkezésben részt vevők szeptember 1-je és december 31-e közötti nyitvatartási naponként összesített létszámát el kell osztani az ugyanezen időszakban az intézményi nyitvatartási napok számával. Az így kapott eredmény 4/12-e felel meg az elszámolásban érvényesíthető létszámnak. Az igénybevétel abban az esetben válik jogszerűvé, ha az ingyenesség biztosításához elszámolt költségek a helyi önkormányzat szintjén elérik – az e törvény 3. számú mellékletének 24. d) pontja alapján az óvodában, kollégiumban, iskolában szervezett intézményi étkeztetéshez kapcsolódó normatív hozzájárulásból kiegészítve – a térítésmentes étkezésben részesülő óvodás gyermekenként legalább a 6 000 Ft/hónap átlagos fajlagos összeget. Az ingyenes étkezésben részesülő gyermekek körében a kedvezményezést – a 3. számú melléklet Kiegészítő szabályok 1. k) pontját is figyelembe véve – dokumentálni kell a jogszerű elszámoláshoz.

4. Tanulók tankönyvvásárlása

a) Általános támogatás a tanulói tankönyvvásárláshoz

FAJLAGOS ÖSSZEG: 2 400 forint/tanuló

A hozzájárulást a helyi önkormányzatok a Kt. 118. § (5) bekezdéséhez kapcsolódóan az e törvény 3. számú mellékletének 20. a)–d) és 21. a) pontjában meghatározott, az iskolai nappali rendszerű oktatásban részt vevőknek a 2003/2004. tanévi nyitó (október 1-jei) közoktatási statisztikai állapotra becsült tanulói létszáma alapján igényelhetik, az elszámolás a normatív hozzájárulásokkal azonos eljárás alapján a költségvetési évben e jogcímen jogszerűen elszámolt költségek, valamint a 2003/2004. tanévi (tényleges) nyitó közoktatási statisztikában szereplő, nappali rendszerű oktatásban részt vevők létszámának figyelembevételével történik.

A hozzájárulás felhasználásánál figyelembe kell venni a tankönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az iskolai tankönyvellátás rendjéről szóló 5/1998. (II. 18.) MKM rendelet előírásait.

b) Kiegészítő támogatás az ingyenes tankönyvellátáshoz

FAJLAGOS ÖSSZEG: 5 600 forint/tanuló

A támogatást a helyi önkormányzatok a Kt. 10. § (4) bekezdése, továbbá a tankönyvpiac rendjéről szóló 2001. évi XXXVII. törvény (a továbbiakban: Tpr.) 8. § (4) bekezdése és 32. § (9) bekezdése alapján igényelhetik a tartósan beteg, vagy súlyos fogyatékos, a három vagy többgyermekes családban élő, továbbá az egyedülálló szülő eltartásában élő nappali rendszerű oktatásban részt vevő iskolai tanulók, valamint az 1–4. évfolyamon a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülő tanulók ingyenes tankönyvellátásához a 2003/2004. tanévi nyitó (október 1-jei) közoktatási statisztikában szereplő létszám alapján. A támogatás egy tanuló után egy rászorultsági jogcímen igényelhető. A támogatás felhasználása a tankönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az iskolai tankönyvellátás rendjéről szóló 5/1998. (II. 18.) MKM rendelet alapján történik.

Az igénybe vett támogatás elszámolása a normatív hozzájárulásokkal azonos eljárás alapján, a 2003/2004. tanévi (tényleges) nyitó közoktatási statisztikában szereplő, és a Tpr. 8. § (4) bekezdése, valamint a 32. § (9) bekezdés alapján 100 százalékos térítésmentességben részesülő tanulói körben a kedvezményezés dokumentumokkal való alátámasztása mellett történik. Az igénybevétel abban az esetben válik jogszerűvé, ha az elszámolt költségek a helyi önkormányzat szintjén elérik az e címen rendelkezésre bocsátott 1 főre jutó támogatás és az a) pont alapján járó, az általános tanulói tankönyvvásárlásához kapcsolódó 1 főre jutó hozzájárulás együttes fajlagos összegét, és az érintett létszám figyelembevételével számított átlagköltség legalább 8 000 forint/tanuló.

5. Diáksporttal kapcsolatos feladatok támogatása

FAJLAGOS ÖSSZEG: 1 200 forint/tanuló

A kiegészítő támogatást a helyi önkormányzat az e törvény 3. számú mellékletének 20. a)–d) és 21. a) pontjaiban meghatározott, az iskolai nappali rendszerű oktatásban részt vevőknek az e törvény 3. számú mellékletének Kiegészítő szabályok 1. a) pontja szerint figyelembe vett adata alapján veheti igénybe – figyelembe véve az iskolai sporttevékenységről szóló 34/2001. (IX. 14.) OM–ISM együttes rendelet 3. §-ában foglaltakat is – az iskolai mindennapos testedzés feladatainak megoldásához.

6. A fővárosi és megyei közalapítványok szakmai tevékenysége

ELŐIRÁNYZAT: 2 000,0 millió forint

A támogatás a megyei (fővárosi) önkormányzatokat illeti meg a megye (főváros) területén működő helyi önkormányzatok számára az e törvény 3. számú mellékletében közoktatási célra biztosított normatív hozzájárulási főösszeg eredeti előirányzata arányában.

A támogatás a megyei fejlesztési tervvel összefüggő szakmai fejlesztési, működtetési, üzemeltetési célokra, feladatokra fordítható.

A közalapítványnak az éves támogatási összeg felhasználására vonatkozóan feladat- és ehhez kapcsolódó pénzügyi tervet kell készítenie, amely az elszámolás alapja.

A közalapítvány működtetését más (saját) forrásokból kell biztosítani, erre a célra a támogatás nem fordítható.

Az igénybe vett támogatás elszámolása a normatív hozzájárulásokkal azonos eljárás keretében történik a közalapítványnál a költségvetési évben e jogcímen vállalt kötelezettségek és jogszerűen elszámolt költségek figyelembevételével. A közalapítványnak a megyei (fővárosi) önkormányzat részére a támogatás felhasználását dokumentálni kell.

A kitűzött feladatok lebonyolításához (pályázati kiírás, kiértékelés, a támogatás folyósítása és egyéb szervezési feladatok) a rendelkezésre álló összegek maximum 1%-a használható fel.

