ELŐIRÁNYZAT: | 204,5 millió forint |
A helyi önkormányzatokat az önálló bábszínházak után művészeti támogatás illeti meg az általuk fenntartott, költségvetési szervként vagy közhasznú társasági formában működő, az a) pontban nem szereplő bábszínházak részére, a fenntartó önkormányzatok költségvetési rendeletében tervezett támogatási előirányzat arányában. Az igénybevétel rendjét a nemzeti kulturális örökség minisztere a 2003. január 31-ig rendeletben szabályozza.
e) Színházak pályázati támogatása
ELŐIRÁNYZAT: | 605,0 millió forint |
Amennyiben nemzetiségi színházak az érintett országos kisebbségi önkormányzatok fenntartásába kerülnek át, úgy a támogatás időarányos része az érintett országos kisebbségi önkormányzatot illeti meg oly módon, hogy azt a helyi önkormányzat átadja a részére.
E támogatást a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma pályázati felhívása alapján a helyi önkormányzatok által fenntartott – az a) pontban nem szereplő –, illetve az általuk támogatott szabadtéri színpadok, nemzetiségi színházak, valamint színházi vállalkozások és alternatív műhelyek igényelhetik. Az e célra felosztható támogatási összeg megoszlása a következő:
Millió forint | ||
Színházak pályázati támogatása | ||
Szabadtéri színházak | 235,0 | |
Nemzetiségi színházak | 80,0 | |
Színházi vállalkozások, alternatív színházi műhelyek | 200,0 | |
Alternatív tánc- és mozgásszínházi műhelyek | 90,0 | |
Összesen: | 605,0 |
Az elosztásról kuratórium dönt. A támogatás az önkormányzatot illeti meg.
1. Pedagógus szakvizsga és továbbképzés
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 14 500 forint/pedagógus |
A támogatást a helyi önkormányzatok igényelhetik a pedagógus szakvizsga és továbbképzés megszervezéséhez. Az igényjogosultság alapja a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény (a továbbiakban: Kt.) 20–21. §-ában és a 122. § (3) bekezdésében felsorolt típusú intézményekben, pedagógus-munkakörben, illetve a törvény 22. §-ában felsorolt intézményekben pedagógiai szakértő vagy pedagógiai előadó munkakörben foglalkoztatottak 2002/2003. tanévi nyitó, és a 2003/2004. tanévi nyitó közoktatási statisztikai tényleges, illetve becsült, teljes munkaidőre átszámított létszáma. Az így megállapított létszám nem haladhatja meg a helyi önkormányzat rendeletében meghatározott, engedélyezett álláshelyek számát.
A támogatás a pedagógus továbbképzésről, a pedagógus szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól és kedvezményeiről szóló 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet előírásainak megfelelően használható fel. Az igénybe vett támogatás elszámolása a normatív hozzájárulásokkal azonos eljárás alapján a költségvetési évben e jogcímen vállalt kötelezettségek, valamint jogszerűen elszámolt költségek figyelembevételével történik. A tárgyévi támogatással történő elszámolást az ezzel összefüggő gazdasági eseményeket rögzítő nyilvántartásokkal és bizonylatokkal, valamint a szakvizsgáról, illetve továbbképzésről kibocsátott igazolással, tanúsítvánnyal, bizonyítvánnyal, oklevéllel, egyéb okirattal kell alátámasztani.
2. Pedagógusok szakkönyvvásárlása
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 14 000 forint/pedagógus |
A támogatást a helyi önkormányzatok igényelhetik a Kt. 19. § (3) bekezdése alapján, az általuk fenntartott – a törvény 20–21. §-ában és a 122. § (3) bekezdésében felsorolt típusú – intézményekben, közalkalmazotti jogviszonyban, pedagógus-munkakörben, továbbá szabadidő-szervező és gyermek- és ifjúságvédelmi felelős, illetve a törvény 22. §-ában felsorolt intézményekben pedagógiai szakértő vagy pedagógiai előadó munkakörben (a továbbiakban együtt: pedagógus létszám) foglalkoztatottak után. Az igényjogosultság részletes feltételeit a Kt. végrehajtásáról szóló 20/1997. (II. 13.) Korm. rendelet határozza meg. Az igényjogosultság alapja a 2002. december 31-én várható (becsült) pedagógus létszám, a fent hivatkozott rendelet jogosultságra vonatkozó előírásainak figyelembevételével.
Az igénybe vett támogatás elszámolása a normatív hozzájárulásokkal azonos eljárás alapján, a költségvetési évben e jogcímen jogszerűen elszámolt költségek figyelembevételével, a Korm. rendelet 7. §-a alapján 2002. december 31-ei tényleges pedagógus létszám alapján történik. A tárgyévi támogatással történő elszámolást az ezzel összefüggő gazdasági eseményeket rögzítő nyilvántartásokkal és bizonylatokkal kell alátámasztani.
3. Kiegészítő támogatás a rászorultsági alapon járó óvodai ingyenes intézményi étkeztetéshez
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 32 000 forint/gyermek |
A támogatást a helyi önkormányzatok a Kt. 10. § (4) bekezdése, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 148. § (6) bekezdése alapján először 2003. szeptember 1-jétől igényelhetik a rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülő családokban élő, óvodai nevelésben részesülő gyermekek ingyenes étkeztetéséhez, akik számára a fenntartó szervezett intézményi étkeztetést biztosít.
Az igényjogosultság alapja a jogszabály alapján ingyenes étkeztetésben részesülők 2003. szeptember 1-jétől december 31-éig figyelembe vehető, becsült, havi átlaglétszáma. Az elszámolás a tényleges létszám figyelembevételével történik, melynek számításánál az ingyenes étkezésben részt vevők szeptember 1-je és december 31-e közötti nyitvatartási naponként összesített létszámát el kell osztani az ugyanezen időszakban az intézményi nyitvatartási napok számával. Az így kapott eredmény 4/12-e felel meg az elszámolásban érvényesíthető létszámnak. Az igénybevétel abban az esetben válik jogszerűvé, ha az ingyenesség biztosításához elszámolt költségek a helyi önkormányzat szintjén elérik – az e törvény 3. számú mellékletének 24. d) pontja alapján az óvodában, kollégiumban, iskolában szervezett intézményi étkeztetéshez kapcsolódó normatív hozzájárulásból kiegészítve – a térítésmentes étkezésben részesülő óvodás gyermekenként legalább a 6 000 Ft/hónap átlagos fajlagos összeget. Az ingyenes étkezésben részesülő gyermekek körében a kedvezményezést – a 3. számú melléklet Kiegészítő szabályok 1. k) pontját is figyelembe véve – dokumentálni kell a jogszerű elszámoláshoz.
4. Tanulók tankönyvvásárlása
a) Általános támogatás a tanulói tankönyvvásárláshoz
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 2 400 forint/tanuló |
A hozzájárulást a helyi önkormányzatok a Kt. 118. § (5) bekezdéséhez kapcsolódóan az e törvény 3. számú mellékletének 20. a)–d) és 21. a) pontjában meghatározott, az iskolai nappali rendszerű oktatásban részt vevőknek a 2003/2004. tanévi nyitó (október 1-jei) közoktatási statisztikai állapotra becsült tanulói létszáma alapján igényelhetik, az elszámolás a normatív hozzájárulásokkal azonos eljárás alapján a költségvetési évben e jogcímen jogszerűen elszámolt költségek, valamint a 2003/2004. tanévi (tényleges) nyitó közoktatási statisztikában szereplő, nappali rendszerű oktatásban részt vevők létszámának figyelembevételével történik.