7. Szakmai fejlesztési feladatok

ELŐIRÁNYZAT: 4 000,0 millió forint

A támogatást a helyi önkormányzatok az általuk fenntartott közoktatási intézményekben meglévő informatikai berendezések, felszerelések korszerűsítésére, fejlesztésére és működtetésével összefüggő beszerzésekre, továbbá taneszközök és felszerelések beszerzésére igényelhetik az e törvény 3. számú mellékletének 20. a)–d), 21. a), valamint 23. pontjában meghatározott, az iskolai nappali rendszerű oktatásban részt vevőknek, és a 22. pont szerinti létszámnak az e törvény 3. számú mellékletének Kiegészítő szabályok 1. a) pontja figyelembevételével számított adatához kapcsolódó eredeti előirányzata alapján.

8. Pedagógiai szakszolgálat

FAJLAGOS ÖSSZEG: 635 000 forint/közalkalmazott

A támogatást a pedagógiai szakszolgálatot fenntartó helyi önkormányzat igényelheti a pedagógiai szakszolgáltató intézményeiben – az e törvény 3. számú mellékletének 21. a) pontja alá tartozó óvodai nevelés, iskolai oktatás keretében végzett konduktív feladatokat ellátók, valamint a 21. b) pont alá tartozó korai fejlesztés, gondozás kivételével – közalkalmazotti jogviszonyban, pedagógus és szakmai munkát segítő munkakörben foglalkoztatottak 2002. október 1-jei tényleges, illetve 2003. október 1-jei becsült és teljes munkaidőre átszámított létszáma alapján, ha a pedagógiai szakszolgálatot a Kt. 33. §-ának (4)–(5) bekezdésében és 34. §-ában, valamint a 14/1994. (VI. 24.) MKM rendelet 1. §-ának (3) bekezdésében és 3/A. §-ában foglaltak szerint szervezik meg.

Az igénybe vett támogatás elszámolása a normatív hozzájárulásokkal azonos eljárás alapján a költségvetési évben e jogcímen felmerült költségek figyelembevételével történik. A tárgyévi támogatással történő elszámolást az ezzel összefüggő gazdasági eseményeket rögzítő nyilvántartásokkal és bizonylatokkal kell alátámasztani.

9. Pedagógiai szakmai szolgáltatás

FAJLAGOS ÖSSZEG: 720 forint/gyermek, tanuló

A támogatást a Kt. 36. §-a alapján szervezett, pedagógiai szakmai szolgáltatások igénybevételéhez a helyi önkormányzat igényelheti az e törvény 3. számú mellékletének 19. pontja, a 20. a)–d) pontja és 21. a) pontja szerint számított együttes gyermek- és tanulólétszám után.

A támogatás a nevelési, oktatási intézmények számára, a szakmai szolgáltatások – bármely OM azonosítóval rendelkező közoktatási intézménytől történő – megvásárlását szolgálja.

Az igénybe vett támogatás elszámolása a normatív hozzájárulásokkal azonos eljárás alapján a költségvetési évben e jogcímen felmerült költségek figyelembevételével történik. A tárgyévi támogatással történő elszámolást az ezzel összefüggő gazdasági eseményeket rögzítő nyilvántartásokkal és bizonylatokkal kell alátámasztani.

Kiegészítő szabályok

1. Pénzellátási szabályok

a) Az 1., az 5. és a 7–9. pontban meghatározott támogatások folyósítása az e törvény 24. §-ának (2) bekezdése szerint, a nettó finanszírozás keretei között történik.

b) A 2. pontban meghatározott támogatás folyósítása egy összegben, április 25-éig történik.

c) A 3. pontban meghatározott támogatás folyósítása szeptember 25-étől kezdődően, 4 egyenlő részletben havonként történik.

d) A 4. a) és b) pontban meghatározott támogatás folyósítása egy összegben, augusztus 25-éig történik.

e) A 6. pontban meghatározott támogatás folyósítása az e törvény 24. §-ának (2) bekezdése szerint 4 egyenlő részletben, január 25-éig, április 25-éig, július 25-éig, illetve október 25-éig történik.

2. Az évközi egy összegű (2., 4. pont szerinti) támogatások, továbbá a 3. pont szerinti támogatás első folyósítását megelőzően az elszámolás követelményei szerint jogosulatlanná vált támogatásrészről a helyi önkormányzatnak le kell mondania.

3. Az 1., a 2., a 6. és a 7. pontban meghatározott támogatások év végi – kötelezettségvállalással nem terhelt – maradványát a központi költségvetésbe vissza kell fizetni a központi költségvetési kapcsolatokat érintő elszámolási szabályok szerint és eljárási rendben. E pontokban meghatározott támogatások következő évre áthúzódó kötelezettség-vállalással terhelt maradványai a 2003/2004. tanév végéig használhatók fel jogszerűen, a 2004. évi zárszámadás keretében történő elszámolási kötelezettséggel. A tanév végét követően 2004. július 31-ig dokumentálni kell a teljes támogatási időszakra vonatkozóan az előirányzatok felhasználását. A 3., a 4., az 5., a 8. és a 9. pontban meghatározott támogatások teljes összegével 2003. december 31-ei zárónappal kell elszámolni és az év végi maradványokat a központi költségvetésbe vissza kell fizetni a vonatkozó eljárási rend szerint.

4. A helyi kisebbségi önkormányzati közoktatási feladatellátásokhoz kapcsolódóan a kiegészítő támogatások az I. 1–9. jogcímnél meghatározott feltételek szerint igényelhetők, illetve számolhatók el.

II. EGYES SZOCIÁLIS FELADATOK KIEGÉSZÍTŐ TÁMOGATÁSA

1. Egyes jövedelempótló támogatások kiegészítése

ELŐIRÁNYZAT: 59 005,7 millió forint

A támogatás a települési önkormányzatok által külön jogszabály alapján a rendszeres gyermekvédelmi támogatásban, a rendszeres szociális segélyben, az időskorúak járadékában, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 41. § (1) bekezdésében szabályozott ápolási díjban, az adósságcsökkentési támogatásban, az adósságkezelési szolgáltatáshoz kapcsolódó lakásfenntartási támogatásban részesülő személyek számára, valamint az Szt. 41. § (1) bekezdésében szabályozott ápolási díj után járó nyugdíjbiztosítási járulékra kifizetett összegek 90%-ának fedezetére szolgál. Az előirányzat igénybevétele az önkormányzatok által havonta kifizetett összegek 90%-a alapján, a hajléktalan személyek rendszeres szociális segélye és az időskorúak járadéka esetében, továbbá a bentlakásos szociális intézményben lakó és időskorúak járadékában részesülő személyek esetében a részükre kifizetett ellátások 100%-a alapján történik.

Megilleti továbbá a támogatás az önkormányzatokat a 93/1990. (XI. 21.) Korm. rendelet alapján a személyes szabadság korlátozása miatti kárpótlás címén kifizetett összegek 100%-ára.

2. Önkormányzat által szervezett közcélú foglalkoztatás támogatása

ELŐIRÁNYZAT: 13 000,0 millió forint

A támogatást a települési önkormányzat az általa – az Szt. 37/A. §-a (7) bekezdésének megfelelően – szervezett közcélú munka keretében foglalkoztatottak után igényelheti. A támogatás a közcélú foglalkoztatással kapcsolatos személyi, dologi, szervezési kiadásokra fordítható. A támogatás összege foglalkoztatottanként 3500 Ft mindazokra a napokra, amelyekre a munkaadót a foglalkoztatással kapcsolatban kifizetési kötelezettség terheli. A támogatás összege településenként, éves szinten az önkormányzatokat a pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátások jogcímén 2003. évben megillető normatív hozzájárulás arányában – a lakosságszám alapján differenciáltan – meghatározott mérték szerinti összeg, de legalább 700 000 Ft a következők szerint:

A települési önkormányzat lakosságszáma
(fő)
A közcélú foglalkoztatás támogatása a pénzbeli és
természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátások
normatív hozzájárulásának arányában (%)
499 vagy kevesebb 45,0
500–1999 32,0
2000–4999 25,0
5000–49 999 20,0
50 000 vagy több 15,0

Az I–VI. hónapban igénybe vett támogatás felhasználásáról az önkormányzat a központi költségvetéssel elszámol, és ennek alapján számára új előirányzat – éves eredeti előirányzatának legfeljebb 118,1%-a – kerül megállapításra. Az elszámolás és az előirányzat-módosítás rendjét kormányrendelet határozza meg.

Az önkormányzatot így megillető új előirányzat éves felhasználásának elszámolása a tárgyévben e jogcímen felmerült kiadások, valamint a 30/1993. (II. 17.) Korm. rendelet szerinti havi visszaigénylések alapján történik.

3. Szociális továbbképzés és szakvizsga

FAJLAGOS ÖSSZEG: 22 300 forint/foglalkoztatott

A támogatást a helyi önkormányzatok igényelhetik a szociális továbbképzés és szakvizsga megszervezéséhez. Az igényjogosultság alapja az Szt. 92/D. §-ának (1) bekezdésében felsorolt munkakörben személyes gondoskodást végző és a 9/2000. (VIII. 4.) SzCsM rendelet szerint továbbképzésre kötelezett személyek 2002. szeptember 1-jei állapotnak megfelelő statisztikai állományi létszáma. A támogatás a továbbképzésen való részvétel költségeire (részvételi díj, utazási-szállási költség), a továbbképzésen részt vevő helyettesítésével kapcsolatos kiadásokra, a továbbképzési kötelezettségének eleget tett személy jutalmazására, a szakvizsga és az erre felkészítő tanfolyamon való részvétel költségeire fordítható.

A támogatás felhasználásáról éves elszámolást kell készíteni, amelyet a tevékenységgel összefüggő eseményeket rögzítő nyilvántartásokkal és bizonylatokkal, a továbbképzésről és a szakvizsgáról kiadott igazolással, tanúsítvánnyal, bizonyítvánnyal, oklevéllel, egyéb okirattal kell alátámasztani.

Az év végi – kötelezettségvállalással nem terhelt – maradványt a központi költségvetésbe vissza kell fizetni a központi költségvetési kapcsolatokat érintő elszámolási szabályok szerint és eljárási rendben. A támogatás következő évre áthúzódó kötelezettségvállalással terhelt maradványa 2004. július 31-éig használható fel jogszerűen, a 2004. évi zárszámadás keretében történő elszámolási kötelezettséggel. A támogatás folyósítása negyedévenként, a tárgynegyedév második hónapjának 25-éig történik.

III. HELYI ÖNKORMÁNYZATI HIVATÁSOS TŰZOLTÓSÁGOK TÁMOGATÁSA

ELŐIRÁNYZAT: 27 099,5 millió forint

A támogatás a hivatásos önkormányzati tűzoltóság fenntartásához és működtetéséhez a következő normatívák alapján vehető igénybe.

1. A hivatásos önkormányzati tűzoltóság állományának személyi juttatásaihoz:

a) A készenléti szolgálattal rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóság személyi juttatásaihoz

FAJLAGOS ÖSSZEG: 3 179 882 forint/fő

A támogatást a készenléti szolgálattal rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó helyi önkormányzat veheti igénybe, a hivatásos önkormányzati tűzoltóságok legkisebb létszámáról szóló 28/1996. (XI. 26.) BM rendelet (a továbbiakban: 28/1996. BM rendelet) a hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságok kötelező legkisebb létszáma című mellékletének „Létszám összesen” rovat adata szerint.

b) Regionális Műszaki Mentőbázisokon szolgálatot teljesítő készenléti állomány személyi juttatásaihoz

FAJLAGOS ÖSSZEG: 3 265 000 forint/fő

A támogatást a készenléti szolgálattal rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó, Regionális Műszaki Mentőbázist üzemeltető helyi önkormányzat veheti igénybe, a 28/1996. BM rendelet hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságok kötelező legkisebb létszáma című mellékletének Regionális Műszaki Mentőbázis létszámadata szerint.

c) A készenléti szolgálattal nem rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóság személyi juttatásaihoz

FAJLAGOS ÖSSZEG: 4 400 000 forint/fő

A támogatást a készenléti szolgálattal nem rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó helyi önkormányzat veheti igénybe, a többször módosított 28/1996. BM rendelet, a hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságok kötelező legkisebb létszáma című mellékletének táblázata „Létszám összesen” rovat adata szerint.

d) Illetménykiegészítéshez

FAJLAGOS ÖSSZEG: 62 164 forint/fő

A támogatást a fővárosi önkormányzat veheti igénybe az 1/a pontban meghatározottan túl a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény (a továbbiakban: Hszt.) 103. § (1) bekezdésének b) pontja, valamint a Hszt. végrehajtásáról szóló 140/1996. (VIII. 31.) Korm. rendelet és a 20/1997. (III. 19.) BM rendelet alapján – a fővárosi tűzoltó-parancsnokság megyei illetékességű középirányító tevékenységet ellátó hivatásos állományú tagjai illetménykiegészítéséhez – a 28/1996. BM rendelet, a hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságok kötelező legkisebb létszáma című mellékletének táblázata „Létszám összesen” rovatában – a Fővárosi Tűzoltó Parancsnokság részére – meghatározott létszám szerint.