A hozzájárulás felhasználásánál figyelembe kell venni a tankönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az iskolai tankönyvellátás rendjéről szóló 5/1998. (II. 18.) MKM rendelet előírásait.
b) Kiegészítő támogatás az ingyenes tankönyvellátáshoz
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 5 600 forint/tanuló |
A támogatást a helyi önkormányzatok a Kt. 10. § (4) bekezdése, továbbá a tankönyvpiac rendjéről szóló 2001. évi XXXVII. törvény (a továbbiakban: Tpr.) 8. § (4) bekezdése és 32. § (9) bekezdése alapján igényelhetik a tartósan beteg, vagy súlyos fogyatékos, a három vagy többgyermekes családban élő, továbbá az egyedülálló szülő eltartásában élő nappali rendszerű oktatásban részt vevő iskolai tanulók, valamint az 1–4. évfolyamon a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülő tanulók ingyenes tankönyvellátásához a 2003/2004. tanévi nyitó (október 1-jei) közoktatási statisztikában szereplő létszám alapján. A támogatás egy tanuló után egy rászorultsági jogcímen igényelhető. A támogatás felhasználása a tankönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az iskolai tankönyvellátás rendjéről szóló 5/1998. (II. 18.) MKM rendelet alapján történik.
Az igénybe vett támogatás elszámolása a normatív hozzájárulásokkal azonos eljárás alapján, a 2003/2004. tanévi (tényleges) nyitó közoktatási statisztikában szereplő, és a Tpr. 8. § (4) bekezdése, valamint a 32. § (9) bekezdés alapján 100 százalékos térítésmentességben részesülő tanulói körben a kedvezményezés dokumentumokkal való alátámasztása mellett történik. Az igénybevétel abban az esetben válik jogszerűvé, ha az elszámolt költségek a helyi önkormányzat szintjén elérik az e címen rendelkezésre bocsátott 1 főre jutó támogatás és az a) pont alapján járó, az általános tanulói tankönyvvásárlásához kapcsolódó 1 főre jutó hozzájárulás együttes fajlagos összegét, és az érintett létszám figyelembevételével számított átlagköltség legalább 8 000 forint/tanuló.
5. Diáksporttal kapcsolatos feladatok támogatása
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 1 200 forint/tanuló |
A kiegészítő támogatást a helyi önkormányzat az e törvény 3. számú mellékletének 20. a)–d) és 21. a) pontjaiban meghatározott, az iskolai nappali rendszerű oktatásban részt vevőknek az e törvény 3. számú mellékletének Kiegészítő szabályok 1. a) pontja szerint figyelembe vett adata alapján veheti igénybe – figyelembe véve az iskolai sporttevékenységről szóló 34/2001. (IX. 14.) OM–ISM együttes rendelet 3. §-ában foglaltakat is – az iskolai mindennapos testedzés feladatainak megoldásához.
6. A fővárosi és megyei közalapítványok szakmai tevékenysége
ELŐIRÁNYZAT: | 2 000,0 millió forint |
A támogatás a megyei (fővárosi) önkormányzatokat illeti meg a megye (főváros) területén működő helyi önkormányzatok számára az e törvény 3. számú mellékletében közoktatási célra biztosított normatív hozzájárulási főösszeg eredeti előirányzata arányában.
A támogatás a megyei fejlesztési tervvel összefüggő szakmai fejlesztési, működtetési, üzemeltetési célokra, feladatokra fordítható.
A közalapítványnak az éves támogatási összeg felhasználására vonatkozóan feladat- és ehhez kapcsolódó pénzügyi tervet kell készítenie, amely az elszámolás alapja.
A közalapítvány működtetését más (saját) forrásokból kell biztosítani, erre a célra a támogatás nem fordítható.
Az igénybe vett támogatás elszámolása a normatív hozzájárulásokkal azonos eljárás keretében történik a közalapítványnál a költségvetési évben e jogcímen vállalt kötelezettségek és jogszerűen elszámolt költségek figyelembevételével. A közalapítványnak a megyei (fővárosi) önkormányzat részére a támogatás felhasználását dokumentálni kell.
A kitűzött feladatok lebonyolításához (pályázati kiírás, kiértékelés, a támogatás folyósítása és egyéb szervezési feladatok) a rendelkezésre álló összegek maximum 1%-a használható fel.
7. Szakmai fejlesztési feladatok
ELŐIRÁNYZAT: | 4 000,0 millió forint |
A támogatást a helyi önkormányzatok az általuk fenntartott közoktatási intézményekben meglévő informatikai berendezések, felszerelések korszerűsítésére, fejlesztésére és működtetésével összefüggő beszerzésekre, továbbá taneszközök és felszerelések beszerzésére igényelhetik az e törvény 3. számú mellékletének 20. a)–d), 21. a), valamint 23. pontjában meghatározott, az iskolai nappali rendszerű oktatásban részt vevőknek, és a 22. pont szerinti létszámnak az e törvény 3. számú mellékletének Kiegészítő szabályok 1. a) pontja figyelembevételével számított adatához kapcsolódó eredeti előirányzata alapján.
8. Pedagógiai szakszolgálat
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 635 000 forint/közalkalmazott |
A támogatást a pedagógiai szakszolgálatot fenntartó helyi önkormányzat igényelheti a pedagógiai szakszolgáltató intézményeiben – az e törvény 3. számú mellékletének 21. a) pontja alá tartozó óvodai nevelés, iskolai oktatás keretében végzett konduktív feladatokat ellátók, valamint a 21. b) pont alá tartozó korai fejlesztés, gondozás kivételével – közalkalmazotti jogviszonyban, pedagógus és szakmai munkát segítő munkakörben foglalkoztatottak 2002. október 1-jei tényleges, illetve 2003. október 1-jei becsült és teljes munkaidőre átszámított létszáma alapján, ha a pedagógiai szakszolgálatot a Kt. 33. §-ának (4)–(5) bekezdésében és 34. §-ában, valamint a 14/1994. (VI. 24.) MKM rendelet 1. §-ának (3) bekezdésében és 3/A. §-ában foglaltak szerint szervezik meg.
Az igénybe vett támogatás elszámolása a normatív hozzájárulásokkal azonos eljárás alapján a költségvetési évben e jogcímen felmerült költségek figyelembevételével történik. A tárgyévi támogatással történő elszámolást az ezzel összefüggő gazdasági eseményeket rögzítő nyilvántartásokkal és bizonylatokkal kell alátámasztani.
9. Pedagógiai szakmai szolgáltatás
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 720 forint/gyermek, tanuló |
A támogatást a Kt. 36. §-a alapján szervezett, pedagógiai szakmai szolgáltatások igénybevételéhez a helyi önkormányzat igényelheti az e törvény 3. számú mellékletének 19. pontja, a 20. a)–d) pontja és 21. a) pontja szerint számított együttes gyermek- és tanulólétszám után.
A támogatás a nevelési, oktatási intézmények számára, a szakmai szolgáltatások – bármely OM azonosítóval rendelkező közoktatási intézménytől történő – megvásárlását szolgálja.
Az igénybe vett támogatás elszámolása a normatív hozzájárulásokkal azonos eljárás alapján a költségvetési évben e jogcímen felmerült költségek figyelembevételével történik. A tárgyévi támogatással történő elszámolást az ezzel összefüggő gazdasági eseményeket rögzítő nyilvántartásokkal és bizonylatokkal kell alátámasztani.