2. A hivatásos önkormányzati tűzoltóság dologi kiadásainak támogatása alábbi normatívákkal vehető igénybe:

a) A tűzoltólaktanyák üzemeltetéséhez

FAJLAGOS ÖSSZEG: 3 160 forint/m2

A támogatás a készenléti szolgálattal rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó helyi önkormányzatnak a tűzoltó laktanya telekkönyvi nyilvántartásban, illetve a használatbavételi engedélyben szereplő fűtéssel és világítással ellátott tűzoltólaktanya nettó alapterülete, továbbá az ilyen célra igénybe vett – fűtéssel és világítással ellátott nettó alapterület – 2002. augusztus 31-ei állapot szerint jár.

b) A tűzoltójárművek üzemeltetéséhez és karbantartásához

FAJLAGOS ÖSSZEG: 100 forint/km

A támogatást a készenléti szolgálattal rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó helyi önkormányzat veheti igénybe, a hivatásos önkormányzati tűzoltóságok tárgyi és költségvetési átadás-átvételének rendjéről szóló 59/1995. (V. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 59/1995. Korm. rend.). A hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságok kötelező legkisebb gépjárműfecskendő és különleges szer állománya című mellékletében meghatározott tűzoltó járművek, továbbá a rendelet mellékletében nem specifikált, de rendszeresített és működő speciális szerek előző 3 évben (1999–2001.) futott és pótlékolt kilométereinek hároméves átlaga alapján tervezett futásteljesítmény alapján.

c) A különleges szerek kötelező évi rendszeres műszaki felülvizsgálatához

FAJLAGOS ÖSSZEG: 380 000 forint/db

A támogatást a készenléti szolgálattal rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó helyi önkormányzat veheti igénybe az 59/1995. Korm. rend. A hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságok kötelező legkisebb gépjárműfecskendő és különleges szer állománya című mellékletében meghatározott különleges szerek – emelőkosaras gépjármű, gépezetes létra, daru, műszaki mentő, gyorsbeavatkozó, porral oltó gépjármű, habbal oltó gépjármű, olajbalesetet elhárító gépjármű – 2002. augusztus 31-ei száma alapján.

d) A speciális szerek kötelező évi rendszeres műszaki felülvizsgálatához

FAJLAGOS ÖSSZEG: 340 000 forint/db

A támogatást a készenléti szolgálattal rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó helyi önkormányzat veheti igénybe az 59/1995. Korm. rend. mellékletében nem specifikált, de rendszeresített és működő speciális szerek – búvárszer, tűzoltóhajó, légző-bázis, turbó-reaktív oltógépjármű, por-hab kombinált oltójármű, lánctalpas-erdőtüzes gépjármű, konténerszállító gépjármű – 2002. augusztus 31-ei száma szerint.

e) Központi riasztási rendszer üzemeltetéséhez

FAJLAGOS ÖSSZEG: 56 400 000 forint/db

A támogatást a Fővárosi Tűzoltó-parancsnokságot fenntartó Fővárosi Önkormányzat veheti igénybe, a fővárosi kerületi tűzoltó-parancsnokságok riasztásra létesített központi riasztási rendszer üzemeltetéséhez.

f) A készenléti szolgálattal rendelkező tűzoltó-parancsnokság intézményi kiadásaihoz irodaszer, információhordozó eszközök, kommunikációs és számítástechnikai eszközök, egyéb kiadások

FAJLAGOS ÖSSZEG: 30 846 forint/fő

A támogatást a készenléti szolgálattal rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó helyi önkormányzat veheti igénybe a 28/1996. (XI. 26.) BM rendelet – A hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságok kötelező legkisebb létszáma – című melléklet „Létszám összesen” rovatának adata szerint.

g) A készenléti szolgálattal nem rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokság intézményi, létesítmény-üzemeltetési kiadásaihoz

FAJLAGOS ÖSSZEG: 450 000 forint/fő

A támogatást a készenléti szolgálattal nem rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó helyi önkormányzat veheti igénybe a 28/1996. BM rendelet. A készenléti szolgálattal nem rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságok létszáma című mellékletének táblázata „Létszám összesen” rovatának adata szerint.

A hivatásos önkormányzati tűzoltóság feladatainak ellátásához, fenntartáshoz és működtetéshez a fenti normatívákkal juttatott állami támogatás összege együttesen szolgál a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvényben előírt követelmények teljesítéséhez.

IV. LAKOSSÁGI TELEPÜLÉSI FOLYÉKONY HULLADÉK ÁRTALMATLANÍTÁSÁNAK TÁMOGATÁSA

ELŐIRÁNYZAT: 163,7 millió forint
FAJLAGOS ÖSSZEG: 105 forint/m3

A támogatás az összegyűjtött és a hatóságilag kijelölt lerakóhelyeken igazoltan elhelyezett lakossági folyékony hulladék köbmétere után megilleti azon önkormányzatokat, amelyek a környezet és a vízbázisok védelme érdekében a közműves csatornahálózattal el nem látott településrészein keletkezett lakossági folyékony hulladék gyűjtéséről ártalmatlanítás céljából a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény alapján szervezett hulladékkezelési közszolgáltatás keretében gondoskodnak. Az igényelt összeget a fajlagos lakossági ráfordítások (díjak) csökkentésére kell fordítani.

A támogatást a helyi önkormányzatok a lakossági folyékony hulladék becsült évi mennyisége (m3) alapján igényelhetik.