Kiegészítő szabályok
1. Pénzellátási szabályok
a) Az 1., az 5. és a 7–9. pontban meghatározott támogatások folyósítása az e törvény 24. §-ának (2) bekezdése szerint, a nettó finanszírozás keretei között történik.
b) A 2. pontban meghatározott támogatás folyósítása egy összegben, április 25-éig történik.
c) A 3. pontban meghatározott támogatás folyósítása szeptember 25-étől kezdődően, 4 egyenlő részletben havonként történik.
d) A 4. a) és b) pontban meghatározott támogatás folyósítása egy összegben, augusztus 25-éig történik.
e) A 6. pontban meghatározott támogatás folyósítása az e törvény 24. §-ának (2) bekezdése szerint 4 egyenlő részletben, január 25-éig, április 25-éig, július 25-éig, illetve október 25-éig történik.
2. Az évközi egy összegű (2., 4. pont szerinti) támogatások, továbbá a 3. pont szerinti támogatás első folyósítását megelőzően az elszámolás követelményei szerint jogosulatlanná vált támogatásrészről a helyi önkormányzatnak le kell mondania.
3. Az 1., a 2., a 6. és a 7. pontban meghatározott támogatások év végi – kötelezettségvállalással nem terhelt – maradványát a központi költségvetésbe vissza kell fizetni a központi költségvetési kapcsolatokat érintő elszámolási szabályok szerint és eljárási rendben. E pontokban meghatározott támogatások következő évre áthúzódó kötelezettség-vállalással terhelt maradványai a 2003/2004. tanév végéig használhatók fel jogszerűen, a 2004. évi zárszámadás keretében történő elszámolási kötelezettséggel. A tanév végét követően 2004. július 31-ig dokumentálni kell a teljes támogatási időszakra vonatkozóan az előirányzatok felhasználását. A 3., a 4., az 5., a 8. és a 9. pontban meghatározott támogatások teljes összegével 2003. december 31-ei zárónappal kell elszámolni és az év végi maradványokat a központi költségvetésbe vissza kell fizetni a vonatkozó eljárási rend szerint.
4. A helyi kisebbségi önkormányzati közoktatási feladatellátásokhoz kapcsolódóan a kiegészítő támogatások az I. 1–9. jogcímnél meghatározott feltételek szerint igényelhetők, illetve számolhatók el.
1. Egyes jövedelempótló támogatások kiegészítése
ELŐIRÁNYZAT: | 59 005,7 millió forint |
A támogatás a települési önkormányzatok által külön jogszabály alapján a rendszeres gyermekvédelmi támogatásban, a rendszeres szociális segélyben, az időskorúak járadékában, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 41. § (1) bekezdésében szabályozott ápolási díjban, az adósságcsökkentési támogatásban, az adósságkezelési szolgáltatáshoz kapcsolódó lakásfenntartási támogatásban részesülő személyek számára, valamint az Szt. 41. § (1) bekezdésében szabályozott ápolási díj után járó nyugdíjbiztosítási járulékra kifizetett összegek 90%-ának fedezetére szolgál. Az előirányzat igénybevétele az önkormányzatok által havonta kifizetett összegek 90%-a alapján, a hajléktalan személyek rendszeres szociális segélye és az időskorúak járadéka esetében, továbbá a bentlakásos szociális intézményben lakó és időskorúak járadékában részesülő személyek esetében a részükre kifizetett ellátások 100%-a alapján történik.
Megilleti továbbá a támogatás az önkormányzatokat a 93/1990. (XI. 21.) Korm. rendelet alapján a személyes szabadság korlátozása miatti kárpótlás címén kifizetett összegek 100%-ára.
2. Önkormányzat által szervezett közcélú foglalkoztatás támogatása
ELŐIRÁNYZAT: | 13 000,0 millió forint |
A támogatást a települési önkormányzat az általa – az Szt. 37/A. §-a (7) bekezdésének megfelelően – szervezett közcélú munka keretében foglalkoztatottak után igényelheti. A támogatás a közcélú foglalkoztatással kapcsolatos személyi, dologi, szervezési kiadásokra fordítható. A támogatás összege foglalkoztatottanként 3500 Ft mindazokra a napokra, amelyekre a munkaadót a foglalkoztatással kapcsolatban kifizetési kötelezettség terheli. A támogatás összege településenként, éves szinten az önkormányzatokat a pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátások jogcímén 2003. évben megillető normatív hozzájárulás arányában – a lakosságszám alapján differenciáltan – meghatározott mérték szerinti összeg, de legalább 700 000 Ft a következők szerint:
A települési önkormányzat lakosságszáma (fő) | A közcélú foglalkoztatás támogatása a pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekjóléti ellátások normatív hozzájárulásának arányában (%) | |
499 vagy kevesebb | 45,0 | |
500–1999 | 32,0 | |
2000–4999 | 25,0 | |
5000–49 999 | 20,0 | |
50 000 vagy több | 15,0 |
Az I–VI. hónapban igénybe vett támogatás felhasználásáról az önkormányzat a központi költségvetéssel elszámol, és ennek alapján számára új előirányzat – éves eredeti előirányzatának legfeljebb 118,1%-a – kerül megállapításra. Az elszámolás és az előirányzat-módosítás rendjét kormányrendelet határozza meg.
Az önkormányzatot így megillető új előirányzat éves felhasználásának elszámolása a tárgyévben e jogcímen felmerült kiadások, valamint a 30/1993. (II. 17.) Korm. rendelet szerinti havi visszaigénylések alapján történik.
3. Szociális továbbképzés és szakvizsga
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 22 300 forint/foglalkoztatott |
A támogatást a helyi önkormányzatok igényelhetik a szociális továbbképzés és szakvizsga megszervezéséhez. Az igényjogosultság alapja az Szt. 92/D. §-ának (1) bekezdésében felsorolt munkakörben személyes gondoskodást végző és a 9/2000. (VIII. 4.) SzCsM rendelet szerint továbbképzésre kötelezett személyek 2002. szeptember 1-jei állapotnak megfelelő statisztikai állományi létszáma. A támogatás a továbbképzésen való részvétel költségeire (részvételi díj, utazási-szállási költség), a továbbképzésen részt vevő helyettesítésével kapcsolatos kiadásokra, a továbbképzési kötelezettségének eleget tett személy jutalmazására, a szakvizsga és az erre felkészítő tanfolyamon való részvétel költségeire fordítható.
A támogatás felhasználásáról éves elszámolást kell készíteni, amelyet a tevékenységgel összefüggő eseményeket rögzítő nyilvántartásokkal és bizonylatokkal, a továbbképzésről és a szakvizsgáról kiadott igazolással, tanúsítvánnyal, bizonyítvánnyal, oklevéllel, egyéb okirattal kell alátámasztani.
Az év végi – kötelezettségvállalással nem terhelt – maradványt a központi költségvetésbe vissza kell fizetni a központi költségvetési kapcsolatokat érintő elszámolási szabályok szerint és eljárási rendben. A támogatás következő évre áthúzódó kötelezettségvállalással terhelt maradványa 2004. július 31-éig használható fel jogszerűen, a 2004. évi zárszámadás keretében történő elszámolási kötelezettséggel. A támogatás folyósítása negyedévenként, a tárgynegyedév második hónapjának 25-éig történik.
ELŐIRÁNYZAT: | 27 099,5 millió forint |
A támogatás a hivatásos önkormányzati tűzoltóság fenntartásához és működtetéséhez a következő normatívák alapján vehető igénybe.