Az igénybe vett támogatás elszámolása a normatív hozzájárulásokkal azonos eljárás alapján, az e jogcímen a tárgyévben jogszerűen elszámolt költségek figyelembevételével, az önkormányzathoz beérkezett, a lerakóhely üzemeltetője által igazolt és az önkormányzat által felülvizsgált számlák alapján történik.

9. számú melléklet a 2002. évi LXII. törvényhez

Millió forintban


Cím-
szám


Alcím-
szám
Jog-
cím-
cso-
port-
szám

Jog-
cím-
szám
Elő-
irány-
zat-
cso-
port-
szám
Kie-
melt
elő-
irány-
zat-
szám


Cím-
név


Alcím-
név
Jog-
cím-
cso-
port-
név

Jog-
cím-
név
Elő-
irány-
zat-
cso-
port-
név


FEJEZET


2003. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Támogatás
LXIII. MUNKAERŐPIACI ALAP
1 Aktív foglalkoztatási eszközök
1 Foglalkoztatási és képzési támogatások 47 980,3
3 Aktív foglalkoztatási eszközök tartalék 2 360,0
2 Szakképzési célú kifizetések 18 231,0
3 Munkanélküli ellátások 68 176,0
4 Jövedelempótló támogatás 200,0
5 Bérgarancia kifizetések 1 700,0
6 Rehabilitációs célú kifizetések
6 Munkahelyteremtő támogatás 2 926,6
7 Megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásának támogatása 16 900,0
7 Az alapkezelőnek átadott pénzeszköz 271,2
8 Állami Foglalkoztatási Szolgálat működése és fejlesztése
1 Állami Foglalkoztatási Szolgálatnak átadott pénzeszköz 18 043,7
2 Állami Foglalkoztatási Szolgálat fejlesztési program 1 250,0
3 Állami Foglalkoztatási Szolgálat PHARE program társfinanszírozás 600,0
9 Állami Foglalkoztatási Szolgálat központosított kerete 206,0
11 Országos Munkabiztonsági és Munkavédelmi Felügyelőségnek pénzeszköz-átadás 398,6
12 TB alapnak átadás 1 000,0
22 Munkaadói járulék 143 195,8
23 Munkavállalói járulék 46 100,0
26 Egyéb bevétel 1 400,0
27 Rehabilitációs hozzájárulás 2 776,6
28 Visszterhes támogatások törlesztése 150,0
31 Szakképzési hozzájárulás 18 191,0
32 Szakképzési kamatmentes kölcsön visszafizetése 40,0
33 Bérgarancia-támogatás törlesztése 900,0
34 Munkanélküli ellátórendszer változásával összefüggő költségvetési befizetés
1 Munkanélküli járadékból kikerülő aktív korúak rendszeres szociális segélyezése 18 510,0
2 Közcélú munkavégzés kiadásaira 13 000,0
3 Munkanélküli ellátórendszer átalakításhoz kötődő igazgatási feladatok 1 000,0
1–34. cím összesen: 212 753,4 212 753,4 0,0
Összesen: 212 753,4 212 753,4 0,0
LXVI. KÖZPONTI NUKLEÁRIS PÉNZÜGYI ALAP
1 Kis- és közepes aktivitású hulladéktárolók létesítésének előkészítése
1 Kis- és közepes aktivitású hulladéktároló létesítésének előkészítése 5 237,6
2 Püspökszilágyi RHFT beruházásai 1 060,5
2 Nagy aktivitású hulladéktároló létesítésének előkészítése 498,6
3 Nukleáris előkészítési és lebonyolítási feladatok
1 Kiégett fűtőelemek átmeneti tárolójának bővítése 256,0
3 Kiégett fűtőelemek átmeneti tárolójának felújítása 156,5
4 Hulladéktárolók és RHK Kht. működtetése
1 Kiégett kazetták átmeneti tárolójának működtetése 683,0
2 RHK Kht. működtetési költsége és a püspökszilágyi hulladéktároló üzemeltetése 1 035,0
5 Felügyeleti díjfizetési kötelezettség 233,0
6 Önkormányzatok támogatására 413,5
7 Alapkezelőnek működési célra 51,0
8 Nukleáris létesítmények befizetései
1 Paksi Atomerőmű Rt. 21 081,5
9 Radioaktív hulladékok végleges, eseti elhelyezése 6,5
10 Költségvetési támogatás 2 448,4
1–10. cím összesen: 9 624,7 23 536,4 13 911,7
50 A Központi Nukleáris Alap függő, átfutó és hitellel kapcsolatos tételei
1 Betétállomány változása 13 911,7
Összesen: 23 536,4 23 536,4 0,0