1. A hivatásos önkormányzati tűzoltóság állományának személyi juttatásaihoz:
a) A készenléti szolgálattal rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóság személyi juttatásaihoz
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 3 179 882 forint/fő |
A támogatást a készenléti szolgálattal rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó helyi önkormányzat veheti igénybe, a hivatásos önkormányzati tűzoltóságok legkisebb létszámáról szóló 28/1996. (XI. 26.) BM rendelet (a továbbiakban: 28/1996. BM rendelet) a hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságok kötelező legkisebb létszáma című mellékletének „Létszám összesen” rovat adata szerint.
b) Regionális Műszaki Mentőbázisokon szolgálatot teljesítő készenléti állomány személyi juttatásaihoz
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 3 265 000 forint/fő |
A támogatást a készenléti szolgálattal rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó, Regionális Műszaki Mentőbázist üzemeltető helyi önkormányzat veheti igénybe, a 28/1996. BM rendelet hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságok kötelező legkisebb létszáma című mellékletének Regionális Műszaki Mentőbázis létszámadata szerint.
c) A készenléti szolgálattal nem rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóság személyi juttatásaihoz
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 4 400 000 forint/fő |
A támogatást a készenléti szolgálattal nem rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó helyi önkormányzat veheti igénybe, a többször módosított 28/1996. BM rendelet, a hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságok kötelező legkisebb létszáma című mellékletének táblázata „Létszám összesen” rovat adata szerint.
d) Illetménykiegészítéshez
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 62 164 forint/fő |
A támogatást a fővárosi önkormányzat veheti igénybe az 1/a pontban meghatározottan túl a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény (a továbbiakban: Hszt.) 103. § (1) bekezdésének b) pontja, valamint a Hszt. végrehajtásáról szóló 140/1996. (VIII. 31.) Korm. rendelet és a 20/1997. (III. 19.) BM rendelet alapján – a fővárosi tűzoltó-parancsnokság megyei illetékességű középirányító tevékenységet ellátó hivatásos állományú tagjai illetménykiegészítéséhez – a 28/1996. BM rendelet, a hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságok kötelező legkisebb létszáma című mellékletének táblázata „Létszám összesen” rovatában – a Fővárosi Tűzoltó Parancsnokság részére – meghatározott létszám szerint.
2. A hivatásos önkormányzati tűzoltóság dologi kiadásainak támogatása alábbi normatívákkal vehető igénybe:
a) A tűzoltólaktanyák üzemeltetéséhez
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 3 160 forint/m2 |
A támogatás a készenléti szolgálattal rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó helyi önkormányzatnak a tűzoltó laktanya telekkönyvi nyilvántartásban, illetve a használatbavételi engedélyben szereplő fűtéssel és világítással ellátott tűzoltólaktanya nettó alapterülete, továbbá az ilyen célra igénybe vett – fűtéssel és világítással ellátott nettó alapterület – 2002. augusztus 31-ei állapot szerint jár.
b) A tűzoltójárművek üzemeltetéséhez és karbantartásához
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 100 forint/km |
A támogatást a készenléti szolgálattal rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó helyi önkormányzat veheti igénybe, a hivatásos önkormányzati tűzoltóságok tárgyi és költségvetési átadás-átvételének rendjéről szóló 59/1995. (V. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 59/1995. Korm. rend.). A hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságok kötelező legkisebb gépjárműfecskendő és különleges szer állománya című mellékletében meghatározott tűzoltó járművek, továbbá a rendelet mellékletében nem specifikált, de rendszeresített és működő speciális szerek előző 3 évben (1999–2001.) futott és pótlékolt kilométereinek hároméves átlaga alapján tervezett futásteljesítmény alapján.
c) A különleges szerek kötelező évi rendszeres műszaki felülvizsgálatához
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 380 000 forint/db |
A támogatást a készenléti szolgálattal rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó helyi önkormányzat veheti igénybe az 59/1995. Korm. rend. A hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságok kötelező legkisebb gépjárműfecskendő és különleges szer állománya című mellékletében meghatározott különleges szerek – emelőkosaras gépjármű, gépezetes létra, daru, műszaki mentő, gyorsbeavatkozó, porral oltó gépjármű, habbal oltó gépjármű, olajbalesetet elhárító gépjármű – 2002. augusztus 31-ei száma alapján.
d) A speciális szerek kötelező évi rendszeres műszaki felülvizsgálatához
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 340 000 forint/db |
A támogatást a készenléti szolgálattal rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó helyi önkormányzat veheti igénybe az 59/1995. Korm. rend. mellékletében nem specifikált, de rendszeresített és működő speciális szerek – búvárszer, tűzoltóhajó, légző-bázis, turbó-reaktív oltógépjármű, por-hab kombinált oltójármű, lánctalpas-erdőtüzes gépjármű, konténerszállító gépjármű – 2002. augusztus 31-ei száma szerint.
e) Központi riasztási rendszer üzemeltetéséhez
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 56 400 000 forint/db |
A támogatást a Fővárosi Tűzoltó-parancsnokságot fenntartó Fővárosi Önkormányzat veheti igénybe, a fővárosi kerületi tűzoltó-parancsnokságok riasztásra létesített központi riasztási rendszer üzemeltetéséhez.
f) A készenléti szolgálattal rendelkező tűzoltó-parancsnokság intézményi kiadásaihoz irodaszer, információhordozó eszközök, kommunikációs és számítástechnikai eszközök, egyéb kiadások
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 30 846 forint/fő |
A támogatást a készenléti szolgálattal rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó helyi önkormányzat veheti igénybe a 28/1996. (XI. 26.) BM rendelet – A hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságok kötelező legkisebb létszáma – című melléklet „Létszám összesen” rovatának adata szerint.
g) A készenléti szolgálattal nem rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokság intézményi, létesítmény-üzemeltetési kiadásaihoz
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 450 000 forint/fő |
A támogatást a készenléti szolgálattal nem rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó helyi önkormányzat veheti igénybe a 28/1996. BM rendelet. A készenléti szolgálattal nem rendelkező hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságok létszáma című mellékletének táblázata „Létszám összesen” rovatának adata szerint.
A hivatásos önkormányzati tűzoltóság feladatainak ellátásához, fenntartáshoz és működtetéshez a fenti normatívákkal juttatott állami támogatás összege együttesen szolgál a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvényben előírt követelmények teljesítéséhez.
ELŐIRÁNYZAT: | 163,7 millió forint | |
FAJLAGOS ÖSSZEG: | 105 forint/m3 |
A támogatás az összegyűjtött és a hatóságilag kijelölt lerakóhelyeken igazoltan elhelyezett lakossági folyékony hulladék köbmétere után megilleti azon önkormányzatokat, amelyek a környezet és a vízbázisok védelme érdekében a közműves csatornahálózattal el nem látott településrészein keletkezett lakossági folyékony hulladék gyűjtéséről ártalmatlanítás céljából a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény alapján szervezett hulladékkezelési közszolgáltatás keretében gondoskodnak. Az igényelt összeget a fajlagos lakossági ráfordítások (díjak) csökkentésére kell fordítani.
A támogatást a helyi önkormányzatok a lakossági folyékony hulladék becsült évi mennyisége (m3) alapján igényelhetik.
Az igénybe vett támogatás elszámolása a normatív hozzájárulásokkal azonos eljárás alapján, az e jogcímen a tárgyévben jogszerűen elszámolt költségek figyelembevételével, az önkormányzathoz beérkezett, a lerakóhely üzemeltetője által igazolt és az önkormányzat által felülvizsgált számlák alapján történik.
Millió forintban | |||||||||||||||
Cím- szám | Alcím- szám | Jog- cím- cso- port- szám | Jog- cím- szám | Elő- irány- zat- cso- port- szám | Kie- melt elő- irány- zat- szám | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- cso- port- név | Jog- cím- név | Elő- irány- zat- cso- port- név | FEJEZET | 2003. évi előirányzat | |||
Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | ||||||||||||
LXIII. MUNKAERŐPIACI ALAP | |||||||||||||||
1 | Aktív foglalkoztatási eszközök | ||||||||||||||
1 | Foglalkoztatási és képzési támogatások | 47 980,3 | |||||||||||||
3 | Aktív foglalkoztatási eszközök tartalék | 2 360,0 | |||||||||||||
2 | Szakképzési célú kifizetések | 18 231,0 | |||||||||||||
3 | Munkanélküli ellátások | 68 176,0 | |||||||||||||
4 | Jövedelempótló támogatás | 200,0 | |||||||||||||
5 | Bérgarancia kifizetések | 1 700,0 | |||||||||||||
6 | Rehabilitációs célú kifizetések | ||||||||||||||
6 | Munkahelyteremtő támogatás | 2 926,6 | |||||||||||||
7 | Megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásának támogatása | 16 900,0 | |||||||||||||
7 | Az alapkezelőnek átadott pénzeszköz | 271,2 | |||||||||||||
8 | Állami Foglalkoztatási Szolgálat működése és fejlesztése | ||||||||||||||
1 | Állami Foglalkoztatási Szolgálatnak átadott pénzeszköz | 18 043,7 | |||||||||||||
2 | Állami Foglalkoztatási Szolgálat fejlesztési program | 1 250,0 | |||||||||||||
3 | Állami Foglalkoztatási Szolgálat PHARE program társfinanszírozás | 600,0 | |||||||||||||
9 | Állami Foglalkoztatási Szolgálat központosított kerete | 206,0 | |||||||||||||
11 | Országos Munkabiztonsági és Munkavédelmi Felügyelőségnek pénzeszköz-átadás | 398,6 | |||||||||||||
12 | TB alapnak átadás | 1 000,0 | |||||||||||||
22 | Munkaadói járulék | 143 195,8 | |||||||||||||
23 | Munkavállalói járulék | 46 100,0 | |||||||||||||
26 | Egyéb bevétel | 1 400,0 | |||||||||||||
27 | Rehabilitációs hozzájárulás | 2 776,6 | |||||||||||||
28 | Visszterhes támogatások törlesztése | 150,0 | |||||||||||||
31 | Szakképzési hozzájárulás | 18 191,0 | |||||||||||||
32 | Szakképzési kamatmentes kölcsön visszafizetése | 40,0 | |||||||||||||
33 | Bérgarancia-támogatás törlesztése | 900,0 | |||||||||||||
34 | Munkanélküli ellátórendszer változásával összefüggő költségvetési befizetés | ||||||||||||||
1 | Munkanélküli járadékból kikerülő aktív korúak rendszeres szociális segélyezése | 18 510,0 | |||||||||||||
2 | Közcélú munkavégzés kiadásaira | 13 000,0 | |||||||||||||
3 | Munkanélküli ellátórendszer átalakításhoz kötődő igazgatási feladatok | 1 000,0 | |||||||||||||
1–34. cím összesen: | 212 753,4 | 212 753,4 | 0,0 | ||||||||||||
Összesen: | 212 753,4 | 212 753,4 | 0,0 | ||||||||||||
LXVI. KÖZPONTI NUKLEÁRIS PÉNZÜGYI ALAP | |||||||||||||||
1 | Kis- és közepes aktivitású hulladéktárolók létesítésének előkészítése | ||||||||||||||
1 | Kis- és közepes aktivitású hulladéktároló létesítésének előkészítése | 5 237,6 | |||||||||||||
2 | Püspökszilágyi RHFT beruházásai | 1 060,5 | |||||||||||||
2 | Nagy aktivitású hulladéktároló létesítésének előkészítése | 498,6 | |||||||||||||
3 | Nukleáris előkészítési és lebonyolítási feladatok | ||||||||||||||
1 | Kiégett fűtőelemek átmeneti tárolójának bővítése | 256,0 | |||||||||||||
3 | Kiégett fűtőelemek átmeneti tárolójának felújítása | 156,5 | |||||||||||||
4 | Hulladéktárolók és RHK Kht. működtetése | ||||||||||||||
1 | Kiégett kazetták átmeneti tárolójának működtetése | 683,0 | |||||||||||||
2 | RHK Kht. működtetési költsége és a püspökszilágyi hulladéktároló üzemeltetése | 1 035,0 | |||||||||||||
5 | Felügyeleti díjfizetési kötelezettség | 233,0 | |||||||||||||
6 | Önkormányzatok támogatására | 413,5 | |||||||||||||
7 | Alapkezelőnek működési célra | 51,0 | |||||||||||||
8 | Nukleáris létesítmények befizetései | ||||||||||||||
1 | Paksi Atomerőmű Rt. | 21 081,5 | |||||||||||||
9 | Radioaktív hulladékok végleges, eseti elhelyezése | 6,5 | |||||||||||||
10 | Költségvetési támogatás | 2 448,4 | |||||||||||||
1–10. cím összesen: | 9 624,7 | 23 536,4 | 13 911,7 | ||||||||||||
50 | A Központi Nukleáris Alap függő, átfutó és hitellel kapcsolatos tételei | ||||||||||||||
1 | Betétállomány változása | 13 911,7 | |||||||||||||
Összesen: | 23 536,4 | 23 536,4 | 0,0 |
Alcím- szám | Jog- cím- cso- port- szám | Jog- cím- szám | Elő- irány- zat- cso- port- szám | Kie- melt elő- irány- zat- szám | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- cso- port- név | Jog- cím- név | Elő- irány- zat- cso- port- név | FEJEZET | 2003. évi előirányzat | ||||
Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | ||||||||||||
LXXI. NYUGDÍJBIZTOSÍTÁSI ALAP | |||||||||||||||
1 | Nyugdíjbiztosítási ellátások fedezetéül szolgáló bevételek | ||||||||||||||
1 | Munkáltatói nyugdíjbiztosítási járulék | 972 979,2 | |||||||||||||
2 | Biztosítotti nyugdíjjárulék | ||||||||||||||
1 | Biztosított által fizetett nyugdíjjárulék | 193 936,6 | |||||||||||||
2 | Magán-nyugdíjpénztári tagok által fizetett nyugdíjjárulék | 27 382,9 | |||||||||||||
3 | Magánnyugdíjpénztárak átutalásai | ||||||||||||||
1 | Rokkantsági nyugellátás | 542,0 | |||||||||||||
3 | Egyéb járulékok és hozzájárulások | ||||||||||||||
2 | Megállapodás alapján fizetők járulékai | 1 156,8 | |||||||||||||
5 | Közteherjegy után befolyt járulék | 69,5 | |||||||||||||
8 | Sorkatonai és polgári szolgálatot teljesítők utáni nyugdíjbiztosítási és nyugdíjjárulék | ||||||||||||||
1 | Honvédelmi Minisztérium fejezetből | 1 154,3 | |||||||||||||
2 | Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium fejezetből | 728,8 | |||||||||||||
9 | Fegyveres testületek kedvezményes nyugellátásainak kiadásaihoz hozzájárulás | ||||||||||||||
1 | Honvédelmi Minisztérium fejezettől | 12 025,0 | |||||||||||||
2 | Belügyminisztérium fejezettől | 9 972,0 | |||||||||||||
3 | Igazságügyi Minisztérium fejezettől | 1 738,0 | |||||||||||||