10. számú melléklet a 2002. évi LXII. törvényhez



Alcím-
szám
Jog-
cím-
cso-
port-
szám

Jog-
cím-
szám
Elő-
irány-
zat-
cso-
port-
szám
Kie-
melt
elő-
irány-
zat-
szám


Cím-
név


Alcím-
név
Jog-
cím-
cso-
port-
név

Jog-
cím-
név
Elő-
irány-
zat-
cso-
port-
név


FEJEZET


2003. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Támogatás
LXXI. NYUGDÍJBIZTOSÍTÁSI ALAP
1 Nyugdíjbiztosítási ellátások fedezetéül szolgáló bevételek
1 Munkáltatói nyugdíjbiztosítási járulék 972 979,2
2 Biztosítotti nyugdíjjárulék
1 Biztosított által fizetett nyugdíjjárulék 193 936,6
2 Magán-nyugdíjpénztári tagok által fizetett nyugdíjjárulék 27 382,9
3 Magánnyugdíjpénztárak átutalásai
1 Rokkantsági nyugellátás 542,0
3 Egyéb járulékok és hozzájárulások
2 Megállapodás alapján fizetők járulékai 1 156,8
5 Közteherjegy után befolyt járulék 69,5
8 Sorkatonai és polgári szolgálatot teljesítők utáni nyugdíjbiztosítási és nyugdíjjárulék
1 Honvédelmi Minisztérium fejezetből 1 154,3
2 Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium fejezetből 728,8
9 Fegyveres testületek kedvezményes nyugellátásainak kiadásaihoz hozzájárulás
1 Honvédelmi Minisztérium fejezettől 12 025,0
2 Belügyminisztérium fejezettől 9 972,0
3 Igazságügyi Minisztérium fejezettől 1 738,0
4 Pénzügyminisztérium fejezettől 562,0
5 Miniszterelnökség fejezettől 577,0
5 Késedelmi pótlék, bírság 5 714,5
6 Központi költségvetési hozzájárulások
3 Gyesben, gyedben, gyetben részesülők utáni központi költségvetési térítés 19 240,0
4 Magánnyugdíjpénztárba átlépők miatti járulékkiesés pótlására költségvetési támogatás 130 517,5
5 Központi költségvetésben tervezett pénzeszközátadás 115 912,6
7 Nyugdíjbiztosítási tevékenységgel kapcsolatos egyéb bevételek
3 Kifizetések visszatérülése és egyéb bevételek 5 924,5
2 Nyugdíjbiztosítási ellátások kiadásai
1 Nyugellátások
1 Öregségi nyugdíj 1 012 817,8
2 Rokkantsági és baleseti rokkantsági nyugdíj 235 030,8
3 Hozzátartozói nyugellátás 193 406,7
4 Egyösszegű méltányossági kifizetések
1 Méltányossági alapon megállapításra kerülő nyugellátás 100,0
3 Méltányossági alapon megállapításra kerülő nyugdíjemelés 600,0
6 Tizenharmadik havi nyugdíj 28 800,0
4 Nyugdíjbiztosítás egyéb kiadásai
4 Egyéb kiadások
2 Postaköltségek és egyéb kiadások 3 913,5
3 Vagyongazdálkodás
1 Ellátások fedezetére szolgáló vagyongazdálkodás
1 Járuléktartozás fejében átvett vagyon 15,0 33,0
2 Egyéb vagyon (ingyenes vagyonjuttatás stb.) 8,0
3 Postabank 922,3
1–3. cím összesen: 1 475 614,1 1 500 166,2
5 Nyugdíjbiztosítási költségvetési szervek és központi kezelésű előirányzatok
1 Központi hivatali szerv 21 640,2
1 Működési költségvetés 1 295,1
1 Személyi juttatások 9 377,4
2 Munkaadókat terhelő járulékok 3 210,4
3 Dologi kiadások 4 626,6
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 15,0
6 Kamatfizetések 160,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 4 738,9
2 Felújítás 357,0
3 Kölcsönök 450,0
2 Igazgatási szervek 1 972,7
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 351,2
3 Dologi kiadások 1 621,5
3 Központi kezelésű előirányzatok
9 EU-hoz való csatlakozás társadalombiztosítási nemzeti programjai és kormányzati feladatai
2 Támogatással fedezett programrész 132,0
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 57,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 18,5
3 Dologi kiadások 45,0
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 11,5
10 Illetménygazdálkodás elkülönített előirányzata 807,2
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 611,5
2 Munkaadókat terhelő járulékok 195,7
5. cím összesen: 25 847,2 1 295,1 24 552,1
LXXI. fejezet összesen: 1 501 461,3 1 501 461,3 24 552,1
KIADÁSI FŐÖSSZEG: 1 501 461,3
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: 1 501 461,3
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: 0,0