4 | Pénzügyminisztérium fejezettől | 562,0 | |||||||||||||
5 | Miniszterelnökség fejezettől | 577,0 | |||||||||||||
5 | Késedelmi pótlék, bírság | 5 714,5 | |||||||||||||
6 | Központi költségvetési hozzájárulások | ||||||||||||||
3 | Gyesben, gyedben, gyetben részesülők utáni központi költségvetési térítés | 19 240,0 | |||||||||||||
4 | Magánnyugdíjpénztárba átlépők miatti járulékkiesés pótlására költségvetési támogatás | 130 517,5 | |||||||||||||
5 | Központi költségvetésben tervezett pénzeszközátadás | 115 912,6 | |||||||||||||
7 | Nyugdíjbiztosítási tevékenységgel kapcsolatos egyéb bevételek | ||||||||||||||
3 | Kifizetések visszatérülése és egyéb bevételek | 5 924,5 | |||||||||||||
2 | Nyugdíjbiztosítási ellátások kiadásai | ||||||||||||||
1 | Nyugellátások | ||||||||||||||
1 | Öregségi nyugdíj | 1 012 817,8 | |||||||||||||
2 | Rokkantsági és baleseti rokkantsági nyugdíj | 235 030,8 | |||||||||||||
3 | Hozzátartozói nyugellátás | 193 406,7 | |||||||||||||
4 | Egyösszegű méltányossági kifizetések | ||||||||||||||
1 | Méltányossági alapon megállapításra kerülő nyugellátás | 100,0 | |||||||||||||
3 | Méltányossági alapon megállapításra kerülő nyugdíjemelés | 600,0 | |||||||||||||
6 | Tizenharmadik havi nyugdíj | 28 800,0 | |||||||||||||
4 | Nyugdíjbiztosítás egyéb kiadásai | ||||||||||||||
4 | Egyéb kiadások | ||||||||||||||
2 | Postaköltségek és egyéb kiadások | 3 913,5 | |||||||||||||
3 | Vagyongazdálkodás | ||||||||||||||
1 | Ellátások fedezetére szolgáló vagyongazdálkodás | ||||||||||||||
1 | Járuléktartozás fejében átvett vagyon | 15,0 | 33,0 | ||||||||||||
2 | Egyéb vagyon (ingyenes vagyonjuttatás stb.) | 8,0 | |||||||||||||
3 | Postabank | 922,3 | |||||||||||||
1–3. cím összesen: | 1 475 614,1 | 1 500 166,2 | |||||||||||||
5 | Nyugdíjbiztosítási költségvetési szervek és központi kezelésű előirányzatok | ||||||||||||||
1 | Központi hivatali szerv | 21 640,2 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 1 295,1 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 9 377,4 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 3 210,4 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 4 626,6 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 15,0 | |||||||||||||
6 | Kamatfizetések | 160,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 4 738,9 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 357,0 | |||||||||||||
3 | Kölcsönök | 450,0 | |||||||||||||
2 | Igazgatási szervek | 1 972,7 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 351,2 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 1 621,5 | |||||||||||||
3 | Központi kezelésű előirányzatok | ||||||||||||||
9 | EU-hoz való csatlakozás társadalombiztosítási nemzeti programjai és kormányzati feladatai | ||||||||||||||
2 | Támogatással fedezett programrész | 132,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 57,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 18,5 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 45,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 11,5 | |||||||||||||
10 | Illetménygazdálkodás elkülönített előirányzata | 807,2 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 611,5 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 195,7 | |||||||||||||
5. cím összesen: | 25 847,2 | 1 295,1 | 24 552,1 | ||||||||||||
LXXI. fejezet összesen: | 1 501 461,3 | 1 501 461,3 | 24 552,1 | ||||||||||||
KIADÁSI FŐÖSSZEG: | 1 501 461,3 | ||||||||||||||
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 1 501 461,3 | ||||||||||||||
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: | 0,0 |
Millió forintban | |||||||||||||||
Cím- szám | Alcím- szám | Jog- cím- cso- port- szám | Jog- cím- szám | Elő- irány- zat- cso- port- szám | Kie- melt elő- irány- zat- szám | Cím- név | Alcím- név | Jog- cím- cso- port- név | Jog- cím- név | Elő- irány- zat- cso- port- név | FEJEZET | 2003. évi előirányzat | |||
Kiemelt előirányzat neve | Kiadás | Bevétel | Támogatás | ||||||||||||
LXXII. EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁSI ALAP | |||||||||||||||
1 | Egészségbiztosítási ellátások fedezetéül szolgáló bevételek | ||||||||||||||
1 | Munkáltatói egészségbiztosítási járulék | 585 778,3 | |||||||||||||
2 | Biztosítotti egészségbiztosítási járulék | ||||||||||||||
1 | Biztosított által fizetett egészségbiztosítási járulék | 141 978,7 | |||||||||||||
3 | Egyéb járulékok és hozzájárulások | ||||||||||||||
1 | Baleseti járulék | 1 803,0 | |||||||||||||
2 | Megállapodás alapján fizetők járulékai | 853,0 | |||||||||||||
4 | Munkáltatói táppénz-hozzájárulás | 21 460,0 | |||||||||||||
5 | Közteherjegy után befolyt járulék | 53,7 | |||||||||||||
8 | Sorkatonai és polgári szolgálatot teljesítők utáni egészségbiztosítási járulék | ||||||||||||||
1 | Honvédelmi Minisztérium fejezetből | 480,5 | |||||||||||||
2 | Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium fejezetből | 302,5 | |||||||||||||
9 | Fegyveres testületek kedvezményes nyugellátásainak kiadásaihoz hozzájárulás | ||||||||||||||
1 | Honvédelmi Minisztérium fejezettől | 275,0 | |||||||||||||
2 | Belügyminisztérium fejezettől | 923,0 | |||||||||||||
3 | Igazságügyi Minisztérium fejezettől | 152,0 | |||||||||||||
4 | Pénzügyminisztérium fejezettől | 28,0 | |||||||||||||
5 | Miniszterelnökség fejezettől | 13,0 | |||||||||||||
4 | Egészségügyi hozzájárulás | ||||||||||||||
1 | Tételes egészségügyi hozzájárulás | 159 255,8 | |||||||||||||
2 | Százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás | 16 274,0 | |||||||||||||
5 | Késedelmi pótlék, bírság | 4 108,1 | |||||||||||||
6 | Központi költségvetési hozzájárulások | ||||||||||||||
1 | Terhességmegszakítással kapcsolatos költségvetési térítés | 1 100,0 | |||||||||||||
2 | Egészségügyi feladatok ellátásával kapcsolatos központi költségvetési hozzájárulás | 3 300,0 | |||||||||||||
8 | GYED folyósítás kiadásainak megtérítése a központi költségvetésből | 44 000,0 | |||||||||||||
7 | Egészségbiztosítási tevékenységgel kapcsolatos egyéb bevételek | ||||||||||||||
1 | Terhességmegszakítás egyéni térítési díja | 610,0 | |||||||||||||
2 | Baleseti és egyéb kártérítési megtérítések | 2 948,3 | |||||||||||||
3 | Kifizetések visszatérítése és egyéb bevételek | 1 804,3 | |||||||||||||
8 | Nemzetközi egyezményből eredő ellátások megtérítése | 370,0 | |||||||||||||
2 | Egészségbiztosítási ellátások kiadásai | ||||||||||||||
1 | Nyugellátások | ||||||||||||||
2 | Rokkantsági és baleseti rokkantsági nyugdíj | 200 183,9 | |||||||||||||
3 | Hozzátartozói nyugellátás | 6 856,6 | |||||||||||||
6 | Tizenharmadik havi nyugdíj | 4 000,0 | |||||||||||||
2 | Egészségbiztosítás pénzbeni ellátásai | ||||||||||||||
1 | Terhességi-gyermekágyi segély | 16 355,0 | |||||||||||||
2 | Táppénz | ||||||||||||||
1 | Táppénz | 75 204,0 | |||||||||||||
2 | Gyermekápolási táppénz | 3 080,0 | |||||||||||||
3 | Baleseti táppénz | 7 272,0 | |||||||||||||
3 | Betegséggel kapcsolatos segélyek | ||||||||||||||
1 | Külföldi gyógykezelés | 607,0 | |||||||||||||
4 | Egyszeri szociális segély | 405,0 | |||||||||||||
4 | Kártérítési járadék | 1 298,0 | |||||||||||||
5 | Baleseti járadék | 5 543,7 | |||||||||||||
6 | Gyermekgondozási díj | 44 000,0 | |||||||||||||
3 | Természetbeni ellátások | ||||||||||||||
1 | Gyógyító-megelőző ellátás | ||||||||||||||
1 | Háziorvosi, háziorvosi ügyeleti ellátás | 46 206,6 | |||||||||||||
2 | Védőnői szolgáltatás, anya-, gyermek- és ifjúságvédelem | 10 602,5 | |||||||||||||
3 | Fogászati ellátás | 16 556,1 | |||||||||||||
4 | Gondozóintézeti gondozás | 8 216,9 | |||||||||||||
5 | Betegszállítás és orvosi rendelvényű halottszállítás | 4 864,7 | |||||||||||||
6 | Járóbeteg-szakellátás | 76 444,0 | |||||||||||||
7 | CT, MRI | 8 707,4 | |||||||||||||
8 | Művesekezelés | 13 440,4 | |||||||||||||
9 | Házi szakápolás | 1 871,8 | |||||||||||||
10 | Fekvőbeteg szakellátás | 295 285,9 | |||||||||||||
11 | Működési költségelőleg | 550,6 | |||||||||||||
13 | Célelőirányzatok | 132 812,4 | |||||||||||||
2 | Gyógyfürdő-szolgáltatás | 5 434,7 | |||||||||||||
3 | Anyatejellátás | 300,2 | |||||||||||||
4 | Gyógyszertámogatás | ||||||||||||||
1 | Gyógyszertámogatás kiadásai | 198 644,2 | |||||||||||||
2 | Speciális beszerzésű gyógyszerkiadás | 16 688,1 | |||||||||||||
3 | Vénykezelési díj | 1 640,0 | |||||||||||||
5 | Gyógyászatisegédeszköz-támogatás | 31 956,7 | |||||||||||||
6 | Utazási költségtérítés | 4 559,5 | |||||||||||||
7 | Nemzetközi egyezményből eredő és külföldön történő ellátások kiadásai | ||||||||||||||
1 | Nemzetközi egyezményekből eredő kiadások | 885,2 | |||||||||||||
2 | Külföldi sürgősségi gyógykezelés | 139,0 | |||||||||||||
4 | Egészségbiztosítás egyéb kiadásai | ||||||||||||||
4 | Egyéb kiadások | ||||||||||||||
1 | Kifizetőhelyeket megillető költségtérítés | 930,0 | |||||||||||||
2 | Postaköltség és egyéb kiadások | 1 455,1 | |||||||||||||
3 | Vagyongazdálkodás | ||||||||||||||
1 | Ellátások fedezésére szolgáló vagyongazdálkodási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Járuléktartozás fejében átvett vagyon | 7,8 | 18,0 | ||||||||||||
2 | Egyéb vagyon (ingyenes vagyonjuttatás stb.) | 6,6 | 12,0 | ||||||||||||
3 | Postabank | 235,6 | |||||||||||||
1–3. cím összesen: | 1 243 247,2 | 987 901,2 | |||||||||||||
5 | Egészségbiztosítási költségvetési szervek és központi kezelésű előirányzatok | ||||||||||||||
1 | Központi hivatali szerv | 15 604,9 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 97,4 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 8 662,3 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 2 909,7 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 2 452,3 | |||||||||||||
5 | Egyéb működési célú támogatások, kiadások | 10,0 | |||||||||||||
6 | Kamatfizetések | 225,0 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | 10,0 | |||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 711,5 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 140,5 | |||||||||||||
3 | Kölcsönök | 601,0 | |||||||||||||
2 | Igazgatási szervek | 5 314,0 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | 776,8 | |||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 1 829,2 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 480,2 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 3 398,6 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | 105,0 | |||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 282,7 | |||||||||||||
2 | Felújítás | 205,1 | |||||||||||||
3 | Központi kezelésű előirányzatok | ||||||||||||||
9 | EU-hoz való csatlakozás társadalombiztosítási nemzeti programjai és kormányzati feladatai | ||||||||||||||
2 | Támogatással fedezett programrész | 132,5 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 60,0 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 19,2 | |||||||||||||
3 | Dologi kiadások | 33,3 | |||||||||||||
2 | Felhalmozási költségvetés | ||||||||||||||
1 | Intézményi beruházási kiadások | 20,0 | |||||||||||||
10 | Illetménygazdálkodás elkülönített előirányzata | 752,5 | |||||||||||||
1 | Működési költségvetés | ||||||||||||||
1 | Személyi juttatások | 570,1 | |||||||||||||
2 | Munkaadókat terhelő járulékok | 182,4 | |||||||||||||
5. cím összesen: | 22 793,1 | 989,2 | 21 803,9 | ||||||||||||
LXXII. fejezet összesen: | 1 266 040,3 | 988 890,4 | 21 803,9 | ||||||||||||
KIADÁSI FŐÖSSZEG: | 1 266 040,3 | ||||||||||||||
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 988 890,4 | ||||||||||||||
A FŐÖSSZEGEK EGYENLEGE: | –277 149,9 |
Millió forintban | ||||
BEVÉTELEK | 2003. évi előirányzat | KIADÁSOK | 2003. évi előirányzat | |
ELLÁTÁSOK FEDEZETÉÜL SZOLGÁLÓ BEVÉTELEK | TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁSI ELLÁTÁSOK KIADÁSAI | |||
Társadalombiztosítási járulékbevételek | 1 558 757,5 | Nyugellátások | ||