11. számú melléklet a 2002. évi LXII. törvényhez

LXXII. EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁSI ALAP

Millió forintban


Cím-
szám


Alcím-
szám
Jog-
cím-
cso-
port-
szám

Jog-
cím-
szám
Elő-
irány-
zat-
cso-
port-
szám
Kie-
melt
elő-
irány-
zat-
szám


Cím-
név


Alcím-
név
Jog-
cím-
cso-
port-
név

Jog-
cím-
név
Elő-
irány-
zat-
cso-
port-
név


FEJEZET


2003. évi előirányzat
Kiemelt előirányzat neve Kiadás Bevétel Támogatás
LXXII. EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁSI ALAP
1 Egészségbiztosítási ellátások fedezetéül szolgáló bevételek
1 Munkáltatói egészségbiztosítási járulék 585 778,3
2 Biztosítotti egészségbiztosítási járulék
1 Biztosított által fizetett egészségbiztosítási járulék 141 978,7
3 Egyéb járulékok és hozzájárulások
1 Baleseti járulék 1 803,0
2 Megállapodás alapján fizetők járulékai 853,0
4 Munkáltatói táppénz-hozzájárulás 21 460,0
5 Közteherjegy után befolyt járulék 53,7
8 Sorkatonai és polgári szolgálatot teljesítők utáni egészségbiztosítási járulék
1 Honvédelmi Minisztérium fejezetből 480,5
2 Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium fejezetből 302,5
9 Fegyveres testületek kedvezményes nyugellátásainak kiadásaihoz hozzájárulás
1 Honvédelmi Minisztérium fejezettől 275,0
2 Belügyminisztérium fejezettől 923,0
3 Igazságügyi Minisztérium fejezettől 152,0
4 Pénzügyminisztérium fejezettől 28,0
5 Miniszterelnökség fejezettől 13,0
4 Egészségügyi hozzájárulás
1 Tételes egészségügyi hozzájárulás 159 255,8
2 Százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás 16 274,0
5 Késedelmi pótlék, bírság 4 108,1
6 Központi költségvetési hozzájárulások
1 Terhességmegszakítással kapcsolatos költségvetési térítés 1 100,0
2 Egészségügyi feladatok ellátásával kapcsolatos központi költségvetési hozzájárulás 3 300,0
8 GYED folyósítás kiadásainak megtérítése a központi költségvetésből 44 000,0
7 Egészségbiztosítási tevékenységgel kapcsolatos egyéb bevételek
1 Terhességmegszakítás egyéni térítési díja 610,0
2 Baleseti és egyéb kártérítési megtérítések 2 948,3
3 Kifizetések visszatérítése és egyéb bevételek 1 804,3
8 Nemzetközi egyezményből eredő ellátások megtérítése 370,0
2 Egészségbiztosítási ellátások kiadásai
1 Nyugellátások
2 Rokkantsági és baleseti rokkantsági nyugdíj 200 183,9
3 Hozzátartozói nyugellátás 6 856,6
6 Tizenharmadik havi nyugdíj 4 000,0
2 Egészségbiztosítás pénzbeni ellátásai
1 Terhességi-gyermekágyi segély 16 355,0
2 Táppénz
1 Táppénz 75 204,0
2 Gyermekápolási táppénz 3 080,0
3 Baleseti táppénz 7 272,0
3 Betegséggel kapcsolatos segélyek
1 Külföldi gyógykezelés 607,0
4 Egyszeri szociális segély 405,0
4 Kártérítési járadék 1 298,0
5 Baleseti járadék 5 543,7
6 Gyermekgondozási díj 44 000,0
3 Természetbeni ellátások
1 Gyógyító-megelőző ellátás
1 Háziorvosi, háziorvosi ügyeleti ellátás 46 206,6
2 Védőnői szolgáltatás, anya-, gyermek- és ifjúságvédelem 10 602,5
3 Fogászati ellátás 16 556,1
4 Gondozóintézeti gondozás 8 216,9
5 Betegszállítás és orvosi rendelvényű halottszállítás 4 864,7
6 Járóbeteg-szakellátás 76 444,0
7 CT, MRI 8 707,4
8 Művesekezelés 13 440,4
9 Házi szakápolás 1 871,8
10 Fekvőbeteg szakellátás 295 285,9
11 Működési költségelőleg 550,6
13 Célelőirányzatok 132 812,4
2 Gyógyfürdő-szolgáltatás 5 434,7
3 Anyatejellátás 300,2
4 Gyógyszertámogatás
1 Gyógyszertámogatás kiadásai 198 644,2
2 Speciális beszerzésű gyógyszerkiadás 16 688,1
3 Vénykezelési díj 1 640,0
5 Gyógyászatisegédeszköz-támogatás 31 956,7
6 Utazási költségtérítés 4 559,5
7 Nemzetközi egyezményből eredő és külföldön történő ellátások kiadásai
1 Nemzetközi egyezményekből eredő kiadások 885,2
2 Külföldi sürgősségi gyógykezelés 139,0
4 Egészségbiztosítás egyéb kiadásai
4 Egyéb kiadások
1 Kifizetőhelyeket megillető költségtérítés 930,0
2 Postaköltség és egyéb kiadások 1 455,1
3 Vagyongazdálkodás
1 Ellátások fedezésére szolgáló vagyongazdálkodási költségvetés
1 Járuléktartozás fejében átvett vagyon 7,8 18,0
2 Egyéb vagyon (ingyenes vagyonjuttatás stb.) 6,6 12,0
3 Postabank 235,6
1–3. cím összesen: 1 243 247,2 987 901,2
5 Egészségbiztosítási költségvetési szervek és központi kezelésű előirányzatok
1 Központi hivatali szerv 15 604,9
1 Működési költségvetés 97,4
1 Személyi juttatások 8 662,3
2 Munkaadókat terhelő járulékok 2 909,7
3 Dologi kiadások 2 452,3
5 Egyéb működési célú támogatások, kiadások 10,0
6 Kamatfizetések 225,0
2 Felhalmozási költségvetés 10,0
1 Intézményi beruházási kiadások 711,5
2 Felújítás 140,5
3 Kölcsönök 601,0
2 Igazgatási szervek 5 314,0
1 Működési költségvetés 776,8
1 Személyi juttatások 1 829,2
2 Munkaadókat terhelő járulékok 480,2
3 Dologi kiadások 3 398,6
2 Felhalmozási költségvetés 105,0
1 Intézményi beruházási kiadások 282,7
2 Felújítás 205,1
3 Központi kezelésű előirányzatok
9 EU-hoz való csatlakozás társadalombiztosítási nemzeti programjai és kormányzati feladatai
2 Támogatással fedezett programrész 132,5
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 60,0
2 Munkaadókat terhelő járulékok 19,2
3 Dologi kiadások 33,3
2 Felhalmozási költségvetés
1 Intézményi beruházási kiadások 20,0
10 Illetménygazdálkodás elkülönített előirányzata 752,5
1 Működési költségvetés
1 Személyi juttatások 570,1
2 Munkaadókat terhelő járulékok 182,4
5. cím összesen: 22 793,1 989,2 21 803,9
LXXII. fejezet összesen: 1 266 040,3 988 890,4 21 803,9
KIADÁSI FŐÖSSZEG: 1 266 040,3
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: 988 890,4
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: –277 149,9

12. számú melléklet a 2002. évi LXII. törvényhez

A TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁS PÉNZÜGYI ALAPJAI 2003. ÉVI MÉRLEGE

Millió forintban
BEVÉTELEK 2003. évi előirányzat KIADÁSOK 2003. évi előirányzat
ELLÁTÁSOK FEDEZETÉÜL SZOLGÁLÓ BEVÉTELEK TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁSI ELLÁTÁSOK KIADÁSAI
Társadalombiztosítási járulékbevételek 1 558 757,5 Nyugellátások
Biztosított nyugdíj- és egészségbiztosítási járulékok 363 840,2 Öregségi nyugdíj 1 012 817,8
Egyéb járulékok és hozzájárulások 54 327,1 Rokkantsági és baleseti rokkantsági nyugdíj 435 214,7
Egészségügyi hozzájárulás 175 529,8 Hozzátartozói nyugellátás 200 263,3
Késedelmi pótlék, bírság 9 822,6 Méltányossági kifizetések 33 500,0
Garancia és hozzájárulás az alapok kiadásaihoz 265 670,1 Egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai 153 764,7
Központi költségvetési hozzájárulások 48 400,0 Természetbeni ellátások 875 806,9
Egyéb bevételek 11 657,1 Egyéb kiadások 6 298,6
Összesen: 2 488 004,4 Összesen: 2 717 666,0
VAGYONGAZDÁLKODÁS BEVÉTELEI 63,0 VAGYONGAZDÁLKODÁS KIADÁSAI 1 195,3
TB KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK SAJÁT BEVÉTELEI 2 284,3 TB KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK
– saját bevétellel fedezett kiadásai 2 284,3
– támogatással fedezett kiadásai 46 356,0
Összesen: 48 640,3
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: 2 490 351,7 KIADÁSI FŐÖSSZEG: 2 767 501,6
A TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁSI ALAPOK HIÁNYA: 277 149,9

13. számú melléklet a 2002. évi LXII. törvényhez

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. privatizációval és vagyonkezeléssel összefüggő ráfordításai, tartalékfeltöltése