Biztosított nyugdíj- és egészségbiztosítási járulékok | 363 840,2 | Öregségi nyugdíj | 1 012 817,8 | |
Egyéb járulékok és hozzájárulások | 54 327,1 | Rokkantsági és baleseti rokkantsági nyugdíj | 435 214,7 | |
Egészségügyi hozzájárulás | 175 529,8 | Hozzátartozói nyugellátás | 200 263,3 | |
Késedelmi pótlék, bírság | 9 822,6 | Méltányossági kifizetések | 33 500,0 | |
Garancia és hozzájárulás az alapok kiadásaihoz | 265 670,1 | Egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai | 153 764,7 | |
Központi költségvetési hozzájárulások | 48 400,0 | Természetbeni ellátások | 875 806,9 | |
Egyéb bevételek | 11 657,1 | Egyéb kiadások | 6 298,6 | |
Összesen: | 2 488 004,4 | Összesen: | 2 717 666,0 | |
VAGYONGAZDÁLKODÁS BEVÉTELEI | 63,0 | VAGYONGAZDÁLKODÁS KIADÁSAI | 1 195,3 | |
TB KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK SAJÁT BEVÉTELEI | 2 284,3 | TB KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK | ||
– saját bevétellel fedezett kiadásai | 2 284,3 | |||
– támogatással fedezett kiadásai | 46 356,0 | |||
Összesen: | 48 640,3 | |||
BEVÉTELI FŐÖSSZEG: | 2 490 351,7 | KIADÁSI FŐÖSSZEG: | 2 767 501,6 | |
A TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁSI ALAPOK HIÁNYA: | 277 149,9 |
Millió forintban | |||
Megnevezés | 2003. évi előirányzat | ||
I. A kormányzati szektor hiányát érintő ráfordítások | 25 300,0 | ||
1. Ráfordítások az 1995. évi XXXIX. tv. alapján | 11 050,0 | ||
a) a hozzárendelt vagyon értékesítése előkészítésének költségei, az értékesítéssel kapcsolatban felmerülő kiadások, díjak [23. § (1) bek. a) és f) pontok] | 4 000,0 | ||
b) vagyonkezeléssel összefüggő ráfordítások [23. § (1) bek. e) pont] | 1 550,0 | ||
c) a hozzárendelt vagyonba tartozó társaságok támogatása [23. § (1) bek. g) pont], forrásátadás, kamatátvállalás, válságkezelés | 550,0 | ||
d) az ÁPV Rt. működési költségei [23. § (1) bek. h) pont] | 5 000,0 | ||
2. Egyéb ráfordítások | 14 250,0 | ||
a) osztalék-befizetési kötelezettség a központi költségvetés felé | 8 000,0 | ||
b) az ÁPV Rt. és a jogelődök portfóliójába tartozó vállalatok, társaságok, illetve egyéb vagyontárgyak esetén az állam tulajdonosi felelősségével kapcsolatos környezetvédelmi feladatok finanszírozása | 3 000,0 | ||
c) a volt szovjet ingatlanok környezetvédelmi kárelhárítása | 1 000,0 | ||
d) a HM-tól átvett vagyonelemek átvételével, kezelésével és értékesítésével kapcsolatos ráfordítások | 2 000,0 | ||
e) vagyontárgyak vásárlása | 250,0 | ||
II. A kormányzati szektor hiányát nem érintő ráfordítások | 73 760,0 | ||
1. A privatizációval és vagyonkezeléssel kapcsolatos reorganizációs célú kifizetések | 10 700,0 | ||
2. Üzleti célú befektetések | 6 350,0 | ||
3. Kárpótlási jegy bevonása | 19 000,0 | ||
4. Részesedések vásárlása az MFB Rt.-től | 20 000,0 | ||
5. Privatizációs tartalék feltöltése | 8 685,0 | ||
6. Részvény-átcsoportosítás a privatizációs tartalékból | 9 025,0 | ||
Ráfordítások összesen | 99 060,0 |
„1. számú melléklet az 1995. évi LVI. törvényhez
Kategória | 2003. február 15-től a termékdíj- tétel (Ft/kg) | 2004. évi termékdíjtétel (Ft/kg) | 2005. évi termékdíjtétel (Ft/kg) | ||
1. | Jóváhagyott (ENSZ EGB) „E” jellel rendelkező új gumiabroncs, valamint külön jogszabályban meghatározott feltételekkel és mennyiségben felújításra (újrafutózásra) behozott gumiabroncs esetén | 55,7 | 70,6 | 86 | |
2. | Jóváhagyott (ENSZ EGB) „E” jellel rendelkező felújított (újrafutózott) gumiabroncs behozatala esetén | 70 | 90 | 110 | |
3. | Felújításra (újrafutózásra) (külön jogszabályban meghatározott feltételekkel) behozott használt gumiabroncs esetén | 222,9 | 282,9 | 344 | |
4. | Importált használt gumiabroncs esetén | 1300 | 1700 | 2100” |
„2. számú melléklet az 1995. évi LVI. törvényhez
A csomagolás anyaga | 2003. február 15-től a termékdíjtétel (Ft/kg) | 2004. évi termékdíjtétel (Ft/kg) | 2005. évi termékdíjtétel (Ft/kg) | |
Műanyag | 25,5 | 29 | 30,4 | |
Társított | 30,4 | 35 | 36,8 | |
Alumínium | 11,1 | 13 | 13,7 | |
Fém (kivéve alumínium) | 8,6 | 10 | 10,5 | |
Papír, fa, természetes alapú textil | 11,1 | 13 | 13,7 | |
Üveg | 4,1 | 5 | 5,3 | |
Egyéb | 30,4 | 35 | 36,8” |
„3. számú melléklet az 1995. évi LVI. törvényhez
I. Az új hűtőberendezések termékdíjtételei
Névleges hűtőtérfogat | 2003. február 15-től a termékdíjtétel t(Ft/db) * | 2004. évi termékdíjtétel t(Ft/db) | 2005. évi termékdíjtétel t(Ft/db) | |
120 literig | 1 470 | 1 866 | 2 262 | |
120,01–250,00 literig | 2 647 | 3 360 | 4 072 | |
250,01 liter fölött | 6 828 | 8 667 | 10 504 | |
k(Ft/db) | k(Ft/db) | k(Ft/db) | ||
0,50 kg-ig | 366 | 465 | 564 | |
0,51–2,00 kg-ig | 655 | 832 | 1 010 | |
2,01 kg fölött | 1 717 | 2 180 | 2 642 |
II. A termékdíjköteles hűtőközegek termékdíjtételei
Termékdíjköteles hűtőközeg | 2003. február 15-től a termékdíjtétel t(Ft/kg) | 2004. évi termékdíjtétel t(Ft/kg) | 2005. évi termékdíjtétel t(Ft/kg) | |
HCFC és HCFC keverék | 546 | 693 | 840 |
III. Termékdíjtételek használt hűtőberendezések importja esetén
Névleges hűtőtérfogat | 2003. február 15-től a termékdíjtétel t(Ft/db) | 2004. évi termékdíjtétel t(Ft/db) | 2005. évi termékdíjtétel t(Ft/db) | |
120 literig | 9 046 | 12 000 | 15 600 | |
120,01–250,00 literig | 16 286 | 21 200 | 27 500 | |
250,01 liter fölött | 42 018 | 54 600 | 71 000 | |
k(Ft/db) | k(Ft/db) | k(Ft/db) | ||
0,50 kg-ig | 2 255 | 3 000 | 3 900 | |
0,51–2,00 kg-ig | 4 035 | 5 300 | 6 900 | |
2,01 kg fölött | 10 574 | 13 800 | 18 000 |
IV. Termékdíjak regenerált, illetve regenerálásra alkalmas hűtőközegek importja esetén
Termékdíjköteles hűtőközege | 2003. február 15-től a termékdíjtétel t(Ft/kg) | 2004. évi termékdíjtétel t(Ft/kg) | 2005. évi termékdíjtétel t(Ft/kg) | |
Regenerált CFC és CFC keverék * | 5 387 | – | – | |
HCFC és HCFC keverék | 1 642 | 2 200 | 2 900 | |
Regenerálásra alkalmas HCFC | 1 260 | 1 700 | 2 300 | |
Regenerálásra alkalmas CFC * | 1 260 | – | –” |