Millió forintban
Megnevezés 2003. évi
előirányzat
I. A kormányzati szektor hiányát érintő ráfordítások 25 300,0
1. Ráfordítások az 1995. évi XXXIX. tv. alapján 11 050,0
a) a hozzárendelt vagyon értékesítése előkészítésének költségei, az értékesítéssel kapcsolatban felmerülő kiadások, díjak [23. § (1) bek. a) és f) pontok] 4 000,0
b) vagyonkezeléssel összefüggő ráfordítások [23. § (1) bek. e) pont] 1 550,0
c) a hozzárendelt vagyonba tartozó társaságok támogatása [23. § (1) bek. g) pont], forrásátadás, kamatátvállalás, válságkezelés 550,0
d) az ÁPV Rt. működési költségei [23. § (1) bek. h) pont] 5 000,0
2. Egyéb ráfordítások 14 250,0
a) osztalék-befizetési kötelezettség a központi költségvetés felé 8 000,0
b) az ÁPV Rt. és a jogelődök portfóliójába tartozó vállalatok, társaságok, illetve egyéb vagyontárgyak esetén az állam tulajdonosi felelősségével kapcsolatos környezetvédelmi feladatok finanszírozása 3 000,0
c) a volt szovjet ingatlanok környezetvédelmi kárelhárítása 1 000,0
d) a HM-tól átvett vagyonelemek átvételével, kezelésével és értékesítésével kapcsolatos ráfordítások 2 000,0
e) vagyontárgyak vásárlása 250,0
II. A kormányzati szektor hiányát nem érintő ráfordítások 73 760,0
1. A privatizációval és vagyonkezeléssel kapcsolatos reorganizációs célú kifizetések 10 700,0
2. Üzleti célú befektetések 6 350,0
3. Kárpótlási jegy bevonása 19 000,0
4. Részesedések vásárlása az MFB Rt.-től 20 000,0
5. Privatizációs tartalék feltöltése 8 685,0
6. Részvény-átcsoportosítás a privatizációs tartalékból 9 025,0
Ráfordítások összesen 99 060,0

14. számú melléklet a 2002. évi LXII. törvényhez

„1. számú melléklet az 1995. évi LVI. törvényhez

A gumiabroncsok termékdíjtételei


Kategória
2003.
február 15-től
a termékdíj-
tétel (Ft/kg)
2004. évi
termékdíjtétel
(Ft/kg)
2005. évi
termékdíjtétel
(Ft/kg)
1. Jóváhagyott (ENSZ EGB) „E” jellel rendelkező új gumiabroncs, valamint külön jogszabályban meghatározott feltételekkel és mennyiségben felújításra (újrafutózásra) behozott gumiabroncs esetén
55,7

70,6

86
2. Jóváhagyott (ENSZ EGB) „E” jellel rendelkező felújított (újrafutózott) gumiabroncs behozatala esetén 70 90 110
3. Felújításra (újrafutózásra) (külön jogszabályban meghatározott feltételekkel) behozott használt gumiabroncs esetén
222,9

282,9

344
4. Importált használt gumiabroncs esetén 1300 1700 2100”

15. számú melléklet a 2002. évi LXII. törvényhez

„2. számú melléklet az 1995. évi LVI. törvényhez

A csomagolás termékdíjtételei


A csomagolás anyaga
2003.
február 15-től a
termékdíjtétel
(Ft/kg)
2004. évi
termékdíjtétel
(Ft/kg)
2005. évi
termékdíjtétel
(Ft/kg)
Műanyag 25,5 29 30,4
Társított 30,4 35 36,8
Alumínium 11,1 13 13,7
Fém (kivéve alumínium) 8,6 10 10,5
Papír, fa, természetes alapú textil 11,1 13 13,7
Üveg 4,1 5 5,3
Egyéb 30,4 35 36,8”

16. számú melléklet a 2002. évi LXII. törvényhez

„3. számú melléklet az 1995. évi LVI. törvényhez

Hűtőberendezések és hűtőközegek termékdíjtételei

I. Az új hűtőberendezések termékdíjtételei

Névleges hűtőtérfogat 2003. február 15-től a
termékdíjtétel t(Ft/db)
 * 
2004. évi termékdíjtétel
t(Ft/db)
2005. évi termékdíjtétel
t(Ft/db)
120 literig 1 470 1 866 2 262
120,01–250,00 literig 2 647 3 360 4 072
250,01 liter fölött 6 828 8 667 10 504
k(Ft/db) k(Ft/db) k(Ft/db)
0,50 kg-ig 366 465 564
0,51–2,00 kg-ig 655 832 1 010
2,01 kg fölött 1 717 2 180 2 642

II. A termékdíjköteles hűtőközegek termékdíjtételei

Termékdíjköteles
hűtőközeg
2003. február 15-től a
termékdíjtétel t(Ft/kg)
2004. évi termékdíjtétel
t(Ft/kg)
2005. évi termékdíjtétel
t(Ft/kg)
HCFC és HCFC keverék 546 693 840

III. Termékdíjtételek használt hűtőberendezések importja esetén

Névleges hűtőtérfogat 2003. február 15-től a termékdíjtétel t(Ft/db) 2004. évi termékdíjtétel
t(Ft/db)
2005. évi termékdíjtétel
t(Ft/db)
120 literig 9 046 12 000 15 600
120,01–250,00 literig 16 286 21 200 27 500
250,01 liter fölött 42 018 54 600 71 000
k(Ft/db) k(Ft/db) k(Ft/db)
0,50 kg-ig 2 255 3 000 3 900
0,51–2,00 kg-ig 4 035 5 300 6 900
2,01 kg fölött 10 574 13 800 18 000

IV. Termékdíjak regenerált, illetve regenerálásra alkalmas hűtőközegek importja esetén

Termékdíjköteles
hűtőközege
2003. február 15-től a
termékdíjtétel t(Ft/kg)
2004. évi termékdíjtétel
t(Ft/kg)
2005. évi termékdíjtétel
t(Ft/kg)
Regenerált CFC és CFC keverék *  5 387
HCFC és HCFC keverék 1 642 2 200 2 900
Regenerálásra alkalmas HCFC 1 260 1 700 2 300
Regenerálásra alkalmas CFC *  1 260 –”

17. számú melléklet a 2002. évi LXII. törvényhez